Hozzászólások száma: 171
Ugrás a hírhez Oldalszám: 9
Témakörök > Droszt Híradó > A taxi fáj? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
donkihóte 2019.08.30. 16:47:44 / # 350164
avatar
Én a főtaxiról hallottam 1.6-1.8-at ( br. ). Meg azt is ( ezt mindkettőről ), hogy csapatostul jönnek Borsodból, Szabolcsból stb. a munkavállalók, kibérélnek egy kéglit, aztán nyomják énb.  Úgyhogy nincs nagy jelentősége a híreknek, nem is tudom, mit lehet elhinni.  
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.08.30. 12:46:47 / # 350161
avatar
Engem is érdekelne, hogy mi folyik ott, eddig mindenkitől azt hallottam, hogy napi 70 ezreket megcsinál ott mindenki  
atuska 2019.08.29. 22:24:37 / # 350160
avatar

Miért nen írkálnak ide boltos kollégák? Tudni szeretném mi van most ott.

tomajer 2019.08.01. 10:03:01 / # 350087
Uppsz! :-)
ronin68 2019.08.01. 09:06:02 / # 350086

Bevonják a BOLT-osok engedélyét.


bzoliii 2019.05.01. 10:35:56 / # 349859
avatar
Szervezett bűnözői körök biztosítják az autókat és a sofőröket a budapesti taxis társaságoknak?
Privatkopo.hu2019.05.01. 10:18:00

Több mint 2 hónappal ezelőtt a budapesti taxis társaságok képviselői közös levélben fordultak Orbán Viktor miniszterelnökhöz, azt kérve, hogy az illetékes hatóságok az eddiginél hatékonyabban lépjenek fel a csaló, az utasokat és az államot megkárosító „taxisokkal” szemben. „A tisztességes személyszállító szolgáltatók és az érdekképviseletek a továbbiakban is minden szakmai segítséget megadnak a hatóságoknak feladataik maradéktalan ellátásához” - jelezték segítő szándékukat a kormányfőnek. De vajon a nagy taxiscégek mindent megtesznek annak érdekében, hogy a csalások megszűnjenek?



A közelmúltban a Privatkopo.hu beszámolt arról, hogy a Taxify Hungary Kft. gyanús gazdasági társaságokkal állt/áll szolgáltatói szerződésben, amelyek sofőrt és gépkocsit biztosítottak/biztosítanak az észt kötődésű fuvarszervező vállalkozásnak.

A cikket itt olvashatják: http://privatkopo.hu/WebArticleShow.aspx?AGM=Joghalo&AN=eldobostaxify&MN=Joghalo&LN=Hungarian

A nagyok alsóbb szintre tolták a csalásokat

A közismert fővárosi taxis társaságok ma már csupán fuvarszervezéssel foglalkoznak, sofőröket nem alkalmaznak, gépkocsikat nem üzemeltetnek. A nevet, logót (pl.: Főtaxi, Taxify, stb.), valamint a - diszpécserszolgálat és applikáció által - fuvarcímeket biztosítják a sofőröknek. Ezért tőlük havonta 100 ezer forint körüli összegeket (ügynevezett tagdíj) szednek be. Vannak olyan társaságok is, ahol plusz költségek, úgynevezett leadó is terheli a gépkocsivezetőket, például a Főtaxi a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren személyszállító szolgáltatást végző sofőröktől 1700-1900 forint leadót kasszíroz - fuvaronként.

Ezzel a módszerrel a fuvarszervező cégek „alsóbb”szintre tolták a csalásokat, így ők tisztának és tisztességesnek látszanak, bár pontosan tudják, mik történnek a velük szerződéses viszonyban álló „alvállalkozóknál”, amelyek jellemzően

- valamelyik székhelyszolgáltató címén elérhetők (majd később elérhetetlenek)

- egyáltalán nem, vagy csupán 2-4 órás részmunkaidőre jelentik be a sofőröket

- a munkaadót terhelő járulékokat nem fizetik meg az államnak

- a fuvardíjak áfáját nem vallják be az adóhivatalnak

- az általuk üzemeltetett személygépkocsik bérleti díját feketén, zsebbe egyenlítik ki a bérbeadóknak, így áfát ebben az esetben sem fizetnek az államkasszába.

