Imádunk szenvedni

2016.08.01.

Valamikor  ingyen adták a szállodák a zsíros kanyarokat. Kint állt a fószer (londiner), és megfújta a sípját, ha kellett neki egy taxi. Aki éppen arra járt, az (ha éppen volt kedve) megállt, és vitte a tutit. Frissen kiugrott az évszaknak megfelelő öltözékében – nyáron általában rövidgatya-póló –, és már mondta is, hogy good evening.  Majd egyes kollégák felajánlottak egy szép papírhúszast, ha nekik int oda, őket hívja fel a szállodához. Így kezdődött. Ma meg ülhetnek MB elitesként öltönyben, vidéken egy családi háznak megfelelő áru autóban…

Anno mindenkinek jó volt a Wartburg, Skoda és a csúcsmodell, az utak királya: Lada 1500s, dupla kereklámpás. Aztán páran beújítottak maguknak egy igazi nyugati csodát, majd mentek az aktuális cégtulajdonoshoz, hogy nehogy már ugyanannyi lehetőségük legyen a zsíros kanyarra, mint a „szakadt” verdákkal dolgozóknak.
    Szép lassan kisírták maguknak a kategorizálást. Aztán azt vették észre, hogy azok, akiket kiszorítottak a piacról, jobb, szebb autókat szereztek be, és ők szép lassan az „E” kategóriából visszacsúsztak  A, majd B, égül C kategóriába,  és ők nem mehettek a hotelekhez fuvarba. 

    De nem olyan családból származtak, akik csak úgy küzdés nélkül feladják. Tudod, amikor a hülyeség mellé még kitartás is párosul. Tíz évre bevállaltak Superbeket, olyan havi lízinggel, amilyett egy középvezető sem engedne meg magának egy jobb munkahelyen. Na de viccelsz? Ő majd megmutatja, és már rohant is a cégvezetőhöz, hogy nehogy már más is hozzáférjen a mézhez, ne csak ő.

    És hirtelen Superbek tömkelege árasztotta el a szakmát.

    Aztán megint  rájöttek, hogy mi a gond.  Nemcsak az ő cége viszi a hoteleket, hanem más cég is… Az árulók, a ruppótlan cégek. És már megint rohantak is a cégvezetőhöz, hogy szerződjünk le velük, és akkor csak mi vihetjük, nekünk terem minden fa!  –  Jó-jó, leszerződünk, de akkor ahhoz vissza kell kicsit pörgetni a portásnak, szállodatulajnak és mindenki másnak… –  Nem baj, Góré, de itt akkor annyi meló lesz, hogy két pénztárcával jövünk ki minden nap! Százezreket… mit százezreket, milliókat keresünk havonta!! – Akkor ugye nem baj, ha picit megemeljük a tagdíjat…havi 8 ezerről 9 500-ra? –  Nem hát, miért lenne baj?

     És boldog volt, hogy többet fizethetett ugyanazért a profiért (!), amit anno Wartburggal vitt. Neki kevesebb maradt,  sokkal,  de hát viccelsz? Ott ült a gyönyörű banki autóban, kiöltözve, mint szaros Pista a neve napján, és kereste a sok pénzt. Igaz nem magának, nem a családjának, de ott volt a kezében, foghatta, számolhatta. Kell ennél több? Imádunk szenvedni, nem kell minket sajnálni.  

    Aztán az utasok kezdtek ráébredni arra, hogy itt már valami más szelek fújdogálnak, itt már nem a taxis az úr, hanem a ég!  Igényeik lettek, ingyért! Anno (nem fogod elhinni), ha az utasnak extraigénye volt, akkor azért pluszköltség terhelte. Tudom-tudom, hihetetlen, de így volt.

    Most kapaszkodj meg!

    Még akkor is a kiállási alap háromszorosát kellett fizetni, ha semmi más extrát nem kért, csak kombit!  Sok taxis szinte csak ezért vett kombit, mert napi 10-12 kombis fuvart elvitt, és már abból a pluiszból megélt! (Arról nem is írok, hogy anno mi volt a különbség a megintett autó és a telefonon rendelt autó, illetve az előrendelésre kért autó induló tarifája között, mert azt hihetitek, megmakkantam .)

    Szóval közben az utasok elkezdtek öntudatra ébredni, és egyre többet akartak, ingyen. A taxisok meg úgy rohangáltak be a cégvezetőkhöz, mint tyúk a ketrecbe.  – Főnök (mondjuk ez is megérne egy misét, hogy ki kinek az alá, illetve a fölérendeltje, de ez már megint a hihetetlen kategóriába tartozna), hallotta?  A City nem számol fel kombis felárat, hát ezért nincs nekünk munkánk!  Mi se számoljunk fel pluszt ezért, meg ezért és ezért…. he-he-he, ne toljunk ki velük. És jól kitoltak a másik céggel (példának hoztam fel a Cityt, pontosan azért, mert tudomásom szerint ott volt a legtovább kombis felár… de a tévedés jogát stb. Végül egyik cég sem számolt fel semmiért pluszt –  a taxisok kérésére…)

    tt volt ez az Uber is vagy mi a franc. Jó volt? Nem volt jó? Káros a szakmának, vagy sem? Nem tisztem megítélni. Viszont valamire felkaptam a fejem. A  taxisok elkezdtek zárni, összefogni egy ellenségkép ellen. 

