Hozzászólások száma: 104
Ugrás a hírhez Oldalszám: 6
Témakörök > Hírek fórumai > Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2020.04.17. 20:01:03 / # 351381
Ott legalább ő vette meg az autókat.
Hogy nem hallgatott, a hozzáértőkre ...  háát így járt.
alelölülő 2020.04.16. 08:51:17 / # 351373
avatar
Mindenesetre, múltja már van.

cheater 2020.04.15. 20:50:51 / # 351370
Nem úgy tűnt, hogy vitázna, érdekelte, hogy lenne egy csak elektromos flottás cégnek jövője.  Hát persze, van reklámértéke, de annyi megközelítőleg sincs, hogy megérje a befektetés.
Nem tudom miért törölte az üzenetet.
tomajer 2020.04.15. 20:24:08 / # 351368
Lemaradtam:-(
Úgy látom, nem akar vitatkozni :-P
cheater 2020.04.15. 19:03:54 / # 351367

Nincs és jó hosszú ideig nem is lesz. 

De kezdjük az alapoknál, taxitársaságot írsz... ha az, akkor én nagyon szívesen csatlakozom hozzád, te felveszel alkalmazotti státuszba, adsz nekem elektromos autót melyet te vásárolsz és tartasz fenn én pedig megkapom a heti két szabadnapom mellett a minimálbért és az esetleges bérpótlékokat.  Én benne vagyok. 

De ha igy neked nem buli, akkor meg kell értsd, hogy ez fordítva sem buli, te csak fuvarszervező, de ennek ellenére a hozzád regisztrált autós partnerektől elvárod, hogy csak elektromos autóval dolgozhatnak. 



Egyébként miért digitálismarketing2 a nicked, valaki lefoglalta már a digitálismarketing1-et?

digitálismarketing2 2020.04.15. 18:53:46 / Módosítva / # 351366
avatar
-

sipi 2020.02.25. 03:51:37 / # 350927
avatar

A kieső taxisoknak járadék megâllapítását kell kiharcolnunk mielőtt még a robot-szállítás ide ér! /részvény,licence-jegyek,stb../

cheater 2020.02.20. 18:07:44 / # 350890

rosszqtya 2020.02.02. 07:55:12 / # 350822
avatar
MEGVILÁGOSODTAM!! :o)
Arra találtak ki ezeket, hogy az alsó tagozatosoknak legyen mit használni a MamaTaxi helyett! Úgy pont kijön! :DDDD
tomajer 2020.01.30. 13:36:20 / # 350815
Mémémé?
kisember nemember? :-P
rosszqtya 2020.01.30. 09:49:03 / # 350814
avatar

"Az az eszköz, amit most bemutattunk, egy öt személy szállítására alkalmas jármű, amit pilóta vezet, és ami 200 kilót bír el - vagyis egy öt személy szállítására alkalmas légi taxi."

xDDDDD
tehát egy mondaton belül 2x ismétlei meg hogy 5 személy, tehát fogadjuk el! 200kg/5fő-vel= 40kg/fő :o)

donkihóte 2020.01.29. 08:06:23 / # 350812
avatar
Én nem is értem, hogy képzelik, hogy tudják komolyan venni. De valószínűleg ezért vagyok taxis, korlátozott vagyok.
tomajer 2020.01.28. 19:01:14 / # 350810
Milyen szép tüsszijáték lesz, ha egyszerre kétezer kezd el a város fölött repkedni! :-P
donkihóte 2020.01.28. 06:26:01 / # 350809
avatar

cheater 2019.11.17. 04:36:34 / # 350651

cheater 2019.07.12. 04:42:00 / # 350014

cheater 2019.06.12. 20:45:39 / Módosítva / # 349976
Hát igen, csak akkor már ugye nem is ennyibe kerül. Ha pedig nem annyi az annyi, akkor már rögtön nem is olyan jópofa ez az innovatív világ.

"A bérelhető elektromos meghajtású rollerek egy évvel ezelőtt jelentek meg a párizsi utcákon, számukat csaknem 20 ezerre becsülik, és folyamatosan gondot okoznak a párizsi önkormányzatnak azzal, hogy szabályozás hiányában az emberek bárhol letehetik őket használat után. Lerobbant rollerek hevernek a város legszebb parkjaiban, de még a Szajnába is bedobálják őket a hidakról."

Jelen pillanatban ott tart a sztori , hogy a párizsi közterületfelügyelők gyűjtik össze a rollereket ha kerülni akarják a káoszt a városban. Hirtelen lett a közterületfelügyelőknek egy ilyen feladatuk, eddig nem volt, most már van. Mindezt azért, hogy egy (illetve mára már több) cég modellje működőképes legyen. Hát ez az adott cég feladata, nem az önkormányzaté. Ingyen és bérmentve használja az infrastruktúrát, vesz el életteret másoktól, mindezt megfejeli azzal, hogy a helyi önkormányzatra támaszkodik, mindezt csak azért mert rásütötte az üzleti modelljére azt a varázslatos szót hogy innováció. És ezt a helyi önkormányzatban eszik nagykanállal. 
Csak érdekelne, hogy kik ülnek ezen a párizsi városházán és milyen diplomával a zsebükben. Egy évvel ezelőtt mikor megjelent az első rolleres cég nem tettek fel nekik kérdéseket? Illetve lehet tettek, de ha jól követem a történetet akkor az érdeklődés kimerült kb. abban, hogy milyen színű lesz a roller...