Aztán, ha túl sok szenny gyűlik össze az „alvállalkozónál”, egyszerűen „eldobják”, fantomizálják a stróman nevén futó „problémás” vállalkozást, amellyel a költségvetési csalásokat elkövették. És jöhet a következő cég... Aztán a következő, majd a következő, és így tovább, amíg világ a világ. A bűnözés egyértelműen szervezett formában zajlik, minden területnek megvan a maga „specialistája”, a többlépcsős rendszert úgy építették fel, hogy az igazi nagyhalakhoz a hatóságok ne férjenek hozzá, ne találjanak rajtuk fogást.

„1 kérdésre válaszoltam”

A Corner Car Center Kft. ügyvezető-tulajdonosa, Bíró Péter Balázs a Privatkopo.hu-nak azt állította, hogy a társaság működése során betartja a vonatkozó törvényeket, a NAV munkatársai az ellenőrzéseik során nem találtak visszaélésre utaló jeleket a vállalkozásnál.

A bűnügyi portál az alábbi kérdéseket intézte a cég képviselőjéhez:

„Cégük üzleti kapcsolatban áll-e a Taxify Hungary Kft-vel?

Társaságuk ad-e (adott-e) bérletbe személygépkocsikat a Taxify Hungary Kft.-vel szerződéses viszonyban álló (vagy állt), taxis személyszállítás tevékenységet végző gazdasági társaságoknak?

Társaságunknak volt-e üzleti kapcsolata (gépkocsi bérleti jogviszony) a következő cégekkel (bármelyikkel): Taxi Cab Holding Kft., Man Trans Holding Kft., Speed-Evolution Kft., Monocar Holding Kft, Fanatic Transport Kft., SPEED DRIVER Kft., E-TRON CARS Kft., PPL Transport Kft., Yellow Line Flotta Kft.?

Társaságuk könyvelésében az elmúlt 5 évben az összes, személygépkocsi bérbeadásából származó bevételt szerepeltették?

Megfelel-e a valóságnak, hogy társaságuk a biztosító által gazdasági totálkárosnak minősített személygépkocsikat megjavít, majd azokat taxis személyszállítás tevékenységet folytató cégeknek adja bérbe?

Megfelel-e a valóságnak, hogy a korábban taxis személyszállításra bérbe adott gépkocsikat kb. egy-másfél év taxis „szolgálat” után értékesítik, úgy, hogy a gépjármű taxi előéletét elhallgatják a vevők elől?

Ismeri-e Ön K. Rolandot (a vezetéknevet a személyiségi jog védelme miatt most nem közöljük - a szerk.)?”

A Corner Car Center Kft. ügyvezetője a hét kérdésből mindössze egyre válaszolt: „Egyetlen egy autót se adtunk még el a taxik közül. az összes autó, amelyiket taxinak adtunk bérbe, a mai napig taxiként üzemel. ha majd egyszer értékesíteni fogjuk, akkor taxiként fogjuk értékesíteni.” A lap ismételt megkeresésére Bíró így reagált: „1 kérdésre válaszoltam.”

A Privatkopo.hu információja szerint a kft. mintegy 70-80 darab, taxiként üzemelő személygépkocsit ad bérbe folyamatosan taxis személyszállítás tevékenységet folytató vállalkozásoknak. Az autók jellemzően a „Taxify” logójával felmatricázva gurulnak a főváros útjain.

A sofőrök bérleti díjat fizetnek a Róna utcában, érkeznek a Taxify matricás autók

A gépkocsik heti bérleti díja 60 ezer forint, amely összeget egy ideig csütörtök és péntek napokon fizethették meg a sofőrök a bérbeadónak a Budapest XIV. kerület Róna utca 205-207. szám alatti épületben. Újabban Budapest XI. kerületében történik a bérleti díjak megfizetése.  A bűnügyi portál több forrásból származó értesülése szerint a pénzek számla nélkül vándorolhatnak a bérlő pénztárcájából a bérbeadó zsebébe - sajnos a Corner Car Center Kft. ügyvezetője nem válaszolt a Privatkopo.hu erre vonatkozó kérdésére (sem). Miként arra sem, hogy ismeri-e K. Rolandot, akit a taxistársadalomban az áfát és munkaadói járulékokat nem fizető bukócégek „menedzsereként”, a taxinak bérbe adott autók heti bérleti díjának begyűjtőjeként emlegetnek.

„Amíg kormány korábbi intézkedéseinek köszönhetően nagymértékben fehéredett a személyszállítási ágazat (…), addig sajnos továbbra sem csökken azok száma, akik a jogszabályok megkerülésével vagy be nem tartásával továbbra is úgymond a zavarosban halásznak” - tudatták Orbán Viktorral a budapesti taxis fuvarszervező cégek képviselői.

