Hozzászólások száma: 206
Ugrás a hírhez Oldalszám: 11
Témakörök > Droszt Híradó > Észt mundérban... (taxifájos élmények) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2018.01.30. 07:15:50 / # 347660
Mégiscsak kéne ide egy lájk gomb :-)


balagge 2018.01.30. 05:31:05 / # 347659
avatar
"Egyébként meg a minimálbér kb. 85 ezer forint. Az évente legyen felfelé kerekítve 1,1 millió. 8 milla az áfa határ. 8 millióból 1,1 millió az 6,9 millió. Ez 12 hónapra leosztva 575 ezer forint. Azt akarod nekem mondani, hogy neked 575 ezer forint vállalkozással kapcsolatos kiadásod van havonta? "Annyi hiba van ezzel, hogy a havi 666e Ft árbevétel nem heti 40 óra munkával érhető el, mapredig a minimálbér heti 40 órás munkaviszonyt feltételez. Az inkább 10-12 óra heti 5-6 nap. A havi 575e költség az sajnos ott is van, ha nem is valljuk be magunknak minden elemét.Ami a tetves hiénát illeti a közvélekedés nyilván ez. de attól még azt gondolom mindenkit el kéne kaszálni akit rajta kapnak az árdrágításon. Még akkor is ha "csak" 1000 forinttal drágább a reptérig. 
Aki pacsipenzt akar fizetni, hogy fuvarhoz jusson mások előtt tegye azt, de ne az utassal fizettesse meg.
balagge 2018.01.30. 05:17:14 / Módosítva / # 347658
avatar
"Van bennem annyi humánum, hogy ne azon reszelgessem a körmöm önelégülten, mert néhány száz ember elvesztette a megélhetését,"Ezt nagyra becsülöm. Én örülnek ha egyszer az életben az történne, hogy van egy szabály amit be kell tartania mindenkinek és ha ezt néhányan figyelmen kívül hagyjak akkor annak pontosan olyan következményei vannak amikkel már előre kalkulálni lehetett. Ebből sok minden következne, hiszen megdöbbentő de egyben új élmény lenne ez. Olyasfajta következetesség, ami ha  gyakrolattá válik esetleg megváltoztatja nehany ember gondolkodását. Hát ez nem az az ország sajnos ahol ilyen változásokra lehetne számítani. Ezzel szemben az, hogy nekem minimum egy évvel korábban kell majd legközelebb vizsgázni mint a szabályokat leszaróknak és ezért semmilyen kompenzációhoz nem jutok, teljesen természetes...
balagge 2018.01.30. 04:59:58 / # 347657
avatar
Csak nem tudsz leszakadni erről a számról. Abból, hogy a Főtaxinál nincsenek 1800-an még nem következik, hogy neked van igazad. Ha értelmetlen kérdést tettél fel, annak nem feltétlenül az az oka, hogy az általam irt szövegnek nem volt értelme, talán csak te nem értetted...A két nagy érdekvédő leplezetlenül a fuvarszervezők érdekeit képviseli. Ezt akarod cáfolni? Akkor ki olyan mint a köztévé? :-)
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.01.30. 00:43:24 / # 347656
avatar
Köszönöm, hogy azt feltételezed rólam, hogy nem tudok számolni
De álljunk meg egy percre. Miből indult a vita? Cheater írt valamit, amire én reagáltam. A mondandóm lényege az volt, hogy ne vegyünk egy kalap alá egy taxist, aki ketyegő órával várja az utast egy pacsis címnél, egy olyan taxissal, aki 18 ezerért visz ki a reptérre a belvárosból utast, és még balhézik is, ha nem akarják kifizetni.
 Erre valamiért Hiénakutya és Szálka egyből jöttek nekem a "jellemfejlődésemmel" (úgy látszik nekik az olvasásfejlődésük rovására ment a jellemfejlődésük), meg hogy ne moralizáljak. Akkor ezek szerint, Ti úgy gondoljátok, hogy a börtönbe a többszörös gyilkos ugyan azt a bánásmódot érdemli, mint egy sikkasztó vagy egy parkoló csekket be nem fizető? 
Jó persze, értem én, hogy mind a kettő végül is elkövetett valami rosszat, de azért elég vastag a határvonal.
Kit nevezünk hiénának? A lakosság azt a taxist hívja annak, aki lehúzza az utasokat. Ki beszélt is most másról? Mondtam olyat, hogy aki nem fizet adót rendesen, vagy eltitkolja a jövedelme egy részét, vagy nem tesz elég pénzt félre az autójára, az egy tetves hiéna? Kérdezz meg egy járókelőt, hogy szerinte ki hiéna. Az utas leszarja, ha a taxis nem fizet áfát, meg azt is leszarja ha 10 ezer forinttal kevesebb lóvét tesz félre a munkaeszköze felélésére. Az utast az érdekli, hogy ne vágják meg. Emiatt nem mernek annyian taxiba ülni, nem azért, mert a sofőrnek van egy havi járulék elmaradása. De akkor fordítsuk meg a logikád. Akkor te állítod, hogy minden taxis hiéna? Tudjátok mit? Legyen. Ha nektek jobb a lelkiismeretetek ettől, akkor én nem akarok a boldogságotok útjába állni. 

