Hozzászólások száma: 145
Ugrás a hírhez Oldalszám: 8
Témakörök > Droszt Híradó > A taxi fáj? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
cheater 2020.02.29. 18:21:11 / # 350969
Érdemben már nem igazán tudok hozzászólni, itt rögtön megkaptál minden választ a felvetésedre. 
Talán csak annyi, hogy én már a felvetésed sem értem, hisz amihez hozzászólsz abban van leírva egészen pontosan mely esetben kapod a taxistól és mely esetben kapnád a bolt nevezetű cégtől a kedvezményt.  Ez nem vita tárgya, ez matematikai tény. 
Azt javaslom olvasd el még egyszer azt a hozzászólást amire itt reagáltál.
tesco gazdaságos 2020.02.29. 16:26:26 / # 350968
Szerinted miért 25% az alap elvonás a boltnál a fuvarok után. Irreálisan magas heti teljesítendő fuvarszámok vannak a kevesebb %-ért. A taxis fiezeti ki a te 1000 forintos kedvezményedet! Te is tipikusan az az utas vagy aki sajnálja a pénzt a taxira. Ezért is jó ez a tarifa, mert az olcsó jánosokat visszatartja. Majd amikor meg rendőr bácsi elveszi a jogsidat ittas vezetésért, utána már nem is lesz sok a 15k fuvar hazáig. A legtöbb utasnak nem gond a jelenlegi tarifa. Sőt volt olyan utasom aki szerint szükség volna éjszakai ill. ünnepnapi tarifára is. Nehogy már azért legyen ráfizetéses a vállalkozásom, hogy te jobban érezd magad, mert sporoltál. 
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.02.29. 16:18:32 / # 350967
avatar
En nagyon sajnalom azt a "kizart reteget", de szerinted a taxizas miota, vagy mikor mukodott szocialis alapon? A taxizas, ha tetszik ha nem, egy luxus szolgaltatas. En tudod mit csinaltam fiatalabb koromban, amikor nem volt penzem, es elmentem este bulizni? Kapaszkodj meg: vagy busszal, vagy gyalog mentem haza. Eszembe sem jutott azon gondolkodni, hogy "taxizni kene, de ezek a gonosz hienak kilobbiztak maguknak a magas tarifat". Egyszeruen nem foglalkoztam a taxikkal, mert tudtam, hogy 18 evesen, gimnazistakent, penz nelkul nekem nem jar ez a szolgaltatas (pedig akkor meg fele ennyi volt a tarifa, mint most).A mai fiatalok miert gondoljak, hogy nekik jar a taxizas? En nagyon sajnalom, ha valaki csak 120 ezr forintot keres, es nem tud taxizni, de en meg nem keresek annyi penzt, hogy uj 7-es BMWt vegyek magamnak...kinel panaszkodhatok, mit tanacsolsz?
A tarifanak meg szerinted 2020-ban mennyinek kene lsnnie?? Nem zavar, hogy az elmult 5-10-15 evben minden a duplajara emelkedett? A fizetesek is nottek, vagy te ugyan annyi penzt keresel, mint 2005-ben? Es elarulok egy titkot, ha holnaptol 160 forint lenne a tarifa, akkor is ki lenne zarva egy reteg, mert valaki azt srm tudna megfizetni. Akkor mi a megoldaa? Legyen ingyen? Ne rohogtess mar ember...
Ezt az ertekelos dolgot meg felejtsuk mar el, az elmult 5 evben ket utaspanaszom volt, ebbol az egyik teljesen jogtalan volt, a masil meg nem derult ki, csak annyit tudtam meg, hogy az utas kerte, hogy tobbet ne engem kuldjenek hozza. Tobb ezer fuvar utan ket panasz...ezen kivul sokat szoktak nekem jattolni, altalaban mindenkivel jol elbeszelgetek, naponta szallnak ki ugy tolem, hogy azt mondjak, hogy egy elmeny volt az utazas. Van ertekelesem? Nincs. Es? Megvagyok nelkule. 
donkihóte 2020.02.29. 16:14:52 / # 350966
avatar

Fején találtad a szöget, azzal a tarifával csak az utas járt jól. Ja nem, még a kapzsi cégtulajdonosok is, akik úgyis megkapták a havi tagdíjat, ha a bohócnak az asszony fizetését kellett ezért elhozni.

