Hozzászólások száma: 171
Ugrás a hírhez Oldalszám: 9
Témakörök > Droszt Híradó > A taxi fáj? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2019.02.21. 11:01:15 / # 349684
5400-nál kevesebb sose volt.  Hogy ma 6500-e, azt nem tudom.
De azt viszont igen, hogy végeredményben ma nem divat taxisnak jönni.  
Sokan megpróbálják, de általában két három hónap után odébb is állnak.   Ahogy  a gyakorlatban is kiismerik a rendszert rájönnek, hogy a bevétel nem jövedelem.
donkihóte 2019.02.21. 10:40:25 / Módosítva / # 349683
avatar
...100%-ban legális vagyok adózásilag is ...
...kb 800-1M körüli a havi bevételem....

Ajjaj, nem üti egymást a két állítás?
Amúgy tomajer, egy kicsit takaríthatnál, állítólag így is 6500 engedély van kiadva ( 1500-zal több, mint egy éve ) Bp-en. Igaz, én is feszegettem kíváncsiságból a témát, de ilyen konkrét összegekre nem számítottam. Ki az a hülye, aki olvassa és nem megy rögtön taxikázni? És ez még a jobbik eset, ami történhet. 
tomajer 2019.02.21. 10:37:22 / # 349681

Örülök, hogy van itt fájos,  aki lelkesen tájékoztat bennünket, az aktuális szabályokról. 

Tényleg jó alternatíva lenne, ha nem lenne a sávos leadó.  Mert akkor pont azoknak érné meg átmenni, akik kevesebbet szeretnének már dolgozni, és nem éri meg nekik egy teljes tagdíj.
Reméljük egyszer rákényszerülnek arra, hogy ezt a csoportot is megszólítsák.
Ma, mi öregurak, minden cégnél ráfizetünk ...
Olyan jó lenne csak azért fizetni, amennyit megcsinálunk.  De azért, reális összeget.

steve73 2019.02.20. 21:19:02 / # 349678
avatar
Köszönöm! Akkor ilyen előny sincs... (Pedig ez nem ártana, minden cégnél! Hiszen ha odamegyek, és várok, miközben lemondja, az kiesett üzemanyag, kiesett idő! Nem kicsit bosszantó! Érdekképviseletünk dolga lenne ilyen alapvető dolgok kiharcolása... )
taxiapp 2019.02.20. 20:43:57 / Módosítva / # 349677
avatar
"Tényleg, a Fy applikáció von le valami összeget, ha a kedves utas nem jelenik meg, vagy mondjuk 8 perc után lemondja?"
https://support.taxify.eu/hc/hu/articles/360009457274-Lemond%C3%A1si-d%C3%ADj

"Természetesn megértjük, hogy számos okod lehet a rendelésed lemondására, de a Taxify nem számol fel lemondási díjat. Azonban többszöri, rövid időn belüli lemondás a felhasználói fiók blokkolásához vezethet."

steve73 2019.02.20. 16:58:47 / # 349676
avatar
Aha, sejtem mi a bajod a "hagyományos" taxitársaságokkal. Részben egyetértek. Pl a pacsipénzt úgy törölném el mindenhol, ahogy van! Full illegális! Én pl nem tekerek órát egyáltalán, 100%-ban legális vagyok adózásilag is, de nem is viszek hoteles fuvart, mert nem akarom tömni a londinert illegális pénzekkel! (Ha meg nem tekerek órát, akkor hogyan érné már meg pacsipénzzel aprópénzért reptérre hordani tehetős külföldieket???) Mindegy is, nem stresszelek ilyenen, inkább direkt kimaradok ebből az egészből! Nálam ez ugyanaz a kategória, mint hogy a cégeknél a pénzbüntetések végül kinek a zsebében landolnak??? Ki, és mennyit adózik utánuk?

Szóval nekem egyenlőre nem választási lehetőség a Fy. Ha a leadót levinnék egységes 10%-ra, akkor komolyan elgondolkoznék egy váltáson! (Nekem nem jó a sávos rendszer, nem akarok heti 110 fuvart csinálni, hogy ugyanaz legyen a leadóm, mint most, miközben van 60 körüli fuvarom.)

Ha a Fy leszerződne kb olyan kaliberű partnerekkel, mint most a 3 nagy, (Főtaxi, 6x6, City) és sehol sem lenne koncessziós díj, se pacsipénz, se semmi, bárhogy is hívjuk, akkor ugyancsak elgondolkoznék a váltáson... (6x6-ról tudok nyilatkozni, ott a TV, kórházak, reptéri kiszolgálók, ezek mennek "holt idényben" is, pl most a fos januárban... Van kb 7-8 disco, nyáron lesz több is. Nyáron Sziget, F1, és még egyéb rendezvények. Év végén szintén egy csomó rendezvény...)

