Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
donkihóte 2022.07.11. 19:12:55 / # 352796
avatar

Mi van a 15 évvel, tudja valaki? Egyáltalán foglalkozik vele bárki is, akár fővárosi, akár minisztériumi, akár taxis oldalról?

cheater 2022.07.11. 13:11:51 / # 352795

Fotó 2022.05.19. 14:38:44 / Módosítva / # 352743
avatar

szálka 2022.05.13. 10:15:34 / # 352736
avatar
Ehhez képest az utcán sokan már biztosra veszik a 15 évet.
Maradt horvátpali meg az ócska demagógia. Mindenesetre fenntartom a sokat akar a szarka, de nem bírja a farka ... álláspontomat. 
tomajer 2022.05.13. 06:19:29 / # 352735
HP elfelejti az írásaiban megemlíteni, hogy a 15 év, a most futó autókra vonatkozna csak. 
A majdan újként behozottakra már nem ....
Ha egyáltalán a kormány napirendre veszi a kérdést.
szálka 2022.05.13. 02:11:24 / # 352734
avatar
Legyen úgy, de szerintem hiú ábránd.  Én egy évet sem adok a mostani fix tarifának.
A fuvarszervezőknek (bármit is állítanak) nem érdekük a jelenlegi állapot fenntartása. 
Horváth P. szerepét értelmezni se tudom, azt leszámítva, hogy nyilvánvalóan még egyszer utoljára szeretne elemelkedni a földről annak reményében, hogy mire visszahuppan addigra talán valakik piedesztált ácsolnak neki. Ezért egy kevés demagógia nem nagy ár. 

A taxisok részéről olyanok dominálnak, akiknek vagy tudásuk nincs arról, hogy miként jutottunk el a hatósági rögzített árig, vagy már akkor se tudtak azonosulni vele a ránk rótt kötelezettségek miatt. 

10 évvel ezelőtt szinte minden a költségalapú érvelésre volt felépítve, hiszen nyereséget kellett termelni, és ez alapján lett az ár meghatározva.  Voltak akik szerint elégtelenül, de mégis valahogy igazodva az akkori helyzethez. 

Tény, többé-kevésbé magára talált a taxipiac, de az is elvitathatatlan, hogy járványhelyzet sokat rontott is rajta. Egyáltalán nem megkérdőjelezve az áremelés szükségességét, de kétlem, hogy jó ötlet ezzel párhuzamosan szinte mindenre kiterjedő engedményeket kicsikarni a jelentős költségekre hivatkozva. 
A két érvelés kioltja egymást. És mivel a tarifa korrekció megtörtént a megugró kiadások miatt, pikáns előállni olyan igényekkel, amelyek a költségcsökkentést célozzák. 
Ha ebbe belemennek, különösen a 15 évbe, akkor félő, hogy szembe találjuk magunkat az  értékalapon kialakított árképzéssel. Újra megnyerjük a maximált árat, és nézhetjük ahogy együtt ünnepel a Versenyhivatal a fuvarszervezőkkel,  politikusokkal és a lakossággal. 



