Felhasználó hozzászólásai
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2020.02.18 22:11
Én azt javaslom Dorosz Dávidnak, hogy fusson neki a matematikai érettségi vizsgájának újra. Szívem szerint beültetném egyszál magában egy osztályterembe, kapna egy kockás papírt, egy ceruzát és egy matektanárt - remélhetőleg épp azt aki valaha vizsgáztatta - és kezdje el kiszámolni egy budapesti taxis költségeit. Az lenne a feladat, hogy jöjjön ki neki a minimálbér és ehhez igazítsa a tarifát. Aztán pislogjon.
Ehhez tőlem minden segitséget megkapna, tételesen mellékekelem a taxizással kapcsolatos költségeket - mert jól kivehető, hogy ezekkel nincs tisztában. Tőlem még annyi előnyt is kap, hogy nem veszem elő a rejtett költségeket, pedig nem tudok olyat szakmát ahol ezt ne vennék figyelembe.
Amihez viszont ragaszkodom, hogy tegye ki maga mellé a Munka Törvénykönyvét és ne felejtsen el időnként belenézni, különös tekintettel a bérpótlékokkal kapcsolatos rendelkezésekre.
A taxirendelet (már nem is tudom, 2012?) hatósági árat is hozott magával - nagyon helyesen. A hatósági árat évente illik felülvizsgálni, ez megtörtént az évek alatt, egyszer. Erre írja Dorosz Dávid, hogy folyamatos emelés és drágulás.
Ezzel a hihetetlen mértékű egyszeri emeléssel sem értük el a kilométerenkénti 1 eurot. Azt kell mondjam, Dorosz Dávid nem egy matekzseni.
Ha Dorosz Dávid a végtelenül bugyuta és ezer oldalról támadható látványintézkedése helyett érdemben tenni akarna, akkor azt is javaslom neki, hogy első körben nézzen körül a budapesti taxis piacon a fuvarszervezők feltételei között. Ha a hatósági árat szeretné csökkenteni, ahhoz a költségeinket kellene első lépcsőben csökkenteni. Költségcsökkentésre rögtön van is javaslatom: gondolkozzon el azon, hogy jelen pillanatban Európa közepén, hogy a fenébe kérhet valaki 25%-ot fuvarszervezési díj gyanánt.
Extra felhívnám a figyelmet, hogy nem a haszonból kéri, hanem a teljes egészből. Mindezt úgy, hogy költsége semmi, még az áramot a te telefonodról fogyasztja, minden kötelezettsége annyi amennyit a Magyar Állam feltételül szabott neki, más országban még ennyi sem.
A taxist hatósági ár szabályozza, a rajta uralkodó és gazdasági erőfölényét kihasználó fuvarszervező pedig annyit kér amennyit akar. Dorosz Dávid - erre választ várok - ez igy helyes? A költségcsökkentést nem a nagyoknál kellene kezdeni? Ott a leghatékonyabb.
Zárójelben jegyzem meg, hogy annak sem ártana utánaolvasni mi az eltérés fuvarszervező és taxivállalat között, mert ahogy a számokkal az indoklásában dobálozott elég egyértelmű hogy sejtelme sincs.
A taxispiacon tevékenykedő minden kollegámnak pedig azt javaslom: kapaszkodjon mindenki, visszajöttek a futóbolondok.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2020.02.15 23:53
Változtatna a főváros a taxirendeleten
Dorosz Dávid Magyarország. Ez egy hülye.
Ez nem tanult matematikát?
Havi 26 napi melóval (éjszakai műszakban) a minimálbért keresem. És ez a hülye le meri írni, hogy én egymilliót keresek, szimplán csak arra támaszkodva amit a taxis szomszédjától hallott?
Meg hogy mennyi Bulgáriában a taxi... és én ezért szégyeljem magam vagy mi? Hát ki a f@szomat érdekel, hogy Bulgáriában mennyi a taxi?!? Miért nem Londont veszi példának?
A kockás papírt nem volt képes elővenni mielőtt ennek a témának nekiveselkedett volna, de ne féljetek azt nem felejtette el leellenőrizni, hogy mekkora összeg megy át ezen a piacon. Valamiért ez nagyon érdekli.
Vajon miért..?
Téma: Kik és hogyan akarnak kibújni a Fővárosi Taxirendelet tarfaszabályozása alól... feljelentő topic!
Hozzáadva: 2019.12.22 17:44
Téma: Kik és hogyan akarnak kibújni a Fővárosi Taxirendelet tarfaszabályozása alól... feljelentő topic!
Hozzáadva: 2019.12.21 18:05
Téma: Szóljunk be tomajernek!
Hozzáadva: 2019.12.20 20:17
Téma: Szóljunk be tomajernek!
Hozzáadva: 2019.12.20 17:25
Már nem azért, de hova tűnt tomajer?
Gyanúsan inaktív.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2019.12.19 19:13
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2019.12.16 17:55
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2019.11.25 15:11
Nem engedélyezik tovább. A hír szerint.
De néha már az az érzésem, hogy ez is a stratégia része, egyfajta hájp, reklám.
Londonban 2010-ben jelent meg az uber. Ott ahol egy taxiengedély egy ház ára. Nemes egyszerűséggel annyit mondtak, nekik nem kell a drága taxiengedély, mert ez nem taxi. Ez csak guruló szolgáltatás.
Azóta megy nagy nyilvánosság előtt a huzavona. Mindenki követi az eseményeket, hozza a popcornt és izgul, hogy vajon mi lesz a szappanopera vége. És addig is - ha már ennyit foglalkozott vele - rendelgeti az ubert.
2010 óta, évente, félévente a helyi hatóság folyamatosan rámutatott miket nem teljesít az uber igy emiatt nem hosszabítja meg az engedélyt (milyen engedélyt? na mindegy).
Aztán mégis, a kiszabott idő lejárta előtt jellemzően egy nappal valahogy mégiscsak új türelmi időt szabtak ki. Volt ez két év, egy év, 15 hónap és most 21 nap. Ez megy 9 éve. Ez idő alatt egyszer sem teljesítette a feltételeket.
Ne legyen igazam, de meglepődnék ha most a helyi óriásfej - aki a nagy nyilvánosság előtt feltehetőleg a legvehemensebben támadja és ostorozza az ubert - az utolsó pillanatban ne gondolná meg magát.
Igy az emberek újra megkapják a sztorit amire annyira vágytak. Egy B kategóriás film kliséi a napi hírek közé csomagolva, a szimpatikus főhőst majdnem lenyomták de az utolsó pillanatban újra erőre kapott.
Igaz, hogy ez már az ötödik ilyen erőre kapás és ez már egy B kategóriás filmnek is gyenge, ötször még maga Chuck Norris sem mert kijönni az égő házból, erre már ő is azt mondta a rendezőnek hogy ez egy blődség, ezt nem eszi meg senki.
De, igenis eszik.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2019.11.22 15:52
Az uber tovább rontja a városi levegő minőségét
Konkrétan 10 évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy valaki ezt leírja. Miközben mi - buta taxisok - már az elején értetlenkedésünknek adtunk hangot nem értve azt a részt, hogy az uber mitől környezetvédő.