Név
Becenév janoutas
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Szerintem nem az uber a jövő megoldása. A mindenki számára elfogadható az lenne, ha a taxizás ára, akár fixára itthon is megfizethető lenne, és a taxisok keresete is normális lenne.  Az lehetne erre a megoldás, ha a fuvarszervező taxis cégek biztosítanák a taxigépkocsikat, a hazai valós jövedelemviszonyok mellet is megfizethető árakat használnának, a sofőrjeik is alkalmazotti jogviszonyban dolgoznának a fuvarszrvezőknél, tisztességes fizetésért. Egyenlő feltételek esetén az uatsok tényleg a szolgáltatás minősége alapján tudnának választani.
Az über népszreűségét a az olcsó áraknak köszonheti, amit jelenleg a sőförökkel fizettet meg, úgy hogy az egészből ők 20%-os haszonnal dolgoznak, és gyakorlatilag semmiért nem vállalnak felelősséget! A sofőrök rezsiköltsége mindent összeszámolva, nem fedezi a valós költségeiket, (autókopás, gumikopás, biztosítás, javítások stb.) és mivel nem az előírásoknak megfelelően dolgoznak, állandóan retteghetnek az esetleges horrorisztikus büntetésektől! És mind az utas, mind a sofőr részére nagyon meg vannak nehezítve a jogorvoslati lehtőségek. Ez a jelenlegi formában, egy jól kitalált üzleti modell, ami felelősség és kockázatmentes biztos  haszonszerzést biztosít nekik !  Ha nem értesz egyet pl. a fuvardíjjal, akkor lehet menni a külföldi kijelölt bírósághoz. Miközben sem az utas, sem a sofőr biztonságát nem tudja megfelelően garantálni a rendszer, és a visszaélésekre, az elfogadhatónál nagyobb lehetőséget biztosít, az ellenőrzések hiánya miatt! Az egymás értékelése, fényképek és bemondás alapján nem lehet garantálni az elvárható biztonságot! Nem véletlen tiltották be sok helyen az Ubert!
Vannak olyan megoldások, amikkel el lehet jutni olcsón két pont között pl. Bubi, a carsharing (pl. www.avaloncarsharig.hu), a BKK is fejlődik, szóval uber nélkül is el lehet jutni mindenhová megfizethető áron, persze a taxizás úribb megoldás. Persze ezon érdemes elgondolkozni, hogy mennyire igazságos a rendszer, ha pont a szolgáltatást ténylegesen végző (sofőr) jár az egészban a legrosszabbul....

Az a szánalmas, hogy egy cég, akit ubernek neveznek, nem vállal semmilyen felelősséget semmiért, miközben olyan szolgáltatást kínál, amik csak különféle engedélyek, feltételek megléte esetén végezhető itthon! Miközben nyiltan hirdeti, hogy ez egyben egy kiegészítő pénzkereseti lehetőség is, nem tájékoztatja megfelelően a sofőröket az előírásokról, de akár úgy is fogalmazhatnám, hogy más töjével veri a csalánt.....

