Hozzászólások száma: 317
Ugrás a hírhez Oldalszám: 16
Témakörök > Hírek fórumai > Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.08.30. 15:36:32 / # 351719
avatar
Mondjuk a Boltnál legalább van cím, közhely, de "van miből" kifizetni a tagdíjat. Sőt...ha kiszámolom, bőven kifizetek én is 20% jutalékot, de vannak olyan napok, amikor többet is, számoltam már 30%-ot...és a boltnál te kapod a címet, ha közelebb vagy, a t4-nél meg vannak kollgák, akik mindig pont ott állnak, ahol jó cím várható, meg vannak páran akiket lehetetlen lenyomni a rádión...

Ez az egész rendszer abban az egy esetben lenne korrekt, ha a 80 ezres tagdíj alapján számolnák a címeket (tehát 20 ezer + címenként 545 forint), és ehhez nem lenne a 15%-os vidéki, 1400 forintos reptéri jutalék, plusz nem tettek volna pacsissá egy csomó címet, ami eddig nem volt az. Ha így lenne, akkor azt mondom hogy korrekt (és még így is relativ drágábban adnák a címet, mintha a teljes tagdíjból számolnánk, na de ne legyünk telhetetlenek). De az, hogy most a csapat jelentős többsége többet fizet, válság idején, kevesebb bevételre...hát minden, csak nem korrekt. 


anyahajókabinajtóhajtogató 2020.08.30. 15:22:13 / # 351718
avatar
Ez így igaz lehetne, amit írsz, de fenntartásaim vannak azzal kapcsolatban, hogy ez így fog megvalósulni... 
tomajer 2020.08.30. 11:50:31 / # 351711
"Miért ne lenne érdeke a cégnek, hogy sok taxist vegyenek fel? Egységnyi fuvarszám esetén nekik tökmindegy, hogy 200, vagy 300 taxis fizeti be a 690-et címenként, viszont nem mindegy, hogy 200-an, vagy 300-an fizetik be a 20 ezres alapdíjat."
Nem mindegy, hogy 80-100 ezret jelent egy új taxis felvétele, vagy egy kocsog kirúgása, vagy 20 ezret.
Hamarabb fogják elengedni a kezét a visszaeső renitenseknek, mert kisebbet buknak vele, és kevésbé fognak felvenni bárkit csak jöjjön, mert kevesebb plusz jön vele.


tomajer 2020.08.30. 11:47:01 / Módosítva / # 351710
Nem. 
A húszezer, plusz fuvaronként, 690.-  a korrekt ajánlat. 
Pláne, hogy van benne plafon.
Magyarul húszezer a tagdíj, és elkéri fuvaronként az alapdíjat.
Tömegesen állnak sorba a Boltnál, a 15-25% leadóra plafon nélkül.


donkihóte 2020.08.30. 11:05:18 / # 351709
avatar
125 ezer tagdíj a mai világban korrekt ajánlat? Hát gratulálok.
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.08.29. 21:12:35 / # 351708
avatar
Az a lényeg, hogy a taxi 4-nél két fajta tagdíj van már hosszú évek óta, a 105 ezres korlátlan, és a 80 ezer forintos tagdíj, amivel csak 110 címet lehet felvenni egy hónapban. 
Azok, akik az elmúlt években a 80 ezres tagdíjat fizették, most mind többet fizetnek, mint 80 ezer. Most átlagban 90-100 ezer között fizetnek azok, akikkel eddig beszéltem, és kevesebb, mint 100 címet vettek fel (a matekba ne menjünk bele, a vidéki és a repteres fuvaroknál több a leadó, ha viszel egy hónapban 10 repteres, meg 10 legalább 6500 forintos vidéki fuvart, akkor az úgy már +25 ezer minusz egy hónapban).
De akik eddig 105 ezret fizettek, azoknak is többet kell fizetniük, ~110-120 ezret, ráadásul KEVESEBB bevételre. Lehet zsonglőrködni a számokkal, de ez bizony a tagság nagy részének tagdíj emelés volt, mégha van is egy szűk réteg, aki pont jól járt ezzel. 

