Hozzászólások száma: 4176
Ugrás a hírhez Oldalszám: 209
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2021.02.19. 16:47:53 / # 352116
Izgalmas lenne ...   borulna az egész rendszer :-P
hiénakutya 2021.02.19. 15:18:24 / # 352115

tomajer 2021.02.18. 21:29:33 / # 352109
Simán tudtunk netezni, a fészbúk, és a gugli előtt is! :-)
A hallotaxi minden közösségi igényt kielégít! :-P
cheater 2021.02.18. 17:34:16 / # 352108

A Facebook blokkolja a híreket Ausztráliában 

Mindezt  az új médiaszabályozás miatt, mely felelőségvállalásra kényszeríti és elszámoltatja őket, magyarul nincs tovább ingyen ebéd. Mind a facebook, mind a google azonnal és egyszerre támad rá most az ausztrálokra.

Blokkolják saját magukat figyelmeztető jellegel az egész kontinensen, így próbálják befolyásolásra bírni a felhasználókat. Arról győzködik őket, hogy milyen nagyszerű szolgáltatástól esnek el az ausztrálok ha hagyják, hogy a gonosz Ausztrál Kormány döntsön ebben az ügyben.


Nem ismerős ez a történet nekünk?


"Google amerikai vállalat azzal fenyegetőzött, hogy kivonja keresőmotorját, böngészőjét Ausztráliából, amennyiben az említett törvényt elfogadják. A törvényt az ausztrál fogyasztóvédelmi és versenyhatóság dolgozta ki, és támogatja Scott Morrison miniszterelnök is.

A Google-nak az ausztrál piac elhagyására tett kijelentése után az ausztrál kormányfő védelmébe vette a döntést. Kijelentette: Ausztrália saját maga alkotja meg azokat a szabályait, amelyek keretei között a technológiai cégek működhetnek az országban. Hozzátette: ezt a munkát az ausztrál parlament és a kormány végzi el. Fenyegetésekre nem reagálunk - szögezte le Morrison."


Én személy szerint szívből remélem, hogy az ausztrálok nem hátrálnak meg és kihúzzák a két konszern lába alól a netkábelt, aztán egy más pozicióból jöhet a tárgyalás. És emellett szívből remélem, hogy Ausztráliát nem hagyja magára a világ ebben a háborúban, most jött el az idő, itt a lehetőség hogy a többi ország - vagy akár maga az Európai Unió - is tökön rúgja őket.

tomajer 2020.11.26. 21:07:15 / # 351996
Erre is.
De inkább arra, hogy a "népszavazás"-okon, mennyire a média ereje a döntő ... :-(
alelölülő 2020.11.26. 18:49:21 / Módosítva / # 351995
Erre a mondatra gondoltál?

"ha azonban magánvállalkozók, akkor a helyzetük leginkább Charles Dickens korának proletariátusáét idézi – ez a manchesteri kapitalizmus, ahol a tőkéssel szemben kiszolgáltatott bérrabszolgák nyomorgó tömege áll."
tomajer 2020.11.26. 13:54:08 / # 351994
Tanulságos ... :-(
hiénakutya 2020.11.26. 10:18:09 / # 351992

cheater 2020.11.16. 20:37:50 / # 351967

Eladja önvezető üzletágát az Uber  


Csak pár kérdés... ki az aki ezt nem tudta? Ki az aki ezt nem tudta, hogy az ezzel kapcsolatos hírek csak a propaganda része? Sőt, az alapkérdés a legizgalmasabb: volt neki egyáltalán valaha ilyen? 

Vagy csak lekönyvelt jó pár milliárd dollárt fejlesztés címszóval, mert már nem tudja hova dugni a pénzt.

rosszqtya 2020.11.16. 18:34:25 / # 351965
avatar

cheater 2020.11.05. 04:10:52 / # 351941

Az uber egyet visszalépett a szakadék szélétől 

Lehetne még az is a címe, hogy: Az uber+200 millió dollár vs szakszervezet. A jelenlegi amerikai elnökválasztások alatt sok mindenre szavaztak. Például az úgynevezett ABC törvénnyel szembeni népszavazás.is az elnökválasztással egyidőben zajlott. 

Az ABC törvényt, ami megálljt parancsol az uber ámokfutásának januárban mondta ki végérvényesen a bíróság. Nagyon egyszerű dologról van benne szó: munkavállaló vagy sem - például - egy uber sofőr. 

A törvényi szabályzást elolvasva nem lehet mást válaszolni, mint azt hogy igen. Ez pedig annyit jelent, hogy az ubernek vége. Ha felelősségvállalásra van kényszerítve, ha ezentúl a nem csak bevétele, de kiadása is lesz ezzel a válalkozással kapcsolatban az már nem olyan vidám dolog. 


