Hozzászólások száma: 4539
Ugrás a hírhez Oldalszám: 227
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
vi 2022.04.28. 10:41:31 / # 352710
avatar
a-kinti 2022.04.25. 21:02:24 / Módosítva / # 352704
avatar
Rosszul gondolod..........ez volt az első tippem nekem is
Tudna valaki érdemben nyilatkozni? Vagy még nem jött ki hivatalosan.
tomajer 2022.04.25. 19:02:25 / # 352703
a-kinti 2022.04.24. 13:40:23 / # 352702
avatar

sziasztok 

meg tudná mondani valaki hol tudnám elovasni az új taxi rendeletet amit elfogadtak,mert nem találom sehol.

lehet én vagyok béna,de nem újság cikket keresek hanem a hivatalos közleményt.

előre is köszi

cheater 2022.04.19. 19:43:56 / Módosítva / # 352700
Na a boltosok meg a bulinegyed.. meg a végeláthatlan 1300Ft-os fuvarok. És az az utazóközönség... pizza, gyros, sör. Nézem mikor beülnek a kocsiba, na mondom most a taxis kiqrja őket, semmi. A szeme se rezdül, vidáman indulnak. Nullkilométeres taxis még érthető, de régi patinás taxisok is szemmel láthatóan beleszocializálódtak ebbe a világba. 
Következő utas hova ül?


Ha a 25% leadót leviszi a fuvarszámmal 20-ra, majd 15-re akkor is 3kiló erre a leadója. Bulinegyed, 'gigantikus' fuvarhosszok, csak a Holló utcában 10 perc míg átér, hogy jön ez ki térben és időben?A károkozás és a hibalehetőség pedig nála konkrétan az ötszöröse egy repteres taxihoz viszonyítva.

Ezt a céget ezzel a 25% leadójával a teljes egészből én halálra szivatnám.
anyahajókabinajtóhajtogató 2022.04.16. 21:59:12 / # 352696
avatar
Boltosokkal beszéltem, és elvileg nem ismerik egymást, tehát egymástól függetlenül állították ezt. És 8-9 óra napi munkáról beszéltek, én ezt egyszerűen nem tudom elhinni. Vagy kiadták a Boltnál, hogy minden sofőr hazudjon? Vagy nagyon megy a dolog, nem tudom. 
cheater 2022.04.16. 20:52:46 / # 352695

Kik beszélnek ilyeneket? De talán nem is lényeges, tételezzük fel, hogy így van. Csak gyors átgondolás, anélkül, hogy mindenre gondolnék.

Kezdjük az elején, ki mondja ezt, egy repteres főtaxis vagy egy taxi4-nél tevékenykedő? Gondolom világos, hogy már itt kiesik a taxistársadalom 80%-a. 

De legyen a repteres... 

Ezzel már bőven túllépte az áfa határt.

Erre a leadója  - a tagdíj felett - olyan heti 70ezer Ft. 

Ha egy nap nem jön ki - mert otthon el kell intézni az asszonyt vagy ilyesmi - akkor másnap 140ezret kell termelnie, különben már elcsúszott a számítás.

Erre akárhonnan nézem megy napi 350 km-t. Ha egy nullás autóval kezd akkor ez tíz év alatt  1,3M km és családi autónak nem használta a kocsit. Gondolom világos - illetve remélem, hogy neki is - hogy félúton, de lehet, hogy az út egyharmadánál jön egy kocsicsere, annak minden költségével együtt, ilyen például a taxi üzembe helyezés, nem mondok nagyot, legyen 600ezer. 

Ha optimalizált és használt autóval kezdte a sztorit akkor a kocsicsere még hamarabb érkezik. 

Ebbe a számításba még nincs benne, hogy a gyerek hibázott. Olyan pedig nincs, hogy valaki 10 alatt nem hibázik, sőt, ha valaki ilyen vehemenciával tolja én azt mondanám, hogy még olyan sincs, hogy valaki két héten át nem hibázik. 

És még nem is nagy hibára gondolok - saját hibás baleset - csak egy gyorshajtás (50ezer + 6 hibapont) vagy egy szabálytalan megfordulás (30ezer + 4 hibapont). 