A saját felelősségükről egy szót sem szóltak.

(A következő cikkben a szükséges engedélyek nélkül tevékenykedő, az utasokra a Viber telefonos rendszerben csoportokba szerveződve vadászó, az úgynevezett „uber” sablon alapján működő csalókkal foglalkozik ismét a Privatkopo.hu. „Hogyan terjeszthetik illegális szolgáltatásukat zavartalanul okostelefonos applikációkon keresztül?” - tették fel a kérdést a kormányfőnek küldött levelükben a fuvarszervező taxis társaságok. Meghökkentő módon az egyik szélhámos csapat annak a népszerű taxis vállalkozásnak az applikációját használja, amelynek képviselője a nyilatkozat aláírói között szerepel…)


focilabda 2019.03.23. 19:52:45 / # 349795
Igen. Most ez van. 2013 ban nem sikerült a fuvarszervezők miatt a sorvégét bezárni. Nem sikerült a taxiengedélyt értékessé tenni.Szürcsölgetjük most a levét.
Mondjuk az is vicces, hogy a bkk ránk erölteti a játékszabályait, aztán meg a nyakuknkra teszi a reptéri busz járatát ☹Így elég nehéz a verseny az utasokért....
tomajer 2019.03.23. 19:42:41 / Módosítva / # 349794
Cikkekből ... :-P
Az újságíró, leírja ami eszébejut, vagy amit a Metál mondott...
Mellékesen a cikkben, 4600 van.  De annyi se volt soha, legfeljebb a rendelet bevezetése után azonnal ...  to'od, voltak akik nem vették komolyan a rendelettervezetet, mer'  "úgysemerik megcsinyáni!" :-(
donkihóte 2019.03.23. 18:15:16 / Módosítva / # 349793
avatar
Nem az a baj, hogy csalnak ( vagyis nem a mi dolgunk, nekik kell tartani a hátukat ), hanem, hogy a zóna után kaptunk egy még nagyobb taxisgyárat. Világgá kürtölik, hogy mennyit keresnek, aztán az ország legtávolabbi részéből is jönnek a bodza szedők taxikázni a bérelt autókra. Ezért ( és persze a többi észlény miatt, akik az autószerelőnél meg a kocsmákban sem tudják tartani a pofájukat és hencegniük kell, ha egy valaki is van körülötte) vagyunk 6500-an ( vagy akörül ).
focilabda 2019.03.23. 17:10:47 / # 349792
Az áfát is! 🤪
bsanyi 2019.03.23. 16:26:39 / Módosítva / # 349791
avatar

„Eldobós” cégekkel csalják az áfát a Taxify szolgáltató partnerei

„Eldobós” cégekkel csalják az áfát a Taxify szolgáltató partnerei
Privatkopo.hu 2019.03.23. 16:35:00

Az észt Taxify OÜ a taxikat üzemeltető magyarországi társaságokkal (szolgáltatók) szerződik, azonban az „eldobós”, azaz költségvetési csalás elkövetése céljával működtetett kft-k esetében jellemzően nem a cégeknek utalja a Taxify applikáció által realizált bevételek 75 százalékát (a mobilalkalmazás által befolyó bruttó fuvardíjak 25 százaléka a tallini székhelyű vállalatot illeti), hanem közvetlenül a sofőrök bankszámlájára. Amennyiben a gépkocsivezető nem rendelkezik olyannal, megadhatja a feleség, vagy akár az anyós számlaszámát is, ez esetben a bevételt nekik utalja át az észt vállalkozás. Így aztán nem csak a Taxify OÜ jutaléka utáni áfát csalják el a taxikat üzemeltető fantomcégek, hanem a fuvardíjak forgalmi adóját is.



Az Uber Magyarországról történő kiszorítását követően szinte azonnal megjelent a taxis piacon az észt gyökerű Taxify, amelynek mobilalkalmazása hasonló elven működik, mint a 2016-ban betiltott Uber rendszere. Budapesten a Taxify jelenleg mintegy 700 sofőrrel dolgozik együtt.

Azok a gazdasági társaságok és egyéni vállalkozók, amelyek/akik a Taxify kötelékében nyújtanak taxis személyszállítás szolgáltatást, a budapesti székhelyű Taxify Hungary Kft-vel, valamint az észtországi Tallinban bejegyzett Taxify OÜ nevű céggel kötnek „szolgáltatói együttműködési keretszerződést”. A Taxify Hungary Kft. nem leányvállalata azt észt társaságnak, a cég üzletrészeit három magánszemély (Poprócsi Zsolt, Szilágyi Balázs, Ferentzy Zoltán) birtokolja.

