Hozzászólások száma: 4489
Ugrás a hírhez Oldalszám: 225
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
anyahajókabinajtóhajtogató 2021.10.23. 21:07:55 / # 352451
avatar
Egy percig sem gondoltam, hogy a kognitív képességeid lehetővé tennék, hogy a köpésen kívül bármilyen érdemi dolgot ki tudnál erőszakolni magadból az irányomba. Esetleg egy fingást. De ez utóbbit óvatosan, ne erőlködj sokat, nehogy befoss. 
cheater 2021.10.23. 14:05:12 / Módosítva / # 352450
Olvasva a Metál gyakran elhangzó véleményét a tarifáról el kell ismernem, hogy igaza van. Ő azt hangsúlyozza mindig, minden esetben, hogy a tarifának kiszámthatónak kell lennie. Ennek minden bizonnyal a mi stabilitásunkhoz van köze és így ahhoz is, hogy ezzel az érvvel meggyőzhetőek a döntéshozók. 


De távolabbra tekintve tartom magam ahhoz, hogy a tarifa - illetve egy részének - dinamikusá alakítása az életképességüng egyik záloga. Ahogy még távolabbra tekintve a gps alapú számlázás is az lesz. 


És ezt nekünk kell szorgalmaznunk még idejében, még azelőtt mielőtt valaki más ezt megcsinálja a hátunk mögött. Ő majd nem taxi lesz, hanem nevezi magát mondjuk guruló szolgáltatásnak, de ahogy egy minimális esélye lesz egy ilyen szolgáltatónak akár csak a szürke zónában megjelenni bizonyosan meg is jelenik. 
Csak ha már erre felkészültünk és használjuk az ellenfél fegyverét mellettünk nem lesz életképes.
donkihóte 2021.10.23. 11:46:00 / # 352449
avatar
Neked meséljek magamról? Max leköpnélek téged, többet nem érsz.
anyahajókabinajtóhajtogató 2021.10.23. 02:31:15 / # 352448
avatar
Bocs, teljesen véletlenül tévedtem ide, az előző fröcsögésedet egyáltalán nem láttam. 
Na most, lehet, hogy neked az van, amit az asszony ( vagy a telószám tulaj, vagy a Bajer Zsót) mond, és nincs önálló véleményed, de akármilyen hihetetlen, nekem van. Pont nem érdekel, hogy a cikkben megszólított ember érdekelt-e, vagy sem az üzemanyagár emelkedésben, mert nem ez alapján írtam, amit írtam. Ha te úgy érezted a nyáron, hogy pörög a bolt, mint a k***a élet, akkor verd a tamtamot, hogy legyen tarifa emelés, én nem fogok az utadba állni. De -bármily hihetetlen- nem vagyok időutazó, nem tudtam júliusban, hogy 500 fölé fog menni a gázolaj ára októberben, tehát nem kell itt vonyítanod, mint a szorulásos pincsi kutyának, és cinikus megjegyzéseket tenned. Én továbbra is úgy gondolom egyébként, hogy inkább a tarifarendszer átszabásáért kéne lobbizni elsősorban! Még most is úgy gondolom, ha 1 hónap múlva tarifaemelés lenne, szerintem rosszul járnál. Lehet, hogy nincs igazam (sőt, ne legyen igazam), de az ellenvéleményedet kultúráltan is ki lehet fejezni. Arról meg mesélj már, hogy mit tettél le az életben az asztalra, hány diplomád, hány szakmád van, stb, miután ledegradálsz azzal, hogy "szokás szerint baromságokat hordok össze". Tudod, ha nem értesz egyet valakivel, elég ha ellenérvet írsz, nem kell belemenni az online kung fu-ba...
alelölülő 2021.10.20. 14:08:42 / Módosítva / # 352438

Fészbúk kommentelők "taxisok áremelést szeretnének" - hírre nem a szokásos hőbörgéssel reagálnak, mely szerint nekünk semmi sem elég, hanem azt reklamálják, hogy miért nem csinálunk már megint blokádot.

cheater 2021.10.17. 18:51:14 / Módosítva / # 352426
Nálam 2013-óta nincsenek ilyen utasok, az ár egy komoly szűrő és ez is egy szocializációs folyamat volt amibe a jelenlegi utasok szép lassan belerázódtak. 


