Hozzászólások száma: 4149
Ugrás a hírhez Oldalszám: 208
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
alelölülő 2018.09.05. 13:58:50 / Módosítva / # 349129
avatar
De hát ha Szentendrén belül taxizik, miért nem a helyieket veszi igénybe?
Melyik cég megy ingyen ki egy helyi fuvarért Szentendrére?
hiénakutya 2018.09.05. 13:23:16 / # 349128
Legalább már tudunk egyvalakit, aki elolvasta az összest.
:-D
tomajer 2018.09.05. 12:30:43 / # 349127
Nna, kiolvastam a fiút.  Az első betűjétől az utolsóig.
Nincs mit hozzáfűznöm.  Annyira szubjektív, hogy gyakorlatilag nincs rajta mit véleményezni.

A Bp-i taxis réme! :-)

Az utazási szokásai:
1; Hajnalban, Békásmegyerre előrendel, és onnan kiviteti magát Szentendrére.  (odáig az éjszakaival buszozik ... :-P )
2; Szentendrén belül taxikázgat.  Ügyesen kiókumlálta, melyik cégnél  (miként) lehet megtrükközni, hogy ne kelljen a vidéki kiállást megfizetnie.
3; Reptér Szentendre vagy vissza.  A fix transzfereket részesíti előnyben (érthető okból)  ami persze Szentendrét tekintve még csak nem is szabálytalan.

Végeredményben egy árérzékeny valaki, aki nem a saját pénzének ellensége.  Nem érdekli, hogy az aki a szolgáltatást nyújtja, abból amit rajta keres, éhendöglene.
Nna ehhez képest viszont van bőr az arcán kategorizálni, minősíteni, véleményt formálni, kvázi hozzáértőként megnyilvánulni.
Mint az utolsó írásokból kiderül, már fizetett Pr cikkeket is írogat.

Gyakorlatilag az egész betűhalmazból, az applikációk működésének leírása amit érdemes volt elolvasni, hisz nem próbáltuk ki még soha egyik cég utasoldali alkalmazását se.

De!  Hogy azok a másfél éves infók, most mennyire reálisak, nem tudhatjuk.

anyahajókabinajtóhajtogató 2018.09.04. 23:36:55 / # 349126
avatar
Biztos nagyon örült a taxify-os kolléga, hogy gurult a Astoriától ~25 kilómétert Szentendréig, hogy aztán keressen 1300 forintot, és mehessen vissza a belvárosba A rezsi nem jött vissza neki ezen a fuvaron. Érdekes egyébként, hogy habár minden Uber-fan "nyugati" színvonalú taxizást akart, de korrekt díjazást már nem akartak mellé. 
Egyébként -ne sértődj meg- elképzelni nem tudom, hogy az olyan ki*aszott fontos emberek, akiknek arra nincs idejük, hogy telefonon hívjanak taxit (ne adj isten várjanak is fél percet, mire a diszpécser felveszi), és hogy kp-ba fizessenek, miért vannak rászorulva a féláras taxizásra
És ezt most nem miattad kérdezem, azt csinálsz amit akarsz, csak mindenk Uber-fanatikus ismerősöm állítólag menő üzletember, programozó meg milliomos, aztán mégis ment a fillérhágás az 1,2-es szorzó miatt  
taxiapp 2018.09.04. 21:13:54 / # 349125
avatar
"a Főtaxinak és a Citynek talán jobb és okosabb is, mint akár az Uberé volt"

Na, ezzel egy kicsit vitatkoznék, vagy legalábbis elmondom, hogy nekem, mint utasnak, miért jobb az Uber és a Taxify, mint a City vagy a Főtaxi alkalmazása.

1. Hely alapú rendelés vs. cím alapú rendelés. A City Taxi / Főtaxi alkalmazásában hiába ugyanúgy térképen jelölöm ki a rendelés helyét, mint az Uber/Taxify esetén, a taxisofőr már csak a címet kapja meg. Ez pl. olyankor probléma, mikor a békásmegyeri buszmegállóba akarok rendelni, és annyi megy át címként, hogy Madzsar József utca, ami egy 1,5 km hosszú utca, nem csoda, ha szerencsétlen taxisnak ez alapján fogalma sincs, hogy hol keressen engem, míg az Uber/Taxify a térképen megjelölt indulási pontra navigálja a sofőrt.