Még nem számoltuk bele, egyetlen darab 24 órás tiltást, mert hogy kolléga menj és mosasd le a kocsid és azt sem, hogy kolléga ezt a kárpitot orvosoljuk vagy, hogy kolléga ezt a diszrácsot cseréljük ki 40ezerért.

Gondolom ez is világos, nincs olyan hogy ilyen nem lesz, mert lesz. 


Szóval akkor mennyit is keres a példában szereplő taxis? Nem tőled kérdezem, inkább annak kéne újra gondolnia aki ezt a számot mondta magáról. És ugye ne felejtsük el, hogy most itt a kiindulási alap egy szélsőségesen magas szám volt.


Bár olybá tűnik első olvasatra, hogy én ezzel a szösszenettel a tarifaemelést támogatom, de nem. Szálkával értek egyet, a tarifaemeléssel csak jóval nagyobb teret adunk a fehér rendszámos szürke/fekete taxinak, kapnak tőlünk újra levegőt.  Ahelyett, hogy végérvényesen kinyírtuk volna őket, most fel fog duzzadni az állományuk. Véleményem szerint a magasabb ár és a fehér rendszámos taxik által elveszített utasok miatt pedig az emelés után nem több, hanem kevesebb lesz a pénzünk.

anyahajókabinajtóhajtogató 2022.04.16. 17:04:03 / # 352694
avatar
Azt én sem gondolom, hogy megtudják különböztetni, de három taxissal beszéltem az elmúlt pár napban, és egész konkrétan (most ezt vagy kint hagyod, vagy nem) 400-500 ezres HETI bevételekről beszéltek. Most vagy mind a hárman hazudtak, vagy pedig veszettül beindult most a taxizás, csak akkor meg nem tudom miért nem elég ez a tarifa emelés Én nem tudom, hogy mi van az utcán, mert másfél éve abbahagytam, de most erősen gondolkodom az újrakezdésen, ilyen számok hallatán, de valahogy még mindig nem tudom ezt elhinni, akkor én hosszú évekig valamit nagyon rosszul csináltam. 
Fotó 2022.04.15. 19:34:19 / # 352689
avatar

Tessenek mondani és a KATA-sok 3 milliós bevétele is fog emelkedni vagy esetleg megszűnni ? A Kreszvizsgával mi van az miért nem szűnik meg esetleg egy tanfolyam ok de vizsga hivatásos jogosítvány megcsúfolása !

cheater 2022.04.13. 09:27:20 / Módosítva / # 352684
Drasztikus áremelés helyett versenybarát szabályozást ajánl a GVHA budapesti taxik hatósági árainak tervezett, jelentős emelése helyett a verseny élénkítését javasolja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a főváros számára.A versenyhatóság több alternatívát felvázolt a fővárosi önkormányzat felé, amelyek hatékonyabban szolgálhatják a fogyasztói érdekeket. A GVH a versenyt élénkítő javaslatokkal kereste meg az önkormányzatot.


A budapesti taxis tarifák rögzítettek, vagyis a piacon jelenleg nem érvényesülhetnek az árverseny előnyei. A taxipiac szereplői rendszeresen igénylik a rögzített hatósági árak növelését, a fogyasztói érdekek képviselete azonban rendre elmarad. Az egyre magasabb hatósági árak csökkentik a taxik kihasználtságát, amely a taxisok részéről a további díjnövelési igény irányába hat. Ebből a szabályozási csapdából úgy lehetne legjobban kilépni, ha az önkormányzat minimalizálná az árszabályozási beavatkozását, minél nagyobb teret hagyva a versenynek és az egyensúlyi piaci árak kialakulásának - fejti ki a GVH.


