Felhasználó hozzászólásai
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2020.04.08 13:56
Visszatérő téma lett az utóbbi időben a fehér rendszámos személyszállítás hatékonyabb ellenőrzése iránti igény. Ilyen olyan ötletek felmerültek, hogyan is kéne ezt végrehajtani.
Nekem már keverednek a fejemben a sztorik, de az úgymond NT-s személyszállítók valaha sárga rendszámosak voltak, mondjátok ha rosszul emlékszem...
Hol és mikor és főképp milyen indokkal sikerült kisírniuk, hogy nekik ne kelljen sárga rendszám?
Jelenleg annyi a kötelezettsége, hogy fel kell raknia egy egy regisztrációs matricát, ha jól követem a sztorit akkor ez kimerül annyiban, hogy az autó oldalán kiragasztgatja az NT-s számsort. Ha ennek nem tesz eleget, akkor ő egy szimpla személyautó, melyet az arra illetékes hatóság nem is ellenőrizhet.
Ellenben ha a személygépkocsis személyszállítási szolgáltatás feltételei között szerepelne a sárga rendszám úgy rögtön megjelennének a rendszerben és igy könnyedén elszámoltathatóvá is válnának.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2020.04.08 13:32
Téma: Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja
Hozzáadva: 2020.04.07 01:23
alelölülő: De ennek ára van, semmi sincs ingyen. Az nem csak neked könnyebbség, hanem mindenki másnak is. Azért van jelenleg "csak" ennyi taxi, mert ennyibe kerül jelenleg taxisá válni. És ezen a piacon mindig ugyanannyi pénz van, ami ebben az egyenletben állandó az az utazóközönség taxira szánt pénze. Ezen a pénzen osztozunk mi. Évente ugyanazt a pénzt osztjuk el, ha 3ezren vagyunk és akkor is, ha 12ezren. Hogy mennyien vagyunk azt semmi más nem szabályozza, csak az, hogy mennyibe kerül taxisá válni és innen mennyi pénzt lehet kivenni. Ez az igazi egészséges egyensúly, ezt keverik sokan előszeretettel össze az uber mellett érvelők, miközben annak ehhez semmi köze, az szimplán gazdasági erőfölény.
Nekünk azt kell becéloznunk, hogy heti 5 nap per 8 óra alatt kijöjjön a sztorink. Jelen pillanatban a rejtett költségektől eltekíntve én azt mondom, hogy a helyünkön vagyunk. És bárki vitába száll velünk alul marad, ennek tényleg ennyi a költsége, ezért kerül ennyibe a taxi és slussz. Ha valaki hajlandó dolgozni heti 6 napot, hajrá. Ha hajlandó éjjel, ünnepnap, stb. hajrá, legyen több a pénze, örülünk neki.
De senki ne képzelje azt, hogy ha ... miket is szoktam hallani, ugye ilyeneket: 'minek ez a sárgítás' 'minek a drosztdíj' 'jaj hát én internet nélkül is tudom, merre van Kispest' 'lóg a kárpit és akkor most mi van? üljön a másik oldalra' 'téli gumi... régen a zsigán nem volt téli gumi aztán mégis hazaértünk' ugye ezek a legalapabbak. Szóval senki ne képzelje azt, hogy ha hirtelen valamely okból olcsóbb lesz taxisá válni mint jelenleg, hogy a piac azt nem követi azonnal. Egész pontosan annyi taxissal lesz több az utakon (és elötted a drosztokon) amilyen arányban csökkentek a költségek.
Vagy legyen még szűkebb a példa, a sokat szidott tagdíj és annak mértéke. Most felejtsük el egy pillanatra vírushelyzetet és tegyük fel a Főtaxi gondol egyet és az eddigi tagdíját lecsökkenti az ötödére. Ráadásul az etikások kedvesek lesznek, nem szólnak semmiért, lehet koszos a kocsid, lóghat a kárpit és az sem elvárás, hogy minden ajtó nyíljon a kocsiban.
