Hozzászólások száma: 165
Ugrás a hírhez Oldalszám: 9
Témakörök > Hírek fórumai > A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
cheater 2011.01.31. 18:11:15 / # 29472
de mint tudjuk ez kevesek érdeke Azt mondom ezt rosszul látod, ez a döntö többség érdeke és a döntő többség itt 90% felett van. Ez még a jelenlegi droidok érdeke is, legfeljebb ezt még nem látják át. Majd átlátják ha jön a nyugdíj. Vagy ne adj'isten a betegség. De ezekről az emberekről mi már nem is tudnk, nem is hallunk. Max annyit veszünk észre hogy ez vagy az nem áll a megszokott helyén. De már az is elég mélyütés lesz számukra ha a rendszámtulajok összedugják a fejüket és egyszerre felemelik a rendszámuk díját. Én azon csodálkozom hogy ez még nem történt meg. Akik itt sírhatnának egy ilyen normális kerekvágásba zökkentett piac esetén azok a taxióra/rendszám bérbeadók, mert vagy neki kellene állniuk dolgozni vagy el kellene hagyni a pályát újabb 'okosságot' keresve. És természetesen jelenlegi és eljövendő taxivállalatok tulajdonosai lennének még szomorúak, hisz nem állna mellettük a jelenlegi legföbb védelmük, akik nem mások mint akiket éppenhogy a legjobban kihasználnak: a droidok. Mert jelenleg ami miatt nem lehet a taxivállalatok ellen hatákonyan fellépni az épp a kényszerhelyzetbe hozott droidok magas száma, ha a vállakozók úgy döntenek nem fizetnek jelenleg a taxivállalatok túlélik a droidok befizetésével, nem kell napokon belül reagálniuk.
Sas882 2011.01.31. 16:57:48 / # 29373
avatar
nyilvánvaló, hogy egy ilyen helyzetben, csak egy drasztikus elemeket tartalmazó - sokakat sértő - rendelkezés tehetne rendet. de mint tudjuk ez kevesek érdeke, s nincs is olyan szervezet - taxis szervezet - ami ezt keresztül tudná vinni. igy marad a jelenlegi helyzet:(

attus 2011.01.31. 16:20:40 / # 29471
avatar
Jó naopt! Na itt van a kutya elesve! Már mint nem te....:D A droid és a rendszámbérlő is a szürke gazdaságot erősíti...magyarázzam miért? Ezt kellene megszüntetni, és ellenőrizni: 1. Aki alkalmazottként, papíron fizetésért dolgozik az vagy tényleg azért dolgozzon, vagy tegyék legálissá a leadós(osztalékos) rendszert és az alapján fizettessék az adót is! 2. Vajon az Apeh tényleg elhiszi, hogy van olyan hülye ember aki vesz magának egy kocsit 5-6 év/ havi 70-80e HUF törlesztésre azért, hogy aztán azon alkalmazottként napi 4 órát minimálbérért dolgozzon???? 3. Na ha ezeket beszabályozták, akkor lehet még pluszba ellenőrizni is és akkor talán senki nem akar majd 150-180 HUF/Km-ért taxikázni! Mielőtt bárki nekem támadna: igen az egyéni vállalkozóba is bele lehet kötni, de én például a magam részéről bizton állítom 5 milliós áfa határral, ált. adós E.V.-ként, 3 gyerekes családi kedvezménnyel nem nagyon hatna meg a radír hiánya!!! Ha még az ü.a áfáját is ellehetne számolni... Jut eszembe, azt kellene még elintézni, hogy ezt megtehessük!!!
