Hozzászólások száma: 192
Ugrás a hírhez Oldalszám: 10
Témakörök > Hírek fórumai > Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2020.04.19. 09:18:45 / # 351382
Forrás: Index"Most szállt le egy gép
Régebben, amikor meghallotta ezt a mondatot, Radnai idegesen fújtatott egyet. Abba hamar belefáradt, hogy újra meg újra elmagyarázza Irénke néninek, hogy a taxik hosszú sora immáron nem azt jelenti, hogy nemrégiben landolt egy gép Ferihegyen. Azok ugyanis olyan rendszerességgel szállnak le, mint ahogy a metrók követi egymást. Egy-egy repülő érkezése vagy indulása régóta nem esemény. Az pedig, hogy időről időre mégiscsak fölgyűlnek a taxik, nem jelent mást, mint hogy torlódás volt a gyorsforgalmin, és miután sikerült leküzdeniük az akadályt, most úgy vonulnak egymás sarkába taposva, akár a hangyák hosszú, egyenes sorban a boly felé.– Most szállt le egy gép – ismételte Irénke néni, aki ezúttal nem a ház előtti padon üldögélt, figyelve, hogy Radnai mikor végez a sepregetéssel vagy a kukák kihordásával, hanem az erkélyen állt, és arcán elmondhatatlan csillogás keveredett a délutáni napsugarak fényével. Radnai fölnézett a járdaszegély mellől, és eszébe jutott, hogy szólhatna Irénke néninek, hogy tegye föl a maszkot. Aztán úgy volt vele, talán a magasföldszint elég magasan van ahhoz, hogy ne jussanak föl odáig a vírusok. Ahogy a betörőket is elrettenti a rács, amely mögül Irénke néni figyelte a forgalmat.– Igen, tényleg most szállhatott le – erősítette meg Radnai. Az jutott eszébe, pár héttel ezelőtt még fölszaladt a pulzusa, amikor Irénke nénitől újra meg újra hallotta ezt a mondatot. Most pedig bőszen helyesel. Mekkorát fordult rövid idő alatt a világ! Az eget nem keresztezik kondenzcsíkok, és a délután csöndjét valóssággal föltépi a gyorsforgalmiról kivételesen lezúduló taxiforgalom.– Most szállt le egy gép – mondta harmadjára is Irénke néni, és Radnai tudta, hogy az asszonynak az a réges-régi délután jár az eszében, amikor a bátyja hazatért Amerikából két és fél évtized után. Irénke néni sokszor elmesélte a padon üldögélve a közelben sepregető Radnainak, hogyan ment ki az urával a reptérre és nézték ott a teraszról, ahogy landol a gép, amelyik a fivérét hozta haza. Igaz, csak látogatóba és egyszeri alkalommal, hogy aztán végleg elnyelje az Újvilág. Irénke néniben viszont olyan mélyen rögzült ez a nyúlfarknyi reptéri látogatás, meg ahogy utána betaxiztak a városba, hogy azóta is emlegeti.A taxik elrobogtak a belváros felé. Radnai fölnézett a vakítóan kék, tiszta tavaszi égre. Vajon mikor érkezik a következő gép? Lehet, hogy csak holnap. Addig megint csönd lesz. Végtelen, szokatlanul fülsiketítő csönd."
Kedves olvasó, ez a mininovella az Index első novelláskötetének megjelenése alkalmából született.

tomajer 2020.04.17. 19:59:55 / Módosítva / # 351380
A biztosítók, nem olvasnak hallotaxit :-(
donkihóte 2020.04.17. 14:36:44 / # 351379
avatar
Szerintem olvasták a kérdéseket a főtaxi topikban, és ez a válasz. Na, én lettem a legbefolyásosabb nímand? Figyelhetnének a kötelezőt érintő kirohanásaimat is.
cheater 2020.04.16. 11:57:18 / # 351375

anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.16. 02:55:02 / Módosítva / # 351372
avatar
Igen, elsősorban az érdekelt, hogy van-e már bevétel. Már több, mint 2 hete nem dolgozom, de az utolsó napjaim még a csodálatos január hétfőket is alulmúlták. Úgyhogy gondoltam, inkább meghagyom azt a napi plusz két fuvart a többi kollégának, hátha legalább az üzemanyagpénzüket fedezi. 
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.16. 02:52:55 / # 351371
avatar
Köszönöm!
6ker 2020.04.15. 13:30:07 / Módosítva / # 351363
avatar
Ébredezik jaja. Egyre többen járnak autóval. Reggel dugó volt az Üllőin befele a Baross utca elött. Taxival csak az jár szinte, akinek a cége fizeti.
tomajer 2020.04.15. 09:19:11 / # 351362

