Hozzászólások száma: 4289
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
szálka 2022.03.28. 11:25:44 / # 352653
avatar
Csak a mindennapos konzervatív mainstream sekélyesség.    Mindenesetre elég visszatetsző pont azt a netflixet tévés főgonoszként felsorolni, amelyik legalább megpróbált ( kevés sikerrel ) sorozatot csinálni a könyvből.
Akkor se járnánk messze az igazságtól, ha  a "szóma" nevű drogot behelyettesítenénk a fidesz-médiával.  A születés pillanatával örökül kapott elrendeltetést akár hívhatjuk úgy is, mint a NER.
Csak a színeket kell felcserélni. A könyvbéli alfák szürkék....napjaink alfái narancssárgák.

cheater 2022.03.27. 19:44:59 / # 352652

Ezek mindegyike jelen pillanatban zajlik az orrunk előtt, így a távoli jelző már nem biztos hogy az ideális. Amire illik a távoli az az, hogy napról napra távolodik az a pont ahonnan ez a folyamat visszafordítható lenne. 

A messzemenőről annyit, hogy a Szép új világ olyan 90 éve jelent meg.


De ha nem akarsz filozófiai vitát megértelek, ez a fórum talán nem is erre való, ebben az esetben elég csak elolvasnod az előző hozzászólásom első mondatát, már abból az egy kérdésből kiderül ki kicsoda ebben a történetben.

tomajer 2022.03.27. 18:58:35 / # 352651
Ezek azért, elég messzemenő következtetések lettek :-P
cheater 2022.03.27. 17:46:28 / # 352650

Nem értem, akkor nem saját robotautó flotta a cél..? 


Hogy a repülő taxikról már ne is beszéljünk. Tehát nem arról hadovál 10 éve az uber, hogy kiváltják a gonosz és paraszt taxisokat akik gátolják az innovációt? Merthogy mi a régi elmaradott és földhözragadt világot képviseljük, mint az emailhez képest a postai levelezés.

Nem világos, ebben az esetben mi dolguk velünk.


A liberális világnézet újfent bebizonyította életképtelenségét. Mind a politikai, mind a gazdasági liberális szemlélet egy kiszámíthatatlan, instabilitást és összefüggéstelen zavaros katyvaszt eredményez, mely csak annak az 1%-nak kedvez akik mernek/akarnak a zavarosban halászni.


A kígyó újfent körbeér és újfent a saját farkába harap, melynek garantált következménye - mert egész egyszerűen más eredménnyel nem zárulhat - a totális megfigyelés.

És a facebookon szocializálódott - már második generáció - evidensnek gondolja, hogy ez a helyes út. 


A liberális szabadverseny jegyében lesz egy darab taxicég a világon, neve uber. Ez a cég fog ezen a piacon mindenről és mindenkiről dönteni.

Lesz egy darab info forrás melynek neve facebook. Tőlük lehet majd megtudni ki a jó és ki a rossz ember. 

Tv csatorna is egy lesz, az a neve hogy netflix. Ők döntik majd el, hogy te, a családod - különös tekintettel a gyermekeidre - milyen filmeket nézzetek.

Ha pedig keresni akarsz a világhálon keresőből is egy lesz, a google. Ő dönti majd el, hogy te milyen találatokat kaphatsz a keresésedre. Mindezt természetesen a te érdekedben. 


Azt hiszem eljött az idő, hogy azok az emberek akik mindezt a folyamatot elősegítik el vagy újra olvassák  Huxley Szép új világ c. könyvét, merthogy azon a bizonyos lovon konkrétan fordítva ülnek ez bizonyos. 

A gond az, hogy ezen emberek döntő többsége ezzel tökéletesen tisztában van, céljuk a könnyed és gazdag élet, a mi pénzünkből.

tomajer 2022.03.26. 06:25:53 / # 352649

Szövetséggel zárult a New York-i taxiháború


New Yorkban kezdi a taxialkalmazások integrálását az Uber, mely 3 éven belül a világ összes taxiját elérhetővé tenné a platformján.

