Hozzászólások száma: 171
Ugrás a hírhez Oldalszám: 9
Témakörök > Droszt Híradó > A taxi fáj? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
donkihóte 2019.10.27. 07:36:32 / # 350519
avatar
Hát én nem nyálaztam át a rendeletet, de úgy rémlik, arról volt szó, hogy semmilyen formában nem adható kedvezmény. Még a kártyás pontgyüjtést is megtámadták, ha jól emlékszem. Mondjuk én leszarom a boltot, hogy mi a szabályos és mi nem az. Jól megy nekik most is, nemzetközi ismertsége miatt jól fog menni a jövőben is. Én egy B lehetőségként tekintek rájuk, ha minden  beszarik, lesz hova menni. Már ha továbbra is eröltetni akarom az úszást a híg fos tengerében.
taxiapp 2019.10.27. 07:01:42 / # 350518
avatar
A fővárosi taxirendelet (31/2013. (IV. 18.) Főv. Kgy. rendelet) határozza meg a viteldíj mértékét. A Bolt ugyanezt a viteldíjat alkalmazza, de kedvezmény kupon felhasználása esetén a viteldíj egy részének megfizetését a Bolt átvállalja.
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.10.26. 14:38:02 / # 350515
avatar
Tudtommal teljesen jogszabályba ütköző ilyen "1000 forintos" akciókat adni, meg kuponkódokat.  Úgy látszik ebben is nagyon innovatív a Bolt (mármint hogy ebben is szabálytalanok). 
taxiapp 2019.10.25. 21:29:25 / # 350505
avatar
Hiába pontatlan esetleg a GPS alapján a helymeghatározás, Ubernél, Boltnál, Főtaxinál is a térképen utána a pontos helyet lehet megjelölni.
A Főtaxi alkalmazása tényleg rengeteget fejlődött, mostmár nagyjából utolérte a Bolt színvonalát, 2 dologban meg is előzte:
- van előrendelési lehetőség,
- anélkül tudja közvetlenül felhívni egymást a sofőr és az utas, hogy látnák egymás telefonszámát, a hívó számaként a diszpécser központ száma jelenik meg.
Amiben viszont a Bolt a jobb:
- A fizetés az utas részéről teljesen automatikus, nemhogy készpénzt, bankkártyát sem kell elővenni, az alkalmazásban előre megadott bankkártyát terhelik. Ehhez képest a Főtaxinál meg a sofőr megkérdezi, hogy nem lehet inkább készpénzzel?
- 150+ városban használható ugyanaz az alkalmazás. (Én konkrétan Budapesten kívül Tallinnban (itt kifejezetten Tesla is rendelhető), Pärnuban, Rigában, Panevėžysben, Prágában, Pozsonyban és Lisszabonban rendeltem már autót a Bolt/Taxify alkalmazásból.)
- Ha valaki a meghívó kódommal regisztrál, mindkettőnknek jár 1000 Ft (eurózónában 5€, Csehországban 150 Kč) kedvezmény a következő út árából.
cheater 2019.10.25. 20:07:06 / # 350504

cheater 2019.10.25. 19:10:55 / Módosítva / # 350503
Nem a csillagozás a lényeg ebben, hanem az elmélet. A saját szerződött partnereit tartsa karban ő. Ez az ő dolga, nem az enyém. Ez egy meló, amiért fizetés jár. 
De ő fogja ezt a feladatot és lerúgja magáról, a megrendelőre hárítja, olyan színben tünteti fel előtte mint egyfajta innovációt, egyfajta előnyként kínálja ennek végrehajtását. Ráadásul ezt helyből egybe is fűzi  azzal, hogy az a régi idejétmúlt XX. századi, ez pedig a modern, jövőbemutató közösségi élmény. Miközben ez egy szimpla hazugság, ugyanis ha azt akarja hogy ez működjön bele kell építenie a rendszerbe fogaskerekeket fékekkel. Innentől kezdve pedig ebben semmi közösségi nincs, hisz épp ő az aki ezt a digitális evolúciót korlátozza, miközben az egész üzleti modellje erről szól.  Az elektromos rollerek is egyfajta közösségi közlekedési innovációnak vannak kikiáltva. Csak olyan apróságokat felejtenek el a megrendelőkkel közölni, hogy lövésünk sincs mit fogunk csinálni az elhasznált aksikkal. És hogy éjjelente egy hadseregnyi zombi gyűjti össze a lemerült rollereket, viszi őket haza, teszi töltőre és reggel újra teríti szét a városban. Tehát a legfőbb indokuk, hogy majd a digitális szép új világban minden megy a maga útján még sincs jelen, legfőbb érvük a szolgáltatás mellett élből elvérzett. 