Egyébként meg a minimálbér kb. 85 ezer forint. Az évente legyen felfelé kerekítve 1,1 millió. 8 milla az áfa határ. 8 millióból 1,1 millió az 6,9 millió. Ez 12 hónapra leosztva 575 ezer forint. Azt akarod nekem mondani, hogy neked 575 ezer forint vállalkozással kapcsolatos kiadásod van havonta? 
szálka 2018.01.29. 22:53:35 / # 347655
avatar
Minden bántás nélkül, de tényleg kezd olyan érzésem lenni, hogy egyáltalán nem értitek ezt az egészet.  "lengőajtó" elárulta, hogy csekély tapasztalattal bír. Azt nem tudom, te mióta gyűröd a kormányt. Abban kiegyezhetünk, hogy a keresletet az utazni vágyó embertömeg jelenti. De a kínálatot a taxi jelenti, nem a fuvarszervező. Az csak megpróbál magához kötni, vagy odacsábítani. Elvette a piacot. A miértre, a hogyanra és a megtartóképességére egy másik mese lenne a magyarázat.Gazdasági alapvetés, hogy egy cég sikere illetve sikertelensége mindig a konkurencia sikerének illetve sikertelenségének tükrében mérhető. Nyilván bármit meg is tesznek érte. De a taxi annyiban mégis speciális, hogy itt a taxisok a semmiből képesek ezer fős céget felépíteni. Csak egy mondat kell hozzá : van munka bőven. A rossz emlékű plus a példa.Felteszem, ha a főtaxi belefulladna a munkába, a taxisok tülekedve nyújtanának segítő kezet.Ettől akár még igazatok is lehet, de a mértéket és a kizárólagosságot továbbra is vitatom. Van bennem annyi humánum, hogy ne azon reszelgessem a körmöm önelégülten, mert néhány száz ember elvesztette a megélhetését.Olyanok vagytok, mint a köztévé híradója, ahol nem híreket mondanak, hanem mondanivalóhoz keresnek híreket.Eldöntöttetek valamit és slussz. Igaz, hogy az egész főtaxinál nincsenek 1800-an, de fújjátok.Egyébként ha nem érted a kérdést az azért van, mert annak az általad írt szövegnek se volt értelme amire a kérdést megfogalmaztam.
focilabda 2018.01.29. 22:06:01 / # 347654

Jólvan.  Pörög szépen 😉😉😊😊

tomajer 2018.01.29. 20:18:22 / Módosítva / # 347653
Vagy csak jól becsapod magad, és összekevered a bevételt a jövedelemmel :-(
A mi bevételünknek, 300 ezer alat, 10%-a a jövedelem ..  efölött kezd el, hatványozottan növekedni.  És az áfahatár tökéletesen behatárolja a minimálbér nagyságrendű összeget.
Nna persze, sokaknak van erre megoldás, de akkor már életbelép, a "valakit meglopsz"  kategória!
balagge 2018.01.29. 20:10:43 / # 347652
avatar
A kereslet és kínálat aranya határozza meg, hogy ki van jobb pozícióban. Ha kevesebb az elérhető taxis a piacon, kevesebb a lehetősége a fuvarszervezonek a szemezgetesre, sőt adott esetben életbevágó a tagfelvétel. Amennyiben hosszú időn keresztül nem tudja teljesíteni az igények egy kritikus részét, romlik a piaci pozíciója. Ha nem lépnek akkor pontosan ez történt volna a legnagyobb céggel és szerintem ezért és kizárólag ezért segítettek ki azt az 1800 embert. A számot magát nem én találtam ki, itt írta valaki...Válaszom: Szerintem sehonnan nem jönnek, ha kiesik január 1-el 1.800 ember :-)))Az utolsó kérdést nem tudom értelmezni...Ki jön ki helyett hova?
hiénakutya 2018.01.29. 19:33:44 / # 347651
Ezt csak te tudhatod.
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.01.29. 18:24:28 / # 347650
avatar
Elhiszem, hogy régen más viszonyok voltak, de aki manapság csak csalással tudja elkerülni a csődöt, az szerintem valamit nagyon elbasz.
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.01.29. 18:18:49 / # 347649
avatar
"Ha ennél többet keresel és/vagy kevesebbet dolgozol, akkor vagy az utasaidat lopod meg, vagy az államot, vagy a vállalkozásodat, esetleg mindhármat"
Mondom, én hülye vagyok, engem átkúrnak az utasaim, és több pénzt fizetnek, csak nem veszem észre, és a fuvarszervező cég is titokban visszacsempész a zsebembe egy vagon pénzt, csak pancser vagyok, és nem tudok róla.
Átlagban 9 órát dolgozom, heti 5-6 napot, és nem minimálbért keresek.  És nem húzok le senkit, ez hogyan lehetséges? Ezt most komolyan kérdezem. 