Van itt bárki aki azt képzeli, hogy ugyanúgy továbbra is 'csak' 1600 főtaxis lesz?
Én vallom azt, hogy ami ingyen van az semmit nem ér, ezért sem értek 100%-ig sokunk jellemző vagy általános követeléseivel. Szimpatizálok vele, hisz én is szeretném ha a költségeim a felére csökkennének, ki ne szeretné? De teljes mértékben nem értek egyet, mert veszélyeket is tartogat. Igenis értsük meg, legalább azok akik most követelnek a nagy nyilvánosság elött: minden követelésnek ára van és mindnek meg kell fizetni az árát.
Téma: Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja
Hozzáadva: 2020.04.06 18:23
De ez nem úgy kell megvalósítani, hogy keddről szerdára és slussz. Akik itt tevékenykednek köztünk 10-20-30 éve azokat nem dobhatod be a kukába. Ki kell lobbizni nekik valamiféle méltányosságot, kapjanak sanszot, hogy megoldják az esetleges adótartózást, eszközhiányt, 'bármit' ami hasfájásuk van. Ráadásul, ha csak vállalkozás per 1 taxi elérhető akkor ez értékesebb, igy ki is tudják termelni.
Ahogy a büntipénzek megjelenítése a rendszerben és meghatározása, hogy kié is az a pénz. Már 10 évvel ezelött azt kellett volna, hogy büntipénzt minden cég egy nagy közös kalapba teheti, amivel krízishelyzetben lévő sofőröknek lehetne gyorssegély juttatni. Most milyen jól jönne sokaknak egy ilyen kalap.
Én nem bánom, ha egy cégnek más a stratégiája és mondjuk ezzel a pénzzel kártalanítja az utast. Csinálja.
De egyet bizonyosan kijelenthetünk: ez nem az ő pénze, igy nem is tarthatja meg. Hogy mit gondol elegánsabbnak, az utas kártalanítást vagy a taxis önsegélyező alap támogatását, döntse el. De megtartani biztosan nem tarthatja meg, ez nem az övé.
Téma: Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja
Hozzáadva: 2020.04.06 16:26
Én sem gáncsolni akarom a folyamatot, úgy hogy legyetek szívesek ne negatív felhangként értelmezétek, de van pár dolog ami mellett nem lehet elmenni. Egyszerűen azért nem, mert akkor nem vesznek komolyan.
Garantált bérminimum mint kiindulási pont a taxisoknak? Mitől járna nekünk ez? Én nem bánom, félreértés ne essék, de hát kapjunk már a fejünkhöz. Ráadásul hivatkozva legszélsőségesebb helyzetben levő taxisokra, akik kismamaműszakba bejelentve végezték áldásos tevékenységüket. Igaz, hogy eddig árelőnyt élveztek a normál vállalkozókkal szemben, igy nehezítve az ő helyzetüket és elvéve előlük teljes mértékben jogtalanul piacot és megélhetési forrást, de most hogy baj van szaladjon össze a világ.
Én nem kételkedem, hogy ők vannak a legnagyobb bajban, dehát b+... Csak én, a sima mezei taxis, még itt ezen a fórumon is, visszaolvashatja bárki állok elébe, egyszáll magam lobbiztam azért egy évtizeden keresztül, hogy ezt a folyamatot ne engedjük és fordítsuk vissza. Én tiz éve szajkózom, hogy csak vállalkozó lehessen taxisofőr, csak ő kaphasson taxivezetői engedélyt erkölcsivel, nyolc órás bejelentéssel. A piacon lévő aktív sofőrök pedig kapjanak laufot, futamidőt, bármit ami segíti őket abban, hogy bennmaradhassanak a rendszerben. És nem azért mondom ezt mert én gonosz vagyok, hanem mert ez mindannyiunk közös érdeke, de legfőképp azoké akik mosolyogva tolják okosba a taxit.