Bomba hír a keleti parton, hogy az Uber Technologies  az összes New York-i sárga taxit felveszi az alkalmazásába. Jól jár az Uber, mert enyhül a kínzó sofőr hiány. Jól járnak a sárga taxik, mert olyan utasokhoz jutnak, akiket eddig el sem értek. És az utasok is jól járnak, mert mérséklődnek a viteldíjak.  

A szövetség azért is meglepő, mert a online utasmegosztó cégek és a hagyományos taxi társaságok legnagyobb csatatere éppen a New York-i piac volt. Nem véletlenül mondta Andrew Macdonald , az Uber globális mobilitási vezetője:  

ez a legmerészebb húzásunk, amit valaha megléptünk.  

Az ügylet részeként a New York City Taxi and Limousine Commission licence-vel rendelkező társaságok integrálják taxiküldő alkalmazásaik szoftvereit az Uber platformmal. A város 14 ezer sárga taxija használja a Creative Mobile Technologies és a Curb Mobility által üzemeltet applikációkat. A két cég lehetővé teszi a bankkártyás fizetést a taxikban, s az időjárást, a híreket és a hirdetéseket megjelenítő képernyőket is elhelyeznek a sárga taxikban.


Az utasok nagyjából ugyanannyit fognak fizetni a sárga taxiban, mintha az Uber X vinné őket. 

A sárga taxis sofőrök ugyanannyit vagy többet kereshetnek egy Uber-utazáson, az utazás jellegétől függően. A New York-i Uber-sofőröktől eltérően a taxisok már az utazás előtt látni fogják a várható bevételeiket, s visszautasíthatják azokat az utazásokat, amelyekről úgy gondolják, hogy nem érik meg a fáradságot - mondta az Uber képviselője. .

A tervek szerint az Uber és taxipartnerei csökkentik a New York-i viteldíjat. Ám a szövetkező  cégek egyelőre nem közölték ennek pontos mértékét.

Az Uber részvényei 5 százalékkal 34,70 dollárra emelkedtek szövetség hírére. A rivális Lyft csak 1,43 százalékkal került feljebb.

Elemzők emlékeztetnek, hogy sok országban szakszervezetek és a nagy taxitársaságok lobbistái álltak az Uber alkalmazást betiltó bírósági ügyek mögött. 

A szabályozó hatóságok sok országban felléptek az Uber alkalmazotti modellje ellen. 

Most ellenben úgy tűnik, hogy az Uber számára a szövetség révén  épp a hagyományos taxik jelentik a növekedés újabb hullámát. 

2025-re az Uber a világ összes taxiját bevonná az online az alkalmazásában. A menedzsment szerint, talán őrülten ambíciózus ez a terv, de lehetséges.


cheater 2021.12.03. 18:00:46 / # 352525

tomajer 2021.11.03. 18:03:30 / # 352478
Csakhogy a Musk egy részét, meg is valósítja! :-P
15 évvel ezelőtt kiröhögték a villanyautóval, az egyben visszatérő, és pontosan a helyére beparkoló rakétával,   most meg 100 000 Teslát vesz a Herz, és a Nasa tőle béreli a rakétákat ...
Néha pár évet csúsznak a dolgai ...   de
cheater 2021.11.03. 17:57:49 / # 352477

Világos, de mindez a CNN-n? 


Tehát 10 millió évnyi evolúció alatt az emberiség mindösszesen annyit tudott elérni, hogy a facebook mondja meg, hol melyik országban ki legyen a vezető, a netflix mondja meg milyen filmek a trendik és milyen történeteket kell az emberiségnek nézni, a google csak azokat a találatokat adja ki amik őszerinte helyesek - kivéve Kínában ugye, az túl nagy piac, ott a kínai kormány mondja meg nekik mi a helyes -  a CNN-ből pedig egy egyszerű píár cég lett melyet bárki megvehet magának fél órára és garantált, hogy kellemetlen kérdéseket itt feltenni neki nem fognak. 