tomajer 2022.05.12. 21:23:02 / # 352733
Sajnos simán lehetséges.
Remélem, amíg én nyugdíjba megyek,   (kb 10 év), addig már nem következik be.
donkihóte 2022.05.12. 15:59:09 / Módosítva / # 352732
avatar
KGFB -hez egészen biztos, hogy a biztosítási törvényt kellene módosítani, miután szabad kezet biztosít a szorzók használatára. De még az is lehet, hogy a korhatárról és a képzésről is törvény rendelkezik, nem rendelet.  De egyébként le a kalappal HP és a többi résztvevő elött, hogy nem ragadtak le a tarifánál. Köszönöm.
szálka 2022.05.11. 23:20:24 / # 352731
avatar
Tartok tőle, hogy ekkora higitás után már csak egy lépésre leszünk attól, hogy a mostani tarfia maximált árrá változzon. 
tomajer 2022.05.11. 22:23:25 / # 352730
MINDKÉT HELYRE LEVÉLBEN IS ELKÜLDTEMTISZTELT MINISZTER ÚR! TISZTELT PALKOVICS ÚR !Mint azt Ön is bizonyára tudja, közel három év után a Fővárosi Önkormányzat Közgyűlése, az összes budapesti taxitársaság és taxis érdekképviselet egyező kérelme alapján végre rendezte a budapesti taxi tarifát. Több kérést megfogalmaztunk a hosszas érdekegyeztetésen, és abban megállapodtunk, hogy ha és amennyiben elfogadjuk a Főváros kéréseit, a változtatáshoz fűződő viszont igényét, akkor minden kérésünkben segít a megoldásban. A Fővárosi Közgyűlésnek két dologban volt kompetenciája: a tarifa rendezés, és egy a taxi gépkocsik színéhez kapcsolódó mérési tűréshatár. Természetesen minden taxis tárgyaló fél elfogadta a felénk irányított kérést azzal, hogy a Főváros és ezen belül a kijelölt tárgyaló delegáció továbbítja a budapesti és az országban tevékenykedő taxisok változtatási kérelmét, ami jelenleg a KORMÁNY kompetenciája. Már külön is kértük Öntől, Önöktől, de eddig erre nem érkezett válasz. A nekünk szóló ígéret az volt, hogy mindent elkövetnek, hogy a 2022. május 9-i MAGYAR KÖZLÖNYBEN a kormány megjelenteti, hogy a taxi gépkocsik életkorát 10-évről -15-évre emelik, valamint az úgynevezett frissítő Kresz-vizsgát- amit 5 évente kell megtenni- tanfolyammá és nem fizetőssé tetetik. Kéréssel fordultunk abban az ügyben is a Kormányhoz, hogy a taxi gépkocsik KÖTELEZŐ GÉPJÁRMŰ FELELŐSSÉG BIZTOSÍTÁS /KGFB/ mértékét vizsgálják felül, tekintettel arra, hogy nagyságrendekkel fizetünk többet a nagyságrendekkel kisebb kárérték okozás ellenére is. Kérjük ebben a három kérdésben a gyors döntésre, hiszen jön az a dátum, amikor a jelenleg az országban taxi szolgáltató mintegy 30-40 %-a rákényszerül a kocsi cserére, ami a mai helyzetben szinte lehetetlen. Szükségünk van a gyors segítségre, különben sok-sok vállalkozó kollégánk kényszerül feladni a 20-30 éve folytatott személyszállító vállalkozását. KÖSZÖNETTEL HORVÁTH PÁL 2022.05.11. FUVAROZÓK ORSZÁGOS DEMOKRATIKUS SZÖVETSÉGE elnök

donkihóte 2022.05.11. 13:58:07 / # 352729
avatar

Köszi, hogy kikerested nekem. Ott van a lényeg, sőt, még több is, mint gondoltam. Ennek ellenére mindenhol a króm diszrácsot hozták példának. Ettől ijedtem meg. 

tomajer 2022.05.11. 06:27:45 / # 352728

A megállapodásban foglalt általános megfogalmazás részletes végrehajtása a Budapest Közút Zrt. Taxiközlekedési Osztály munkatársai részéről a taxik műszaki megvizsgálása alkalmával a következő új szabályok és eljárásrend szerint történik 2022. május 09-től:

1. A jármű forgalmi engedélyében szereplő gyári szín vagy színek (bicolor jármű) sárgítását kell megkövetelni a szemle alkalmával.

1.1  A jármű nem színre fújt részeinek sárgítása nem követelmény. Az ilyen részek például –a teljesség igénye nélkül- a visszapillantó tükrök, a díszítő elemek, az ajtókilincs, a hűtőrács…

1.2  Továbbá nem követelmény az olyan elemek sárgítása, amely arra műszakilag alkalmatlan felülettel rendelkezik. Ilyen részek lehetnek például –a teljesség igénye nélkül- a rücskös nehezen tapadó felületek, az elemben gyárilag található homorú, vagy speciális geometriájú felületek.

