Név
Becenév janoutas
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Arra is kíváncsi lennék, hogy egy heti 25-30 órát uberező sofőr,az így megkeresett pluszból, hogyan tudna kifizetni egy esetlegesen, az autójának defektje, vagy más műszaki hibája miatt bekövetkezett repülőjárat (charter, vagy menetrendszeri) lekésése miatt meghiusúlt nyaralás, vagy üzleti út meghiúsulása miatt követelt kártérítést? (pl. egy törökországi nyaralás akár a félmilliót is elérheti.....) Bár nem kívánom senkinek hogy ilyen bekövetkezzen, de sajnos az ilyen esetek is előfordulhatnak. Volt rá példa az ismerettségi körömben, hogy a gyorsforgalmi baleset miatt leállt, és csak annak köszönhetően tudta az ilető a járatát elérni, hogy a taxisofőr rádión egy másik kocsit kért, és segített a korláton keresztül a párhuzamos útra átjuttatni az idősebb embert, a csomagjaival együttl!  Megjegyzem a segítő taxi kb 3 perc alatt ért a helyszínre, és nem fogadott el semmit az útért, mert azt a kollégájával rendezte! (Reptéri transzfer áron rendeltek autót, és bár nem taxizik az illető sűrün, de tistzában van vele, hogy illik borravalót adni, és azt is legalább, az általánosan elfogadott mértékben!!! Az emlitett esetben sem maradt egyik taxis sem borravaló nélkül....., bár nem is skóciába utazott rokonlátogatásra az öreg....

Kíváncsi vagyok, hogy az uber is tud-e hasonlót? (Erre valóban kíváncsi lennék, hogy egy elromló autó utasait hogy viszik tovább, és, hogy ez az utasnak jelent-e többletköltséget az ubernél!)

Én még szerencsére nem jártam így soha, és másnak is ezt kívánom, hogy ne járjon így!

Egyébként az Airbnb rendszer sem nyúj megfelelő biztonságot, és lehet olvasni visszaélésekről is, mint pl. kifosztott lakásokról, tönkretett berendezésekről stb. Itt is a megfelelő szintű azonosítás hiánya miatt nagy a biztonsági kockázat, akárcsak az UBER-nél! A megfelelő biztonságra, nem a kádár rendszer iránti esetleges szimpátia miatt van szükség, hanem a szolgáltatást nyújtók, és az azt résztvevők biztonsága miatt!!! Semmilyen garancia nincs arra, hogy valóban az a személy végzi a szolgáltatást (vagy az utazik), aki regisztrált a rendszerben. Egy fénykép, egy telefonszám, egy bankszámla (bankkártya) szám online elküldése az illető személyes megjelenése nélkül semmit sem ér, mert vissza lehet vele érni. (Hogyan tud legálisan az Uber, Airbnb egy hivatalos okmány valódiságának utánjárni?????) Vannak olyan technikák a számítástechnikában, amivel a bescannelt iraton a fényképet egyszerűen ki lehet cserélni. Ezért ezeket a bizalmi elven működő rendszereket megfelelően biztonságosnak nevezni nem lehet. Ha pl. egy stoppos lány integet, valószínűleg tisztában van vele milyen kockázatot vállal, mert a stoppolás veszélyekkel is járhat. Ha valaki Taxit rendel, akkor azt azért teszi, mert a taxiban nagyobb biztonságban érzi magát, mintha gyalog menne haza a sötét utcákon. Nem is fordul meg a fejében, hogy bármi attrocitás érhetné a taxiban, mert a köztudatban a taxi a  biztonságos utazást jelenti!  Viszont az uber ezt nem tudja garantálni, mert fizikailag nem is találkozik a szolgáltatást nyújtóval!  Ugyan ez a helyzet az Airbnb-vel is! Az emberek többsége, mielőtt kiadná a lakását valakinek, megpróbál az illetőről lehetőleg minél több információt beszerezni. (Általában nem csak a közösségi oldalakról...) Az is érdekes, hogy az online hirdetési oldalak némelyikén az emberek, a sok visszaélés miatt (amikről sajnos sokat lehet olvasni) sokkal megfontoltabban vásárolnak, bár mindenki nagy jövőt jósolt nekik. A mindent elsöprő sikerhez az is jelentősen hozzájárult, hogy sok esetben évekbe, és pereskedésbe tellik, míg az előre kifizetett pénzük, vagy árujuk ellenértékéhez, sőt az is előfordult, hogy egyes nagyforgalmú online webáruházból megrendelt, és előre kifizetett termékhez nem jutott hozzá, mert a cég ellen a NAV eljárást indított (pl. bemutatóterem.hu), vagy a cég eltűnt.....
Érdemes ezt a cikket elolvasni.Érdemes ezt a cikket elolvasni.