Megértettem, hogy te csak az applikáció minőségéről beszélsz, csak ezt a témát be akartam fejezni. Bár nem tudom a bolt szoftvere miben jobb mivel sosem láttam, tehát tényleg nem tudom. Annyit tudok az ügyről, hogy a boltos megrendelők épp ugyanúgy rohangálnak az Oktogonon mobiljukat lesve a megrendelt taxijuk után, ahogy a city vagy a fotaxi megrendelői. Mindezt amellett, hogy ne felejtsük el ez a cég semmi más csak egy applikáció, mely ráadásul iszonyat összeget zsebel be, nap, mint nap. 

A minőségi ugrás szerintem a szolgáltatásban az lenne, ha a szoftver végre nem hibázna abban, hogy a megrendelő mondjuk a Körút mely oldalán áll. De legjobb tudomásom szerint itt nem is a szoftveren múlik már, hanem maga a gps hardver az aminek ilyen korlátai vannak.  Nem tudom, ubernél ez hogy volt, az is hibázott ebben vagy az nem?
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.10.25. 17:50:49 / # 350501
avatar
Akkor úgylátszik nem csak nekem tűnt fel ez az új szokása a hiénáknak, hogy rám tolatnak (de még olyan drosztokon is, ahol évek óta állok, egyszer csak úgy gondolták, hogy az mától az övéjük). 
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.10.25. 17:49:54 / # 350500
avatar

Én megmondom őszintén, ezt a közösségi élmény dolgot nemigazán értem...Szerintem az utasnak az az élmény, ha hamar megérkezel, GPS nélkül viszed el a címre, kellemes illat van az autóban, poénkodsz, érdekes sztorikat mesélsz (már persze ha erre vevő az utas), és még a csomagját is elviszed a kapuig (ha hölgyről van szó). Minden más dolog csak marketing, és semmi köze a valós utazási élményhez. 

karika 2019.10.25. 11:35:54 / # 350499
avatar
A témához sokatmondóan csak annyit. Tegnap a spenót ház elötti droszton rámtolat a hiéna majd kiszáll izmozva a 60 kilójával,hogy megver. Kicsit késöbb az Akadémia parkolóban két vélhetően külföldi beáll az éppen várakozó Boltos mögé és fényképezgetik magukat a boltos autóval a háttérben,mert az olyan menő....
tomajer 2019.10.25. 06:26:00 / # 350491
Ezekben van igaza:
"..........
DE!!
A BOLT egy egyébként teljesen szabályosan működő személyszállító szolgáltatás.
Sárgák az autóik. Megfelelnek a méret és évjárat megkötéseknek.
A sofőrök rendelkeznek PÁV minősítéssel, amit sokatoknak nem adtam volna meg, ha én ülök veletek szemben a Kisfaludy utcai központban. Rendelkeznek a taxis vizsgával, amit többségében ti is szimplán megvesztek.
..........

Most pedig azok a "funkcionárusok" uszítanak titeket, akiket ti tartotok el a tagdijjaitokkal, a droszt díjjal, stb.
Ahelyett, hogy a Fő, a City és a többi régi társaság vezetői már akkor fejlesztettek volna egy megfelelő applikációt, amikor látták, hogy az Uber tarol.

