Hozzászólások száma: 4463
Ugrás a hírhez Oldalszám: 224
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
cheater 2020.06.23. 18:16:03 / # 351610

Igen, de hogyan oldod ezt meg elegánsan és minden fél számára kezelhetően 10 évre kivetítve? Feltételezem azt hiányolod, hogy akinek most mondjuk két éves a taxija annak is jár a kompenzáció.  De hogyan lesz ez 8 év múlva kezelve, az autó valóban taxi volt a járvány idején, de könnyen lehet, hogy tulajdonos, üzembentartó váltás történik -  akár nem is egy - az évek alatt.   Kinek is jár itt a könnyítés?


Biztos meg lehetne oldani, de ehhez már magához a taxirendelethez kellene nyúlni, nem egy ideiglenes kiegészítést hozzáfűzni, attól pedig én mindig fázom, mert ha már hozzányúlnak akkor legyen benne még ez is, meg az is, aztán többe kerül a leves mint a hús. 


Nem mellesleg ne legyünk telhetetlenek, bizonyosan vannak akik nálunk még nagyobb bajban vannak.  Plusz nekem az mindig egy biztató előjel, ha gondolnak/számolnak velünk, az egyben azt is jelenti számomra, hogy hosszabb távon terveznek is velünk. 


Mondom mindezt úgy, hogy nekem pl. ez épp nem lesz segítség, Ettől függetlenül aláírom, hogy közülünk legnagyobb bajban azok vannak emiatt akiknek éven belül jár le az autó korhatár.  Mindannyian elveszítettünk egy évet, de a legégetőbb az ő helyzetük.

alelölülő 2020.06.23. 17:36:08 / # 351609
A korhatár kitolása 2021. végéig azt jelenti, hogy akinek most járna le, az kaphat akár másfél év többletet is, akinek jövőre, az  pár hónapot. Akinek 2022-ben vagy utána, az semmit.
cheater 2020.06.23. 17:26:35 / # 351608

a-kinti 2020.06.20. 06:21:38 / Módosítva / # 351594
avatar

tomajer 2020.06.09. 21:09:31 / # 351549

Karácsony Gergely, miután rákérdeztek nála, közölte: az egységes budapesti taxitarifáktól egyelőre nem kívánnak eltérni, de minden gazdasági szereplő véleményét kikérik a kérdésekben. „Én személy szerint azt gondolom, hogy kell gesztusokat tennünk a taxistársadalom felé.” – mondta a főpolgármester.

tomajer 2020.06.09. 20:10:29 / # 351546

Ne pánikoljunk már be azért, mert egy oktondi újságíróhoz eljutott a Bkk kérdőíve, és ebből ő írt egy cikket.
Semmi másról nem szól a történet, mint hogy egy újságíró egy lapban hülyeségeket írt.  A többi meg leközölte.
Ha hozzányúlnak a tarifához, az azt jelenti, hogy a válaszoló taxisok hülyék voltak.
És én remélem, hogy nem voltak hülyék.

donkihóte 2020.06.09. 19:27:09 / Módosítva / # 351545
avatar
A kormány akár le is csaphatna a bkk-ra vagy a közútra, nem tudom, melyiknél van a pénz, hogy számoljanak már el a drosztdíjakkal. Mert egyetlen ellenőrzés során sem kértek számlát. A számla pedig a könyvelés alapja. Innen is kaphatna egy pofont geri. Fél milliárd forint sorsa követhetetlen.
donkihóte 2020.06.09. 19:21:41 / # 351544
avatar
Mit nem értesz? Mielőtt ezekre szavaztatok, már volt szó róla, mit várhatunk tőlük. Egy olyan intézkedés, ami roppant népszerű és egy fillérjükbe nem kerül. Itt erősködtetek, hogy á, biztos nem. Hát tessék. Most az olajár és a járvány miatti összeomlás még az ő malmukra is hajtja a vizet.
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.06.09. 18:29:17 / # 351543
avatar
Én azt nem értem, hogy ebben a pandémiás helyzetben miért gondolják, hogy ha kevesebb lesz a tarifa, akkor hirtelen dőlnének a címek...ha levinnék a felére a díjat, akkor sem nőne érdemben a fuvarszám a jelenlegi helyzetben. 
cheater 2020.06.09. 17:40:21 / # 351542

"A BKK és egyéb szervek a tarifa csökkentésében látják a forgalom újranövekedésének kulcsát."


