Hozzászólások száma: 131
Ugrás a hírhez Oldalszám: 7
Témakörök > Hírek fórumai > Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
cheater 2023.08.25. 19:25:07 / # 353066

Szeptembertől kivonják Párizsból a bérelhető e-rollereket  


Itt az ideje, hogy kövessük a példát.

cheater 2023.03.15. 18:19:51 / # 352981
A takarításra megjelentek a mobil cégek. Kerékparral mennek az autódhoz.

Első blikkre nem tűnik életképesnek a projekt = )
Hol takarítja, az utcán? Mennyit kell rájuk várni - míg megérkeznek és míg befejezik? Mennyibe kerülhet egy ilyen vajon? Egyáltalán honnan szerez vizet?
És ez volt a TV-ben?:D   RTL az kemény egy csati = )

A Vinted természetesen kéri a 'pénzét', csak ők már annyira innovatívak, hogy azt már a vevőtől kérik, nem az eladótól. Csak kimondani egy reklámban, hogy nem kérek tőled - az eladótól - pénzt az ugye milyen ütősen hangzik. 
De ez a nagy buli az egészben, hogy nekik tök mindegy, 25% mindegy kitől, mindegy mennyiből, csak mindig és folyamatosan 25%.
sipi 2023.03.15. 01:28:04 / # 352980
avatar
Nem rossz gondolatmenet.Az önjáró agyába beírjuk,hogy taxi..onnantól bárhol megállhat.A takarításra megjelentek a mobil cégek. Kerékparral mennek az autódhoz.(Cápák műsor)A Winted reklámban kihangsúlyozza,hogy nem kér jutalékot. Bár gondolom beszedheti másképp is .
És okos appot mi is fejleszthetnénk..többcélút is. Utas-összeültetőst, egyéb szolgáltatóst, több vállalkozóst,stb..
cheater 2023.01.31. 13:51:29 / Módosítva / # 352965
Azt elismerem, hogy az egy nagy vágy az utazóközönség részéről, hogy már ne legyen a taxiban a gonosz sofőr, aki nem engedi hogy pizzával szállj be vagy hogy qrj a csajoddal a kocsiban. 
De ez csak addig lesz így, míg nem szembesül vele, hogy az önjáró taxiban még ennél kevesebbet sem lehet megtenni. Egy ilyen szolgáltatás nem tud mást tenni, mint agyonkamerázni a taxi utasterét - de még a lábteret is - ha későbbiekben szeretne felelőst a károkozásért megjelölni.  Erre fel kell vennie egy hadseregnyi embert akik elemzik a videófelvételeket 24 órán át. 
Csak ez az egy szösszenet annyi pénzébe kerül, ami miatt már életképtelenné válik a projekt. 


És amikor én arról beszélek, hogy a liberális gazdasági megoldások egyenes következménye a totális megfigyelés, akkor épp az ilyen esetekre gondolok. Nem lehet más, másképp nem tudja megoldani.

Hol van a takarítás kérdése? A taxit nem 24 óránként kell takarítani, mint a szállodai szobákat. Gyakran minden fuvar után van feladat.

Kik fogják takarítani és hol? Mennyi ember kell 5000 taxi folyamatos takarításához? Egy központi helyen lesz a mosó vagy a város minden részén lesz egy? Külterületen olcsó a helység, de gazdaságos kimenni 5000 taxinak naponta akár többször a bulinegyedből a perifériára? Vagy a belvárosban lesz? Ott már nem annyi a helységbérlés. 


Látlak magam előtt ahogy erre legyintesz és azt mondod magadban: ezt majd a gigamulti megoldja. Ne tedd, nem tudja megoldani, most szembesül vele, hogy megoldhatatlan feladat. Szupermanagerek hada több milliós fizetésért nem tudja a választ. Kezdjünk el számolni vajon mennyibe kerülhet csak a takarítás az adott cégnek? 
Itt zárójelben jegyezném meg, hogy még nem jelölted be a térképen a Károly körúton hol veszi fel az utast a szabálytalanságra képtelen önjáró taxi.


