Név Gergő
Becenév anyahajókabinajtóhajtogató
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Ezt már levezettem Tomajernek, hogy azért nem igaz, mert a reptér esetén 1400 forint, vidék esetén 15% a jutalék. Ha a 120 címedben van 3 reptér, meg két hosszabb vidék, már többet fizetsz, mint 105 ezer forint. Ha meg 120-nál kevesebb címet veszel fel, az eddig 80 ezerbe került, most meg -mint írtam- 100 ezerbe a kollégának. 
Biztos van egy elméleti eset, amikor valóban csökken a tagdíj 300 forinttal, de szerintem nem létezik olyan kolléga, aki jól járt volna ezzel. 
Ma volt a tarhafizetés napja, úgyhogy még friss az emlék. Az egyik kolléga, akivel utána beszéltem, nem kevesebb, mint 101 ezer forint tagdíjat fizetett, tavaly ugyan ekkor 80 ezret, több címre, és sokkal több bevételre...Én is többet fizettem, mint tavaly ilyenkor, igaz, én nem, sokkal, csak pár ezer forinttal, a bevételem nekem is csak az éhenhalás elkerülésére volt elég. De azt már tudjuk, hogy legalább a t4-nél nem hal éhen senki...Szóval ki merem jelenteni: tagdíj emelés történt. 
Mondjuk a Boltnál legalább van cím, közhely, de "van miből" kifizetni a tagdíjat. Sőt...ha kiszámolom, bőven kifizetek én is 20% jutalékot, de vannak olyan napok, amikor többet is, számoltam már 30%-ot...és a boltnál te kapod a címet, ha közelebb vagy, a t4-nél meg vannak kollgák, akik mindig pont ott állnak, ahol jó cím várható, meg vannak páran akiket lehetetlen lenyomni a rádión...

Ez az egész rendszer abban az egy esetben lenne korrekt, ha a 80 ezres tagdíj alapján számolnák a címeket (tehát 20 ezer + címenként 545 forint), és ehhez nem lenne a 15%-os vidéki, 1400 forintos reptéri jutalék, plusz nem tettek volna pacsissá egy csomó címet, ami eddig nem volt az. Ha így lenne, akkor azt mondom hogy korrekt (és még így is relativ drágábban adnák a címet, mintha a teljes tagdíjból számolnánk, na de ne legyünk telhetetlenek). De az, hogy most a csapat jelentős többsége többet fizet, válság idején, kevesebb bevételre...hát minden, csak nem korrekt. 


Ez így igaz lehetne, amit írsz, de fenntartásaim vannak azzal kapcsolatban, hogy ez így fog megvalósulni... 
Az a lényeg, hogy a taxi 4-nél két fajta tagdíj van már hosszú évek óta, a 105 ezres korlátlan, és a 80 ezer forintos tagdíj, amivel csak 110 címet lehet felvenni egy hónapban. 
Azok, akik az elmúlt években a 80 ezres tagdíjat fizették, most mind többet fizetnek, mint 80 ezer. Most átlagban 90-100 ezer között fizetnek azok, akikkel eddig beszéltem, és kevesebb, mint 100 címet vettek fel (a matekba ne menjünk bele, a vidéki és a repteres fuvaroknál több a leadó, ha viszel egy hónapban 10 repteres, meg 10 legalább 6500 forintos vidéki fuvart, akkor az úgy már +25 ezer minusz egy hónapban).
De akik eddig 105 ezret fizettek, azoknak is többet kell fizetniük, ~110-120 ezret, ráadásul KEVESEBB bevételre. Lehet zsonglőrködni a számokkal, de ez bizony a tagság nagy részének tagdíj emelés volt, mégha van is egy szűk réteg, aki pont jól járt ezzel. 

Miért ne lenne érdeke a cégnek, hogy sok taxist vegyenek fel? Egységnyi fuvarszám esetén nekik tökmindegy, hogy 200, vagy 300 taxis fizeti be a 690-et címenként, viszont nem mindegy, hogy 200-an, vagy 300-an fizetik be a 20 ezres alapdíjat. 



