Hozzászólások száma: 145
Ugrás a hírhez Oldalszám: 8
Témakörök > Droszt Híradó > A taxi fáj? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2019.03.07. 10:53:58 / # 349732
Azért, ez magyarul elég hülyén fog hangzani ...."  Hívok egy boltot" ! :-)
tomajer 2019.03.07. 08:56:22 / Módosítva / # 349731

5 éves indulásunk óta a Taxify több lett, mint egy taxi alkalmazás. A világ minden táján emberek tízmillióit tartjuk mozgásban - legyen az autóban, motorkerékpáron vagy e-rolleren. Itt az ideje, hogy ennek megfelelően új névvel folytassuk tevékenységeinket.




A ‘BOLT’ szó angolul villámot jelent. Magyarul pedig azt, hogy bárhová gyorsan, biztonságban és kényelmesen utazhatsz.

donkihóte 2019.02.28. 06:01:46 / # 349717
avatar
tomajernek kellene takarítani, de nem akar. Sőt, szakmai újságíróként beszerezhetne pontos adatokat a jelenlegi és az egy évvel ezelőtti kiadott engedélyek számáról, akár társaságonkénti bontásban ( gondolom nem titkos adat a közútnál ). Sőt, még jobb lenne, ha mindezt egy grafikonon ábrázolná, hátha magyarázatot kapnánk, hogy miért rohadt meg a meló szeptember után. Persze ez csak egy ötlet.
tudomis(kibic) 2019.02.27. 12:41:09 / # 349715
avatar
Az internet nem felejt...
cheater 2019.02.26. 19:16:49 / # 349713

steve73 2019.02.26. 15:19:40 / # 349712
avatar
Sajnos nem találok olyan menüpontot, ahol törölni tudnám a régebbi hozzászólásaimat...
mars 2019.02.25. 13:16:52 / Módosítva / # 349704
avatar

Mikor lakatos aladar kérdez a helyes a válasz :igyekezzen mert 2020-tol IQ teszthet kötik a taxizast



anyahajókabinajtóhajtogató 2019.02.24. 21:16:52 / # 349702
avatar
Természetesen ez csak az én álláspontom, nem tudom, hogy másik erről hogy vélekednek
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.02.24. 21:16:27 / # 349701
avatar
Igen, csak te úgy írtad, mintha már régóta így lenne, és régóta így csináltad. Erre jogosan írta donkihóte, hogy nem szabályosan, ez az év még csak 2 hónapja tart, te meg beszámoltál arról, hogy hogy mész nyaralni, meg stb, így eléggé félreérthetően fogalmaztál.

A kommented letörlése, vagy le nem törlése a te dolgod, szerintem nem segít a helyzetünkön az ilyen jellegű beszámoló, ebből mindenki azt látja, hogy 1 milliót meg lehet csinálni, ebből alakulnak ki a fasza kis félreértések, amikor lakatos gyuszika beszáll hizzám, és kérdezgeti: főnök, tényleg 1 milliót lehet keresni?

steve73 2019.02.24. 21:06:50 / # 349700
avatar
Idei évre gondoltam. Tavalyra természetesen más szabályok vonatkoztak...
steve73 2019.02.24. 21:06:12 / # 349699
avatar
Rendben, ha gondoljátok, nyugodtan töröljétek a hozzászólásaimat! Sőt, ha ez legalább 1 embert megnyugtat, akkor inkább én kérném, hogy törölve legyenek!
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.02.24. 19:30:53 / # 349696
avatar
Ja, és a 12 millió tudtommal január elseje óta érvényes, te átlagról beszéltél, azt meg erősen kétlem, hogy január elseje óta megcsinálsz havi 1 milliót, és még kétszer el is mentél nyaralni 2 hónapra. Tavaly még nem tudtál ennyi pénzt szabályosan megcsinálni. 
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.02.24. 19:25:19 / # 349695
avatar
Pedig borítod a bilit, mert a sok pelyhedző bajszú cigánygyerek pont az ilyen kommentek miatt kezd taxizni. Lehet, hogy csak 2 hónapig bírja, de addig is pont eltud vinni 200-300 fuvart mások elől. 
Azt meg -ne haragudj- nem hiszem el, hogy te heti 5 nap munkával 1 millát megcsinálsz, az több, mint napi 45 ezer forint bevétel átlagosan. Az ilyen fasza kis februári hétköznapokon, amikor van, hogy egy órán keresztül nem szólal meg a diszpécser, és a címkiadások is elég lassan pörögnek, nem hiszem, hogy ilyen pénzeket megcsinálsz (vagy akkor nem vagy becsületes, de ugye azt állítod, hogy az vagy). 
steve73 2019.02.21. 21:40:59 / # 349686
avatar
Egyáltalán nem üti egymást a két állítás. Katás vagyok, 12M belefér... Évente 2x elmegyek nyaralni, vagy otthon maradok pihenni mondjuk 3 hétre, ez 1,5 hónap mínusz a bevételeket tekintve.
Szerintem naivnak kell lenni nagyon, hogy valaki ilyesmitől féljen, hogy senkinek nincs semmi infója a taxisok bevételeit illetően, kizárólag az én kommentem fogja kiborítani a bilit, holnaptól tüntetés lesz ellenünk! Az a helyzet, hogy mindenkinek van taxis barátja, rokona. Akinek nincs, azt meg nem is érdekli, hogy ki mennyit keres? De ha valakit komolyan érdekel, kb fél óra netezés után ki tudja deríteni!

