Felhasználó hozzászólásai
Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)
Hozzáadva: 2018.01.27 19:14
A budapesti taxisok alhangon 30%-a be sem jelentkezett erre a vizsgára. Nem hogy nem ment el, be sem jelentkeztek. Ha decemberben jelentkezel februárra kapsz időpontot. Még ha sikeres vizsgát is teszel két hónapon át nincs meló.
Hogyan kell ezt az 1800 embert kezelni, mondd meg! Mit kéne csinálni velük? Kihúzni a lábuk alól a talajt?
Lehetünk vaskalaposok és mondhatjuk hogy igen, ők qrták el megérdemlik. Mi megcsináltuk, ők is csinálják meg.
Nekem is csalódás, én is nagy tisztulást vártam ettől a rendelettől a budapesti taxis piacon. De akkor is, nem 10 emberről volt szó, hanem ezres tömegről. Ez a döntés inkább szólt a szolidaritásról, mint bármi másról.
Még egy adalék ehhez a vitához: a klasszikus hiéna (milyen elegáns megfogalmazás figyelitek?:P) annak homlokegyenest az ellentétét állítja mint ami itt sokak véleménye. Ő azt mondja, őt azért kergetettik a cégek hogy kénytelen legyen belépni hozzájuk, de ő az utolsó mohikán és ő ellenáll.
Egyébként az ellenőrzéseket sem szidhatja senki, iszonyat számban zajlik, iszonyat pénzen és halálos pontosággal szúrnak a legfájóbb helyekre. Van bárkinek sejtelme arról mennyibe kerül 2 rendőr + 2 BKK + 2 NKH + 2 NAV + 2 próbautas + taxiszámla egy helyen egy időben? Hétköznap jellemzően 7, hétvégén 15 ellenőrzés zajlik. Az nem kevés, volt ezt megelőzően valaha ilyen mértékű, ráadásul ennyire irányítottan a problémás helyekre? Nem.
Mielőtt nekemszegeznéd a kérdést, hogy akkor mégis hogy a fenében tudnak sokan (már nem mindenki) tovább tevékenykedni, azért mert sok budapesti taxis meglepően találékony, amivel magukat a szabályozókat is meglepik időnként.
Szálkával értek egyet, mikor a taxisok a kezükbe kapták a lehetőséget, hogy változtassanak akkor azt jól elqrták, mert semmi nem volt elég. De azt is át kell látni, hogy nem csak azok qrták el akik raboltak.
Szidom a hiénát, hogy milyen gonosz, miközben én csendesen bebagyogok a hotel recepciójára leteszem a 2000Ft pacsipénzt és viszem a reptérre az utast taxióra + 2000Ft-ért. Innentől kezdve semmi jogom nincs mást megfedni, hisz ugyanolyan szereplője vagyok az eseményeknek, mint a sokat szidott hiéna. Egyrészt én is reszelem az utast, másrészt igy veszem el a lehetőséget attól a mezitlábastól aki kinn várakozik a hotel előtt reménykedve várva a sorára, de hát sorról szó sincs. Én vagyok az aki belekényszeríti őt abba hogy ha véletlenül mégis beesik valami akkor raboljon.
Plusz belekeveredtünk abba a helyzetbe, hogy a recepciós uralkodik rajtunk, Tehát nem mi rajta, miközben ő igényli ezt a szolgáltatást és az állását kockáztatja, ha a szálloda vendége nem kapja meg a kocsit mégis mi taxisok addig okoskodtunk egymás ellenében, hogy a recepciós azt mond amit akar. 1500, 2000, 3000, ennek a folyamatnak nincs vége, ez a szám csak attól függ mennyi épp az aktuális tarifa. Egy elképzelt világban ahol nem vagyunk korruptak milyen bajban lenne a recepciós ha nem kapna kocsit, mert mikor követelné a pacsit akkor minden taxis hátat fordítana neki.
Én azt javaslom mindenki szálljon magába és ha érdemben tenni akar akkor elsőként a saját szerepét gondolja végig ebben a folyamatban.
Ennyi különböző érdekű és különbözőképpen szocializált szereplő sosem fog magától egy irányba menni. Még akkor sem ha százszor elmagyarázod neki mi a közös érdek.
Mi a megoldás? Talán az lett volna valaha, ha csak önálló vállalkozóként lehet taxiszolgáltatást nyújtani. De úgy tűnik ez a vonat már elment, 5 éve mikor (Jézusom...már 5 éve vitázunk? hogy szalad az idő) ez a vita elkezdődött köztünk talán még lett volna sansz.