Most pedig jobb híján a szabadjalzővel és a matricával szórakoztok?

......

...... "


Te megragadtál, a csillagoknál. 
Ami pl.  a Főtaxinál már rég van.
És nem használják.
Napi négy öt utasrendelős fuvarom van.  Talán hetente egyszer látom, hogy pontozott.

De!

A szoftverük nem ezért jobb, nem ezért 21. század.
Már így majd két év távlatából, nem is tudok pontosakat mondani, hogy miben jobb.  Konkrétan mindenben.
Pedig azóta a Főtaxié is sokat fejlődött.

cheater 2019.10.25. 02:59:43 / # 350489
Ő nem szoftver minőségről beszél. Azt taglalja, hogy a taxisok (fotaxi, city) a XX. század, míg a bolt (ami nem taxi? hanem mi? szóval teljes képzavar) az már a XXI. század. Dicséri a közösségi élményt, ezt a nyomkodjuk a csillagokat és majd a rossz kiesik a rendszerből blődséget. Ami már akkor el lett mondva, hogy nem működik mikor még csak félhírek jöttek egy ilyen cégről amely nemsokára nálunk is megveti a lábát, még a nevét sem tudtuk. Bizonyosan előre le lett írva a folyamat hogyan is fog ez kinézni a gyakorlatban, hisz én magam is megtettem.

Ennek a gyereknek lövése sincs, az általa elképzelt közösségi élmény nem más, mint egy számára készített szimpla illúzió. Megközelítőleg sem azok esnek ki a rendszerből akik arra érdemesek lennének és megközelítőleg sem azok kerülnek bele. Már a cég megjelenése elött el lett mondva, hogy ezzel a módszerrel nem fog tudni rendet tartani, az autók piszkosak, sérültek lesznek + a sofőr hülye lesz leadós fuvarért menni mikor ömlik az utca, igy a megrendelők épp mikor legnagyobb igényük lenne rá hoppon maradnak.Mit csinál - egy év elteltével - mikor erre rájön a cég? Beépít rendszerbe egy mosót. Aki havonta egyszer felügyeli a 900 db autót. Ha ez nem hozza meg a várt hatást akkor lesz kéthetente. A mosós dönti el 900 taxisról, hogy melyik költsön az autójára 70 ezret. A mosós. A négy elemijével. A spanoknak zöld út, aki pedig nem bratyizik annak szívatás.

Mivel nem tud autót küldeni, ezért ennél is továbblép: büntet. Kamuutasokat vesz fel, akik azzal szívatják a taxisait, hogy utcai beülősnek álcázva valami jó nagy fuvart bemondva megpróbálják ellopni a megrendelőre várakozó taxit. Ha a taxis rábólint, tehát visszadobja applikáción a fuvart és vinné az utcait már be is szopta. 50 rugó a bírság (bírság? már a szó egy blődség, ki bírságol meg kicsodát és milyen alapon?) Nem kényszer ennek kifizetése, nehogy bárki félre értse. Ennél sokkal innovatívabb és liberálisabb ez a cég, nem olyan vad mint a régi elmaradott XX. századi cégek. Választhatod, hogy nem fizeted ki, semmi gond. Csak akkor megszűntetik a bolt fiókódat, de ez legyen a te döntésed.

A fentiekben hol jelenik meg a sokat magasztalt közösségi élmény, mikor majd a mi kis közösségünk eldönti, hogy ki lehet ennek részese és ki az aki ebből távozzon? Hol van itt az a liberális szabadpiac elmélet, ami majd tökéletesen szabályozza magát,  egyéb feladatoktól mentesen, ingyen és bérmentve, egyfajta digitális evolúcióként? 