Mit tett az uber? Népszavazást harcolt ki Proposition 22 néven, melynek népszerűsítésére 200 millió dollárt költött. Ez zajlott le most az elnőkválasztás alatt. Az uber érintő kérdésben kb igy nézhetett ki a a kitöltendő kérdőív:   Akar e ön olcsóbban utazni?  A, Igen   B, Nem    a megfelelőt húzza alá.

Meg fogtok lepődni, az emberek olcsóbban szeretnének utazni. 


Az új szavazás dobott pár csontot is. Na nem azért, hogy a munkavállalónak jó legyen, hanem azért, hogy aki szavaz az nyugodt lelkiismerettel voksoljon az uber mellett. Ilyen például az, hogy bár nem alkalmazotti a státusz, de azért minimum kereseti garanciát kell kapjon, az aktuális minimálbér 120%-át. 

Milyen jó. De vesézzük ki picit mint is jelent ez a gyakorlatban...  ez csak és kizárólag azt az időt számolja mikor konkrétan fuvarozol, magyarul utasod van. Sem az egész napos várakozási időt a fuvarra, sem a már a már rögzitett fuvar cimre tartása nem tartozik bele.  Itt a cikk írója (vagy akitől átvette a cikket)  a munkaidőt 2/3-ad aktív és 1/3-ad passzív időnek számolja, nem tudom honnan veszi. Azt hiszem meglepődne, ha itt most a taxisok sorba beírnák, hogy napi 8 óra alatt mennyi időt is tölt utas a kocsiban. Ilyen 1-1,5 óra ez a szám hozzávatőlegesen.

Legyünk nagyvonalúak, legyen két óra. Ez azt jelenti, hogy van heti 10 ledolgozott órám - az uber szerint. 

Na és tudjátok mi jár a Propositon 22 szerint heti 40 munkaóra után? Egészségbiztosítás:-)  Na nem olyan, mint egy normál munkavállalónak, ez ilyen ha baj van, akkor még egy héten át kapok valami apanázst kategória, de azért mégis csak egészségbiztosítás. De most már van! Csak napi 48 órát kellene érte dolgoznod, ha a magadénak szeretnéd tudni. Ilyen finom kis fűszert már bele sem veszek, hogy ezt nem hetente számolják, hanem negyedévente. ami annyit tesz, hogy ha volt is egy vidámabb heted, az biztos, hogy negyed éven keresztül nem lesz mindegyik az, szóval garantáltan sosem fogod ezt elérni.  Ha pedig mégis lenne olyan fanatikus aki beköltözött a kocsiba, arról majd az uber gondoskodik: nem kap címet és így biztosan nem éri el ezt a szintet.


Ilyenbe sem megyek bele már részletesen, hogy 120% minimálbér erre a 10 órára, de miből számolva? A nettóból, a bruttóból? Az ubernek nincs költsége, de nekem van, ráadásul meglepően sok. A kifizetéseim számláját benyújthatom az ubernek és e felett utalja el a heti 10 munkaóra után járó minimálbér 120%-át?


Tudjátok miért írtam le ezt az egészet? 

Azért, hogy lelkiismeret furdalás nélkül leírhassam: az amerikaiak hülyék.  De így nagyon. Ez van. 


Még egy hülyét találtam most így hajnalban éhgyomorra. Még őt is ideveszem, ha már a hülyékről van szó. Akitől a témaindító cikket közöltem ő teljesen jól érti a folyamatot, még a kétségeinek is hangot ad mennyire jó ötlet teret engedni egy a kormáyt és törvényt kikerülő népszavazásnak. Ezért is linkeltem az ő cikkét.


Viszont ezt a hírt lehozta más oldal, más megfogalmazásban.  Itt van példul ez a hülye Veszter Márton, az into.hu-n , ő még személyes megjegyzést is fűz a cikkhez. Idézem: 


"Mint az ismeretes, 2016-ban a magyar kormány - bármiféle nyilvános szavazás és az emberek megkérdezése nélkül - pont ellentétes megállapításra jutott, és taxi-szolgáltatásnak minősítette az Ubert, amellyel felesleges és költséges feltételek elé állították a technológiai vállalatot, mely csak a működésének jelentős átalakításával, illetve a technológiai és árazási előnyének elvesztésével tudott volna megfelelni a feltételeknek. Ezzel párhuzamosan elfogadták azt is, hogy blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat és alkalmazásokat, amelyek jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínálnak, ezzel gyakorlatilag ellehetetlenítették az Ubert, mely kivonult az országból."


Összegezzük mit mond ez a hülye. Veszter Márton azt mondja, hogy úgy demokratikus, ha egy 60 milliárdos amerikai konszern Magyarországi piacra lépését ne a törvény határozza meg, hanem tartsunk róla népszavazást.  Kérdezzük meg a népet, akarnak e olcsóbban utazni?

Amerikában igen, ott megkérdezték. Igaz, hogy ezt egy a gazdasági erőfölényét kihasználó 60 milliárdos konszern vásárolta meg egész pontosan 200 millió dollárért a szakszervezet 0 dollárjával szemben, de akkor is, ott döntött a nép. És ez igy helyes Veszter Márton publicista szerint.