Másik még élő lehetőség egy emberként beállni egy hatékony és akaratos érdekvédő mögé teljes mellszéleséggel. Azzal meglepően sokat elérnénk.
Harmadik lehetőség is van, az eseményeket követve meggyőződésem, hogy ez lesz a vége, de ezt le sem írom, mert ez legalábbis első blikkre a taxisok 90%-nak nem fog tetszeni. De könnyen lehet, hogy csak ez menti majd meg a szakmánkat a kihalástól és maradunk a kollektív közlekedés teljes mértékben elfogadott szereplői.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.01.27 17:36
A megadott időponttól induló beillesztést választottam, valamiért mégis az elejétől indul.
7:10-nél kezdődik a minket érintő rész.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.01.27 17:30
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.01.27 17:24
Ez ilyen tök hangzatos mondat, de a gyakorlatban nem működik. Egy olyan cégre ami az évek alatt lecsökkentette a saját vállalkozással rendelkezők számát a tőle függő autóbérlők javára nem tudsz tagdíj megvonással semmit sem kényszeríteni.
Nem hogy térdre nem tudod kényszeríteni, még visszakozásra sem. Jelen pillanatban ez már majdnem 50-50%, az itt szereplő feleknek homlokegyenest mások az érdekeik.
Ha a vállalkozók egy - egyébként helyes - döntést követve nem fizetnének tagdíjat, bőven megoldanák a feladatot a bennmaradó autóbérlők. Sőt, még ujjonganának is hogy mennyi munka lett hirtelen. De ha valamiért mégsem lennének elegendően kiosztanák két műszakra az autókat, egy tollvonás az egész, ráadásul velük már meg is lehet tenni hisz alkalmazottak és teljes mértékben függnek attól aki a munkához szükséges eszközt a rendelkezésükre bocsájtja. Ahogy innentől azt is meg lehet szabni mit vegyél fel, hova menj, mikor menj, meddig legyél ott és igy tovább.
Ezt összegezve újfent megkaptuk a választ, olyan céghez kell elhelyezkedni ahol saját vállalkozásban nyomulnak a taxisok.
Kezdeném sorolni vagy összeszámolni őket, de felsorolásról sajnos itt már nem is beszélhetünk.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.01.26 21:31
Melyik cég nevében, a Budapest TAXI nevében? Mit szerepeltet a számlán, taxiszolgáltatást? De hát ez nem az.
Nem, tegyük fel egy új cég a feherrendszam kft számláz. Ők már taxiszámlát nem adnak ki, ok.
A cég amely ezt befogadja, ha taxiszolgáltatásnak könyveli le akkor feltételezem egyértelmű, ezt nem teheti meg, még akkor sem teheti meg ha adott cégtől taxi számlát kap, hisz tisztában van vele, hogy emögött a számla mögött nem taxiszolgáltatás volt.
Tehát kap egy személyszállításról kiállított számlát, ok. De attól függően milyen státuszú cégről van szó (gigamulti, állami, kis himi-humi kft. stb.) minden bizonnyal van egy döntnöke aki valaha - feltehetőleg még az év első felében - rábólintott arra hogy ebben az évben ennyit fordíthatnak taxiszolgáltatásra. De ők ezt a pénzt fentiek alapján nem erre fordítják.
Legyen egyszerű példa, az MTV kiír egy taxitendert 90M Ft értékben, amit megnyer a 6x6. Miután megszületik az együttműködési szerződés az MTV birtokba veszi a pénzt, majd kerékpáros futárokkal oldja meg az egész éves fuvarozást okosba. Nincs ott a cégnél vagy a cég felett egy ember aki ezért összeráncolná a szemöldökét?
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.01.26 18:46
- Ez a Mi autónk!
- Bocsánat, de ki az a "Mi"? :-)
- Hát Mi! És majd értesítem az etikásokat hogy mi legyen veled.
- Jó, de te ki vagy?
- Hát én vagyok a tudod... de ezt mindenki tudja!
- Én nem tudom, ki vagy Te?
- Na jó, itt befejeztem, nekem ennyi elég, nem tárgyalok tovább!
- Ja most tárgyaltunk?:-)
- Igen, és a végeredményt majd közlik veled!
- Oké:-)
Engem még mindig az érdekel leginkább ebből a sztoriból, hogy a megrendelő mi a fenének könyveli le ezt a szolgáltatást. Hív egy taxit, jön egy fehér rendszámos merci - amin még NT szám sincs - és lekönyveli: de minek? Mit ír be abba a rovatba, ahova ezt be kell írni, mi volt ez?