Az, hogy egy réteget kizár, még azt sem mondom, hogy sajnálatos. Valószínűleg sehol a világon nem a tömegközlekedés alternatíváját látják a taxiban, ezt valahogy csak nálunk akarják a fejekbe erőltetni. Az utasok pedig már így is számtalan kedvezményt kapnak a BKV-hoz képest, pl.: ha a sofőrtől veszek jegyet, drágább, mint az automatából vagy az újságostól. Van neve is a felárnak, kényelmi díj. A taxi ezzel szemben ingyen áll ki a címre, és ingyen várakozik egy darabig. 

Terjedelmes csomagért még egy jegyet kell lukasztani, csakúgy, mint élő állat szállításáért. Taxiban ez ingyenes, miért?

Véleményem szerint tarifa változásról csakis ezekkel együtt lehetne tárgyalni, és akkor még nem szóltam azokról a gazdaságtalan utakról, ahová odamegy a taxi 3-5 kilométerről, az utas pedig elmegy 600-1000 métert.

Egyébként én is kizárt rétegbe tartozom jónéhány Andrássy úti üzletben, a Rózsadombon és még sorolhatnám. De csendben tudomásul veszem.



csakegyutas 2020.02.29. 15:40:46 / # 350965
avatar
Előszöris köszönöm a normális hozzászolásodat, nekem mint utasnak az számított a 150Ft-s időben hogy legyen elég autó és ne alattam álljon meg, amire nem is volt péda. Nyilván sajnáltam a taxist aki időnként elmesélte hogy ez nem állapot és hogy ez az Ő zsebére megy, az autót sem lehet ennyiből karbantartani,pláne nem újat venni, de nem voltam/vagyok a pénztárcám ellensége sem. 
A Bolt kuponakcíónál nekem mint utasnak csak az számít hogy kapok 1000Ft kedvezményt, az hogy ez esetlegesen nem korrekt vagy neaggy isten törvénytelen, nem az Én dolgom... Sőt ha holnaptól a City csinál 2000Forintos kupon akciót akkor onnan rendelek és ha a minőség is megfelelő őket kezdem ismerőseimnek ajánlgatni... Azért "lobbiztam" a Bolt melett mert a fórumban téves információ jelent meg. (Taxis bukja a kuponos utasnál az 1000Ft-t.)
Valamint azért is "lobbiztam" a Bolt melett mert a szolgáltatás nem roszabb mint máshol, és az app veri a mezőnyt... Igaz könnyű nekik mert egy appot kell fejleszteni amit fejlesztenek lettországban(?) és eladják mittudomén 26 országba ahol jelen vannak, ezzel nehéz versenyezni belátom, de engem mint utast az érdekel hogy legyen elég autó, és ugyanazt a szolgáltatást kapjam meg...
A taxi díjakat nem hiszem hogy a mostani városvezetés mérsékelni szeretné, de mint említettem a politika nem érdekel, de azt azért be kell látni hogy a 300Ft/km és 700Ft alapdíj kizár egy réteget a taxizásból, de ha ez amennyi kell a tisztességes megélhetéshez akkor ez van, Én már vettem bérletet...  
donkihóte 2020.02.29. 15:03:11 / Módosítva / # 350964
avatar
Amennyiben az emlékezetem nem csal, a rendelet szerint mindenféle kedvezmény adása ( kupon, visszapörgetés, gumi nélküli francia stb ) tiltott. Tehát ez a gyakorlat akárhogy magyarázod, csűröd-csavarod, szabálytalan. Bár sajnos nem vagyok jogász, így akár tévedhetek is.  De amiben biztos vagyok, hogy te itt valamilyen okból, valamiféle marketing vagy lobbitevékenységbe kezdtél. Erősen hajaz a fóliásra. Amennyiben nem a boltot akarod hizlalni, hanem a 150 forintos tarifáért lobbizól, jobb ha tudod: az már abban az időben is szemtelen, erkölcstelen, embertelen és megalázó tarifa volt. És biztosra veszem, ha ez az arcátlan ballib vezetés visszahozza azt az időszakot, hát a tarifa olcsóbb lesz, de hogy nem lesz, aki elviszi, az biztos. Nem csak őket, senkit, mert annyival kevesebb taxis lesz, hogy fél-egy óra alatt kaptok majd taxit. Ha kaptok.