Ez is benne van a cikkben:

Milyen területeken jöhetnek még létre sikeres közösségi megosztáson alapuló szolgáltatások, és mi kell ahhoz, hogy egy ilyen szolgáltatás sikeres legyen?

Alapvetően két kategóriába soroltam ezeket a szolgáltatásokat:

Klasszikus sharing economy szolgáltatások, ahol magánszemélyek a közjó, a környezettudatosság, és hasonló nemes ideák mentén biztosítanak szolgáltatást. Pl. turistáknak ingyen, esetleg rezsirészesedésért cserébe biztosítanak ágyat a lakásukban, vagy benzinrészesedésért fuvaroznak másokat két város közt.

Ez a modell klasszikusan feketén megy, de a legtöbb esetben a “szolgáltatók” nem érnek el komoly bevételt, a cél nem is a bevételszezés, hanem a költségmegosztás, vagy a puszta jószándék.

Magánszemélyek közti, üzeti alapú szolgáltatások. Itt a legtöbbször szintén magánszemélyek szolgáltatnak magánszemélyeknek, de már profitorientált a szolgáltatás. Az elszámolás azonban a szürke zónába esik, vagyis sok esetben még mindig feketén mozognak a pénzek. Ide tartozik az Uber, az Airbnb, vagy a Taskrabbit.

Eredetileg egy harmadik kategóriát is terveztem, a tulajdon helyett bérlést kínáló modern, erősen technológia alapú vállalkozások, szervezetek kategóriáját. Mivel a szolgáltatók itt jogi személyek, így teljesen a fehér gazdaság része. Ide tartoznak a közbringa rendszerek, az autóbérlést kínáló zipcar.com, a Netflix online filmkölcsönző, de ide fog tartozni - ha egyszer megvalósul - a Google Taxi is.




Ez a vers egy fikció, nem  a jelenleg ilyen elven szolgáltatók működéséről , illetve működési filozófiájáról szól!  Ha valaki mégis hasonlóságot vélne felfedezni,  az csupán a véletlen műve lehet! Határozottan kijelentem, hogy csak a jelenleg kialakult helyzet kifigurázása a cél, és a döntéshozók tétlenségének a kifigurázása céljából íródott!!!  Véleményem szerint mihamarabb döntést kellene hozni az ügyben, mert a jelenlegi állapot egyik félnek sem jó! Egy hatósági döntés ellen mindkét félnek van lehetősége a jogorvoslatra! Senki ellen nem íródott, senkit nem szeretnék vele megbántani.  A jelenleg kialakult állapotot szeretném csak ebben a formában bemutatni. Fejben megvan „A taxisofőr válasza” vers is, de azt szalonképes verzióban nem tudnám közzétenni!

A közösségi megosztós sofőr verse

Nézem az Appomat, mert „megosztós”  vagyok,

este a sárgáktól sok utast „ellopok”!

Nem izgat cseppest sem, hogy feketén nyomom,

mindig csak azt nézem, mekkora a haszon!

Nem vagyok én taxis, hanem csak megosztó,

nem kell az engedély, nem tudtad te csóró?

Engem az nem izgat, hogyha éhen döglesz,

nekem ez csak jól jön,  mert hasznom így nagyobb lesz!

Szólsz a hatóságnak, most röhögjek rajtad?

Befolyásos ügyvéd, kimos ha kell,  másnap!

 Nálunk van a lóvé, nálad az igazság,

Te fogod megszívni, hidd el Taxis pajtás!



Egyébként, ha az ubert leglizálják, akkor ez alapján a cigiket is lehet majd szálanként árulni a közösségi megosztás elve alapján, csak az a lényeg hogy a 1 szál ára ne legyen több, mint a dobozon feltüntetett ár 1/19-ed része! Ja hogy törvény tiltja, kit érdekel nem árulom, megosztom, hasznom sem keletkezik, mert csak a valós árat kérem el. Az más, hogy egy szórkozó hely közelében ez nagyobb eladást eredményezne az alkalmi bulidohányosok miatt. Szórakozó hely közelében dolgozó trafikos ismerősöm mondta, hogy sokan kérdezik meg, hogy lehetséges-e csak 1-2 szálat venni. Kíváncsi lennék, hogy ebben az esetben is a fellépés hasonló lenne-e  az uber elleni fellépéshez. Szerintem még aznap bezáratnák a dohányboltot, és brutálisan megbüntetnék őket! Ja és valószínűleg az engedélyük is elugrana.....

