Vélemény

Tényleg alkotmány ellenes e a taxik létszámának szabályozása?

  • 2025.09.27

Akkor fussunk neki újra, a létszámszabályozásnak!


Két példa amivel bemutatjuk, hogy a Fővárosi Önkormányzat csak szivat bennünket.
Nemakarásnak nyögés a vége :-( 

Kikotortuk a Hévíz városa álrtal hozott szabályozás ellen indított Alkotmánybírósági vizsgálat határozatát:

3050/2016. (III. 22.) AB határozat

jogszabály alaptörvény-ellenességének megállapítására irányuló indítvány elutasításáról

Tovább

RÉTI PÁL Szabályozóalku szabadpiaci környezetben a budapesti taxipiac

  • 2024.02.04

RÉTI PÁL Szabályozóalku szabadpiaci környezetben a budapesti taxipiac

„Lehet, hogy nem értem a közgazdaságtant, de a közgazdaságtan sem ért engem.”
(LinYutang, 19371; pesti taxis, 2013)

„Kell még torzítanunk ezen a piacon ahhoz, hogy helyreálljon.”
(pesti taxis, 2013)

Összefoglaló

A tanulmány a budapesti taxipiacot radikálisan átalakító 2013 áprilisi fővárosi közgyűlési
határozat létrejöttének előzményeit és közvetlen következményeit elemzi „A piacszabályozás nem várt következményei és hatásai” című OTKA-kutatás keretében. A „rendteremtés” igényével indult fővárosi szabályozás fő vonalaiban belesimul a taxiszabályozás nemzetközi trendjébe – noha ilyen irányú vizsgálatok nem előzték meg. A rendelethez vezető, 2011-ben indult alkufolyamatban egyre inkább megmutatkozott az érdekképviseletek gyenge legitimációja, s vált egyeduralkodóvá a tárgyalópartnerek megosztására játszó főpolgármesteri akarat. A teljesíthetetlenül szigorúra sikerült rendeletet már két hónappal a megalkotása után módosították. A szabályozás így is minden tekintetben uniformizálja az egyébként erősen szegmentált taxipiacot, aminek az egyik nem várt következménye az lehet, hogy bérfuvarozásból egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a szabályozott taxipiacon kívüli szereplők.

Tovább >

Tovább

emillio

  • 2021.11.27

A fecebook már kevés!

Be kell dobni magunkat nekük is!

Íme néhány fész post, aztán néhány hallotaxi cikk.
Mindenki döntsön a saját belátása szerint.

Kedves Kollégák!
Segitségre  volna szükség ..... 🙏🙏🙏
Mint tudjátok, egy kis csoport támogatja Minden szinten Schuller Emil Kollégát, aki egészségileg és anyagilag is rászorul, egyedül él 60000 Ft nyugdíjból, majdnem teljesen vak es nagyon beteg. Komoly , örûletes fájdalmakkal járó urológiai problámája van , melyet az egészségügy nem old meg, ezért szereztem megfizethetô Magán orvost, oda kéne elvinni Ôt, aztán meg haza. Sajnos a kis Csoportban Ezt ma nem tudjuk megoldani, ezért kérek segítséget ettôl a híresen összetartó csaoattól.
Aki tudja vállalni, akár díjazás ellenében, kérem hívjon mielôbb!
Köszönöm és Jó segíteni! Zokni

emillio  hozzászólásai:

A hallotaxi olvasói rengeteg kellemes percet, köszönhetnek neki!!!

Tovább

Kell e emelni a taxitarifát 2021-ben 500.- os üzemanyagárnál?

  • 2021.10.31

NEM!


A taxitarifát nem emelni kell, hanem a tarifarendszert (Budapest) helyreállítani.

Harminc éve hiányoznak fontos elemei!

Tovább

Taxim? Nekem van. Öt-hatezer kollégámnak is. A "Taxim"-nak nincs!

  • 2018.12.18

Új taxitársaság (helyesebben: fuvarközvető vállalkozás) szabadjelzői világítanak Budapesten. Nem is lenne ezzel semmi baj, hiszen mostanában inkább a megszűnésekről, összeolvadásokról, felvásárlásokról olvashattunk. Viszont a taxistáknak azért az a jó, ha van miből válogatni. Tehát: örülünk, Vincent? Nem felhőtlenül.

Tovább

Verestelenítés

  • 2018.05.30

Van (volt) egy „vállalkozó” a szakma környékén, akit bűnözőnek nem nevezhetünk, mert mehetünk megint a bíróságra, és kérhetünk tőle bocsánatot, de mindannyian tudjuk, hogy a tevékenysége még véletlenül se volt korrekt üzleti viselkedésnek minősíthető.

Tovább

Imádunk szenvedni

  • 2016.08.01

Valamikor  ingyen adták a szállodák a zsíros kanyarokat. Kint állt a fószer (londiner), és megfújta a sípját, ha kellett neki egy taxi. Aki éppen arra járt, az (ha éppen volt kedve) megállt, és vitte a tutit. Frissen kiugrott az évszaknak megfelelő öltözékében – nyáron általában rövidgatya-póló –, és már mondta is, hogy good evening.  Majd egyes kollégák felajánlottak egy szép papírhúszast, ha nekik int oda, őket hívja fel a szállodához. Így kezdődött. Ma meg ülhetnek MB elitesként öltönyben, vidéken egy családi háznak megfelelő áru autóban…

Tovább

Töketlen taxisok, tökös töketlenek

  • 2016.01.12

Töketlen taxisok, tökös töketlenek

TÁGRA NYÍLT LEVÉL
Az Uber csak gusztustalan hajszál a taxisoknak feltálalt feketeleves bőrző felszínén. A főváros több mint kétharmadával megemelte a drosztdíjat, úgy, hogy a 4500 taxinak csak kb. 1500 taxiállomás-férőhely jut. Ezek zöme is madár nem járta helyeken, az utasfelvételre alkalmas néhány placcon pedig csak a kiválasztottak állhatnak meg közületi korrupció (lásd Főtaxi–Budapest Airport), vagy annak a megélhetési terület-körbehugyozással való összefonódása miatt (pályaudvarok, Deák tér, Oktogon, frekventált szórakozó-, kirándulóhelyek, turistanevezetességek környéke). A BKK sajátos módszerekkel csuklóztatja a pesti taxisokat: nem kis cinizmussal akár azért is szerződést bont, ha jobb (és egyáltalán droszt) híján nem taxiállomáson várnak utasra*, hanem megpróbálják a kereslet közelébe helyezni a kínálatot. Desszerként arcukba szervírozott tortán a hab, hogy ismét felmerült, a pénzügyi kormányzat online pénztárgépet is vetetne velük, miután épp csak lecserélték az autójukat előírt életkorú, tengelytávú, csomagtartó-méretű, károsanyag-kibocsátású, százezrekért sárga fóliába csomagolt járművekre.

Tovább

Fuvarozhat e migránsokat egy taxis avagy neme? Te felismernéd e a napbarnított, angolul rosszul beszélő BKK ellenőrt?

  • 2015.09.10

Öntsünk tiszta vizet a pohárba, mert itt már annyi mindenki beszélt összevissza annyi hülyeséget, hogy kettéáll a fülünk.

Elsősorban deklaráljuk:  A taxi, egy személyszállításra rendszeresített, bárki által szabadon használható közlekedési eszköz.  Feladata: emberek és személyi poggyászuk díj ellenében való elszállítása "A" pontból "B" pontba.

Tovább