szálka 2020.02.29. 14:55:29 / # 350963
avatar
És szerinted a Bolt miből adja a kedvezményt?
csakegyutas 2020.02.29. 13:04:00 / # 350961
avatar
Azt írtam hog a Bolt adja a kedvezményt, nem a taxis...Igen minden utas kap az email címére egy kupon kódot amit ha egy új/áttérített utas használ akkor az új utas és az ajánló is kap 1-1 1000Ft-s kedvezményt....
De tudod mit?
Ma rendelek egy taxit (Bolt) :P és megkérdezem ezt a sofőrt is, hátha a másik kettő hazudott....
A személyeskedésre meg csak annyi hogy sajnálom ez van... Ha sietek haza/elmegyek szórakozni nem tudom kifizetni a belvárosból hazáig 15eFt-t, de a sárgataxis rendelet előtt amikor jobban kerestem mint most, ki tudtam fizetni ugyanezért az útért a 7eFt-t... Nyilván egy nyugati túristának a kevesebb mint 1Euro nevetséges de vannak akinek sok a 300Ft/km, főleg ha nem 2 sarokkal odébb megy...Nem nem vagyok marketinges, nem szimpatizálok egy pártal sem, szavazni sem voltam egy jó ideje...
donkihóte 2020.02.29. 11:59:55 / Módosítva / # 350960
avatar
Állításod nem valós, nem a Bolt adja
Ha-ha, annyi ezres kupont soroltál, hogy ezt már követni sem lehet, és ez mind csak úgy magától terem, nem a Bolt adja és nem is a sofőr.
Nem vagy taxis, nem dolgozol a boltnak, és neked ez a rendszer túl drága. Hát persze, te marketinges vagy, és az indexnek vagy karigeriéknek, esetleg fodorgabiéknak dolgozol. Kitaláltam?
csakegyutas 2020.02.29. 11:26:14 / # 350959
avatar
Kedves Cheater!
A kuponrendszer úgy működik hogy letöltöd az appot, regisztrálsz, hozzárendeled a bankkártyádat és megadod a kupon kódot, pl: MUPV5X  ezzel kapsz 1000Ft engedményt az első utadból, ráadásul ekkor Én is kapok egy 1000Ft-s kedvezmény kupont amit a következő utamon el is használhatok, (Bankkártyás fizetés esetén) ráadásul az első utad után te is kapsz egy kupon kódot amit terjesztetsz ismerőseid barátaid körében, és minden meg/át téritett utas után aki használja a kódodat te is kapsz egy 1000Ft-s kupont.A sofőr nem is tudja hogy Te kupon kódot használsz és nem is vesz észre belőle semmit, mivel kártyával fizetsz:
TEHÁT:Állításod _NEM_VALÓS miszerint, nem a Bolt adná a kedvezményt, illetve bárki is gazdasági erőfölénnyel élne vissza, legalábbis ebben az esetben...
Próbáld ki Te is! Így Én is kapok 1000Ft engedményt, és lehet te is átpártolsz a Bolt-hoz, vagy csak interjuvold meg a taxist hogy miért dolgozik nekik.... ;) :P
Amúgy: Nem vagyok taxis, nem dolgozok a Bolt / Taxify-nak, se más taxis cégnek, még a "régi" rendszerben sokat taxiztam, az új rendszer nekem ára túl drága, és a bolt/üzlet sem megy úgy mint rég, és igen a Bolt app... Tetszik... Szerintem jobb mint volt a régi diszpécseres rendszer, bár személytelenebb...
By!
sipi 2020.02.25. 05:05:21 / # 350930
avatar

Itt az új cég T5-el. És készülődik még kettő!