Miért ne lenne érdeke a cégnek, hogy sok taxist vegyenek fel? Egységnyi fuvarszám esetén nekik tökmindegy, hogy 200, vagy 300 taxis fizeti be a 690-et címenként, viszont nem mindegy, hogy 200-an, vagy 300-an fizetik be a 20 ezres alapdíjat. 



tomajer 2020.08.29. 20:02:16 / Módosítva / # 351707
"Tehát a lényeg, hogy akik eddig kevesebbet fizettek, azoknak most jóval többet kell,"
Ezt kibontanád nekem?
Mert lehet, hogy én vagyok a hülye, de nem értem.
Tehát, aki eddig is ötven hatvan hetven címet vett fel, az miért is kell, hogy többet ...  jóval többet fizessen?

A nyuggereknek, (mint lassan én is), teljesen megfelel.
Át fog alakulni a cég állománya...   a toplistás, napi 16 órát dolgozók elmennek máshova, és idejönnek  (Taxi4-ről van szó)  azok, akik viszont szeretnének kicsit dolgozgatni, ..... elülnek ők a droszton is, de nem baj, ha beesik egy két cím, ...  öreg vagyok én már ahhoz, hogy heti öt napnál, és napi hat-hét óránál többet dolgozzak,   típusúak.
Nekik eddig nem volt alternatíva.  Most lesz.

És a másik nagyon fontos szempont:  MOSTANTÓL A CÉGNEK NEM AZ AZ ÉRDEKE, HOGY SOK TAXIST VEGYEN FEL, HANEM AZ, HOGY SOK FUVART SZERVEZZEN. (Mert az ő bevétele is attól növekszik)
EGYÜTT SÍRTOK, EGYÜTT NEVETTEK.

Minőségi szemléletbeli változást kényszerít ki a fuvarszervezőből.
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.08.29. 19:06:09 / # 351706
avatar
Tehát a lényeg, hogy akik eddig kevesebbet fizettek, azoknak most jóval többet kell, akik eddig sokat voltak kint, azoknak is jóval többet kell, akik meg a kettő közötti halmazban vannak, jóesetben 1-2 ezerrel kevesebbet, vagy ugyan annyit kell fizetni, mint eddig, rossz esetben meg pár ezer forinttal többet. 
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.08.29. 19:03:21 / # 351705
avatar
Azt kihagytam, hogy pl. olyan fuvarokat is pacsissá tettek, amik eddig nem voltak azok, és ugyan 105 ezer forintig ez "bele van integrálva" a jutalékba, de afölött már nem...tehát rossz esetben valakinek több, mint 125 ezret kell fizetnie, alkalmasint kevesebb bevételre, mint egy bármilyen átlahos hónapban. 
Szerintem ebben semmi korrektség nincs, főleg hogy a fuvarok minősége is eléggé leromlott, több kollégát hallottam panaszkodni, hogy 8-10 fuvarból sincs meg a 20 ezer forint bevétel...
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.08.29. 18:56:23 / # 351704
avatar
120 címig abban az egy elméleti esetben jársz jobban, ha nincs köztük vidéki, és repteres cím, mert ha van (márpedig van), akkor már fizethetsz többet, mindezt úgy, hogy válság van, tehát nemhogy többet, hanem kevesebbet kéne fizetni, tekintve, hogy a fuvarszervező cégek is kaptak könnyítést az államtól, pl. a járulékfizetésre. 
Vagy szerinted nem inkorrekt dolog ilyen helyzetben, akárcsak 1 forinttal is tagdíjat növelni? 
A másik, hogy a 100-as tagdíjfizetők konkréten 10-20 ezrekkel többet fizetnek, mint eddig, ráadásul kevesebb címre, tehát kevesebb bevételre (és azért voltak egy páran, konkrét számadatom nincs erre, de nem 1-2 taxisról van szó).
Tehát pont, hogy egy elenyésző kisebbség járt csak jól, aki mondjuk alapból pont 110 és 120 között vett fel régebben is, és most is, mindenki más megszívta, tehát a többség (és még mindig hangsúlyozom, hogy ilyen helyzetben alapból gusztustalan akárcsak 1 forinttal is több tarhát kérni, nemhogy bizonyos esetekben 10-20 ezrekkel, vagy mégtöbbel).