Tehát ennyi, ezt értük el? Ráadásul még megyünk is tovább ezen az úton?


Én már mondtam, ezt kell nekünk is csinálni. Ilyen f@sszságokkal kell telenyomni az újságokat. Pl. a főtaxi helyében olyan kamukat nyomnék, hogy a végén még Bécsből is főtaxit rendelnének.  


Úgy néz ki erre van igény, akkor csináljuk mi is ezt. Még nevet sem kell találni a folyamatnak, mások már adtak neki, ezt a tevékenységet úgy hívják hogy innováció. 

anyahajókabinajtóhajtogató 2021.11.03. 12:06:56 / # 352476
avatar
Ez szimplán az amerikai marketing kommunikáció része.Trump, meg a Musk ugyan ezt csinálja. Mindig benyögnek valami nagyon nagy dolgot, a nép egyik fele azért harap rá, mert elhiszi, a másik fele meg azért, mert tudja, hogy hazugság, de a lényeg, hogy mindenki erről beszéljen. Aztán 2 hét múlva jön az újabb baromság, a rajongók már el is felejtették az előző hazugságot, és ez így megy tovább...
tomajer 2021.11.03. 06:42:32 / # 352474
cheater 2021.11.03. 00:25:55 / Módosítva / # 352472
Lehet, hogy ezek a marhaságok már nem is egy hús-vér ember agyszüleményei.  Lehet, hogy ezeket ilyen botok gyártják. 
A magyar újságíró(?) pedig tükörfordításban közzéteszi, tetszelegve a világ előtt egy jól értesült szerepében. 


Mert ha én újságíró lennék csak nekiszegezném a kérdést az uber nevezetű cégnek, hogy mégis ki a fenét fog ráültetni 150.000 autóra..?  Honnan szed 150.000 embert erre a feladatra? 


És ha már belemerült a témába, akkor feltehetné azt a kérdést is, hogy amit az uber 5 évvel ezelőtt állított, hogy vett 100.000db mercedest.  Azok hol a fenében vannak?  Egy nagyon nagy garázsban?  És egyébként mi a fenét csinál ezekkel, nézegeti? 
Rá egy évre az uber állítása szerint vett 75.000 toyotát.  Hogy minek azt nem tudni, de ők hol vannak?


Egy újságírónak végülis az lenne a feladata, hogy ezeket a kérdéseket feltegye.
tomajer 2021.10.30. 19:24:34 / # 352462

Fény derült arra, miért kellhet a Hertznek százezer Tesla

Nemrég a Hertz keltett nagy vihart tervük bejelentésével, miszerint százezer Teslát akarnak vásárolni, most pedig bejelentették, hogy 2023-tól ennek felét Uber-sofőröknek fogják kiadni.

tomajer 2021.10.28. 06:48:02 / # 352461


tomajer 2021.10.28. 06:47:11 / # 352460

A platformgazdaságban dolgozókért demonstráltak Brüsszelben

Uber-sofőrök zártak le brüsszeli utcákat, így tiltakoznak a platformgazdaságban dolgozók szerintük fenntarthatatlan munkakörülményei ellen. Az Európai Bizottság a tervek szerint az év végéig terjeszti elő a körülmények javítására irányuló törvényjavaslatot. A tiltakozók képviselői szerdán találkoztak a témáért felelős uniós biztossal. Szeptemberben már az Európai Parlament is foglalkozott a szektorban dolgozók bizonytalanságával és rossz munkakörülményeikkel.

- A platformok megtalálták a módját, hogy kihasználják a független munkavállalók státuszában rejlő gazdasági előnyöket, de a munkavállalók számára ebből sok kellemetlenség származik. A platformok csalárd módon használják fel a független státuszt, hogy felmentsék magukat a munkáltatói felelősség alól – mondta Leïla Chaibi EP-képviselő.

