Név Bartos Zoltán
Becenév bzoliii
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2019.05.22 18:05

Megadták a "kilövési engedélyt" Nagy Elekre???

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnökéről: „Nagy Eleket üzleti módszerei és az általam ismert élettörténete miatt vállalkozói közösség képviseletére morális szempontból nem tartom alkalmasnak”
Privatkopo.hu2019.05.22. 17:50:00

A Privatkopo.hu információi szerint évek óta komoly feszültség húzódik a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke, Parragh László, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) első embere, Nagy Elek között. Az ellentét 2019 elején annyira kiéleződött, hogy az MKIK elnöke megtiltotta Nagy számára, hogy az országos szervezet egyik rendezvényén megjelenjen.



Nagy Elek nem örvend nagy népszerűségnek a Fidesz belső köreiben (Fotó: Magyar Idők)

A Privatkopo.hu megkereste a szembenálló feleket, akik a portál értesülését nem cáfolták.

„A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara bárminemű nézeteltérést elsődlegesen az MKIK-val házon belül kíván rendezni. A BKIK vezetése mindenképpen a jó szakmai együttműködésre törekszik az MKIK-val” - közölte Nagy Elek elnök nevében a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara sajtóirodája.

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke a következőkről tájékoztatta a bűnügyi lapot.

„Kamaránk szabálya szerint belső levelezésünkről, illetve annak tartalmáról nem áll módomban információt adni. Nagy Eleket még mint vállalkozót ismertem meg, talán két és fél évtizede. Üzleti módszerei és az általam ismert élettörténete miatt vállalkozói közösség képviseletére morális szempontból nem tartom alkalmasnak” - írta válaszlevelében Parragh László.

A Privatkopo.hu forrásai szerint Nagy Elek nem örvend nagy népszerűségnek a Fidesz belső köreiben, különösen azóta, hogy 2016-ban - a háttérből - támadást indított a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara akkori elnöke, Szatmáry Kristóf ellen, aki 2011. február 1. és 2014. június 5. között a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára, 2010. június 8. és 2015. november 11. között a Fidesz frakcióvezető-helyettese volt, tehát élvezte a párt bizalmát. Ennek ellenére Szatmáryt 2016 márciusában kiszorították a Budapesti Kereskedelmi Iparkamarából.

Történt mindez úgy, hogy Nagy nyomatékos jelzést kapott a Fidesz legfelsőbb szintjéről: hagyja békén Szatmáryt, ne szervezkedjen ellene.

Nagy Elek akkor úgy nyilatkozott a HVG-nek, hogy „szerinte azért kellett eltávolítani Szatmáryt, mert fájó nézni, hogy egy ilyen komoly szervezet nem csinál semmit, és nem tölti be a szerepét”.

2019 februárjában - több botrányt követően - a Főtaxi és a Bizományi Áruházak tulajdonosa, Nagy Elek lett a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke.

A hírek szerint azóta a nagyvállalkozót alig látni a fővárosi kamara központjában...

(A Privatkopo.hu a következő hetekben Nagy Elek „vállalkozói módszereit” és „élettörténetét” mutatja be cikksorozat keretében.)


Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2019.05.09 14:08

Jól írtad: Lölőnek MÉG nincs fuvarszervező cége. :-)

Nagy Elek nehéz hónapok elé néz.

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2019.05.09 07:45

„Iparági pletykák” szerint a Főtaxi mindenható uráról, Nagy Elekről hamarosan csúnya dolgok fognak megjelenni a sajtóban. Állítólag összegereblyéztek róla ezt-azt egy szerkesztőségben. Azt beszélik, megadták rá a kilövési engedélyt. És az ősszel be kell nyújtani a pályázatokat Ferihegyre, az év végén lejár az 5 év. Izgalmas hónapok elé nézünk. ))


Téma: A taxi fáj?