A versenyhatóság ezért az újabb, áremelésre vonatkozó fővárosi előterjesztés megtárgyalása előtt versenyt élénkítő alternatívákat javasolt megfontolásra. A GVH szerint szűkíthető lenne az árrögzítés szabályozása azokra az esetekre, amikor a fogyasztó nem tud megfelelően előre tájékozódni a viteldíjakról (pl. utcai "leintés", taxiállomáson sorban álló autók stb.), továbbá elősegíthető lenne a verseny azáltal is, ha a fix tarifák helyett a főváros csupán maximált árat írna elő, amely alatt kialakulhatna egy szolgáltatói verseny. Tekintve, hogy a főváros számít a legnagyobb hazai taxipiacnak, egy nem megfelelő szabályozás csökkenő hatékonyságot és nagy társadalmi károkat képes okozni e területen.
MTI
tomajer 2022.04.11. 06:18:08 / # 352680
Mert egyikük se tudja megkülönböztetni a bevételt, a jövedelemtől :-(
anyahajókabinajtóhajtogató 2022.04.09. 22:25:39 / # 352676
avatar
Mondjuk nem tudom minek a tarifa emelés, egy távoli rokonom most kezdett el taxizni (egy jó 5 éves kihagyás után), olyat bevételt mondott az első hétre, ami nekem még 2 hét alatt sem jött össze soha. A Boltosok is mindig parlamenti képviselői fizetéseket mondanak  
tomajer 2022.04.07. 19:34:35 / Módosítva / # 352674

Előterjesztésa Közgyűlés részére

Tisztelt Közgyűlés!

Az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII. törvény (Ártörvény) 7. § (3) bekezdésében írtak szerint a taxiengedély érvényességi területe szerint illetékes települési önkormányzat - a fővárosban a Fővárosi Önkormányzat - képviselő-testülete a területi kereskedelmi és iparkamarával egyeztetve, a fogyasztóvédelmi hatóság és a szolgáltatásban közvetlenül érintett szakmai érdek-képviseleti szervezetek véleményének figyelembevételével rendeletben megállapíthatja a személytaxi szolgáltatásért felszámítható árat és annak alkalmazási feltételeit. A személytaxi szolgáltatás díjszabását (díjtételeit) a képviselő-testület - a helyi körülmények mérlegelésével - legmagasabb hatósági árként vagy rögzített hatósági árként határozhatja meg.

A Fővárosi Közgyűlése élt ezzel a jogával és a Taxirendeletben állapította meg a Budapest területén alkalmazható taxi viteldíjakat. A Taxirendelet 16. (1) bekezdése rendelkezik a személytaxi-szolgáltatás során alkalmazható viteldíjakról, a viteldíj mértékéről kimondva azt, hogy az egységdíjak (alapdíj/távolsággal arányos egységdíj/idővel arányos egységdíj) rögzített hatósági árnak minősülnek. Ez azt is jelenti, hogy a személytaxi-szolgáltatás során alkalmazható tarifa módosításáról is a Fővárosi Közgyűlés dönthet.

2021. október 21-én a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Ipari Tagozata a személytaxi-szolgáltatás viteldíjának felemelése iránti kérelemmel fordult Karácsony Gergely főpolgármester úrhoz. Ezt követően a BKK koordinálásában Főváros vezetése többfordulós tárgyalásokat folytott a taxis oldal képviselőivel, melyek során feldolgozásra kerültek a taxis oldaltól az Ártörvény 10. §-a alapján bekért adatok, valamint áttekintésre kerültek a Taxirendeletet érintő további módosítási javaslatok. A tárgyalássorozat erdeményeként a felek egyetértettek abban, hogy a rendeletmódosítás mellett az annak hatálya alá nem tartozó, de a szolgáltatáshoz kapcsolódó néhány egyéb kérdéskörben is indokolt további lépések megtétele.Utóbbiak közé sorolható az ellenőrzések számának növelése: a BKK 2020-2021-hez képest az átlagos havi összes ellenőrzések számát 190-ről tervezetten 240-re emelné, különös tekintettel az engedély nélküli személyszállítást végzőkre, valamint az, hogy taxiként a forgalomba helyezéstől számított 15. év végéig lehessen használni egy személygépjárművet. Ez utóbbi érdekében a felek közösen kezdeményezik a vonatkozó Kormányrendelet módosítását. Ezen túlmenően további egyeztetések és vizsgálatok szükségesek annak érdekében is, hogy adott esetben lehetőség nyíljon a piaci folyamatokhoz jobban alkalmazkodó tarifakorrekció jövőbeni bevezethetőségére. Fentieken túl kiemelendő még a kötelezően előírt sárga színnek történő megfelelés rugalmasabb kezelése is.

