Felhasználó hozzászólásai
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2017.05.26 16:53
Téma: Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?
Hozzáadva: 2017.05.23 17:42
Kíváncsi lennék mennyibe került ez a nyilatkozat az ubernek.
Hajlandó vagyok fogadni valami értelmes tétben, hogy ennek még évtizedeken át nem sok köze lesz a jelenlegi klasszikus taxihoz. Ahol a taxi elvisz bárhonnan bárhova a forgalom ütemét elvárható módon felvéve. Tehát ha ez ilyen riksa sebességgel megy majd csak a főúton még 2025-ben is akkor a fogadást én nyerem.
Elvesztem a fogadást ha egy nagyvárosban - legyen csak a városhatáron belül - megjelenik a taxik 20%-át kitevő robotautó és az elvárható módon és sebességgel visznek háztól házig a felügyelet teljes hiányában. Legyen az időpont az itt megjelent legtávolabbi, azaz 2025.
Nekem az a véleményem, hogy ez a projekt már ott elvérzik hogy a robot minden szabályosan csinál(na) a közúti forgalomban. Már ez olyan megoldandó probléma ami miatt kizárt a felügyelet és a külső vezérlés hiánya. A többit, perelhetőség, felelőségvállalás az esetleges hibákért már le sem írok, hisz már megtettem.
Téma: Európai Taxis Szövetség (ETSZ) I.Tájékoztató Gyűlése.
Hozzáadva: 2017.05.18 20:09
Én ezt javasoltam bő három éve - 1500Ft alapdíj és útdíj arányosan az első kilométereken nem ketyeg az óra - de akkor nem találtam támogatásra. Ez a mezítlábasoknak lenne nagyobb segítség, igy épp nekik kéne szorgalmazniuk.
Ha már hozzányúlnak a tarifához - amitől nekem komoly félelmeim vannak, de ne legyen igazam - én mindenképpen olyan változtatást erőltetnék amivel nem vágjuk magunk alatt a fát és visszaszerezzük az elveszített státuszunkat. Megkockáztatom, hogy ez jelen pillanatban többet ér - anyagilag is - mint a kilométerenkénti 40-60Ft (csak példa, nem tudom mennyi a terv, elnézést érte) emelés.
Matematikai alapokon indokolt az emelés? Igen. A jelen helyzetben bele szabad ebbe menni? Az én magánvéleményem amivel én most nem leszek szimpatikus: nem.
De mi lenne ha egy köztes megoldást választanánk? Egy olyat amivel az emelés gyakorlatilag megtörténne, rejtve, de még a szimpátia is megmaradna?
Az egyik lépcső a már fent leírt alapdíj többszörözése és ezzel párban az első pár km-n nem számoló óra. Ez maga már egy komoly előrelépés, de az újságírók még sem csámcsoghatnak azon, hogy a taxisok megint rabolni akarnak, mert a tarifa maradt amennyi volt.
A másik amivel ennél még nagyobbat nyernénk vissza az elveszített piacból, ha az illegális fuvarozókat állítanák le jóval hatékonyabban mint jelenleg. A reptéri fuvarok harmadát engedély nélküli fuvarozók teljesítik, ezek nagy része visszakerülne hozzánk jóval több pénzt nyernénk rajta - mindannyian, még azok is akik nem reptereznek - mint az utazóközönség számára minden bizonnyal sokkoló tarifaemeléssel. Ilyet már bele sem számolok, hogy még nagyobb lesz az űr - igy erre az igény is - az engedéllyel rendelkező és az illegális személyszállítók között, aminek az eredménye az hogy bár drágábban fuvarozunk mint eddig, de épp annyival ritkábban, mint amennyivel emeltünk. Ez matematikai tény, ezen kár is vitatkozni.
Egy magánautóssal aki Budaörsről 4000Ft-ért megy ki - nappal! - a reptérre nem lehet versenyezni, ez az ő önköltségi ára. Egy ilyen ellen csak úgy lehet harcolni, ha a rendszáma bánja és nem csak papíron, hanem a gyakorlatban is és nem évenként egyszer, hanem ott és azonnal.
Nekem az a célom, hogy a taxi úgy ahogy van legyen és maradjon meg még hosszú évtizedeken át a közösségi közlekedés elfogadott részeként. Hogy a taxis nyerje vissza a közfeladatot ellátó státuszát. Hogy ez a szakma évekre előre kiszámolható költségekkel és bevételekkel rendelkezzen, igy nyerve vissza a stabilitásunkat.
