Hozzászólások száma: 4289
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Bao 2014.06.19. 08:19:05 / # 149074
avatar
Örülök, hogy bizakodsz és nem látsz okot az aggodalomra. :)

tomajer 2014.06.19. 07:56:43 / # 149097
[b]Magyar taxis nem fél a Google-taxitól Ha a jogszabályokat betartva, minden taxisra és fuvarszervezőre vonatkozó feltételek szerint lép piacra az Uber, sem a magyar taxisok nem tiltakoznak, sem a nagy taxitársaságok. Az androidos fuvarszervező alkalmazás eddigi működése azonban előrevetíti a konfliktust. [/b] A magyar taxisok egyelőre kivárnak, nem kezdenek sztrájkba a jórészt a Google tőkéjéből életre keltett, okostelefonra tölthető taxirendelő szolgáltatás, az Uber miatt. Nem úgy, mint nyugat-európai kollégáik, akik az Uber jelenléte miatt több európai fővárosban sztrájkkal és felvonulással tiltakoztak, mondván, tisztességtelen versenyben viszi el előlük a munkát. Farkas Zsolt, a Taxi-Gépkocsivezetők Független Szakszervezetének vezetője a VS.hu-nak azt mondta, nem tudják, az Uber milyen feltételekkel, milyen keretek között kezd majd szolgáltatni Magyarországon. Az érdekképviselet csak akkor lép fel a taxisokért, ha igazolódik, hogy az Uber nem a törvényes keretek között, a valamennyi fuvarszervezőre és fuvarozóra vonatkozó jogszabályoknak megfelelően kezd működni. A San Francisco-i startup cég által indított okostelefonos alkalmazás lényege megegyezik a magyar piacon is megtalálható, ám alig ismert, ugyanezen elvű rendszerekkel. Ilyen a Taxiklikk, a TaxiLike vagy a BestTaxi. A különbség a befektetett értékben égbekiáltó. A TaxiLike rendszert például három éve fejlesztik, eddig több mint 50 millió forintot költöttek rá, míg az Uber értékét ma 12 milliárd dollára becsülik. Ami nem is csoda, hiszen az Uber már 2010-ben elindult, 38 országban, 120 városban működik, hozzánk legközelebb Bécsben. Minden telefonos alkalmazás célja azonos: a taxitársaságok kizárása a rendszerből, hogy az utas közvetlenül a taxissal, pontosabban szállítójával kerüljön kapcsolatba, akinek nem muszáj taxisnak lennie, lehet magánszemély is. Az Uber már Magyarországon is megkezdte a toborzást. „Ezekkel a rendszerekkel az a bajunk, hogy nem azonos feltételekkel működnek, mint a fuvarszervezők – közölte a VS.hu megkeresésére Horváth Csaba, a Budapest Taxi ügyvezető tulajdonosa. – A rendszerbe bárki bekerülhet, akinek van mozgatható autója. A főváros az elmúlt években azon volt, hogy tiszta helyzetet teremtsen. Eltűnjenek az illegális fuvarszervezők, fuvarozók, legyenek egységes arculatú taxik, meghatározott feltételeknek megfelelő autók, egyféle tarifa, pontos szabályozás, ellenőrzés, szankcionálás. Ezek a rendszerek ezzel ellentétesen hatnak. A csatlakozóknak semmilyen követelménynek nem kell megfelelniük, személyes kapcsolatba sem kerülnek a rendszer üzemeltetőivel. Nem kérnek tőlük sem taxis engedélyt, vállalkozói engedélyt, taxiórát, hivatásos jogosítványt. Számlaadásra sem kötelezik őket” – sorolja Horváth a kifogásait. Az sem mellékes, hogy a szeptembertől érvényes fővárosi taxirendelet igen szigorú feltételeket szab a fuvarszervezőknek is: 50 millió forintos törzstőkét, diszpécserközpontot, GPS-rendszer kiépítését írja elő. „A most a piacon jelen lévő androidos alkalmazások nem taxisellenesek, hiszen fel sem merül a lehetősége, hogy a szolgáltatni szándékozók ne taxisok lennének. Az Uber sajnos más” – hangsúlyozza a különbséget