hiénakutya 2018.01.29. 18:04:31 / # 347648
Segítek értelmezni az alábbi mondatrészt:
"Tekintettel arra, hogy a hőn áhított 280 forintos fix tarifa kialkudásakor a taxis jövedelmét az akkor aktuális tán bruttó 93 ezer, nettó 64190 forintos minimálbérrel tervezték...".
Nos, ez a következőt jelenti: amikor a taxisok egy viszonylag hosszú és rögös tárgyalási folyamat során kialkudták a fix tarifa mértékét, ahhoz különböző számításokat nyújtottak be. Ezen számításokban szerepelt a taxis jövedelemigénye is, amire kb. az volt a politika reakciója, hogy szakképzettséghez nem kötött tevékenység mivoltából fakadóan a taxist a minimálbér illeti meg és nem több.Ennek megfelelően a 280-as tarifa egy mindent korrektül csináló, igen hatékonyan, napi 8 órában, heti 5 napon keresztül dolgozó taxis számára havi nettó 64190 forintos jövedelmet kell biztosítson és nem többet.Ha a taxis ennél több pénzt szeretne, akkor dolgozzon többet, dolgozzon hatékonyabban, és tegyen szert több borravalóra.
Mindehhez pedig fektessen be pár milliót.
Nos, a hatékonyság növelése csak egy bizonyos pontig lehetséges, de nem kezdek erről hosszasabb okfejtésbe, mert két éves taxis gyakorlattal már nyilván van némi rálátásod a munkaidő- illetve a futásteljesítmény kihasználtsága közti anomáliára.
Ha a hatékonyságod tartósan 50 százalék feletti, akkor a kollégáidat lopod meg.A munkaidő fokozása is csak korlátozottan lehetséges; ha mondjuk nem napi 8, hanem 24 órában taxikázol, megtartva a heti 2 pihenőnapot, úgy a fenti (ma már nem érvényes) minimálbér háromszorosát is megkeresheted, ha azt feltételezzük, hogy háromszor annyi idő alatt háromszoros bevétel érhető el. Ebben az esetben közel 200 ezer Forintot is megkereshetsz havonta.
Amihez még jön a jatt.
Legyen 300.
Ha ennél többet keresel és/vagy kevesebbet dolgozol, akkor vagy az utasaidat lopod meg, vagy az államot, vagy a vállalkozásodat, esetleg mindhármat.
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.01.29. 17:28:06 / # 347647
avatar
Egyébként kifejthetnéd, hogy miért probléma, hogy csak két éve taxizom, gondolom te úgy születtél, hogy már 20 éve taxiztál  
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.01.29. 17:24:34 / # 347646
avatar
Nem, nem tudok semmit, hiszen csak két éve taxizom, az hogy előtte hány évig volt más vállalkozásom, az nem számít, de megmondtad a frankót, jól leoltottál , amiért csak 2 éve taxizom, inkább bekussolok, nyilván én vagyok a hülye, és biztos átbasztak az utasok, mert több pénzt adtak, csak így lehetséges, hogy nem mentem csődbe. Ja, és miattam utálja ebben az országban mindenki a taxisokat. Kérlek ne bánts tovább!
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.01.29. 17:23:07 / # 347645
avatar
Úgy látszik nem vetted észre, hogy azt is leírtam, hogy nem veszek fel pacsis fuvarokat. Kezdőként felvettem, igen, leginkább, mert nem tudtam, hogy mik a pacsis címek, és mik nem. Néhányszor felvettem ezer forintosat, aztán kb. 1 vagy 2 alkalommal 2000-reset, és ennyi, itt befejeztem, azóta nem. Ez nem hősiesség, csak mondom. Szerintem összesen nem fizettem 10 ezer forintnál több pacsipénzt a 2 év alatt, de lehet, hogy még ezzel a 10 ezerrel is túlzok. Beláttam, hogy ez nem oké, és ennyi. 

