Hozzászólások száma: 192
Ugrás a hírhez Oldalszám: 10
Témakörök > Hírek fórumai > Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
alelölülő 2020.04.01. 16:58:43 / # 351220
avatar

Nincs két egyforma élethelyzet. Aki 25 éve taxizik, valószínűleg elég öreg ahhoz, hogy gyerekei már felnőttek legyenek. Aki nem taxizik ennyi ideje, az meg lakásra gyűjt, gyereket nevel, pénzt próbál félretenni a következő kocsira, stb. Esetleg ilyen-olyan hitelei vannak. Imént olvastam, hogy profi teniszezők éheznek, mert nincs semmi bevételük és segítséget kérnek a nemzetközi szövetségtől. .Nyilván nem élteniszezőkről van szó, hanem világranglista hátsó részében elhelyezkedőkről, de mindenki ott kezdi és fokozatosan kerülhet előre. Nekik se kellene éhenhalni azért, mert nem láttak mindent előre. Meg a rossz helyzetben lévő taxisoknak sem. Nem magamról beszélek, mert én is elég öreg vagyok ahhoz, hogy napi betevő gondoktól mentes legyek, de azért tudok együttérezni a bajba jutottakkal. Sajnos Magyarországon nemzeti sport az áldozathibáztatás.

anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.01. 16:47:44 / # 351219
avatar
A komment másik fele lemaradt, szóval:

Én csak azt akartam hangsúlyozni, hogy a taxisoknál jóval nagyobb és tőkeerősebb vállalatok is megroppantak pillanatok alatt, úgyhogy most ez a "hiszti" nem ugyan az, mint amikor egy kolléga panaszkodik egy átlagos szeptemberi szerda este, hogy "még csak 20 ezernél tart, pedig már vagy 5 órája dolgozik".
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.01. 16:39:48 / # 351218
avatar
Én kezdem elveszteni a fonalat. Most tulajdonképpen miről vitázunk? 
Állítottad (pontosabban kérdezted), hogy aki nem tud átvészelni 3 hónapot, az mit csinált eddig 30 évig. Én erre írtam, hogy ezt nagyjából minden vállalkozótól meglehetne kérdezni, mert senki sem viseli jól ezt az időszakot. 

Bátyó 2020.04.01. 16:09:46 / # 351217
avatar
Jogos.
szálka 2020.04.01. 15:59:43 / # 351215
avatar

Egy példát hozok neked a múltból, igaz leegyszerűsítve, mert annyira szerteágazó és annyiféle hatásos érv is szólt ellene, hogy isten tudja mi lett volna a leghelyesebb döntés.

A sárgítás, 2013-ból. Fontos volt a fix tarifa mielőbbi bevezetése, ebbe a többség talán egyetértett.

Ennek ára volt, sok más mellet a fóliázás, amit viszont minden másnál hamarabb meg kellett csináltatni.

Persze rengeteg ellenzője volt, született ezerféle miért, stb. És persze a mindent háttérbe szorító " de milyen sokba kerül a kurva anyátokat rohadékok, miből, nincs pénzem...taxis érvrendszer.

Próbáltunk a józan észre hatni, hogy az alaptarifa 300-ról 450-re ugrik, és hogy az akkori hevenyészett statisztika szerint is havi átlagban 150 fuvart vett fel egy taxis az adott cégétől, és ehhez jött az utcai fuvar. Mondjuk kb. összesen 200 darab fuvar havonta. Ez nagyjából 30.000 forint havonta, 360.000 forint évente, amiért tényszerűen egyetlen plusz métert sem kellett megtenni. Ennek az egy évnyi összegnek kb. az egyharmadáért fóliáztak nagyjából 2-5 évre attól függően, hogy kinek mikor kellett autót cserélni.

Csak cirkusz volt, semmi más. És hozzászólások a kivéreztetett mikrovállalkozókról, mint ahogy te is leírtad ugyanezt kb másfél órája....