Csak erről az egy mondatról ezer kérdés merült fel a fejemben. 

A BKK és egyéb szervek...    Kik azok az egyéb szervek?

Azt látja (a BKK és az egyéb szervek, bárkik is legyenek azok) hogy a forgalom növekedés  KULCSA a tarifa csökkentése?  Ehhez diploma kell?  Tehát ezek az egyéb szervek ezt megtanulták egy iskolában, ebből kellett nekik vizsgázni?  Hogy ez a történet kulcsa?  És most ezt a tudást elővették, összedugták a fejüket és megállapították, hogy ez a megoldás?  De kinek és mire? 


Ezek azt hiszik, hogy én mint taxis akkor vagyok boldog, ha naponta 400 fuvart tudok teljesíteni?  Tehát ezek azt hiszik, hogy én valami sztahanovista vagyok?  Ha ő és slepje a városházán azt látja a grafikonon, hogy növekedett a fuvarszám, akkor ezek a diplomás pénzügyi analfabéták azt hiszik, hogy nekem az jó?

Tehát tisztázzuk, mi a cél?  Ezt szeretném ha valaki - vagy a BKK vagy az egyéb szervek - megfogalmazná.  Az hogy a grafikonokon magasabb legyen a fuvarszám vagy az hogy a taxis fenn tudja tartani az vállalkozását, mindezt az alapján számolva amennyibe egy budapesti taxisnak jelen pillanatban egy taxi vállalkozás kerül? 


Már most elmondom a választ: a taxi tarifát az alapján kell a helyi önkormányzatnak kiszámolni, hogy a helyi önkormányzat milyen feltételeket és kötelezettségeket szabott a taxi vállalkozásra.   Ezek a futóbolondok azt hiszik, hogy ezt nem lehet kiszámolni, hogy a taxi az egy véletlen műfaj egy nap hopp, másik nap kopp?  Nincs ott egy valódi gazdasági szaki aki elmondaná nekik, hogy ezt egy évre előre ki lehet számolni meglepően pontosan?


A taxisok nem kérnek mást, csak a nekik a jelenlegi törvényi szabályozás szerint járó minimálbért.  

Megkérnék minden érdekvédőt és az asztalhoz leülő tárgyaló felet, hogy ehhez a tételhez ragaszkodjanak. Ebből ne engedjenek semmikép. 


A taxisnak is jár a minimálbér, épp ugyanúgy, ahogy bárki másnak ebben az országban.  Számolja ki bárki  - mindegy honnan kezdi a számítást -  heti 5 nap/8 óra + bérpótlék alapján a budapesti taxi tarifáját, meg fog lepődni.  De ha ránk ilyen kötelezettségeket szabtak, ennyi felénk az elvárás, ennyi - akár csak a KATA-s - egy vállalkozás költsége, akkor nem számolhatnak másból, a kiindulási alap csakis ez lehet, semmi más.  Nehogy már minket tönkretegyenek, csak azért, hogy 1% népszerűségre szert tegyenek, ez nem liberalizmus, ezek keverik az alapvető fogalmakat, amit ezek akarnak épp az a kommunizmus.


Én max egy dolgot írnék alá... bár egyszerű mondani és mondják is sokan, hogy a budapesti taxi drága, de budapesti taxi nem drága. Ez nem túl elegáns mondat egy taxis szájából, de ez akkor is igy van, ez matematikai tény. 

Én egy dolgot írok alá, hogy az árképzése rossz. Még a rossz jelző sem tökéletes, inkább úgy fogalmazom, hogy nem ideális.  Van sok fuvar amit olcsóban megcsinálnánk és van sok-sok fuvar amit még dupla annyiért sem.

