Hozzászólások száma: 4563
Ugrás a hírhez Oldalszám: 229
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
szálka 2023.01.29. 21:00:32 / # 352954
avatar
Mit kellett volna cáfolnom és miért?  Egyszerűen csak kiigazítottam az eltúlzott állításaidat. A demagóg féligazságokat.
donkihóte 2023.01.29. 18:43:54 / # 352953
avatar
Látod, érdemben semmit nem tudsz cáfolni, csak a szokásos ballib, demagóg lózungok puffogtatásával próbálod kisebbíteni az érdemeket. Kaptunk szart is a nyakunkba rendesen ( sárgítás, korhatár, online kassza ), nem vitás. Sőt, azzal is tisztában vagyok, hogy csak addig és akkor kedvez nekünk a kormány, ameddig ez a dilettáns banda uralkodik a szemétdombon. 
szálka 2023.01.29. 16:53:56 / # 352952
avatar
Nem mondod ?!  Tényleg 2013-ban született a hatósági ár ?  Mik vannak...
Neked komoly gondod van a szövegértéssel.
cheater 2023.01.29. 16:04:55 / # 352950
De szálka, a hatósági ár 2013 született, Tarlós regnálása idején... de hát ezt te épp úgy tudod mint mi itt mindannyian.  Innentől kezdve már csak az a kérdés, hogy biztosan tudod e a demagóg szó jelentését. 

De belátom, igazad van, legyen Ő: 


szálka 2023.01.29. 15:08:26 / # 352949
avatar

Hívek térdre imához a narancsos oltár előtt !

Az ostoba demagógiátokkal  felesleges vitatkozni,  de talán annyit érdemes megjegyezni :  a legfőbb ok, amiért a kormány nem engedett a hatósági árból alighanem annak tudható be, hogy egyébként is keresztbe tesz mindennek  a fővárosban. Kiváltképp olyan döntésekben, melyek az ő regnálásuk alatt születtek, ráadásul  kidomborítható a  "nagyszerű"  Tarlós   "alkalmatlan"  Karácsony párhuzam.


Az tény, hogy ellopnak minden pénzt, de hogy  (idézem)  "kifizették a taxisok vadiúj autójának a felét"...finoman szólva is barokkos túlzás.  Az első körben 279  db autó árának a felét finanszírozták. A második körben körülbelül 400 taxiról beszélhetünk.  Ez még a budapesti engedélyek viszonylatában se számottevő, országos kitekintésben elenyésző.

Szép gesztus, de nem több. Viszont propagandának se utolsó tekintve, hogy eltérő mértékben, de a nép közé is szórtak pénzt hasonló célból.


A  3 évvel megemelt korhatár is csak a 2017 január 1. előtt nyilvántartásba vett taxikra vonatkozik.  Mindenki másnak maradt a 10 év.


A KATA  megváltoztatására tudtommal ráment nagyjából 40 ezer egyéni vállalkozó és 10 ezer céges.  Bár a hivatalos indoklást jogosnak tartom,  anno be se kellett volna vezetniük, de most minden forintra szükségük volt/van úgy szétlopták az országot.

A taxisok nem jófejségből lettek kivételek, hanem csupán a szigorítás legfőbb okát szolgáló - a cégeknek szóló számlázás - itt megvalósíthatatlan lett volna..


De azért tapsoljatok, a demagógiára mindig van vevő.




cheater 2023.01.28. 18:29:16 / # 352947
:-D
donkihóte 2023.01.28. 17:13:51 / # 352946
avatar
Tényleg, ez a gané fidesz nem engedi a választottjaidnak, hogy eltöröljék a hatósági árat, és visszahozzák a maximáltat. Pont ők, akik úgy ellopták az összes pénzt, hogy azért kifizették a taxisok vadiúj autójának a felét... Ugyanezek tiszta aljas megfontolásból kitolták 3 évvel a korhatárt... És szintén ez a banda meghagyta a taxisoknak a katát. Hogy ezek milyen g.cik! 
Fotó 2023.01.26. 08:12:03 / # 352944
avatar

alelölülő 2022.10.29. 12:30:46 / Módosítva / # 352907
Hatályba lépés november 3, ezután intézhető, de ez csak a tevékenységi engedélyre vonatkozik (szerintem), vizsgázni valószínűleg kell az év végén, de majd kiderül.
f.attila 2022.10.27. 18:38:59 / # 352906
Ahogy látom a közlönyben kitérnek a tevékenységi engedély meghosszabbítására, de azt írja hatályba lépés napján hosszabbítható. Ezt hogy kell érteni? Január 1.-én mindenki kérelmezi és máskor nem is lehet? 19#/1/7 rész utolsó mondatban írja.
alelölülő 2022.10.20. 16:58:15 / # 352904
Nem értem, miért csak december 31-ig adták a vizsgát. Miért nem használhatja valaki magáncélra még pár hónapig egy rendszámcsere után?
alelölülő 2022.10.20. 15:55:58 / # 352903
Örülünk, Vincent. Még jobb lett volna, ha nem szinte az utolsó pillanatban jön, mert így  lesz intézni való bőven. Hónapok vesznek el az idei műszaki vizsgából, mert az minden érintett december 31-ig kapta meg, nem egy évre, lehet vizsgáztatni az év végén, amikor úgyis kevesebb vizsgalehetőség lesz az ünnepek miatt. Lehet menni Közúthoz is. Mivel a szemle megvolt, talán beérhetnék a drosztdíj befizetésével szemle nélkül.
Nemrég kaptam meg a kocsi tevékenységi engedélyét szintén december 31-ig, az is újabb intéznivaló.