Én csak arról beszélek -akár veheted moralizálásnak-, hogy ez azért mégsem ugyan az, mint amikor a 100 kilós barnult kolléga 18 ezerért viszi ki a reptérre az arab csajt, és még meg is rángatja, amiért nem akarja kifizetni. A csalásnak meg van elfogadható meg nem elfogadható mértéke, különben az egész ország börtönben lenne, ha ez nem így lenne. 


hiénakutya 2018.01.29. 17:01:19 / # 347644
Már 2 éve taxizol?


Akkor tudsz mindent.
szálka 2018.01.29. 17:00:55 / # 347643
avatar
Túl hosszúra nem ereszteném, mert láthatóan valóban nem érted.
Te írtál itt mindenekelőtt arról, nehogy már te legyél veszteséges és ezzel mintegy meg is magyaráztad  a 2000 forintos pacsipénz áthárítását.  De, mindjárt hős áldozatként is megünnepled magad, mert az 1000 forintos pacsipénzt hajlandó vagy benyelni.
Azzal a ténnyel mit sem törődve, hogy  az úgymond "leadó" egyébként tilos, ráadásul önbecsapás. ( cheater ezt igen érthetően kifejtette)
Tehát, mindjárt itt egy szabálytalanság amiért akár ugorhatna az engedélyed, de nyilván te lennél a legjobban felháborodva, ha bekövetkezne.
Mindennek az áthárítása az utasra, árdrágítás. Ha úgy tetszik, csalás. Nevezheted felőlem bárhogy, akár még veszteségminimalizálásnak is.  Szintén ugorhatna az engedélyed.
Abban nem fogunk egyetérteni, hogy van-e a csalásnak elfogadható és elfogadhatatlan mértéke, mert az írásod szerint, illetve szerinted van. Nyilván akkor az is elfogadható számodra, ha a benzinkúton 2 literrel csapnak be és nem hússzal.
Már csak azt kell eldöntened, szabályosan dolgozol-e, vagy sem?
És az etikáról, illetve etikátlanságról  még nem is beszéltünk. A pacsipénzes előnyszerzésre gondolok, de cheater ezt is szépen kifejtette.

Ha, mindezt legalább nagyjából megértetted, akkor elindultál a jellemfejlődés rögös útján...
És, ha azt is érzékeled, hogy a leadó vagy pacsipénz elutasítása nem hősiesség, hanem ok a felháborodásodra, amiért a fuvarszerveződ az egyébként befizetett tagdíjadért elveszi tőled a lehetőséget, hogy az ilyen szállodáktól dolgozhass, akkor el is érkeztél valahova.



anyahajókabinajtóhajtogató 2018.01.29. 16:50:26 / # 347642
avatar
Egyébként a taxisok megítélése a béka segge alatt van, ha nem lenne Soros György, talán mi lennénk a harmadik legutáltabb embercsoport az országban, és hidd el, hogy erről nem én tehetek. 
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.01.29. 16:43:00 / # 347641
avatar
Ne haragudj, én kérek elnézést, hogy kb. két éve taxizom, és egy kezemen megtudom számolni, hogy hány utast vertem át, azokat is vagy pacsipénzt miatt, vagy mert külföldi pénzzel akartak fizetni, és valami nevetségesen túlárazva akarták rám sózni a valutájukat (volt aki 320 forintért akarta az euróját számolni meg stb.). Szégyellem magam, nem tudtam, hogy itt alap, hogy minden beülőst le KELLENE rántani. 

Egyébként nem tudom milyen minimálbérről beszélsz, azt akarod mondani, hogy amíg az ÁFA határ 500 ezer forint volt, addig az átalányadózó taxisok 64 ezret kerestek nettóba, ha nem csaltak? Ez egyszerűen nem igaz, vagy lehet, hogy engem basztak át, és kevesebb tagdíjat kértek tőlem, meg kétszer annyi pénzt fizettek az utasok, csak nem vettem észre, mert hülye vagyok. 
Oldalszám: 11