szálka 2020.04.08. 17:35:17 / # 351338
avatar
Ez már korántsem a taxi, nem taxi - ról szólt.  2002- től volt kötelező minden közúti személyszállítással foglalkozó gépjárműnek a sárga rendszám. Ezen változtattak úgy a 2015-ös kormányrendelettel, hogy a továbbiakban csak a taxinak kötelező a sárga.Mint egyfajta megkülönböztetés. Tehát elvileg lehetett volna pozitív diszkrimináció is, mondván ami taxi, annak sárga a rendszáma.Azt, hányféle módon lehet ezzel visszaélni, azt ismerjük.A személyszállítókkal se az a legnagyobb baj, hogy fehér a rendszámuk, hanem, hogy jóformán semmit nem tartanak be abból, amit egyébként a rendelet előír.Eredetileg egy hologramos matricát kellett volna kiragasztaniuk, de ahogy lenni szokott, itt bejöttek az egyéb közlekedésbiztonsági előírások.Azt nem tudom, hogy bárki lobbizott volna ezért a megoldásért. Szerintem egyszerűen csak az rajzolódik ki, amire azt mondhatjuk: Magyarországon vagyunk.

cheater 2020.04.08. 16:22:55 / # 351337

Azt értem, hogy most ez a rendelet. De te - vagy bárki - emlékszel, hogyan, miként és főképp milyen indok alapján tette őket át sárgáról fehér rendszámra? Mi volt az ok, miért szükséges ez a változtatás?  

Jelenleg az NT rendelet mögé bújva - és még azt is kijátszva - hadseregnyien végeznek személyszállítást.  Ha sárga rendszámmal kellene végezniük ezt a tevékenységet, rögtön más lenne a leányzó fekvése. 


Nekem az ellenőrzéssel, az ehhez szükséges apparát és annak fenntartási költségével van bajom. Szerintem egyszer csak valaki azt fogja mondani, hogy ez qrva sokba kerül, erre nincs pénz, mindenki csináljon amit akar, majd a piac szabályoz. 

Miközben ez költséghatékonyságot becélzó szabályozással meg lehetne oldani az eddig ellenőrzési összeg töredékéért.  Ráadásul még hatékonyabb is lenne. 

szálka 2020.04.08. 15:45:17 / Módosítva / # 351336
avatar
17234  M A G Y A R K Ö Z L Ö N Y • 2015. évi 99. szám  A Kormány 176/2015. (VII. 7.) Korm. rendelete a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról.

4 §. 
Ugyanarra a személygépkocsira csak egyféle  –   tehát   vagy személytaxi-szolgáltatásra   vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásra vonatkozó   –   engedélykivonat állítható ki.


A személytaxi-szolgáltatás sárga alapszínű állandó rendszámtáblával ellátott személygépkocsival végezhető.

A személygépkocsis személyszállító szolgáltatás fehér alapszínű, sorozatban előállított, állandó rendszámtáblával és regisztrációs matricával ellátott személygépkocsival végezhető.

cheater 2020.04.08. 13:56:46 / # 351335

Visszatérő téma lett az utóbbi időben a fehér rendszámos személyszállítás hatékonyabb ellenőrzése iránti igény. Ilyen olyan ötletek felmerültek, hogyan is kéne ezt végrehajtani. 


Nekem már keverednek a fejemben a sztorik, de az úgymond NT-s személyszállítók valaha sárga rendszámosak voltak, mondjátok ha rosszul emlékszem... 

Hol és mikor és főképp milyen indokkal sikerült kisírniuk, hogy nekik ne kelljen sárga rendszám?  

Jelenleg annyi a kötelezettsége, hogy fel kell raknia egy egy regisztrációs matricát, ha jól követem a sztorit akkor ez kimerül annyiban, hogy az autó oldalán kiragasztgatja az NT-s számsort.  Ha ennek nem tesz eleget, akkor ő egy szimpla személyautó, melyet az arra illetékes hatóság nem is ellenőrizhet. 


Ellenben ha a személygépkocsis személyszállítási szolgáltatás feltételei között szerepelne a sárga rendszám úgy rögtön megjelennének a rendszerben és igy könnyedén elszámoltathatóvá is válnának.

indi50 2020.04.03. 19:49:17 / # 351272

Látom ott fent jól el vagytok, hogy valami "hozzáértő" megoldja a gondokat.

Hát az első javaslat az tényleg röhejes, emlékszem, hogy amikor bevezették a fixtarifát a Vitézy kiakadt, hogy akkor a testvére nem fog taxival menni a melóba.Szegény!