Zárójelben jegyezném meg Veszter Mártonnak, hogy nem csak a Magyar Kormány, hanem az Európai Bíróság határozata szerint is taxiszolgáltatást végez az uber.


Na de ha ez a hülye azt mondja, hogy bármiről ki lehet írni népszavaztást akkor ő azt állítja, hogy ha nekem  - mondjuk magyar viszonylatban - lenne 20 millió dollárom akkor kiírhatnék arról népszavazást, hogy az orvosoknak járjon e fizetés. 

Nem, nem leszek ennyire radikális, bocsánat, visszavontam.  Van egy jobb. Kiírnék arról népszavazást, hogy az újságíróknak ne járjon  fizetés és azt pénzt inkább költsük a szegényekre.


Na mi a vélemyényed Veszter Márton, kiírjunk egy ilyen népszavazást? És hülyegyerek még azt is tippeld meg hány % lenne az igen - már most boritékolom neked, hogy 90% felett.

cheater 2020.10.16. 19:13:13 / Módosítva / # 351908

cheater 2020.09.28. 16:44:05 / Módosítva / # 351856
Mondhatnám, hogy jós vagyok , de ehhez igazán nem kellett nagy ész.  A londoni óriásfej, Sadiq Khan és az uber közös reklámhadjáratát követhetjük nyomon és izgulhatunk azon, hogy mi lesz a főhőssel.  Kell ennél jobb téma a facebookon vagy a vacsora közben a családdal a fárasztó hétfői munkanap után?  Ehhez még netflix vagy hbo előfizetés sem kell, mindenki megkapja ingyen. És tudjátok mi a legjobb? Hogy nem csak a londoniak, mindenki megkapja mindenhol az egész világon. 

Sőt, már elő van készitve az új rész. A mozinak úgy lett vége, hogy maradt pár elvarratlan szál, ez pedig folytatásért kiált.  A folytatás 15 hónap múlva érkezik, akkor újra átélhetjük a katarzist.  Ugyanis ha valaki teljesíti a feltételeket 5 évre kapha meg az engedélyt, de mivel az uber ezt még most sem teljesíti igy csak 15 hónapra kapták meg.  Előre izgulhatunk, hogy vajon akkor mi lesz a mozi vége. 

Igaz, hogy az uber immáron egy évtizede nem teljesíti az elvárást, ennek ellenére sikerült eddig ebből a filmből már 6 részt kiadni és lenyomni az emberek torkán. Az is igaz, ha egy londoni szeretne hasonló engedélyért folyamodni és egy darab pecsét hibádzik valamely papirjáról akkor a hivatlban konkrétan körberöhögik, de az amerikai uber különleges elbírálást kap.  Hogy ezt a hozzáállást mi indokolja - a Khan család bankszámlájának gyarapodásán kívül - igazán nem értem. 

Dehát én csak egy taxis vagyok, nem érthetek mindent. Hogy egy klasszikust idézzek: a demokráciának és a jogállamiságnak akkor van vége, mikor 30 éves Harry Potter rajongók mondják meg nekünk, hogy mik is ezek.  És ha bárki meg meri kérdőjelezni a döntésüket akkor az állításuk szerint bizonyosan nem trendi, demokrata, nem jogállamiság párti és semmiféleképp sem innovatív. 
cheater 2020.08.12. 17:29:29 / # 351676

anyahajókabinajtóhajtogató 2020.07.19. 19:19:39 / # 351646
avatar
Tudtommal a piramisjáték büntetendő. De azért áruld már el, hogy mégis milyen pénzből fogok én részesedni, ha két haverom általam utazik? 
cheater 2020.07.08. 14:54:46 / # 351631


cheater 2020.05.29. 19:15:03 / # 351488

hiénakutya 2020.03.07. 09:40:33 / # 350985
cheater 2020.03.06. 17:01:50 / # 350982

cheater 2020.03.05. 18:02:18 / # 350978

Az uber figyelmezteti alkalmazottait a járvány miatt.  

Sőt, az uber nem csak tájékoztat, segít is. Egy videóban szemlélteti milyen eszközöket vásárolj és azokkal hogyan kell helyesen fertőtleníteni az elektromos autód bőrülését.  Tehát az uber tök rendes és nagyon igyekszik.  Mondjuk fizetett betegszabadságot azt nem ad, igy rákényszerítve mindenkit arra ha esik, ha fúj, ha fertőzött vagy, ha az utasod beteg nem számít   --->   tevékenykedj aktívan. 


A Lyft ennél gálánsabb, igaz ő sem ismeri azt a fogalmat, hogy betegszabadság, de ő a legnagyobb forgalmat generáló reptéren tesz ki folyékony szappanos kézmosókat kifejezetten a sofőrjei számára. 

Lássuk be, ez úgy ahogyan van az innováció netovábbja.

Oldalszám: 209