Majercsik Tamás, a hallotaxi portál tulajdonosa, aki maga is aktív taxis. „Az Uber filozófiája szerint a taxis nem más, mint egy autós a sok közül, aki éppen, mert nincs jobb dolga, elviszi a kedves megrendelőt, ahová csak kívánja, némi zsebpénzért. Ez csapta ki a biztosítékot a világ taxistársadalmában!” A budapesti taxispiacot ugyancsak jól ismerő Majercsik megjegyzi, a taxizás a világ boldogabbik részén komolyan szabályozott személyi és tárgyi feltételek között folyik. Ez elsősorban az utazóközönség, másodsorban a taxisok igénye. Így lehet elérni, hogy megbízható, egyenletes minőségű szolgáltatást kapjon az ügyfél, tisztességes áron. Az Uberrel tehát akár visszatérhetnek a legvidámabb nyolcvanas évek, amikor a vállalati ladások, volgások műszak után feketefuvarokat bonyolítottak. Most a céges autók kora érkezhet el, és nem kevés van belőlük a fővárosi utakon: munka után vagy hétvégén jól jöhet az adómentes keresetkiegészítés. Akik autót is kaptak a munkájukhoz, kilépnek a gyárkapun, bejelentkeznek a rendszerbe, és mennek egy-két kört, amíg jólesik. „Ezt a rendszert olyan városokra találták ki, ahol a kereslet jelentősen meghaladja a kínálatot. Párizsban egy szombati fuvart már csütörtökön le kell foglalni, annyira kevés az autó hétvégén. Ott aztán elszaporodtak a szórakozóhelyeknél köröző privát autók, mert van rá igény. Azt szeretnénk, ha Budapesten is ez történne? Engedély, számla nélkül szállító magánszemélyek lássák el az igényeket?" – kérdezi Horváth. Majercsik is ebben látja az Uber sikerét, a taxispiacok szabályozottságát használja ki. „Ahol túl magasra tették a piacra kerülés felételeinek mércéjét, vagy túl alacsonyra szabták a taxik számát, keresleti piac alakult ki, és felmerült az igény a plusz szolgáltatók bevonására bármiáron.” A TGFSZ vezetője más uberes veszélyekre is felhívja a figyelmet. „Ismeretlenek kocsinkba való beengedése számos veszélyt hordoz magában. Vegyünk egy jellemző esetet, amikor a buliból hazafelé tartó illuminált utas rosszul lesz a kocsiban. Ennek a takarítási költsége többszöröse, mint amit magáért a fuvarért fizet. Ha valaki tapasztalatlan, és nem tudja kezelni a helyzetet, könnyen tettlegességig vagy még súlyosabbá fajulhat az utazás vége.” Az uberes magánsofőrökkel az utas is többletkockázatot vállal, hiszen biztosítás nélküli fuvarban vesz részt. Ha baleset történik, csak elhúzódó peres eljárásban érvényesítheti kártérítési igényét. Farkas Zsolt szerint az Uber első körben a fuvarszervezőkre jelenthet veszélyt, hiszen az árban nem lehet versenyezni, fix tarifa van érvényben. Elcsábíthatják az egyébként magánvállalkozó taxisokat a taxistársaságoktól, ahol azok havi 50-70 ezer forintos tagdíjat fizetnek, anélkül, hogy a társaság biztosítékot adna a fuvarokra. „Az már más helyzetet teremt, ha a magánszemélyek is megjelennek a piacon, erről jelenleg nincs szó. Akkor lépni fogunk” – jelentette ki a VS.hu-nak. Hozzátette, az Uber megjelenésével a taxitársaságok mellett a másik nagy vesztes az állam lehet, mivel adóbevételektől esik el. A Budapest Taxi vezetője tisztességtelennek tartja a már itthon működő rendszereket is, mivel nekik nem kell a fuvarszervezőkre szabott feltételeknek megfelelni. Illetve tőlük eddig nem kérték számon. „Szó sincs arról, hogy a startup cégek ellen volnánk, mi is folyamatosan fejlesztünk, rendelkezünk okostelefonos taxirendelő, QR-kódos fizetési rendszerrel. Mi a