Akkor fussunk neki újra, a létszámszabályozásnak!
Két példa amivel bemutatjuk, hogy a Fővárosi Önkormányzat csak szivat bennünket.
Nemakarásnak nyögés a vége :-(
Kikotortuk a Hévíz városa álrtal hozott szabályozás ellen indított Alkotmánybírósági vizsgálat határozatát:
RÉTI PÁL Szabályozóalku szabadpiaci környezetben a budapesti taxipiac
„Lehet, hogy nem értem a közgazdaságtant, de a közgazdaságtan sem ért engem.”
(LinYutang, 19371; pesti taxis, 2013)
„Kell még torzítanunk ezen a piacon ahhoz, hogy helyreálljon.”
(pesti taxis, 2013)
Összefoglaló
A tanulmány a budapesti taxipiacot radikálisan átalakító 2013 áprilisi fővárosi közgyűlési
határozat létrejöttének előzményeit és közvetlen következményeit elemzi „A piacszabályozás nem várt következményei és hatásai” című OTKA-kutatás keretében. A „rendteremtés” igényével indult fővárosi szabályozás fő vonalaiban belesimul a taxiszabályozás nemzetközi trendjébe – noha ilyen irányú vizsgálatok nem előzték meg. A rendelethez vezető, 2011-ben indult alkufolyamatban egyre inkább megmutatkozott az érdekképviseletek gyenge legitimációja, s vált egyeduralkodóvá a tárgyalópartnerek megosztására játszó főpolgármesteri akarat. A teljesíthetetlenül szigorúra sikerült rendeletet már két hónappal a megalkotása után módosították. A szabályozás így is minden tekintetben uniformizálja az egyébként erősen szegmentált taxipiacot, aminek az egyik nem várt következménye az lehet, hogy bérfuvarozásból egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a szabályozott taxipiacon kívüli szereplők.
A fecebook már kevés!
Be kell dobni magunkat nekük is!
Íme néhány fész post, aztán néhány hallotaxi cikk.
Mindenki döntsön a saját belátása szerint.
A hallotaxi olvasói rengeteg kellemes percet, köszönhetnek neki!!!
NEM!
A taxitarifát nem emelni kell, hanem a tarifarendszert (Budapest) helyreállítani.
Harminc éve hiányoznak fontos elemei!
Új taxitársaság (helyesebben: fuvarközvető vállalkozás) szabadjelzői világítanak Budapesten. Nem is lenne ezzel semmi baj, hiszen mostanában inkább a megszűnésekről, összeolvadásokról, felvásárlásokról olvashattunk. Viszont a taxistáknak azért az a jó, ha van miből válogatni. Tehát: örülünk, Vincent? Nem felhőtlenül.
Van (volt) egy „vállalkozó” a szakma környékén, akit bűnözőnek nem nevezhetünk, mert mehetünk megint a bíróságra, és kérhetünk tőle bocsánatot, de mindannyian tudjuk, hogy a tevékenysége még véletlenül se volt korrekt üzleti viselkedésnek minősíthető.
Valamikor ingyen adták a szállodák a zsíros kanyarokat. Kint állt a fószer (londiner), és megfújta a sípját, ha kellett neki egy taxi. Aki éppen arra járt, az (ha éppen volt kedve) megállt, és vitte a tutit. Frissen kiugrott az évszaknak megfelelő öltözékében – nyáron általában rövidgatya-póló –, és már mondta is, hogy good evening. Majd egyes kollégák felajánlottak egy szép papírhúszast, ha nekik int oda, őket hívja fel a szállodához. Így kezdődött. Ma meg ülhetnek MB elitesként öltönyben, vidéken egy családi háznak megfelelő áru autóban…
TÁGRA NYÍLT LEVÉLÖntsünk tiszta vizet a pohárba, mert itt már annyi mindenki beszélt összevissza annyi hülyeséget, hogy kettéáll a fülünk.
Elsősorban deklaráljuk: A taxi, egy személyszállításra rendszeresített, bárki által szabadon használható közlekedési eszköz. Feladata: emberek és személyi poggyászuk díj ellenében való elszállítása "A" pontból "B" pontba.