Ezen kívül az árnyoldalakról nem beszéltünk. Anyagilag nem rossz a taxizás, de azért nem egy leányálom! Amikor Kolompár Aladárral kell vitatkozni, hogy ugyan fizesse már ki az utat, vagy a haveroknak elmagyarázni, hogy idén se lesz túl sok hétvége sörözésre, vagy akinek esetleg gyereke van, és a folyamatos pénzhajhászás következtében egyszer csak azt látja, hogy már kamaszodik a kislány, és vajon kivel kéne elengedni bulizni, akkor előjönnek a negatív oldal is. Állítólag a kukásautó hátulján ténykedő melósok is brutál jó pénzeket keresnek, mégse akar mindenki ott lógni télen a mínuszokban, vagy nyáron a 40 fokban! Persze minden csak nézőpont kérdése. Lehetnék mondjuk csatornabúvár, na az tuti szarabb lenne... De valakinek azt is meg kell csinálni... Szerintem a legtöbb embert elriasztanak ezek a dolgok. Nálunk nappal a brutál dugók, éjjel a sok részeg, ami közelebb segít egy agyvérzéshez!
tomajer 2019.02.21. 11:01:15 / # 349684
5400-nál kevesebb sose volt.  Hogy ma 6500-e, azt nem tudom.
De azt viszont igen, hogy végeredményben ma nem divat taxisnak jönni.  
Sokan megpróbálják, de általában két három hónap után odébb is állnak.   Ahogy  a gyakorlatban is kiismerik a rendszert rájönnek, hogy a bevétel nem jövedelem.
donkihóte 2019.02.21. 10:40:25 / Módosítva / # 349683
avatar
...100%-ban legális vagyok adózásilag is ...
...kb 800-1M körüli a havi bevételem....

Ajjaj, nem üti egymást a két állítás?
Amúgy tomajer, egy kicsit takaríthatnál, állítólag így is 6500 engedély van kiadva ( 1500-zal több, mint egy éve ) Bp-en. Igaz, én is feszegettem kíváncsiságból a témát, de ilyen konkrét összegekre nem számítottam. Ki az a hülye, aki olvassa és nem megy rögtön taxikázni? És ez még a jobbik eset, ami történhet. 
tomajer 2019.02.21. 10:37:22 / # 349681

Örülök, hogy van itt fájos,  aki lelkesen tájékoztat bennünket, az aktuális szabályokról. 

Tényleg jó alternatíva lenne, ha nem lenne a sávos leadó.  Mert akkor pont azoknak érné meg átmenni, akik kevesebbet szeretnének már dolgozni, és nem éri meg nekik egy teljes tagdíj.
Reméljük egyszer rákényszerülnek arra, hogy ezt a csoportot is megszólítsák.
Ma, mi öregurak, minden cégnél ráfizetünk ...
Olyan jó lenne csak azért fizetni, amennyit megcsinálunk.  De azért, reális összeget.

