Hozzászólások száma: 181
Ugrás a hírhez Oldalszám: 10
Témakörök > Hírek fórumai > A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
cbtaxi 2007.05.09. 17:32:46 / # 53547
avatar
Majd ha mi is világbajnokok leszünk! :)))
csogu 2007.05.09. 17:08:15 / # 53546
Rosszabbul megy a londoni taxisoknak Úgy látszik, a "picsogás" nem csak Magyar tulajdonság:-)

forest95 2007.05.09. 15:02:53 / # 53545
avatar
Úgy látszik Olaszországban és más nálunk sokkal fejletlenebb nyugateurópai országban a törvényi hiányosságok miatt még lehet korlátozni a taxisok létszámát és fixálni a tarifát. De majd, ha átveszik a mi jó magyar, fejlett és modern törvényeinket, akkor ott is megváltoztatják majd ezeket! Ezért vettek be minket az Unióba! Hát sajnos ők még nagyon elmaradottak, szinte a harmadik világgal azonos szinten vannak. Szomorú dolog ez és nagyon sokat kell még dolgoznunk, hogy "felhozzuk" őket a mi szintünkre!
muci 2007.05.09. 09:24:57 / # 53544
avatar
Mi mikor leszünk képesek erre? [b]egyetlenegy kocsit sem raboltak ki az országos sztrájk miatt. 25 ezer taxi állt le tegnap reggel nyolc órától este tízig, ezzel tiltakozva az olasz kormány liberalizációs elképzelései - a vezetői engedélyek ingyenessé tétele és a taxisok számát limitáló kvóta növelése miatt.

Csikasz 2007.05.05. 19:46:28 / # 53543
avatar
Tiszelt Kollégák! Sok mindenben egyetértek Kovács Zolival és azt hiszem ezen nem is nagyon lehet csodálkozni. Én is elég régi motoros vagyok a szakmában elég sok mindent megértem az alatt a huszonöt év alatt, mióta tekerem a volánt. Talán nem szabadna elfelejteni egy s mást a Zoli levelével kapcsolatban. Például azt, hogy a kedvezményeket, tévedés ne essék, nem a "fuvarszervező" irodák adják a multiknak. Nem véletlenül tettem zárójelbe ezt a szép magyar szót! A kedvezményeket mi a taxisok adjuk és az irodák továbbítják. Illetve: Csak abban az esetben léphet be valaki egy ilyen társulathoz aki bevállalja ezeket a kedvezményeket. Tehát! Ez annyit jelent, hogy megint a másik f.....-val verjük a csalánt. Mi csendesen eltöltjük a hétvégéket, ünnepeket a családdal, azok a birkák meg szállítsák csak a kedves szerződéses kuncsaftokat vasárnap is "fillérekért". A legmocskosabb dolognak tartom, mikor karácsony ünnepén szenteste, mikor mindenki otthon ejtőzik a családdal és hurcibáljam a tisztelt szerződéses kedvest. Ez csak egy adalék a sok közül. Éppen ideje lenne összefognunk és megalakítanunk egy olyan szervezetet, mely igazán a mi érdekünket nézi. Az ilyen cinikus, lekezelő stílust amit a KEDVES DUDÁS Et.-úr előadott kikérem magamnak a többiek nevében is. Amíg én és kollegáim fizetjük az egyre sokasodó terheket, amíg nekünk kell eltartanunk egyre több léhűtőt /lásd drosztmatrica, amiért nem kapunk semmit/, addig ne nagyképűsködjön senki velünk. Az árversenyről: Érdekes lenne, ha egy kőfaragó ár alatt dolgozna és adná el a sírköveket azzal a jelszóval, hogy ha drágábban adja nem veszi senki. Ezen az alapon állapítsunk meg egy 50Ft.-/km-es tarifát, akkor biztosan többen ülnek be hozzánk. Nevetséges. Szakmai továbbképzés: No igen! Ebben lehetne szerepe a "fuvarszervező" irodáknak. Természetesen nem egy újabb lehúzásra gondolok 10.-20.000-Ft.-ért. Ha már annyira odavannak a piaci versennyel ebben segíthetnének az újonnan kezdőknek. Ne csak az legyen fontos, hogy minél többen fizessék be a tagdíjat, hanem nyújtsanak is valamit. Létszám: Azt hiszem az ország jelenlegi helyzetét nézve, nemsokára ez nem lesz gond. Kérdem én: Ki lesz az a fiatalember aki bevállalja a napi 14-16 órás munkaidőt szabadnap nélkül éveken át a megélhetéshez éppen elegendő keresetért. Hová lesznek a nyugdíjas korú "öreg csókák" ilyen terhek mellett. Maradunk mi, a középkorúak amíg bírjuk. Arról nem is beszélve,hogy nem sok ember tűri el azt a sok megaláztatást amit minden nap kapunk. Igenis egyetértek az 1.000-Ft-os alapdíjjal és azt hiszem ezzel nem vagyunk ketten. Aki megengedi magának a taxizást, igenis fizesse meg a szolgáltatás árát. Ebben az árban benne kell lennie az összes kiadásnak, plusz a taxis keresetének. Egy szó mint száz. A létszámgond sajnos megoldódik magától, legalábbis belátásom és élettapasztalatom szerint. Az biztos, hogy jobban meg kellene válogatni kiket engedünk soraink közé, de egyre kevesebben látnak ebben a munkában lehetőséget és fantáziát. Nagyon örülnék, ha végre lenne becsülete ennek a szakmának megint és nem a munkanélküliek elfekvője lenne. Üdvözlettel! Miklós