Ha jön a második hullám, és olyan címmennyiség lesz, amivel tényleg "jól jár" a taxis ezzel a tagdíjszámítási módszerrel, az meg nettó csőd lesz, tehát megintcsak nem jár jól ezzel senki. Mert oké, hogy pl. 70 városi cím esetén csak 68 ezer a tagdíj, de 70 városi cím mire elég? Tankolsz, befizeted a tagdíjat, és éhen is haltál. Köszönjük. 
tomajer 2020.08.29. 17:50:23 / Módosítva / # 351697
Nekem az az infóm, hogy a számláló, 105 ezernél megáll.
Tehát, legfeljebb 125 ezer lehet a tagdíj, bármennyi fuvart is vettél fel.
Az az infóm is van, hogy a cég átlagfuvarszáma alapján, a többség jobban jár.  Egy réteg nagyságrendileg ott marad ahol most, ...  plusz mínusz ötezer, és egy elenyésző kisebbség aki rosszabbul fog járni.
Magyarul: 120 címig jobban jársz, 120 - 130 nál nincs változás, afölött, meg egy húszassal rosszabbul.

Viszont.  Jön a "második hullám"    tehát, ha most az üveggömbömbe nézek, azt gondolom, ez egy korrekt ajánlat.


anyahajókabinajtóhajtogató 2020.08.29. 14:09:48 / # 351696
avatar
Gyakorlatilag igen.
 20 ezer kp az alap takdíj, címenként 690 a jutalék, a reptér 1400, a vidék 15%. 
Eddig 105 ezer forintért korlátlan címet lehetett felvenni, most ha már valaki összeguberál 130 címet (ami legyünk őszinték, nem sok), amiben van reptér meg vidék is, több ezer forinttal többet kell fizetnie. De vannak kollégák, akik eddig 80 ezres tagdíjat fizettek (ezért 100 cím járt), ők most gyakorlatilag 10-20 ezer forintokkal fizetnek többet, kevesebb címért...Hiába na, valamiből ki kell gazdálkodni a zseni Reif fizetését. 
tomajer 2020.08.29. 06:22:59 / # 351694
Miért?Emeltek?  :-)
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.08.29. 02:04:35 / # 351693
avatar
"de egy kisebb csoport várhatóan visszatér a piac helyreállásával"
Nahát, ez a Reif egy zseni...nem értem, hogy miért nem a parlamentben kamatoztatja a tudását...

"A kieső fuvarok száma nagyjából megegyezik a pályaelhagyókéval"
Akkor már értem, hogy a taxi 4-nél miért emeltek tagdíjat...hiszen az alvállalkozóik ugyan annyi fuvart visznek el, mint tavaly ilyenkor...

tomajer 2020.08.28. 10:38:39 / # 351691

Messze van még a taxisok kilábalása


A taxisok forgalma 40-50 százalékkal marad el a tavalyi azonos időszakétól, és a hétezer taxi helyett csak 4500-5000 van a főváros útjain. A legutóbbi hónapokban javult ugyan az ágazat helyzete, de még mindig messze van a járvány előtti szinttől.


„A vidéki nagyvárosokban és a kedvelt üdülőhelyeken a belföldi turizmus fellendülésével jobban nőtt a fuvarok száma az előző hónapokhoz képest, de a fővárosban ez sajnos még nem érezhető” – mondta a Világgazdaságnak Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke.

Budapesten már fellelhető egy-egy turista, de a hotelek, panziók és főleg a idegenforgalomra épülő éttermek a hét minden napján szinte konganak az ürességtől.