steve73 2019.02.20. 21:19:02 / # 349678
avatar
Köszönöm! Akkor ilyen előny sincs... (Pedig ez nem ártana, minden cégnél! Hiszen ha odamegyek, és várok, miközben lemondja, az kiesett üzemanyag, kiesett idő! Nem kicsit bosszantó! Érdekképviseletünk dolga lenne ilyen alapvető dolgok kiharcolása... )
taxiapp 2019.02.20. 20:43:57 / Módosítva / # 349677
avatar
"Tényleg, a Fy applikáció von le valami összeget, ha a kedves utas nem jelenik meg, vagy mondjuk 8 perc után lemondja?"
https://support.taxify.eu/hc/hu/articles/360009457274-Lemond%C3%A1si-d%C3%ADj

"Természetesn megértjük, hogy számos okod lehet a rendelésed lemondására, de a Taxify nem számol fel lemondási díjat. Azonban többszöri, rövid időn belüli lemondás a felhasználói fiók blokkolásához vezethet."

steve73 2019.02.20. 16:58:47 / # 349676
avatar
Aha, sejtem mi a bajod a "hagyományos" taxitársaságokkal. Részben egyetértek. Pl a pacsipénzt úgy törölném el mindenhol, ahogy van! Full illegális! Én pl nem tekerek órát egyáltalán, 100%-ban legális vagyok adózásilag is, de nem is viszek hoteles fuvart, mert nem akarom tömni a londinert illegális pénzekkel! (Ha meg nem tekerek órát, akkor hogyan érné már meg pacsipénzzel aprópénzért reptérre hordani tehetős külföldieket???) Mindegy is, nem stresszelek ilyenen, inkább direkt kimaradok ebből az egészből! Nálam ez ugyanaz a kategória, mint hogy a cégeknél a pénzbüntetések végül kinek a zsebében landolnak??? Ki, és mennyit adózik utánuk?

Szóval nekem egyenlőre nem választási lehetőség a Fy. Ha a leadót levinnék egységes 10%-ra, akkor komolyan elgondolkoznék egy váltáson! (Nekem nem jó a sávos rendszer, nem akarok heti 110 fuvart csinálni, hogy ugyanaz legyen a leadóm, mint most, miközben van 60 körüli fuvarom.)

Ha a Fy leszerződne kb olyan kaliberű partnerekkel, mint most a 3 nagy, (Főtaxi, 6x6, City) és sehol sem lenne koncessziós díj, se pacsipénz, se semmi, bárhogy is hívjuk, akkor ugyancsak elgondolkoznék a váltáson... (6x6-ról tudok nyilatkozni, ott a TV, kórházak, reptéri kiszolgálók, ezek mennek "holt idényben" is, pl most a fos januárban... Van kb 7-8 disco, nyáron lesz több is. Nyáron Sziget, F1, és még egyéb rendezvények. Év végén szintén egy csomó rendezvény...)

Ha ez a 2 dolog egyszerre teljesülne, (10% leadó, és számottevő állandó partner) akkor másnap én is váltanék. De így ebben a formában nem érzem, hogy váltanom kéne...
Viszont azt is látom, hogy ez a jövő, bár minden cégnek van saját applikációja, az Uber/Taxify applikációhoz képest mind egy kalap szar! Ha nem változtatnak, akkor benne van a pakliban, hogy háttérbe szorulnak. (Tényleg, a Fy applikáció von le valami összeget, ha a kedves utas nem jelenik meg, vagy mondjuk 8 perc után lemondja?) Sajnos a mi informatikusaink sem látják az applikációk közötti különbséget... Nem kötöttem vérszerződést egyik céggel sem, nem zárom ki a váltás lehetőségét. Egyszerűen egyenlőre nem érzem indokoltnak a váltást...

URH-t én egyébként nem érzem akkora tehernek. Van egy bizonyos feelingje... Néha ha nem dolgozok, csak kocsival megyek valahová, akkor is hallgatom az URH-t. Ráadásul ha elmegy a net, és minden más kommunikáció leáll, az URH akkor is működik. Nem muszáj beleszólni, nálunk is megy a néma címkiosztás, max a reklamánál kell URH-zni, hogy megsürgesd a kedves utast. Illetve ha a forgalom miatt nem érek oda 10 perc alatt, akkor beszólok, hogy kések. Erre kb mindig az a válasz, hogy "rendben, köszönöm hogy szóltál". (6x6 előtt a Bp-nél voltam, na ott tényleg totál balf..ok voltak a diszpécserek! De itt teljesen OK.)
Oldalszám: 8