Nem a taxis fizetése a sok, az autó értéke, fenntartása, a járulékos és rejtett költségek.  Az a sok. Ezt senki nem fogja magára vállalni. A felelősség vállalást pedig végképp nem.  Aki ezeknél a projekteknél azt állítja, hogy mindez azért zajlik, hogy kiváltsuk a taxis fizetést az vagy egy pénzügyi analfabéta vagy a képedbe hazudik. 

Van ez a Vinted, most nyomul egy reklámhadjárattal, ruhákat árul. Na persze nem a sajátját, a tiédet. És ezért kér egy jókora százalékot. A te ruháidért:-D.  Hihetetlen, na mindegy, nem is ez a lényeg. 


Az önjáró taxi flotta azzal egyenértékű állítás, mintha valaki azt mondaná, hogy a Vinted holnap profilt vált, befejezi mások használt ruháinak árusítását és ezentúl ruhákat fog gyártani. Lemond a költségmentes 20%-ról, épít egy gyárat, bele alkalmazottak, varrónők, pénzügyi osztály, adózási rend betartása, járulékok és minden ami ezzel jár további feladat azt a nyakába a veszi.
Miért tenné? Majd hülye lesz.
tomajer 2023.01.30. 21:10:40 / # 352959
És hidd el, hogy az innováció jegyében a kedves utasaink, ezt mind el fogják fogadni ...  nnameg, hogy ne kelljen nézni a kocsog taxis fejét egész úton :-P

cheater 2023.01.30. 17:38:44 / # 352958

Nem kételkedem, hogy ez a jövő, én azt állítom, hogy még az unokád is bőven leélhet taxisként egy kerek életet, anélkül, hogy ettől tartania kellene.

A hiba a te és hasonló elméleteket képviselőknél ott van, hogy összemossátok és egyezőként értékelitek az AI metró vezetőt, a repülőgép robot pilótáját, a teherhajók AI 'kapitányát, sőt még az önvezető családi autó és az önvezető taxi között is oly mértékű eltérés van, melyeket nem lehet egy lapon emlegetni. Ezek fejlesztés terén teljesen más dimenziót képviselnek. 


A taxi egy szolgáltatás pénzért. Ahol minden kivétel nélkül a szolgáltatást nyújtó felelőssége. Ezt a felelősséget, ennek még egy részét sem tudja másra átruházni. Aki pedig ezért fizet az a pénzéért mindent elvár, teljes joggal. Biztonságos legyen, tiszta legyen, hosszú a sor, nem sorolom tovább.


A taxi az nem a család autója, ahol Apa megmondja a gyerekeknek, hogy itt tilos fagyizni. Amit egy taxiban megtehet azt garantáltan meg fogja tenni, és nagyon sok olyat is amit nem. Ezt még ma is megteszi, úgy hogy te ott ülsz mellette és rászólsz, hogy ezt fejezze be. Konkrétan elő kell venni időnként a fegyelmező eszközt, hogy végre megértse annak amit művel az annak itt a zárt utastérben nincs helye.


Minél több felmerülő kérdésre gondolod azt, hogy megadtad a választ, annál több újabb kérdést nyitsz meg. Ha nem csukom be az ajtót ketyeg a számlám. Meddig? Ezen kell majd morfondírozzak elalvás előtt, hogy becsuktam a taxi ajtaját vagy sem..?  Reggelre pedig kapok egy 1,5M forintos számlát, mert egész éjjel ketyegett a taxióra + még valaki a nyitott taxi utasterét mókából leamortizálta?


A kis bérelhető dodzsemek nem adtak választ semmire, csak újabb és újabb kérdésekkel szembesültek. Valaha így indultak neki, mára már rájöttek, hogy megközelítőleg sem olyan jól szocializált a társadalmunk, mint ahogyan ők ezt a szolgáltatás elindításakor képzelték. Nem mellesleg ők sem a saját pénzüket égetik ezeknél a projekteknél, ha ez saját pénzből menne az első nap lehúzhattak volna a rolót. 