Még ilyet elő sem mertem venni, hogy az én egyik fejlövésem az, hogy a taxisok szerezzék vissza a közfeladatot ellátó státuszukat, ehhez pedig minden bizonnyal további lépésekre is szükség lenne. De ez az én vágyam és mára már nem biztos hogy enyém a többségi vélemény. Egy olyan taxisnak aki fél éve taxis és még fél évig lesz az nem az az érdeke, hogy 5-10 évre előre gondolkozzon ebben, neki az az érdeke, hogy most decemberben legyen dupla akkora a tarifa és slussz. 


Ahogy a kis fuvarszervezőknek sem ugyanaz az érdekük mint a piacot jelenleg uraló nagynak, homlok egyenest ellenkezője. Mégis itt vannak a nevek, tisztességesen aláírta mind, tippem szerint az egy közös cél képviselésében szerepet játszik az uber rendszerű cégektől való félelem. 


De figyelj, én már egyszer picsogtam itt mindenki ellen, a drosztrendelet megszületése előtt és nem lett igazam, hál'istennek a többieknek lett igaza. Mentségemre nem a tarifaemelés ellen, én azt állítottam akkor, hogy egy cég sem fogja ezt betartani, mindegyik fű alatt ilyen olyan kedvezményeket fog az utasainak biztosítani. Ehhez képest, számomra meglepő mód  (többé-kevésbé) minden cég korrekt mód tartotta a hatósági árat és tartja ma is. 


Tehát vedd úgy, hogy amit leírtam az egy vélemény amiben vagy igazam van vagy nincs, de álljon itt ez is a sok más vélemény mellett. Úgymond én kötelességemet megtettem,megjelenítettem egy véleményt, amiben vagy igazam van vagy nincs, de itt áll aztán mindenki maga eldönti neki mi a prioritás.
donkihóte 2021.10.17. 13:32:45 / # 352425
avatar
Akkor, amikor a hajléktalan(nak) is taxit rendel(nek), amikor a lábukat simán felteszik az ülésre, vagy amikor a 3 centis helyre ( a térd és a műszerfal között ) gyömöszölik a cipzáras táskájukat vagy épp 700 méteres útra is előrendel? Milyen mértékű szocializálásra gondolsz, ha már a BKV járműveknél nem becsüli többre a tiédet sem? Én eddig meg voltam róla győződve, hogy te egy értelmes pali vagy, de ez sztaniolpapírba csomagolt szar, amit itt előadtál erősen megkérdőjelezi.
cheater 2021.10.16. 21:06:15 / Módosítva / # 352424

Én ezzel az egésszel mindenki helyében kivárnám a választási eredményeket. Mire ez érdemben asztalra kerül időben épp ott leszünk és mi nyújtjuk be a igényt a változtatásra, az már senkit nem fog érdekelni, hogy mi megközelítőleg sem ezt kértük. 


Az ő fenekük be lesz védve: ti kértétek és slussz. Ha Magyarországon olyan politikai vonal kerül hatalomra, mely matematikából bizonyosan megbukna és még mindig ott tart, hogy az uber színeiben a taxisok jóval jobban keresnek, akkor borítékolható hogy mi vár ránk. Ráadásul mivel épp mi nyitottuk meg előttük az utat meglepően hamar, innentől kezdve semmi akadálya változtatásnak. 


Nekünk egy utunk van annak érdekében, hogy a klasszikus - nevezzük sárga taxinak - taxi meg és fennmaradjon. A társadalmat kell oly mértékben szocializálnunk, hogy ők akarják, hogy a sárga taxi éljen és viruljon. Hogy olyan szinten legyünk a társadalom elfogadott részei ahogyan a BKV járatai is azok.


Ha itt bárki azt tervezi, hogy a következő 5-6-10 évben kifizeti a mára már méregdrágának nevezhető vadi új autóját vagy ha a gyermekét szeretné idővel egy stabil álláshoz juttatni akkor neki ebbe az irányba kell gondolkodni. 

Azért az elég mókás lesz mikor a taxistársadalom szerdától csütörtökre arra ébred, hogy újra mindent szabad és 16 éves diesel opel astra viszi majd 149 forintért az elégedett utasokat. A taxisok meg ott állnak üresen a 10 milliós autójukkal és nem értik. Ezt átéltük már, ennek az esélyét sem szabad megadni.


Ehhez viszont vissza is kell dobnunk feléjük némi kedvezményt, könnyítést. Ez nem azt jelenti, hogy kevesebbet keresnénk. Sőt, az én állításom az, hogy többet. 


