Hozzászólások száma: 206
Ugrás a hírhez Oldalszám: 11
Témakörök > Droszt Híradó > Észt mundérban... (taxifájos élmények) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
balagge 2018.01.27. 19:52:06 / # 347607
avatar
Akkor ez az emberbaráti szeretet jele lenne? De azért ha kiesik 1800 taxi akkor az nekik is faj, nem?
balagge 2018.01.27. 19:50:05 / # 347606
avatar
Lehet, még kedvezőbb feltételekkel kellene szerződéskötésre csábítani taxisokat? Hova vezetne ez?
cheater 2018.01.27. 19:48:40 / # 347605
                                                                           

Ez terjedt el az elején, de nem. A náluk állományban lévő 200-300 problémás taxis nekik nem tétel, nincs is a kavarásra ok, sorban állnak a bérautókért. Tehát ha azt feltételezzük, hogy ezt a gonosz Dudás intézte kizárólag a saját érdekeit szem elött tartva akkor tévedünk, hisz neki úgymond mindegy, az egyik kiesik már ül is rá a következő, pont lesz@rja

Ez az egész sztori onnan ered, hogy ők voltak az elsők akik körüzenetben tájékoztatták a rendszerből kiesett taxisokat, hogy ha gondolják mégis tudnak tevékenykedni.

Nem a 250 fő a nagy szám itt, hanem az 1800.

balagge 2018.01.27. 19:44:27 / # 347604
avatar
A nagymúltúnak...ahha Probléma lett volna NEKIK...
balagge 2018.01.27. 19:43:16 / Módosítva / # 347603
avatar
Azt javaslom ne szálljon senki se magába! Helyette kaszaljanak el mindenkit akit van miért, akkor is ha a belvárosi hotelből viszi ki az utast 10e-ért reggel a reptérre!
focilabda 2018.01.27. 19:40:16 / # 347602
Egyrészt.  Másrészt meg nemtudták volna ellátni a rendeléseket ami szintén jelentős problémát generál....
balagge 2018.01.27. 19:39:25 / Módosítva / # 347601
avatar
Nem érdekel mennyibe kerül az ellenőrzés amíg 8x.ooo,-Ftx4000/évet meg nem haladta a költsége. Utána lehet beszélni róla milyen keretből folytassák. Nem azt kell ellenőrizni a telephelyen hogy sárga-e a sárga.
balagge 2018.01.27. 19:34:44 / # 347600
avatar
Pontosan! Ki kellett volna húzni a lábuk alól a talajt. Tudtak, hogy január 1-től csak így tolhatják tovább, mégis szartak rá. És most, hogy egy huszárvágással megoldották a helyzetüket elégedetten csettinthetnek, lám ismét nekem volt igazam! Gratulálok azoknak a szarhaziaknak akiknek köszönhetően kitolták a határidőt! Miért is? Kiszámolták, hogy ha nem változtatnak rajta, februárban 200 taxissal kevesebb fizeti be a havi lóvét a pénztárba. 
focilabda 2018.01.27. 19:29:48 / # 347598
Igen. Akár még igazad is lehet.Ez is egy lehetséges változat.De nekem szent meggyőződésem, hogy a Dudás nevű főtaxi alkalmazott aki párhuzamosan kamarai tisztségviselő intézte a halasztást mert ha a főtaxi állományának jelentős része nem tudott volna januártól dolgozni akkor nagyon nagy valószínűséggel borult volna a rendszerük.Ugye tudjuk, hogy mekkora pénzek mozognak abban a rendszerben. Szerintem azt féltik és nem a taxisok egzisztenciáját.... 
cheater 2018.01.27. 19:14:14 / # 347597
Dehogy az érdekvédőnek volt az érdeke, már most az elején szólók mielőtt valaki beleélné magát. Semmi ilyesmiről nincs szó.

A budapesti taxisok alhangon 30%-a be sem jelentkezett erre a vizsgára. Nem hogy nem ment el, be sem jelentkeztek. Ha decemberben jelentkezel februárra kapsz időpontot. Még ha sikeres vizsgát is teszel két hónapon át nincs meló.