szálka 2020.04.01. 15:31:09 / # 351214
avatar
Milyen hosszú legyen annak a hullámvasútnak a pályája amire felülünk? Miért pont az egy decemberi "jó" hónaphoz viszonyítsuk az azt követő 2 - 5 hónapot? Persze visszakérdezhetsz, hogy miért ne? Nincs jó válasz. Aki például november közepén kezdett taxizni, és december után azt hitte, hogy ez mindig így lesz, az szimplán hülye. A január - február nagyjából olyan volt, mint  legtöbbször az év eleje. Akinek ez volt az első a taxis pályafutása alatt, az miért nem érdeklődött előtte, hogy mi vár rá? Nem február végén kell csodálkozni, hogy jééééé..... A munka március közepe óta sem állt le, csak jóval kevesebb lett.Akik meg régebb óta csinálják, azokra meg érvényes, amit donkihóténak és kertestaxinak írtam.Nem tudsz meggyőzni arról, hogy most nekem is be kéne állnom a nyávogó kórusba.Vállalkozók vagyunk annak minden előnyével és hátrányával. Ami körülöttünk van, az a kockázat amire illene készülni. Legalább valamelyest.De itt a taxisok jó része  sírásban a legerősebb.
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.01. 14:46:56 / # 351213
avatar
Félre értesz, teljesen igazad van, nekem semmi bajom nincs a felsőzsolcai pénztárosokkal, és tényleg nagy felelősség hárul a könnyű pénzt ígérő szereplőkre (mondjuk a sofőröket sem kell félteni, köztük is van pár vetítő gép). 
Én csak azt akartam hangsúlyozni, hogy egy ilyen gyenge január-február után nem csak önmagában a gyenge márciussal van probléma. 
szálka 2020.04.01. 14:28:14 / # 351212
avatar
Ha mindenképp erőltetni akarod a témát....én inkább sajnálom a  " felsőzsolcai kisbolt pénztárosát ", mint az Alabárdos tulajdonosát, aki alighanem csak sportot űz a rinyálásból, és előre mosta kezeit, ha később esetleg kitette az alkalmazottait. Én meg tudok olyan külvárosi éttermet, ahol a tulaj 3 hónapra vállalta, hogy kifizeti minden alkalmazottja nettó bérének a kétharmadát a teljes bezárás esetére is. ( még akkor hozta a döntést, amikor délután 3-ig nyitva lehettek )Nem állítottam afféle balgaságot, hogy nincs baj az országban, vagy hogy a taxizás a legjobb időszakát élné. Sajnálom azokat, akiknek a napi bevételén múlik az albérleti lakhatása, stb. De, innentől érvényes mindaz, amit a korábbiakban írtam. Oszt lehet utálni érte.A járványhelyzeten túl mindezért felelősek azok is, akik a könnyű pénz ígéretével idecsábítottak ezreket a taxipiacra. Legyen szó fuvarszervezőről, vagy autókiadóról.És felelősek azok az emberek, akik összeadni és kivonni sem tanultak meg az iskolában. A taxizásból meg annyit láttak, hogy felcsavarjuk a zenét, aztán jönnek a "jócsajok"...meg a külföldi, akit át lehet baszni.

anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.01. 13:45:55 / # 351211
avatar
A budavári Alabárdos étterem tulaja már február végén bejelentette, hogy végük van, és akkor még sehol sem volt fertőzött Magyarországon. Ha egy sok sok éve működő "luxus" étterem 2 gyengébb nap után lehúzza a rolót, akkor egy évek óta kivéreztetett mikrovállalkozótól mit várjunk? 
Nem kívántam politizálni, csupán arra akartam felhívni a figyelmet, hogy látszólag sokkal jobb volt a helyzet, mint amennyire valójában jó volt. Nem egy ismerősömet az aktuális munkahelyén ki sem fizették, és most nem a felsőzsolcai kisboltnak a 2 órára bejelentett fogatlan pénztárosának a fizetéséről beszélek, hanem magyar viszonylatban komoly szolgáltató cégek alkalmazottairól, akiket érintettek a korlátozások (mármint az üzleteket).
Itt taxis fronton szerintem inkább az a probléma, hogy volt egy iszonyat gyenge január-február, ahol nagyjából a fél brigád felélte a decemberi pénzeket, és akkor most jött egy még rosszabb március. 
Aki nem dolgozik inkább, és nem fizet tagdíjat, annak a január-február után túl sok megtakarítása nem maradt, és ugye bevétel nélkül nincs pénz, aki meg még mindig kint ül a hidegben, az meg amit megkeres, be is fizetheti a fuvarkufárnak, vagy éppen eltankolhatja a kúton. Szóval itt nem 5 nap csődről van szó, hanem inkább 90 nap csődről. 
szálka 2020.04.01. 13:11:06 / # 351210
avatar
Nincs értelme ilyen módon kibővíteni a kört, mert nem vezet sehova. Egyrészt ez nem a politikai topik, másrészt ahogy a taxisok közt, úgy más területen is vannak speciális élethelyzetek amelyekkel szemben nem áll meg az előzőekben leírt véleményem.Én általánosságban írtam arról a jelenségről, amikor egy-egy taxis már 5 nap után világvégét kiált.
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.01. 13:01:51 / # 351209
avatar
Ezt mondjuk minden vállalkozótól meg lehetne kérdezni, nem csak a taxisoktól...talán mégsincs akkora gazdasági dübörgés, mint ahogy azt a TV-ben látjuk. 
szálka 2020.04.01. 12:57:21 / # 351208
avatar
Nem ragaszkodom ahhoz, hogy igazam legyen. A véleményemet írtam le.  De, azt hiszem vagyunk itt néhányan akiknek a taxizás már nem munkahely, hanem munkahelyi ártalom. Értem ezalatt, hogy legalább 25 - 35 éve csináljuk. Na most felteszem a kérdést  (bár alighanem magamra zúdítom a népharagot) ha valaki több évtizede vállalkozóként éli az életét, és nem tud átvészelni 1 uszkve 3 hónapot, az vajon mi a fenét csinált 30 évig?
zulu 2020.04.01. 11:10:13 / # 351207
avatar