2. A fizetéssel egyáltalán nem kell bajlódni. Az Uber esetén a sofőrnek egy mozdulat, Taxify esetén (Magyarországon) ehhez még annyi társul, hogy a taxiórához igazítja a viteldíjat, az utasnak semmi dolga. A City Taxi alkalmazásában nekem (az utasnak) kell beírnom a taxióra által mutatott összeget, majd mégegyszer meg kell adni a jelszót. Nem mondom, hogy eget rengetően bonyolult, de mégiscsak egyszerűbb, ha semmit sem kell csinálni az út végén a fizetéssel. Főtaxinál még nem próbáltam, hogy ez hogy működik.

3. A Taxify-nál, ha éppen van elérhető autó a közelben, Szentendrén is tudok rendelni, akkor is, ha nem megyek be Budapestre, és ez nem jelent semmilyen többletköltséget. Ugyanígy működött az Ubernél is 2016. április végétől július elejéig, és ez alatt a bő 2 hónap alatt mindig volt elérhető autó, amikor rendeltem, a Taxify-nál ez inkább ritka kivételnek számít, bár meglepő módon volt már, hogy Zuglóból vagy az Astoriától képes volt kijönni értem egy Taxify, hogy elvigyen egy 2,1 km-es útra.

4. Az Uberrel megtett utak után azonnal kapok egy e-mailt, melyben benne van térképen, hogy melyik sofőrrel, milyen autóval, milyen útvonalon, hány km-t, hány perc alatt tettünk meg, ez alapján milyen elemekből áll össze a viteldíjam. Ezeket az adatokat még a 3 évvel ezelőtti utaimra is meg tudom nézni. Egy gombnyomással tudok reklamációt indítani, ha bármi probléma volt. A Taxify-os utakról szintén kapok e-mailt, de ez térképet és a viteldíj bontását nem tartalmazza. A City Taxinál régebben kaptam e-mailt, de az a végösszeget sem tartalmazta (viszont a sofőr teljes nevêt, URH azonosítóját igen), mostmár egyáltalán nem kapok e-mailt. 

5. Az Uber több száz, a Taxify kb. 50 városban működik szerte a világon. OK, hogy én, mivel itt élek, használom a City Taxi és a Budapest Taxi alkalmazását is, de egy külföldi turista nem fogja letölteni ezeket, mikor használhatja a Taxify-t is, amit már esetleg máshol is használt, ráadásul a saját nyelvén. Mint ahogy én is a Taxify-t használtam Rigában, nem pedig a Baltic Taxi vagy a Red Cab alkalmazását, amit csak Rigában használhatok.

Az egyetlen dolog, amiben elmarad a Taxify a City/Főtaxi/Uberhez képest az előrendelés lehetőségének hiánya. Emiatt az előrendeléseket a City Taxi alkalmazásában szoktam leadni. Illetve ha éppen nincsen elérhető Taxify, akkor szintén City Taxit rendelek, egyszer volt, hogy se Taxify, se City Taxi nem volt, akkor pedig a Budapest Taxi volt a megoldás.
szabadataxi 2018.09.04. 19:19:53 / Módosítva / # 349124
Mindenképpen ajánlom, tanulságos. Akár kommentelgetheted is itt-ott, betekintést engedve a sötét oldal szempontjaira, néhol megmagyarázva egy-két "miért van?"-t – neked megvan ehhez a vitakultúra-türelmed. Én sajnos jelenleg – totális alhasi telítettségérzet miatt –alkalmatlan vagyok erre (is), és nem lenne szép, ha méltánytalanul arrogánsnak tűnnék egy olyan emberel szemben, aki – inbdítékaitól függetlenül – időt szakít arra, hogy e marginális "szakma" iránt érdeklődik, még ha csak egy speciális részterület tükrében is. (Kicsit már az előző, ha nem is neki, de róla szóló háeszem hangvételét is megbántam, remélem, nem szívta mellre.)
tomajer 2018.09.04. 14:13:17 / # 349123
Szerintem én is el fogom olvasgatni,   ...  legalábbis, a magyar vonatkozású írásait.
hiénakutya 2018.09.03. 20:18:03 / # 349121
Igen, hát, ezt kár lenne abbahagyni.
:-)
szabadataxi 2018.09.03. 19:24:53 / Módosítva / # 349120
Hadd védjem meg, semmi baj nincs ezzel, hiszen van például, aki bélyeget gyűjt vagy gyufacímkét, azt sem értettem soha. 

Mindenről lehet blogolni, én például taxizom, és évekig posztolgattam róla – mentségem, hogy már leszokóban vagyok. (A blogról mindenképpen, de lehet, hogy a taxizásról is, ez még alakulóban van.)