cheater 2019.10.27. 19:57:57 / # 350540
Azt nem a bolt vállalja át, azt a kedvezményt egészen pontosan attól a taxistól kapod akinél benn ülsz. Ő nyújtja - kényszerből - számodra ezt az összeget a saját fizetéséből. Ezt a kényszert pedig úgy hívják, hogy gazdasági erőfölénnyel való visszaélés, amit a világ minden egészségesen működő  piacán tiltanak. 
A bolt akkor adná a kedvezményt, ha ő egy taxivállalat lenne és nem fuvarszervező.  Taxivállalat akkor lenne, ha ő bocsájtaná rendelkezésemre a munkaeszközt, ezt ő tartaná karban, tankolná, szervizeltetné, ráadásul én alkalmazotti státuszban megkapnám a munka törvénykönyv szerinti járandóságaimat - heti 5 nap, 8 óra, szabadság, betegellátás.  Innentől kezdve engem hol érdekel milyen árat irat ki a műszerfalra? Azt irat ki amit akar, nekem tök mind1, felőlem mehetünk akár 10Ft/km díjért.  
Csakhogy taxivállalat mára már nincs, mind tönkrement. 
Ennek a kedvezménynek a mértéke csak attól függ milyen erős a piac, ha egy másik cég szintén megjelenik 1000 forintos kuponokkal, abban a bolt összes gazdasági tudása annyi hogy ő felemeli a kuponkedvezmény mértékét 2000 forintra. Na de nehogy azt képzeld, hogy a saját járandóságából. Ezzel egy időben a leadó/tagdíj mértékét is arányosan megemeli.  
Mindenki a taxisokon követeli az árversenyt és a modern, innovatív cégekkel példáloznak, miközben épp ezek a cégek - uber, bolt - azok akik semmilyen szinten nem vesznek részt az árversenyben.   Ami biztos és garantált az az ő 20-25%-uk, ha esik, ha fúj, ha taxisnak levágják a lábát ő ezért az összegért tartja a markát, mindig, minden esetben.  
És ő ebből nem enged, mert szerinte ez neki jár.   A teljes egészből. Tehát nem a haszonból - nem tudom hogy a kettő közti eltérést mindenkinek sikerült e felfognia.  25%.  Egy mobil appnak.  Ami még az áramot is a te telefonodról fogyasztja. 
És diplomás emberek ezt eszik. Azt kell mondjam nekik: ezért kár volt ennyit tanulni.
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.10.27. 15:13:57 / # 350528
avatar
És akkor azt tegyük hozzá, hogy nem először csinált ilyet ez a cég. Amikor a Body kiállítás volt a király utcában, hatalmas plakátok voltak a jegypénztárnál, hogy "ha minket hívsz, ezer forint kedvezményt kapsz az első útból" (vagy valami ilyesmi). 
szálka 2019.10.27. 09:43:33 / # 350521
avatar
Nem a Bolt, City, Főtaxi, 6x6, stb alkalmazza a viteldíjat, hanem a gépjárművezető. A rendelet pontosan meghatározza  mely elemekből tevődik össze a fizetendő viteldíj, és azt, hogy attól eltérni nem lehet. Amennyiben bármelyik fuvarszervező, jelen esetben a Bolt kuponos aljasságokkal teszi kedvezményesebbé az utazást a megrendelők számára, végeredményben a taxisok befizetéseiből teszi mindezt. Lehet csűrni-csavarni, jogászkodni, de ettől még mindez nem más, mint versenytorzító tisztességtelen magatartás.
donkihóte 2019.10.27. 07:36:32 / # 350519
avatar
Hát én nem nyálaztam át a rendeletet, de úgy rémlik, arról volt szó, hogy semmilyen formában nem adható kedvezmény. Még a kártyás pontgyüjtést is megtámadták, ha jól emlékszem. Mondjuk én leszarom a boltot, hogy mi a szabályos és mi nem az. Jól megy nekik most is, nemzetközi ismertsége miatt jól fog menni a jövőben is. Én egy B lehetőségként tekintek rájuk, ha minden  beszarik, lesz hova menni. Már ha továbbra is eröltetni akarom az úszást a híg fos tengerében.
taxiapp 2019.10.27. 07:01:42 / # 350518
avatar
A fővárosi taxirendelet (31/2013. (IV. 18.) Főv. Kgy. rendelet) határozza meg a viteldíj mértékét. A Bolt ugyanezt a viteldíjat alkalmazza, de kedvezmény kupon felhasználása esetén a viteldíj egy részének megfizetését a Bolt átvállalja.
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.10.26. 14:38:02 / # 350515
avatar
Tudtommal teljesen jogszabályba ütköző ilyen "1000 forintos" akciókat adni, meg kuponkódokat.  Úgy látszik ebben is nagyon innovatív a Bolt (mármint hogy ebben is szabálytalanok). 
taxiapp 2019.10.25. 21:29:25 / # 350505
avatar
Hiába pontatlan esetleg a GPS alapján a helymeghatározás, Ubernél, Boltnál, Főtaxinál is a térképen utána a pontos helyet lehet megjelölni.
A Főtaxi alkalmazása tényleg rengeteget fejlődött, mostmár nagyjából utolérte a Bolt színvonalát, 2 dologban meg is előzte:
- van előrendelési lehetőség,
- anélkül tudja közvetlenül felhívni egymást a sofőr és az utas, hogy látnák egymás telefonszámát, a hívó számaként a diszpécser központ száma jelenik meg.
Amiben viszont a Bolt a jobb:
- A fizetés az utas részéről teljesen automatikus, nemhogy készpénzt, bankkártyát sem kell elővenni, az alkalmazásban előre megadott bankkártyát terhelik. Ehhez képest a Főtaxinál meg a sofőr megkérdezi, hogy nem lehet inkább készpénzzel?
- 150+ városban használható ugyanaz az alkalmazás. (Én konkrétan Budapesten kívül Tallinnban (itt kifejezetten Tesla is rendelhető), Pärnuban, Rigában, Panevėžysben, Prágában, Pozsonyban és Lisszabonban rendeltem már autót a Bolt/Taxify alkalmazásból.)
- Ha valaki a meghívó kódommal regisztrál, mindkettőnknek jár 1000 Ft (eurózónában 5€, Csehországban 150 Kč) kedvezmény a következő út árából.
cheater 2019.10.25. 20:07:06 / # 350504