1.3  A taxi színezendő felületeinek valamennyi szemlén egységesnek kell látszani, nem lehet a jármű rongált, vagy színezés nélkül javított.

2. A rendeletben foglalt sárga szín műszeres mérését a jármű első alkalommal taxiként történő üzembeállításakor kell elvégezni, majd azt követően az 5. évben kell ismételten mérni.

2.1  A már üzemszerűen működő járművek esetén a rendeletben foglalt sárga szín műszeres mérését a legutóbbi méréstől számított 5. évben kell újra elvégezni kivéve a 2.2. pontban meghatározott esetet.

2.2  A karosszéria sérülését követő javítás és újra sárgítás esetén a sárga szín műszeres mérését a sérüléssel, javítással érintett felületen az ötéves időszakon belül is el kell végezni.

3. A mérőműszer alsó és felső értékhatárát a jelenlegi beállításhoz képest 10%-al kell megnövelni.

Budapest, 2022. május 09.

Agócs István

cheater 2022.05.10. 21:10:43 / # 352726

Nem taxirendelet, csak érdekesség a tendencia bővítése. 

szálka 2022.05.10. 17:27:18 / # 352725
avatar
tomajer 2022.05.10. 06:18:51 / # 352724
Jelölték már Haltenbergerre? :-P
szálka 2022.05.09. 22:25:34 / # 352723
avatar
Bátran fordulj a 6x6 - hoz. Konkrétan egy rendkívül szerény fiatalemberhez, aki már legalább 4 azaz négy éve taxizik. Előszeretettel oktat ki bárkit a taxizás fortélyairól, a helyes viselkedésről.
És mivel tüzes szavakkal biztatott  idén a demonstrációs részvételre, ez  elég volt arra, hogy vasárnap éjfél előtt bejelenkezzen a rádión, mondván hamarosan itt az új tarifa, aminek az elintézését időszerű lenne ha megköszönné neki és néhány kollégájának a 6x6 közössége. 
tomajer 2022.05.09. 21:11:20 / # 352721
A színtolerancia szerintem egyértelmű.
A szín eddig egy konkrét szín volt, semmi eltérés nem engedélyezve.  Most valami eltérés lesz benne.
Hivatalosan nincs leírva!!!
A kormány meg eddig nem reagált.
Mint tudjuk, nem kell itt parlament semmihez ...  csak még nem értek rá...  nnameg, ha a főváros javasolja, akkor lehet hogy nem is fognak ráérni :-(
donkihóte 2022.05.08. 19:22:32 / # 352718
avatar
Igen, de szerintem ( legalábbis remélem ) rosszul értelmezik, ez a hülye példa arra utal, így nem sok értelmét látom. Kormány reagált e már erre valamit? Vagy ez ilyen hosszadalmas parlamenti folyamat? Nem értek hozzá.
tomajer 2022.05.08. 18:50:39 / # 352717
Elméletileg a színtolerancia van kicsit szabadabbra engedve.
Korhatár, a kormány asztalán pattog ....
donkihóte 2022.05.08. 15:47:19 / # 352716
avatar

Sziasztok.

Mondjátok legyetek szívesek, hogy a "a taxis sárga szín alkalmazásánál szélesebb a "tűréshatár"" nem ezt a f@szságot jelenti: "így a kisebb krómozott felület, hűtőrács szabadon hagyható" ! Ugye nem. Hanem valójában azt jelenti, hogy nem szopat majd feleslegesen a közutas faszi a polírozással? Ennek több értelme lenne, miután sokszor két, a műszer szerint megfelelő taxi között sokkal nagyobb eltérés van, mint polírozás elött/után.


A másik pedig, hogy van e valami hír a korhatárról?


Köszi.

Oldalszám: 230