Hozzászólások száma: 89
Ugrás a hírhez Oldalszám: 5
Témakörök > Hírek fórumai > Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
cheater 2019.07.12. 04:42:00 / # 350014

cheater 2019.06.12. 20:45:39 / Módosítva / # 349976
Hát igen, csak akkor már ugye nem is ennyibe kerül. Ha pedig nem annyi az annyi, akkor már rögtön nem is olyan jópofa ez az innovatív világ.

"A bérelhető elektromos meghajtású rollerek egy évvel ezelőtt jelentek meg a párizsi utcákon, számukat csaknem 20 ezerre becsülik, és folyamatosan gondot okoznak a párizsi önkormányzatnak azzal, hogy szabályozás hiányában az emberek bárhol letehetik őket használat után. Lerobbant rollerek hevernek a város legszebb parkjaiban, de még a Szajnába is bedobálják őket a hidakról."

Jelen pillanatban ott tart a sztori , hogy a párizsi közterületfelügyelők gyűjtik össze a rollereket ha kerülni akarják a káoszt a városban. Hirtelen lett a közterületfelügyelőknek egy ilyen feladatuk, eddig nem volt, most már van. Mindezt azért, hogy egy (illetve mára már több) cég modellje működőképes legyen. Hát ez az adott cég feladata, nem az önkormányzaté. Ingyen és bérmentve használja az infrastruktúrát, vesz el életteret másoktól, mindezt megfejeli azzal, hogy a helyi önkormányzatra támaszkodik, mindezt csak azért mert rásütötte az üzleti modelljére azt a varázslatos szót hogy innováció. És ezt a helyi önkormányzatban eszik nagykanállal. 
Csak érdekelne, hogy kik ülnek ezen a párizsi városházán és milyen diplomával a zsebükben. Egy évvel ezelőtt mikor megjelent az első rolleres cég nem tettek fel nekik kérdéseket? Illetve lehet tettek, de ha jól követem a történetet akkor az érdeklődés kimerült kb. abban, hogy milyen színű lesz a roller...

Tovább megyek, ilyen felkészületlen városvezetés mellet még én is találok piaci rést. Innovatív mód teríteném Párizst mobil vécékkel, csak azt az egy apróságot felejteném el közölni, hogy a vécék ürítésének feladatkörét ráhagyom a közterület felügyelet embereire.Cserébe az én vécéim olcsóbbak lesznek, az összes kivétel nélkül  teljes mértékben innovatív, ráadásul olyan színű amilyet csak akarnak.
tomajer 2019.06.12. 15:04:12 / # 349975
Rendszám, Gps követő, személyazonosítás, utólagos büntethetőség.
cheater 2019.06.12. 03:41:29 / # 349974

tomajer 2019.05.01. 19:58:25 / # 349862

Lehet, hogy nem a robottaxi a jövő nagy üzlete

Probléma van a jövő egyik nagy bevételi forrása körül. Eddig az összes autós cég azt mondta, hogy a gépjármű vásárlás át fog alakulni, a jövő közlekedési eszköze pedig az önvezető robottaxi.



A Massachusetts Institute of Technology (MIT) kutatói szerint viszont nem jön ki a matek, és a robottaxik egyáltalán nem érik majd meg – írja a Financial Times.

A jelenleg hozzáférhet adatokból dolgozó Ashley Nunes és Kirsten Hernandez számításai szerint egy mérföld megtétele robottaxival 1,58 és 6 dollár közép esik, míg saját autóval ez 0.72 dollárra jön ki mérföldenként. Ebben a számban pedig már benne van a vizsgáztatás, karbantartás, biztosítás és az üzemanyag is, így nem lehet azzal elhessegetni, hogy az elektromos autók kisebb karbantartási költségei miatt dőlni fog a számítás.

A tanulmány több cégnek is rosszkor jön. A Faraday Future elektromos autós startupot most mentette ki egy utolsó utáni pillanatban érkező befektetés, a Tesla számai romlanak. Az Uber vezetője pedig a közelmúltban beszélt arról, hogy egy nagy célja van a cégnek, hogy feleslegessé tegye az autóvásárlást.

Két tényező okozza a problémát. Az egyik a kapacitás igénybevétele nevű szám, ami a San Francisco-i taxik esetében 52 százalék. Ez azt mondja, hogy amikor a taxi üzemben van, akkor az idő 52 százalékában utast is szállít. Egy magántulajdonú autónál ez 100 százalék, ha használják, akkor használva van. Ezt a taxitársaságok úgy oldják meg, hogy az üresjárattól független havidíjat kérnek a sofőröktől, így a kapacitás kihasználtságával nem kell minden esetben számolniuk. Az önvezető taxik esetében a sofőr és a társaság fogalma nem értelmezhető: az autók tulajdonosa így maga kell lenyelje az üresjárati költségeket.