Én azt javaslom ennek a gyereknek aki ezt a cikket írta, hogy ma reggel a piros helyett a kék pirulát válassza, ha szeretné látni a világot teljes valójában, ugyanis amit most lát az csak egy szimpla illúzió.
tomajer 2019.10.24. 20:12:43 / Módosítva / # 350488
Neked igazad van.
De!
Neki is sok mindenben.
Pl.  Abban, hogy a szoftver egy évtizedet ver a többiekére!
És ez tény. 
Én dolgoztam azzal a szoftverrel.
Ég és föld.
Tudom, hogy nem akkora összegből gazdálkodik egy Bp-i fuvarszervező, de azért pár millát ők is bele tudnak tenni akár havonta ....
Lenne mit tanulni.
cheater 2019.10.24. 17:38:21 / # 350486
Nekem nem világos miben van igaza. Egy olyan dologra reagál ami nem történt meg. Te le akarsz zárni bármiféle hidat? Mert én sem. Nem is tudok ilyen taxisról, sem komolyan vehető érdekvédelmi tömörülésről. A bolt miatt pedig végképp nem, konkrétan le sem sz@rja senki.  És ez a legrosszabb számukra, igy már nincs sztori.  A verseny pedig túl nagy, ma már nem elég ha a terméked hozza az elvárható minőséget, emellé még egy sztorit is kell gyárts hogy kitűnj a tömegből. Hogy tűnsz ki a tömegből, ráadásul ingyen? Ha gyártasz egy sztorit a terméked mellé. Mindegy, hogy blődség (vagy blődségek sorozata lásd uber) aki vette a fáradtságot hogy ezt elolvasta már biztos, hogy a te termékedet fogja választani. Ugyanis nem csak a muszáJ, de a lustaság is nagy úr, ha ezek után nem azt a terméket választaná kidobná a rá fordított energiát.  Politikai pártok építik erre a teljes stratégiájukat, hogy őket üldözik és el akarják nyomni, itt zajlik az orrunk elött. És ez működik.  
Ma már nem elég hogy egyszer csak megjelenteted a Samsung 10 csodatelefont. Előtte fél évvel be kell harangozni. Biztos lehetsz benne, hogy a megjelenés előtt terjedni fog a neten "a Samsung tervezőasztaláról kilopott kép az új mobilról" című cikk, aminek a "Samsung nem örül és perel", miközben az igazság az, hogy ezt a Samsung bocsájtja az újságíró rendelkezésére és megfizeti, hogy egy ilyen hangvételű cikket megírjon. Magyarul mindenkit átvernek azért, hogy az ő termékükkel foglalkozzon a nép, ne máséval. 
Én most a Főtaxi helyében megalapítanám a fotaxihungaria kft-t (épp ahogy anno az uber tette) és velük olyan kamukat nyomatnék a médiában, hogy végén már Szabolcsból is fotaxit rendelnének. Biztosan lenne benne 2000 darabos teljes elektromos flotta - ami nemsokára jön - bizonyosan lenne benne befektetés az önjáró autókba és az is biztos hogy előszednék egy boltost aki elmondaná a kamerának, hogy ha a fotaxi nem vonul ki Budapestről akkor ők lezárják a hidakat. Ja, és naponta kétszer szedném elő a farokverő boltos gyereket, hogy az se legyen elfelejtve. És ez bármilyen hihetetlen működne, ezt igényli  a nép, egy sztorit, egy mesét.
tomajer 2019.10.24. 06:17:01 / # 350480
Bassz ...  most akartam idehozni én is :-)

Csak úgy itt hagyom... sajnos van benne bőven igazság 🙄

A képen a következők lehetnek: éjszakaA megoldás szállító: mérges.Október 22., 19:10

Kedves olvasók.

Azt ugye már megszoktátok tőlem, hogy nem szoktam beleállni aktuális felkapott témákba.

DE!!!
Kedves taxisok. Legalábbis az érintettek.
Elmentek ti a maci náthás nemiszervére.