Mert ha baj lesz, akkor nagy baj lesz velük. Na most itt a baj, nem is kicsi. És most álljon meg a világ?
Nem azt mondom, hogy kiröhögtétek az ezírányú lobbizásom, de elég jól kivehető volt, hogy itt a döntő többség nem is érti miről beszélek.
Meg emeljék 15 évre az autók korhatárát? Miért kéne 15 évre emelni? A tarifa a 10 éves korhatárhoz van igazítva. Mikor beül az utas és felkérdez, hogy miért ilyen qrva drága a taxi akkor a tarsolyunkban ott figyel ez az indok is. Egy évet vesztegetünk el, 10+1=11. Jogos a kérés, csak a mértéke elfogadhatatlan és nem indokolható. Az egy év viszont igen, azt javaslom maradjunk a matematikánál, ha arra vágyunk, hogy komolyan vegyenek minket.
Meg ez az állandó fröcsögés a cégekkel, cégesekkel szemben.. ez is ugyanaz az elmélet mint a fenti. Míg fogták a helyeket addig egyik sem kiabált sem a reptérért, sem a szórakozóhelyekért, sem az Oktogonért. Most hogy ki lettek szorítva csapjon le az FBI és védje be őket. Hát megin csak b+... nem az mondom, hogy nincs igazságuk, mert pl. hogy a főtaxi és leányvállalata jelen pillanatban is telibe kéri a tagdíjat az egy nonszensz, aki ezt ott benn nem gondolja át és arra nem veszi a fáradtságot hogy ránézzen a számokra azt minden bizonnyal a későbbi (taxi) történelem órákon meg lehet nevezni, mint a 100 éves Főtaxi tönkretevőjét. Még a felének a fele is sok, nem hogy telibe kérje.
Az éremnek mindig két oldala van és aki képtelen mindkettőre tekintettel lenni az hibázik. Max. 200 autó/cég? És a külföldön bejegyzett Bolt és társai pedig hízzanak és igy uralják a magyar piacot?
Vagy rájuk is érvényes? De hogy? És akkor bárki azt képzeli, hogy ezentúl ömlés lett az Okotogonon meg a Blahán? És az érem másik oldala? Akik nem férnek be a létszámkorlát miatt egy céghez sem? Ki mire tippel, hol keresnek fuvart..? A Blahán és az Oktogonon. És az is könnyen lehet, hogy ők többet fizetnek majd Pitbull Péter fő kocsirendezőnek. Megint jöjjön ez a világ?
Nekem az a véleményem, hogy jelen helyzetben egy utunk lett volna vagy lehetne még, ha segély helyett az együttműködésért lobbiznánk. Ez emészhető fenn is, lehet számukra a médiában szimpatikusan segély helyett munka címszóval tálalni és még mi is nyernénk további szimpátiát az ügyön.
Nekünk azt a vasat kellene ütni, hogy mig tart a járványhelyzet - ami sajnos még ilyenebb lesz - mi szállítsuk reggel, este, délben az orvosokat, nővéreket, a rendőrség, a honvédség alkalmazottait.
Hogy milyen áron, hogyan jön ki a matek, ebben mennyi az állami dotálás azt majd eldöntik a fejünk felett. Mindenesetre ez nem segély, hanem munka aminek segitségével túl tudjuk élni, ráadásul valóban az kapja - mindkét oldalon - aki tesz is a közös ügyért. Meggazdagodni nem akarunk belőle, egy dolgot akarunk közösen túlélni és ebben akívan részt is venni.
Ezt végtelenül egyszerű elintézni a cégeseknél, egy hátulütője van, hogy a mezitlábasokra is gondolni kell, őket organizálni már nehezebb, de minden bizonnyal ki lehet találni azt is, ők hogyan juthatnának ebből fuvarokhoz.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2020.04.03 15:07
Szabadai Viktor, a Magyar Liberális párt választmányi elnökének javaslata a taxirendelet módosítására járvány idején, tegnap tette ki.