tomajer 2022.10.20. 15:15:31 / # 352902
Szerintem gyártási év, mert a következő mondatban ott a hat évnél idősebb.....
De azóta megjelent a közlönyben részletesebben.
f.attila 2022.10.20. 11:09:46 / Módosítva / # 352901
Ez most mit jelent? Taxiként 2017 előtti, vagy gyártási év függetlenül attól, hogy mikor lett taxi?
tomajer 2022.10.20. 10:20:23 / # 352900

Vitézy Dávid 

Ssrtpdoeon5439i305m.0g58a9 i2t0i1c4a7f6fha6330hg3638ófi1u90g 📜 Szigorúbb fellépés a szabálytalan taxizás ellen, legmagasabb megengedett életkor rendezése: több ponton is megérett a változtatásra a taxizás szabályozása, a Technológiai és Ipari Minisztérium javaslatára a Kormány módosította az erről szóló rendeletet a szabályokat betartó taxisok és a taxival utazók érdekében.🗓️ A járvány idejére felfüggesztett, a taxijárművek életkorára vonatkozó szabályok ez év végével lejárnak.
Figyelembe véve, hogy az elmúlt időben a pandémia, a járműipari és energiapiaci válság a taxisok helyzetét sem könnyítette meg, a 2017. január 1. előtt nyilvántartásba vett taxijárművek maximálisan megengedett életkorát 10-ről 13 évre emeljük kivételesen. A 2017 óta forgalomba helyezett, tehát ma 6 évnél fiatalabb autók esetében marad a 10 éves szabály.🚙 Megteremtjük a jogszabályi feltételeit, hogy a taxiszolgáltatók bekapcsolódhassanak a közösségi közlekedési közszolgáltatásba. Ma az 50 fős Volán-busz alatti léptékben nincs kapacitási lépcső a tömegközlekedésben, márpedig sok helyen például este, hétvégén csak jóval kisebb igény jelentkezik, és a néhány vonatról leszálló utast pedig érdemes egy kisebb településen akár a céljához vinni kötött útvonal helyett. A nyugat-európai példákra épülő új szabályozás megteremti a lehetőséget az iránytaxik minden félnek előnyös működtetésére, akár üzemzavarok idején a taxik bevonására a vonatpótlásba, akár tervezett csatlakozó menetrend szerinti iránytaxik megrendelésére. Ilyen szolgáltatásokat a jövőben az országos közlekedésszervező rendelhet meg, elsőre nyilván kísérleti jelleggel.🚖 Szigorítjuk a taxis engedélyek kiadását, hogy a nem megbízható vállalkozásokat gyorsan ki lehessen szűrni a piacról.🚕
A jövőben próbautazás nélkül is lehetővé válik a jogellenesen működő szolgáltatók, a szabálytalan taxisok büntetése. Ez azért is fontos, mert a jelenlegi szabályozás több okból is kijátszhatónak bizonyult az elmúlt években, egy idő után például arcról felismerik a próbautasokat a jogellenesen működő taxisok. Emellett maga a szabálytalanság bizonyítása is problémát jelentett, ha a taxidroszton várakozó taxis megtagadta a próbautazást. Ez mostantól egyértelműbbé válik, az utasoknak és a hatóságoknak is több lehetőségük lesz. 🎙️ Szigorítjuk a taxis fuvarszervezők és diszpécserszolgálatok működésének feltételeit: az eddigi szabályok szerint csak egyszer, az induláskor kellett bizonyítaniuk, hogy megfelelnek a szabályoknak, és időkorlát nélkül kapták meg az engedélyüket. Ezentúl maximum öt évre kaphatnak engedélyt. Emellett egyértelműen be kell majd jelenteni, hogy a vállalkozás milyen néven működteti a diszpécserszolgálatát, hogy egy panasz során világosan lehessen látni, hol történhetett a hiba, és szabálytalanság esetén ne kezdhessen ugyanazon a néven szolgáltatni mindig újabb es újabb gazdasági társaság.⚖️
Az új szabályok előkészítésébe a TIM részéről bevontuk a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarát és az Országos Taxis Szövetséget is, javaslataikat beépítettük a tervezetbe. A célunk az utasok és a nagyon nagy többségben jogszerűen működő taxisok védelme.

cheater 2022.09.13. 05:50:34 / # 352865

mozinéző 2022.08.03. 09:35:29 / # 352845
avatar

A tiranai tarifák. Egy lek kb. 3,5 Ft.