Jelenleg ott tartanak, hogy felhasználási feltételek között szerepel, mielőtt beülhetnél az autóba azt fotózd körbe, kívül és belül, hogy nem sérült és nincs lehányva a kárpit, majd ezeket a képeket töltsd is fel a felhőbe. 


Egyrészt képzeld magad elé a jelenetet, végre leitatod a csajt a bulinegyedben, tuszkolnád be a taxiba, de van egy ilyen project amit még előtte meg kell ugranod. Majd biztos ez lesz a legfontosabb dolgom.


Másrészt ezentúl nekem lesz egy ilyen munkaköröm, hogy az XY gigavállalat autóinak higiéniai és műszaki állapotát ellenőrizzem?  Hát ez nem az én dolgom, ez az adott cég dolga. Én ezért a szolgáltatásért fizetek, miért végezném el én ezt helyettük?


Ha kis stiklik nem lesznek akkor jelöld meg nekem az a helyet a Károly körúton ahova rendelhetek majd taxit. És ez még csak a beszállás az autóba. 

Megelőlegezem neked, ha a taxidrosztot szeretnéd megjelölni ne tedd, az csak két férőhelyes.


Ha nem tud felmenni a hegyre és onnan le sem tud jönni, akkor az nem taxiszolgáltatás. A taxit mindenki A-ból B-be szolgáltatásként jellemzi, én inkább három B-vel határoznám meg.  

Bárhonnan, Bárhová, Bármikor. 


Ha az önjáró autó csak a Rákóczi úton csak lépésben, csak nyáron és csak világosban tud közlekedni akkor az nem taxi, az a 7-es busz.

tomajer 2023.01.29. 16:26:04 / # 352951
Mindenki tudja, hogy ez még csak a kezdet, és 10 éven belül nem lesz realitás.
De mindenképpen ez a jövő. 
A rongálás kérdésedre, a bérelhető kis dodzsemek megadják a választ.  Alapvetően, nem panaszkodnak az üzemeltetők. Ha nem csukja be az ajtót, akkor fizet addig, amíg be nem csukja.  Nem tudja lezárni az utazást, csak ha kiszállt, és becsukta.  A mai, pl.  szabályosan parkolt e le vele kérdéskör nehezebb feladat és megoldották.
Gyakorlatilag ezek is bérelhető autók lesznek, csak már nem kell odakutyagolnod ahol az előző bérlő leparkolta, hanem érted is megy ...  és nem te vezeted.  Ami az üzemeltető szempontjából még előny is lehet :-)
Kis stiklik nem lesznek, a kedves utas tudomásul veszi, hogy ez van.  Ha nem tud felmenni a hegyre, lent marad, ha nem tud lejönni, fent marad. 
cheater 2023.01.28. 19:01:59 / Módosítva / # 352948
Az a szerencséd, hogy te vagy admin, különben most úgy lepontoználak.. csak nem merlek mert admin vagy + itt nincs is pontozás.

Ilyen promo nyomi videókkal fárasztod az agyadat?


Senki nem fog senki feneke alá tolni egy 100ezer eurós autót, hogy utána 33 forintért kivihesse a reptérre. Az utastéren belüli és kívüli károkozásra nincs semmiféle megoldásuk, sem az autó gazdaságos takarítására, még csak elképzelésük sincs hogyan kellene ezt megoldani. 
Ha nem csukom be az ajtót tönkremegy a waymo? Ki fogja becsukni az ajtót, a járokelők? Vagy egy motor? Mennyibe kerül egy ilyen motor? És ha a waymo motorja csípi be a feleségem szoknyáját és rántja magával az asszonyt mennyit fizet neki a waymo?


Sejtelmed sincs hányszor nyúltak a vezetésbe a 1,5 órás promo videó alatt szoftveresen, mikor az autó már rég hibázott volna. Néz már rá arra koreai nyomira, integetne az út szélén fel sem venném, ennek hiszel? Csak égeti más pénzét - míg megteheti.


Hogy dönti el egy AI autó, hogy fel tud e menni télen a Jablonka úton? De ami ennél is izgalmasabb kérdés, hogy dönti el előre, hogy onnan majd biztonságosan le is tud jönni? Ez még magának az embernek is gondot okoz.


