Hozzászólások száma: 4289
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
hiénakutya 2020.11.26. 10:18:09 / # 351992

cheater 2020.11.16. 20:37:50 / # 351967

Eladja önvezető üzletágát az Uber  


Csak pár kérdés... ki az aki ezt nem tudta? Ki az aki ezt nem tudta, hogy az ezzel kapcsolatos hírek csak a propaganda része? Sőt, az alapkérdés a legizgalmasabb: volt neki egyáltalán valaha ilyen? 

Vagy csak lekönyvelt jó pár milliárd dollárt fejlesztés címszóval, mert már nem tudja hova dugni a pénzt.

rosszqtya 2020.11.16. 18:34:25 / # 351965
avatar

cheater 2020.11.05. 04:10:52 / # 351941

Az uber egyet visszalépett a szakadék szélétől 

Lehetne még az is a címe, hogy: Az uber+200 millió dollár vs szakszervezet. A jelenlegi amerikai elnökválasztások alatt sok mindenre szavaztak. Például az úgynevezett ABC törvénnyel szembeni népszavazás.is az elnökválasztással egyidőben zajlott. 

Az ABC törvényt, ami megálljt parancsol az uber ámokfutásának januárban mondta ki végérvényesen a bíróság. Nagyon egyszerű dologról van benne szó: munkavállaló vagy sem - például - egy uber sofőr. 

A törvényi szabályzást elolvasva nem lehet mást válaszolni, mint azt hogy igen. Ez pedig annyit jelent, hogy az ubernek vége. Ha felelősségvállalásra van kényszerítve, ha ezentúl a nem csak bevétele, de kiadása is lesz ezzel a válalkozással kapcsolatban az már nem olyan vidám dolog. 


Mit tett az uber? Népszavazást harcolt ki Proposition 22 néven, melynek népszerűsítésére 200 millió dollárt költött. Ez zajlott le most az elnőkválasztás alatt. Az uber érintő kérdésben kb igy nézhetett ki a a kitöltendő kérdőív:   Akar e ön olcsóbban utazni?  A, Igen   B, Nem    a megfelelőt húzza alá.

Meg fogtok lepődni, az emberek olcsóbban szeretnének utazni. 


Az új szavazás dobott pár csontot is. Na nem azért, hogy a munkavállalónak jó legyen, hanem azért, hogy aki szavaz az nyugodt lelkiismerettel voksoljon az uber mellett. Ilyen például az, hogy bár nem alkalmazotti a státusz, de azért minimum kereseti garanciát kell kapjon, az aktuális minimálbér 120%-át. 

Milyen jó. De vesézzük ki picit mint is jelent ez a gyakorlatban...  ez csak és kizárólag azt az időt számolja mikor konkrétan fuvarozol, magyarul utasod van. Sem az egész napos várakozási időt a fuvarra, sem a már a már rögzitett fuvar cimre tartása nem tartozik bele.  Itt a cikk írója (vagy akitől átvette a cikket)  a munkaidőt 2/3-ad aktív és 1/3-ad passzív időnek számolja, nem tudom honnan veszi. Azt hiszem meglepődne, ha itt most a taxisok sorba beírnák, hogy napi 8 óra alatt mennyi időt is tölt utas a kocsiban. Ilyen 1-1,5 óra ez a szám hozzávatőlegesen.

Legyünk nagyvonalúak, legyen két óra. Ez azt jelenti, hogy van heti 10 ledolgozott órám - az uber szerint. 

Na és tudjátok mi jár a Propositon 22 szerint heti 40 munkaóra után? Egészségbiztosítás:-)  Na nem olyan, mint egy normál munkavállalónak, ez ilyen ha baj van, akkor még egy héten át kapok valami apanázst kategória, de azért mégis csak egészségbiztosítás. De most már van! Csak napi 48 órát kellene érte dolgoznod, ha a magadénak szeretnéd tudni. Ilyen finom kis fűszert már bele sem veszek, hogy ezt nem hetente számolják, hanem negyedévente. ami annyit tesz, hogy ha volt is egy vidámabb heted, az biztos, hogy negyed éven keresztül nem lesz mindegyik az, szóval garantáltan sosem fogod ezt elérni.  Ha pedig mégis lenne olyan fanatikus aki beköltözött a kocsiba, arról majd az uber gondoskodik: nem kap címet és így biztosan nem éri el ezt a szintet.