A hatóságok oriási büntetéseket is kiszabhatnának külön külön, pl. NHK, NAV a sofőrökre a tevékenységük miatt! Nyilván azt használják ki, hogy sok embernek szüksége van egy kis keresetkiegészítésre.Hidd el sokan nem is tudják, hogy mit kockáztatnak! Az uber nem vállalja a felelősséget ezekért!  Azok a sofőrök, akiknek tényleg szükségük van a havi plusz pénzre, és főleg ezért csinálják, hogy fogják kifizetni ezeket a büntetéseket? Velük fogják kifizettetni, az Ő ingatlanjaira terhelik rá, az Ő fizetésükből fogjék levonni, ami miatt a korábbi nem túl jó anyagi helyzetük csak mégrosszabb lesz. Az NHK odavághat elvileg 600 000-et, a NAV is százezrekbe számol, az uberezés alatt bekövetkezett baleset esetén a biztosító (mert taxira más kell) elutasíthatja a kártérítést, ha van valamilyen egylb felelősségbiztosítás (pl. balesetbiztosítás az autóbanülőkre), mivel nincs engedélye a tevékenység végzésére megint nem érvényes, az utas is kártérítést követelhet tőle, stb. Tehát akár millió feletti lehet a büntetés végösszege! Erről miért nem tájékoztatják a sofőröket, akikkel személyesen soha sem találkoznkak, ergo sem a személyük azonosítása nem megoldott. (Akár más neve alatt is dolgozhat, ezt nem tudja a rendszer biztonságosan kizárni, az autó külsejéről van csak fénykép, a többiről semmi. Ha elvisz valahová, ahol már várják a vesédet, mit tehetsz? Akár egy csövesre kiváltott személyit is beküldhettett a regisztrációhoz, a csöves nevére írt autó képével. Az uber rendszerben sajnos nagyobb a biztonsági kockázat, a megfelelő ellenőrzés hiánya miatt! (itt nem az egymás értékelésére gondolok az út után, de azért szerintem azt aki igénybe veszi a szolgáltatásodat (utast) bármely módon minősíteni hááát... Mit szólnál, ha egy étteremben a távozásod után a pincér azért minősítene negatívan, mert esetleg kevesellte a jattot, amit adtál, vagy nem adtál valamiért. A számlát kifizetted nemde, akkor mi alapján ír rólad rosszat. Ha megkéred az uber sofőrt, hogy neharagudjon, ne halgassa a rádiót, és ne beszélgessünk, mert nyugodtan szeretnél gondolkozni, és ezért leminősít, akkor az ok?

Én soha nem voltam, és nem is leszek taxis, csak végszükség esetén utazok velük , mert nem engedhetem meg magamnak sajnos!

Itt nem az a baj, hogy jött egy olcsóbb valami, ami olcsóbb, mint a taxi, hanem az, hogy ezáltal a versenyben megszűnt az esélyegyenlőség! Egy, a jogszabályokban előírt taxigépkocsival, az előírt feltételek betartásával nem lehet annyiért szolgáltatni, mint a jogszabályokat, előírásokat figyelmenkívűl hagyó uberrel! Ez olyan, mintha én bemennék a munkahelyedre, és azt mondom, hogy bejelentés nélkül jóval olcsóbban el fogom végezni a munkádat! Sajnos lenne olyan cég, ahol belemennének a dologba... Ha Te emiatt igaszságtalanul elvesztenéd a munkádat, amihez egyébként jól értesz, jól is végzed, szereted is, csak van aki olcsóbb, mint Te, akkor szerintem jogosan lépnél fel a céggel és velem szemben is! Sőt, ha jól pofánvágnál ezért, akkor sem reklamálhatnék, mert igazad lenne!

Egyébként a taxisok között is vannak csalók, ezt szerintem Ők is elismerik, és sokan közülük próbálnak ezek ellen tenni is, de általánosítani ezek alapján nem szabad!

Tehát nekem az a bajom az uberrel, és ezért vagyok az uber ellen, mert a törvények be nem tartásával, és mind az utasaik, mind a sofőrjeik nem teljeskörű tájékoztatásával,  az előírt kötelező áraknál jóval olcsóbban végeztet olyan szolgáltatást, amiért nem felel, és ami közel sem annyira biztonságos, mint amit állítanak róla. Az uber csak a szervezést végzi, amiért 20%-ot kér a sofőröktől, úgy hogy gyakorlatilag a sofőröknek és az utasoknak is itthon semmilyen jogorvoslati lehetősége nincs egy esetleges vita esetén az uberrel szemben!!!!!!  Az utas csak a sofőrrel szemben élhet a jogorvoslattal, ha az a sofőr bármilyen hibája miatt következett be, és ez fordítva is igaz! Ha pl az uber többet von le, és ezt nem ismeri be, akkor csak az általa meghatározott bírósághoz lehet fordulni. Az meg csak hab a tortán, hogy egy személyszállítási szolgáltató cég, bár szigorúan leírja a személyi feltételeket (sofőrök), a sofőrködéshez szükséges gépkocsi feltételeit, de fizikailag (élőben) sem a kocsit, sem a sofőrt nem is látja! A taxisnak fényképes engedélye van, amit jól láthatóan kell elhelyeznie az autóban, és a személyes megjelenés, és az okmányainak ellenőrzése biztosított.

