Hozzászólások száma: 897
Ugrás a hírhez Oldalszám: 45
Témakörök > Hírek fórumai > Valami elkezdődött A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
hobbytaxis 2009.11.25. 17:40:45 / # 148268
avatar
Én aszondom hogy kár egymásnak esni mer tök jó hogy végre valami elkezdödöt mer szinte mindig elkezdödik valami aszt vagy hamar vége tér vagy sokájig tart. Vagysosenem. De legaláb elkezdödöt ez a lényeg. A Winttermakker úr meg látya már régóta a porblémájinkat és most is bisztosan segiteni fog mer edig is mindig segitet és akor nagy megnyugvás vólt mindenkinél mer csak ugy hisztak a buxtálcák. Most is igy lessz, kicsit töb optimimus kel végre. Málna tuggya eszt van gyakorlata szurkoljunk neki közösen. Hajrá Málna!

alelölülő 2009.11.25. 17:27:26 / # 148262
Ez nekem új, hogy nem válaszolhatok arra, amit másnak írtál, ha valótlannak érzem. Azután azt reklamálod, hogy más felvetéseidre miért nem kaptál választ. Asszem, nyugodtan befejezhetjük az egymással való kommunikációt, sose fogjuk megérteni egymást.

cheater 2009.11.25. 17:11:51 / # 148267
Most kiragadtál két olyan dolgot a hozzászólásaimból ami nem is neked szól(ami kifejezetten neked szól és amiben aggályaimat fejtem ki azokra egyáltalán nem reagáltál, pedig neked illene megvédeni az ötleteidet). Feltehetőleg ez betudható annak hogy internetes fórumokon még rutintalan vagy, igy azt hiszed ami hozzászólás ide érkezik az csakis hozzád szólhat. Egyszerüen nézd meg a hozzászólás alján kihez beszél az illető és nem lesz annyira zavaros a dolog. Nem te irtad hogy holnapután megoldódik a dolog, de ez egyáltalán nem is neked szólt, hanem mindazoknak akik egy mondattal elintézték a kezdeményezéseidet (jellemzöen ilyenekkel hogy: hajrá málna; veled vagyunk; pusztuljon a férgese; stb). Ráadásul mindezt a Te, illetve a topicod védelmében irtam be, hogy ne essen szét idő előtt a sok értelmetlen hozzászólástól. Érdekvédelmi tömörülés megintcsak nem neked szólt, hanem inzertnek, ő vetette fel ha burkoltan is hogy ez a járható út. Ha figyelmesen elolvasod a hozzászólását látni fogod hogy erről beszél. Válaszom és az ezzel kapcsolatos aggályaim neki szóltak. Ezekre én nem kaptam választ, senki nem irta le hogy amiket itt hozzáfüztem a felvetésekhez miben nincs igazam, hol tévedek. Bár tévednék és ilyen egyszerű lenne és ezek amiket leirtál mind egyértelműen pozitiv hatással lennének a pénztárcánkra és az életünkre. Én most még mindig azt mondom, ezek visszafelé sülnek el, nem elönyünk, hanem hátrányunk származik majd belőle.
alelölülő 2009.11.25. 16:29:59 / # 148264
Amit írtam, válasz volt arra az elméletedre, hogy a céges megrendelő nem hajlandó magasabb árat megfizetni. De igen, hajlandó volt, amíg alacsonyabb ajánlatot nem kapott. Rádiótaxi fikázása nem személyeskedés, mivel nem személy. Legfeljebb jogi. Még nagyvonalú is voltam a szotyitaxival, igazából fütyitaxi. Munkavállalóiért semmi felelősséget nem érző, őket a rezsiköltségek kitermelésére sem elegendő nyomorúságos tarifára kényszerítő fütyitaxi. Amúgy a dömpingár a fejlett világ nagy részén törvénybe ütközik. Talán még nálunk is.
