Név Gergő
Becenév anyahajókabinajtóhajtogató
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Taxi4

Hozzáadva: 2020.09.16 00:20

Ez a szám honnan van, hogy csak a felső egyharmad fizet többet, mint régen? Az én szűk taxi4-es körömben mindenki többet fizet, vannak akik csak pár ezer forinttal, de vannak akik 15-20 ezer forintokkal, de ezt már múltkor leírtam (illetve hazudok, mert múltkor valakinek 2000 forinttal olcsóbbra jött ki, igaz, éhen js halt majdnem). De egyébként sem világos számomra, hogy aki havi 50 címet akar felvenni csak, annak amúgy miért éri meg taxizni. Ha 4000 forintos átlagot számolunk (ami bőven hízelgő a mostani 1500-2000 forintos BKV pótlék időszakban), az még csak 200 ezer bevetél, ha ebben volt 1-2 reptér, meg vidéki kanyar, az már 60 ezer forint tagdíj, ami 33% leadó...
Nem belevonva a politikát, de ha a kormánypropaganda nem arról szólna 10 éve, hogy itten eljött már a kánaán, és nem termeltek volna saját Dagobert bácsikat (Mészáros, Tiborcz, Simicska, Garancsi, stb...), akkor nem lenne benne az emberekbe az a hiedelem, hogy itt bizony van pénz bőven. Szóval legközelebb gondolják át, mit hazudnak éveken át, és akkor senki sem vonja kérdőre őket, hogy hol van a pénz. 

Ami a görögös viccet illeti...lehet én értem félre a lényegét, de elég sok kutatás megmutatta már, hogy igazából ez valójában fordítva történt, a déli országok fizették a vacsoráját a németeknek azzal, hogy bevezették az eurót. 
Értem én, hogy mire akarsz kilyukadni, de ez az "analízis" nem ilyen egyszerű. Ha pl. piaci alapon működő cégek kapták volna azt a pénzmennyiséget, amit pl. Mészáros kapott, most lehet, hogy olyan turizmus lenne, hogy 2 pénztárcával kéne kimennünk dolgozni. Ez persze pont olyan hipotetikus, mint a te kijelentésed, de semmivel sem kevésbé "hiteles". 
Ez mondjuk így elég hipotetikus, hacsak nincs egy jós-szakvizsga a kezedben lóbálva, anélkül (de azzal is) fölösleges ilyeneket leírni. Ha meg maradt volna Antall József, akkor már osztrák életet élhetnénk....nagyjából ennyi értelme van egy ilyen kijelentésnek. 
Az "ellen véleményt" is lehetne napestig sorolni a másik topikban. 
Ezt már levezettem Tomajernek, hogy azért nem igaz, mert a reptér esetén 1400 forint, vidék esetén 15% a jutalék. Ha a 120 címedben van 3 reptér, meg két hosszabb vidék, már többet fizetsz, mint 105 ezer forint. Ha meg 120-nál kevesebb címet veszel fel, az eddig 80 ezerbe került, most meg -mint írtam- 100 ezerbe a kollégának. 
Biztos van egy elméleti eset, amikor valóban csökken a tagdíj 300 forinttal, de szerintem nem létezik olyan kolléga, aki jól járt volna ezzel. 
Ma volt a tarhafizetés napja, úgyhogy még friss az emlék. Az egyik kolléga, akivel utána beszéltem, nem kevesebb, mint 101 ezer forint tagdíjat fizetett, tavaly ugyan ekkor 80 ezret, több címre, és sokkal több bevételre...Én is többet fizettem, mint tavaly ilyenkor, igaz, én nem, sokkal, csak pár ezer forinttal, a bevételem nekem is csak az éhenhalás elkerülésére volt elég. De azt már tudjuk, hogy legalább a t4-nél nem hal éhen senki...Szóval ki merem jelenteni: tagdíj emelés történt. 
Mondjuk a Boltnál legalább van cím, közhely, de "van miből" kifizetni a tagdíjat. Sőt...ha kiszámolom, bőven kifizetek én is 20% jutalékot, de vannak olyan napok, amikor többet is, számoltam már 30%-ot...és a boltnál te kapod a címet, ha közelebb vagy, a t4-nél meg vannak kollgák, akik mindig pont ott állnak, ahol jó cím várható, meg vannak páran akiket lehetetlen lenyomni a rádión...

Ez az egész rendszer abban az egy esetben lenne korrekt, ha a 80 ezres tagdíj alapján számolnák a címeket (tehát 20 ezer + címenként 545 forint), és ehhez nem lenne a 15%-os vidéki, 1400 forintos reptéri jutalék, plusz nem tettek volna pacsissá egy csomó címet, ami eddig nem volt az. Ha így lenne, akkor azt mondom hogy korrekt (és még így is relativ drágábban adnák a címet, mintha a teljes tagdíjból számolnánk, na de ne legyünk telhetetlenek). De az, hogy most a csapat jelentős többsége többet fizet, válság idején, kevesebb bevételre...hát minden, csak nem korrekt. 


Ez így igaz lehetne, amit írsz, de fenntartásaim vannak azzal kapcsolatban, hogy ez így fog megvalósulni... 
Az a lényeg, hogy a taxi 4-nél két fajta tagdíj van már hosszú évek óta, a 105 ezres korlátlan, és a 80 ezer forintos tagdíj, amivel csak 110 címet lehet felvenni egy hónapban. 
Azok, akik az elmúlt években a 80 ezres tagdíjat fizették, most mind többet fizetnek, mint 80 ezer. Most átlagban 90-100 ezer között fizetnek azok, akikkel eddig beszéltem, és kevesebb, mint 100 címet vettek fel (a matekba ne menjünk bele, a vidéki és a repteres fuvaroknál több a leadó, ha viszel egy hónapban 10 repteres, meg 10 legalább 6500 forintos vidéki fuvart, akkor az úgy már +25 ezer minusz egy hónapban).
De akik eddig 105 ezret fizettek, azoknak is többet kell fizetniük, ~110-120 ezret, ráadásul KEVESEBB bevételre. Lehet zsonglőrködni a számokkal, de ez bizony a tagság nagy részének tagdíj emelés volt, mégha van is egy szűk réteg, aki pont jól járt ezzel. 

Miért ne lenne érdeke a cégnek, hogy sok taxist vegyenek fel? Egységnyi fuvarszám esetén nekik tökmindegy, hogy 200, vagy 300 taxis fizeti be a 690-et címenként, viszont nem mindegy, hogy 200-an, vagy 300-an fizetik be a 20 ezres alapdíjat. 



Tehát a lényeg, hogy akik eddig kevesebbet fizettek, azoknak most jóval többet kell, akik eddig sokat voltak kint, azoknak is jóval többet kell, akik meg a kettő közötti halmazban vannak, jóesetben 1-2 ezerrel kevesebbet, vagy ugyan annyit kell fizetni, mint eddig, rossz esetben meg pár ezer forinttal többet.