Hozzászólások száma: 181
Ugrás a hírhez Oldalszám: 10
Témakörök > Hírek fórumai > A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
nemkar 2007.04.24. 18:52:29 / # 53527
avatar
Na , ezt a maximált tarifát sehol se írtad. Figyelmesen olvastam mégegyszer az írásod. Azt írtad, hogy a nagy semmire kért el tőled a fényképezőgépszerelő 5000 ft-ot. Na most akkor, Én is kérhetek az utastól fél órai alkudozás után /minden megkezdett óra/ 5000 ft-ot, és még abból 20% kedvezményt adok este 10 után, és nem viszem sehová?-:)))))))) Egyébként Én éjjel senkinek nem adnék kedvezményt! Épp elég kedvezmény, hogy hamarabb haza jut, mint nappal, és olcsóbban.
Szerényke 2007.04.24. 18:12:57 / # 53526
avatar
Azt a kedvezményt meg egy egy cég vezetése simán ki tudná harcolni mert ha vmelyik cég vezetö bemenne egy olaj céghez és az adatokat felvázolna hogy 600 auto 8 literes fogyasztással havonta autonként 4000km ide hozok mennyi % ot kapunk
attus 2007.04.23. 16:48:21 / # 53524
avatar
Értem én ezt is, csak nem akarom!!! Ha mennyei állapotok lennének és még a fák is integetnének én akkor sem szeretném, hogy egy nap 40-en csapják be az ajtómat! Engem ez a fajta taxi szolgáltatás nem érdekel. Én minőséget szeretnék nyújtani, de olyan áron is. 220-250Ft/Km, ennyiért már lehet is. Engem is érdekel a gurulóm, de nem szeretnék tömegcikké válni. Ebből a szempontból inkább támogatnám a két féle szolgáltatás, két féle ár verziót. Biztos vannak akiket ez a 160Ft/km, 40 utas/nap érdekel. Ők meg csinálhatnák ezt.
forest95 2007.04.23. 10:05:36 / # 53523
avatar
Nem vicc volt csak nem olvastad végig figyelmesen! Miből adnám? A MAXIMÁLT TARIFÁBÓL!!! Az nappal 240ft/km éjjel pedig 336ft/km! És megválogatnám, hogy kinek! Olvass figyelmesebben!!!

nemkar 2007.04.23. 08:41:52 / # 53525
avatar
Éjszaka adnál 20% kedvezményt, amikor még éjszakai tarifa sincs? Menj végig nappal a körúton, és utána menj végig éjjel, amikor villognak a lámpák. Megfogsz döbbenni a különbségtől. És még abból 20%-ot? Ez ugye vicc volt?-:)))
csogu 2007.04.23. 05:33:01 / # 53522
A hiba ebben írásban az, hogy én egy ideálisabb helyzetről írtam, te meg magáról a mennyországról:-)) Na, ha jól átgondolod, akkor melyikre van nagyobb esélyünk? Persze mind a ketten tudjuk, hogy egyikre sem, de ha úgy eljátszunk a gondolattal...
csogu 2007.04.23. 05:29:32 / # 53521
Pedig Attus nagyon egyszerű lenne megérteni a dolgot, csak nem figyelsz rám. A múltkor a 4 ezeres keletinél a mostani helyzettel számoltam az összeget. Ezt a 160 ft/km-t meg azzal, amit utána leírtam. Van különbség, nagyon is...
attus 2007.04.23. 01:43:05 / # 53519
avatar
Én sem!!!!!!!!!!!!!!!!! Ha admin lennék még ki is moderálnám! Nem tudok rajtad kiigazodni(bár igaz annyira nem is ismerlek)?! A múltkor még a 4e keleti-nyugati melett törtél pálcát, most meg 160-ért járnál! Felezzük meg vagy válasszuk a közönséget.Bár inkább ők válasszanak minket!