Kovács Zoltán 2007.05.02. 19:09:55 / # 53542
avatar
Kedves Zoli! Elnézést kérek, hogy csak most jutott időm válaszolni a válaszodra. Íme a válaszom:Kedves Dudás Zoltán! Először is szeretném megköszönni Neked, hogy Te legalább válaszra méltattad az én kis dolgozatomat. A többi kollégád sajnos nem kívánt „lealacsonyodni” hozzám, hozzánk! Még egyszer köszönöm! És most nézzük a válaszod! -Vonalban tartás. Nagyon sok megrendelő igenis pontosan szeretné tudni, mikor is érkezik az autó a megrendelt helyre. Ezt én Veled ellentétben gyakorlatból tudom. Dolgoztam olyan rendszerben, ahol ezt az utassal meg lehetett beszélni, és igen is, jó volt az utasoknak is. Ha, nem várja meg a telefonálás végét, az még nem azt jelenti, hogy elveszett az utas! Legfeljebb egy másik taxival utazik el. A taxisok nem vesztenék el a fuvart, csak nem a jóskapista, hanem a pistajóska lesz az a szerencsés, aki elviszi. Te szerinted az a gond, hogy az utas az nem fizethet ki akár 2-300ft-ot a plusz várakozásért, de bezzeg a taxis, az várakozhat akár egy 20000ft-os buszsávban is. Nem azt írtam, hogy ennyi meg annyi idővel küldjétek le a megrendelőt, hanem azt, hogy annyi időt mondjatok neki, amennyit a taxis ígért. Ha mindkettő pontosan érkezik, senkinek sem kerül semennyi plusz költségbe. Aki pedig késik, az fizessen! Mi is fizetünk, ha késünk! Ugye!? -Elvtelen kedvezmények. Kicsit utána nézhetnél szakmai dolgoknak, az egyféle „csekk”, nem újdonság. Fejletlen skandináv országokban létezik, és akár trafikban is megvásárolható. Utcai tarifa:- annak az utasnak jár, akiért nem teszek egyetlen métert sem, hanem Ő keres meg engem. Telefonos tarifa:- annak az utasnak jár, aki kényelmesen, fotelből – vagy bárhonnan – rendeli a taxit, és a taxisnak plusz költségei keletkeznek addig, míg az utas bekerül a bal elsőre. Ugyan ez vonatkozik a többi kedvezményes tarifára. Megint csak szét kellene nézni a világban, ahol egyáltalán van telefonos tarifa, az mindig drágább is, hiszen pluszszolgáltatást kap a kedves. Ez a világon mindenütt így van, ahol piacgazdaság működik! -Tarifa rendszer. A pár sarkos fuvarok, egyáltalán nem tűnnének el, hiszen ezeket pont azok veszik igénybe, akiket legkevésbé sem a fuvar ára érdekel. Megint csak arra tudsz gondolni, hogy le kell cserélni az órákat! Nem kell! Ez az egyetlen olyan javaslatom, amihez módosítani kellene a jogszabályon. Senki sem mondott olyat, hogy hetente állítsunk órát, elég lenne, fél, vagy egy éves átlagot venni. -Ki utazik taxival. Hidd el, az utasok 90%-a ebbe a két kategóriába tartozik. Ahogy írtam, a harmadik típus, - ezt tudtad csak kibővíteni – csak a maradék 10%. Ezt is tapasztalatból tudom, Veled ellentétben! Arról pedig, hogy a torta mekkora,- hangfelvétel bizonyítja, amint azt mondod, „Ha kis mértékben is, de a torta nőt az utóbbi időben.” A „LUXUS” szó, tényleg ezt jelenti, és tényleg sok utason látom, nem tehetné meg, azt hogy taxizzon, mégis beül. Egyszerűen lusta, vagy csak kényelmes. Végtére is teljesen mindegy. Tényleg a tömegközlekedés részei vagyunk, ez nem azt jelenti, hogy BKV jegyért kell dolgoznunk. -Kategorizálás. Nem utólag kell kizárni bármelyik autót is, hanem eleve meghatározni az autók méreteit és a fajtáit az adott társaságnál, majd ez után megszüntetni a kategorizálást! -Árverseny. A világ sok, nálunk, fejlettebb demokráciájában is, a taxi mentes e verseny alól, mert nem helyhez kötött vállalkozás. A fuvarszervezési díjakról, nem írtam egyetlen szót