    Ugyanakkor itt van egy minimum tíz éve megbukott rendszer. Mert hát megbukott, nem működik. Aki a bal egyben ül, az nem keres, nem dolgozhat tisztességesen, őt üldözi a hatóság, és őt sújtja többszázezres büntetéssel. Bár nem baj, futja a bevételből…

    A profitból nem, de hát ki az, aki tudja a kettő közötti különbséget? Jaj, igen, vannak olyanok! A csúnya hiénák, a rendszer ellenségei! Igaz, hogy régen a többség pontosan amiatt lett cégen kívüli, mert – mint szolgáltatást igénybe vevő – nem volt hajlandó magát alkalmazotti státuszba helyezni, azaz nem fogta be a száját, hanem odamondogatott.

18+-os beírás következik

    Olyat mertek mondani, hogy PROFITORIENTÁLTAK, pénzért jönnek ki az utcára.. Pénzért, és nem a CÉGÉRT! Boszorkány, el kell égetni, meg kell semmisíteni!!

    Azok a szemét hiénák meg csak nem akartak éhen dögleni. Sőt (itt majd a céges kollégák használják a Google-t, hogy egyes szavak mit jelentenek) gyarapodtak, nyaraltak, pihenőnapot tartottak. És itt a full extrém: ha betegek voltak, akkor azt otthon kifeküdték! Olyanjuk volt, ami mára már a hihetetlen kategóriába tartozik: tartalékuk! „Kirúgtatok? Nem baj, megyek mezítlábasnak, azt szívjatok le!”

        És a „főnökök” döbbenten látták, hogy csak nem akar ez a kaszt kipusztulni…

        Na majd most: besárgítunk! Végük lesz, mint a botnak! 

        Erre kik voltak, akik elsőnek besárgítottak? A hiénák!

    Miért?

 
1.: Mert volt pénzük rá
2:: Mert a külföldi úgy ment a sárga színre, mint a légy, a légypapírra.

Ott hálálkodtak Tarlós úrnak, a jótevőjüknek. A cégesek meg Provident-hitelt vetettek fel még a nagymamával is, hogy sárgítani tudjanak…

    Szóval van egy rendszer, ami minimum tíz éve megbukott, ami nem jó. Ez ellen miért nem fognak össze a taxisok? Ez ellen miért nem demonstrálnak?

    Elmondom:

–  Mert folyamatosan torzabbnál torzabb hamis ellenségképet hitetnek el velük
–  Most azért nem megy, mert beiskoláztatás van, elfogyott a lakosság pénze
–  Most azért nem megy, mert ősz van, mindenki a tüzelőre gyűjt
–  Most azért nem megy, mert jön a karácsony
-– Most azért nem megy, mert karácsonykor kiköltekeztek
-– Most azért nem megy, mert január, február van, de nyugodj meg, másik cégnél sem megy…(erre képzeld el, megnyugodtak a cégesek…a hiénákat nem érdekelte, mert síelni voltak)
 – Most azért nem megy, mert tavasz van, meleg van, mindenki sétál
–  Most azért nem megy, mert április van, mindenki a nyaralásra gyűjt
–  Most azért nem megy, mert nyár van, mindenki nyaral

    Mindig volt valami, ami miatt „indokolt” volt, hogy nem ment a meló. Igaz, közben az évek csak múltak és múltak. Nem baj, más cégnél sem ment.. Ha kibukott, hogy valamelyik cégnél mégis csak jobban megy, akkor sem volt sokáig boldogság, mert úgy megrohanták a vándormadarak, hogy aki lassabban kapcsolt, az ebből már semmit sem érzett.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Most jön a Taxify, illetve nyár van, azért nincsen meló. Nem idegeskedünk, hanem levelezünk a hatósággal, hogy még több ellenőrzést akarunk, még több szabályt és törvényt.

    Mert úgy jó, ha a  szomszéd kettős tömegű lendkereke is megdöglik.


Közösségi kapcsolatok

 
 
 
 
 
 
 

Dugófigyelő

2020.05.29.
www.utv.hu

Utoljára feltöltött képek

Linkcsere

4Dimenzió Fixshuttle
Taxi 314
Szentendre
Rókalyuk
Tokio 170
Rádió Taxi
Szeged
Új Taxi
Tatabánya
 
Eurotravel   TAXI 3000   
Sziget taxi TaxiCentrum
Pannon Volán
Taxi, Pécs
MB Vip Service
taxi.lap.hu