Amikor az Uber miatt tüntettetek azon kevés kívülállók egyike voltam, aki mellettetek érvelt a közösségi médiában és mindenhol, annak ellenére, hogy mint a komplett magyar szolgáltatóipar a ti területetek is tele van nem odavaló kókler, csaló senkiházival, akinek még a személyi igazolványát is bevonnám, nemhogy a vállalkozói engedélyét.
A számok nem hazudnak. Minden ellenőrzés alkalmával 45-65 %-nál találnak valamit.

Az Uber egy a hatályos jogszabályokkal teljesen szembemenő vállalkozás volt, aminek abban a formában valóban semmi keresnivalója nem volt a piacon.

DE!!
A BOLT egy egyébként teljesen szabályosan működő személyszállító szolgáltatás.
Sárgák az autóik. Megfelelnek a méret és évjárat megkötéseknek.
A sofőrök rendelkeznek PÁV minősítéssel, amit sokatoknak nem adtam volna meg, ha én ülök veletek szemben a Kisfaludy utcai központban. Rendelkeznek a taxis vizsgával, amit többségében ti is szimplán megvesztek.

Egész életemben a tisztességes verseny mellett kampányoltam.
Örömtáncot jártam, amikor a tachográfot kötelezővé tették, hogy tisztul a piac, ha azt valóban elkenörzik is.
Nem tették. Rohadjon meg az ilyen állam, ahol ezt meg lehet tenni.
Azóta is ugatom, hogy a furgonokba is tegyék kötelezővé. Néhány hivatalos helyről konkrétan ki kellett vezetni amiatt.

Eztán bent voltam az első 350 engedéllyel rendelkező fuvarozó között és hatradőlve röhögtem, ahogy az utolsó utáni pillanatban kapkodott a sok alkalmazottnak sem való idióta, hogy hogyan fog tovább kárt tenni a korrekt szolgáltatók között.
Boldog voltam, hogy tisztul a piac.
Amikor megszüntették örjöngtem minden fórumon, hogy megint a fél legális szolgáltatók viszik a piac jelentős részét.

És vissza a BOLT-ra.
Egyetlen bűnük van
Ők a 21. század, ti pedig a huszadik.
Van egy működő módszer, amivel manapság sok szolgáltatás könnyebben elérhető a megrendelőknek.
Ez a bizonyos szolgáltatói applikáció. És van egy funkció amire az Uber rajött és a TAXIFY, most pedig BOLT beépítette.
A közösségi média világában a megrendelők szeretnek a részeivé válni az adott sztorinak. KÖZÖSSÉGI ÉLMÉNYKÉNT akarják a pénzüket költeni.
Ennek a legegyszerűbb módja a közvetlen értékelés, illetve az értékelések alapján történő választás. Üdv a közösségi média világában. Nem csak arra való, hogy fröcsögjétek a sok baromságot. Bizony. Rengeteg pénz van benne. Ha okosan használják. Ti, illetve az általatok eltartott fuvar irodák, pedig szarul használják Említett társasagok profin meglátták a lehetőséget. A ti idióta cégvezetőitek nem.

Most pedig azok a "funkcionárusok" uszítanak titeket, akiket ti tartotok el a tagdijjaitokkal, a droszt díjjal, stb.
Ahelyett, hogy a Fő, a City és a többi régi társaság vezetői már akkor fejlesztettek volna egy megfelelő applikációt, amikor látták, hogy az Uber tarol.

Most pedig jobb híján a szabadjalzővel és a matricával szórakoztok?

Tanuljatok meg végre profin szolgáltatni. Ez nem ér véget a pár éves, német extaxi, lízingelt E Mercinél, vagy Priusnál. És nem elég, hozzá, hogy naponta megfürödtök. Mitöbb, az is kevés, ha esetleg még tudtok szólalni legalább egy idegen nyelven. A hattérre is figyelni kell.
Bizony. A piac változik.