sem! Pedig ez is megérne egy külön misét! Majd talán legközelebb. Direkt kerültem az olyan lehetőségeket, amik a Ti pénztárcátokat érinthetné! -Létszám. Igen! Sokan vagyunk, még akkor is, ha ezt nehéz kimondani! Nem olyan nagy baj az, ha valaki nem kap azonnal, két perces autót. A boltban is van úgy, hogy sorba kell állni a pénztárnál. A droidokra pedig, azt írtam, hogy a továbbiakban nem kell felvenni ilyeneket, és nem azt, hogy azonnali hatállyal szüntessétek meg! -Emelt díjas telefonszámok. Azon szolgáltatók alkalmazzák, akiknek olcsóbb a havi telefonszámla kifizetése, mint egy sereg alkalmazott eltartása. Ilyenek a gáz, és az áramszolgáltatók. Az utas, pedig a fuvardíjat fizeti ki, nem pedig a Ti szolgáltatásotokat. Azt a taxis fizeti! Remélem, ezzel nem mondtam ujjat Neked?! Ne is haragudj, de ez a válaszod olyan cinikus, hogy válaszra sem érdemes! Sajnos ez tükrözi legjobban a hozzánk állásotokat! Ez vastagon minősít is Benneteket! Soha nem írtam olyat, hogy nincs szükség a munkátokra, éppen ellenkezőleg, több írásomban is azt írtam, hogy az irodákra szükség van! Én még emlékszem azokra az időkre, amikor az utasok tolongtak a drosztokon. Szép volt, jó volt. És akkor is voltak taxiscégek! Úgy gondolom, velünk, régi taxisokkal, pont az a legnagyobb baj, hogy még emlékszünk a legkülönbféle eseményekre a taxizással, és a vezetőkkel kapcsolatban, és nem nagyon lehet minket megvezetni. Nagyon megható, amint ennyit aggódtok értünk taxisokért, de felnőtt emberek vagyunk, és aggódik értünk eleget a családunk, Ti inkább dolgozzatok értünk! És bármilyen furcsán is hangzik, lehet, mi is értünk valamelyest ehhez a szakmához! Mi ezt naponta gyakoroljuk, míg Ti átlagban 15 éve nem ültetek a bal elsőn úgy taxisként, hogy ebből keljen megélnetek. Én valami olyasmiről beszélek, amit veletek ellentétben naponta gyakorlok, Ti, pedig maximum az emlékeitekből tudtok meríteni. A taxizást, és a saját magunkért való aggódást bízzátok ránk, mi Rátok bízzuk a fuvarszervezést! Igyekeztem a Válaszod szerint sorba venni a pontokat, kéretik ezen a síkon olvasni soraimat. Tisztelettel: Kovács Zoltán
Rocktaxi 2007.04.25. 12:57:20 / # 53541
Ja! Meg ha nincs cím, mindegy milyen autóban nem keresel! 500 ezer, vagy 5 millió!!
Sas882 2007.04.25. 10:37:11 / # 53539
avatar
beruházás csökkentése ( autók) költségcsökkentés ( tagdij) más ötletem nincs, de az biztos, hogy a közel 60e ft os havi tagdij ugyanolyan nonszensz, mint 3-5 milliós autóval dolgozni, ehhez a forgalomhoz, ezekkel az árakkal.
219 2007.04.25. 07:46:38 / # 53540
avatar
City-s már nem lehet ezek után...:-))
Bao, a FŐNÖK! 2007.04.25. 07:44:33 / # 53538
avatar
Aha. Szóval a Csogu zónás lesz.
219 2007.04.25. 07:39:42 / # 53537
avatar
:-DDD ( meg a reptérre bazi nagy bőröndökkel... )
219 2007.04.25. 07:38:52 / # 53536
avatar
Látod, kis buta vállalkozó, mennyivel csökkenttek a költségeid ? :-))
Bao, a FŐNÖK! 2007.04.25. 07:37:59 / # 53535
avatar
Napközben dolgozol,strandra viszel ki illetve onnan haza embereket.
csogu 2007.04.25. 07:37:05 / # 53534
Mi az a nyaralás??...:-)))
219 2007.04.25. 07:32:01 / # 53533
avatar
Azt írta hogy majd elárulja a titkot hogy lehet a költségeket csökkenteni. Biztos elkezdett számolni, és most ráncolja a homlokát. Addíg néhány tipp : Ne sonkát vegyél hanem párizsit, ne Heinekent hanem Borsodit, a gyereknek ne Adidas cipőt hanem kínait, ne Horvátországban nyaralj hanem a haverod telkén Vértesszőlősön.....stb. :-)))
219 2007.04.25. 07:23:56 / # 53532
avatar
Pont ennyit számítanak a taxisok....
csogu 2007.04.25. 07:19:18 / # 53531
Most megígérem, hogy holnap innen folytatom. A holnapok meg csak telnek és telnek....:-)))
forest95 2007.04.25. 05:42:25 / # 53530
avatar
Na akkor mégegyszer figyelmesen olvasd el a 153-as bejegyzés (én írtam) utolsó mondatát!
nemkar 2007.04.24. 21:01:12 / # 53529
avatar
Hétfőn-kedden?
Szerényke 2007.04.24. 20:16:28 / # 53528
avatar
Mi ujság kollega nem dolgozol????????,,,,
Oldalszám: 10