A jelen rendeletmódosítás legfontosabb eleme a tarifaemelésre vonatkozó javaslat. A díjmeghatározás metódusa nem változik, a jelenlegi díjak [700 Ft (alapdíj) 300 Ft (távolságarányos díj), ill. 75 Ft (időarányos díj)] mintegy 33%-os emelését a legutóbbi díjmegállapítások óta bekövetkezett eddig is igen jelentős üzemanyagár-emelkedés, valamint a megnövekedett infláció és a minimálbéremelkedés együttesen indokolja.

Ennek megfelelően a személytaxi-szolgáltás során alkalmazandó egységdíjak az alábbiak szerint alakulnak:Alapdíj (Ft) Távolsággal arányos egységdíj (Ft/km) Idővel arányos egységdíj (Ft/perc)1000.- 400.- 100.-


Az előterjesztés emellett javaslatot tesz a Taxirendelet több más szakaszának módosítására is, egyrészt, hogy bizonyos rendelkezései a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról szóló 176/2015. (VII.7.) Korm. rendelet (továbbiakban Kormányrendelet) rendelkezéseihez, mint magasabb szintű jogszabályhoz igazodjanak, másrészt a kártyás fizetés megkönnyítése érdekében.

Mindezen változások a következőkben foglalhatók össze (zárójelben a rendelet érintett pontjai) a személytaxi gépjárművek életkorának számítási módja a Kormányrendelet rendelkezéseihez igazodva egységesen az első forgalomba helyezéstől számított 10 év (3. § (6) bek. és 19. § (2a) bek. törlése),a téli időszakban négyévszakos gumiabroncsokat lehessen használni taxikon (3. § (7) bek),a károsanyag kibocsátásának csökkentésére érdekében – a gazdasági helyzetet is figyelembe véve megvalósítható lépésként – 2024. január 1-től kizárólag teljesen elektromos meghajtású, vagy legalább EURO 6-os gépjárműveket lehet új taxiként üzembe helyezni (3. § (8a) bek),teljesen elektromos meghajtású taxik esetében a teljesítmény (egyszeri töltéssel való futásteljesítmény) tekintetében a Kormányrendeletben előírtakat kell figyelembe venni (3. § bek),bankkártya elfogadás vonatkozásában a kártyaalapú fizetőeszközök elfogadásának előírása, ami mind a fizetőeszközök, mind pedig a fizetésre alkalmazható eszközök vonatkozásában is megengedőbb, egyben a kizárólag papír alapú bizonylatot használó eszközök mellett a digitális bizonylattal rendelkező eszközök használata is megengedetté válna (3. § (12) bek),az esetleges visszaélések kiszűrése érdekében a taxiállomás-használati hozzájárulás iránti kérelem benyújtása során előzetesen az alvázszámot is vizsgálni kell, annak megállapítása érdekében, hogy a jármű vonatkozásában a megelőző egy évben nem került-e visszavonásra a taxiállomás-használati hozzájárulás (11. § (3) bek),utasfelvételi lehetőségek jogszabályi szinten történő bővítése azáltal, hogy a taxidrosztokon kívül is lehet világító szabadjelzővel várakozni, egyben egyértelművé téve, hogy a droszton való várakozás csak utasfelvételi céllal történhet (12. § (3) és (5) bek),a műszerfalon elhelyezett tarifatájékoztató táblázat színeiben a színek felcserélése is megengedett: fekete fólián fehér grafika kivitelben is elfogadható lesz a jövőben a (1. melléklet 1.) 2025. évtől a személytaxi helyéről, a taxaméter elindításáról és leállításáról a közlekedésszervező felé valós idejű, folyamatos adatszolgáltatás előírása (15. § új (6) bek.),A rendelet-tervezetet az előterjesztés 1. melléklete tartalmazza. A rendelet-tervezethez a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. § előírásainak megfelelően készült hatásvizsgálat a 9. mellékletben található.A fentiek alapján kérem a Tisztelt Fővárosi Közgyűlést az előterjesztés megtárgyalására és a rendelet megalkotására.A rendelet tervezet az előkészítés során véleményezésre a szolgáltatásban közvetlenül érintett szakmai érdek-képviseleti szervezetek mellett a fogyasztóvédelmi hatóságnak is megküldésre került az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII. törvény 7. § (3) bekezdése alapján, és a tarifamódosítás a véleményük figyelembevételével kerül kialakításra.