Az uber milyen alapon győződik meg az adatok és a személy valóságáról? Milyen törvényes úton ellenőrzi azokat?  Hivatalos úton nem egyszerű mások adataihoz hozzájutni, akár ellenőrzés céljából.... Ergo hogy tudja a biztonságot garantálni, az egymás minősítésénk segítségével? Az mennyire reális? Szól valaki pár havernak, befizet pár forintot az ubernek, maximumokat írnak egymásról, majd az első ,nem beépített csinos utast elviszik az erdőbe ..... Autó, személyi, telefon, bankkártya a csöves nevén, stb.

Egy esetleges baj bekövetkeztekör bizony ezek nem elhanyagolható dolgok!

Ha ezt (Uber) legalizálni fogják, akkor holnaptól akár orvos is lehetnék is lehetnék? Ja még kell egy rendelő is, de azt lehet bérelni, felveszek egy nővérkét, aki konyít valamit az egészségügyhöz, nekem meg van eü vizsgám (Akinek jogsija van, az az  elsősegélynyújtásból is levizsgázott elvileg ugyebár) Ha taxis lehet akárki B kategóriával, akkor miért nem lehetek orvos. (kamarai tagság, szakvizsgák, felelősségbiztosítás, mi a fenének) Közösségi megosztás, én meggyógyítalak, kevesebbet fizetsz, szigorúan mobilról, (aminek 20%-a a rendszerüzemeltetőé), az uberdoki app segítségével, ahol be is jelentkezel egy időpontra, de ha nem jössz el, akkor is fizetni kell a lemondási díjat! Be is utalhatlak az uberkorház rendszeren keresztül, a közösségi megosztás elvén működó korházainkba. A felhasználok lakásaikban e-célból kialakított helységeiben, kíváló uberdokik segítségével gyógyulhatsz! Ha meg beledöglesz, akkor az ubertemetkezési appon keresztül szintén a közösségi megosztással működő ubertemetőkben helyezhetnek örök nyugalomra......

Ébresztő! Az uber egy adóelkerülésre, és a törvények kikerülésére épülő vállalkozás!!!!!

A közösségi megosztás elve alapján, utitársam(im)tól csak a költségem rájuk eső idő és távolság arányos arányos költségiet kérhetem el! Azaz a biztosításomnak, ami időhöz kötött, annak az utazás idejére (óra, perc) eső része, az olaj, gumikopás az olaj, gumi ára / várható élettartam km / olajcsere intervallum, és így tovább, ha mást is felszámolok, akkor az már jövedelemszerzésnek minősül, ami adóköteles, illetve engedélyekhez, és kötelezően előírt feltételekhez kötött. Tehát, csak akkor megengedett a költségmegoszástos telekocsizgatás, ha csak a valós költségeimet osztom el a kocsiban utazók számával (magamat is beleértve), és mindenkitől csak ráeső részt kérem el. Én nem tudok olyanról, hogy a törvényben kivételként szerepelne olyan kitétel, ami lehetővé tenné az alkalmi, pénzkereseti céllal végzett taxiszolgáltatást. Mert az uber ezt nyiltan le is írja, hogy ez egy pénzkereseti lehetőség is!

Akkor meg miről kell vitázni velük? Vitázzanak a hatóságokkal, meg a bíróságon az ügyésszel, aki ítélkezni fog az ügyükben!

Eddig is egyértelmű volt, hogy az Uber taxi szolgáltatást nyújt, úgy, hogy gyakorlatilag semmilyen előírásnak nem felelnek meg. Itt csak a határozott hatósági fellépés, és a büntetés a járható út! Ha kábítoszert szállít valaki nem mondhatja azt, hogy nem tudta, hogy ez nem legális.... A taxizás feltételei, árai le vannak írva, és erről szólt az egész média...... fix tarifa, sárga auto, stb. Aki az uber sofőrje vagy uatsa számoljon azzal, hogy ezért előbb-utóbb meg fogják büntetni, mert ez a tevékenység, ebben a formában Magyarországon nem végezhető. törvényekbe ütköző, azaz büntetendő!!!!!
Az újságíró munkája az, hogy beszélgessen olyan témákról, olyan emberekkel, amik sok embert érdekelnek. Ez eddig rendben is van, az újságírónak ez a dolga!
A hatóságoknak meg az a feladatuk, hogy az olyan emberekkel, akiknél felmerül, hogy nem teljesen legális dolgot szerveznek, azokkal kötött formában "beszélgessen", a törvények adta keretek között....na itt már van egy kis hiányérzete sokunknak.....