De akkora volt az ellenállás, hogy mára kitett egy egészen mást, egész pontosan ezt.
Ez már közelebb jár a valósághoz és a matematikához... DE..! Emlékszünk Veresre és az ő olcsó trükkjére?
Szimpátiát és együttműködést szerezni valami hangzatos ígérettel, majd az igy megszerzett jogon kényünk kedvünk és természetesen érdekünk szerint változtatni a jelenleg aktuális taxirendeleten.
Felhívnám minden érdekelt figyelmét, taxisok, cégvezetők, érdekvédelmi tömörülések, hogy a Magyar Liberális Párt jól érzékelhetően nem a barátunk, tőlük semmi jóra ne számítsunk és eképp is kezeljük az ígéreteiket.
Nekem nem azért az ellenfeleim mert ők liberális színekre festik a ruhájukat a nagy tömeg előtt, nem érdekel, az én életemre ez nincs hatással, még annak ellenére sem, hogy meggyőződésem szerint a liberalizmus egy zsákutca tele csábító, de kivitelezhetetlen ígéretekkel.
Engem az a rész érdekel, ahol diplomás emberek 2020-ban, a google és a számítógépek korában a taxit, annak költségeit és tarifáját az alapján kezdik el számolni, hogy mekkora a forgalom. Ráadásul teszik mindezt a liberális szabadpiac elvére hivatkozva, aminek a liberalizmushoz semmi, de semmi köze. Ennek egyenes eredménye a gazdasági erőfölény azonnali megjelenése a piacon és ha valóban azt képviselné Szabadai Viktor amit magáról állít épp hogy ezt a folyamatot kellene gátolnia és nem elősegitenie. Ugyanis jelenleg ennek elősegítésén dolgozik.
Szabadai Viktor: ez, amit te képviselsz nem liberalizmus! Vagy változtassátok meg a párt nevét vagy azonnal fejezd be a kártékony tevékenységedet. Ha jót akarsz tenni menj vállalj most lényegi munkát a társadalmunk fenntartása érdekében. Adakozz vagy csak költsd a pénzed olyan helyeken ahol most nem leesett a forgalom, hanem a töredékének a töredékére esett. Ülj be egy taxiba például, ennél hatékonyabban nem tudsz segíteni a taxisokon és a belőlük is élő vállalkozásokon.
Még egyszer leírom, bár már megtettem: azért mert éjjel kettőkor senki nem vásárol kenyeret, még nem éri meg a péknek 15 forintért árulni a kenyér kilóját. A taxi költségeit sem számolhatod a forgalom alapján, ez nekünk nem megoldás, ez kifejezett károkozás.
Nincs ott valaki melletted aki ezt elmagyarázná neked? Ha mást nem, legalább a szomszéd gyerekét hívd át aki épp érettségi előtt áll, meggyöződésem, hogy ő segít neked értelmezni ezt a számodra megoldhatatlan matematikai feladatot.
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2020.04.02 18:59
Szerintem zseniális :-)
Szeretném jelezni, hogy nem politizálok, úgyhogy nekem ne is írjatok semmit itt. Ha egy taxi rendeleten tudtunk 8 évet vitázni, akkor a politikai vitának kb. sose lesz vége.
Téma: Unatkozó taxisoknak
Hozzáadva: 2020.03.29 17:00
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2020.03.24 02:40
Téma: Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja
Hozzáadva: 2020.03.16 20:28
Más... nem kéne kivágnod a hisztit a sargalazon, hogy átvették egy az egyben a Hofis hozzászólásod? De te is magázd, ahogy ő tette veled.. mit is írt: "Tisztelt Uram! " Ez volt a legjobb :-) Miközben ott állunk nap mint nap egymás szájában a droszton, ez több mint mókás.