cheater 2011.01.31. 15:09:15 / # 29372
Egyenlőre én még ott tartok hogy a megoldást ebben látom, mindenki számára. Úgy gondolom, ez magától visszaállitaná a helyzetünket, nem lenne szükség egyéb lépésekre, csak időre és időből sem sokra. De.. lehet hogy tévedek és - ha megvalósulhatna - semmit nem ér. Vagy, sok mindent megold, ellenben újabb lehetőségeket nyit másféle élösködöknek. Én ilyet nem látok benne, de elképzelhető hogy más igen, igy ha ilyen van ne fogja vissza magát és irja meg hol hibás az elképzelés. [i]Nem tud lefoglalni tíz engedélyt. Egyet tud lefoglalni. Egy személy = 1 engedély. Ha 500 taxiórája van, akkor is.[/] Akkor ott fog állni ő és az '500' embere január elsején, 500 helyet elvéve másoktól, mindezt egy darab engedély jogosultságával. Tehát ha holnaptól ezt a féröhelyek*3 elvet valóban alkalmaznák akkor itt a taxisok min. fele szembesülne azzal hogy nem tudja vizsgáztatni a kocsiját, nem kapja meg a szükséges papirokat. Rádásul teljesen lényegtelen hogy ki vagy, droid, vállakozó, 20 éve taxizol vagy egy napja kényszerböl, jogot csak akkor szerzel a megélhetéshez, ha január elsején könyökölve átverekeded magad a tömegen. Ha a hármas szorzó működik akkor nem lehet importálni embereket sem Szabolcsból, sem Kárpátaljáról, sem máshonnan Már miért ne lehetne? Most is ez zajlik, eddig rendszám kapta, most ráirják a sofőr nevét. Semmiféle korlátozás nincs hogy ennek a sofőrnek kinek kell lennie, milyen engedélyekkel, 0-as tartozással kell rendelkeznie. Annyi változik hogy mostantól még többe kerül autóra kerülni. Ugyanis a helyek száma jóval korlátozottabb, igy akik kifejezetten erre utaznak, ebben a lehetőséget meglátva akár céget is alapitanak, pont ők lesznek akik akár pénzt is áldoznak arra hogy biztosan kapjanak ennyi meg annyi engedélyt kiütve ezzel másokat. Ezért pedig annyit kérnek a droidoktól amennyit nem szégyelnek, mindig lesz olyan aki hajlandó bevállalni, merthogy még mindig jobb mint vidéken, ahol semmiféle munkalehetőség nincs. Ezzel - igy első olvasatra - a kiszolgáltatottság egy magasabb szintje jönne el, pedig eddig sem volt egyszerü ez a történet. [i]Mi az a "minden lehetőséget megkapott"?[/] Ez nem az eltelt, hanem az elkövetkező időkre vonatkozik az én elképzelésem szerint. Tehát, úgy 'álmodom' hogy mivel a szabályozás immáron 20 éve hibás, csak azokat juttatja elönyöz akik valamilyen formában tudnak, mernek okoskodni, igy nincs megteremtve az egyenlő esélyek. Ezzel pedig rákényszeritenek mindenkit aki ezen a piacon tevékenykedik hogy ha versenyben akar maradni akkor ő is okoskodjon, igy egyre jobban szűkítve a kört. A vállalkozáshoz való jog alapjog, ennek gazdasági körülményeit, piacgazdasági feltételeit az államnak _kell_ megvalósitania és azt védenie. Ez immáron 20 éve nem teszik meg - illetve azt hiszik hogy minden rendben mig mi nem jelezzük _érthetően_ a gondjainkat - szabályozásuk hibás, lehetőséget adva élősködöknek (nem a droidokra gondolok) akik feleszik a szakmánkat és valami teljesen mást formálnak belőle gazdasági szempontokból mint amit mi és még 'maga' az állam is elképzel. Erre hivatkozva meggyözödésem hogy el lehetne érni jóval nagyobb méltányoságot mint eddig, adóhivatali és banki segitséget, akár droidról, akár vállalkozóról van szó, kinek épp mire van szüksége, ezek után a kiskapukat bezárni, mindenki - aki valóban taxizásból szeretne megélni - jóval jobban járna. Akik pedig ezek után is kiesnek azokért valóban nem kár, erre vonatkozott a minden lehetőséget megkapott mondat.