forest95 2007.04.22. 15:29:48 / # 53520
avatar
Ricsikém én pedig nem szívesen járnék 160ft/km-el!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A 200ft/km-hez kellene párosulnia a 75%-os kihasználtságnak. Minimum! Miután ez alatt járunk nagyon sokat és a kihasználtság is csak 50-60% ha minden jól megy, ezért vannak nehézségeink! A kedvezményekről meg annyit, hogy elvittem a fényképezőgépem megjavíttatni, de csak azt tudták megállapítani, hogy a javítása többe kerülne, mint amennyit ér a gép. Tehát csak hiba megállapítás volt. Ez kb 1 órát vett igénybe és ezért kellett fizetnem 5000ft-ot (ÖTEZER FORINTOT!!!!!). A szervíz alapterülete kb 10 négyzetméter volt. Egy számítógép és 3 kisméretű műszer volt a felszerelés. A falra nagybetűkkel volt kiírva, hogy rezsi óradíj megkezdett óránként 5000ft. Van 4 ilyen hiba megállapítása egy nap a fószernek és mehet is haza. Még nem javított semmit. Ja, hogy neki ezt a szakmát meg kellett tanulnia! Nekem meg a térképet kell megtanulnom! A maximált tarifából szívesen adnék kedvezményt nappal max 10%-ot éjjel max 20%-ot, de nagyon megválogatnám, hogy kinek.
csogu 2007.04.22. 14:47:36 / # 53518
JWT, én örömmel járnék a mai napig 160 Ft/ KM-el, AMENNYIBEN: 1, címreérkezéskor azonnal indíthatnám az órát!!! 2, minimum 75%-os lenne a kihasználtságom 3, nem kellene 2 fuvarközött 30 percnél többet várnom.
csogu 2007.04.22. 14:44:42 / # 53517
Sőt, tovább megyek! Még a vizitdíjból is kapsz kedvezményt!! Ha egy évben 20 alaklommal fizettél már vizitdíjat, akkor a többit visszaigényelheted!
csogu 2007.04.22. 14:40:41 / # 53516
Sajnos meg kell cáfolnom téged! 1, Mc Donnalds Vannak azok a kis könyvecskék, amibe ha pecsételgeszt akkor a 10. szendvics ingyé van. Ha menüben veszed (vagyis többet), akkor engedményt kapsz. 2, Benzinkút Kezdjük azzal, hogy a MOL szemében mi nem vagyunk nagyfelhasználók. Gondolj csak gyorsba a teherautókra. Semmivel sem vagyunk nagyobb felhasználók, mint egy 18 literes fogyasztású autóval rendelkező civil, aki havi 3-4 ezer kilométert megy a városban. Pontosan ezért mi is abban a kedvezményben részesülünk, mint ők! Ilyen pontgyűjtő, olyan kártya stb… Vagyis sajnos nincs igazad, kapunk kedvezményt. Azonnal nagyobb kedvezményt kapnál, ha lenne 100 autód és leszerződnél valamelyik társasággal.
törölt felh. 2007.04.22. 13:27:31 / # 53515
avatar
Csogu! Nekem se lenne bajom a kedvezményekkel,ha a Mekiben én is kapnák.Ha havonta 10xvásárolok akkor kapok20% kedvezményt.Ha a benzinkúton a taxisok kapnának kedvezményt hiszen átlag havi4000km-ert autókázunk így elégé nagy felhasználok vagyunk. De lehetne sorolni tovább de mi csak adunk de nem kapunk.

219 2007.04.22. 12:04:54 / # 53514
avatar
"Nagyon sok dologban igaza van dézének, főleg abban, hogy ma Budapesten senki sem dolgozik taxisként megfélemlítésből, így a döntés, ami minket a bal1-be beültet, az a miénk. Abban is igaza van, hogy a céges formát is mi választjuk minden hónapban..." Ebben igaza lehet dézének, de azért ne felejtsük el hogy a taxitársaságok idióta kategóriarendszere miatt kell egyre drágább, nem kitermelhető autókat lízingelni, a fuvarokat a kedvezményekkel, a telefonos tarifa mesterségesen alacsonyantartásával pedig maguknál tartják az utasokat, tehát mivel a piacon jelentkező fuvarigények 80 %-a a társaságokon keresztül jelentkezik, a taxisok 80 %-a kénytelen belépni valamelyikhez hogy megéljen.....a mi döntésünk..... Fakopács utca : erről meg annyit hogy a gond ott kezdődik amikor a telefonos eltölt 2 percet az ilyen fuvar letisztázásával, ahelyett hogy megköszönné a hívást, és "nem tudunk autót küldeni" mondattal bontaná a vonalat....
