Hozzászólások száma: 80
Ugrás a hírhez Oldalszám: 4
Témakörök > Hírek fórumai > Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
cukrosleves 2018.12.23. 08:32:31 / # 349471
avatar
Annyira jól előtudják adni a semmit! A hír az, hogy most újra kaptak 6 milliárd hitelt bohóckodni, és kitolták az önvezetés tömeges elterjedését 2030-ra.Bárcsak a taxinak lenne ilyen jó a PR-ja!
alelölülő 2018.12.22. 19:02:53 / # 349469

focilabda 2018.11.16. 15:23:54 / # 349347

alelölülő 2018.10.16. 15:18:12 / # 349278
Ettől nem félek. Nem érdekük a nyáj legyilkolása. Aki tud számolni, azért tudja, hogy egész más tarifával lehetne gazdaságosan működtetni egy ilyen autót. Nissan Leafek se terjedtek el tömegesen, pedig a használt 15 milliós Teslával szemben 8 körül újat kapni.
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.10.16. 14:18:21 / # 349277
avatar
Nézd, senkit sem akarok megsérteni, de ha lenne esze, akkor nem a taxizásba fektet 15-20 milliót (szegediként !!!), hanem más, jövedelmezőbb és kényelmesebb bizniszbe. De hát "csak" egy taxis (én is az vagyok, de ha lenne 15-20 millióm, már nem lennék az)
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.10.16. 14:14:58 / # 349276
avatar
Lelke rajta, de amikor majd a főtakszi meg a többi cég benyögi, hogy akkor mindenkinek Tesla kell, mert az utasokank igénye van rá, akkor majd a mi lelkünk lesz rajta...
alelölülő 2018.10.16. 00:11:25 / # 349275

Cascoja nincs, túl drága. Abban bízik, hogy nem törik a verda és el se lopják.

Büszke rá, hogy leesik az emberek álla, ha őt látják a kocsiban feszíteni.

Ha neki ez megéri és boldoggá teszi, lelke rajta.

balagge 2018.10.15. 23:00:45 / # 349274
avatar
A videó legjobb pillanata amikor kiderül, hogy a szegedi kolléga "ingyen" tankolja a teslaját....ehhez pedig mindössze egy néhány milliós, a várható fogyasztáshoz megfelelően megtervezett komplett nepelemrendszert kellett megfinanszírozni. Innen üzenem, hogy ez az én szótáram szerint nem az ingyen tankolás szinonimája. Figyelemre méltó még, hogy milyen optimista a Tesla taxi gépjármű jövőbeli eladási árát illetően.
balagge 2018.10.15. 22:52:02 / # 349273
avatar
Talán bíztak a képzelet teremtő erejében. Vágyvezérelt nagyotmondás.
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.10.15. 15:09:50 / # 349272
avatar
Nekem sem nagyon jött ki a matekuk, de megszoktam már ebben a szakmában, hogy minden eddig tanult számelméleti tételt el kell felejteni Az Uber sofőrök is állításuk szerint nettó 600 ezret kerestek a 130 forintos tarifájukkal  
pupák 2018.10.15. 10:43:33 / # 349270
avatar

Édes Istenem!... Szeretné jelezni a taxitársaságoknak, hogy legyenek a drosztokon elektromos töltők.))) Szólni kéne neki, hogy nézzen utána, mi köze  a taxitársaságoknak a drosztokhoz. Vagy pedig miféle érdekük fűződne a társaságoknak a tagdíjfizetőiknek az autóját "megtankolni"? Vagy esetleg én lemaradtam valamiről?

balagge 2018.10.14. 21:56:34 / # 349266
avatar
Nagyon jó autó, én is szívesen vezetném. A "matek" csak párhuzamos univerzumban jön ki. Kiváncsi vagyok a házaspár milyen szisztémával ül egy autón. Ők rendszámot bérelnek és 2 órára vannak bejelentve? Vagy esetleg saját vállalkozásban kataznak az alanyi adómentesség 8 millás határa alattig miközben fizetik a taxifynek 20%+ÁFA-t? És akkor ha elérik a 7.9 millát mit csinálnak? Meredek erre venni tizenmillioert autót, jobb lett volna két prius két egyéni vállalkozásban. Mondjuk a NAV-nak lesz mit elárverezi. Én csak ámulok-bámulok mit meg nem mernek tenni egyesek.
tomajer 2018.10.14. 20:03:29 / # 349264


