Név cheater
Becenév cheater
Honlap cheater.hu
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Nem taxirendelet, csak érdekesség a tendencia bővítése. 

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2022.05.09 17:57

Nem, liberális nem csak politikai értelemben lehetsz. 


Épp úgy létezik liberális gazdasági nézet, mikor azt mondja legyen szabadgazdaság és piac és az adott állam  vagy államok ne szóljanak bele a folyamatba. Szerinte a piac majd mindent tökéletesen szabályoz.  Egyetemeken oktatják, generációk nőnek fel úgy, hogy szerintük ez a helyes út, a régi, idejétmúlt kereteknek és szabályoknak állításuk semmi értelme és létjogosultsága.


De az igazság az, hogy egészen pontosan addig vallják ezt, míg ezt a nézetet hirdetve ki nem ütik az addig uralkodó szereplőket és meg nem szerzik a piacot.  Ahogy ez megtörténik a liberális világnézetnek számukra annyi. 
Onnantól kezdve szabályozás kell, kamerák, lajtsromszámok és a renitenseknek büntetés. 

Vége a rolleres trehányságnak Budapesten 

A budapesti városvezetés újra feltalálta spanyolviaszt. A rolleresek évekkel ezelőtti megjelenése óta mostanra jutottak el odáig, hogy ezt szabályozni kell. Micsoda egy felkészült brigád. 

Eddig ez volt az innováció egyik zászlóshajója, maga a szabadság. mindenki azt csinál amit akar, nem kellenek szabályok.  A rendszer tökéletes, majd szabályozza magát és mivel ez a dolog mindenkinek jó, ezért bizonyosan tökéletesen fog működni. 

Akkori állításuk szerint ez nem elvesz életteret másoktól, hanem csak és kizárólag újabb élettereket teremt.  Első nap el lett mondva, hogy ez egy qrva nagy tévedés. 


Hova jutott el a nagy liberális innováció az évek alatt a nagy a szabadságkergetéstől?  A totális megfigyelésig. 

Mindig ide lyukad ki. Újra és újra.


Azonosító jel, bejelentkezés, rendszám, kötelező online realtime adatbázis és persze megérkezett a büntetés is. 

Ma még csak 5000Ft. Holnapután majd 10 lesz. Vagy ha nincs lové akkor a vagyonelkobzás.


A liberális kígyó újfent körbeért és újfent a saját farkába harap.

Na a boltosok meg a bulinegyed.. meg a végeláthatlan 1300Ft-os fuvarok. És az az utazóközönség... pizza, gyros, sör. Nézem mikor beülnek a kocsiba, na mondom most a taxis kiqrja őket, semmi. A szeme se rezdül, vidáman indulnak. Nullkilométeres taxis még érthető, de régi patinás taxisok is szemmel láthatóan beleszocializálódtak ebbe a világba. 
Következő utas hova ül?


Ha a 25% leadót leviszi a fuvarszámmal 20-ra, majd 15-re akkor is 3kiló erre a leadója. Bulinegyed, 'gigantikus' fuvarhosszok, csak a Holló utcában 10 perc míg átér, hogy jön ez ki térben és időben?A károkozás és a hibalehetőség pedig nála konkrétan az ötszöröse egy repteres taxihoz viszonyítva.

Ezt a céget ezzel a 25% leadójával a teljes egészből én halálra szivatnám.

Kik beszélnek ilyeneket? De talán nem is lényeges, tételezzük fel, hogy így van. Csak gyors átgondolás, anélkül, hogy mindenre gondolnék.

Kezdjük az elején, ki mondja ezt, egy repteres főtaxis vagy egy taxi4-nél tevékenykedő? Gondolom világos, hogy már itt kiesik a taxistársadalom 80%-a. 

De legyen a repteres... 

Ezzel már bőven túllépte az áfa határt.

Erre a leadója  - a tagdíj felett - olyan heti 70ezer Ft. 

Ha egy nap nem jön ki - mert otthon el kell intézni az asszonyt vagy ilyesmi - akkor másnap 140ezret kell termelnie, különben már elcsúszott a számítás.

Erre akárhonnan nézem megy napi 350 km-t. Ha egy nullás autóval kezd akkor ez tíz év alatt  1,3M km és családi autónak nem használta a kocsit. Gondolom világos - illetve remélem, hogy neki is - hogy félúton, de lehet, hogy az út egyharmadánál jön egy kocsicsere, annak minden költségével együtt, ilyen például a taxi üzembe helyezés, nem mondok nagyot, legyen 600ezer. 