verseny híve vagyunk, de csak azonos feltételekkel.” Horváth szerint a megoldást a személyszállításra vonatkozó kormányrendelet megjelenése jelenti, ami világosan és egységesen megszabja majd a fuvarozás feltételeit. (Ez a kormányrendelet több mint egyéves csúszásban van, kihirdetését tavaly nyárra ígérték a taxisoknak.) Majercsik Tamás szintén bizakodó, nem lát okot aggodalomra. „Budapest Uber-szempontból szerencsés helyzetben van, mert időben értesültünk róla, és éppen egy szabályozási folyamat közepén vagyunk. Tudjuk, mi ellen kell védekezni, és tudjuk mit kell tenni. Már csak meg is kell ezt értetnünk a döntéshozókkal.” Horváth Csabához hasonlóan ő is amellett érvel, a készülő szabályokba egyértelműen, konkrétan deklarálva, és ügyvédek által félremagyarázhatatlanul rögzíteni kell mindenféle személyfuvarozás feltételeit. Kivételek és kiskapuk nélkül meghatározva, hogy aki díj ellenében személyfuvarozást akar végezni, arra ugyanazok a személyi és tárgyi feltételek vonatkozzanak. Ezzel a lendülettel, rendelettel lehet végre szabályozni a gépkocsinak nem minősülő lassú járművekkel, motortaxival, riksával, biciklin, de még a gyaloghintón való személyszállítást is, amelyekkel ma jogszabály nem foglalkozik, pedig egyre nagyobb arányban veszik ki részüket a fővárosi személyszállításból. „Azonos piacon, azonos feltételeket kell megkövetelni. Ha ezt sikerül normálisan törvénybe iktatni, akkor jöhet az Uber, és egy versenytárs lesz a sok közül.” Uber vs TaxiLike és társai Mi is az Uber? Egy andoridos alkalmazás, amely fuvarokat közvetít az utasoknak okostelefonon, táblagépen, számítógépen, bármin, amire letöltik. A rendszerbe befut az utas igénylése, amit az továbbít a taxisoknak. A hazai TaxiLike a fuvarra jelentkező taxisok pozíciója, forgalmi adatok alapján megbecsüli a kiérkezési időt, az adatokat visszaküldi az utashoz, aki kiválasztja a neki tetsző szállítót. Mindez 15 másodprecen belül megtörténik. Az utas nem csak a kocsi helyzetét, hanem a típusát, felszereltségét is látja, valamint a taxisra vonatkozó megelégedettségi összesítést – like-ok és unlike-ok számát –, ezeket is belekalkulálhatja döntésébe. Az Uber is ezt kínálja. Egy gombnyomással hívhatunk taxit. A Google-térképen látjuk az autót, merre jár, majd ha teljesült a fuvar, az alkalmazás a GPS által mért adatok alapján online, kártyás utalással levonja a fuvardíjat. Az Uber a menetdíjakból 20 százalék jutalékot vesz le, a befektetők becslése szerint 2015-ben forgalma elérheti az 1,5 milliárd dollárt. A hazai TaxiLike rendszerében a fuvardíj a taxisnál marad, a rendszer fuvaronként 200 forintra tart igényt a taxisoktól. Ezt egy feltöltőkártyával intézik, a taxis 5 ezer forintért tölt rá, a TaxiLike fuvaronként von le az egyenlegből. Ez azonban Budapesten csak feltételes mód, mivel a piacot ellenőrző Budapesti Közlekedési Központ Zrt. nem adott fuvarszervezői engedélyt a TaxiLike-nak. Így aztán az nem kér egy forintot se a taxisoktól a tagságért, cserébe nem is tud költeni a rendszer fejlesztésére, marketingre, egyebekre, amivel eladná termékét. Tesztüzemmódban működik. Ennek megfelelően alig közvetít fuvart, se a taxisok, se az utasok nem ismerik. A Taxiklikk, a Best Taxi fuvarszervezői engedély nélkül is üzemelteti térítésköteles rendszerét. És hamarosan indul a SharingCar rendszere, amely szintén alternatív taxizást kínál. A BKK lapzártánkig nem reagált kérdéseinkre.

