Vélemény

Miért lázadtak föl a Taxi4 vezetői ellen?

  • 2010.09.17

Figyelő
Szélesebb társadalmi csoport problémái húzódnak meg a háttérben, mint azt a Taxi4 székháza előtti "balhé" alapján első pillanatban gondolni lehet. Az önfoglalkoztatókat vállalkozóknak tekintik, jóllehet tényleges helyzetüket tekintve nem azok.

Tovább

Mennyit keres valójában egy taxis?

  • 2010.08.17

Fizetésmustra az [origo]-n.
A kilencvenes években legendák keringtek arról, milyen elképesztő összegeket keres meg egy-egy taxis "hiéna" az átverős fuvarokkal. A legendák még mindig élnek, hiénák még mindig vannak, a taxizás azonban már nem tűnik túl kifizetődő szakmának.

Tovább

Taxik fekete-sárga egyenruhában Budapesten is?

  • 2010.06.16

Rátapintottak, szakmánk legnagyobb problémájára!   

Hihetetlen hír kapott ma szárnyra a sajtóban. Valami agyalágyult, rájött, hogy mit kell tenni ahhoz, hogy végre rend legyen a taxisszakmában: EGYSÉGES SZÍNT MINDEN TAXINAK! Köszönjük! Reméljük, sikerül átvinni a kezdeményezést, a városházi döntésdzsungelen, mert egy igen komoly húsz éves problémánkat oldanák meg egy csapásra. Elfelejthetnénk, az megosztottságot, a széthúzást, az egymás basztatását. Újra élő lenne, a nagymultú TAXISEGYSÉG! Ütő, és blokádképes csapatot kovácsolnának belőlünk, pillanatok alatt.

Kiakadtak a pesti taxisok

FN.hu2010. június 26. 06:30
Nem tartják a legfontosabb lépésnek a taxitársaságok, hogy a fővárosi autóik egységes színt kapjanak. A fix tarifa bevezetése, a létszámszabályozás, a taxiállomás-hálózat és az ellenőrzés szigorítása ennél jóval sürgetőbb - állítják. Több millióba kerülne egy-egy taxis cégnek, hogy az autóállományuk színét megváltoztassák.

Mint arról pár napja lapunk már beszámolt, Bojár Iván András, a főváros városarculati tanácsnoka - a BKV tömegközlekedési eszközeihez hasonlóan - egységes arculatot kíván adni a budapesti taxiknak, amik a tervek szerint feketék lennének sárga tetővel.

A taxitársaságok szerint van ennél sokkal sürgetőbb elintéznivaló is. A legégetőbb a fix tarifa bevezetése, a létszám-szabályozás, a taxiállomás-hálózat és az ellenőrzés szigorítása lenne.

Dudás Zoltán, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének főtitkára, valamint a Főtaxi taxiüzletág-igazgatója az fn.hu-nak elmondta, hogy sokkal fontosabb dolgok is vannak annál, mint hogy most a taxik egységes színt kapjanak. Ezzel kapcsolatban hosszú ideje próbálnak egyeztetéseket folytatni a fővárossal, és komplett javaslatot is beterjesztettek.

„Nem igazán tartom jó ötletnek a jelenlegi helyzetben ezt a felvetést, mivel az egységes szín az utasokat megtévesztheti. Jelenleg épp az eltérő külalak alapján ismeri fel az utas, milyen színvonalra és árra számíthat. A színváltoztatás előtt mindenképp a fix tarifával, a létszámszabályozással, ezek ellenőrzésével, illetve a taxiállomások kialakításával kellene foglalkozni. Hivatalosan 5600-5700 begin_of_the_skype_highlighting              5600-5700      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting              5600-5700      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting 5600-5700 begin_of_the_skype_highlighting              5600-5700      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting              5600-5700      end_of_the_skype_highlighting end_of_the_skype_highlighting taxi van a fővárosban, ami erős túlkínálatot jelent. A szabály szerint a szabad taxiknak a kijelölt helyeken szabad csak várakozniuk, amiből viszont mindössze csak 1500- 1600 áll a taxisok rendelkezésére. A fővárosnak további bővítésre nincs lehetősége, ezért célszerű lenne a kiadott engedélyek számát a férőhelyek számához igazítani."