Ha optimalizált és használt autóval kezdte a sztorit akkor a kocsicsere még hamarabb érkezik. 

Ebbe a számításba még nincs benne, hogy a gyerek hibázott. Olyan pedig nincs, hogy valaki 10 alatt nem hibázik, sőt, ha valaki ilyen vehemenciával tolja én azt mondanám, hogy még olyan sincs, hogy valaki két héten át nem hibázik. 

És még nem is nagy hibára gondolok - saját hibás baleset - csak egy gyorshajtás (50ezer + 6 hibapont) vagy egy szabálytalan megfordulás (30ezer + 4 hibapont). 

Még nem számoltuk bele, egyetlen darab 24 órás tiltást, mert hogy kolléga menj és mosasd le a kocsid és azt sem, hogy kolléga ezt a kárpitot orvosoljuk vagy, hogy kolléga ezt a diszrácsot cseréljük ki 40ezerért.

Gondolom ez is világos, nincs olyan hogy ilyen nem lesz, mert lesz. 


Szóval akkor mennyit is keres a példában szereplő taxis? Nem tőled kérdezem, inkább annak kéne újra gondolnia aki ezt a számot mondta magáról. És ugye ne felejtsük el, hogy most itt a kiindulási alap egy szélsőségesen magas szám volt.


Bár olybá tűnik első olvasatra, hogy én ezzel a szösszenettel a tarifaemelést támogatom, de nem. Szálkával értek egyet, a tarifaemeléssel csak jóval nagyobb teret adunk a fehér rendszámos szürke/fekete taxinak, kapnak tőlünk újra levegőt.  Ahelyett, hogy végérvényesen kinyírtuk volna őket, most fel fog duzzadni az állományuk. Véleményem szerint a magasabb ár és a fehér rendszámos taxik által elveszített utasok miatt pedig az emelés után nem több, hanem kevesebb lesz a pénzünk.

Téma: Hol hibázott az IGO GPS-navigációs program?

Hozzáadva: 2022.04.14 21:53

NNG az az utolso ami itt fent van. 
Raadasul ha telepited a jogtiszta vasarolt iGo-t full Europa akkor ez az NNG mapot kapod magyar terkepnek, az osszes tobbi orszag HERE Q2.
Drasztikus áremelés helyett versenybarát szabályozást ajánl a GVHA budapesti taxik hatósági árainak tervezett, jelentős emelése helyett a verseny élénkítését javasolja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a főváros számára.A versenyhatóság több alternatívát felvázolt a fővárosi önkormányzat felé, amelyek hatékonyabban szolgálhatják a fogyasztói érdekeket. A GVH a versenyt élénkítő javaslatokkal kereste meg az önkormányzatot.


A budapesti taxis tarifák rögzítettek, vagyis a piacon jelenleg nem érvényesülhetnek az árverseny előnyei. A taxipiac szereplői rendszeresen igénylik a rögzített hatósági árak növelését, a fogyasztói érdekek képviselete azonban rendre elmarad. Az egyre magasabb hatósági árak csökkentik a taxik kihasználtságát, amely a taxisok részéről a további díjnövelési igény irányába hat. Ebből a szabályozási csapdából úgy lehetne legjobban kilépni, ha az önkormányzat minimalizálná az árszabályozási beavatkozását, minél nagyobb teret hagyva a versenynek és az egyensúlyi piaci árak kialakulásának - fejti ki a GVH.


A versenyhatóság ezért az újabb, áremelésre vonatkozó fővárosi előterjesztés megtárgyalása előtt versenyt élénkítő alternatívákat javasolt megfontolásra. A GVH szerint szűkíthető lenne az árrögzítés szabályozása azokra az esetekre, amikor a fogyasztó nem tud megfelelően előre tájékozódni a viteldíjakról (pl. utcai "leintés", taxiállomáson sorban álló autók stb.), továbbá elősegíthető lenne a verseny azáltal is, ha a fix tarifák helyett a főváros csupán maximált árat írna elő, amely alatt kialakulhatna egy szolgáltatói verseny. Tekintve, hogy a főváros számít a legnagyobb hazai taxipiacnak, egy nem megfelelő szabályozás csökkenő hatékonyságot és nagy társadalmi károkat képes okozni e területen.
MTI

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.04.04 05:44

:-D