Ilyenbe sem megyek bele már részletesen, hogy 120% minimálbér erre a 10 órára, de miből számolva? A nettóból, a bruttóból? Az ubernek nincs költsége, de nekem van, ráadásul meglepően sok. A kifizetéseim számláját benyújthatom az ubernek és e felett utalja el a heti 10 munkaóra után járó minimálbér 120%-át?


Tudjátok miért írtam le ezt az egészet? 

Azért, hogy lelkiismeret furdalás nélkül leírhassam: az amerikaiak hülyék.  De így nagyon. Ez van. 


Még egy hülyét találtam most így hajnalban éhgyomorra. Még őt is ideveszem, ha már a hülyékről van szó. Akitől a témaindító cikket közöltem ő teljesen jól érti a folyamatot, még a kétségeinek is hangot ad mennyire jó ötlet teret engedni egy a kormáyt és törvényt kikerülő népszavazásnak. Ezért is linkeltem az ő cikkét.


Viszont ezt a hírt lehozta más oldal, más megfogalmazásban.  Itt van példul ez a hülye Veszter Márton, az into.hu-n , ő még személyes megjegyzést is fűz a cikkhez. Idézem: 


"Mint az ismeretes, 2016-ban a magyar kormány - bármiféle nyilvános szavazás és az emberek megkérdezése nélkül - pont ellentétes megállapításra jutott, és taxi-szolgáltatásnak minősítette az Ubert, amellyel felesleges és költséges feltételek elé állították a technológiai vállalatot, mely csak a működésének jelentős átalakításával, illetve a technológiai és árazási előnyének elvesztésével tudott volna megfelelni a feltételeknek. Ezzel párhuzamosan elfogadták azt is, hogy blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat és alkalmazásokat, amelyek jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínálnak, ezzel gyakorlatilag ellehetetlenítették az Ubert, mely kivonult az országból."


Összegezzük mit mond ez a hülye. Veszter Márton azt mondja, hogy úgy demokratikus, ha egy 60 milliárdos amerikai konszern Magyarországi piacra lépését ne a törvény határozza meg, hanem tartsunk róla népszavazást.  Kérdezzük meg a népet, akarnak e olcsóbban utazni?

Amerikában igen, ott megkérdezték. Igaz, hogy ezt egy a gazdasági erőfölényét kihasználó 60 milliárdos konszern vásárolta meg egész pontosan 200 millió dollárért a szakszervezet 0 dollárjával szemben, de akkor is, ott döntött a nép. És ez igy helyes Veszter Márton publicista szerint.

Zárójelben jegyezném meg Veszter Mártonnak, hogy nem csak a Magyar Kormány, hanem az Európai Bíróság határozata szerint is taxiszolgáltatást végez az uber.


Na de ha ez a hülye azt mondja, hogy bármiről ki lehet írni népszavaztást akkor ő azt állítja, hogy ha nekem  - mondjuk magyar viszonylatban - lenne 20 millió dollárom akkor kiírhatnék arról népszavazást, hogy az orvosoknak járjon e fizetés. 

Nem, nem leszek ennyire radikális, bocsánat, visszavontam.  Van egy jobb. Kiírnék arról népszavazást, hogy az újságíróknak ne járjon  fizetés és azt pénzt inkább költsük a szegényekre.


Na mi a vélemyényed Veszter Márton, kiírjunk egy ilyen népszavazást? És hülyegyerek még azt is tippeld meg hány % lenne az igen - már most boritékolom neked, hogy 90% felett.

cheater 2020.10.16. 19:13:13 / Módosítva / # 351908

cheater 2020.09.28. 16:44:05 / Módosítva / # 351856
Mondhatnám, hogy jós vagyok , de ehhez igazán nem kellett nagy ész.  A londoni óriásfej, Sadiq Khan és az uber közös reklámhadjáratát követhetjük nyomon és izgulhatunk azon, hogy mi lesz a főhőssel.  Kell ennél jobb téma a facebookon vagy a vacsora közben a családdal a fárasztó hétfői munkanap után?  Ehhez még netflix vagy hbo előfizetés sem kell, mindenki megkapja ingyen. És tudjátok mi a legjobb? Hogy nem csak a londoniak, mindenki megkapja mindenhol az egész világon. 

