Hozzászólások száma: 27
Ugrás a hírhez Oldalszám: 2
Témakörök > Hírek fórumai > Kell e emelni a taxitarifát 2021-ben 500.- os üzemanyagárnál? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
donkihóte 2021.11.13. 14:32:18 / Módosítva / # 352507
avatar

"...A főváros csődveszélyről beszélt, és kampányt indított, hogy a vállalkozások, ha tehetik, önkéntes alapon fizessék be az iparűzési adót."


Van bőr a pofájukon. Tarifaemelésről hallani sem akar, de kéregetni azt tud!

donkihóte 2021.11.09. 07:38:15 / # 352500
avatar
Még mindig nem fordultak a kormányhoz, ha már a főváros ilyen hazugsággal levakarta őket? Érthetetlen.

sipi 2021.11.08. 23:32:40 / # 352499
avatar

Sziasztok!

Nem kell megindokolni az emelés kérést, észre se vennék. Mindennek megy az ára...

baupexim1 2021.11.08. 21:21:49 / # 352498
avatar

Nehogy kivegyék a bkk alól a taxit... májusban... odabasznak parszor ennek a tetvedéknek

rosszqtya 2021.11.08. 20:50:18 / Módosítva / # 352494
avatar

valahogy nem látom itt a sok vérerszájút emelésért tüntetni! bezzeg mikor pár forinttal olcsóbb lett az üzemanyag akkor verték itt magukat, hogy a köcsög taxisok nem csökkentenek árat...

tomajer 2021.11.08. 20:40:04 / # 352493

Nemá, vazze, szaxervezetünk is lett hirtelennyében! :-P


Ebbe az ágazatba is begyűrűzött a benzinkatasztrófa: áremelést sürget a szakszervezet


......................

Az üzemanyagárak emelkedése mellett a taxisoknak a többi költség emelkedésével is folyamatosan számolniuk kell. A pandémia alatt kialakult helyzetre, valamint a taxi társaságok irreálisan magas tagdíjaira reagálva megalakult a Budapesti Taxisok Saját Taxitársasága Egyesülete, amelynek nem csak a tagdíjak csökkentése a célja, de más, taxis érdekképviseleti ügy mellett is kiállnak.

A fix tarifával kapcsolatban az illetékesek azt ígérték, hogy évente fogják felülvizsgálnia hatósági árat, utoljára 280,-Ft/km-ről 300,-Ft/km-ra kb. 3-4 éve volt emelés, azonban az üzemanyag ára folyamatosan növekszik. Jelenleg szeretnénk a kamara, és a városvezetés felé is egy kérvényt benyújtani, hogy valamilyen áremelést tudjunk eszközölni. Szeretnénk hangot adni az elégedetlenségünknek.

- mondta lapunk megkeresésére Budapesti Taxisok Saját Taxitársasága Egyesületének elnöke, Pfeiffer Péter, aki hozzátette, hogy míg az üzemanyag az egyik legnagyobb kiadás, addig más, járulékos költségei is vannak a taxizásnak, amelyek szintén folyamatosan emelkednek.

A mi javaslatunk egy két lépcsős emelés lenne. Szeretnénk, hogy az utasokat se érintse nagymértékben az emelés, azonban fontos lenne az árakat változtatni. Első körben egy kisebb méretű emelést szeretnénk, majd amire szintén nagy szükség van, később még egy nagyobb emelés követné ezt. A mostani tarifák mellett nagyon nehéz taxizni, ráadásul rengetegen elhagyták a pályát, mintegy 1/3-a hiányzik a taxisoknak.


Nesze semmi, fogd meg jól ! :-(

"Első körben egy kisebb méretű emelést szeretnénk, majd amire szintén nagy szükség van, később még egy nagyobb emelés követné ezt."



Nabassz!   Három év múlva? :-)

tomajer 2021.11.08. 20:29:56 / Módosítva / # 352492
Áremelésre készülnek a taxitársaságok, itt a magyarázat

„A város azt kérte tőlünk, hogy egy szakmai bizottságot hozzunk létre, hogy előkészítsék ezeket a javaslatokat, és utána pedig valamilyen módon a következő hetekben valamilyen megoldást találjunk arra a problémára, hogy a költségeinkkel párhuzamosan valamilyen szinten a bevételeink is növekedjenek” – mondja Metál Zoltán elnök.