Hogyan kell ezt az 1800 embert kezelni, mondd meg! Mit kéne csinálni velük? Kihúzni a lábuk alól a talajt?

Lehetünk vaskalaposok és mondhatjuk hogy igen, ők qrták el megérdemlik. Mi megcsináltuk, ők is csinálják meg.

Nekem is csalódás, én is nagy tisztulást vártam ettől a rendelettől a budapesti taxis piacon. De akkor is, nem 10 emberről volt szó, hanem ezres tömegről. Ez a döntés inkább szólt a szolidaritásról, mint bármi másról.


Még egy adalék ehhez a vitához: a klasszikus hiéna (milyen elegáns megfogalmazás figyelitek?:P) annak homlokegyenest az ellentétét állítja mint ami itt sokak véleménye. Ő azt mondja, őt azért kergetettik a cégek hogy kénytelen legyen belépni hozzájuk, de ő az utolsó mohikán és ő ellenáll.


Egyébként az ellenőrzéseket sem szidhatja senki, iszonyat számban zajlik, iszonyat pénzen és halálos pontosággal szúrnak a legfájóbb helyekre. Van bárkinek sejtelme arról mennyibe kerül 2 rendőr + 2 BKK + 2 NKH + 2 NAV + 2 próbautas + taxiszámla egy helyen egy időben? Hétköznap jellemzően 7, hétvégén 15 ellenőrzés zajlik. Az nem kevés, volt ezt megelőzően valaha ilyen mértékű, ráadásul ennyire irányítottan a problémás helyekre? Nem.

Mielőtt nekemszegeznéd a kérdést, hogy akkor mégis hogy a fenében tudnak sokan (már nem mindenki) tovább tevékenykedni, azért mert sok budapesti taxis meglepően találékony, amivel magukat a szabályozókat is meglepik időnként.


Szálkával értek egyet, mikor a taxisok a kezükbe kapták a lehetőséget, hogy változtassanak akkor azt jól elqrták, mert semmi nem volt elég. De azt is át kell látni, hogy nem csak azok qrták el akik raboltak.

 Szidom a hiénát, hogy milyen gonosz, miközben én csendesen bebagyogok a hotel recepciójára leteszem a 2000Ft pacsipénzt és viszem a reptérre az utast taxióra + 2000Ft-ért. Innentől kezdve semmi jogom nincs mást megfedni, hisz ugyanolyan szereplője vagyok az eseményeknek, mint a sokat szidott hiéna. Egyrészt én is reszelem az utast, másrészt igy veszem el a lehetőséget attól a mezitlábastól aki kinn várakozik a hotel előtt reménykedve várva a sorára, de hát sorról szó sincs. Én vagyok az aki belekényszeríti őt abba hogy ha véletlenül mégis beesik valami akkor raboljon.

Plusz belekeveredtünk abba a helyzetbe, hogy a recepciós uralkodik rajtunk, Tehát nem mi rajta, miközben ő igényli ezt a szolgáltatást és az állását kockáztatja, ha a szálloda vendége nem kapja meg a kocsit mégis mi taxisok addig okoskodtunk egymás ellenében, hogy a recepciós azt mond amit akar. 1500, 2000, 3000, ennek a folyamatnak nincs vége, ez a szám csak attól függ mennyi épp az aktuális tarifa. Egy elképzelt világban ahol nem vagyunk korruptak milyen bajban lenne a recepciós ha nem kapna kocsit, mert mikor követelné a pacsit akkor minden taxis hátat fordítana neki.

Én azt javaslom mindenki szálljon magába és ha érdemben tenni akar akkor elsőként a saját szerepét gondolja végig ebben a folyamatban.


Ennyi különböző érdekű és különbözőképpen szocializált szereplő sosem fog magától egy irányba menni. Még akkor sem ha százszor elmagyarázod neki mi a közös érdek.

