Nagyon fontos infó:
Tisztelt Kolléganő/Kolléga!
Ha a 2015. augusztus 7-én hatályba lépő 176/2015.(VII. 7.) Korm. rendelet szerint az adott járművedre a következő aktuális műszaki vizsgán – pl. a jobboldali első légzsák hiánya miatt - már nem kapnál igazoló lapot, javasoljuk, hogy a lehető legrövidebb időn belül - de legkésőbb augusztus 7-e előtt - jelentkezz be az illetékes megyei kormányhivatal közlekedésfelügyelősége vizsgaállomásán és kérj igazoló lapot a következő 12 hónapra, hogy a tevékenységed végzésének folytatásához szükséges változtatást ne azonnal kelljen megtenned!
Jelen javaslatunkról tájékoztatjuk az MKIK közlekedési kollégiumát, a társ munkaadói és munkavállalói érdekképviseleteket, és minden, általunk elérhető taxit és személygépkocsis személyszállító jármű üzemeltetőjét.
Kérünk, hogy Kollégáid körében ezt az információt szíveskedj továbbadni!
Segítségedet Köszönjük!
Budapest, 2015. július 23.
Peredi Péter Metál Zoltán
Értelmezések, kételyek (176/2015. (VII.7.) Korm. rendelet)
Szeretném néhány (vagy több) mondatban a fenti rendeletet talán kicsit közérthetőbb módon értelmezni és ezt megosztani az érdeklődőkkel. A rendelettel kapcsolatosan egy kicsit kitérek a kételyekre is, mert mint tudjuk, nincs tökéletes jogszabály, mindig akad néhány félreérthető rész, mely okot adhat reményre, vagy elkeseredettségre.
A Kormány 176/2015. (VII.7.) Korm. rendelete
a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról
Az interneten a minap megjelent tévhit - valóság megállapításai tipikus Amerika életérzést sugall. Természetesen kerüli meg azt az apró tényt, hogy a taxi kontra uber felállásban egy minden szegletében jogszabályi keretek közé szorított területre betörve törvénysértést elkövetve végzi tevékenységét úgy, hogy e tevékenysége közben a külföldi székhelye miatt roppant nehézkesen elérhető felelősségrevonást elkerülve a magyar "szolgáltatókat" sodorja nehéz helyzetbe. Az már más kérdés, hogy a gépkocsivezetők anyagi haszonszerzésének e módja számukra persze üdvözítő, a felhasználók meg az elvi olcsóság mentén szintén hurráhadjáratot indítottak. Sajnos a kérdés nagyon elfajult. Pillanatnyilag ott tartunk már, hogy a komplex taxis-szakmai réteget éri támadás olyan jelzőkkel, amelyek a romák esetében már bírósági ügyek lennének. Egy társadalmi csoport ténykedése soha nem egysíkú. A törvénytisztelő és azokat betartó szolgáltatók, bár ők vannak többen, mégis manapság olyan atrocitásoknak vannak kitéve, ami méltánytalan. Senki nem vonja kétségbe, hogy e szakmának is vannak hiénái, akik nem a tisztességes utat választják. Mint minden más szakmában.
Ámberek!
Várjuk már meg, amíg elolvassuk azt a fránya rendeletet, mielőtt itt fiestát rendezünk!
És íme:
A Kormány 176/2015. (VII.7.) Korm. rendelete
a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról
Közel a vég a taxis piacon.
Az egyik társaság egyedülálló extraként hirdeti azt, amitől a törvény szerint nem is térhet(ne) el. Azaz annyiért szállít, amennyiért szállíthat. Óriási marketingfogás?
Tisztelt Kollégák!
A fővárosi taxi-rendelettel kapcsolatos előírások, valamint az idevonatkozó dátumokkal kapcsolatban az elmúlt napokban több, félreérthető információ is napvilágot látott, ezért a TGFSZ levélben kért egyértelmű tájékoztatást Dr. Komáromi Endrétől!
A TGFSZ többszöri megkeresésére a Bkk illetve Dr. Komáromi Endre részéről az alábbi válaszokat kaptuk.
Jelen pillanatban ezt tekinthetjük hivatalos válasznak.
Üdvözlettel: TGFSZ Vezetőség
Horváth Pál (Góré001): NYÍLT LEVÉL METÁL ZOLTÁN ÚRNAK!
Sokáig gondolkodtam, megtegyem, vagy ne tegyem, de sokadszorra meghallgatva a “PARTIZÁN” Metál Zoltánnal folytatott riportját, úgy döntöttem lesz, ami lesz, meg kell tennem. Egyrészről a borzalmasan sok tárgybeli, időbeli tévelygése miatt, másrészről a sok-sok nagyszerű ember elődjeinek semmibevétele miatt.
Nos nézzük csak: 1982-ben január elején engedték meg a MASZEK TAXIS világot, a FŐVÁROSI TANÁCS engedélyezési procedúrája következtében válhatott valaki MASZEK TAXISSÁ! Valóban nem volt még taxióra, csak ár tábla kötelezettség volt, ám év vége felé elkezdték a HALLE típusú taxiórákat beszerezni, beépíteni! Majd már 1983-ban a RASE taxiórák is megjelentek, és így mindenki felszerelkezett!
A hőskor a maszek világ első taxisa, egy vidéki taxis volt, ám a budapesti maszek taxisok: Fenyvesi Jenő, Czainkó Zoltán, Czandler György és PINTÉR ATTILA voltak.
Nemsokára, még 1982-ben megalakult a CITY TAXI, majd a BUDATAXI is. (a TAXI SZÁM kiadók meg a RÉSZEG TESTVÉREK az ő konyhájukban!)