attus 2007.04.21. 19:21:09 / # 53513
avatar
Egyetértek veletek a létszám kérdésben, bár első körben azt kellene valahogy elérni, hogy a társaságok létszáma csökkenjen! Elmagyarázom mire gondolok. Ma budapesten 13 nagyobb társaság van, a kollégák pedig szeretnek itt mindig a jobb kihasználtságról beszélni. Na ez az a pont ahol a kínálat sűrün elmegy a kereslet melett. Vegyük például, hogy én vagyok a megrendelő: szeretnék egy taxit erzsébetre, felhívom "A" társaságot, nincs taxi, ekkor felhívom "B" társaságot, ott sincs, aztán jön a "C" és küld egy 1/4 órás autót, közben pedig a D,E,F,G,H társaság 15 kocsija ott lóg üresen a környéken! Untig elég lenne 3-4 nagy taxitársaság ebbe a városba! Hogy lehetne ezt megoldani? Most biztos sokan felhördülnek ,de azok a tulajdonosi körök akiknek 2-3 fuvarszevező irodájuk van például vonják össze őket! Kedvezmények? Amig 150Ft-ért is lehet taxikázni budapesten, meg 4100-ért bejönni a reptérről budaligetre addig igenis jogos az elvtelen szó! Ezt persze a Zolinak pl. pont nem kell magára vennie, mert náluk(nálunk) Hál'Istennek azért nincsenek igazából ilyenek! De azon érdemes lenne elgondolkozni,hogy milyen módszerrel lehetne kiszorítani a piacról az ilyen vállalkozásokat! Ebben példáúl dézének adok igazat, amig a taxisok belépnek az ilyen cégekhez, merthogy "most megy a meló" addig ők is felelősek ezért! Na itt jön be a FIX tarifa jogosultsága, olyan ugyanis nincsen, hogy 5000 taxis egyformán és felelőssen gondolkodik! Igenis rájuk kell kényszeríteni!!! Akinek meg nem felel meg a tarifa mértéke gondolkodjon más munkában vagy vállalkozásban! Csak persze itt jut nekem is az eszembe egy sajnálatos gondolat: Magyarországon vagyunk 2007-ben és itt ki is húzom a kezemet a biliből....
219 2007.04.21. 17:11:02 / # 53512
avatar
Tényleg mindíg ide lyukadunk ki. Én azt nem értem hogy amikor előjön a létszámkérdés, mindíg az Alkotmánybírósággal jönnek, holott egy egyszerű Önk.-i rendelettel ezt más városokban ( Pécs, Szekszárd ) már megoldották...akkor most mi van ? Talán nem érdeke a T. Fuvarszervezőknek a lobbizás. Kíváncsian várom hogyan gondolja dézé a vállalkozásom költségeit csökkenteni...
forest95 2007.04.21. 14:14:24 / # 53507
avatar
Valahogy mindig a létszámra lyukadunk ki! Ezért írtam ebben a topikban már régebben, hogy létszám, tarifa, droszt. Ez a sorrend! De a létszámkérdést is valahogy magunknak kéne megoldani! A kedvezmény ebben a formában és ilyen mértékben ahogy most működik nem elfogadható! Ráadásul, ha a rádkényszerített kedvezményt nem akarod érvényesíteni, tehát visszaadod a felvett címet, jön a bünti! Ez elfogadható?

csogu 2007.04.21. 14:00:13 / # 53511
Forest, nekem semmi bajom sem lenne a kedvezményekkel, mert mint ahogy dézé is írta, ez manapság teljesen logikus és elfogadható...sőt...tovább megyek...ezt el is várják az emberek!! Azonnal nem lenne bajom a kedvezményekkel, ha sokkal jobb kihasználtsággal tudnék taxikázni...és nekem senki ne jöjjön itt a helyismerettel, mert megharapom. Amíg egy csepeli kolléga mellettem labdába rúgna a XIII. kerületbe (pedig szinte a legegyszerűbb kerület ez) addigra pont éhen halna a családja és a bank elvinné az autóját. Semmi bajom sem lenne a kedvezményekkel, mint írtam előbb, ha maga a munkám meg lenne fizetve!!! Nem várakoznék egy évben 350-400 órát ingyen (!!!), miközben kockáztatom az autóm, és lehetőséget adok éberéknek arra, hogy jól megbüntessenek...nem lenne semmi bajom a kedvezménnyel, ha nem fordulna elő olyan, hogy 2-3 órát kell várnom két egymást követő fuvar között és semmi másért, mint azért, mert egy cég nagyobb taglétszámmal rendelkezik, mint azt a címmennyiség elbír...na, ha ez így lenne, akkor semmi bajom sem lenne a kedvezménnyel...különben most sem ebben látom a hibát!!!