Én ezért cserébe még abba is hajlandó lennék belemenni, hogy a hosszabb utazás alatt (20-24km felett) a taxióra egyre nagyobb mértékű kedvezményt ad automatikusan a kilométer díjból. Ha bárki végig gondolja ezzel veszítünk 1%-t és nyerünk sok százaléknyi szimpátiát, ami bármilyen furcsa de igenis pénzben mérhető. Csak nyerhetünk egy ilyen húzáson, nekünk is kell a promo és a reklám, sőt, most nagyon kell.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2017.05.11 16:48
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2017.05.05 16:47
Nyomozást és büntetőeljárást indítottak az uber ellen - Amerikában.
Na végre kezdődik, hozom a popcornt.
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2017.05.03 13:29
Ha ezt a gyereket kiküldenéd Brüsszelbe, az olyan lenne mintha egy ovist állítanál be a nagyok közé focizni.
10 perc alatt győznék meg, hogy két üveggolyóért adja át az érdekeltségeinket és még büszke is lenne a remek üzleti érzékére.
Uber meg a hatalomtól rettegő kazincbarcikai lány és hogy nincs informatikai képzés... ennyi hülyeséget összehordani, megfájdult tőle a fejem.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2017.04.29 17:50
Ez világos, megtapasztaltuk a saját bőrünkön az uber stratégiáját: az ellenfelet folyamatosan feketíteni. Új módszer az új eszközöket kihasználva, de mindösszesen ennyi. Nem túl kreatív, de hatékony. Ráadásul a módszer nagy előnye, hogy nincs felelősségre vonás, egy olyan kétirányú médiában teszi ezt ahonnan bármikor kihátrálhat: ja ezt nem mi mondtuk, aki ezt mondta ahhoz semmi közünk és slussz. Nem is hirdet a hagyományos médiában, egyrészt az pénzbe kerül, másrészt ott elszámoltatható.
Mire mi taxisok feleszméltünk már ott tartott a közhangulat, hogy az óvodások megdobáltak minket a homokozólapátjaikkal ha megláttak az ovi előtt elgurulni egy sárga taxit. Szerencsére egyre többen eszméltek és egyre többen álltak bele a vitákba, igy sikerült megállítani és visszafordítani ezt a folyamatot. Követve az eseményeket meggyőződésem, hogy egy lényeges fordulópont volt ebben a digitális háborúban mikor hiénakutya oktatta ki tételesen Szunyogh Szabolcsot, a Népszava újságíróját. Annak a lapnak az újságíróját amely ezt megelőzően napi három cikkben feketítette a taxisokat és további három cikkben éltette az ubert. Ha egy taxis köpött egyet hazafelé a gyorsforgalmin az biztosan hírértékkel bírt náluk és az is ha egy uber driver megsimogatott egy kiskutyát. De ez fordítva már biztosan nem. Vezérelt liberalizmus, micsoda modern dolog.
És akkor most itt van ez a szerencsétlen 24.hu-s újságíró aki a saját munkaidejét szánta arra, hogy az eredeti hírt elferdítse. Még most is, mikor nálunk már uber nincs, egyre több ország borítja le és egyre nyilvánvalóbb hogy teljes joggal.
Miért tököl ő azzal hogy még mindig az ubert védje? Miért pazarol erre energiát, mi az indok?
Ezzel semmi gond, ezt lehet? Nincs aki bokán rúgná ezért?
Tehát, ezt trendet követve ha lejön egy hír, hogy egy újságíró veri a feleségét én finom csúsztatással módosíthatom arra, hogy egy 24.hu-s újságíró veri a feleségét? Csak egy leheletnyi változtatás, ez még belefér, nincs probléma?
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2017.04.29 16:42
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2017.04.28 17:43
Mivel a Mars Taxi projekt már megvalósulni látszik én egy másik fronton támadom a konkurens ubert.
Úgy döntöttem addig a birodalmi lépegetőt valósítom meg taxi üzemmódban, ehhez már az első és legnehezebb lépést is megtettem: megnéztem a Star Wars-t. Sőt, már egy skiccem is van a birodalmi lépegetőről taxi szabadjelzővel. Szóval már nagyon közel a cél, nemsokára kész a prototípus. Csak idő kérdése.