A fentiek mellett emberi felügyeletet igényelnek a kocsik, amit ki kell gazdálkodniuk a cégeknek. Ez Nunes és Hernandez szerint 2.35 dollár és 0.05 dollár között változhat mérföldenként, attól függően, hogy egy szupervizorhoz ány autó tartozik. A határt ötven kocsiban húzták meg a kutatók, ami már gombócból is sok, nem hogy robottaxiból.

A végső probléma az, hogy ha a kocsik teljes kihasználtsággal üzemelnek, a járulékos költségek miatt még mindig olcsóbb saját autót venni. Vagy be kell látniuk a kockázati tőkéből üzemelő robottaxis cégeknek, hogy alacsonyabb profitabilitási rátára képesek, mint egy hagyományos taxitársaság. Pedig a mostani San Francisco-i taxicégek sincsenek elkényeztetve, egy 3,35 dollárba kerülő egymérföldes úton 0.27 dollár profit van. Még kiderülhet, hogy ez az egész nem is annyira jó üzlet, mint elsőre tűnt. Vagy valahogy ráveszik a robottaxis cégek a szabályozót és a világot, hogy az eddig externáliaként kezelt környezetkárosítást, baleseteket és felszabaduló időt is beleszámolják a taxidíjba. Nem lesz egyszerű.

rosszqtya 2019.05.01. 16:46:14 / # 349861
avatar
szerintem nem iszik eleget az ipse....
rosszqtya 2019.05.01. 16:45:49 / # 349860
avatar
nem lesz azzal gond, ha elfogy az ajándék 25 perc ami a reggel jár... :o)
tele5ös 2019.04.29. 20:31:59 / # 349853

tomajer 2019.04.29. 18:38:27 / # 349852


cukrosleves 2018.12.23. 08:32:31 / # 349471
avatar
Annyira jól előtudják adni a semmit! A hír az, hogy most újra kaptak 6 milliárd hitelt bohóckodni, és kitolták az önvezetés tömeges elterjedését 2030-ra.Bárcsak a taxinak lenne ilyen jó a PR-ja!
alelölülő 2018.12.22. 19:02:53 / # 349469

focilabda 2018.11.16. 15:23:54 / # 349347

alelölülő 2018.10.16. 15:18:12 / # 349278
Ettől nem félek. Nem érdekük a nyáj legyilkolása. Aki tud számolni, azért tudja, hogy egész más tarifával lehetne gazdaságosan működtetni egy ilyen autót. Nissan Leafek se terjedtek el tömegesen, pedig a használt 15 milliós Teslával szemben 8 körül újat kapni.
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.10.16. 14:18:21 / # 349277
avatar
Nézd, senkit sem akarok megsérteni, de ha lenne esze, akkor nem a taxizásba fektet 15-20 milliót (szegediként !!!), hanem más, jövedelmezőbb és kényelmesebb bizniszbe. De hát "csak" egy taxis (én is az vagyok, de ha lenne 15-20 millióm, már nem lennék az)
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.10.16. 14:14:58 / # 349276
avatar
Lelke rajta, de amikor majd a főtakszi meg a többi cég benyögi, hogy akkor mindenkinek Tesla kell, mert az utasokank igénye van rá, akkor majd a mi lelkünk lesz rajta...
alelölülő 2018.10.16. 00:11:25 / # 349275

Cascoja nincs, túl drága. Abban bízik, hogy nem törik a verda és el se lopják.

Büszke rá, hogy leesik az emberek álla, ha őt látják a kocsiban feszíteni.

Ha neki ez megéri és boldoggá teszi, lelke rajta.

balagge 2018.10.15. 23:00:45 / # 349274
avatar
A videó legjobb pillanata amikor kiderül, hogy a szegedi kolléga "ingyen" tankolja a teslaját....ehhez pedig mindössze egy néhány milliós, a várható fogyasztáshoz megfelelően megtervezett komplett nepelemrendszert kellett megfinanszírozni. Innen üzenem, hogy ez az én szótáram szerint nem az ingyen tankolás szinonimája. Figyelemre méltó még, hogy milyen optimista a Tesla taxi gépjármű jövőbeli eladási árát illetően.
balagge 2018.10.15. 22:52:02 / # 349273
avatar
Talán bíztak a képzelet teremtő erejében. Vágyvezérelt nagyotmondás.
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.10.15. 15:09:50 / # 349272
avatar
Nekem sem nagyon jött ki a matekuk, de megszoktam már ebben a szakmában, hogy minden eddig tanult számelméleti tételt el kell felejteni Az Uber sofőrök is állításuk szerint nettó 600 ezret kerestek a 130 forintos tarifájukkal  
pupák 2018.10.15. 10:43:33 / # 349270
avatar

Édes Istenem!... Szeretné jelezni a taxitársaságoknak, hogy legyenek a drosztokon elektromos töltők.))) Szólni kéne neki, hogy nézzen utána, mi köze  a taxitársaságoknak a drosztokhoz. Vagy pedig miféle érdekük fűződne a társaságoknak a tagdíjfizetőiknek az autóját "megtankolni"? Vagy esetleg én lemaradtam valamiről?

Oldalszám: 5