A járványhelyzet miatti korlátozások lazítása után kismértékben érezhető volt egyfajta keresletemelkedés, de hirtelen meg is torpant, és már hosszú hetek óta stagnál – tette hozzá az elnök. Tavasszal, a legszigorúbb korlátozások idején a fuvarok száma 80-90 százalékkal esett. Azóta valamelyest javult a helyzet, de az előző évi adatokhoz képest még mindig nagyjából 40-50 százalékos a visszaesés. Metál Zoltán szerint ebben az is közrejátszik, hogy sokan még mindig otthonról dolgoznak, és csak a legszükségesebb esetben ülnek taxiba. Az sem javít a fuvarszámokon, hogy a fővárosi kulturális programkínálat továbbra is igen csekély. A becslések szerint

jelenleg 4500-5000 taxis próbál a fuvarokból megélni Budapesten, de továbbra is sokan szüneteltetik a tevékenységüket. Ebben az is szerepet játszik, hogy augusztusra már nem vonatkoznak a katafizetési könnyítések.

Tavaly Budapesten átlagosan hétezer taxi közlekedett, az idén tavasszal azonban csak 2000-2500, amihez képest a mostani ötezer már kimondottan pozitív. Reif Zoltán, a Taxi4 értékesítési vezetője a Világgazdaságnak elmondta, hogy a taxisoknak nagyjából a harmada abbahagyta a tevékenységét, de egy kisebb csoport várhatóan visszatér a piac helyreállásával. A kieső fuvarok száma nagyjából megegyezik a pályaelhagyókéval.

„Amíg a cégek nem kezdik újra utaztatni a munkavállalóikat, és amíg nem érkezik jelentős számú külföldi turista, addig nem várható további erősödés. Egy esősebb ősz viszont kis mértékben még lendíthet az ágazaton” – emelte ki Reif Zoltán. A céges utaztatások és a hétvégi éjszakai csúcs elmaradása okozza a legnagyobb hiányt a taxisok bevételeiben.

A járvány miatti korlátozások, a turizmus jelentős visszaesése, illetve a járvány utáni gazdasági recesszió nagy kihívások elé állította a Bolt személyszállítási szolgáltatását is. A vállalat közlése szerint a tavasszal a forgalom a töredékére esett, és a lassú növekedés ellenére még augusztusban sem tudott teljesen visszarendeződni az ilyenkor szokásos szintre. Az utazóközönség jelentősen megváltozott, a külföldi turisták száma még mindig elhanyagolható, bár a magyarok érzékelhetően többet taxiznak.

A taxizással foglalkozó cégek száma, kisebb megszakításokkal, némileg csökkent: júliusban hússzal kevesebb működő cég volt a piacon, mint 2019 hasonló időszakában

– közölte az Opten céginformációs szolgáltató. A járvány által leginkább sújtott három hónapban a vállalkozások száma ugyan csökkent, de elsősorban az új cégek alapításának visszaesése miatt.

osztap 2020.07.03. 13:32:10 / # 351627

alelölülő 2020.07.01. 18:11:41 / Módosítva / # 351625

tomajer 2020.06.19. 16:55:52 / # 351590
Semmi.Várunk.
alelölülő 2020.06.19. 15:39:00 / # 351589

Dübörög a reklámkampány, hogy megsegíti a kormány a bajba jutott vállalkozásokat. Volt ez az elektromos autó-támogatás két milliárddal. Ez taxinál kb 300 autóra elég, ami nagyjából a magyar taxisok 1-2 százalékát érinti. A vállalkozók 98 százalékának lesz még valami, vagy ennyi volt? Igaz, volt még pár hónap adójárulék-elengedés is, de mi a helyzet a kérésekkel, mint például kocsiéletkor-emelés?

szálka 2020.06.15. 02:17:31 / # 351567
avatar
És persze 3 év alatt 25 % - ot emelkedett, nem 45 - öt, ahogy a cikkben van. 
Oldalszám: 16