Hozzászólások száma: 122
Ugrás a hírhez Oldalszám: 7
Témakörök > Hírek fórumai > Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
cheater 2022.07.31. 23:35:04 / # 352837

cheater 2022.05.23. 17:09:33 / # 352751

Csak felnőttek használhatják a Lime @-rollerjeit a belvárosban


További lényeges változások:  járdán nem közlekedhetnek, sétálóutcában a roller magától leáll, a magára hagyott rollert egy órán belül el kell szállítani ellenkező esetben a szolgáltatót 50.000Ft bírsággal sújtják (rollerenként).

Ezeken felül a Lime vállalta, hogy támogatást nyújt az önkormányzatnak közutak, közterek fenntartásához és üzemeltetéséhez.

cheater 2022.04.27. 23:24:18 / Módosítva / # 352709
Nem, liberális nem csak politikai értelemben lehetsz. 


Épp úgy létezik liberális gazdasági nézet, mikor azt mondja legyen szabadgazdaság és piac és az adott állam  vagy államok ne szóljanak bele a folyamatba. Szerinte a piac majd mindent tökéletesen szabályoz.  Egyetemeken oktatják, generációk nőnek fel úgy, hogy szerintük ez a helyes út, a régi, idejétmúlt kereteknek és szabályoknak állításuk semmi értelme és létjogosultsága.


De az igazság az, hogy egészen pontosan addig vallják ezt, míg ezt a nézetet hirdetve ki nem ütik az addig uralkodó szereplőket és meg nem szerzik a piacot.  Ahogy ez megtörténik a liberális világnézetnek számukra annyi. 
Onnantól kezdve szabályozás kell, kamerák, lajtsromszámok és a renitenseknek büntetés. 
tomajer 2022.04.27. 21:38:07 / # 352708
Ez így, ebben a formában, a politikai topicba való :-P
cheater 2022.04.27. 14:35:51 / # 352705

Vége a rolleres trehányságnak Budapesten 

A budapesti városvezetés újra feltalálta spanyolviaszt. A rolleresek évekkel ezelőtti megjelenése óta mostanra jutottak el odáig, hogy ezt szabályozni kell. Micsoda egy felkészült brigád. 

Eddig ez volt az innováció egyik zászlóshajója, maga a szabadság. mindenki azt csinál amit akar, nem kellenek szabályok.  A rendszer tökéletes, majd szabályozza magát és mivel ez a dolog mindenkinek jó, ezért bizonyosan tökéletesen fog működni. 

Akkori állításuk szerint ez nem elvesz életteret másoktól, hanem csak és kizárólag újabb élettereket teremt.  Első nap el lett mondva, hogy ez egy qrva nagy tévedés. 


Hova jutott el a nagy liberális innováció az évek alatt a nagy a szabadságkergetéstől?  A totális megfigyelésig. 

Mindig ide lyukad ki. Újra és újra.


Azonosító jel, bejelentkezés, rendszám, kötelező online realtime adatbázis és persze megérkezett a büntetés is. 

Ma még csak 5000Ft. Holnapután majd 10 lesz. Vagy ha nincs lové akkor a vagyonelkobzás.


A liberális kígyó újfent körbeért és újfent a saját farkába harap.

tomajer 2021.12.16. 19:31:13 / # 352536


cheater 2021.12.16. 07:16:22 / # 352535

tomajer 2021.09.30. 17:39:05 / Módosítva / # 352411

cheater 2021.09.15. 06:11:01 / # 352376

A taxi itt csak egy hívószó, megközelítőleg sem a taxisok piacáért folyik a küzdelem. A küzdelem a magántulajdonú autózás kiváltásáért folyik, abban van a pénz, nem a taxispacban. 

Olyan sosem lesz, hogy a jelenlegi forgalmi viszonyok között megjelenik - mondjuk - itt pesten a Waymo 5000 önjáró autóval és taxiszolgáltatást nyújt, így mosva el a jelenlegi taxisokat. Ez sok minden, csak nem gazdaságos, már a takarítást nem tudja sem megoldani, sem kezelni és hol van még a többi 79 lépcső amit vennie kéne egy ilyen szolgáltatásnak. 

Promóra, reklámra, az önjáró technológia népszerűsítésére talán a legolcsóbb megoldás, ha 6 és fél darab autó köröz lépésben egy nagyváros valamely szegletében, de erre sok mindent lehet mondani, csak azt nem hogy ez egy taxiszolgáltatás.

Emiatt nekünk igazán feleseleges aggódnunk.


Míg létezik magántulajdonú autózás, addig taxi és benne taxis is lesz. Ráadásul a magántulajdonban lévő autók és a taxisok száma egyenesen aránylik, meglepően pontosan olyan arányban léteznek majd a taxisok amilyen arányban léteznek a magántulajdonban lévő gépjárművek.


Az önjáró technológia valóban múkődőképes pedig akkor lesz, ha az emberi tényező nem szól bele, magyarul minden más autó is a forgalomban önjáró. De ha ez jó sokára el is jön hogy pl. Európában már csak autónom járművek róják az utakat az pedig további izgalmas kérdéseket vet majd fel. 