A Privatkopo.hu bűnügyi portál birtokába jutott „Szolgáltatói együttműködési keretszerződés” 4.2 pontja szerint „a szolgáltató (taxi gépkocsit üzemeltető gazdasági társaság vagy egyéni vállalkozó - a szerk.) a jelen szerződés szerinti jogosultságokért és a Taxify rendszer és márka használatáért általánosan és folytatólagosan 2017.05.01-től nettó 25% mértékű rendszer-használati díjat/jutalékot köteles számla ellenében megfizetni a Taxify OÜ felé. A rendszer-használati díj/jutalék alapját a Taxify rendszere (applikáció - a szerk.) által közvetített címek alapján teljesített fuvarok bruttó bevétele képezi.”

Az együttműködési keretszerződés 4.4 pontjában így rendelkeznek a szerződő partnerek: „A felek megállapodása szerint a Taxify Hungary Kft. által végzett önálló diszpécserszolgáltatási tevékenységért , fuvarközvetítésért és egyéb kapcsolódó szolgáltatásaiért a Taxify Hungary Kft. külön díjat nem határoz meg a szolgáltatóval szemben, fenntartási költségeit és esetleges üzleti hasznát a Taxify OÜ-vel kötött külön megállapodás alapján fedezi, számolja el.”

Az, hogy a jutalékokat a teljesített fuvarok bevételéből vonja le az észt társaság, továbbá, hogy a diszpécserszolgáltatási tevékenységet folytató Taxify Hungary Kft. „külön díjat nem határoz meg a szolgáltatóval szemben” - magyarul: ingyen közvetíti a fuvarokat -, felvetheti annak gyanúját, hogy a szolgáltató által az észt cég számára fizetendő 25% mértékű „jutalék” valójában bujtatott fuvarszervezési díj.

Az észt vállalkozást megillető „jutalék” megfizetése úgy történik, hogy a Taxify rendszere (applikáció - a szerk.) által közvetített címek alapján teljesített fuvarok bruttó bevétele teljes egészében a Taxify OÜ bankszámlájára érkezik. Ezt lehetővé teszi az együttműködési keretszerződés, amelynek 3.5 pontja rögzíti: „A jelen szerződéssel megbízott pénzkezelői jogviszony keletkezik a Taxify OÜ és a szolgáltató között, mely alapján a Taxify OÜ jogosult kezelni a szolgáltató egyes, a jelen szerződéses jogviszonyhoz kapcsolódó pénzeszközeit a 4.5 pontban foglaltak szerint.” A jelzett pontban a következőben állapodtak meg a szerződő felek: „A szolgáltató által a Sofőr-applikáción keresztül teljesített, az utas által Utas-applikáción keresztül megfizetett , illetve a Taxify OÜ/Taxify Hungary Kft. szerződéses partnerei által igénybe vett szolgáltatások ellenértéke a Taxify OÜ által meghatározott bankszámlára teljesülnek, megy szolgáltatói pénzeszközt a jelen szerződésben foglalt megbízás alapján elsősorban a Taxify OÜ kezeli. A Taxify OÜ a jelen szerződés szerinti, a Taxify OÜ-t illető jutalékokat, díjakat, költségeket, és minden jogszerű, szerződésben vagy jogszabályban jogalapból eredő követelését az általa kezelt szolgáltatói pénzeszközből jogosult közvetlen levonás útján értékesíteni, a szolgáltató külön hozzájárulása vagy egyéb nyilatkozata nélkül.”

Az észt vállalat 25% mértékű „jutalékot” von le a bankszámlájára beérkező, a szolgáltató (taxi üzemeltető gazdasági társaság vagy egyéni vállalkozó) által realizált bruttó (azaz 27% áfát tartalmazó) bevételekből, a fennmaradó 75% bevételt pedig átutalja a szolgáltatónak. A jutalékról a Taxify OÜ nettó összegű számlát állít ki a szolgáltató felé. Tekintettel arra, hogy a magyarországi szolgáltató egy határon átívelő szolgáltatást vesz igénybe, ezért az észt cég által levont „jutalék” összege után 27% általános forgalmi adót kell fizetnie (fordított adózás), abban az esetben is, ha áfamentes, úgynevezett katás egyéni vállalkozó.