Nem ártana, ha az Eu a békák, kígyók stb. védelmében hozott alkotásai mellett, szánna időt arra is, hogy a további visszaélések elkerülése végett, hozzon egy egyértelmű állásfoglalást, hogy valójában mit is jelent a "közösségi megosztás", mi az ami belefér, és mi az ami nem!

Ezzel egyből meglehene oldani az "uberjelenségeket", és kiszűrni, a közösségi megosztás mögé bújó ügyeskedők visszaéléseit !!!! És ne csak konkrétan az uberre gondoljunk! Az oszkár, és a telekocsis szervezése sem sokkal különb, bár ott nem háztól-házig van a fuvar!!! Ott is fizetni kell a sofőrnek, és telefonon kell egyeztetni egy idegennel !!!! Igazából ez a távolsági közlekedés résztvevőinek okoz veszteséget (pl. VOLÁN, MÁV), így ezekkel nem nagyon foglalkoznak az emberek! Majd, ha egyre több helyre nem fog busz járni, meg vonat sem, akkor, majd sokan el fognak gondolkozni, de akkor a sofőrök sem csak a jelenlegi benzinpénzt fogják elkérni.....

Szerintem ezek a rendszereknek semmi közük nincs a közösségi megosztáshoz, hanem  jövedelemszerzés céljából szervezett, és végzett nem teljesen szabályosan végzett tevékenység leplezése!!!!!

Igen, ez a lényeg!!!!
De sem a sofőr, sem az utas biztonságára sincs semmilyen garancia, a részletekről meg ne is beszéljünk! Pl. műszaki hiba esetén az utás tovább juttatása, plusz költségek nélkül, a sofőrök nem rendelkeznek megfelelően ellenőrzött arcképes azonosítóval, ami arra lenne biztosíték, hogy valóban az vezeti az autót, aki regisztrált, és nem egy más személy. A regiszráció során senki nem ellenőrzi, hogy valóban valósak-e az elküldött adatok és a fényképek, mind a jármű, mind a sofőrt illetően! (A rendszerből adódóan nincs személyes megjelenés!!!)  Ez nagyon nagy kockázatot jelent, mind az utas mind a sofőr részére! Nem biztos, hogy meg kellene várni valami súlyos incidens bekövetkezését, pl. egy sofőr, vagy utas egyik szervének továbbértékesítési céllal történő eltávolítását......A taxisoknál ismert "hármasbrék" uberéknél nem játszik, pedig biztos akadnak olyanok, aki ennek köszönhetik az életbenmaradásukat... Erre is kéne a feketetaxisoknak gondolnia...... Az taxizás során bárkivel, bármi előfordulhat, és ez ellen csak a megfelelő személyes felkészültség, meg a saját, és a régi kollégák sok-sok éves tapasztalata lehet valami, amire támaszkodni lehet!
A hivatalos taxiban, aki utazik az fizet, az uberrel nem kell ott lennem, mert a kártyámról fogok fizetni. (Ergo problémás embereket is hazavitethetek akaratomon kívűl úgy, hogy nem vagyok ott..., és mivel nem én csináltam a balhét nem vonhatnak a balhéért felelősségre, a törvények meg nem tiltják, hogy bárkinek kifizethessem a taxiját hazáig, max az uber letilt, mint utast...-)))))
Az egész világon a repülőtéri taxisokkal óvatosnak kell lenni !   A hatóságoknak a feladata, hogy eljárjon az ilyen esetekben is, meg az uber jelenség ellen is! Az uber jelenségnél elvileg az uas is "büntethető", mivel a taxizásró szóló rendelet fix tarifát, órát , járműszínt stb. ír elő, és vélelmezhető, hogy az uats is tisztában van ezzel, és egy esetleges eljárás során nem lehet arra hivatkozni, hogy nem ismerem a törvényt, és a fizetés tényét sem lehet letagadni (bankkártya). A fizetős taxiszolgáltatás, meg engedélyekhez, feltételekhez kötött, amiknek az uberezgetők nem felelnek meg. A fenti hivatkozásban szereplők a nyugtaadási kötelezettségnek nem tettek eleget, míg az uber szinte semmilyen, a taxizáshoz előírt feltételeknek, kötelezettségnek nem felel meg!!!  Mindkét esetben a hatóságoknak kellene hatákonyabban fellépni!
Sajnos a jelenlegi gazdasági helyzetben, sokaknak csábító a könnyebb pénzkereseti lehetőség, illetve utasként az olcsóbb utazás, és sajnos ezt egyes cégek a saját haszonszerzésük érdekében ki is használják!  Sem az uber szisztémás sofőröket, sem az utasokat senki nem tájékoztatja megfelelően arról, hogy ez számukra milyen veszélyeket jelenthet mind, jogi, mind biztonsági szempontból! Az uber jelenség ellen a hatóságoknak keményen fel kell lépnie!
Gondold át, ha a későbbiekben egy uber szisztemás gázszerelő köti be a gázkazánodat, aki bár össze tudja rakni, de nincsenek meg hozzá az előírt képesítései, és nem az előírt anyagokkal dolgozik, majd egy esetlegesen bekövetkező robbanás miatt bekövetkező károkért kihez fordulhatsz kártérítésért! Az esetleg vagyontalan, eladósodott "ubergazszerelőhöz", vagy az ubergázszisztéma céghez, aki az ilyen esetekben semmiért nem vállal felelősséget?
A sofőrök alkalmasságát, autóik műszaki állapotát (fékek, kormánymű, futómű) ki ellenőrzi? Ki garantálja, hogy a fényképen látható autó műszakilag is teljesen ok?