hundária 2014.06.17. 20:36:19 / # 149057
avatar
Most már tényleg szólok a gyereknek,hogy csináljon már ő is nekem egy ilyen TAXI FLICK-FLACK alkalmazást!!!!! Hátha 2 hónap múlva már késő lesz, annyian lesznek:)

tomajer 2014.06.17. 16:03:49 / # 149076
Taxify - az új észt start up reménység .... .... .... Sokan úgy interpretálják a Taxify-t, mint a taxitársaságok egyik lehetséges válaszát a hamarosan Budapesten is megjelenő Uber jelentette kihívásokra. Szerintem inkább párhuzamos fejlesztések utólagos egymáshoz pozicionálásáról van szó, mert én úgy látom a Taxify sok tekintetben hozza azt, amit az Uber is, azonban modellje nem megkerüli, hanem inkább megcélozza a taxitársaságokat. A Taxify rendszerében ugyanis elsősorban (de nem kizárólagosan) taxitársaságok regisztrálhatnak, akik sofőrönként 12-15 eurós díjat fizetnek és ezért cserébe azonban a teljes diszpécser szolgálatot kiváltja náluk az alkalmazás. Ettől aztán tudnak árat csökkenteni és ha bejön (vagy már jelen is van) az Uber féle fapados taxizás (akárkiből lehet taxis), akkor is felvehetik a versenyt. ... ... ...

tomajer 2014.06.17. 15:50:11 / # 149077
Ha már kitört a világbotrány az Uber miatt, mindenképpen kell vele foglalkozni. A most a piacon jelen lévő androidos alkalmazások, nem taxisellenesek, hiszen fel se merül a lehetősége, hogy a szolgáltatni szándékozók ne taxisok lennének. Az Uber sajnos más! Az ő filozófiájuk, hogy a "TAXI NEM MÁS, MINT EGY AUTÓS A SOK KÖZÜL, AKI ÉPPEN MERT NINCS JOBB DOLGA ELVISZI A KEDVES MEGRENDELŐT AHOVÁ KÍVÁNJA NÉMI ZSEBPÉNZÉRT" Ez csapta ki a biztosítékot a világ taxistársadalmában! A taxizás, a világ boldogabbik részén komolyan szabályozott feltételek között folyik. Nagyon komoly személyi és tárgyi feltételeknek kell megfelelnie annak aki ezen a piacon szolgáltatni akar. Ez az igénye (elsősorban) az utazó közönségnek, (másodsorban) a taxisoldalnak. Ezzel lehet elérni, hogy Megbízható egyenletes minőségű szolgáltatást, kapjon az utazóközönség, tisztességes áron. Magyarország ... vagyis Budapest is megtette efelé az első lépést. Nem a legfontosabbat, de a legfájdalmasabbat. Szabályozta a gépkocsik korát, műszaki minimum paramétereit, külső megjelenését, és a tarifát. Kihagyták sajnos a szabályozásból még a gépkocsivezetők létszámát, ami minden ilyen jellegű szabályozásnak fontos alappillére. A taxis szakma erősen küzd ennek a bevezetéséért is, hiszen ma Budapesten, olyan telített kínálati piac van, ami nem teszi lehetővé, a taxivállalkozások rentábilis működtetését. Az Uber pont ezt a szabályozottságot használja ki. Ahol túl magasra tették a lécet, (a piacra kerülés feltételei) vagy túl alacsonyra szabták a taxik számát, keresleti piac alakult ki és felmerült az igény a plusz szolgáltatók bevonására "bármiáron" Budapest, Uber szempontból szerencsés helyzetben van, mert időben értesültünk róla, és éppen egy szabályozási folyamat közepén vagyunk. Tudjuk mi ellen kell védekezni, és tudjuk mit kell tenni. Már csak meg is kell ezt értetnünk a döntéshozókkal. A készülő szabályokba egyértelműen, (konkrétan deklarálva, kikerülhetetlenül, és ügyvédek által félremagyarázhatatlanul) rögzíteni kell, az összes személyfuvarozás feltételeit! Nincs kivétel, nincs kiskapu! Aki díj ellenében személyfuvarozást akar folytatni, arra ugyanazok a személyi és tárgyi feltételek kell hogy vonatkozzanak. Ezzel a lendülettel lehet végre szabályozni, a gépkocsinak nem minősülő lassú járművekkel (kisvonat, old timernek tűnő MESEAUTÓ és társai) de a motortaxival, riksával, biciklin, de még a gyaloghintón való személyszállítást is. Azonos piacon, azonos feltételeket kell megkövetelni. Tehát pl. aki személygépkocsival szeretne személyt szállítani, annak mindegy ezt milyen szervezeti formában teszi, ugyanazok vele szemben az elvárások. Ha ezt sikerül normálisan törvénybe iktatni, akkor jöhet az Uber, és egy versenytárs lesz a sok közül.