Hozzáadva: 2019.05.01 10:35

Szervezett bűnözői körök biztosítják az autókat és a sofőröket a budapesti taxis társaságoknak?
Privatkopo.hu2019.05.01. 10:18:00

Több mint 2 hónappal ezelőtt a budapesti taxis társaságok képviselői közös levélben fordultak Orbán Viktor miniszterelnökhöz, azt kérve, hogy az illetékes hatóságok az eddiginél hatékonyabban lépjenek fel a csaló, az utasokat és az államot megkárosító „taxisokkal” szemben. „A tisztességes személyszállító szolgáltatók és az érdekképviseletek a továbbiakban is minden szakmai segítséget megadnak a hatóságoknak feladataik maradéktalan ellátásához” - jelezték segítő szándékukat a kormányfőnek. De vajon a nagy taxiscégek mindent megtesznek annak érdekében, hogy a csalások megszűnjenek?



A közelmúltban a Privatkopo.hu beszámolt arról, hogy a Taxify Hungary Kft. gyanús gazdasági társaságokkal állt/áll szolgáltatói szerződésben, amelyek sofőrt és gépkocsit biztosítottak/biztosítanak az észt kötődésű fuvarszervező vállalkozásnak.

A cikket itt olvashatják: http://privatkopo.hu/WebArticleShow.aspx?AGM=Joghalo&AN=eldobostaxify&MN=Joghalo&LN=Hungarian

A nagyok alsóbb szintre tolták a csalásokat

A közismert fővárosi taxis társaságok ma már csupán fuvarszervezéssel foglalkoznak, sofőröket nem alkalmaznak, gépkocsikat nem üzemeltetnek. A nevet, logót (pl.: Főtaxi, Taxify, stb.), valamint a - diszpécserszolgálat és applikáció által - fuvarcímeket biztosítják a sofőröknek. Ezért tőlük havonta 100 ezer forint körüli összegeket (ügynevezett tagdíj) szednek be. Vannak olyan társaságok is, ahol plusz költségek, úgynevezett leadó is terheli a gépkocsivezetőket, például a Főtaxi a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren személyszállító szolgáltatást végző sofőröktől 1700-1900 forint leadót kasszíroz - fuvaronként.

Ezzel a módszerrel a fuvarszervező cégek „alsóbb”szintre tolták a csalásokat, így ők tisztának és tisztességesnek látszanak, bár pontosan tudják, mik történnek a velük szerződéses viszonyban álló „alvállalkozóknál”, amelyek jellemzően

- valamelyik székhelyszolgáltató címén elérhetők (majd később elérhetetlenek)

- egyáltalán nem, vagy csupán 2-4 órás részmunkaidőre jelentik be a sofőröket

- a munkaadót terhelő járulékokat nem fizetik meg az államnak

- a fuvardíjak áfáját nem vallják be az adóhivatalnak

- az általuk üzemeltetett személygépkocsik bérleti díját feketén, zsebbe egyenlítik ki a bérbeadóknak, így áfát ebben az esetben sem fizetnek az államkasszába.

Aztán, ha túl sok szenny gyűlik össze az „alvállalkozónál”, egyszerűen „eldobják”, fantomizálják a stróman nevén futó „problémás” vállalkozást, amellyel a költségvetési csalásokat elkövették. És jöhet a következő cég... Aztán a következő, majd a következő, és így tovább, amíg világ a világ. A bűnözés egyértelműen szervezett formában zajlik, minden területnek megvan a maga „specialistája”, a többlépcsős rendszert úgy építették fel, hogy az igazi nagyhalakhoz a hatóságok ne férjenek hozzá, ne találjanak rajtuk fogást.

„1 kérdésre válaszoltam”

A Corner Car Center Kft. ügyvezető-tulajdonosa, Bíró Péter Balázs a Privatkopo.hu-nak azt állította, hogy a társaság működése során betartja a vonatkozó törvényeket, a NAV munkatársai az ellenőrzéseik során nem találtak visszaélésre utaló jeleket a vállalkozásnál.

A bűnügyi portál az alábbi kérdéseket intézte a cég képviselőjéhez:

„Cégük üzleti kapcsolatban áll-e a Taxify Hungary Kft-vel?

Társaságuk ad-e (adott-e) bérletbe személygépkocsikat a Taxify Hungary Kft.-vel szerződéses viszonyban álló (vagy állt), taxis személyszállítás tevékenységet végző gazdasági társaságoknak?