Mi a megoldás? Talán az lett volna valaha, ha csak önálló vállalkozóként lehet taxiszolgáltatást nyújtani. De úgy tűnik ez a vonat már elment, 5 éve mikor (Jézusom...már 5 éve vitázunk? hogy szalad az idő)  ez a vita elkezdődött köztünk talán még lett volna sansz.

Másik még élő lehetőség egy emberként beállni egy hatékony és akaratos érdekvédő mögé teljes mellszéleséggel. Azzal meglepően sokat elérnénk.

Harmadik lehetőség is van, az eseményeket követve meggyőződésem, hogy ez lesz a vége, de ezt le sem írom, mert ez legalábbis első blikkre a taxisok 90%-nak nem fog tetszeni. De könnyen lehet, hogy csak ez menti majd meg a szakmánkat a kihalástól és maradunk a kollektív közlekedés teljes mértékben elfogadott szereplői.

szálka 2018.01.27. 17:37:10 / # 347595
avatar
Tisztázzunk egy alapvető félreértést: egyetlen szóval sem tettem  utalást arra, hogy ne lenne szükség szabályokra. Csak tükröt próbáltam tartani. Hiába bármilyen elvárás/követelmény, ha magát valamiféle rózsasándornak képzelő taxis a saját törvényei szerint "él".
A tisztességnek nincs mértékegysége, de legkevésbé sem ajtón hordott matricában mérik.
Egy antiszociális alaknak papolhatsz bármennyit  a szabályokról, mert a személyiségéből pont az a lelkiismeret hiányzik amire alapozhatnál.
A "ne lopj" törvénye akkor nyer értelmet, ha belülről jön. Ha mégse, a történelemből még mindig vehetünk drasztikus példákat a retorzióra, de a taxisok az ellenőrzések ellen is tiltakoznak, mert szerintük mindig a másik sarkon áll a tolvaj geci. Képzeld el, ha az orrukat vágnák le, mint Szent László idején...
A fuvarszervező meg pont addig tud hasznot húzni ebből a helyzetből, amíg a taxisok jó része olyan amilyen.
És a zavaros helyzetértékelésedhez meg annyit: amikor életbe lépett a fixtarifa és elterjedt a köztudatban, hogy megszűntek a kedvezmények, igenis több lett a beülős. És, ha azt az irányt fenntartjuk, illetve a folyamatot nem csesszük el, akkor a fuvarszervező a kevesebbért nem tudott volna többet kérni.
focilabda 2018.01.27. 17:01:23 / # 347591
Miért nem?Azért nem, mert az erővel is rendelkező érdekvédőink ezt nem eröltetik.A kreszvizsga határidejét megtoldották mert az érdeke volt az érdekvédőnek! Az hogy rend legyen, az nem érdeke az érdekvédőnek mert akkor a munkáltatója érdekei sérülhetnek.Ugye tudjuk, hogy   ki ez az érdekvédő. Mire gondolok?  Ha ténylegesen rend lenne a városban, vagy a reptéren, akkor tudná annyiért adni a szolgáltatását (😀😀) az a bizonyos fuvarszervezö??
balagge 2018.01.27. 16:29:51 / # 347590
avatar

Mondok 2 egyszerű példát! Király u. Wombat "parkoló", Deák droszt. No a freelancer brigád miért létezik még háborítatlanul? Miért nem vették el az engedélyeket? Négy év alatt nem sikerült kidobni őket a piacról! Ki a felelős? 