Sőt, már elő van készitve az új rész. A mozinak úgy lett vége, hogy maradt pár elvarratlan szál, ez pedig folytatásért kiált.  A folytatás 15 hónap múlva érkezik, akkor újra átélhetjük a katarzist.  Ugyanis ha valaki teljesíti a feltételeket 5 évre kapha meg az engedélyt, de mivel az uber ezt még most sem teljesíti igy csak 15 hónapra kapták meg.  Előre izgulhatunk, hogy vajon akkor mi lesz a mozi vége. 

Igaz, hogy az uber immáron egy évtizede nem teljesíti az elvárást, ennek ellenére sikerült eddig ebből a filmből már 6 részt kiadni és lenyomni az emberek torkán. Az is igaz, ha egy londoni szeretne hasonló engedélyért folyamodni és egy darab pecsét hibádzik valamely papirjáról akkor a hivatlban konkrétan körberöhögik, de az amerikai uber különleges elbírálást kap.  Hogy ezt a hozzáállást mi indokolja - a Khan család bankszámlájának gyarapodásán kívül - igazán nem értem. 

Dehát én csak egy taxis vagyok, nem érthetek mindent. Hogy egy klasszikust idézzek: a demokráciának és a jogállamiságnak akkor van vége, mikor 30 éves Harry Potter rajongók mondják meg nekünk, hogy mik is ezek.  És ha bárki meg meri kérdőjelezni a döntésüket akkor az állításuk szerint bizonyosan nem trendi, demokrata, nem jogállamiság párti és semmiféleképp sem innovatív. 
cheater 2020.08.12. 17:29:29 / # 351676

anyahajókabinajtóhajtogató 2020.07.19. 19:19:39 / # 351646
avatar
Tudtommal a piramisjáték büntetendő. De azért áruld már el, hogy mégis milyen pénzből fogok én részesedni, ha két haverom általam utazik? 
cheater 2020.07.08. 14:54:46 / # 351631


cheater 2020.05.29. 19:15:03 / # 351488

hiénakutya 2020.03.07. 09:40:33 / # 350985
cheater 2020.03.06. 17:01:50 / # 350982

cheater 2020.03.05. 18:02:18 / # 350978

Az uber figyelmezteti alkalmazottait a járvány miatt.  

Sőt, az uber nem csak tájékoztat, segít is. Egy videóban szemlélteti milyen eszközöket vásárolj és azokkal hogyan kell helyesen fertőtleníteni az elektromos autód bőrülését.  Tehát az uber tök rendes és nagyon igyekszik.  Mondjuk fizetett betegszabadságot azt nem ad, igy rákényszerítve mindenkit arra ha esik, ha fúj, ha fertőzött vagy, ha az utasod beteg nem számít   --->   tevékenykedj aktívan. 


A Lyft ennél gálánsabb, igaz ő sem ismeri azt a fogalmat, hogy betegszabadság, de ő a legnagyobb forgalmat generáló reptéren tesz ki folyékony szappanos kézmosókat kifejezetten a sofőrjei számára. 

Lássuk be, ez úgy ahogyan van az innováció netovábbja.

pupák 2020.03.03. 14:46:12 / Módosítva / # 350972
avatar

Elaludt a sofőr, az utas vezette haza a taxit... vagyis az ubert

Majdnem mindketten meghaltak, mert a taxis elaludt vezetés közben. Ezután vette át az irányítást a nő.

sipi 2020.02.25. 03:46:49 / # 350926
avatar
Uber,illegál ellenőrzêse!    Csak a reptérre állnék kezdetben. 4fő ellenőr,négy civil autóhoz odalép. Kikérdezik az utasokat,kikérdezi a sofőrt. Ha kell négy rendőrt is hozzá. Hangfelvétel készül,videóval közölve. A lényeg honnan ismeri a sofőrt, hogy rendelték,mennyibe került,stb..Sofőrtől..honnan ismeri őket,mutassa az engedélyeket stb..Ha gyanú van úgy eljárni mint eddig. Ha felvételek készültek,akkor kielemzés és eljárás min sofőr ellen itt már utólag. Ha ismétlődik halmozódik a bünti!
cheater 2020.02.20. 18:16:45 / # 350891

Nem csökkenti, épp ellenkezőleg, további forgalmat generál az uber  


Ez már a sokadik ezzel kapcsolatos cikk, ez talán azért izgalmasabb mint a többi, mert ezt az uber és a lyft rendelte meg közösen. Hát.. nem azt az eredményt kapták amit elvártak.

cheater 2019.12.19. 19:13:37 / # 350722

cheater 2019.11.25. 15:11:41 / # 350680

Kikosarazta London az ubert 


Nem engedélyezik tovább. A hír szerint. 