Társaságunknak volt-e üzleti kapcsolata (gépkocsi bérleti jogviszony) a következő cégekkel (bármelyikkel): Taxi Cab Holding Kft., Man Trans Holding Kft., Speed-Evolution Kft., Monocar Holding Kft, Fanatic Transport Kft., SPEED DRIVER Kft., E-TRON CARS Kft., PPL Transport Kft., Yellow Line Flotta Kft.?

Társaságuk könyvelésében az elmúlt 5 évben az összes, személygépkocsi bérbeadásából származó bevételt szerepeltették?

Megfelel-e a valóságnak, hogy társaságuk a biztosító által gazdasági totálkárosnak minősített személygépkocsikat megjavít, majd azokat taxis személyszállítás tevékenységet folytató cégeknek adja bérbe?

Megfelel-e a valóságnak, hogy a korábban taxis személyszállításra bérbe adott gépkocsikat kb. egy-másfél év taxis „szolgálat” után értékesítik, úgy, hogy a gépjármű taxi előéletét elhallgatják a vevők elől?

Ismeri-e Ön K. Rolandot (a vezetéknevet a személyiségi jog védelme miatt most nem közöljük - a szerk.)?”

A Corner Car Center Kft. ügyvezetője a hét kérdésből mindössze egyre válaszolt: „Egyetlen egy autót se adtunk még el a taxik közül. az összes autó, amelyiket taxinak adtunk bérbe, a mai napig taxiként üzemel. ha majd egyszer értékesíteni fogjuk, akkor taxiként fogjuk értékesíteni.” A lap ismételt megkeresésére Bíró így reagált: „1 kérdésre válaszoltam.”

A Privatkopo.hu információja szerint a kft. mintegy 70-80 darab, taxiként üzemelő személygépkocsit ad bérbe folyamatosan taxis személyszállítás tevékenységet folytató vállalkozásoknak. Az autók jellemzően a „Taxify” logójával felmatricázva gurulnak a főváros útjain.

A sofőrök bérleti díjat fizetnek a Róna utcában, érkeznek a Taxify matricás autók

A gépkocsik heti bérleti díja 60 ezer forint, amely összeget egy ideig csütörtök és péntek napokon fizethették meg a sofőrök a bérbeadónak a Budapest XIV. kerület Róna utca 205-207. szám alatti épületben. Újabban Budapest XI. kerületében történik a bérleti díjak megfizetése.  A bűnügyi portál több forrásból származó értesülése szerint a pénzek számla nélkül vándorolhatnak a bérlő pénztárcájából a bérbeadó zsebébe - sajnos a Corner Car Center Kft. ügyvezetője nem válaszolt a Privatkopo.hu erre vonatkozó kérdésére (sem). Miként arra sem, hogy ismeri-e K. Rolandot, akit a taxistársadalomban az áfát és munkaadói járulékokat nem fizető bukócégek „menedzsereként”, a taxinak bérbe adott autók heti bérleti díjának begyűjtőjeként emlegetnek.

„Amíg kormány korábbi intézkedéseinek köszönhetően nagymértékben fehéredett a személyszállítási ágazat (…), addig sajnos továbbra sem csökken azok száma, akik a jogszabályok megkerülésével vagy be nem tartásával továbbra is úgymond a zavarosban halásznak” - tudatták Orbán Viktorral a budapesti taxis fuvarszervező cégek képviselői.

A saját felelősségükről egy szót sem szóltak.

(A következő cikkben a szükséges engedélyek nélkül tevékenykedő, az utasokra a Viber telefonos rendszerben csoportokba szerveződve vadászó, az úgynevezett „uber” sablon alapján működő csalókkal foglalkozik ismét a Privatkopo.hu. „Hogyan terjeszthetik illegális szolgáltatásukat zavartalanul okostelefonos applikációkon keresztül?” - tették fel a kérdést a kormányfőnek küldött levelükben a fuvarszervező taxis társaságok. Meghökkentő módon az egyik szélhámos csapat annak a népszerű taxis vállalkozásnak az applikációját használja, amelynek képviselője a nyilatkozat aláírói között szerepel…)