focilabda 2014.06.16. 12:25:52 / # 149072
Inkább a TGFSZ-t reklámoznád.
Apuka 2014.06.16. 11:42:18 / # 149071
Budapestre jön a taxigyilkos alkalmazás [i]A hasonló vállalkozások egyre növekvő népszerűsége az egész világon elszabadította az indulatokat az érintett vállalkozásoknál. Az állítólag Budapestre is készülő Uber a magyar taxisok szerint csak illegálisan működhetne a fővárosban... a teljes cikk az ITcafe.hu-n olvasható[/i]

MCCCXCII 2014.06.16. 10:47:46 / # 149073
Ez nem is olyan „rossz”! Én az „UberDUX” szolgáltatásba fogok belépni. Egy „lányt” már beszereztem, aki hajlandó társulni és a kedves utasokat kiszolgálni amíg „A” pontból „B” pontba szállítom. :))

thomas 2014.06.14. 18:39:30 / # 149070
Ne feledjük,ezzel nőni fog a foglalkoztatottság! Az a sok lézengő autós munkához jut....egy mobil alkalmazás nem lehet munkaadó? Dehogynem,2/3 azt sutty!

nemtudom 2014.06.14. 17:22:54 / # 149069
avatar
PayPal számla, Payoneer bakkártyával (Amerikai bank, Amerikai kártya)! Aki a mai világban él be sem kell most már hozni a pénzét az országba.
nazoli 2014.06.14. 16:37:27 / # 149068
avatar
"Csütörtökön nagyjából 12 ezer taxis tüntetett London utcáin egy okostelefonos alkalmazás, az Uber miatt. Az Uber lényege, hogy egy taxicég közvetítése nélkül, a közelben autózó Uber-felhasználók közül foghatunk magunknak fuvart – írja a Quartz." Az Uber lényege nem az, amit a cikkben írnak. Jelesül, hogy egy taxicég közvetítése nélkül foghatunk magunknak fuvart. Amelyeket taxicégnek aposztrofál a cikkíró, azok ugyanúgy nem taxicégek, mint a budapestiek. Ők is csak fuvarközvetítők. Az Uber ebben a vonatkozásban nem tesz mást, mint a meglévők helyére lép. Kiszorítja őket a piacukról. Tehát ugyanúgy közvetítőn keresztül kapja a szolgáltató a fuvart. (Azért nem írok taxist, mert nem biztos, hogy taxis lesz a fuvarozó. A dolgok jelen állása szerint bárki lehet, akinek autója van, és "Uberel".) Csak jól hangzik, hogy a csúnya közvetítőket kiszorítják a piacról. A nép kajálja ezt a dumát. Mint ahogy a taxisok jó része is.

sárga csoda 2014.06.14. 14:34:13 / # 149067
avatar
Pénz mosoda. Ellopódnak,tönkre mennek,leégnek,lelakódnak...stb. hatvanhat
Bao 2014.06.14. 12:04:40 / # 149066
avatar
Mi a baj? :) Jó ez nektek csendes híveknek... Ugyanúgy kávézhattok a kúton aztán majd jön a cím vagy nem...csend lesz... :(
donkihóte 2014.06.14. 10:27:10 / # 149065
avatar
Tehát helyesen: ...ÉS tölük... ...MINDEN a forgatókönyvük...
donkihóte 2014.06.14. 10:14:48 / # 149064
avatar
Na még egy Mindenki keresse a kutat a hiteles autójából. Szerintem.