hiénakutya 2011.01.31. 07:08:02 / # 29371
"7500 ember van jelenleg" Ezt nem tudjuk. Azt tudjuk, hogy hány drosztengedély van kiadva, az meg autóra szól. Elvileg egy autón akár hárman is dolgozhatnak, tehát 7500 drosztengedély (ha annyi) elvileg 22500 taxist is jelenteht. Ha csak minden 10. autón dolgoznak ketten, 7500 drosztengedély esetén a taxisok száma több mint 8200. A férőhely szorozva hárommal akkor sem tudna működni, ha alkalmaznák, hiszen a hármas szorzó az alábbiak szerint áll össze: 1 autó áll a droszton, 1 fuvarban van, egy pedig a garázsban, mert a taxis a pihenőidejét tölti. Valójában viszont az az autó, amelyről azt feltételezzük, hogy a garázsban áll, könnyen lehet, hogy a droszton áll, vagy fuvart teljesít, mert más (is) ül rajta. Ha a Főváros valóban rendet szeretne tenni, akkor nem spórolhatják meg a létszámkorlátozást. Mivel az autókra kiadott drosztengedély csupán az autók számát korlátozza, ezért a létszámkorlátozás egyetlen lehetséges eszköze a taxisok számának korlátozása lehet. Ennek pedig egyetlen lehetséges, törvényes módja az, ha a taxisok számát valamihez hozzárendelik, az pedig csak a drosztférőhely lehet. Az ellentmondás csak látszólagos, mert a drosztférőhelyet az autó foglalja ugyan, de az a gépkocsivezető nélkül, önállóan nem fog odaállni. "Ha a vállalkozó alkalmazza akkor miért ne kapná meg a személyre szóló droszengedélyt?" Igen. Ezt kérdezem én is. Miért ne kapná meg? Miért ne kaphatná meg? Mert droid? És, ha több évtizedes taxis múlt áll mögötte? Ez volna a Te természetes kiválasztásod? "Hol itt a korlátozás ami megakadályozza, hogy egy vállalkozó tartson 10-20 'alkalmazottat'?" Nincs ilyen korlátozás, de miért is kellene ilyet bevezetni? Tarthat 10-20 alkalmazottat, akár többet is. De csak- és kizárólag olyanokat, akik drosztengedéllyel rendelkeznek. Ha a hármas szorzó működik (és abból indulunk ki, hogy azt bevezetik), akkor nem lehet importálni embereket sem Szabolcsból, sem Kárpátaljáról, sem máshonnan. Azokból lehet toborozni, akik bent vannak a rendszerben és drosztengedélyük van. Innentől viszont a droid is érték, megszűnik a kiszolgáltatottsága. Ha én köcsög vagyok, nem jelentem be az alkalmazottat, horribilis leadót követelek tőle, stb, akkor lehet nekem akár 600 autóm is, nem fogok rá embert találni. "Kinek lesz jó, aki január elsején 6 órakor már az ajtóba áll, hogy lefoglalja a 10 taxiórája helyét?" Nem tud lefoglalni tíz engedélyt. Egyet tud lefoglalni. Egy személy = 1 engedély. Ha 500 taxiórája van, akkor is. "Nem, aki képes fenntartani egy vállalkozást az termeljen. Aki nem képes, mert nem alkalmas rá vagy bár minden lehetőséget megkapott,..." Mi az a "minden lehetőséget megkapott"? Te tényleg úgy érzed, hogy itt a taxisok az elmúlt évtizedekben megkaptak minden lehetőséget a korrekt munkavégzéshez, a tisztességes és gazdaságos vállalkozáshoz? "Lehet valamit nem látok és a droszengedélyes megoldás müködne, tehát elérhető vele az hogy egy taxiengedély = egy sofőr legyen a végeredmény, de ha nem és egy taxiengedélyen továbbra is dolgozhatnak korlátozások nélkül akkor adtunk a sz@rnak egy pofont." Érvényes drosztengedély nélkül már ma sincs taxiengedély Budapesten. Ki lehet bújni alóla, de ez csak ellenőrzés kérdése. Alapból viszont a vizsgasorra sem engednek be, ha nem viszed a drosztpapírodat. De. tudod, mit? Győzd meg a törvényhozást, hogy alkossanak törvényt arról, hogy a taxizás egy olyan foglalkozás, amelyet csak- és kizárólag egyéni vállalkozók gyakorolhatnak! Én szurkolok Neked.