Sas882 2009.11.25. 15:29:37 / # 148263
avatar
Szerintem, arra nem fogsz partnereket találni, hogy újabb és újabb vizsgákat tegyen egy taxis, akár évente vagy félévente. Az is nehezen kivitelezhető, hogy létszámstop legyen, ez jelenleg nem érdeke senkinek, ill. csak a taxivállalkozóknak. Ami megoldaná a létszámból adódó problémákat az a fix tarifa, egységesen áron való fivarozás, nincsenek akciók meg egyebek, a kezdvezmény az, hogy a cég később fizethet, pl. csekk. A másik amiért sokan morognak, s én is morogtam, a tagdij vagy fuvarszervezőidij, ez csak rajtatok áll, de elég lényeges kérdés, mármint akik cégnél vannak. Az, hogy előre kell fizetni egy fix összeget, olyan dologért, ami teljesen bizonytalan, s nem garantált a másik fél részéről ez nevetséges, azt kell elérni, hogy a fizetés cimarányos legyen, igy érdekeitek egybeesnének a fuvarszervezővel. A jelenlegi helyzetben nem esik egybe. Kimaradt egy fontos kérdés, a munkaidő, miután, ha fáradság miatt hibázik egy sofőr, ott akár meg is halhat egy ember, nem árt erre is odafigyelni. Nem véletlenül találták ki a tachográfot.

málna 2009.11.25. 10:39:21 / # 148261
avatar
Látod...ez a baj.Te azt mondod,nem forgatod ki a szavainkat,nem ércelődsz,nem fikázol,csak építő kritikát teszel az irányomba.Ugyan már!Ezt Te sem gondoltad komolyan!Fikázni jöttél nem építeni!Legalább vállalnád az írásos tetteidet...úgy is titokba maradt a személyed! Én nem írtam egy szóval sem,hogy ez holnapután megoldódik.Próbáltam előre gondolkodni(nyalni ha így Neked jobban tetszik),ötleteket gyűjteni és javasolni orvoslást a Mi problémáinkra.Ez már valóban látszik,hogy mindez a Te személyed nélkülözésével-illetve az ötlethiányod végett- fog tovább folytatódni.De bevallom,nekem ez nem fáj,egy picit sem! A lényeg:Még mindig várom az öleteidet,javaslataidat,hiszen azt írtad vannak! Nosza!:))) /Kérlek ne a szakszerveti tömörüléssel kezd,mert az ismételten fél évvel ezelőtt megdőlt támogatottság hiányában!/
málna 2009.11.25. 10:25:34 / # 148260
avatar
Kedves Nazoli! Minden szavad igaz!Szívesen vennék Tőled is ötleteket..Tomajer szaktársnál az elérhetőségemet megtalálod! Köszönöm!
nazoli 2009.11.25. 06:15:51 / # 148258
avatar
Kedves Málna! Már napok óta figyelem ezt az oldalt. Sokszor elindult a kezem, hogy írjak, ötleteket adjak, vitatkozzak az ellenségeskedőkkel stb. Aztán nem tettem. Annyi dolog lenne, amit szívem szerint leírnék, hogy nem lenne hozzá elég hely. Így is hosszú leszek. Elöljáróban felhívnám a figyelmedet egy fontos dologra. Jelesül arra, hogy ez, amit teszel - tárgyalásban vagy egy politikussal a szakma legfontosabb dolgait illetően - az érdekképviseleti tevékenység. De, mivel ezt a saját szakálladra teszed, minden felhatalmazás nélkül, inkább lobbyzásnak mondható. Megint csak azt mondom: csináld! Csináld, mert alapjában véve jó dolgokat akarsz, és ha valami eredmény el tudsz érni, az mindannyiunk érdekét szolgálja. És itt van a bökkenő! Tényleg mindannyiunk érdekeit szolgálja? A válaszom egyértelműen nem! Ahány taxis, annyi érdek! De ne menjünk ilyen messzire. Beszéljünk csak érdekcsoportokról. A teljesség igénye nélkül. Társasági taxis - társaságon kívüli taxis. Taxis - valamilyen jogosítvánnyal rendelkező, taxinak felszerelt autót vezető polgári személy. Vállalkozó – droid – droid tartó vállalkozó. Sorokban álldogáló taxis – rádióról dolgozó taxis. Napi 24 órát dolgozó taxis – normális munkaidőt dolgozó taxis. Becsületes taxis – hiéna. Stb. Ezek olyan érdekcsoportok, amelyeknek