Döntési javaslat:

A Fővárosi Közgyűlés úgy dönt, hogy:megalkotja .../2022. (...) önkormányzati rendeletét a személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének feltételeiről, a taxiállomások létesítésének és igénybevételének rendjéről és a személytaxi-szolgáltatás hatósági áráról szóló 31/2013. (IV.18.) önkormányzati rendelet módosításáról, az 1. melléklet szerint.felkéri a főpolgármestert, hogy a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. közreműködésével folytasson további tárgyalásokat a személytaxi-szolgáltatásban közvetlenül érintett szakmai érdek-képviseleti szervezetek és a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara képviselőivel annak érdekében, hogy a taxiszolgáltatási díjak meghatározása ne tételesen, hanem az árak megállapításáról szóló törvénnyel összhangban a hatósági ár kiszámítására vonatkozó előírásokkal történjen olyan módon, hogy az a személytaxi-szolgáltatást végző vállalkozások tevékenységéhez kapcsolódó meghatározó költségtényezők piaci árának alakulásához igazodva folyamatosan képes legyen fedezetet biztosítani a hatékonyan működő vállalkozások ráfordításaira és működéséhez szükséges ésszerű nyereségrea taxiszolgáltatás díjairól, ha 2022-ben a 2022. május 9-én alkalmazandó legmagasabb kiskereskedelmi bruttó hatósági árhoz képest az üzemanyag árak tartósan 20%-os vagy azt meghaladó mértékben növekedtek,a 31/2013. (IV. 18.) önkormányzati rendelet 4. § (9) bekezdése szerinti adatszolgáltatás műszaki, technikai feltételeiről.határidő: azonnalfelelős: Karácsony Gergely főpolgármester Döntéshozatal módja:
Az 1. pont szerinti rendelet megalkotásához minősített, a 2. pont elfogadásához pedig egyszerű szavazattöbbség szükséges.Kelt Budapesten, a minősített elektronikus aláírásba foglalt időbélyegző szerinti időpontban.
Láttam:dr. Számadó Tamás főjegyző
Mellékletek:a személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének feltételeiről, a taxiállomások létesítésének és igénybevételének rendjéről és a személytaxi-szolgáltatás hatósági áráról szóló 31/2013. (IV.18.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló……/2022. (...) önkormányzati rendelet A rendelet-tervezet indoklása függelékek: Hatásvizsgálati lap BKK vizsgálatának összefoglalója.

tomajer 2022.03.24. 19:57:34 / # 352648



Tarifa nincs ... de ....

Megállapodott a főváros a taxisokkal…

Folytatódnak a budapesti taxi szolgáltatásról szóló tárgyalások

A Fővárosi Önkormányzat és a BKK munkatársai 2021. novembere óta tárgyalnak a fővárosi személytaxi-szolgáltató vállalkozások és érdekképviseletek képviselőivel. A kormány által kiadott 2022. februári jogértelmezés szerint a fővárosi taxitarifa nem tartozik azon körbe, ahol díjemelési moratórium vonatkozik az önkormányzatokra.

Miután 2018. július 1. óta nem volt változás a tarifaelemekben (alapdíj 700 Ft, kilométerdíj 300 Ft, percdíj 75 Ft), miközben a nemzetgazdasági átlagkeresetek, az infláció és az üzemanyagok ára jelentősen növekedett, a felek egyetértettek abban, hogy szükséges a jelenlegi hatósági ár felülvizsgálata.

A Fővárosi Önkormányzat következő Közgyűlésére (2022.04.13) az általános főpolgármester-helyettes által a Taxirendelet (31/2013. (IV.18.) Főv. Kgy. Rendelet) változtatására vonatkozó előterjesztés kerül benyújtásra, amely 2022.05.09-i hatállyal lépteti életbe az új tarifát.