tomajer 2020.04.15. 09:02:57 / # 351359
Inkább az lehet mögötte, hogy egyre kevesebben dolgozunk.
Én a húsvét alatt nem dolgoztam, meg tegnap és még ma se fogok.
De húsvét előtt, rettenetesen gyenge volt.   Kvázi szerencsejáték.
De holnap menek, aztán majd beszámolok ....
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.15. 02:10:48 / # 351356
avatar

Azt csiripelték a madarak, hogy kezd éledezni a város, igaz ez, vagy csak a szokásos taxis hanta megy? 

Bátyó 2020.04.08. 00:46:12 / # 351331
avatar

Minden nap pocsék sajnos és ez egyenlőre nem is fog változni.

szálka 2020.04.07. 23:22:54 / Módosítva / # 351330
avatar


2.    A 47/2020. (III. 18.) Korm. rendeletben nem szerepel a taxis személyszállítási tevékenység a veszélyeztetett ágazatok között, a 61/2020. (III.23.) Korm. rendeletben viszont már megtalálható ez a tevékenység a felsorolásban. Veszélyeztetett ágazatba tartozónak minősül-e a fentiek alapján a nem katás taxis személyszállítási tevékenységet főtevékenységként folytató vállalkozás, és alkalmazhatja-e a 61/2020. (III.23.) Korm. rendelet 1. § (1)-(7) bekezdésében foglalt kedvező szabályokat?

A 47/2020. (III.18.) Korm. rendelet 5. §-a a személyszállítási szolgáltatást végző katás vállalkozások esetében állapított meg kedvező rendelkezést. Ehhez képest részletszabályokat tartalmazó 61/2020. (III.23.) Korm. rendelet a katás vállalkozásokon kívül a másfajta adózási módot alkalmazó kifizetők, egyéni vállalkozók esetében is további kedvezményeket vezetett be új intézkedésként. A 61/2020. (III.23.) Korm. rendelet 1. § (10) bekezdése alapján a taxis személyszállítási tevékenységet főtevékenységként végző nem kataalany vállalkozás is alkalmazhatja az adó- és járulékfizetési könnyítéseket, azaz például a járulékmentességet, a szociális hozzájárulási adó és a szakképzési hozzájárulás alóli mentességet, a rehabilitációs hozzájárulás kedvezményét.

anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.07. 13:25:00 / # 351327
avatar
Én EV-ket is ismerek, akik 7/14-et vannak kint, meg nagyon sok nappalos marad kint éjszaka, ha rossz volt a napja, és elviszi "előlünk" a munkát. Itt a problémát nem elsősorban a bérlőkben látom. Abban viszont igazad van, hogy ez a módszer inkább bevonzza a legalját. 
donkihóte 2020.04.07. 09:26:21 / # 351326
avatar

Jaj Istenem, mit kell ezen annyit magyarázni? Olyan szinten magasak a költségei, hogy nem tudja, mert lehetetlen kitermelni normális munkaidőben, ezért napi 14-15 órát ( *7 nap ) vannak kint, és viszik előled a fuvart. Csakhogy ez a plusz bevétel, amit előled elvisz nem nála jelentkezik, hanem a tartójánál. És ez a működési forma sokkal inkább vonja be a "szakmába" azokat, akiket többnyire kőfejtőben, kékfényben vagy kocsmában látsz. Az, hogy hogy fizeti az adót meg a járulékot, nem a mi dolgunk, nem ezért kellene felszámolni. Aki tud és akar maradni, annak meg kell adni a lehetőséget, de ennyi.

anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.07. 02:53:31 / # 351323
avatar
Igen, csak sokszor hallom, hogy az autóbérlők nem fizetnek semmilyen adót, most is többen utaltak erre. Ezért írtam, hogy akiket ismerek, többet adóznak, mint én, vagy bárki, aki egyéni vállalkozó (nem sokkal, de valamivel többet). Persze ez nem mindenkire igaz sajnos. Azt én sem értem, hogy sokan miért bérelnek rendszámot, hogy havi 5 ezret spóroljanak, miközben kifizetnek a rendszámért 20-30 ezret...de hát a taxis egy külön állatfaj. 