hiénakutya 2011.01.31. 06:12:11 / # 29469
Klasszikus értelemben Ők nem droidok. A droid nem a saját autóján dolgozik, a rendszámbérlő viszont igen. Ugyanakkor jogilag droidok, mert feltételezve azt a nem kifejezetten életszerű helyzetet, hogy mindent tisztán csinálnak, akkor a rendszámbérlő alkalmazottként van bejelentve ahhoz a vállalkozáshoz, amelytől a rendszámot bérli. Lényeges különbség, hogy rendszámbérlőt már láttam talpra állni, ami azt jelenti, hogy az ember bérelte a rendszámot, dolgozott, gyűjtögetett, majd, amikor egyenesbe jött, kiváltotta a vállalkozóit. De droidot talpra állni én még nem láttam.
cheater 2011.01.31. 02:34:20 / # 29468
1 ember = 1 drosztengedély Igen és? 7500 ember van jelenleg, lesz 7500 engedély névre szóló, mit javit ez a helyzetünkön? Ha a vállalkozó alkalmazza akkor miért ne kapná meg a személyre szóló droszengedélyt? Eddig rendszám, mostantól név lesz ráirva. Hol itt a korlátozás ami megakadályozza, hogy egy vállalkozó tartson 10-20 'alkalmazottat'? Arra gondolsz amit jelenleg sem alkalmaznak, hogy ennyi féröhely*3 (miért pont 3? de mindegy ne folyunk még ebbe se bele, mintahogy az egész droszt kht/kft-s jogtalanságba se), tehát hogy majd akkor elkezdik alkalmazni akkor tök jó lesz? Kinek lesz jó, aki január elsején 6 órakor már az ajtóba áll, hogy lefoglalja a 10 taxiórája helyét? És aki január másodikán esik oda - bár több tizenéve taxizik - az nem dolgozhat? Ez lesz taxiberkeken belül a 'természetes kiválasztódás'? Nem, aki képes fenntartani egy vállalkozást az termeljen. Aki nem képes, mert nem alkalmas rá vagy bár minden lehetőséget megkapott, de a pénzét elgépezte az szálljon ki a játékból és ne tehessen tönkre másokat. Lehet valamit nem látok és a droszengedélyes megoldás müködne, tehát elérhető vele az hogy egy taxiengedély = egy sofőr legyen a végeredmény, de ha nem és egy taxiengedélyen továbbra is dolgozhatnak korlátozások nélkül akkor adtunk a sz@rnak egy pofont. Annyit értünk el vele, hogy a droidoknak majd többet kell fizetni, mert tessék-lássék be lesznek jelentve és ezt biztos velük fizetettik meg. Igy még többet kénytelenek tevékenykedni.
nuova 2011.01.30. 23:28:30 / # 29363
avatar
Róluk van szó? Ők a droidok? Vagy jobban mondva, ők IS droidok?
nuova 2011.01.30. 23:21:11 / # 29369
avatar
Róla
hiénakutya 2011.01.30. 22:17:39 / # 29362
Saját gépkocsin egy másik vállalkozóra, vagy vállalkozásra bejegyzett rendszám, és taxiengedély használata. Leginkább olyanok használják ezt a megoldást, akiktől az adóhatóság bevonatta a vállalkozói engedélyt, jellemzően jelentős mértékű köztartozás felhalmozása miatt.
hiénakutya 2011.01.30. 22:14:26 / # 29361
Nem a semmiért. Tekintd ezt létszámkorlátozás árának! Természetesen ennek az egésznek akkor van értelme, ha valóban csak a "férőhely szorozva hárommal" képlet alapján adnák ki az engedélyeket, és névre, személyre szólóan.
nuova 2011.01.30. 22:13:16 / # 29360
avatar
Segíts, légyszíves! Mi az, hogy rendszámbérlő?

rosszqtya 2011.01.30. 22:02:44 / # 29359
avatar
és ha ketten dolgoztok egy kocsin, akkor évi 2x25000 a semmitért! TE ZSENI VAGY! :DDD érdekes módon itt megint csak a vállalkozók sírnak ha jól látom -.-"
hiénakutya 2011.01.30. 21:52:58 / # 29358
Lerágtuk már egyszer ezt a csontot. A megoldás a személyre szóló drosztengedély. 1 ember = 1 drosztengedély. Kalap, kabát.