A tárgyalások folyamatosak a felek között, és nem zárultak le. Ugyanakkor több kérdésben is megállapodás született:

  • Az utasfelvételi lehetőségek jogszabályi szinten történő bővítése azáltal, hogy a taxidrosztokon kívül is lehet világító szabadjelzővel várakozni;
  • A minősített jelöléssel rendelkező 4 évszakos gumiabroncsokat lehessen használni a taxikon;
  • Az elektromos taxik esetében a teljesítmény előírást illetően egy külön szabályozás kialakítása szükséges, előírva, hogy csak az az elektromos gépjármű lehet taxi, amely egy teljes feltöltéssel legalább 150 km megtételére alkalmas;
  • A bankkártya elfogadására alkalmas terminál esetén a papír alapú bizonylatot használó eszközök mellett a digitális bizonylattal rendelkező eszközöket is lehessen használni;
  • A visszaélések kiszűrése érdekében javasolt a taxiállomás-használati hozzájárulás iránti kérelem benyújtása során előzetesen az alvázszámot is vizsgálni arra tekintettel, hogy a jármű vonatkozásában a megelőző egy évben nem került-e visszavonásra a taxiállomás-használati hozzájárulás;
  • A műszerfalon elhelyezett tarifatájékoztató táblázat színeinek felcserélése: fekete fólián, fehér grafika kivitelben;
  • A sárga szín esetén a jelenleginél szélesebb ún. “tűréshatár” bevezetése javasolt, beleértve például a kisebb krómozott felületeket, hűtőrácsot is;
  • Szükség van a gépkocsi állomány károsanyag kibocsátásának csökkentésére, ugyanakkor a gazdasági helyzetet is figyelembe véve megvalósítható lépésekre van szükség. Ezért 2024. január 1-től kizárólag EURO 6-os gépjárműveket lehet új taxiként üzembe helyezni;
  • BKK azt vállalja, hogy 2020-21-hez képest az átlagos havi összes ellenőrzések számát 190-ről tervezetten 240-re emeli, különös tekintettel az engedély nélküli személyszállítást végzőkre (pl. VIBER csoportok). Tehát a jelenlegi próbavásárlás típusú ellenőrzések számát tudja növelni a rendelkezésre álló finanszírozás függvényében és erősíti az együttműködést a hatóságokkal a hatékony intézkedések érdekében.
  • A hatósági árak változása kapcsán folynak az egyeztetések. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által 2021. novemberében megfogalmazott 19%-os javaslathoz képest (időközben végbement gazdasági környezet romlása miatt inkább 23-24%-os sávban értendő ez) a Fővárosi Önkormányzat is elfogadta a személytaxi-szolgáltató szervezetek felvetését, hogy a gazdasági helyzet miatt, a piac kiszámíthatóbb működése érdekében nagyobb emelésre van szükség. Ennek pontos mértéke és az egyes tarifaelemek változása kapcsán folytatódnak a tárgyalások.
  • További egyeztetések szükségesek annak kapcsán, hogy a piaci folyamatok kiszámíthatatlanságát kezelendő, valamilyen automatikus tarifakorrekció kerüljön kialakításra, amely évente figyelembe veszi a fogyasztói árak, üzemanyagár és a nemzetgazdasági helyzet változását, különös tekintettel az üzemanyag árának tartós, 20%-os növekedése esetére;
  • Egyetértenek a felek abban, hogy taxiként a forgalomba helyezéstől számított 15. év végéig lehessen használni egy személygépjárművet, ezt közösen kezdeményezik a kormánynál.

cheater 2022.03.10. 19:12:52 / Módosítva / # 352647
Már ki üti be a waze-be rajtad kívül? Az utas biztosan nem, ő nincs felfegyverkezve erre a feladatra. Ő az előzetes  kalkulátort fogja használni. 
Idézet egy népszerű cég útdíj kalkulátor felhasználási feltételei közül: 

TÁJÉKOZTATÓ  A kalkuláció a térképszoftver által legrövidebbnek ítélt útvonal alapján kalkulál az aktuális forgalmi viszonyok figyelembevétele nélkül. 