csogu 2007.04.21. 13:53:18 / # 53510
Nagyon sok dologban igaza van dézének, főleg abban, hogy ma Budapesten senki sem dolgozik taxisként megfélemlítésből, így a döntés, ami minket a bal1-be beültet, az a miénk. Abban is igaza van, hogy a céges formát is mi választjuk minden hónapban azzal, hogy nem hagyjuk el a cégeket. Amiben nem értünk talán egyet, az az arányosság és a piac terhelhetősége. Manapság minden 1000 forint alatti fuvar után, az utasnak is és a a fuvarszervezőknek is kutya kötelessége lenne a taxisnak megköszönni, hogy saját költségén hazaszállítmányozta a kedvest. Viszont Cofos, ott bent mit tapasztalnak? Ebből indulj ki!!! - Kérnék olyan kollégát, aki elmegy XXIII. kerület Fakopács utca 4-be, ott vár a kedvesre óra nélkül, majd elviszi Erzsébet Kossuth utcába, de fizetni csak másnap fog a kedves Palotán a Neptun utca 98-ban...csekkel...Kérném 3-al...5-el ...és ekkor több trilla is befut... Te miként ítélnéd ezt meg? Ők sem tesznek másként. Amíg a taxisok fejében nem lesz rend, amíg ahogy Kovács és Forest is mondja, nem értik meg maguk a taxisok, hogy mit jelent rentábilisan szolgáltatni, addig ezt mástól se várjuk el!!!
forest95 2007.04.21. 13:48:45 / # 53509
avatar
Helló attus! Szerintem teljesen jól látod a dolgot és gondolom értetted is amit leírtam. Valóban a fuvarszervező irodák túlszabályzottak. Ezzel persze nem azt akarom mondani én sem, hogy szabályokra nincs szükség! De ezek a szabályok nem a mi könnyebb munkavégzésünket szolgálják. Ez a túlszabályozottság mind azt a célt szolgálja, amit dézé is leírt és nem értek vele egyet, hogy a piacon forgó pénzt minnél több felé lehessen elosztani. Mindenkinek aki taxizással foglalkozik jusson egy kicsi. Nem baj, ha ez nem elég, csak jusson, hogy az illető így vagy úgy, de a piacon maradjon és fizessen tagdíjat. Ezekkel a szabályokkal próbálnak meg nagyjából mindenkiből egyformát faragni. A kialakult szabályok szolgálják pl azt is, hogy az utasok szinte kényszerítve legyenek a telefonálásra, ha taxizni akarnak. Kialakult egy olyan helyzet, hogy ha valaki taxizni akar azt telefonálás nélkül már el sem tudja képzelni. Köszönhető ez a szerintem elvtelen kedvezményeknek. "Ha telefonálsz akkor olcsóbb, ha sokszor hívsz mégolcsóbb, ha céges vagy mégolcsóbb...." Történik ez azért így, mert a cégvezetők cégszinten gondolkodnak és nem egyénekre lebontva. Ők cégszerűen adják a kedvezményeket, amit nekünk egyénenként kell elszenvednünk. Azzal sem értek egyet, amit szintén dézé írt, hogy az árak kialakításába közvetve beleszólnak a taxisok. Ha a fuvarszervező iroda által kiajánlott ár nem megfelelő akkor oda nem fizet tagdíjat. Az igazság az, hogy a túl magas és szabályozatlan létszám miatt nem lehet olyan alacsony árat kiajánlani amire ne lenne valaki aki jelentkezne. Bármilyen olcsón ajánlanak ki egy fuvart, valaki biztos el fogja vinni, miközben bele sem gondol abba, hogy a sokmilliós munkaeszközét amit 6, 7, 8, 10 éves részletre vásárolt milyen gyorsan, nyereség nélkül nullára írja. A taxisok túlnyomó többsége nem gondolkodik ilyen szinten. Csak az érdekli, hogy ma meglegyen a bevétel. Hogy holnap és azután mi lesz azzal nem foglalkozik. Megreformálni ezt a piacot egyik napról a másikra és párbeszéd nélkül nem lehet. Az a baj, hogy párbeszédet csak a mi oldalunk akar. A másik oldalról talán most el lehetne kapni egy szálat, ha dézé is úgy gondolná. Ha nem anyázunk egymással, talán sikerülhetne és közeledhetnének egymáshoz az álláspontok. Valóban talán minket is meg kéne hallgatni, mert mint gyakorló taxisok talán mi is értünk valamit ehhez a szakmához.
Oldalszám: 10