Köszi, de egyébként nem szokott problémát okozni nálam, ha valaki más véleményen van, de igyekszem érvekkel alátámasztani a véleményemet. Igazából nem sértett meg, kúltúr emberhez illően nem bunkó módon reagált, még akkor is így van, ha nem értek egyet a véleményével. Biztos vannak olyanok is, akik velem nem értenek egyet.... Érvelhetnék az uberrel szemben durvábban is, lehet, hogy azt jobban megértenék. Pl. A szólás szabadság mögé bújva sem lehet mindent megtenni, és a közösségi megosztás mögé bújva sem. Mindkettő esetben egyértelműen le vannak írva a "játékszabályok" !  Magyarul a holokauszt tagadása, vagy a nácizmus dicsőítése a törvény által büntetendő, csakúgy, mint az ellenszolgáltatásért engedély nélkül végzett személyszállítás, az első esetben a szólás szabadságra, a második esetben a közösségi megosztásra való hivatkozással nem lehet megúszni a büntetést, és aki bármelyik törvényt megszegi, annak számolnia kell tettének esetleges következményeivel is! 
Nem áll szándékomban senkit manipulálni, vagy provokálni! Bár nem vagyok taxis, de tisztában vagyok azzal, hogy az uber jelenség, ami ma taxi formában van jelen, holnap újabb szakmákat, és ezáltal munkahelyeket tehet tönkre, ezáltal rengeteg embert tönkretéve! Ha nem áll ma ki az ember a taxisok uber elleni jogos tiltakozása mellett, és elfogadja az ubert, akkor később ne csodálkozzon, ha az Ő megélhetését is ellehetetleni egy uberszisztéma alapján megjelenő csaló brigád!!!! Bevallom a 90-es évekbeli taxisblokád miatt nagyot szívtam én is, mert akkor jöttem haza Prágából, és a taxisok blokádja miatt bő 1,5 napig tartott az út Rajkától Budapestig! A legfinobabb beszólásaink a guruló koldusok, meg a forintbuzik voltak, és azt kívántuk nekik, hogy tolják le az összeset dózerekkel, vagy tankokkal. Persze akkor még fiatalon az ember nem fogta fel igazán, hogy valójában miért is tüntettek.
Bocs, hogy leírtam, de legalább remélem így tisztább a dolog.
Természetesen a jelenlegi hazai valós jövedelmekből a többség nem nagyon engedheti meg magának a taxizást. A taxi vállalkozót is jelentős kiadások terhelik a kocsitól kezdve a tagdíjon át a duplaárú megbontásos vizsgáig. Az óra hiteletésérőlt, és a kötelezően előírt egyéb beszerzendő marhaságokról nem is beszélve. És akkor még nem beszéltünk a kézben maradt kilincsek javításáról, a napi takarítás, és mosásról. De a taxisnak muszály ezeket megkeresnie, mert ezek nélkül nem tud dolgozni. És az ellenőrzések során mindig találhatnak valamit, amiért lehet büntetni. De ezt a taxisok önként vállalták, és tudják, hogy mennyi órát kell lehúzniuk, hogy megkeressék a a szükséges bevételüket. Ezen kívűl ezer dolgot kell még teljesíteniük. Szóval szerintem ne egy egyszerű történet... Nem arról szól, hogy beül az utas, fizet, kiszáll, aztán rögtön jön a másik utas stb. Én sem gondolom hogy havi 168-172 órai munkával meg lehet keresni a pénzt. Nem irodai munka, az biztos....és a havi fizetés sem állandó, előre tervezhető. És nem bruttó 250-300 ezer a bejelentett fizetés, mert azt nem lenne könnyen, (nehezen se nagyon) megtermelni. Én arra céloztam, hogy szerintem sok taxis belemenne, egy nettó 150-170 állandó+ pótlékok (éjszakai, ünnepnapi stb.) + fizetett szabadság rendszerbe a fuvarcozóég által biztosított autval. Persze ez jelenleg csak a jelenleginél jóval magasabb árakon lenne megvalósítható, de azt az utasok nem tudnák megfizetni, így jelenleg ez csak illúzió. Én pusztán erre gondoltam.

Uber sofőrök FIGYELEM!!! Nem árt, ha tudjátok, mit kockáztattok, a felelősség  teljes egészében a tietek, az Uber nem vállaja a felelősséget, ez benne van a szerződésetekben is!

 

A tevékenységhez szükséges okmányok, engedélyek hiánya következtében kiszabott bírságok




Közúti személyszállítási engedély, illetve autóbuszos személyszállító engedély (a továbbiakban együtt: közúti személyszállítási engedély) 600 000 Ft

Taxi-engedély, személygépkocsis személyszállító engedély nélkül 600 000 Ft

Nemzetközi forgalomban közösségi engedély nélkül - vagy annak lejáratát követő 90 napon túl - végzett közúti közlekedési szolgáltatás 600 000 Ft

Előírt engedély nélkül végzett kabotázs-tevékenység, előírt engedély nélkül végzett különjárati személyszállítás 600 000 Ft 

Részletesebben az NHK oldalán!