Nem a munkakörülményeik jelentik az egyetlen problémát. A taxis szakszervezet, amelynek kétszer sikerült kitiltatni az Ubert Barcelonából, a cégek által használt algoritmusok veszélyeire és az ellenőrzés hiányára figyelmeztet. A témában készített tanulmány azt vizsgálta, hogy a Cabify, a Uber és a Bolt algoritmusai hogyan figyelik egymást az árak emelése érdekében.

- Amint az egyik emeli az árat, aktiválódik egy dinamikus árfolyam, amit a többiek észlelnek, és ők is árat emelnek. Minden mindennel összefügg, figyelik egymást, ez pedig tilos. Az árakról megegyezni gyakorlatilag egyenértékű a kartellezéssel. Az algoritmussal tulajdonképpen megtalálták a munkaszerződés megszegésének módját – mondta Alberto Álvarez, az Elite Taxi vezetője.

Az algoritmusok nem hozzáférhetőek, mivel üzleti titoknak minősülnek, mégis ezek döntenek az árakról vagy akár a munkavállalók menetrendjéről. Az uniós munkaerő 11 százaléka már dolgozott a platformgazdaságban, és ez a szám folyamatosan növekszik.

cheater 2021.09.16. 03:44:01 / # 352381

cheater 2021.09.15. 06:14:06 / # 352377

cheater 2021.08.25. 11:46:07 / # 352352

Újabb fordulat uber vs alkalmazotti státusz ügyen, egy bíró érvénytelennek nevezte a népszavazást.

cheater 2021.08.12. 18:45:18 / # 352339

Az Amazon, az Apple és az Uber be akarja kamerázni az alkalmazottai hálószobáját  


De minek? Ez teljesen felesleges, hisz a digitális evolúció mindent megold. Vezessék be a pontozásos rendszert, akinek magas a pontszáma az bennmarad a rendszerben, akinek alacsony az kiesik. 

Ja hogy itt már az ő lovéjukról van szó és akkor ez már nem jó, akkor valami hiba csak van az elmélettel. 


A kígyó végül körbeért és a saját farkába harap.  A liberális szabadgazdaság és a digitális evolúció közös gyermeke megszületett, úgy hívják, hogy totális megfigyelés. Enélkül egész egyszerűen működésképtelen.

cheater 2021.07.25. 17:03:18 / # 352289

Az Index és az Uber barátsága még ma is tart. 


Az Index szerint ez a dátum megér egy cikket. De az nem, hogy egy amerikai cég engedély nélkül, az adózási rendet áthágva, gazdasági erőfőlényét kihasználva bőven a minimálbér alá kényszerítene egy társadalmi csoportot Európa közepén. 

Erről nincs véleménycikk, sosem volt. Ez a szociálisan érzékeny Index szerint egy nem lényeges elem ebben a történetben.


Retkek.

cheater 2021.06.20. 14:42:31 / Módosítva / # 352269
Párizsban végzett mint szakács? 
Mert ha nem akkor mi a fenét keres köztünk? Főkép azok után, hogy a taxisokat hordta le folyamatosan a sárga földig az uber éltetése mellett..  miért nem uberezik?


Én ennél jóval radikálisabb vagyok, nemhogy egy ilyen figurát nem engednék be a mi kis közösségünkbe, de tőlem még azok sem kapnának taxit akik anno kiirták a homlokukra, hogy uber vagyok. 


Meglátnám ezek bámelyikének nevét a rendelési listán már tenném is tiltólistára. Max. egy üzenetet kapna, hogy uber.com-n próbálkozz az autórendeléssel okoska. 
Ha ezért megreszeltetne az 'egyenlő bánásmód jogi szervezet' akkor pedig kifizetném a bírságot és továbbra sem kapna tőlem kocsit. Menjen lóval, pl. az Árpa Attila lovagolni szeret.
Oldalszám: 215