Név cheater
Becenév cheater
Honlap cheater.hu
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Olvasva a Metál gyakran elhangzó véleményét a tarifáról el kell ismernem, hogy igaza van. Ő azt hangsúlyozza mindig, minden esetben, hogy a tarifának kiszámthatónak kell lennie. Ennek minden bizonnyal a mi stabilitásunkhoz van köze és így ahhoz is, hogy ezzel az érvvel meggyőzhetőek a döntéshozók. 


De távolabbra tekintve tartom magam ahhoz, hogy a tarifa - illetve egy részének - dinamikusá alakítása az életképességüng egyik záloga. Ahogy még távolabbra tekintve a gps alapú számlázás is az lesz. 


És ezt nekünk kell szorgalmaznunk még idejében, még azelőtt mielőtt valaki más ezt megcsinálja a hátunk mögött. Ő majd nem taxi lesz, hanem nevezi magát mondjuk guruló szolgáltatásnak, de ahogy egy minimális esélye lesz egy ilyen szolgáltatónak akár csak a szürke zónában megjelenni bizonyosan meg is jelenik. 
Csak ha már erre felkészültünk és használjuk az ellenfél fegyverét mellettünk nem lesz életképes.

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2021.10.20 08:14

Mi alapján mondod ezt? 
Nem az uber technológiája keltette fel az érdeklődését, hanem a cégtől várható gazdasági finanszirozás. Állitásod szerint ezt már minden fuvarszervező megoldotta, így el lehet engedni a témát... nézz már rá a dátumra mikor mondta ezt. 2021 szeptember 15-én. 


Meg is indokolta: neki egyszer egy New York-i taxis azt mondta hogy jobban keres az uber rendszerében. 
Ez is csak újabb futóbolond.
Nálam 2013-óta nincsenek ilyen utasok, az ár egy komoly szűrő és ez is egy szocializációs folyamat volt amibe a jelenlegi utasok szép lassan belerázódtak. 


Még ilyet elő sem mertem venni, hogy az én egyik fejlövésem az, hogy a taxisok szerezzék vissza a közfeladatot ellátó státuszukat, ehhez pedig minden bizonnyal további lépésekre is szükség lenne. De ez az én vágyam és mára már nem biztos hogy enyém a többségi vélemény. Egy olyan taxisnak aki fél éve taxis és még fél évig lesz az nem az az érdeke, hogy 5-10 évre előre gondolkozzon ebben, neki az az érdeke, hogy most decemberben legyen dupla akkora a tarifa és slussz. 


Ahogy a kis fuvarszervezőknek sem ugyanaz az érdekük mint a piacot jelenleg uraló nagynak, homlok egyenest ellenkezője. Mégis itt vannak a nevek, tisztességesen aláírta mind, tippem szerint az egy közös cél képviselésében szerepet játszik az uber rendszerű cégektől való félelem. 


De figyelj, én már egyszer picsogtam itt mindenki ellen, a drosztrendelet megszületése előtt és nem lett igazam, hál'istennek a többieknek lett igaza. Mentségemre nem a tarifaemelés ellen, én azt állítottam akkor, hogy egy cég sem fogja ezt betartani, mindegyik fű alatt ilyen olyan kedvezményeket fog az utasainak biztosítani. Ehhez képest, számomra meglepő mód  (többé-kevésbé) minden cég korrekt mód tartotta a hatósági árat és tartja ma is. 


Tehát vedd úgy, hogy amit leírtam az egy vélemény amiben vagy igazam van vagy nincs, de álljon itt ez is a sok más vélemény mellett. Úgymond én kötelességemet megtettem,megjelenítettem egy véleményt, amiben vagy igazam van vagy nincs, de itt áll aztán mindenki maga eldönti neki mi a prioritás.

Én ezzel az egésszel mindenki helyében kivárnám a választási eredményeket. Mire ez érdemben asztalra kerül időben épp ott leszünk és mi nyújtjuk be a igényt a változtatásra, az már senkit nem fog érdekelni, hogy mi megközelítőleg sem ezt kértük. 