cheater 2019.10.25. 19:10:55 / Módosítva / # 350503
Nem a csillagozás a lényeg ebben, hanem az elmélet. A saját szerződött partnereit tartsa karban ő. Ez az ő dolga, nem az enyém. Ez egy meló, amiért fizetés jár. 
De ő fogja ezt a feladatot és lerúgja magáról, a megrendelőre hárítja, olyan színben tünteti fel előtte mint egyfajta innovációt, egyfajta előnyként kínálja ennek végrehajtását. Ráadásul ezt helyből egybe is fűzi  azzal, hogy az a régi idejétmúlt XX. századi, ez pedig a modern, jövőbemutató közösségi élmény. Miközben ez egy szimpla hazugság, ugyanis ha azt akarja hogy ez működjön bele kell építenie a rendszerbe fogaskerekeket fékekkel. Innentől kezdve pedig ebben semmi közösségi nincs, hisz épp ő az aki ezt a digitális evolúciót korlátozza, miközben az egész üzleti modellje erről szól.  Az elektromos rollerek is egyfajta közösségi közlekedési innovációnak vannak kikiáltva. Csak olyan apróságokat felejtenek el a megrendelőkkel közölni, hogy lövésünk sincs mit fogunk csinálni az elhasznált aksikkal. És hogy éjjelente egy hadseregnyi zombi gyűjti össze a lemerült rollereket, viszi őket haza, teszi töltőre és reggel újra teríti szét a városban. Tehát a legfőbb indokuk, hogy majd a digitális szép új világban minden megy a maga útján még sincs jelen, legfőbb érvük a szolgáltatás mellett élből elvérzett. 

Megértettem, hogy te csak az applikáció minőségéről beszélsz, csak ezt a témát be akartam fejezni. Bár nem tudom a bolt szoftvere miben jobb mivel sosem láttam, tehát tényleg nem tudom. Annyit tudok az ügyről, hogy a boltos megrendelők épp ugyanúgy rohangálnak az Oktogonon mobiljukat lesve a megrendelt taxijuk után, ahogy a city vagy a fotaxi megrendelői. Mindezt amellett, hogy ne felejtsük el ez a cég semmi más csak egy applikáció, mely ráadásul iszonyat összeget zsebel be, nap, mint nap. 

A minőségi ugrás szerintem a szolgáltatásban az lenne, ha a szoftver végre nem hibázna abban, hogy a megrendelő mondjuk a Körút mely oldalán áll. De legjobb tudomásom szerint itt nem is a szoftveren múlik már, hanem maga a gps hardver az aminek ilyen korlátai vannak.  Nem tudom, ubernél ez hogy volt, az is hibázott ebben vagy az nem?
Oldalszám: 8