Dudás hozzátette, nincs arról információjuk, hogy az autók színének megváltoztatása mennyibe fog kerülni, és ki fogja állni, de attól tart, hogy minden valószínűség szerint ezt is a taxisoknak kellene kifizetniük. „Aki nem akar új autót venni, az minden bizonnyal le fogja fóliáztatni az autóját feketével és sárgával, de ez is százezrekbe kerülhet.”

Bősz Péter, a City Taxi marketingmenedzsere is az egyik legfontosabb teendőnek az egységes tarifa bevezetését tartja, általánosságban pedig az egész taxis szolgáltatás átláthatóbbá tételét.

„Demszky Gábor főpolgármester úrral személyes találkozó keretében ismertettük javaslatainkat, és nem lenne jogi akadálya ezek megvalósításának. Tehát a főváros legyen a gazdája a taxiszolgáltatásnak. Szükséges lenne az, hogy a taxi is, akárcsak a busz vagy a villamos, a tömegközlekedés része legyen, és a szolgáltatás ára az emberek számára könnyen áttekinthetővé váljon. Ma összesen nyolcféle tarifát használhatnak a taxisok, holott bőven elég lenne egy is, ami 200- 220 forint körül lenne. Bár jelenleg maximált tarifa van, de az ellenőrzés hiánya miatt sokan ezt meg tudják szegni, illetve gyakran megtévesztő reklámokkal vezetik félre az utasokat. Az egységes szín mellett szerintem fontos lenne az egységes szabadjelzés bevezetése. Jelenleg tizennyolcféle szabadjelző van forgalomban, ami rengeteg. Az egységesítéssel ki lehetne szűrni a fővárosi engedéllyel nem rendelkező taxisokat is” - tette hozzá a marketingmenedzser.

Bősz Péter elmondta, a City taxinak jelenleg 800 autója van, melyek matricázása egyenként körülbelül 100 ezer forintba kerülne.


 

Tovább

Fővárosi taxisok árháborúja

  • 2010.02.13

CIRCUS TAXIMUS  HVG 2010. február 13.
Éppen egy éve kezdődött a fővárosi taxisok utasszíveket melengető árháborúja azzal, hogy a Taxi 4 az akkori, kilométerenkénti 220–240 forintos tarifát 184 forintosra nyomta le. Mások válaszul még lejjebb mentek.

Tovább

Miért beteg a TAXI?

  • 2010.02.06

Egy elképzelhető gyógymód!
Ez a tanulmány majd egy éve pihen szerkesztőségünkben, mert nem éreztük időszerűnek. Ma sem vagyunk biztosak abban hogy jól tesszük, de az események rohannak, kénytelenek vagyunk, ezt a megoldási javaslatot is elétek tárni.

Tovább

Kegyelemdöfés!

  • 2009.05.26

Apa kezdődííík!!!
Február 15. óta tudjuk, hogy szakmánk az utolsókat rúgja. Mondhatnánk, hogy agonizál. Hogy ez az agónia meddig tart, kérdéses volt. De biztos volt, hogy a fizika törvényei alapján, egyre gyorsuló spirálban húz le bennünket az örvény.  A dugót, a lefolyóból, a Rádió Taxi vezetői húzták ki.

Tovább

Megéri ma taxisnak lenni?

  • 2009.05.19

De jó kérdés! :-)
Nincs munkája? Menjen taxisnak! Számtalanszor hangzott el ez a mondat a rendszerváltás környékén a munkaügyi központokban, és volt, aki meg is fogadta a tanácsot. Sokan persze a szerelem és a szabadságérzet miatt választották ezt a hivatást, amiből bizony ma már egyre nehezebb rendesen megélni, a belépési költségek pedig sokkal magasabbak, mint anno. Megéri belevágni?

Tovább

A taxizók közel fele saját maga finanszírozza minden útját

  • 2009.03.03

Szonda Ipsos: drága a taxizás
A budapestiek drágállják a taxit, és nem is túl gyakran veszik igénybe – derül ki a Business Superbrands 2008 díjas Szonda Ipsos 1300 fős felméréséből, amelyet 2009 februárjában készített 18-59 éves budapesti internetezők körében.

Tovább

Megfigyelnek, lehallgatnak, archiválnak

  • 2009.02.11

Vége mindenfajta intimitásnak
Tudj róla, hogy mostantól sosem lehet majd négyszemközt beszélgetni, üzenetet váltani, sőt, minden „lépésedet” figyelni fogják az interneten is!!!

Tovább