Ha ez a 2 dolog egyszerre teljesülne, (10% leadó, és számottevő állandó partner) akkor másnap én is váltanék. De így ebben a formában nem érzem, hogy váltanom kéne...
Viszont azt is látom, hogy ez a jövő, bár minden cégnek van saját applikációja, az Uber/Taxify applikációhoz képest mind egy kalap szar! Ha nem változtatnak, akkor benne van a pakliban, hogy háttérbe szorulnak. (Tényleg, a Fy applikáció von le valami összeget, ha a kedves utas nem jelenik meg, vagy mondjuk 8 perc után lemondja?) Sajnos a mi informatikusaink sem látják az applikációk közötti különbséget... Nem kötöttem vérszerződést egyik céggel sem, nem zárom ki a váltás lehetőségét. Egyszerűen egyenlőre nem érzem indokoltnak a váltást...

URH-t én egyébként nem érzem akkora tehernek. Van egy bizonyos feelingje... Néha ha nem dolgozok, csak kocsival megyek valahová, akkor is hallgatom az URH-t. Ráadásul ha elmegy a net, és minden más kommunikáció leáll, az URH akkor is működik. Nem muszáj beleszólni, nálunk is megy a néma címkiosztás, max a reklamánál kell URH-zni, hogy megsürgesd a kedves utast. Illetve ha a forgalom miatt nem érek oda 10 perc alatt, akkor beszólok, hogy kések. Erre kb mindig az a válasz, hogy "rendben, köszönöm hogy szóltál". (6x6 előtt a Bp-nél voltam, na ott tényleg totál balf..ok voltak a diszpécserek! De itt teljesen OK.)
cukrosleves 2019.02.20. 12:25:17 / # 349673
avatar

A lényeget elfelejtettem. Voltam már több társaságnál, de sehol nem kerestem még ilyen jól. 


cukrosleves 2019.02.20. 12:16:28 / # 349672
avatar
Sávos leadórendszer van, amit a forgalomtól függően változtatnak kb +-5 címmel. De átlagban heti  50 címnél 25%, 90-nél 20, 110-nél pedig 13%-ot tart vissza a heti kifizetésedből tagdíj gyanánt azon a héten.  Tehát átlagosan kb mindig ugyanannyit, 130-160 közti tagdíjat kell fizetni ha normálisan melózol. Igy van ez kitalálva. Ha nem dolgozol, akkor természetesen nem kell fizetni. Most sok az óraszám, de majd tavasszal-nyáron remélem jobb lesz. Én úgy szoktam, hogy egy-egy hetet megtolok, aztán a következő héten lazábbra veszem, inkább a beülősökre hajtok, vagy egyáltalán nem dolgozok. Így én kb annyit fizetek mint Te. A magukat istennek képzelő diszpécserek nem hiányoznak, emiatt hajlandó vagyok akár többet is kifizetni. Teljesen kivagyok simulva, nem kell a hülyeséget hallgatnom az URH-n, nem kell izgulnom mikor érek a címre, nem izgulok ha idióta, megállni lehetetlen címre rendelnek, mert nem kell megbírkóznom miatta senkivel a rádión.Ja és a pacsiról már el is felejtkeztem. Az sem hiányzik, hogy amikor az utaska már a kocsiban ül, de én még kergessem a londínert a pacsi miatt... 
steve73 2019.02.20. 11:13:27 / # 349671
avatar
Hát, kinek mi jön be. Nekem 60-70 körüli fuvarom szokott kb lenni. (6x6) Ezzel kb 800-1M körüli a havi bevételem. (Nyilván ez éves szintre átlagosan értendő, mondjuk az F1 hétvégéje sokkal jobb... ) Ehhez társul 107e ft tagdíj. (Bankártyalehúzó bérleti díjjal, címkiosztó alkalmazást futtató telefon bérleti díjával, cakk-pakk) Nem szakadok meg, 5 napot szoktam általában dolgozni. A hétköznapok lazábbak, péntek-szombaton sokat vagyok kint. Rövid fuvarok szerencsére ritkán vannak, TV-től, reptérről jó nagy pech kell, hogy kis fuvar legyen. 20 percet nem kell várni az előkén, mivel ebben az időben a címre érkezés is benne van! Ha hajnalban elfogadsz előkét, jó esélyed van, hogy TV, vagy reptéri beszállítás, amik közül előfordulhat összeszedős fuvar. (TV-nél szinte mindegyik ilyen, reptréri beszállításnál is a nagyobb része...) Szerintem megéri várni! Nincs sehol leadó, (Főtaxitól engem a reptéri leadó tart vissza.) kivétel a hoteles fuvarok. De mivel én nem akarok senkinek pluszban fizetni, a kiadások minimalizálása a fő szempont, nem viszek hoteles fuvart!
Nincs Áfa, nem kell semmit trükközni, idén már a KATÁ-ba is beleférek, teljesen legálisan dolgozhatok! Diszpécserek, cégvezetés normális, nem büntetnek ok nélkül.
Én soknak tartom a Fy "tagdíját", nem tudok ész érvet felhozni, miért fizetnék többet? Nem vagyok belekényszerítve egy túlhajszolt robotba, ha van kedvem dolgozok, ha nincs, akkor meg nem... Azt írod, heti 55-60 óra! Az 6 nappal számolva napi 9-10 óra! Én tuti nem dolgozok ennyit! Ez sok szerintem... Persze nem beszélek le senkit, akinek a Fy jön be, annak azt kell csinálni, egyértelmű! De ész érvvel nem tudom alátámasztani azt a választást. Amit egyedüliként a Fy mellett tudnék felhozni, az az applikáció. De ezen kívül semmi sem jut eszembe.Arról nem beszélve, hogy ha nem vittél el 90 címet, csak 89-et, akkor mi van? Hogy alakulnak ezek a számok? (Amik ebben az állapotukban is jóval több, mint amit én fizetek.)
cukrosleves 2019.02.20. 09:22:26 / # 349670
avatar

