Felhasználó hozzászólásai
Téma: AKIKTŐL BÚCSÚZUNK
Hozzáadva: 2025.12.14 20:57
Téma: emillio
Hozzáadva: 2025.12.14 20:56
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2025.11.30 20:01
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2025.11.29 09:53
Már emberi felügyelet nélkül szállíthatnak utasokat az Uber robotaxijai
A WeRide és az Uber november 26-án Abu Dhabiban útjára indította robotaxi-flottáját, amely már emberi sofőr és biztonsági felügyelő nélkül kínál fuvarokat a felhasználóknak. Az első önvezető taxikat a Yas-sziget területén vehetik igénybe az utasok.
Ez az első sofőr nélküli robotaxi-üzem a Közel-Keleten, és egyben Abu Dhabi az első város az Egyesült Államokon kívül, ahol teljesen autonóm járművek működnek az Uber platformján. Az Uber applikációban a megszokott UberX és Uber Comfort kategóriák is képesek párosítani a felhasználót egy autonóm WeRide járművel, de új opció is érkezett: az úgynevezett Autonomous kategória az Uber történetében először kizárólag önvezető autókat kínál.
A flottát az Uberrel együttműködve a Tawasul flottakezelő üzemelteti, ők végzik a robotaxik karbantartását, tisztítását, töltését és minden üzemeltetési háttérfeladatot, míg az Uber felel a fuvarok lebonyolításáért és az utasok támogatásáért.
A WeRide nem új szereplő az Egyesült Arab Emírségekben. 2021 óta teszteli önvezető autóit Abu Dhabiban, 2023-ban pedig elsőként kapott országos engedélyt arra, hogy teljesen autonóm járművekkel közlekedjen közutakon. Az Uber és a WeRide 2024-ben indította el az első közös robotaxi szolgáltatását – akkor még biztonsági sofőrrel –, majd 2025 nyarára már Abu Dhabi mintegy felét lefedték, Al Reemet és Al Maryah-t is beleértve. A két cég jelenleg több mint száz robotaxit üzemeltet a Közel-Keleten, és a szolgáltatást év végéig újabb városrészekre is kiterjesztik.
Téma: Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?
Hozzáadva: 2025.11.29 09:52
Már emberi felügyelet nélkül szállíthatnak utasokat az Uber robotaxijai
A WeRide és az Uber november 26-án Abu Dhabiban útjára indította robotaxi-flottáját, amely már emberi sofőr és biztonsági felügyelő nélkül kínál fuvarokat a felhasználóknak. Az első önvezető taxikat a Yas-sziget területén vehetik igénybe az utasok.
Ez az első sofőr nélküli robotaxi-üzem a Közel-Keleten, és egyben Abu Dhabi az első város az Egyesült Államokon kívül, ahol teljesen autonóm járművek működnek az Uber platformján. Az Uber applikációban a megszokott UberX és Uber Comfort kategóriák is képesek párosítani a felhasználót egy autonóm WeRide járművel, de új opció is érkezett: az úgynevezett Autonomous kategória az Uber történetében először kizárólag önvezető autókat kínál.
A flottát az Uberrel együttműködve a Tawasul flottakezelő üzemelteti, ők végzik a robotaxik karbantartását, tisztítását, töltését és minden üzemeltetési háttérfeladatot, míg az Uber felel a fuvarok lebonyolításáért és az utasok támogatásáért.
A WeRide nem új szereplő az Egyesült Arab Emírségekben. 2021 óta teszteli önvezető autóit Abu Dhabiban, 2023-ban pedig elsőként kapott országos engedélyt arra, hogy teljesen autonóm járművekkel közlekedjen közutakon. Az Uber és a WeRide 2024-ben indította el az első közös robotaxi szolgáltatását – akkor még biztonsági sofőrrel –, majd 2025 nyarára már Abu Dhabi mintegy felét lefedték, Al Reemet és Al Maryah-t is beleértve. A két cég jelenleg több mint száz robotaxit üzemeltet a Közel-Keleten, és a szolgáltatást év végéig újabb városrészekre is kiterjesztik.