Gondot jelentene? Ha visszajön az arc egy másik autóval, szedem is le a rendszámát! Minden napra egy rendszám. Felpattintunk rá helyette egyet a talonból? Az már bűncselekmény! Egyedi azonosító jel meghamisítása! Hamar lenne vége ennek a parádénak!

balagge 2018.01.27. 15:54:48 / # 347586
avatar
Így van, szar alak mindenhol van. No ebből is következik, hogy a megfelelő szabályozás és a szabályok konzekvens betartatása az egyedüli ami eredményt hozhat ill. hozna, hovatovább hozott volna. Ez a munka érdeklődés hiányában elmaradt, ebből következik, hogy a dolgok nem változtak. A fix tarifa többek között azért volt jó,azért volt meg a támogatottsága mert a taxisok is örültek neki, de a fuvarszervezok is azonnal emelhették a tagdíjat erre hivatkozva. Ez a beülős történeten nem segített. A hiénák akik azóta és azelelott is portyaztak, szépen lejáratták mostanra a leintést. Már a reptéren elkezdődik az ismerkedés a turistákkal, így a városban már eszük ágában nincs leinteni taxit.
Mások hibáztatásának felhozása helyett, ha úgy érzed ezt belülről nekünk kellett volna elintézni, add elő a mikéntjét! Szerintem alapvetően hibás a koncepciód, mivel nincs olyan szakma, terület bármi a társadalomban ami a benne jelentkező problémákat önmagában hatékonyan kezelné. Az internet aljanepe rigmusai pl.: "miért nem tesznek rendet maguk között?" nem segítenek a probléma megoldásában, csak hergelik egymást az #ubervagyok idióták.
Aztán meg, ha már vettük a fáradtságot és felismertük az egyszerű összefüggést miszerint a fuvarszervezok hasznot húznak ebből a fennálló helyzetből és aktívan részt is vesznek a fenntartásában, ugyan hogyan húzzák ki magukat a taxisok ebből a mocsárból önerővel? Hajunknál fogva mint a Münchausen báró?Felfegyverkezve vegyek fel a harcot a hiénákkal? Menjünk börtönbe? 

szálka 2018.01.27. 14:37:00 / # 347585
avatar

A végtelenségig lehet csűrni-csavarni tetszetős szóvirágokkal az önfelmentést, elvégre a világ legjobb kifogása a mások hibáztatása. Sem a bkk, sem a fuvarszervező nem keltett életre valamilyen rejtélyes laboratóriumban egyetlen hitvány, csaló taxist sem. 

2013 szeptemberétől a fixtarifával megvolt az esély arra, hogy legalább kiegyenlítődjenek az arányok az utcai beülősök és a telefonos rendelések közt. Voltak is erre utaló kedvező jelek, de ahogy az ebben a nyomorult közegben már-már természetes, sokan kaptak vérszemet. És még csak különbséget sem akarok tenni céges és cégen kívüli közt. Szar alak mindenhol van..... csak legfeljebb a lebukás esélye, vagy annak hiánya szab gátat annak, hogy melyik taxis keres utast és melyik áldozatot.

Lehet itt ábrándozni egy a mostaninál kedvezőbb körülményről, de sajnos magunkat gáncsoljuk el az odavezető úton.

tomajer 2018.01.26. 21:48:11 / # 347574
balagge 2018.01.26. 21:10:52 / # 347572
avatar
Pont ezért írtam, hogy semmi nem fog változni...nem gyomlálja ki a bkk a hiénát, mert más az utasítás. Mímelik a hatékony (majdnem) hatóságot. Mióta nincs lehetőség telefonos árszabasra ez tartja életben a fuvarkufárokat.
balga 2018.01.26. 20:02:23 / # 347569
Ez így van. Viszont azt is tudjuk, hogy az utasok miért bíznak jobban a céges taxiban.
balagge 2018.01.26. 19:49:11 / # 347568
avatar
Az, hogy nyugodtan be merjen oda ülni, nem érdeke a fuvarszervezőknek. Ezért marad minden úgy ahogy van.
balga 2018.01.26. 19:47:05 / # 347567
Gondolod hogy a TAXIFY-t érdekli a taxis sorsa? Ugyanúgy mint a többi fuvarszervezőt? Told be a lét, oszt jó napot! És a cégek ellen valóban csak a kiállási díj lenne hatásos. És még az, hogy az utas nyugodtan be merjen ülni a FREELANCER kocsiba.
Oldalszám: 11