Egy kis elemzés Somfai Péter írásához:

S.P. írta:

"Néhány hónappal ezelőtt megjelentek a hazai piacon is azok a „magántaxisok”, akik szabadidejüket némi mellékes kereset reményében taxizással próbálták eltölteni. Igaz, nem festették sárgára az autóikat, nem szereltettek be drága taxamétert, legtöbbjük még adószámot sem váltott ki, és persze nyugtát sem adott az utasnak az átvett fuvardíjról. Csupán egyetlen dolgot garantált: az átlagos tarifánál olcsóbban és megbízhatóan oda viszi az utasát, ahová kéri.

A közösségi „összefogásnak” egy újszerű formája kezdett nálunk is lábra kapni. Valami olyasmi, amikor két magánember a másik segítségére siet: egyiknek dolga van, a másiknak autója és szabadideje. Megegyeznek egy mindkét fél számára elfogadható tarifában, és ennyi…"

Janoutas véleménye:

"A cikkben nincs megemlítve, hogy a "magántaxisok" taxizás Budapesten csak fix áron, és a szükséges jogszabályi feltételek teljesíülése esetén végezhető!  Tehát csak "sárgára festett autóval", taxaméterrel, adószámmal, fix tarifával (az alku nem megengedett!!!!)"

S.P. írta:

"Amikor a mobilon rendelhető taxik megjelentek az országban, az volt ellenük a kifogás, hogy az autók nem biztonságosak, nem tudni mennyire gyakorlott a sofőr, ellenőrizhetetlen a „személyiségük”. Egyetlen ilyen taxi sem bizonyult veszélyesebbnek, mintha valaki egy „sárga” sofőrre bízta volna magát, arról nem beszélve, hogy a sofőröket minden fuvar után ellenőrizte a cég. Az utastól megkérdezték, elégedett volt-e a szolgáltatással, a vezető személyével, a kocsi tisztaságával. És fordítva. A taxisok is referáltak az utasaikról. Elő sem fordulhatott, hogy az indokoltnál hosszabb utat számoljanak fel az ügyfélnek, vagy hamis adatok alapján vonták volna le a bankkártyájáról a fuvardíjat, mert a kocsik útvonalát GPS ellenőrizte, az pedig adott esetben pontosabb is, mint egynémely sárga megbuherált taxamétere."