egymással ellentétes érdekeik vannak, és ha az egyiknek jót csinálsz, a másinak lépsz rá a tyúkszemére Ez a cikkedre írt válaszokból is egyértelműen kiderült. Pl. Kell licensz, nem kell licensz. Kell a szigorúbb vizsga, nem kell. Kell a fix tarifa, nem kell a fix tarifa. Stb. Nem sorolom az összeset, mert Te már nálam is jobban végigolvastad az egészet. Aztán ha egy pár évet visszamegyünk az időben, mindig voltak olyan helyzetek, amikor egy-egy nagyon fontos részeredmény elérésének kapujában álltunk – fix tarifa, létszámkorlátozás - és pont azok miatt hiúsultak meg az eredmények, akiknek a SZAKMÁT kellett volna képviselniük. Egyedül a drosztügyben történt óriási haladás! Levesznek rólunk évi 150 millió Ft-t, amiből elvileg fönn kéne tartani egy ellenőri hálózatot is, amely a drosztokat vigyázza, de próbálj meg beállni, mondjuk a Keletibe, vagy a Westendre! Az egészen nyilvánvaló, hogy minden taxi vezetői engedéllyel rendelkező – vagy nem rendelkező – és ezzel a tevékenységgel jövedelmet szerző honfitársunk érdekeit nem képviselheted egy személyben, mert akkor egy tudathasadásos állapotba kellene kerülnöd. Ki kell választanod azt az érdekcsoportot, amelynek képviseletét fölvállalod! Ahogy én látom, a jó oldalon állsz! Legyen évente nullás igazolás, mert a hátralékhalmozók rajtunk élősködnek, és csak így tudják az alacsony áraikat alkalmazni! Ráadásul, egy idő után, amikor autót kell cserélniük, és nem kapják meg a taxiengedélyt a droidtartókat, és a rendszám bérbeadókat fogják erősíteni! Aki nem tud tisztes jövedelmet biztosítani magának a taxizásból úgy, hogy befizeti a járulékait, az hagyja ezt abba, és csináljon mást! Nincs olyan mélység, ahová egy taxis önhibájából nem tud lecsúszni! És még mindig a taxizásba kapaszkodva, rabszolgaként próbál a felszínen maradni a droidtartók jóvoltából, rombolva ezzel a többiek renoméját! Hogyan tud színvonalasan szolgáltatni egy állandó, súlyos létbizonytalansággal küzdő ember? Sehogy! Az alkalmazottat foglalkoztató vállalkozóknak és cégeknek, és a fuvarszervező cégeknek is legyen kötelező évente a nullás igazolás! Ha nincs, húzzák le a redőnyt! Legyen létszámkorlátozás! Legyen licensz, és kerüljön több pénzbe, mert akkor nem lenne ennyi ügyes droidtaró, meg rendszám bérbeadó! Ha be kellene fizetni, mondjuk 2-3 millió Ft-t autónként, nem biztos, hogy ilyen bátran vállalkoznának! Fix tarifa, vagy alsó határ! Hát persze, hogy kellene! Nem egy külföldi példa van erre is, és jól tud működni, de be kell zárni a kiskapukat is! Ki kellene alakítani egy jól működő ellenőrzési rendszert, és a számonkérést a szankcionálást is be kellene vezetni végre! A Droszt kht-nak befizetett pénzünkből erre kellene költeni! Ahogy Ausztriában is megteszik: a túlszámlázóktól nemcsak az engedélyt, de az autót is elveszik! Lehetne még sorolni. Aztán van még egy óriási érdekellentét – ami nem mindig volt az, a kezdetben, a 80-as évek elején biztosan nem – ez a taxisok, és a fuvarszervező cégek között feszül. Nagyon egyszerűen fogalmazva: a mi, alapjában véve szaporodásra, és bizonyos anyagcsere tevékenységre szolgáló szervünkkel próbálják jobb belátásra bírni azt a bizonyos csípős levelű növényt. Tisztelet a kevés kivételnek. De erről most talán ne. Amiért ezeket leírtam az , amit az elején már jeleztem. NEM LEHET MINDENKINEK AZ ÉRDEKEIT KÉPVISELNI! De a zavarosban halászókét nem is kell! Ahhoz, hogy ez a foglalkozás, szakma, vagy hivatás visszanyerjen valamit a régi presztízséből, a szutykokat ki kell