Az ő fenekük be lesz védve: ti kértétek és slussz. Ha Magyarországon olyan politikai vonal kerül hatalomra, mely matematikából bizonyosan megbukna és még mindig ott tart, hogy az uber színeiben a taxisok jóval jobban keresnek, akkor borítékolható hogy mi vár ránk. Ráadásul mivel épp mi nyitottuk meg előttük az utat meglepően hamar, innentől kezdve semmi akadálya változtatásnak. 


Nekünk egy utunk van annak érdekében, hogy a klasszikus - nevezzük sárga taxinak - taxi meg és fennmaradjon. A társadalmat kell oly mértékben szocializálnunk, hogy ők akarják, hogy a sárga taxi éljen és viruljon. Hogy olyan szinten legyünk a társadalom elfogadott részei ahogyan a BKV járatai is azok.


Ha itt bárki azt tervezi, hogy a következő 5-6-10 évben kifizeti a mára már méregdrágának nevezhető vadi új autóját vagy ha a gyermekét szeretné idővel egy stabil álláshoz juttatni akkor neki ebbe az irányba kell gondolkodni. 

Azért az elég mókás lesz mikor a taxistársadalom szerdától csütörtökre arra ébred, hogy újra mindent szabad és 16 éves diesel opel astra viszi majd 149 forintért az elégedett utasokat. A taxisok meg ott állnak üresen a 10 milliós autójukkal és nem értik. Ezt átéltük már, ennek az esélyét sem szabad megadni.


Ehhez viszont vissza is kell dobnunk feléjük némi kedvezményt, könnyítést. Ez nem azt jelenti, hogy kevesebbet keresnénk. Sőt, az én állításom az, hogy többet. 


Igen, fel kell emelni az alapdíjat. Én még mindig tartom ahhoz magam amit 10 éve mondok, első lépcsőként 1500Ft. De hogy ebből ne legyen népharag vissza is kell dobni. Itt jönne képbe a az első pár kilométeren várakozó kilométerdíj - a régi tarifához igazitva. 

A társadalmi megítélésünk nem azért negatív időnként, mert a félrészeg nihilistákat visszük éjjel kettőkor egyik helyről a másikra 1500-ért, hanem azért mikor a SZTK-ból a nyugdíjast visszuk haza Újpestre 4200-ért.


Senki nem fog könnyeket ejteni a mulatkázó brigádért ha ezentúl a számlájuk a bulinegyedben nem 1500 lesz (borravalóval együtt) hanem 2500 vagy 3000. Akkor főképp nem - ha ennek egy részét - visszadobjuk könnyítésként az újpesti nyugdíjas számlájának csökkentésére. 


Vagy a tőlünk már rég elfordult személyzet számlájának csökkentésére. Nem is oly rég az éttermek, szállodák, bárok személyzete számára nem is volt kérdés, hazaút = taxi.  Már ez elképzelhetetlen számukra. Talán páran visszaszállingóznának hozzánk. Az nekünk pedig jó, ingyen reklám, ha egy utas visszaszerzünk az igazából idővel hármat jelent.  

Ami kedvezményt pedig ő kapott annak a dupláját hajtjuk be a bulinegyedben. 


Még egy gondolat: várakozási díj. Talán sok taxis sem gondolja végig de ennek jelentősége (és a mértéke) az, hogy ne tud foglalni más elől a taxit abban az esetben mikor mindenki taxit akar. 

Ez alapján én az mondom, hogy időnként még a mostani is tud qrva sok lenni - lásd nyugdíjas Újpestre a nagykörúti dugóban délelőtt 10-kor, mikor egyébként senki más nem akar taxit - és tud qrva kevés is lenni, pl. egy hétvégi ömlésben. Ha a dinamikus árazásnak lenne értelme az épp ez.