Janoutas véleménye:

A taxi gépkocsiknak gyakrabban, és szigorúbb műszaki vizsgán kell megfelelnie, mint a magán autóknak! A sofőröknek is rendelkeznie kell olyan előírt plusz vizsgákkal, amit egyszerű magán sofőröknek nem elvárás! (Pl. PÁV, városismeret stb.) A taxis cégek is komolyan kivizsgálják az utaspanaszokat, és szigorúan szankcionálják a vétkes taxisokat! (Néha túl szigorúan is!)  Én nem tartom etikusnak, hogy a sofőr minősítse az utasokat!!!!  Mi alapján minősítik az utast, mennyi jattot adott, nem szólt be, hogy miért erre, vagy arra ment a sofőr.....? Erre mondta azt egy régi kollegám, hogy aki k....nak áll, ne sírjon, ha b......k......  A GPS hitelesítését ki végezte el????? Mi a garancia, hogy pontosabb, mint a hatóság álta hitelesített, leplombált taxióra, ami egyébként kötelező a taxi gépkocsikban? Egyébként a taxis cégek is kivoisgálják azokat a panaszokat, amikben a megtett út hosszát vitatja az utas! A buherált taxióra pedig tudomásom szerint a vétkes taxis azonnali kizárásával jár!

S.P. írta:

"Mindez persze nem „adókomform”, ami indokolhatja az adóhatóság „éberségét”. De azt kevésbé, hogy a gazdasági miniszternek kelljen elrendelnie az ellenőrzéseket és a kemény büntetéseket. Nem kell persze szeretni az ubereseket, de ki lehetne fehéríteni ezt a szolgáltatást, meg lehetne találni a jogi kereteket, átalányadót, számlát...

De azonnal büntetni, betiltani, kitiltani? Ránk valló, bumfordi megoldás."

Janoutas véleménye:

Magyarországon is, mint a világ számos pontján vannak törvények, jogszabályok, amiket mindenkinek be kell tartania, és a törvény nem ismerése, nem mentesít senkit a felelősségre vonástól ! Mivel a befizetett adóforintokból is épülnek az utak, működik a rendőrség, tűzoltóság, iskolák, korházak stb. ezért teljesen indokolt, hogy a hatóságok éberek legyenek!  A törvényt megszegőket pedig mindenhol a világon megbüntetik, és jogellenes cselekményeket pedig indokolt esetekben akár be is tiltják! Nemcsak Magyarországon, hanem az egész világon! Sajnos meg kell barátkozni a gondolattal, hogy a világunkban előfurdulnak ilyen bunfordi megoldások is!  Az, hogy az adóelkerülés milyen megoldás, sajnos nem derült ki a cikkből!


Az általam leírtak szigorúan az én magánvéleményemet tükrözik, ami eltér a cikk szerzőjének véleményétől!

Na mégegyszer megpróbálom....
Ha minden sofőr megbukott, akkor mire vár a hatóság?
Kossuth díjra nem kellene felterjeszteni a bukott Ubereseket?
Induljunk már el az alapoktól végre! Magyarországon a fizetős személyszállítás csak bizonyos jogszabályok teljesítése esetén végezhető legálisan! Ezeknek az Uber nem felel meg! Biztosítás, műszaki vizsga, előírt taxióra, előírt gépjármű! Hívhatják bármilyen megosztásnak, vagy aminek akarják, az Uber valójában taxi szolgáltatást nyújt! Az pedig engedélyköteles! Az autók nem felelnek meg a taxizás feltételeinek, a söfőrök pedig nagy valószínűséggel nem rendelkeznek az előírt képesítésekkel! (Páv, stb...)
Az NHK miért nem ellenőrzi ezeket az autókat, ők nagyobb summát szoktak kiszabni! Durva, amit most leírok, de ebben az országban sokan csak  egy brutális büntetés után fogják fel, hogy mibe vágtak bele! Egy-két emberüket kellene csak megfogni, rögtön elmenne a többinek a kedve az egész "Uberezgetéstől" !
Szerintem a blokád nem megoldás, mert az sok emberekben ellenérzést vált ki. Szerintem meg kellene próbálni pl. a Keleti és Kelenföld között, a régi 7-es buszcsalád vonalán között UBERBUSZT indítani üzemanyagáron, a gyorsjárat kicsit többe kerülne... Kíváncsi lennék, hogy mit lépnének erre a BKK, és a többi hatóságok!