Igen, fel kell emelni az alapdíjat. Én még mindig tartom ahhoz magam amit 10 éve mondok, első lépcsőként 1500Ft. De hogy ebből ne legyen népharag vissza is kell dobni. Itt jönne képbe a az első pár kilométeren várakozó kilométerdíj - a régi tarifához igazitva. 

A társadalmi megítélésünk nem azért negatív időnként, mert a félrészeg nihilistákat visszük éjjel kettőkor egyik helyről a másikra 1500-ért, hanem azért mikor a SZTK-ból a nyugdíjast visszuk haza Újpestre 4200-ért.


Senki nem fog könnyeket ejteni a mulatkázó brigádért ha ezentúl a számlájuk a bulinegyedben nem 1500 lesz (borravalóval együtt) hanem 2500 vagy 3000. Akkor főképp nem - ha ennek egy részét - visszadobjuk könnyítésként az újpesti nyugdíjas számlájának csökkentésére. 


Vagy a tőlünk már rég elfordult személyzet számlájának csökkentésére. Nem is oly rég az éttermek, szállodák, bárok személyzete számára nem is volt kérdés, hazaút = taxi.  Már ez elképzelhetetlen számukra. Talán páran visszaszállingóznának hozzánk. Az nekünk pedig jó, ingyen reklám, ha egy utas visszaszerzünk az igazából idővel hármat jelent.  

Ami kedvezményt pedig ő kapott annak a dupláját hajtjuk be a bulinegyedben. 


Még egy gondolat: várakozási díj. Talán sok taxis sem gondolja végig de ennek jelentősége (és a mértéke) az, hogy ne tud foglalni más elől a taxit abban az esetben mikor mindenki taxit akar. 

Ez alapján én az mondom, hogy időnként még a mostani is tud qrva sok lenni - lásd nyugdíjas Újpestre a nagykörúti dugóban délelőtt 10-kor, mikor egyébként senki más nem akar taxit - és tud qrva kevés is lenni, pl. egy hétvégi ömlésben. Ha a dinamikus árazásnak lenne értelme az épp ez.

Tehát szilveszterkor 300Ft - most csak a hasamra ütöttem egy szélsőséges példával. 

Világos, hogy egy rendszerben (lásd uber) a dinamikus árazást könnyű megvalósítani 28 fuvarszervező + mezítlábasok esetében pedig szinte lehetetlen, de talán ezt is ki tudja találni valaki nálunk okosabb.


Én nem azt mondom, hogy amit leírtam abban a számok perfektek és kőbe vésve ezt kell csinálni, de azt mondom, hogy a helyes irányunk ez vagy ehhez kísértetiesen hasonló, abban az esetben ha szeretnénk nem csak egy, de több lépéssel is előre gondolkodni.

alelölülő 2021.10.16. 18:02:28 / # 352423

Kifelejtettem, valóban kaptunk még pár hónap adómentességet, egy kis aprópénzt.

alelölülő 2021.10.16. 17:43:37 / Módosítva / # 352422
Megtehették volna, hogy utánanéznek a taxisok bevételeinek, hiszen nyugta vagy számla formájában megjelenik a nav-nál.
Összehasonlíthatták volna a tavalyi évet tavalyelőttivel.
Biztos nem tették meg, mert ha megteszik, akkor nem nyilatkozhattak volna ilyet.
Egyszerűen lesz@rtak minket.
tomajer 2021.10.16. 09:32:31 / # 352421
Igen.
Ez a legcinikusabb, hozzáállás, ami létezik.
Mi dolgozhattunk, tehát kuss.
Azt senki nem gondolja végig, hogy nekünk, kvázi olcsóbb lett volna nem dolgozni, ha mondjuk azalatt a költségeinket se kellett volna fizetni.
alelölülő 2021.10.16. 01:39:44 / Módosítva / # 352420
Az már csak hab a tortán, hogy semmilyen újrakezdési támogatásra nem vagyunk jogosultak, mondván taxisok dolgozhattak (és meghalhattak, sajnos...) a pandémia alatt. 
Leszámítva persze azokat, akik elektromos autóra kaptak támogatást.
Buszvezetők (akik szeparált vezetőfülkében ülnek) kiharcolták a soron kívüli oltást, nekünk, akik egy légtérben ülünk az utassal, ez sem járt.
tomajer 2021.10.15. 18:59:27 / # 352419