hiénakutya 2011.01.30. 21:42:30 / # 29467
Jó. Akkor most miért a droidot utáljuk? Miért rá haragszunk? Tényleg nem értem néha, hogy miért tesztek úgy, mintha kinyitnátok a történelemkönyvet az Eichmann-pernél, és azt mondanátok, hogy ezek a rohadt zsidók elrabolták ezt a jóravaló argentín gyári munkást, aztán milyen csúnyán fölakasztották. Kollégák, előtte nem volt semmi? Egyszer csak jöttek a droidok csőstül? Egyszer csak jöttek a rendszámbérlők és nem adóznak? Én azt mondom, hogy valakik hagyták földuzzadni a létszámot, mert minden egyes új ember havi átalányt fizetett nekik. Először csak vállalkozók jöttek, aztán a vállalkozók alkalmazottai is. Mindenkit beengedtek, mert mindenki fizető vendég. Elkezdtünk kurva sokan lenni. Kezdetben a linkek bukták az autójukat, vagy/és a vállalkozásukat, később a gyengébbek véreztek el és váltak droiddá, a szerncsésebbek, akiknek megmaradt az autója, rendszámbérlőkké. Aztán megindult a toborzás, egyszeriben minden retkes taxis alkalmazottat akart a saját, levedlett kocsijára. Most meg ott tartunk, hogy bérelt rendszámú autón droid ül. Én értem, hogy a droid után senki nem fizet járulékot, tudom. Én értem, hogy a rendszámbérlő után senki nem fizet semmit, ezt is tudom. De ezek egy folyamat eredményei, egy rosszul szervezett, rosszul szabályozott, rosszul működtetett rendszer működési rendellenességei. Ugyanakkor ismerjük azokat, akik a rendszert rosszul szervezik, rosszul működtetik, és PROFITÁLNAK A MŰKÖDÉSI RENDELLENESSÉGEKBŐL. Most ismét megkérdezem: miért a rendszerhibára haragszunk, és miért nem azokra, akik azt okozták és profitálnak belőle, mind a mai napig?
bambusz 2011.01.30. 21:38:17 / # 29357
avatar
Egyébként miért ne lehetne?? Több országban működik a praxis elve a taxisoknál.. én ezt alkalmaznám..aki befektet és vállalkozik az dolgozzon..a többi meg sajna...

cheater 2011.01.30. 21:35:48 / # 29459
Van az elképzelésben hiba? Tehát rosszul látok valamit ami miatt nem hozná meg az áhított hatást. És most ne azt mond hogy ne fognak ilyen törvényt hozni, hanem csak beszélgessünk, elvileg, ha ez valamilyen formában ez mégis megvalósulhatna rendberakná a szakmánkat? Ebben egyettértünk vagy látsz/láttok olyat amire még ez sem jelentene megoldást? Mert ha ilyet nem és ez mindenki érdeke - még az államé is a járulékfizetők miatt - akkor kizárt dolog hogy ne legyen erre valamiféle elegáns megoldás. Ha nincs, akkor pedig ki kell találni, ezért (is) kapnak fizetést a döntéshozók. Egyenlőre én úgy látom, hogy ebben a sztoriban csak az a kis élősködő réteg járna rosszul, akik ma taxivállalatot vezetnek, akik egy taxiengedélyen dolgoztatnak 10-20 sofőrt, stb. és úgy látom mindenki más, vállakozók, jelenlegi droidok és maga az állam is jobban járna, ha ebbe a helyzetbe belenyúlna.
bambusz 2011.01.30. 21:14:50 / # 29356
avatar
Mindenkit azonnal felvesznek..

hiénakutya 2011.01.30. 21:03:48 / # 29466
Azt meg tudod mondani, hogy kik engedtek be erre a piacra ennyi sok embert? Vállalkozót, droidot, rendszámbérlőt, bárkit. Nem arra gondolok, hogy a jogalkotók, meg a törvényhozók, meg az alkotmánybírák. Tudjuk, hogy nincs létszámkorlátozás, ez van. De azok, akik rátették a kezüket erre a piacra, nyugodtan mondhatnák, hogy az adott rendelésszám mellett nem tudok új embert szerződtetni. Ha valaki holnap kezd el taxizni, hány olyan cég van, ahova NEM veszik föl, függetlenül attól, hogy az adott cég rendelésszámához Ő kell-e, vagy sem? Tud-e érvényesülni taxisként valaki, akit egyetlen céghez sem vesznek föl?
bambusz 2011.01.30. 20:55:19 / # 29355
avatar
igen..
Oldalszám: 9