A másodiknál meg az lesz szép, hogy visszaállítják a KATA-t.Ja meg a 65 évnél idősebb taxisok is kapnak taxiutalványt, azt majd letaxizhatják.


tomajer 2020.04.03. 15:44:54 / # 351260
Végeredményben meggyőztük! :-)
Szerény javaslatomra nekiestünk páran.  Szerencsére sikerült visszafogott stílusban tartani a kommunikációt.      És láss csodát, értett belőle.
Legalábbis időlegesen .....
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.03. 15:43:13 / # 351259
avatar
Én nem értem, hogy az egyébként mindig a nyugatot majmoló liberálisok most ebben a kérdésben éppen miért nem a ezt teszik...vagy a német politikusok hülyék, amiért náluk is hatósági tarifa van? (megjegyzem, hogy ott sem olcsóbb a taxi hajnali kettőkor, amikor nincs utas, sőt, az éjjeli tarifa drágább, mint a nappali)
Bátyó 2020.04.03. 15:41:27 / # 351258
avatar
Ez egy IDIÓTA, a "tagjai" nem veszik észre ez minősíti őket.
cheater 2020.04.03. 15:06:34 / Módosítva / # 351256

Szabadai Viktor, a Magyar Liberális párt választmányi elnökének javaslata a taxirendelet módosítására járvány idején, tegnap tette ki. 


De akkora volt az ellenállás, hogy mára kitett egy egészen mást, egész pontosan ezt. 


Ez már közelebb jár a valósághoz és a matematikához...  DE..!  Emlékszünk Veresre és az ő olcsó trükkjére?  

Szimpátiát és együttműködést szerezni valami hangzatos ígérettel, majd az igy megszerzett jogon kényünk kedvünk és természetesen érdekünk szerint változtatni a jelenleg aktuális taxirendeleten. 

Felhívnám minden érdekelt figyelmét, taxisok, cégvezetők, érdekvédelmi tömörülések, hogy a Magyar Liberális Párt jól érzékelhetően nem a barátunk, tőlük semmi jóra ne számítsunk és eképp is kezeljük az ígéreteiket. 


Nekem nem azért az ellenfeleim mert ők liberális színekre festik a ruhájukat a nagy tömeg előtt, nem érdekel, az én életemre ez nincs hatással, még annak ellenére sem, hogy meggyőződésem szerint a liberalizmus egy zsákutca tele csábító, de kivitelezhetetlen ígéretekkel.  


Engem az a rész érdekel, ahol diplomás emberek 2020-ban, a google és a számítógépek korában a taxit, annak költségeit és tarifáját az alapján kezdik el számolni, hogy mekkora a forgalom.  Ráadásul teszik mindezt a liberális szabadpiac elvére hivatkozva, aminek a liberalizmushoz semmi, de semmi köze.  Ennek egyenes eredménye a gazdasági erőfölény azonnali megjelenése a piacon és ha valóban azt képviselné Szabadai Viktor amit magáról állít épp hogy ezt a folyamatot kellene gátolnia és nem elősegitenie. Ugyanis jelenleg ennek elősegítésén dolgozik.


Szabadai Viktor:  ez, amit te képviselsz nem liberalizmus!  Vagy változtassátok meg a párt nevét vagy azonnal fejezd be a kártékony tevékenységedet.  Ha jót akarsz tenni menj vállalj most lényegi munkát a társadalmunk fenntartása érdekében.  Adakozz vagy csak költsd a pénzed olyan helyeken ahol most nem leesett a forgalom, hanem a töredékének a töredékére esett. Ülj be egy taxiba például, ennél hatékonyabban nem tudsz segíteni a taxisokon és a belőlük is élő vállalkozásokon. 


Még egyszer leírom, bár már megtettem:   azért mert éjjel kettőkor senki nem vásárol kenyeret, még nem éri meg a péknek 15 forintért árulni a kenyér kilóját.   A taxi költségeit sem számolhatod a forgalom alapján, ez nekünk nem megoldás, ez kifejezett károkozás. 


Nincs ott valaki melletted aki ezt elmagyarázná neked?  Ha mást nem, legalább a szomszéd gyerekét hívd át aki épp érettségi előtt áll, meggyöződésem, hogy ő segít neked értelmezni ezt a számodra megoldhatatlan matematikai feladatot. 

Bao 2020.03.10. 01:26:53 / # 350993
avatar

Vicces, hogy ez a "sárgaláz" itt pampog, by csogu, miközben ilyen valótlanságokkal traktálja olvasóit:

Oldalszám: 224