A bűnügyi portál értesülése szerint azonban a katás egyéni vállalkozóként a Taxify OÜ-vel szerződő szolgáltatók többsége nem készít adóbevallást és nem fizet általános forgalmi adót az észt társaságnak fizetett „jutalékokkal” összefüggésben. Egyszerűen úgy tesznek, mintha ezek a tranzakciók nem történtek volna meg. A Büntető törvénykönyv ezt a cselekményt üzletszerűen elkövetett költségvetési csalás bűntettként határozza meg.

A taxi gépkocsikat üzemeltető gazdasági társaságokat illetően még „vadabb” a helyzet. A Privatkopo.hu tucatnál is több olyan cégre bukkant tényfeltáró munkája során, amelyeket egy behatárolható bérbeadói kör tagjai azzal a céllal működtettek/működtetnek, hogy az államot megkárosítsák, ezáltal - bűncselekmények elkövetésével - jogtalan anyagi haszonra tegyenek szert. Ezek a vállalkozások jellemzően a Taxify Hungary Kft-vel és az észt Taxify OÜ-vel álltak/állnak szolgáltatói szerződéses viszonyban.

A bűnügyi portál látókörébe az alábbi gazdasági társaságok kerültek (a teljesség igénye nélkül).

Taxi Cab Holding Korlátolt Felelősségű Társaság (alapítás ideje: 2016.11.17.), székhely: 2724 Újlengyel, Határ út 12.

ügyvezető-tulajdonos: 2016.11.17.-2018.05.30. Horváth Zsolt

2018.05.30.- Koncz Marianna (Ukrajna, Nagymuzsaly)

A társaság ellen öt végrehajtást rendeltek el, amelyek jelenleg is hatályosak.

Man Trans Holding Korlátolt Felelősségű Társaság (alapítás ideje: 2016.11.17.), székhely: 2724 Újlengyel, Határ út 12.

ügyvezető-tulajdonos: 2016.11.17.-2018.05.30. Horváth Zsolt

2018.05.30.- Koncz Marianna (Ukrajna, Nagymuzsaly)

A társaság ellen négy végrehajtást rendeltek el, amelyek jelenleg is hatályosak.

Speed-Evolution Korlátolt Felelősségű Társaság (alapítás ideje: 2012.02.17.), székhely: 1064 Budapest, Podmaniczky utca 57. 2. em. 14.

ügyvezető-tulajdonos: 2016.11.17.-2018.05.30. Horváth Zsolt

2018.05.30.- Koncz Marianna (Ukrajna, Nagymuzsaly)

A cég megszűntnek nyilvánítva: 2018.11.17. Kényszertörlés.

A társaság ellen kettő végrehajtást rendeltek el, amelyek jelenleg is hatályosak.

Monocar Holding Korlátolt Felelősségű Társaság (alapítás ideje: 2017.04.05.), székhely: 1141 Budapest, Szugló utca 82.

ügyvezető-tulajdonos: 2017.04.05.-2019.02.26. Kardos Lívia

végelszámoló: 2019.02.26.- Horváth István József

Végelszámolás kezdete: 2019.02.26.

PPL Transport Korlátolt Felelősségű Társaság (alapítás ideje: 2018.04.06.), székhely: 1077 Budapest, Izabella utca 3/A.

ügyvezető-tulajdonos: 2018.04.07.- Szabó Katalin

A Taxify Hungary (THU) Kft. nevében a szerződéseket Cziráki Dániel írja alá, aki nem tagja és nem ügyvezetője a cégnek - csak aláír...

Az úgynevezett eldobós cégek ügyvezetői/tulajdonosai jellemzően strómanok, akiknek fogalmuk sincs a taxizásról - és általánosságban a gazdaságról, a pénzügyekről sem -, akiket a bűnelkövetésre létrehozott vállalkozások mögött megbújó csalók „találtak ki”, hogy elvigyék a balhét - amennyiben szükséges.

Az észt Taxify OÜ a taxikat üzemeltető társaságokkal (szolgáltatók) szerződik, azonban az „eldobós”, azaz költségvetési csalás elkövetése céljával működtetett kft-k esetében jellemzően nem a cégeknek utalja a Taxify applikáció által realizált bevételek 75%-át - emlékeztetőül: 25% jutalék a Taxify OÜ-t illeti -, hanem közvetlenül a sofőrök bankszámlájára. Amennyiben a gépkocsivezető nem rendelkezik olyannal, megadhatja a feleség, vagy akár az anyós számlaszámát is, ez esetben a bevételt nekik utalja át az akadályokat nem ismerő észt vállalat.