söpörni! Bevallom, nekem is szívügyem ez az egész. Valamikor, nagyon régen, elég sokat nyüzsögtem a szakma érdekében, és értem, értünk is el eredményeket a munkatársaimmal. Ha megszólítasz, szívesen segítek módszerekkel, ötletekkel, de csak a beszélgetés szintjén. Nem vennék már részt tevőlegesen a dolgokban. Végezetül még egy megjegyzés. Elöljáróban felhívtam a figyelmedet egy fontos dologra. Jelesül arra, hogy ez, amit teszel - tárgyalásban vagy egy politikussal a szakma legfontosabb dolgait illetően - az érdekképviseleti tevékenység. És azért szimpatikus számomra amit teszel, mert a saját szakálladra, önzetlenül, jó ügy érdekében csinálod! Sajnos, a választott érdekképviseleti szervezeteinkben olyan emberek ülnek, akik valamilyen szinten a fuvarszervező cégek vezetői. Így aztán nem is várható el tőlük, hogy a mi érdekeinket képviseljék, mint ahogy nem is teszik azt. Ha a nagypolitikából akarnék hasonlatot venni, mintha a munkaadók akarnák képviselni a munkavállalók érdekeit is! Ezt úgy mondják, hogy kecskére a káposztát! De vigyázz! POLITIKUSSAL van dolgod! Kívánom, és csak drukkolni tudok annak, hogy számunkra is eredményes legyen az együttműködés. Itt kérlek arra, hogy olvasd el – lehet, hogy már megtetted - a Ribizli a Városházán című zseniális, tartalmát, műfaját, és dramatizált formáját tekintve talán kabarétréfát! Nehogy így járjunk! Mert még ennek is áll a zászló!

cheater 2009.11.24. 23:55:49 / # 148259
hogy ha vannak érveid is, akkor még korán kezdtél el személyeskedni, annak csak az érvek fogytával van ideje Egyenlőre én vagyok az egyetlen aki érdemben hozzászólt a témához. Málna irt egy cikket, ebben leirta mit hogy szeretne és azt is hogy ide várja a további javaslatokat és az építő kritikát. Ezt málna kérte és nem látom olyan kérését hogy aki jön az rögtön irja be hogy rohadt transzfer vagy rohadt 6x6 vagy ilyesmi. A leirtakról kért véleményt. Akárhonnan nézem a cikk eredeti céljaihoz én szóltam hozzá egyedül, hogy most az kritika volt, hát ez van, ez a véleményem. A többi hozzászólás (kis túlzással) ilyenekben merült ki, hogy: hajrá málna (csupa nagybetüvel mert az fontos); igen, egyettértünk! és persze te is hozzászóltál, szidtad a rádiótaxit (szotyitaxit, ahogy te nevezed, ami természetesen nem személyeskedés és itt ebben a topicban rettentő fontos szerepe van ennek a beirásnak) a transzferára miatt. Tehát akkor ez meg van oldva szerintetek, málna kikéri a véleményünket, beirjuk hogy hajrá málna és holnaptól minden megváltozik. Ráadásul a mi segitségünkkel, mert szurkoltunk neki.
alelölülő 2009.11.24. 22:08:46 / # 148257
De mi az, hogy nagy bajban leszünk??? VAGYUNK!!!
alelölülő 2009.11.24. 22:04:15 / # 148256
Attól, hogy bárhol-bármikor-bármilyen aktivista lennék, biztos nem kell félned, csak annyit jegyeznék meg halkan, hogy ha vannak érveid is, akkor még korán kezdtél el személyeskedni, annak csak az érvek fogytával van ideje. A cégemet most inkább nem nevezném meg, látatlanban elfogadom, biztos igazad van, ez a cég is vitt el másiktól fuvart olcsóbban. OK, igazad van. Kartell-megállapodás a cégek között reménytelen meg valszeg jogszabály-ellenes is, tehát marad egymás felfalása a vadkapitalizmus szellemében. Aztán a túlélő vagy túlélők majd kaszálhat(nak). Van egy rossz hírem: rtaxi nem túl esélyes rá, persze szerintem. Bár a fuldoklónak minden nap haladék. Őszintén lesz...rom a különböző fütyitaxik 150 meg 165 forintos akcióit, nálam a 2777 ft-os akció verte ki a biztosítékot, mert ez merénylet volt.