A legfőbb probléma egyébként, hogy a taxisok nem tudnak számolni. Sokszor hallottam már, hogy követeli némely kolléga, hogy "csökkenjen az adó, az üzemanyag díja, stb...". Mindig megkérdezem ilyenkor, hogy "ember, te mit akarsz? 50 ezer forintot fizetsz, ez neked sok? Egy 8 órás minimálbérnek majdnem százezer az adóvonzata, és te sírsz 50 ezer miatt, amikor jóval többet keresel, mint a minimálbér". 
A másik, amikor a 2 meg a 4 órás bejelentésen sírnak...sose értem, hogy ezek az emberek ilyen szinten nem értik az állam működési mechanizmusát? Gondolják, hogy az állam magától szüli a pénzt? 
A sok barom a havi hétezer forintos droszt-díjért sír, meg az 50 ezres járulék miatt, de simán befizeti a 114 ezres tagdíjat, meg a reptéri leadót...Ja igen, a droszt-díjat egybe kell befizetni, ezért fáj sokaknak, mert ezt előre bele kéne kalkulálni a vállalkozás költségeibe ugye, de hát sokan két nappal előtte kezdenek spórolni. 

cheater 2020.04.07. 01:22:58 / Módosítva / # 351322
anyahajó:  ha meg saját válalkozásban csinálná, gyakorlatilag nem kellene áfá-t fizetnie. 50 rugó és nem kell menekülnöd, mit mondjanak ennél kevesebbet, adj 5ezret?  Közben meg megy a hiszti, hogy a kórházakban nincs wc papír. 

alelölülő:  De ennek ára van, semmi sincs ingyen. Az nem csak neked könnyebbség, hanem mindenki másnak is.  Azért van jelenleg "csak" ennyi taxi, mert ennyibe kerül jelenleg taxisá válni. És ezen a piacon mindig ugyanannyi pénz van, ami ebben az egyenletben állandó az az utazóközönség taxira szánt pénze. Ezen a pénzen osztozunk mi.  Évente ugyanazt a pénzt osztjuk el, ha 3ezren vagyunk és akkor is, ha 12ezren.  Hogy mennyien vagyunk azt semmi más nem szabályozza, csak az, hogy mennyibe kerül taxisá válni és innen mennyi pénzt lehet kivenni.  Ez az igazi egészséges egyensúly, ezt keverik sokan előszeretettel össze az uber mellett érvelők, miközben annak ehhez semmi köze, az szimplán gazdasági erőfölény. 

Nekünk azt kell becéloznunk, hogy heti 5 nap per 8 óra alatt kijöjjön a sztorink. Jelen pillanatban a rejtett költségektől eltekíntve én azt mondom, hogy a helyünkön vagyunk. És bárki vitába száll velünk alul marad, ennek tényleg ennyi a költsége, ezért kerül ennyibe a taxi és slussz.  Ha valaki hajlandó dolgozni heti 6 napot, hajrá. Ha hajlandó éjjel, ünnepnap, stb. hajrá, legyen több a pénze, örülünk neki. 

De senki ne képzelje azt, hogy ha ... miket is szoktam hallani, ugye ilyeneket:  'minek ez a sárgítás'  'minek a drosztdíj'  'jaj hát én internet nélkül is tudom, merre van Kispest'  'lóg a kárpit és akkor most mi van? üljön a másik oldalra'   'téli gumi... régen a zsigán nem volt téli gumi aztán mégis hazaértünk'  ugye ezek a legalapabbak.  Szóval senki ne képzelje azt, hogy ha hirtelen valamely okból olcsóbb lesz taxisá válni mint jelenleg, hogy a piac azt nem követi azonnal.  Egész pontosan annyi taxissal lesz több az utakon (és elötted a drosztokon) amilyen arányban csökkentek a költségek. 
Vagy legyen még szűkebb a példa, a sokat szidott tagdíj és annak mértéke. Most felejtsük el egy pillanatra vírushelyzetet és tegyük fel a Főtaxi gondol egyet és az eddigi tagdíját lecsökkenti az ötödére. Ráadásul az etikások kedvesek lesznek, nem szólnak semmiért, lehet koszos a kocsid, lóghat a kárpit és az sem elvárás, hogy minden ajtó nyíljon a kocsiban. 
Van itt bárki aki azt képzeli, hogy ugyanúgy továbbra is 'csak' 1600 főtaxis lesz? 