cheater 2018.08.29. 02:16:08 / # 349093
Ez nem önvezető taxi, ez egy illúzió. Ilyen alapon a hetes busz is önvezető taxi, csak át kell festeni sárgára. Ugyanazon a pár kilométeren köröz egy sofőrrel, épp úgy ahogy ez is.Ezek a sztorik addig jópofák míg promóznak valamit. De ha eljönne az az idő, hogy kiengedhessenek 5000 valóban önjáró taxit a városi forgalomba nem lesz cég aki ennek a felelőségét vállalná. Viszont míg ez nem történik meg ez egy szimpla promó. A fenntartási és felelőségvállalási költségek ezred részéért ültethet rá élő embert, aki ráadásul rögtön a nyakába is kap minden felelőséget. Egy cég sem fog ilyen ügyletbe belemenni. A taxi nem úgy szűnik majd meg, hogy jönnek a robot taxik. A taxi úgy szűnik majd meg, hogy értelmetlenné válik a magántulajdonú autózás, ezzel együtt tűnik el majd maga a taxi is. De hát ez nem most lesz.
tomajer 2018.08.28. 07:34:15 / # 349092
Ezt már sokszor átrágtuk:-)
Még tíz évig, Európában ettől nem kell félnie senkinek. 
És aztán jön majd Magyarország ...   aholis az első pár darabot, eladják színesfémnek és aztán meggondolja a befektető, hogy tizenmilliós eszközöket tényleg szabadprédának hagy e az utcán :-)
Ne felejtsük el, hogy pillanatnyilag a Bp-i taxizásban a "nagybefektető" a taxisok tömege.  Ha ezt az ötezer taxit valaki ki akarja váltani, az olyan beruházás ami nagyon lassan térül meg, és hatalmas a kockázata.
Egy ilyen autó, biztosan 10 000 000.- fölött lesz.5 000 x 10 000 000.- = 50 000 000 000.-  azaz ötven milliárd forint.
Ezt azért  már a bankok is meggondolják, mire adják.
alexxx 2018.08.27. 17:50:44 / # 349091
avatar



https://index.hu/techtud/2018/08/27/elindult_az_elso_onvezeto_taxi_japanban/ 

Itt a vég... 

focilabda 2018.07.19. 17:24:13 / # 348951

cheater 2018.07.18. 01:44:39 / # 348949

cheater 2018.04.04. 07:26:14 / # 348542

cheater 2018.03.24. 19:52:05 / # 348471

Tehát elkezdődött a vita - Jogászvilág: Gázolt az önvezető autó ki a hibás? 

Egy érdekes adalék a vitán túl az uber  hozzáállása - amiért már ki kellene lába alól húzni a talajt.

Ugyanis ha az áldozat valaha használta az uber applikációját és igy elfogadta annak felhasználói feltételeit - ami sacc per kb. 75 fő és 628 aloldalt tehet ki a végefelé már ógörög nyelven - az az uber szerint erre az esetre is érvényes.

Én már alapoknál elakadok,  hogyan tehetik meg tech cégek, hogy egy számukra előnyös átláthatatlan digitális szerződésre kényszerítsék rá a felhasználókat, amit később lobogtatnak a választottbíróság elött. Szerintük csak ott lehet vitázni ás a választottbíróság döntése végérvényes, fellebbezésnek helye nincs. Ráadásul mivel nem állami bíróság a döntés nem is nyilvános. Én úgy tudom hogy nálunk ezzel a szerződéssel az uber kitörölhetné a fenekét, konkrétan körberöhögnék. Ideje lenne más régióknak is bekeményíteni és keretek közé szorítani a tech cégek kötelezően elfogadandó, kezelhetetlen és átláthatatlan szerződési feltételeit.

Azt sem értem, hogy mit vitatkoznak ezen a világ jogászai, ki a hibás? Ez egyszerű mint a bokor, az a hibás aki ezt a szolgáltatást üzletszerűen, pénzért nyújtja. Hogy ő a szolgáltatás teljesítésének érdekében milyen eszközöket, szoftvereket használ, kikkel köt szerződést az már az ő döntése és felelősége.

Oldalszám: 4