tomajer 2021.10.15. 18:34:40 / # 352418
Ez a feladat. ...  a friss érdekvédőknek :-P
töki 2021.10.15. 13:20:10 / # 352417
avatar
Szép napot!Meg is válaszoltad a kérdésed!A mezitlábasnak több munkája lenne.Van annyira kapzsi az összes telefonszám tulaj,hogy nem engedi ki a kezéből az utasokat.Meg ugye at érdekvédő akit fizetnek a kufárok sem a taxisoktól befolyó pénzből cserélgeti az autóját 3 évente 

tomajer 2021.10.15. 06:20:57 / Módosítva / # 352416
Azt gondoljuk már végig, hogy miért is kell nekünk ingyen kiállnunk a címre, bármilyen messze is van ...Ingyen várakoznunk az előkén, ....És ingyen dolgozni hétvégén és éjszaka???

Ha ezeknek az árát megkapnánk, nem is kéne tarifát emelnünk!!!

És a mezitlábasoknak azonnal több munkája lenne ....
Ha mégsem, mert elbasszák megint, akkor magukra vessenek.

A realitás:1000-300-100.-
Hétvége éjszaka: 1000-360-120.-
Telefonos alap: 1500.- 🤣
Előrendelés alap: 2000.-😝
És még vagy öt évig csak az alapot emelném ... évi 500-al, egészen 2500.- ig!!!

donkihóte 2021.10.14. 06:14:46 / # 352415
avatar
Mi van nagyokos, így 500 felett még mindig nem megfelelő az időpont??
Ha mindenki emel, a taxisok vérszopó "érdekképviselői" miért nem verik az asztalt a megfelelő helyeken??
https://www.agrarszektor.hu/elemiszer/folytatodik-a-magyar-benzinhorror-komoly-elelmiszer-dragulas-lehet-a-vege.33182.html
donkihóte 2021.07.28. 20:22:24 / # 352293
avatar
Szokás szerint baromságokat hordasz össze. Neked még az sem borzolja a kedélyállapotodat, hogy egy olyan ember legyint több ezer taxis nevében a történelmi csúcsokat ostromló üzemanyag árak ellenére a tarifaemelésre, akit már nem érint a fosszílis energiahordozók árának alakulása. Vicces, nem? 
anyahajókabinajtóhajtogató 2021.07.10. 13:47:21 / # 352280
avatar
Alapvetően jogos a gondolat, hogy ha mindenhol brutál drágulás történt, és már akkor is cofidis hitelt kell felvenni, ha 3 zsemlét meg egy 20 dekás párizsit akarsz venni a teszkóban, akkor a taxi tarifát miért ne lehetne emelni. Csak éppen azt ne felejtsük el, hogy az emberek fizetése nem lett több (sőt...sok helyen kevesebb lett), és amíg a zsemlét akkor is meg kell venni, ha 1000 forint lesz egy darab, meg nyaralni is el kell vinni a családot, addig a taxizás egy olyan kényelmi szolgáltatás, ami mindig is "luxusnak" számított, és lehetett spórolni rajta. 
Már a 2018-as tarifa emelésnél is éreztem egy bizonyos mértékű forgalom csökkenést, pedig akkor ezerszer stabilabb volt a helyzet, mint most (tovább megyek, nekem egy forint hasznot nem hozott az új tarifa, az a minimális bevételnövekedés el is ment a tagdíj, kaució meg stb. emelkedésére). Nem biztos, hogy ez a mostani a megfelelő időpont a tarifa emelésére...
donkihóte 2021.07.08. 13:09:29 / # 352279
avatar
Ez a celeb ebben a világban él és taxizik egyáltalán?? Ennyire futotta tőle, hogy nem kérünk emelést, mert nem a megmaradtakon akarjuk behozni az elmúlt másfél évet? Hát dehogynem, ki máson? Az elmúlt 4 évért kellene emelést kérni...meg persze a másfélért. Az élet többi szereplője simán megteszi, miért mi vagyunk ilyen gátlásosak? Ez a sok önjelölt "érdekvédő" kinek az oldalán áll vajon? A kgfb ügyében sem képesek megmozdulni sok-sok éve, miért pont a zsebünkért küzdenének? 
https://www.penzcentrum.hu/vasarlas/20210708/hova-a-fenebe-szallnak-meg-el-az-arak-van-ami-30-40-szazalekkal-kerul-tobbe-mint-tavaly-1116066
Oldalszám: 225