tomajer 2021.11.05. 20:21:54 / # 352490
Ezek mind jogos kérdések :-P
donkihóte 2021.11.05. 17:40:12 / # 352489
avatar
Ha alájuk tartozunk, ugyan melyik bíró hagyná helyben a rendőr vagy a közterület felügyelet feljelentését a BKK sáv/ kivéve BKK utak használatáért? A BKK egy közlekedésszervező vállalat, nincs is saját járművük ( max az infrastruktúra villogós autók és néhány kisebb jármű ), így ha valóban alájuk tartozunk, ugyanannyi jogunk van használni.
Amúgy az autópálya díjakat, amik szintén hatósági árak, hogyhogy fel lehet emelni vészhelyzetben? 
tomajer 2021.11.05. 17:03:27 / # 352488
A BKK alá tartozunk.  Csak a drosztok, és a taximinősítés lett rátestálva a Bp közútra.
donkihóte 2021.11.05. 06:24:03 / # 352487
avatar
Amúgy a bkk vezér mit keresett ott? Van hozzájuk bármi közünk még? Mert akkor a bkk sáv nekünk készült.
donkihóte 2021.11.05. 05:42:38 / # 352486
avatar
Hát ez remek. Szerintem szándékosan félrevezet a főváros, de ha nem, akkor a legegyszerűbb dolog az, ha a kormány illetékesét keresik meg ezzel a kéréssel. Rögtön kiderül az igazság, és véleményem szerint a jelenlegi politikai helyzetben a kormány örömmel menne szembe a főváros döntésével. Amennyiben ez igaz, a tarifaemelési javaslat úgy menne át, mint kés a vajon. De HP kivételével eltökéltnek tűnnek a fiúk, reméljük erre ők is gondolnak. HP javaslata szép és jó, de őszintén, mire megyünk azzal, ha a műszaki vizsga árát leveszik akár a felére, vagy a 170 ezres kgfb lenne 140 ezer? Ne vicceljünk már, ennyit segélyben is ki lehetne sírni.
tomajer 2021.11.04. 20:19:01 / # 352485

Az idén már biztosan nem emelkedik a tarifa


A költségek emelkedése jelenleg nem hárítható át

 

Üzemanyag, használt és új autó, szerviz- és javítási költség, biztosítási díjak, autógumi, sárgító-fólia, napi megélhetési költségek – szinte lehetetlen felsorolni, minek és mennyivel emelték az árát. Az évek óta tartó nyugodt, majdnem inflációmentes időszaknak bizony vége. A legálisan tevékenykedő taxisok költségei is komoly mértékben emelkedtek. Országszerte.

A mindenkire vonatkozó szabályok mellett a fővárosi személyfuvarozóknak még további szigorú feltételeknek kell megfelelniük. A taxizáshoz előírt autó életkora, mérete, emisszió-kibocsátása, színe, és nem utolsó sorban az előírt tarifája rendeletileg szabályozott.

A tarifa a megváltozott feltételek miatt korrekcióra szorul/na/. Az elszabaduló inflációból eredő költségnövekedést ugyanis minden vállalkozás megpróbálja bizonyos mértékben áthárítani. Csak néhány példa: az autóimportőrök, a szervizek, a gumisok, a biztosítók, a fóliások áremelései gond nélkül „átmentek”. De emeltek a pékek, a húsfeldolgozók is anélkül, hogy bárki megakadályozta volna. Ez ugyanis természetes, akár mikro-, kis-, vagy nagyvállalkozásról van szó. Aki nem emel, az egy idő után veszteséget termel, és tönkre megy. Ezt a taxizásból élők is szeretnék elkerülni. Így kezdeményeztek egy találkozót a Főváros illetékeseivel e témakörben. November 3-án létre is jött az egyeztetés, melynek részleteiről az egyik meghívottat, Metál Zoltánt kérdeztük:

  • Kik vettek részt ezen a megbeszélésen?
  • A főpolgármester helyettese és Kabinet főnöke, a BKK vezérigazgatója mellett azok a szervezetek és társaságok vezetői, akik a BKIK által korábban, a Főpolgármesternek elküldött levelet aláíróként is támogatták, valamint Horváth Pál, a FODESZ elnöke.
  • Ha nem titok, miről folyt az egyeztetés? Milyen tarifára tettetek javaslatot?
  • Természetesen arról, hogy  időszerűnek tartunk és kérünk egy mielőbbi tarifa korrekciót, vagy ha úgy jobban érthető, akkor egy tarifa emelést. Készültünk egy háttéranyaggal, mely tartalmazta azokat a költségeinket melyeket egy összehasonlító táblázatba kigyűjtöttünk, és átadtunk tárgyaló partnereink részére. Ebben a táblázatban jól követhető módon látszottak – évekre visszatekintve – a többletköltségek, melyek egy minimum 18%-os azonnali tarifa emelést indokolnának.