De néha már az az érzésem, hogy ez is a stratégia része, egyfajta hájp, reklám. 

Londonban 2010-ben jelent meg az uber. Ott ahol egy taxiengedély egy ház ára. Nemes egyszerűséggel annyit mondtak, nekik nem kell a drága taxiengedély, mert ez nem taxi. Ez csak guruló szolgáltatás. 


Azóta megy nagy nyilvánosság előtt a huzavona. Mindenki követi az eseményeket, hozza a popcornt és izgul, hogy vajon mi lesz a szappanopera vége. És addig is - ha már ennyit foglalkozott vele - rendelgeti az ubert.


2010 óta, évente, félévente a helyi hatóság folyamatosan rámutatott miket nem teljesít az uber igy emiatt nem hosszabítja meg az engedélyt (milyen engedélyt? na mindegy).  

Aztán mégis, a kiszabott idő lejárta előtt jellemzően egy nappal valahogy mégiscsak új türelmi időt szabtak ki. Volt ez két év, egy év, 15 hónap és most 21 nap. Ez megy 9 éve. Ez idő alatt egyszer sem teljesítette a feltételeket. 


Ne legyen igazam, de meglepődnék ha most a helyi óriásfej - aki a nagy nyilvánosság előtt feltehetőleg a legvehemensebben támadja és ostorozza az ubert - az utolsó pillanatban ne gondolná meg magát. 


Igy az emberek újra megkapják a sztorit amire annyira vágytak. Egy B kategóriás film kliséi a napi hírek közé csomagolva, a szimpatikus főhőst majdnem lenyomták de az utolsó pillanatban újra erőre kapott.  

Igaz, hogy ez már az ötödik ilyen erőre kapás és ez már egy B kategóriás filmnek is gyenge, ötször még maga Chuck Norris sem mert kijönni az égő házból, erre már ő is azt mondta a rendezőnek hogy ez egy blődség, ezt nem eszi meg senki. 


De, igenis eszik. 

tomajer 2019.11.25. 14:46:28 / # 350679

Nem kapta meg az Uber az engedélyeket Londonban


Nem hosszabbítja meg az illetékes londoni közlekedési hatóság az Uber taxiszolgáltatási engedélyét azt követően, hogy hétfőn lejárt az eddig érvényben lévő engedélye.

A londoni tömegközlekedést irányító városházi szervezet, a Transport for London (TfL) hétfőn közölte, hogy nem állít ki az Uber számára új szolgáltatási engedélyt, miután a cég jelenlegi jogosítványa hétfőn lejár. Az indoklás, hogy olyan hibákat tártak fel, ami az utasok biztonságát veszélyeztette. A vállalat 21 napon belül fellebbezhet (amivel élni is fog a cég), és annak elbírálásáig folytathatja londoni működését.

A TfL 2017 szeptemberében is elutasította a londoni működési engedélyének megújítását, akkor azon a címen, hogy a cég - amely 2012 óta működik Londonban - nem teljesítette a felelősségteljes vállalati tevékenység kritériumait.

A londoni Westminster kerület magisztrátusi bírósága azonban a vállalat fellebbezését elbírálva tavaly nyáron úgy döntött, hogy az Uber ismét teljes körű engedély birtokában működhet a brit fővárosban. Az engedély azonban a cég által kért öt év helyett csak 15 havi próbaidőre szólt, azzal a kikötéssel, hogy ennek lejártával a hatóságok ismét megvizsgálhatják, hogy az Uber megfelel-e a taxiszolgáltatási szabályoknak.


cheater 2019.11.22. 15:52:29 / # 350676

Az uber tovább rontja a városi levegő minőségét  


Konkrétan 10 évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy valaki ezt leírja. Miközben mi - buta taxisok - már az elején értetlenkedésünknek adtunk hangot nem értve azt a részt, hogy az uber mitől környezetvédő. 

Oldalszám: 215