Amennyiben végrehajtás alatt álló vállalkozás számlájára utalnák a pénzt, azt elvinné a végrehajtást kérő, a sofőr egy forintot nem kapna a bevételekből. Márpedig ezek a csaló társaságok tele vannak végrehajtásokkal - magyarázta a bűnügyi portál forrása. Így aztán nem csak a Taxify OÜ jutaléka utáni áfát csalják el a taxikat üzemeltető fantomcégek, hanem a fuvardíjak forgalmi adóját is. De az is gyakorlatnak számít ezeknél a trükköző társaságoknál, hogy egyáltalán nem, vagy csupán napi 2 órás részmunkaidőre jelentik be a sofőröket. Nem tudni, miért, de az adóhivatal nem mutat érdeklődést a taxikat üzemeltető kamucégek csalásai iránt. Az is érdekes, hogy amikor a NAV munkatársai megjelennek Budapest közterületein a taxisok ellenőrzése céljából, a Taxify autói szinte varázsütésre eltűnnek az utcákról. Valószínű, hogy jelzést kaphatnak.

A közelmúltban levélben fordultak Orbán Viktor miniszterelnökhöz a taxi társaságok, azt kérve a kormánytól, hogy az illetékes hatóságok az eddiginél szigorúbban lépjenek fel a törvénysértő, csaló személyszállítókkal szemben. A kormányfőnek címzett levelet aláírta a Taxify képviselője, Cziráki Dániel is.

A Privatkopo.hu szerkesztősége több alkalommal fordult kérdésekkel a Taxify Hungary Kft., a Taxi Cab Holding Kft., a Man Trans Holding Kft., a Speed-Evolution Kft., a Monocar Holding Kft., valamint a PPL Transport Kft. képviselőjéhez, azonban a megkeresésekre nem reagáltak.

(A cikksorozat következő részében a költségvetési csalásokat végrehajtó rendszer szervezőit, a bérbeadói kört mutatja be a bűnügyi portál.)

donkihóte 2019.03.23. 14:55:39 / # 349790
avatar
Ezek cikkekből vannak idemásolva. A kusujjából szopta volna? Én nem hinném. A 6500-at meg az utcán beszélik. Valamiért nem akarsz érte néhány hívást megereszteni a maradék olvasóid kedvéért. A kötelező sem izgat senkit, a be nem váltott ígéretek sem ( kezdődik a hadjárat az illegálisék ellen, mi? ) érik el az ingerküszöböt. A taxis egy ilyen idióta faj, sajnos.
hiénakutya 2019.03.23. 06:23:09 / # 349788
Jó ötlet volt a Provident közvetett létszámszabályozás.
tomajer 2019.03.22. 19:17:36 / # 349787
Még mindig nem tudom, honnan a 6500as szám.
És 5000 alatt sose voltunk, bármit mondott is a Metál!
5200-5300 volt az alja.
donkihóte 2019.03.22. 18:32:40 / # 349786
avatar
donkihóte 2019.03.22. 18:31:05 / Módosítva / # 349785
avatar
2015.10.26 Világgazdaság cikk:"A fővárosi taxisok száma az elmúlt két évben, vagyis a fővárosi taxirendelet bevezetése óta hatszázzal csökkent, és így ma 4700 taxiengedély van forgalomban, ami még mindig meghaladja az optimális számot, az ugyanis 3800-4000 járművet indokolna."

2016.01.19. 24.hu"Ma Budapesten 7-8 taxis cég uralja a piacot, és kb. 4100 taxi lehet az utcákon...mondta Metál a 24.hu-nak."

Ma pedig 6500...Nem csak a fehér rendszámosokkal van a baj.
Ja, és a kötelezővel minden rendben? 3-4-szeres díjakat mindenki szívesen fizeti? A sok barom, aki míg jól ment a bolt, hiszti nélkül kifizette, talán most észbe kap, hogy a tagdíjat sem tudja kitermelni?
tomajer 2019.03.20. 13:49:54 / Módosítva / # 349779
Azért, én várom mit tudnak leírni.  Hisz azt bizonyítani is kell.  És ha ők megteszik, akkor már csak ráugrik valaki a témára.  és ez nem Boltspecifikus, hisz az egész szakma így működik.
hiénakutya 2019.03.20. 11:27:56 / # 349778
Nem, nem!
Ez innováció, kérem szépen, innováció!
bsanyi 2019.03.20. 07:22:47 / # 349776
avatar

tomajer 2019.03.17. 18:23:52 / # 349769

Oldalszám: 9