Vélemény

Liszt Ferenc Airport Budapest 2011 Május /A bohózat folytatódik/

  • 2011.05.28

Ki mit tesz, nem tesz, próbál tenni, a helyzet normalizálásának érdekében:

 

 

2011. Május 25. Aláírták, a Főváros, és a Budapest Airport között a megállapodást, a reptéri taxidrosztok üzemeltetéséről

2011. Május 26. Reggelre, a BA. hermetikusan elzárta a reptéri érkezési szintet a taxik elől, és az induláshoz vitt utasok kiszállását is szinte teljesen ellehetetlenítette.

E cikkben, szeretnénk összegyűjteni minden információt, ami a témában fellelhető.

Kérünk képeket, esetleírásokat, levelezéseket... Mindent, ami megmutatja, hogy áll, merre tart az ügy.

 


Tovább

Saját negatív árspiráljukba szorultak a taxisok

  • 2011.04.20

Gazdaság.hu
A gazdasági válság nyomán drasztikusan – a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetsége (TFTSZ) becslése szerint 30-40 százalékkal – csökkent a kereslet a taxis-szolgáltatás iránt, de az emelkedő üzemanyag-árak és a fővárosban néhány éve kezdődött negatív árverseny is nehezíti a taxisok életét. A szolgáltatók mindezzel együtt is egyre többen vannak.

Tovább

Nyomozás a ferihegyi taxis drosztok ügyében

  • 2011.03.23

Duna TV. Reggel a Dunán 2011-03-23, 07:35:44,07:47:20
Mv.: - És akkor jön a következő témánk, ami nem más, mint ugye az imént frontokról volt szó, és egyéb különleges helyzetekről, szóval Ferihegyen is vonultak át frontok. Nem is kis mértékben. Nyomozás indult ugyanis a ferihegyi taxis drosztok ügyében. Különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntettének gyanúja miatt rendelt el nyomozást ismeretlen tettes ellen a Fővárosi Főügyészség a ferihegyi taxiállomások üzemeltetésével kapcsolatban. Az ügyben Staudt Gábor országgyűlési képviselő, a Jobbik budapesti elnöke tett feljelentést. Jó reggelt kívánok!


Tovább

Túl sok és túl olcsó a taxi?

  • 2011.03.11

Tisztelt Székely András Úr!

Az Ön által megküldött Korm. Rend. tervezet (érdekképviseleti oldal), országos szakmai vitáját a közelgő nemzeti ünnep miatti munkaszüneti napok okán leghamarabb március 24-i időpontra tudtuk összehívni. Az érdekegyeztető fórum megtartása után áll csak módunkban megküldeni az érdekképviseletek részletes véleményét a tervezet kapcsán.

A tervezet előlapja ugyan tartalmazza, hogy az érdekképviseletek támogatják és egyetértenek a rendelettel, de a legnagyobb taxisokat tömirítő szervezet (OTSZ) vezetőjeként kijelentem, hogy ez az információ nem felelmeg a valóságnak.

A számunkra megküldött anyag bizonyos részei diszkriminatív módon kezeli a taxisokat, a folyamatok végrehatása következetlen, olyan hátrányos helyzetet teremt, ami az előzetesen meghirdetett Kormányzati célokkal megitésésünk szerint ellentétes, ezért ebben a formájában és tartalmában elfogadni, támogatni és a bevezetését javasolni nem fogjuk.

Kérem szíves türelmét és megértését!

Tisztelettel:

Metál Zoltán elnök
Országos Taxis Szövetség

 

VILÁGGAZDASÁGONLINE
Legfeljebb öt évre szólna a taxiengedély egy minisztériumi rendelettervezet szerint, és a megújításához tanfolyamokra, vizsgákra kellene járniuk a taxisoknak. Mindezt persze nem ingyen. A taxisok persze nem örülnek a tervnek, és egyre nagyobb a nyomás rajtuk az alacsony kilométerdíjak miatt is.

Tovább

Tisztelt Miniszterelnök Úr!

  • 2011.02.14

Don Quijote de la Málná!
Nem is tudom hirtelen, hogy hol kezdjem….Talán ott, hogy a választások idején nagyon sokszor lehetett hallani a vállalkozások működőképességének megőrzését és a kisvállalkozók fenntartását ösztönző kijelentéseket. Én akkor nagyon örültem, hiszen egyéni vállalkozóként kisvállalkozónak számítok. Ráadásul már így is évek óta a veszteségesség határán táncolok…de erről egy picit később írnék.

Tovább

A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!

  • 2011.01.29

Az elmúlt időszakban –már a repülőtéri pályázat előtt is – számtalan írás jelent meg különböző újságokban a fővárosi taxi-helyzetről. Az utason és a taxison, a taxizás két főszereplőjén kívül, szinte már mindenkit megkérdeztek a témával kapcsolatban. Mivel utas bárki könnyen lehet, ezzel a gondolatébresztőnek szánt dolgozatommal szeretném, ha a taxis szemszögéből is megismernék a helyzetet.

Tovább

Tisztelt Tarlós István Főpolgármester úr!

  • 2010.12.13

A főváros foglalkozik a taxisok gondjaival
Egy taxis egyéni vállalkozó, Fárbás Tibor azt kérdezte, mikor dönt a főváros a taxizást szabályozó rendelete módosításáról. Tarlós István válaszában úgy fogalmazott: a taxisok problémái – az évek óta változatlan tarifák, a létszám kérdése és a drosztok kijelölése – évek óta megoldatlanok, „ezért ezzel nekünk foglalkozni kell”. A főpolgármester szerint konkrét lépésre a jövő év első felében kerülhet sor. A szakmailag illetékes ügyosztály képviselője szerint a kérdéskört több, magasabb szintű jogszabály is szabályozza, ezeket is módosítani kellene (például a közlekedési és az önkormányzati törvényt), a fővárosnak például ma nincs ellenőrzési jogosítványa, csak a tarifák és a drosztok ügyét tudja rendeletben szabályozni.

Tovább

A Fizetni Nem Szerető Utasokról

  • 2010.12.12

Sziasztok Taxis Kollégák!
Gondolom, már mással is előfordult hasonló eset, hogy a „kedves” utas rendelt egy kocsit, azután többször is előfordul, hogy nem veszi igénybe. Vagy ami még rosszabb hogy igénybe veszi, csak a végén fizetés nélkül „lelép”.

Tovább

Ez a legolcsóbb taxi Magyarországon?

  • 2010.11.20

 

FELJELENTÉS.

 

Tovább

Összeomlik a taxipiac?

  • 2010.11.17

Már vagy öt éve...
Az összeomlás közelébe került a magyar taxipiac, a helyzeten csak állami beavatkozással lehetne változtatni – mondta Dudás Zoltán, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara taxis szekciójának elnöke hangsúlyozva, hogy a túlkínálat miatt folyamatosan csökkennek az árak.

Tovább