Az alkalmazásalapú taxizás pedig jó dolog, bár nálunk inkább csak múltja van és esetleg jövője: én már 2012-ben üdvözöltem, aztán ki is próbáltam, ezt meg is írtam, hogy aztán hamarosan koszorút is fonjak csalódott szavakból a legkorábbi hazai (világviszonylatban is az volt) fuvarközvetítő applikáció sírjára. 

Az, hogy ma minden "hagyományos" címneppernek van már saját alkalmazása, a Főtaxinak és a Citynek talán jobb és okosabb is, mint akár az Uberé volt, de mégis csak rendeléseik töredéke fut be ezeken, csak azt mutatja meg, hogy egyáltalán nem a trendiség, "átláthatóság, a hatékonyság, a környezetkímélés(???), a modernizáció, az optimalizáció, az önszabályozó és önszerveződő rendszer, a praktikum és a rugalmasság" vonzotta korábban sem a magas fokú technicizmustól erektálva közlekedő konzumidiótákat az Uberhez és most a Taxifyhoz (amelyet a félig tájékozott és teljesen homályban élő tipikus utasa valamiért afféle Uber-utódként részesít kegyeiben, pedig semmi köze hozzá az észt parazitának*, sőt), hanem a fillérbaszás lehetősége. Aztán a mások hátán gurulva gerincre vágott garasok feletti öröm lecsengéseként, gondolom, jólesik ilyen garasszexnaplóban kiteregetni a nemzetközi trófeagyűjteményt. Biztos van, aki vevő rá, kuponok, kedvezmények, ingyenes utazások is le-leesnek, igazi happy finisht, azaz teljesen ingyen taxizást eredményezve kedves bloggertársamnak.

*Nemigen van rá más besorolás, ha nulla élőmunkával lenyúlja a "balti multi" a taxis bevételének negyedét, majd még e jutaléknak becézett rablás után a fizetendő 27 százalékos áfát is vele fizetteti meg: ez akkor lenne elfogadható mértékű sarc, ha a kocsit is ő adná.
alelölülő 2018.09.03. 17:00:42 / Módosítva / # 349119
avatar

El lehet keseredve a szerencsétlen, ha itt próbál olvasókat szerezni.

hiénakutya 2018.09.03. 14:44:41 / # 349117
"érdeklődésre tart számot..."
Micsoda?
Ez?:-D
Ezt frankón olvassa valaki?
Na, az még betegebb!
:-D

(6. éve nem taxizok, nem hiszem, hogy komolyabban érintenének az önjáró autók.) :-)
balagge 2018.09.03. 13:57:19 / Módosítva / # 349116
avatar
Dehogy! Ez egy piaci rés. A bloggerek bármiről írnak ha az érdeklődésre tart számot. Te is ezt fogod csinálni, ha eljő az önjáró autók kora. Zsebpénz talán összejön belőle. A beteg dolog az, hogy pont minket fáraszt az uber ajnarozassal.:-)
hiénakutya 2018.09.03. 09:41:43 / # 349115

Ne haragudjatok, de ez kibaszott beteg egy dolog!
:-D

hiénakutya 2018.09.03. 09:41:04 / # 349114
:-D
cukrosleves 2018.09.03. 08:55:03 / # 349113
avatar
Teljesen normális dolog! Én a Coop-os reggeli bevásárlásaimat szoktam megírni az emlékkönyvembe!
hiénakutya 2018.09.03. 08:04:55 / # 349112

Segítsetek egy kicsit!
Jól értem, jól látom, hogy létezik valaki, aki konkrétan blogot vezet arról, hogy Ő taxival (esetleg más alternatív szolgáltatóval) utazik?

Bao 2018.09.03. 00:48:47 / # 349110
avatar
Ügyes vagy hazudós... (Ha egy taxis visz hosszabb útvonalon a kelleténél, esélyem sincs pénzt visszakapni.)
Hányszor írtad le, hogy "uber"?
balagge 2018.09.02. 21:20:30 / # 349109
avatar
Nem az uber működik a világ végén is. A szerencsétlen összefogni képtelen sofőrjei szédelegnek még a világ végén is a 3 eurós fuvarodert. :-)
taxiapp 2018.09.02. 20:01:14 / # 349106
avatar

A világ végén is működik az Uber, ezt is kipróbáltam.

https://taxiapp.blog.hu/2018/08/12/uberrel_a_pokol_kapujatol_a_vilag_vegere

hiénakutya 2018.08.31. 12:24:52 / # 349099
Fekete szövetnadrág, fehér ing; a taxis szakma hős megmentői.
Csoda, hogy még nem állítottak szobrot egymásnak.
Oldalszám: 208