Téma: emillio
Hozzáadva: 2025.11.26 18:38
|
|
László HatvaniBudataxitrosndpoSe1l1m6967m821f8im8710hg17l0g3f5aif09t9cig .lcf053óh FÁJÓ SZÍVVEL TUDATLAK BENNETEKET, hogy Barátunk , Emillio mai napon az égi drosztra költözött ! A Családdal egyeztetek és tájékoztatlak Titeket , hogy mikor lesz kérésének megfelelően a búcsúztató és hamvainak a Dunába szórása az Újpesti rakpart Dráva utcai részén a Dunaparton. Kedves személyisége, jósága, humora örökké élni fog! |
Téma: AKIKTŐL BÚCSÚZUNK
Hozzáadva: 2025.11.23 19:23
László HatvaniBudataxi
trosndpoSe1l1m6967m821f8im8710hg17l0g3f5aif09t9cig .lcf053óh FÁJÓ SZÍVVEL TUDATLAK BENNETEKET, hogy Barátunk , Emillio mai napon az égi drosztra költözött ! A Családdal egyeztetek és tájékoztatlak Titeket , hogy mikor lesz kérésének megfelelően a búcsúztató és hamvainak a Dunába szórása az Újpesti rakpart Dráva utcai részén a Dunaparton. Kedves személyisége, jósága, humora örökké élni fog!Téma: 20 éves a hallotaxi.hu
Hozzáadva: 2025.11.17 17:23
És sajnos ma már inkább csak múzeum :-(
És nem nagyon érdekli a fiatalokat....
Téma: 20 éves a hallotaxi.hu
Hozzáadva: 2025.11.12 19:29
Téma: Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?
Hozzáadva: 2025.11.05 19:51
Kínában és Amerikában hódítanak az önvezető taxik, és Európa megint nagyon lemaradt
Zajlik a technológia forradalom és piachódítás ebben az iparágban is, és nincs európai szereplő a láthatáron.
Az Egyesült Államok és Kína már a robotaxik korában él, Európa még csak próbálja megérteni, merre is van az előre – írja az európai önvezető taxik piacával foglalkozó cikkében a Bloomberg. Az amerikai városokban a Tesla és az Alphabet tulajdonában lévő Waymo autói már rég nem számítanak különleges látványnak – San Franciscóban például a Waymo piaci részesedése megelőzte a Lyftet, és a cég új városokban is terjeszkedik.
Kínában a Baidu, a WeRide és a Pony AI diktálják az ütemet, miközben az öreg kontinensen alig néhány kísérleti projektet találni, mint például a Volkswagen által támogatott Moia Németországban. Európa egyelőre inkább szabályozásokban és forgalmi dugókban bővelkedik, nem pedig önvezető járművekben.
A helyzet súlyosságát Markus Villig, a Bolt vezérigazgatója sem tagadja: szerinte ha az Európai Bizottság nem cselekszik gyorsan, a kontinens végleg elveszíti a versenyt. „2030-ra az európaiak amerikai robotaxikon fognak utazni a saját városaikban” – figyelmeztetett Villig Brüsszelben, rámutatva arra, hogy Európa ismét csupán vásárlója lehet a másutt kifejlesztett technológiának.
Az észt üzletember szerint az EU-nak nemcsak pénzt, hanem védelmet is kell adnia a helyi fejlesztőknek – például korlátozni az amerikai és kínai önvezető cégek beáramlását, ahogy az űriparban is saját keretek között működik minden.
Brüsszel mintha végre kezdene ébredni. Ursula von der Leyen Torinóban arról beszélt, hogy „európai városok hálózatát” kellene létrehozni, ahol az első önvezető autók biztonságosan közlekedhetnek.
Az uniós technológiai vezető, Henna Virkkunen már el is indította az előkészületeket: szakértők és autógyártók közösen dolgoznak egy egységes európai keretrendszeren. A kérdés azonban az, hogy mindez nem túl későn történik-e.
A Waymo ugyanis már bejelentette, hogy 2026-ban elindítja sofőr nélküli
szolgáltatását az Egyesült Királyságban – így a verseny immár Európa
kapujában zajlik. Ha az unió tovább tétovázik, könnyen lehet, hogy a
kontinens lakói előbb ülnek amerikai önvezető autókba, mint saját
gyártásúakba.