Tovább megyek, ilyen felkészületlen városvezetés mellet még én is találok piaci rést. Innovatív mód teríteném Párizst mobil vécékkel, csak azt az egy apróságot felejteném el közölni, hogy a vécék ürítésének feladatkörét ráhagyom a közterület felügyelet embereire.Cserébe az én vécéim olcsóbbak lesznek, az összes kivétel nélkül  teljes mértékben innovatív, ráadásul olyan színű amilyet csak akarnak.
tomajer 2019.06.12. 15:04:12 / # 349975
Rendszám, Gps követő, személyazonosítás, utólagos büntethetőség.
cheater 2019.06.12. 03:41:29 / # 349974

tomajer 2019.05.01. 19:58:25 / # 349862

Lehet, hogy nem a robottaxi a jövő nagy üzlete

Probléma van a jövő egyik nagy bevételi forrása körül. Eddig az összes autós cég azt mondta, hogy a gépjármű vásárlás át fog alakulni, a jövő közlekedési eszköze pedig az önvezető robottaxi.



A Massachusetts Institute of Technology (MIT) kutatói szerint viszont nem jön ki a matek, és a robottaxik egyáltalán nem érik majd meg – írja a Financial Times.

A jelenleg hozzáférhet adatokból dolgozó Ashley Nunes és Kirsten Hernandez számításai szerint egy mérföld megtétele robottaxival 1,58 és 6 dollár közép esik, míg saját autóval ez 0.72 dollárra jön ki mérföldenként. Ebben a számban pedig már benne van a vizsgáztatás, karbantartás, biztosítás és az üzemanyag is, így nem lehet azzal elhessegetni, hogy az elektromos autók kisebb karbantartási költségei miatt dőlni fog a számítás.

A tanulmány több cégnek is rosszkor jön. A Faraday Future elektromos autós startupot most mentette ki egy utolsó utáni pillanatban érkező befektetés, a Tesla számai romlanak. Az Uber vezetője pedig a közelmúltban beszélt arról, hogy egy nagy célja van a cégnek, hogy feleslegessé tegye az autóvásárlást.

Két tényező okozza a problémát. Az egyik a kapacitás igénybevétele nevű szám, ami a San Francisco-i taxik esetében 52 százalék. Ez azt mondja, hogy amikor a taxi üzemben van, akkor az idő 52 százalékában utast is szállít. Egy magántulajdonú autónál ez 100 százalék, ha használják, akkor használva van. Ezt a taxitársaságok úgy oldják meg, hogy az üresjárattól független havidíjat kérnek a sofőröktől, így a kapacitás kihasználtságával nem kell minden esetben számolniuk. Az önvezető taxik esetében a sofőr és a társaság fogalma nem értelmezhető: az autók tulajdonosa így maga kell lenyelje az üresjárati költségeket.

A fentiek mellett emberi felügyeletet igényelnek a kocsik, amit ki kell gazdálkodniuk a cégeknek. Ez Nunes és Hernandez szerint 2.35 dollár és 0.05 dollár között változhat mérföldenként, attól függően, hogy egy szupervizorhoz ány autó tartozik. A határt ötven kocsiban húzták meg a kutatók, ami már gombócból is sok, nem hogy robottaxiból.

A végső probléma az, hogy ha a kocsik teljes kihasználtsággal üzemelnek, a járulékos költségek miatt még mindig olcsóbb saját autót venni. Vagy be kell látniuk a kockázati tőkéből üzemelő robottaxis cégeknek, hogy alacsonyabb profitabilitási rátára képesek, mint egy hagyományos taxitársaság. Pedig a mostani San Francisco-i taxicégek sincsenek elkényeztetve, egy 3,35 dollárba kerülő egymérföldes úton 0.27 dollár profit van. Még kiderülhet, hogy ez az egész nem is annyira jó üzlet, mint elsőre tűnt. Vagy valahogy ráveszik a robottaxis cégek a szabályozót és a világot, hogy az eddig externáliaként kezelt környezetkárosítást, baleseteket és felszabaduló időt is beleszámolják a taxidíjba. Nem lesz egyszerű.

Oldalszám: 6

Közösségi kapcsolatok

 
 
 
 
 
 
 

Dugófigyelő

2020.05.29.
www.utv.hu

Utoljára feltöltött képek

Linkcsere

4Dimenzió Fixshuttle
Taxi 314
Szentendre
Rókalyuk
Tokio 170
Rádió Taxi
Szeged
Új Taxi
Tatabánya
 
Eurotravel   TAXI 3000   
Sziget taxi TaxiCentrum
Pannon Volán
Taxi, Pécs
MB Vip Service
taxi.lap.hu