Más... szerdán lejön a hír, hogy egy uber driver erőszakolta meg utasát Kaliforniában, másnapra a 24.hu bűnügyi rovata közli teljes egészében ugyanazt a hírt, csak az uber drivert lecseréli a hírben taxisofőrre.
Mi indokolja ezt?? Kifejezetten érdekel az indok ami miatt ő átírta az uber drivert taxisofőrré. Miért tette, mi indokolja ezt a fejében? Minden hírportál Amerikától Angliáig lehozta úgy ahogyan történt, itt a magyar újságíró a 1,5 szobás békásmegyeri panellakásában ülve úgy döntött, hogy ez a hír szóljon a taxisofőrökről.
Azokról a taxisofőrökről akik 16 szűrőn mennek át személyes megjelenés mellett azért, hogy munkába állhassanak, míg az uber driver azonosítója egy sim kártya - amit naponta háromszor is tud cserélni. Nem érti ennek a dolognak a jelentőségét?
Egy újságíró nem azért kapja a fizetését, hogy tényeket közöljön? Nincs egy főnöke aki ezért elszámoltatja?
Ha én Békásmegyer helyett Csepelre viszem az utast benne leszek a híradóban, ez a gyerek meg azt ír amit akar, nincs probléma, nevetséges.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2017.04.26 08:24
Szép lassan kiderül mikor ironikusan előrevetítettem, hogy nem kell sokat várni és az uber eljut saját hájpolása közben az ingyen utazás a Marsra szlogenig gyakorlatilag nem is tévedtem.
Az uber jelen pillanatban a repülő taxi projekten dolgozik, előrejelzésük szerint ez egy évtizeden belül megvalósítható. Be kell lássuk innen már csak egy lépés az utazás a Marsra. Már várom a sajtótájékoztatót, ahol az uber képviselője szerint mindenkinek alanyi jogon jár, hogy ingyen eljusson a Marsra. Ők ebből nem engednek, ez biztos.
Hol van már az önjáró taxi..? Ugyan már... az lerágott csont, az régi ügy, az még a múlt havi projekt volt. Ez jobb: repülő taxi, ez a jövő. Ahogy régi projekt a százezer darab mercedes is, hogy a 1,5 milliárd forintos - minden egyes utazás természetesen - utasbiztosításról ne is beszéljünk.
Látott ezekből bárki bármit megvalósulni? Áhh, ne is foglalkozzunk vele, ez már tavalyi hó, mára már van innovatívabb projekt: a repülő taxi. Itt a városban felszáll, leszáll, rá a kéményre, kerülgeti a vezetékeket, mindebből 5000db folyamatosan fenn az égen... most őszintén van ennél jobb ötlet a világon? Hogy nekünk taxisoknak ez miért nem jutott eszünkbe, most rághatjuk a kefét.
A cikk itt olvasható igazán nem szeretnék unalmassá válni azzal, hogy az újságírót ostorozom, de nem tudok elmenni mellette. Feltételezhetően ő egy felnőtt ember, végiggondolta mi az amit leközöl? Ahogy anno közölték ész nélkül, hogy 1,5 milliárdos utasbiztosítás, százezer mercedes és egyéb ökörségek.
Igazából az érdekel, hogy mennyibe kerül egy ilyen cikk közlése? 5000Ft? Adok én neki, csak közöljön már a taxisokról is valami egetrengetőt. Például a budapesti taxisok megnyerték a futball világbajnokságot. Vagy megállítottak egy földrengést vagy a globális felmelegedést. Valami ilyesmit, egy szinten lennénk az uber stílusával.
De az uber már nincs is jelen nálunk - hivatalosan sosem volt - akkor nincs ki fizessen a cikkért, létezik hogy ezt ingyen adta ki a kezéből? Akkor még annál is hülyébb, mit elsőre gondoltam.
Felhivom én az újságírót és ki is fizetem neki a pénzt amennyit ezért szoktak, csak kéne valami jó ütős hájp amit meg is írattathatunk vele. Én a fentiekben gondolkodom, futball VB győzelem, klímaváltozás megállítása, stb; de jöhetnek még ötletek ami elég ütős ahhoz hogy végisöpörjön a neten.
Biztos megírja, ha az ubernek megirta akkor nekünk is meg fogja, ez igy liberális, ez a hozzáállás nekünk is jár.