Ez nem egy sakkjátszma kőbe vésett szabályokkal amire lehet szoftvert fejleszteni. A közúti forgalom variációi végtelenek, erre nem lehet szoftvert fejleszteni.Hogy, miképp és főleg ki fog apró kis stikliket programozni a szoftverbe? Nincs olyan taxi utazás ahol az utas kényelme érdekében - vagy egyáltalán azért hogy létrejöhessen az utazás - ne hágna át valami kresz szabály. Kifogja ezt beleprogramozni? Milyen mértékig? Ő tartja majd ezért a hátát egy személyben? Mert a waymo biztosan nem.


Majd ha csak és kizárólag önjáró autók lesznek a közutakon akkor tűnik el a taxis, hol van az még, ezt még unokáink sem fogják látni.
tomajer 2023.01.27. 17:04:26 / # 352945

Íme a szakmánk vége!
Engem már nem fog érinteni ...  6 év van a nyögdíjig :-)


Nem mondom, hogy nézzétek végig, én se tettem.  De komolyan mondom, sok autós nem vezet így :-(


cheater 2022.07.31. 23:35:04 / # 352837

cheater 2022.05.23. 17:09:33 / # 352751

Csak felnőttek használhatják a Lime @-rollerjeit a belvárosban


További lényeges változások:  járdán nem közlekedhetnek, sétálóutcában a roller magától leáll, a magára hagyott rollert egy órán belül el kell szállítani ellenkező esetben a szolgáltatót 50.000Ft bírsággal sújtják (rollerenként).

Ezeken felül a Lime vállalta, hogy támogatást nyújt az önkormányzatnak közutak, közterek fenntartásához és üzemeltetéséhez.

cheater 2022.04.27. 23:24:18 / Módosítva / # 352709
Nem, liberális nem csak politikai értelemben lehetsz. 


Épp úgy létezik liberális gazdasági nézet, mikor azt mondja legyen szabadgazdaság és piac és az adott állam  vagy államok ne szóljanak bele a folyamatba. Szerinte a piac majd mindent tökéletesen szabályoz.  Egyetemeken oktatják, generációk nőnek fel úgy, hogy szerintük ez a helyes út, a régi, idejétmúlt kereteknek és szabályoknak állításuk semmi értelme és létjogosultsága.


De az igazság az, hogy egészen pontosan addig vallják ezt, míg ezt a nézetet hirdetve ki nem ütik az addig uralkodó szereplőket és meg nem szerzik a piacot.  Ahogy ez megtörténik a liberális világnézetnek számukra annyi. 
Onnantól kezdve szabályozás kell, kamerák, lajtsromszámok és a renitenseknek büntetés. 
tomajer 2022.04.27. 21:38:07 / # 352708
Ez így, ebben a formában, a politikai topicba való :-P
cheater 2022.04.27. 14:35:51 / # 352705

Vége a rolleres trehányságnak Budapesten 

A budapesti városvezetés újra feltalálta spanyolviaszt. A rolleresek évekkel ezelőtti megjelenése óta mostanra jutottak el odáig, hogy ezt szabályozni kell. Micsoda egy felkészült brigád. 

Eddig ez volt az innováció egyik zászlóshajója, maga a szabadság. mindenki azt csinál amit akar, nem kellenek szabályok.  A rendszer tökéletes, majd szabályozza magát és mivel ez a dolog mindenkinek jó, ezért bizonyosan tökéletesen fog működni. 

Akkori állításuk szerint ez nem elvesz életteret másoktól, hanem csak és kizárólag újabb élettereket teremt.  Első nap el lett mondva, hogy ez egy qrva nagy tévedés. 


Hova jutott el a nagy liberális innováció az évek alatt a nagy a szabadságkergetéstől?  A totális megfigyelésig. 

Mindig ide lyukad ki. Újra és újra.


Azonosító jel, bejelentkezés, rendszám, kötelező online realtime adatbázis és persze megérkezett a büntetés is. 