Én vallom azt, hogy ami ingyen van az semmit nem ér, ezért sem értek 100%-ig sokunk jellemző vagy általános követeléseivel.  Szimpatizálok vele, hisz én is szeretném ha a költségeim a felére csökkennének, ki ne szeretné?  De teljes mértékben nem értek egyet, mert veszélyeket is tartogat. Igenis értsük meg, legalább azok akik most követelnek a nagy nyilvánosság elött:  minden követelésnek ára van és mindnek meg kell fizetni az árát.
alelölülő 2020.04.06. 22:00:31 / # 351320
avatar
A 10 éves korhatárra kalkulált tarifával csupán annyi a gond, hogy az elmúlt hét évben egyszer kaptunk 250 ft alapdíj- és 20 ft kilométerdíj-emelést. Az autóárak sacc/kb 40-60 százalékkal emelkedtek ezalatt.
Másik. Aki most feléli a következő kocsira félretett pénzét, nem biztos, hogy egy plusz év alatt újra meg tudja takarítani azt, amit most elveszít.
Azért örülnék 1-2 éves hosszabbításnak is.
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.06. 21:13:41 / # 351319
avatar
A helyzetértékelésed ismételten tűpontos, viszont egy dolgot muszáj megemlítenem. Több ismerősöm is van, aki autót bérel, és ha igaz, amit mondanak, semmivel sem fizetnek kevesebb közterhet, mint egy vállalkozó. Állításuk szerint 45 ezer körüli összeget fizetnek a járulékra havonta, és 15-25 ezer forint közötti ÁFÁ-t, ezen felül évente tizenpárezer forint iparűzési adót. 
Itt természetesen most nem az eldobós cégekről van szó, meg az 1 órás bejelentésekről.
donkihóte 2020.04.06. 20:01:58 / # 351318
avatar
Nyílván nem dobhatod a kukába az életüket, de az sem várható el egyikünktől sem,  hogy sorsközösséget vállaljunk velük. Nem gondolom, hogy bármelyikünk is felelős a másikért, hogy hol, mikor vagy épp miért csúszott ki a lába alól a talaj, vagy mi kényszerítette a droid tartó karmai közé. Arról nem is beszélve, hogy jócskán vannak közöttü(n)k olyanok is, akik egész egyszerűen nem valók taxisnak. Úgyhogy szerintem egy év átfutás a sárgítás mintájára bőven elég lenne. De ez most megint nagyon nem időszerű. Jelenleg az is sanszos, hogy nagyrészünk segélyért vagy interjúkon fog sorban állni pár hónap múlva, és lehúzhatjuk a wc-n a vállalkozói engedélyüket az arcképessel együtt.
cheater 2020.04.06. 18:23:35 / # 351316

De ez nem úgy kell megvalósítani, hogy keddről szerdára és slussz. Akik itt tevékenykednek köztünk 10-20-30 éve azokat nem dobhatod be a kukába.  Ki kell lobbizni nekik valamiféle méltányosságot, kapjanak sanszot, hogy megoldják az esetleges adótartózást, eszközhiányt, 'bármit' ami hasfájásuk van.  Ráadásul, ha csak vállalkozás per 1 taxi elérhető akkor ez értékesebb, igy ki is tudják termelni. 


Ahogy a büntipénzek megjelenítése a rendszerben és meghatározása, hogy kié is az a pénz. Már 10 évvel ezelött azt kellett volna, hogy büntipénzt minden cég egy nagy közös kalapba teheti, amivel krízishelyzetben lévő sofőröknek lehetne gyorssegély juttatni.  Most milyen jól jönne sokaknak egy ilyen kalap.  

Én nem bánom, ha egy cégnek más a stratégiája és mondjuk ezzel a pénzzel kártalanítja az utast. Csinálja. 

De egyet bizonyosan kijelenthetünk:  ez nem az ő pénze, igy nem is tarthatja meg.  Hogy mit gondol elegánsabbnak, az utas kártalanítást vagy a taxis önsegélyező alap támogatását, döntse el.  De megtartani biztosan nem tarthatja meg, ez nem az övé.

Oldalszám: 10