Kapjátok be.

Lehet osztani a sok ostaba taxis és léhűtő cégvezető által látogatott helyeken is.

cheater 2019.10.23. 23:14:35 / # 350479
Semmi extra, ugyanolyan taxis vagyok mint bármelyikünk. És most olvassuk el a propaganda eredményét annak egyik áldozatától:  
Kedves taxisok elmentek ti a maci náthás...
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.10.23. 14:51:34 / # 350474
avatar
Ezt most halál komolyan mondom, te nagyon nagy penge vagy Mindig k*rva jó meglátásaid vannak, és mindig olyan, mintha egy lépéssel mások előtt gondolkodnál (még ha nem is ez az oka a dolognak, amit leírtál, akkor is kiváló elmélet). 
Megkérdezhetem, hogy mi a szakmád? (a taxizáson kívül, mert gyanítom, hogy nem a droszton szívtad magadba ezt a komplex látásmódot )
tomajer 2019.10.23. 08:58:35 / # 350472
Igen ...  ez is egy létező lehetőség.
cheater 2019.10.22. 22:21:46 / # 350469

Sok minden elhangzott itt, egy kivételével:  reklám.  Az uber stílusú ingyen hájp egy cég körül. 

Szegény Bolt, a gonosz taxisok el akarják nyomni. akár még hidat is lezárnának, annyira fontos ez nekik. Mert ugye a cég koncepciója minden kommunikációjában annyi hogy vannak a taxisok, aztán vannak a boltosok. A taxisok a gonoszok, a boltosok pedig a rendesek. 

Akik igaz hogy sárga autóval járnak, meglepően pontosan épp annyiért amennyiért a taxisok, és az is igaz hogy taxiengedély is kell nekik, de ők nem taxisok. Ők ezt csak kényszerből csinálják és ha tehetnék boldogan mennének 130Ft/km díjjal. Csak hát ugye nem lehet, mert ugye a gonosz hatalom és persze a gonosz taxisok.

De a nagy lényeg annak a folyamatos sulykolása, hogy a bolt nem taxi, tehát aki nem tudná feldolgozni, hogy bár utálja a taxisokat de mégis taxira kényszerül akkor van választás. Itt a tök rendes Bolt, igy már emészthetőbb lesz számára, hogy egy taxinak látszó tárgyat rendelt, benne egy taxisnak látszó valakivel.


Akár hiszitek akár nem az utazóközönségük egy jelentős része annyira felkészületlen, hogy azt hiszik a bolt olcsóbb mint a taxi. Az orra elé van kiírva, de annyira elnyomta az agyát a propaganda, hogy kiszállásnál azt mondja: ... ez sem volt olcsó, de akkor milyen drága lett volna taxival..?!?

baupexim1 2019.10.22. 21:24:36 / # 350468
avatar
Tarlós van megemlíve, tehát régi. Nem interjú volt. És a Hajnalka volt benne, amit elfelejtettek "leírni". Mivel a Karigeri a polgármester, őt említette volna meg a Sapka, ha...minimum 3 hónapos dolog ez
donkihóte 2019.10.22. 14:59:11 / # 350467
avatar
Hát én nem a "fsz. újságírókra" és nem is a Sapkára gondoltam, ez utóbbit nem is ismerem. Akire én gondoltam, az vitán felül nagy megbecsülésének örvend a szakmában ( meg úgy általában az üzleti életben, gondolom ), egy közkedvelt üzletember, remek politikai és egyéb kapcsolatokkal. Szerintem a szóban forgó újságíróra is lehet némi befolyása, esetleg eme nemzetközi szövetségre is. És talán nem a véletlenek összjátéka a bejelentés, a fenyegetőző hangnem és a cikk. De ez pusztán találgatás, fikció. Egy biztos, az aktív taxisoknak ez a felhajtás nem érdeke. 
Oldalszám: 9