cheater 2009.11.24. 21:31:46 / # 148255
Ennyit sikerült megértened abból amit leirtam? Hát remélem hogy nem te leszel valami érdekvédelmi aktivistánk, mert akkor nagy bajban leszünk. A főtaxi pedig elvitte azt megelözöen a CIB-t a tökömtudja melyik taxivállalattól, a rádiótól pedig elvitte az mtv-t a 6x6, akitől elözöleg a rádió vitte el, a zóna megynyerte a reptéri tendert akkor sokkolóan alacsony áron és ez a sor végtelen... Pötyögd már be te melyik társaságot erősíted és fejböl irok 3 példát amit ti vitettek el mások alá igérve. De ha nem kell fejböl és kicsit összeszedem magam akkor lehet mondok a te cégedröl 20 céges megrendelést ahol a többiek alá igértetek jócskán.
alelölülő 2009.11.24. 21:31:39 / # 148254
Még egy dolog cheater. Mindenféle elméletekkel és fikciókkal jössz, hogy mit fizet a piac és mit nem, én viszont megtörtént dolgokat és tényeket írtam.

alelölülő 2009.11.24. 21:04:11 / # 148253
Ergo a CIB hajlandó volt többet is fizetni. (korábban)
alelölülő 2009.11.24. 21:01:13 / # 148252
Elvittétek a CIBet a Főtaxitól, mert óccsójánosok vagytok. Ergo a CIB hajlandó volt többet is fizetni. Legközelebb ők vesznek el tőletek valamit még olcsóbban és viszitek ugyanazokat a fuvarokat egyre kevesebb pénzért.
cheater 2009.11.24. 20:26:48 / # 148251
Igen, ezt 15 éve tudjuk hogy egy megfelelöen erős érdekvédelmi szövetség mögé bújva lehetne befoyásolni pár dolgot amit szeretnénk. Amit én szeretnék, amit te, amit a málna(?) és még pár arc akikkel erröl eszmét cseréltem. De az csak akkor lehetséges, ha a taxisok döntő többsége ugyanazt akarja. És én még mindig nem az érdekvédelmi szövetség megalakitásáról és annak valóban erőssé tételéről beszélek, hanem arról hogy 6000 taxis 6000 különböző dolgot vár el (már most) egy ilyen tömörüléstől. Az a baj némelyikötökkel - most pl épp veled - hogy evidensként kezeled/kezelitek azt hogy mindenki tök ugyanazt akarja amit Ti. Miből gondoljátok? Lehet hogy más lát olyan dolgokat amit ti most még nem és emiatt nem akar/fél/tart bizonyos dolgokat meglépni (nevezd ahogy akarod). Csak a legnépszerübb kérdést vegyük, amiben talán meg lehet elölegezni hogy minden taxis egyet akar: tagdíjak mértékének csökkentése. Egyértelmünek tűnik számodra, ha jön egy ütős szakszervezet ez megoldható pikk-pakk. Nem megyünk nem fizetünk, kénytelenek egyezkedni. Tök egyszerü megoldás (most egy ütős szakszervezet megszervezésének nehézségeire - ahol ez az egész alapból megáll - nem is térek ki, elfogadtam azt a tényt hogy létrejött és valóban erős). De.. ki nem megy fizetni? Csak a rádiótaxisok, mert épp ott magas a tagdíj? Tönketeszik a céget, a többi cég pedig a markába röhög mert 1 nap alatt megkapják az összes volt rádiós megrendelőt. Erre fogod te azt mondani hogy nem igy kell ezt, egyértelmüen csak az az út van hogy ilyenkor egy céges sem fizet tagdíjat. Oké, jól hangzik, de pl. a citysek miért ne fizetnének? Mit érdekli őket hogy a taxi2000-nél a tulajdonos mennyit keres és azt mire forditja? Részvényesek a saját cégükben, ők szavazzák meg a saját feltételeiket (évente, félévente?) közgyülés és amit a többség mond az lesz. De tételezzük ezen az akadályon is túljutunk és a citytaxi szolidaritást vállal a más cégnél