Természetesen az összes kalkulátort nem ismerem, de meglepődnék, ha más cégnél ez másképp lenne, ugyanis minden egyes új kalkuláció pénzbe kerül.

Félreértés ne legyen nem tromfolni akarok, olyan tarifa bizonyosan nem lesz amihez ne találnánk taxist aki azon ne találna fogást. Világos, hogy ez egy meló megalkotni, egyeztetni mindenkivel majd átvinni. Tehát akármi is lesz én fejet hajtok és követem az új rendszert. De az állításom fenntartom: a folyamatos magas ketyegőből botrány lesz.

Nyolc éve az egyik első indokunk az uber ellen az ő folyamatos ketyegőjük, mert hogy ez is egy milyen finom kis rejtett csalás a taxihoz képest. Most pedig mi vezetjük be csendesen. Nos, ez sok minden lesz - tippem szerint - csak csendes nem.
szálka 2022.03.10. 10:53:37 / # 352646
avatar
Reméltem, hogy legalább egymást komolyan vesszük!  
Az általad leírt -és egyébként végtelenül leegyszerűsített- megoldás akkor működne, ha kivétel nélkül mindenki valamiféle applikációs módszerrel rendelné, és fizetné a fuvart. Megjelölve az indulási és az érkezési pontot, aztán a rendszer hozzárendeli az aktuális forgalmi viszonyok között várható utazás időtartamát, és arról azonnal tájékoztatást kap az utas. Akkor még van választása.
De amíg a vonatkozó jogszabály a taxióra használatát írja elő, addig a fuvardíjat  véletlenszerű összegként megcímkézni nem tévedés a részemről. Mi ketten nagyjából 70 évnyi taxizást tudhatunk a hátunk mögött. Ugye nem kell hosszasan ecsetelni mit jelent délpestről Budára autózni nappal, illetve éjszaka. Az utazási idő közti különbség  ( és nem a várakozás )  jelent volna meg  a fuvardíjban az elképzelés szerint.
Egyetlen jótékony hatása lett volna az új elképzelésnek, mégpedig a végtelenül szabálytisztelő, biztonságosan lassú közlekedés, mert a fuvardíj csak hízott volna az idő múlásával.  De nincs kedvem vicceskedni.


tomajer 2022.03.09. 20:52:21 / # 352645
Ne hülyéskedj már!
Beütöd a wazéba, kiírja, x Km, y perc.
Meg is van a végösszeg.
X x 360.- + y x 90.-  + 900.-
Mi ezen a bonyolult?
Most lehetetlen kiszámolni, hisz senki nem tudja megjósolni mennyit mész 15 Km/h fölött, és mennyit alatta.
szálka 2022.03.09. 08:35:14 / # 352644
avatar
Hát......azért kíváncsi lettem volna arra a matek képletre, amelyik alapján kiszámíthatóbbnak gondolta bárki is az elképzelt tarifa rendszert.Csupán elméletileg,  (mert ugye elvetették)  terveztek  egy látszólag fix taxitarifát, miközben az utazás ára maximálisan véletlenszerű számokat produkált volna.

tomajer 2022.03.08. 23:16:29 / # 352643
Pedig sokkal kiszámíthatóbb lett volna, mint a mostani rendszer.
De mindegy, mert elvetették.
H.P. szerint, az 1000.- 400.- 100.- lesz talán a befutó. :-(
szálka 2022.03.07. 09:42:09 / # 352642
avatar
Attól, hogy az újságírók nem értenek hozzá még nem fognak kevésbé utálkozó írásokat közreadni.  Ami az utasokat illeti,  amelyik tud számolni az hamar elkezd a taxi helyett alternatív megoldást keresni, amelyik meg nem az visszavonhatatlanul becsapva fogja érezni magát.  És ne legyen illúziónk, alighanem az alternatív "taxi szolgáltatás"  virágkora jön.
Egyébként meg jól emlékszem, ahogy a 2013 előtti időszakban oldalak sokaságát írtuk tele a kiszámíthatóságra hivatkozva.  Én szégyenkeznék, ha ezt most jószívvel támogatnám.
Oldalszám: 227