Tehát a lényeg, hogy akik eddig kevesebbet fizettek, azoknak most jóval többet kell, akik eddig sokat voltak kint, azoknak is jóval többet kell, akik meg a kettő közötti halmazban vannak, jóesetben 1-2 ezerrel kevesebbet, vagy ugyan annyit kell fizetni, mint eddig, rossz esetben meg pár ezer forinttal többet. 
Azt kihagytam, hogy pl. olyan fuvarokat is pacsissá tettek, amik eddig nem voltak azok, és ugyan 105 ezer forintig ez "bele van integrálva" a jutalékba, de afölött már nem...tehát rossz esetben valakinek több, mint 125 ezret kell fizetnie, alkalmasint kevesebb bevételre, mint egy bármilyen átlahos hónapban. 
Szerintem ebben semmi korrektség nincs, főleg hogy a fuvarok minősége is eléggé leromlott, több kollégát hallottam panaszkodni, hogy 8-10 fuvarból sincs meg a 20 ezer forint bevétel...
120 címig abban az egy elméleti esetben jársz jobban, ha nincs köztük vidéki, és repteres cím, mert ha van (márpedig van), akkor már fizethetsz többet, mindezt úgy, hogy válság van, tehát nemhogy többet, hanem kevesebbet kéne fizetni, tekintve, hogy a fuvarszervező cégek is kaptak könnyítést az államtól, pl. a járulékfizetésre. 
Vagy szerinted nem inkorrekt dolog ilyen helyzetben, akárcsak 1 forinttal is tagdíjat növelni? 
A másik, hogy a 100-as tagdíjfizetők konkréten 10-20 ezrekkel többet fizetnek, mint eddig, ráadásul kevesebb címre, tehát kevesebb bevételre (és azért voltak egy páran, konkrét számadatom nincs erre, de nem 1-2 taxisról van szó).
Tehát pont, hogy egy elenyésző kisebbség járt csak jól, aki mondjuk alapból pont 110 és 120 között vett fel régebben is, és most is, mindenki más megszívta, tehát a többség (és még mindig hangsúlyozom, hogy ilyen helyzetben alapból gusztustalan akárcsak 1 forinttal is több tarhát kérni, nemhogy bizonyos esetekben 10-20 ezrekkel, vagy mégtöbbel).

Ha jön a második hullám, és olyan címmennyiség lesz, amivel tényleg "jól jár" a taxis ezzel a tagdíjszámítási módszerrel, az meg nettó csőd lesz, tehát megintcsak nem jár jól ezzel senki. Mert oké, hogy pl. 70 városi cím esetén csak 68 ezer a tagdíj, de 70 városi cím mire elég? Tankolsz, befizeted a tagdíjat, és éhen is haltál. Köszönjük. 
Gyakorlatilag igen.
 20 ezer kp az alap takdíj, címenként 690 a jutalék, a reptér 1400, a vidék 15%. 
Eddig 105 ezer forintért korlátlan címet lehetett felvenni, most ha már valaki összeguberál 130 címet (ami legyünk őszinték, nem sok), amiben van reptér meg vidék is, több ezer forinttal többet kell fizetnie. De vannak kollégák, akik eddig 80 ezres tagdíjat fizettek (ezért 100 cím járt), ők most gyakorlatilag 10-20 ezer forintokkal fizetnek többet, kevesebb címért...Hiába na, valamiből ki kell gazdálkodni a zseni Reif fizetését. 
"de egy kisebb csoport várhatóan visszatér a piac helyreállásával"
Nahát, ez a Reif egy zseni...nem értem, hogy miért nem a parlamentben kamatoztatja a tudását...

"A kieső fuvarok száma nagyjából megegyezik a pályaelhagyókéval"
Akkor már értem, hogy a taxi 4-nél miért emeltek tagdíjat...hiszen az alvállalkozóik ugyan annyi fuvart visznek el, mint tavaly ilyenkor...