Tehát szilveszterkor 300Ft - most csak a hasamra ütöttem egy szélsőséges példával. 

Világos, hogy egy rendszerben (lásd uber) a dinamikus árazást könnyű megvalósítani 28 fuvarszervező + mezítlábasok esetében pedig szinte lehetetlen, de talán ezt is ki tudja találni valaki nálunk okosabb.


Én nem azt mondom, hogy amit leírtam abban a számok perfektek és kőbe vésve ezt kell csinálni, de azt mondom, hogy a helyes irányunk ez vagy ehhez kísértetiesen hasonló, abban az esetben ha szeretnénk nem csak egy, de több lépéssel is előre gondolkodni.

Téma: TAXIS BLOKÁD 1990. Október 25.

Hozzáadva: 2021.09.23 21:18

Szálka... humorral reagálsz arra a hozzászólásra mely nem is neked szól. Ha lenne humorod értenéd, hogy ez nem a te ügyed. De nincs, feltételezem ezért is lopod másét. 


A big like hozzászólás tomajernek szól, megkockáztatom hogy ő értette, kifigurázva őt, utalva azokra akik 0 kilométeresként kerülnek a netre és első dolguk, hogy mindent nagy betűvel írnak mert azt hiszik így nyomatékosabb a mondanivalójuk. Csak tomajer már nem 0 kilométeres, így ez a frocli felé igazán belefér. 


Másrészről ha a te mondanivalód kap egy ilyen nagy reklámfelületet tőle, akkor az úgy igazságos, hogy az én ellenvéleményem is kapjon.
Ez így demokratikus.

Téma: TAXIS BLOKÁD 1990. Október 25.

Hozzáadva: 2021.09.23 10:50

Téma: TAXIS BLOKÁD 1990. Október 25.

Hozzáadva: 2021.09.23 10:45

Szálka... ezekbe a marhaságokba amiket itt összeirkálsz bele is éled magad?  Elmondtam már neked, ez itt egy taxisfórum, nem az amerikai kongresszus. 
Ha egy sztárpolitikus szerepében szeretnél tetszelegni azzal itt felesleges köröket futsz, ez a szerep itt senkit nem érdekel.


Két momentum miatt tartottam továbbításra érdemesnek a cikket. Az egyik melyben azt taglalja, hogy mi, taxisok milyen erőt képviselünk. A másik pedig maga Horváth Pál és a taxisblokádban játszott szerepe, ráadásul mindez Horváth Pál szemszögéből. Ő a saját elmondása szerint ezt hogyan élte meg, milyen nagy nap volt ez az életében és hogy jelenleg ő most hol is tart. 


Ha csak a taxisblokádról szóló cikket linkeled 100 taxisból 95 garantáltan lapozz is tovább, már tele a tökük vele. De ha ott szerepel Horváth Pál neve azt kb mind végigolvassa. Ő mára már egy ilyen taxisceleb, mit csinál, merre megy, hol tart, hol szokott állni, mind központi téma a drosztpletyikben. 


Na most te ebből a cikk idézésből ki tudtad hozni a Fideszt, A Kisgazda pártot, az MDF-t, Antal József, evolúció kontra teremtés - várj közben még bogarászok az írásodban miket még  - ja igen, a jobboldali sajtó elvárásait és mindezt rögtön rám is vetíted, hogy én minden bizonnyal azért másoltam ide a cikket mert egyetértek minden szavával. 


Ebben a topicban van linkelve harminc a témával kapcsolatos cikk. Van több mely teljes terjedelemben, képekkel, illusztrációkkal egyetemben vannak ide betéve.Én nem látom, hogy te egy tomajer által linkelt cikkhez is ilyen mélységben hozzászóltál volna, ráadásul tetted volna úgy, hogy megfeded tomajert, mert ha ő ezeket ide beteszi akkor a te logikád alapján minden bizonnyal az egyetértés jeleként teszi ide be.


Nekem a fentiek alapján úgy tűnik a következetesség nem az erősséged.