Sziasztok!Én írtam a Allianznak hogy méltányossági alapon mérsékeljék az összeget,a válaszuk az volt h sajnáljuk  de év közben nem áll módjukban mert törvényileg tilos. 

kertestaxi 2020.04.01. 10:37:00 / # 351206
avatar
Tulajdonképp még igazad is van. Szerintem vagyunk még egy páran akik nem számoltunk azzal, hogy éhen döglünk, mert a sárga férgek nyersen zabálják a denevért.
kertestaxi 2020.04.01. 10:28:36 / # 351205
avatar
Köszönöm az infót. Sajnos a következő évfordulóm decemberben lesz.
tomajer 2020.03.31. 18:35:14 / # 351200
Mindenkinek tele van a töke a biztosítókkal.  De mivel mindig van azért egy, amelyik alámegy a többieknek, a többség, túlélhető árakat talál.
Nekem is 180 / év.  Mert az Indi későn hívott :-(
donkihóte 2020.03.31. 17:46:06 / # 351197
avatar
Isten bizony nem akartalak provokálni.
szálka 2020.03.31. 17:22:42 / Módosítva / # 351195
avatar
Kötve hiszem, hogy ne értenéd. Viszont, ha a provokálásban leled meg az örömöd, hát tedd azt. Aki fél a felelősségvállalástól, annak lehetőségként ott az alkalmazotti lét. Állandó körülményekkel, főnökkel, szabott keretekkel. Aki meg jobban kedveli az önállóságot, a szabadságot az önmaga munkáltatójává válik. Viszont, ha így dönt valaki, akkor meg kell tanulnia tolerálni a bizonytalanságot, és vállalni egy jóval magasabb kockázatot.A függetlenség velejárója a kényelmes munkavégzés, de megnyered vele azt a kiszolgáltatottságot is, ami a politikai és a gazdasági változásokkal együtt jár.

donkihóte 2020.03.31. 16:09:59 / # 351194
avatar
Én vittem egyszer egy ( szerintem, szintén ) bitosítós középvezetőt. Volt időnk hosszan elbeszélgetni, így felvetettem neki ezt a kérdést ( akkor még nem voltak ennyire elszállva, mint ma, amikor majd' 2 kilót fizetek egy évre, egy összegben ),  de a 300% - végtelen szorzók már megvoltak. Akkor azt a választ kaptam, hogy a törvény szerint a kötelező gépjármű felelősségbiztosítást minden biztosítónak nyújtania kell. Sőt, nem válogathatja meg a biztosítottak körét. Tehát nincs olyan, hogy pl. traktorra vagy lovaskocsira ő nem hajlandó kötni. És mivel a biztosításokat egyedi szempontok és elbírálás alapján tarifálják, kidolgozták a jelenleg is működő rendszert a meghatározott kedvezményekkel és szórzókkal. Viszont betettek számukra egy kiskaput, mégpedig az "üzembentartás jellege" címszóval. Ezzel a tarifálás ( vagy indexálás vagy mittudomén ) során tetszés szerinti szorzókat használhatnak, amikkel aztán távoltarthatják maguktól a nem kívánt kört ( persze ezzel akarva akaratlanul megteremtették a lehetőséget a kartelezésre, a verseny teljes megszűnésére, a gazdasági erőfölénnyel való visszaélésre, a piac manuális felosztására, amit évenként változtathatnak...). És ő sem tud olyan statisztikáról, ami indokolttá tenné ezen szorzók számait. Én, mivel nem értek hozzá, teljes mértékben elhittem, amit mondott, ha nem igaz, akkor én is hazudok.  És nem hiszem el, hogy itt ne lehetne rendet tenni. És, hogy rajtam kívül senkit nem érdekel. 
donkihóte 2020.03.31. 15:32:34 / # 351193
avatar
Te mindig lebuktatsz, hogy milyen egyszerű is vagyok. Ebből kifolyólag nem értem, amit írtál.
Oldalszám: 10