Meg lehet csinálni így február idusán is! Igy nappalban heti 55-60 órában, ami tényleg sok. Csúcsidőben sok a címre cím, nem kell 5 percnél tovább várni az utasra, elpöckölheted. De jellemzően hamarabb előkerül a kedves mint a telefonos társaságoknál. Nincs előke, nem kell 20 percig ragasztani. Nem kell bejárni a központba kéthetente félnapokra takdíjazni. Így azért lehet pergetni a melót. Az éjszaka állítólag jobb. 

A leadó nem 300. Ha már 1 milláról beszélgetünk akkor mivel elvittél heti 90-110 címet, így hónapra lebontva az 130-150ezerFt tagdíjat jelent. Ha sok rövid fuvarod volt akkor szerencsés vagy, mert csak 130. 

A Fy egyéni vállalkozóknak kompenzációt ad a fordított áfára bizonyos mennyiségű teljesített cím után ami ebben az esetben havi 40ezerFt

(A kft leírhatja a fordított áfát)

150 ezer ft tagdíjnak a fordított áfája 40500Ft. 

steve73 2019.02.19. 19:01:49 / # 349668
avatar
Igaz, bocs ezt kihagytam! Én januárban nyaraltam, de haverom (6x6) sok munkával hozta kb ezt az összeget... (reggel 9-től este 24 óráig, heti 6 nap melóval)
tomajer 2019.02.19. 18:45:31 / # 349667
Meg mennyit kell érte az utcán keccsölni.
Nna és persze, egy ilyen két hónapos januárban, meg 7/24-ben se lehetséges ...
steve73 2019.02.19. 15:42:52 / # 349666
avatar
Szerintem 1M-t meg lehet csinálni a Citynél, 6x6-nál, és a Főtaxinál is. Az a nem mindegy, mennyit kell ebből leadni tagdíjként, vagy más leadóként...
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.02.19. 15:32:30 / # 349665
avatar
Gondolom kint van napi 16 órát, heti 7 napot, leadja a kis ~300 000 forint leadót, meg fizeti az áfát, és  jót nevet közben....ja, és közben nettó 700 forintos órabérért dolgozik, ha kiszámolja, és se nyugdíj, se táppénz nincs. Kicsit át kéne értékelni a kollégáknak ezt az "1 millát megcsinálok" havonta dolgot...de nem baj, eljön majd a nap, amikor havi 1 millió lesz csak a költségünk, akkor is röhögni fog majd mindenki, mert mindenki behazudja, hogy 2 milliót csinál, a fuvarszervezők meg majd nem győznek tagdíjat emelni, hiszen nagyon jól megy nekünk. 
donkihóte 2019.02.19. 05:47:25 / # 349661
avatar
Valóban arra gondoltam, csak ezek szerint összeakadt a sok ujjam. Köszi, hogy kibogoztad.
tomajer 2019.02.18. 19:03:00 / # 349659
Ha megy, én is meg tudom csinálni, negyed annyi leadóval.
Ha nem megy, akkor náluk se megy.

zulu 2019.02.18. 18:15:37 / # 349658
avatar
Hát az idei kata keret.Én legalábbis ezt bogóztam ki hatalmas rutinommal.Dolgozik ott egy ismerősöm és nevetett mikor mondtam neki hogy 1 mill.nél úgyse tud többet csinálni.
cukrosleves 2019.02.18. 14:22:53 / # 349655
avatar
Idei kertet alatt mit értesz? Valóban létszámstop van, csak a megüresedett helyekre vesznek fel embereket. De van aki eladja a helyét 2-3 kilóért mennek. Lassan kívánatosabb lesz mint a city. Kínálat-keresletre nagyon odafigyelnek, a bent lévő sofőröknek legyen elég melójuk.
donkihóte 2019.02.17. 08:18:25 / Módosítva / # 349653
avatar
Hát ezt bizony benéztük. Ki hitte volna.
Egyébként igazak a pletykák, hogy...hmm... nem elég nekik az idei kertet ( remélem értitek így is )?Létszámstop valós, vagy dezinformáció?
Sajnos nincs egy fájós ismerősöm sem, csak a pletykák. 
Fotó 2016.10.23. 08:05:24 / # 346209
avatar
Oldalszám: 9