donkihóte 2014.06.14. 10:03:33 / # 149063
avatar
Ki hitte volna, hogy egyszer a legfőbb ellenség szoknyája alá bújunk, éld tőlük várjuk a védelmet? Bárhogy fog alakulni is a dolog, ez rettenetesen sokba fog kerülni nekünk. Egyébként senki ne ringassa magát abba a hitbe, hogy egy 12 csiliárd dollárt érő cégnek nincsenek meg a megfelelő jogászai és, hogy készületlenül érte őket ez a nemzetközi tiltakozás. Valószínűleg megnem a forgatókönyvük szerint halad. Ez van. Vissza lehet térni a tanult szakmájához mindenkinek.

tomajer 2014.06.14. 09:02:11 / # 149062
Vigyáznunk kell a hőbörgéssel!!! [b][font size=4][url=http://index.hu/gazdasag/2014/06/13/meretes_ongolt_lottek_a_londoni_taxisok/] Méretes öngólt lőttek a londoni taxisok[/url][/font] Csütörtökön nagyjából 12 ezer taxis tüntetett London utcáin egy okostelefonos alkalmazás, az Uber miatt. Az Uber lényege, hogy egy taxicég közvetítése nélkül, a közelben autózó Uber-felhasználók közül foghatunk magunknak fuvart – írja a Quartz. A londoni taxisok valószínűleg nem azt a hatás várták, amit végül a tüntetéssel elértek: a tüntetés végéig az alkalmazás a letöltések száma alapján az angol iOS app store második helyére ugrott, a hét korábbi napjaihoz képest 850 százalékkal nőtt a feliratkozók száma csütörtökön. A tüntetésről szóló szimpla híradásokon túl az olyan cikkek születésének se valószínű, hogy örültek a taxisok, mint a Huffinton Post "Mi az Uber? És miért utálják a londoni taxisok" című cikke, amellyel londoniak ezrei ismerkedhettek meg az új közlekedési módszerrel.[/b]

Apuka 2014.06.14. 01:24:53 / # 149061
Spanyolországban azoknak a vezetőknek, akik engedély nélkül taxiznak, 4000 és 18 000 euró közötti büntetést kell fizetniük, de ilyen esetekben az utasok sem ússzák meg, ők is komoly pénzbüntetést kaphatnak.
nazoli 2014.06.14. 00:33:03 / # 149060
avatar
Bárhogy is nézed, ha "taxi üzemmódban" vállalsz munkát taxiengedély nélkül, az jogosulatlan tevékenység, függetlenül attól, hogy az utas nem közvetlenül neked fizet. Elvégeztél egy feladatot, amiért egy közvetítőn keresztül pénzt kaptál. A dolog csak akkor szabályos, ha nem kapsz érte pénzt. Nagyon föl kell kötni a gatyáját annak, aki ezt ellenőrizni akarja. Akár NAV, akár BKK, akár bármelyik hatóság. Szinte megfoghatatlan. Ezt a dolgot nem lehet eseti ellenőrzésekkel megállítani. Aztán semmi különbség a fuvarközvetítő, és az alkalmazás üzemeltetője között. A 20%, amit kér, semmivel sem kevesebb, mint amennyit most fizetsz. Mivel a szolgáltatói kör (taxisok) teljesen szabályozatlan (akár engedély nélküliekkel is szerződést köt az üzemeltető), a szolgáltatók (taxisok) száma akár a magyar állampolgárok számával megegyező is lehet. Még annyira sem fogja érdekelni a taxis, mint a jelenlegi fuvarközvetítőket. Neki minden mindegy, a pénzét mindenképpen megkapja. Az egész dolog erre megy ki, még fokozottabban mint a mostani helyzetben. Nem akarom nagyon fejtegetni a dolgot, de ez az egész sokkal messzebbre vezet, mint gondoljátok. Most a taxi, az autókölcsönzés, a postai szolgáltatások egy része felé terjeszkednek, de bármi a célkeresztbe kerülhet. Minden. Nem csodálkozom, hogy van város, ahol betiltották az alkalmazást használatát. Nem is igazán van mást tenni ellene. Minden célba vett területet a káosz felé fog vinni.
tomajer 2014.06.13. 22:28:36 / # 149059

Oldalszám: 215