Az Unios országok együtt, egy rendszerben fogják ezeket működtetni? A határok átlépéséhez ez minden bizonnyal elengedhetetlen lenne.De mondjuk egy lengyel menne az oroszokhoz, ott is tárt karokal várják majd az EU szabvány szerint működő - és oda is jelentő - négy keréken guruló adatrögítőt? 

NATO tagországból az Oroszokhoz, meglepődnék ha itt nem lennének fennakadások, ugyanez fordítva is igaz.

De kitalálhatja akár Svájc is, hogy ő nem lép be az EU-s rendszerbe, ők csinálnak maguknak olyat ami nekik megfelelő. És akkor hogyan lesz, a határon lesznek csereautók? Még picit feszegetjük a témát és ki fog derülni, hogy sok esetben még mindig egyszerűbb lesz klasszikus taxis mellé beülni.

alelölülő 2021.09.12. 16:30:24 / Módosítva / # 352368
Két éve egy utas megkérdezte tőlem, hogy mi lesz velem, munkanélküli leszek az önvezető autók miatt, 20 év múlva már nem kell majd taxis. 
 
Mondtam neki, hogy 20 év múlva tőlem az is szép eredmény lesz, ha még élek.
 
(Akkor már 2 éve nyugdíjas voltam.)
tomajer 2021.09.12. 09:45:01 / # 352367
Azt gondolom, hogy először a kamionokban fog megjelenni, (konvojokban haladva, és az elsőben sofőrrel) aztán a buszokban, ahol valamennyire védett  (buszsáv) útvonalon haladnak, és kizárólag ott.
Személyautóban, először, a zárt, kistérségekben, pl. egy vásárközpont, egy Városliget, Margitsziget ... és ha ezek már működnek megfelelően, lesznek kisvárosok, akik tényleg bevezethetik a robottaxit.
Szerintem, mire ez tömeges lesz és fenyegeti a Bp-i taxistársadalmat, az még minimum 20 év.
alelölülő 2021.09.12. 02:23:18 / Módosítva / # 352366

Az önvezető autó egyelőre néphülyítés

"Az önvezető autó nem készült el, és sokat fog még késni, írja elemzésében a The Verge, majd a szerző sorra veszi a kisebb-nagyobb cégek tündöklését, bukását és összeolvadását. Épp itt az ideje a másnapos ébredésnek, mert egyelőre tényleg varázsszavakkal és a folyamatosan módosított dátumokkal kell megelégedni önvezető autók helyett, és ez évekig így lesz még, mielőtt az évtized vége felé eljuthatunk oda, ahová 2020-ra akartunk."


Szerintem optimista becslés az évtized vége is, de majd meglátjuk.

tudomis(kibic) 2020.12.04. 21:28:37 / # 352024
avatar
A felét. De a többit is + fogja kapni...
alelölülő 2020.12.04. 12:39:48 / Módosítva / # 352019

Azt hiszem, kicsit odébb van még a teljesen önvezető autó.

Itt tart jelenleg a széria-autóba rendelhető csúcstechnika.

tomajer 2020.12.04. 06:21:53 / # 352017
A kormányba nem kapaszkodtunk ...    azzal irányítottuk.  :-P
De ettől még persze hülyeség.  De lássuk be, ez a pasi sok agyamentnek tűnő dolgot valósított meg,
Ő egy olyan álmodozó, aki tényleg megcsinálja, amit meg lehet.  Hogy meg lehet e, és lesz e rá piac, az kérdéses.
cheater 2020.12.04. 05:17:10 / # 352016

Tessék, önvezető kerékpár... biztosan rövid az agyam ennek felfogásához, de mire lenne jó ez, aludhatsz a nyeregben vagy mi?

Volt/van/lesz önjáró autó és/vagy taxi, repülő taxi, helikopter taxi, helyből felszálló kastély és most itt az ami mindent visz: az önjáró kerékpár. 

Nem értem a poént, nem kell fognom a kormányt? De akkor hova kapaszkodom?:-)  Meg megy magától... de hova?:DD   Meg ha magától megy akkor az már motorkerékpár vagy nem? Nem lenne biztonságosabb és kényelmesebb ez a sztori egy zárt kocsiszekrényes kütyüben? 


Önjáró kerékpár... hát b+, ennyi eszement figurát, hihetetlen. Innen már tényleg csak egy lépés választ el a sosem beszélő feleségtől. Megvalósítják az önjáró kerékpárt, közvetlen utána pedig a néma asszonyt.

cheater 2020.09.16. 18:00:06 / # 351815

cheater 2020.06.21. 19:31:31 / # 351599

tomajer 2020.04.17. 20:01:03 / # 351381
Ott legalább ő vette meg az autókat.
Hogy nem hallgatott, a hozzáértőkre ...  háát így járt.
alelölülő 2020.04.16. 08:51:17 / # 351373
Mindenesetre, múltja már van.

Oldalszám: 7