Ma még csak 5000Ft. Holnapután majd 10 lesz. Vagy ha nincs lové akkor a vagyonelkobzás.


A liberális kígyó újfent körbeért és újfent a saját farkába harap.

tomajer 2021.12.16. 19:31:13 / # 352536


cheater 2021.12.16. 07:16:22 / # 352535

tomajer 2021.09.30. 17:39:05 / Módosítva / # 352411

cheater 2021.09.15. 06:11:01 / # 352376

A taxi itt csak egy hívószó, megközelítőleg sem a taxisok piacáért folyik a küzdelem. A küzdelem a magántulajdonú autózás kiváltásáért folyik, abban van a pénz, nem a taxispacban. 

Olyan sosem lesz, hogy a jelenlegi forgalmi viszonyok között megjelenik - mondjuk - itt pesten a Waymo 5000 önjáró autóval és taxiszolgáltatást nyújt, így mosva el a jelenlegi taxisokat. Ez sok minden, csak nem gazdaságos, már a takarítást nem tudja sem megoldani, sem kezelni és hol van még a többi 79 lépcső amit vennie kéne egy ilyen szolgáltatásnak. 

Promóra, reklámra, az önjáró technológia népszerűsítésére talán a legolcsóbb megoldás, ha 6 és fél darab autó köröz lépésben egy nagyváros valamely szegletében, de erre sok mindent lehet mondani, csak azt nem hogy ez egy taxiszolgáltatás.

Emiatt nekünk igazán feleseleges aggódnunk.


Míg létezik magántulajdonú autózás, addig taxi és benne taxis is lesz. Ráadásul a magántulajdonban lévő autók és a taxisok száma egyenesen aránylik, meglepően pontosan olyan arányban léteznek majd a taxisok amilyen arányban léteznek a magántulajdonban lévő gépjárművek.


Az önjáró technológia valóban múkődőképes pedig akkor lesz, ha az emberi tényező nem szól bele, magyarul minden más autó is a forgalomban önjáró. De ha ez jó sokára el is jön hogy pl. Európában már csak autónom járművek róják az utakat az pedig további izgalmas kérdéseket vet majd fel. 

Az Unios országok együtt, egy rendszerben fogják ezeket működtetni? A határok átlépéséhez ez minden bizonnyal elengedhetetlen lenne.De mondjuk egy lengyel menne az oroszokhoz, ott is tárt karokal várják majd az EU szabvány szerint működő - és oda is jelentő - négy keréken guruló adatrögítőt? 

NATO tagországból az Oroszokhoz, meglepődnék ha itt nem lennének fennakadások, ugyanez fordítva is igaz.

De kitalálhatja akár Svájc is, hogy ő nem lép be az EU-s rendszerbe, ők csinálnak maguknak olyat ami nekik megfelelő. És akkor hogyan lesz, a határon lesznek csereautók? Még picit feszegetjük a témát és ki fog derülni, hogy sok esetben még mindig egyszerűbb lesz klasszikus taxis mellé beülni.

alelölülő 2021.09.12. 16:30:24 / Módosítva / # 352368
Két éve egy utas megkérdezte tőlem, hogy mi lesz velem, munkanélküli leszek az önvezető autók miatt, 20 év múlva már nem kell majd taxis. 
 
Mondtam neki, hogy 20 év múlva tőlem az is szép eredmény lesz, ha még élek.
 
(Akkor már 2 éve nyugdíjas voltam.)
tomajer 2021.09.12. 09:45:01 / # 352367
Azt gondolom, hogy először a kamionokban fog megjelenni, (konvojokban haladva, és az elsőben sofőrrel) aztán a buszokban, ahol valamennyire védett  (buszsáv) útvonalon haladnak, és kizárólag ott.
Személyautóban, először, a zárt, kistérségekben, pl. egy vásárközpont, egy Városliget, Margitsziget ... és ha ezek már működnek megfelelően, lesznek kisvárosok, akik tényleg bevezethetik a robottaxit.
Szerintem, mire ez tömeges lesz és fenyegeti a Bp-i taxistársadalmat, az még minimum 20 év.
Oldalszám: 7