Kedves Metál Zoli, sokáig védtelek, sokáig csak ámulva, bámulva figyeltem az egyre több és több tárgyi tévelygésedet, a mindent is elfogadó, lobbiérdeket követő magatartásodat. A minden médiában való tündöklésedet, mindig tudtam és láttam, hogy nagyon tetszik, hogy benne lehetsz a TV-ben! Addig nem is volt baj, addig nem is lehet baj, amíg csak a saját tekintélyedet romboltad, rombolod le. Ám ezt az utolsó hebegésedet-habogásodat, ténybeli, és tárgybeli tévelygéseidet már nem tudom és nem szabad figyelmen kívül hagyni!
Sokszor, sokan kértek meg rá, ne nyilatkozz a “LEGNAGYOBB, A LEGTÁMOGATOTTABB, A LEGTÖBB TAGGAL RENDELKEZŐ, A LEGOKOSABB, A LEGJOBB ÉRDEKÉRVÉNYESÍTŐ “szerepkörben, mert mindez NEM IGAZ!
1: NEM VAGY ORSZÁGOS! Még Budapesten is csak 56-tagod van, sajnos ebből páran már nincsenek közöttünk!
2: Nem lehet belépni hozzád, nincs felvétel, mert ha lenne, az első közgyűlésen nem maradnál elnök!
3: Mint olvasható, “külső anyagi támogatód is van“, a droszt híreket nem emelem ide be, ezt neked kell magadban lerendezni.
4:Mind ezekért aztán, mint tagdíjjal rendelkező “érdekvédő” KÖZGYŰLÉST sem hívsz össze, hiszen erre a rendeletek köteleznek! Így hibásan, azaz törvénytelenül használod az OTSZ nevet és törvénytelenül adod ki magadat a LEGNAGYOBB ORSZÁGOS ÉRDEKVÉDŐNEK.
5: Annyi fáradságot sem veszel, hogy a tárgykör, amiben fellépsz, előzetesen körbejárd, hogy ne járj úgy, mint a PARTIZÁN riport alatt!
6: Többször, többen, főleg TAXISOK kértek szóban, írásban, tacepaókon, hagyjál fel ezzel a dologgal, nem teszed. Akkor is, azért is szembe mész az árral! A lobbitársaidnak tetszik, mert a te képedet dugják oda rúgófalnak, így testeddel véded őket.
7: Eddig csak nevettünk, néha bosszankodtunk rajtad, ám most elszakadt a cérna a sok -sok tévedésen, tudatlanságon, a múlton való ismeretlenséged felháborított!
Nyomatékosan felhívom figyelmedet: vagy tedd rendbe a szénádat, vagy hagyd abba az országos tévelygéseidet, tudod, nem mindenkit érdekel, hogy benne van-e a tv-ben, inkább már csak az, hogy hatóságilag ne húzzák le tovább a taxisokat, mert rossz világot élünk, azt a kevés pénzecskét, amiért 12-16 órát seggel a kocsijában, távol a családjától, azt haza szeretné vinni!
Nem sokan mondhatják el magukról, hogy ennyire nyilvánosan elhatárolódnak valakitől, pedig voltak elődeid: SIMON D LÁSZLÓ avagy DARÁZS DERÉK, vagy olyan ”érdekképviselő“, aki a tagdíjat elgépezte. Róluk nem szólt egy közel 1000-fős Facebook csoport tiltakozása! (igaz, akkor még nem volt ilyen).
Sokan hívtak fel, sokan küldték el nekem ezt a “PARTIZÁNOS” riportodat, kérdezvén, ehhez én mit szólok? Én azt kérem: VAGY HAGYD ABBA, VAGY TEDD RENDBE SZÖVETSÉGEDET, TEDD TÖRVÉNYESSÉ, ÉS OLVASD EL, MEMORIZÁLD HIVATÁSOD (nem SZAKMA!) MÚLTJÁT 1982-TŐL, és aztán folytasd a TV-s szerepléseidet, mert a jelenlegi helyzetben többet ártasz, mint használsz! Ezt pedig most már én is, mint a taxisok nagy százaléka (a többsége) elutasítja!
hp
( a folyamatos beszédre mekegések-makogások , őőőő-zések helyett a szép beszéd tanulható! Akár szakember bevonásával is! ) Több adalék a TAXISOK VILÁGÁBAN (és a hallotaxi.hu) hozzá olvasható !
Bősz Péter írása, a Taxisok Világa magazinból
A minisztériumi rendelet-tervezet/ek/ véleményezését az elmúlt 3 évben az érdekképviseletek legalább 6-7 alkalommal elkészítették. Minden esetben a rendelet-előkészítők anyagát észrevételezték, minden alkalommal érvekkel alátámasztva indokoltak, vagy a tervezetben foglaltak ellenzését a taxis vállalkozók tiltakozó aláírásainak ezrével támasztották alá. Az érdekképviseletek észrevételeire a minisztériumi előterjesztők részéről egyetlen egy alkalommal sem érkezett részletes, indoklással kiegészített válasz. Jellemzően érkezett egy újabb és újabb változat, melyben - a kb. 20 oldalas anyagban - soronként kellett megkeresni az éppen aktuális változásra utaló nyomokat. Nem tudom, hogy ez tudatos volt a minisztérium részéről vagy sem, de sokan belefáradtak a szélmalomharcba.
szálka
Különös, de legkevésbé sem váratlan levelet ismertetett a Taxisok Világa novemberi száma (26 - 27.oldal ) amelyet Tarlós Istvánnak címeztek az önmagukat, és ezt idézem: „ A budapesti taxi piac többségét képviselő taxi-cégek”-nek nevező vállalkozások.