lévő taxisokkal, amig ez tart ők sem forgalmaznak (egyébként nem tudom miért tennék, hisz ez az érdekeikkel homlokegyenest ellenkezik), de mondom, tételezzük fel.. .. tehát teljes siker. Alcsonyabb tagdíjat sikerült elérni, annyit amennyi pár apró reklámra és a központ üzemeltetésére elegendő, szóba sem jöhet ilyen hogy visszapörgetés. De úgye világos ha nincs visszapörgetés a céges megrendelők eltünnek. Nem, nem utaznak magasabb áron, nem, nincsenek rákényszeritve a taxira, keresnek más megoldást, olyat ami olcsóbb. Bérelnek autót az alkalmazottaknak, vagy vesznek nekik egyett vagy elszámolják a benzinköltségüket. Honnan jön a fejetekbe az a gondolat hogyha minden taxi egyszerre emel akkor is ugyanannyi utas marad csak többet keresünk? Ezt annyiszor hallom és olvasom itt is és mindenki stabil tényként kezeli miközben ez egy f@szság, már bocsánat. Ez egyszerüen nem igaz. Annyit tudunk keresni amennyit ez a piac (és nem a dániai) ki tud fizetni. Soha nem fogunk ennél többet keresni, csak akkor ha ezt a piacot bővítjük (ha lehet).
törölt felh. 2009.11.24. 19:05:16 / # 148250
avatar
Én ezekre nem tudok válaszolni neked. De azt látom, hogy amit én mondok az messze elsuhan melleted és nem is reagálsz rá. Szerintem csak mi tudjuk megoldani a mi bajunkat. Az ország vezetése, város vezetése már bizonyított. Én még mindíg azt mondom az irányba kell haladni, hogy a TAXIS szabja meg a viteldíjjat amit a fuvarszervezője ki tud ajánlani. De hát ezt itt senki nem akarja nyomni mert ez senkinek sem tetszik aki ezzel itt foglalkozik. Aztán ha a cég azt mondja sok akkor sok. Közhely de nekem is sok a hús a hentesnél........blablabla.
Taxa11 2009.11.24. 11:05:13 / # 148249
avatar
A fuvarszervező céget a törvény nem kényszerítette rád, de mivel szerződtél vele sajnos ö a saját önös érdekében lemegy az árral mindaddig amíg ö talpon tud maradni és megéri neki. Hidd el őt egyáltalán nem érdekli az, hogy neked van e hasznod a fuvaron - csak az hogy az ő talpon maradása érdekében - a havi tagdíjat befizesd. Sajnos ha ez így marad rengeteg kolléga csődbe fog menni és csak a tartalékkal rendelkezők tudnak majd a pályán maradni. Tudom ez "összeesküvés" elmélet, de lehet, hogy talán valahol ez a cél.
manci 2009.11.24. 10:13:22 / # 148248
avatar
sziasztok! Azt nem értem itt a vita, vagy beszélgetás hevében hogy senki sem gondolt olyan lehetöségre amit a törvény biztositt bárkinrek. Van egy olyan paragrafus (meg nem mondom melyik csak volt már ilyen per) hogy gazdaságtalan vagy veszteséges tevékenységre való kényszerités. Bárki beperelhetné a saját társaságát, vagy akár csoportosan is lehet ezt csinálni, mert ugyebár rádkényszerittik az alacsony km díjakat. Ki lehet számolni mint valaki már tette hogy 130ft/km a határ és utánna jön a haszon, nos lehet számolgatni.

attus 2009.11.24. 07:50:03 / # 148247
avatar
Kb. ez után jön egy kicsivel? --Amikor behajtottatok, láttatok a házam előtt egy olyan táblát amin az állt: Nigger Hulla Tároló? -Tudod Jimmy hogy mi nem... -Ne, ne ne! Láttatok egy táblát amin az volt hogy Nigger Hulla Tároló? -Nem... -És tudod miért nem? -Miért...? -MERT ÉN NEM TÁROLOK HALOTT NIGGER HULLÁKAT A HÁZAMBAN, AZÉRT NEM B'MEG!!!:xD
Oldalszám: 45