  • Tekintettel arra, hogy a vidéki városok egy része is a fővárosi döntésre vár, lesz tarifaemelés, vagy sem?
  • Sajnos már a megbeszélés kezdetén hűvös lett a hangulatunk, mert a Főváros egy un. „jogértelmezést” követően – ami egy Kormányrendelet, mely a vészhelyzet alatti bizonyos önkormányzati jogkörök felfüggesztéséről szól – jelezte, hogy 2022. január 1-ig nem dönthetnek, hiszen kötve van a kezük. Ezekkel  a jogszabályokkal magunk is tisztában voltunk, de szakjogászaink  véleménye  és értelmezése szerint a hatósági árszabályozást nem sorolja fel ebben a vészhelyzeti rendeletben a jogalkotó. Na, ekkor rögtön kialakult egy patthelyzet, mert egy jogértelmezési probléma adódott. Ennek minél hosszabb ideig tart az értelmezése és a kibogozása, az annál súlyosabb károkat okoz majd a taxis szolgáltatóknak. Abba bele sem merek gondolni, ha a járvány miatt esetleg meghosszabbítják a vészhelyzetet, akkor addig mi fog történni?! A BKIK, a jelen levő fuvarszervezők, és az OTSZ képviselői egyöntetűen állást foglaltak a jelenlegi hatósági rögzített tarifa emelése mellett. Az esetleges maximált hatósági ár visszaállítását mindegyikünk elutasította. A FODESZ elnöke a tarifa emelés helyett inkább a költségek csökkentését szorgalmazta. Többen próbáltuk Horváth Pállal megértetni, hogy jogos igény a gépkocsik biztosítási költségeinek mérséklésére, vagy a vizsgadíjak csökkentésére tett javaslata, de a Fővárosnak egyik díjra sincs ráhatása. Azaz teljesen felesleges azokon ezt számon kérni, akiknek nincs kompetenciája e díjak megállapítására. Több mint másfél órai egyeztetés után úgy álltunk fel, hogy gyorsan létrehozunk két munkabizottságot (tarifa, költségcsökkentés) és mielőbb kidolgozunk egy olyan javaslatot, melyet talán a Főváros képviselő testülete is jóváhagy majd. Jelenleg itt tartunk. Amennyiben bármilyen előrelépés történik, úgy tájékoztatjuk kollégáinkat.

-kó

donkihóte 2021.11.04. 20:05:04 / # 352484
avatar
Azért szivárogtass, ha van mit.
tomajer 2021.11.04. 18:59:50 / # 352483
Mindenki szervez mindent ...  olyan katyvasz van, hogy senki nem látja át ... :-(
donkihóte 2021.11.04. 14:18:19 / # 352482
avatar
Hát szomorú. És indoklásként hivatkoztak valami jogszabályra? Lépünk végre, vagy mindenki előveszi a kütyüjét?
tomajer 2021.11.03. 20:05:25 / # 352480
Erről ennyit ... :-(

donkihóte 2021.11.03. 18:42:04 / # 352479
avatar

Maradjunk annyiban, hogy kell emelni! tomajert alapdíjai+100/perc+350/km.

Esetleg még éjszaka/hétvége/ünnepnap.


Megoldja az ultrarövid fuvarokat ( ezekkel a tarifákkal jöhetnek ) valamint a lehetetlen taxihoz jutást. És a jövedelmünket is, mivel nem várhatja el senki, hogy 8-10 óra helyett 14-18 órát dolgozzunk, mert másképp csak a mi jövedelmünk nem nő ebben az országban.

anyahajókabinajtóhajtogató 2021.11.03. 09:18:46 / # 352475
avatar
Rendben, csak ugye a cikkben az 1000 forint alapdíjként szerepel, a másik kettő meg kiállási díjként, ezért volt kétértelmű Tehát nem nyelvtannáciskodni akartam, csak akkor így 500 és 1000 forint lesz maga a kiállási díj. Persze csak óvatosan merem ezt leírni, nehogy megint kapjak egy virtuális balhorog-jobb felütés-mae geri kombót, mert a szélmalom éppen frusztrált  
tomajer 2021.11.03. 06:24:00 / # 352473
Bal lábbal kelt fel ..   és lehet hogy kétballábas :-P
Viszont most látom, hogy neked nem válaszoltam.
A telefonos, meg az előkés alapdíj, nem 1000+2000.- hanem csak 1500.- vagy csak 2000.-
Tehát, ötszázanként ugrik.
És szerintem ne legyen benne semmiféle kilométer.....
Oldalszám: 2