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.01.25 03:24
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.01.23 14:14
A taxis kezében a saját tagdíja van. Ha úgy érzi átverik, nem kell oda befizetni. Kizárólag ezzel tudsz nyomást gyakorolni a fuvarszervezőre.
Ez igaz, de csak elméletben. A gyakorlat viszont azt mutatja, hogy ahová mennél ott is ez fogad vagy idővel kialakul ott is. Ne legyen senkinek egy szemernyi kétsége sem, ha ez a project mehet az egyik cégnél a többi is átveszi meglepően hamar.
Igy ki is lyukadunk a budapesti taxizás - rendszerváltozás utáni - elejére... kinek lett igaza és ki csinálja a lehetőségekhez képest a legtisztábban és leginkább a mi érdekeinket védve? Az a cég, ahol a felvételi beszélgetés első kérdése: saját vállalkozásban csinálod?
A többi cégnél kezd úgy tűnni ez már nem előny, hanem hátrány.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.01.21 22:58
Kié az utas? Ami biztos az az hogy egy taxi viheti el. A taxin pedig sárga rendszám van, nem fehér.
Ha valaki NT vállalkozásban látja a jövőt csinálja és mikor nem tud autót biztosítani vásároljon további autókat és vegyen fel újabb sofőröket. De ő itt nem ezt csinálja. Ő a taxisok nyakába ülteti a fehér rendszámos merciket, a taxisok által fenntartott rendszert pedig arra használja, hogy a merciket prioritással küldje az általa kiemeltnek ítélt címekre.
Ha pedig az aktív fehér rendszámos autók nem tudnák ellátni a kiemelt címeket az sem probléma, hisz ott a taxis. Ezért van, ez a dolga. A mercis sofőr keze alá dolgozni. És mindezt teszi saját maga ellen. Az hogy befizet havonta százezret csak hab a tortán. Ahogy az is hogy az évek alatt ő érte el, hogy adott megrendelő akit most a merci visz el egyáltalán ezt a céget rendeli már rég el van felejtve, a taxisnak megint csak az a dolga, hogy kaparjon, a taxis egy kutya.
Tisztelet a taxisnak a munkájáért? Fel sem merül benne.
Mi lenne a taxisok értelmes válasza erre a sztorira? Mikor besokalnak a mercik mi nem segítjük ki őket, nem megyünk oda, oldd meg ha annyira okos vagy.
De őszintén, meg lehet ezt oldani erős és hatékony érdekvédelem nélkül? Nem.
Már ott megállt a sztori, hogy a szóban forgó kolléga annyit tett rászólt a fehér rendszámos mercisre, hogy ne álljon be a taxidrosztra. Egyrészt mert ő nem tud beállni, másrészt a budapesti taxisok nem azért fizetnek évi 400M forintot, hogy neki legyen kényelmes parkolóhelye. A mercis csak legyintett rá, lezárta az autót és felgyalogolt az "utasáért".
Vita volt, de nem volt agresszió, az csak egy mendemonda, hogy nekiesett volna a mercisnek, nincs ilyenről szó.
Ezen a droszton állt további két taxis, egyiknek sem jutott eszébe kiszállni és a kollégája mellé állni - miközben ő épp az ő érdekeikért harcolt. De itt még nincs vége.. behívták elszámoltatni. A Budapest taxi központjába. Várjatok, leirom erőszakosabban, hogy mindenki kiragadja a lényeget: a budapest TAXI központjába. Ott felelőségre vonták, hogy ő hogy mer rászólni a fehér rendszámos mercire a taxidroszton. Hisz azt mindenki tudja hogy ez az övék. És feltételezem mindenki tudja a sztori végét: ki is rúgták.
Felmerült pár kérdés a fejemben fentiekkel kapcsolatban.
Az első, hogy mi a sztori vége? Kezdődött a taxisokkal. Aztán jöttek - maradjunk ennél a cégnél - a gázos opel zafirák. Természetesen a taxisok nagy nemtetszése mellett. Aztán jöttek az elektromos autók. Na, ez már a zafirásoknak sem tetszett. Milyen nagyot fordult a világ, ugye? Na de még nincs vége:-) Hisz megjelentek a mercik. Most már igazán utál mindenki mindenkit.
És ha még ez sem a vége? Erre gondolt már valaki? Mert ha ezt lehet - lehet? - miért kéne a mercikhez ragaszkodni? Miért ne lehetne fehér rendszámos dacia loganokkal teríteni a várost 150Ft/km díjért?
Van ezeken a merciken NT-s szám? Ha nincs, miért nincs? Ha van akkor miért nincsenek elszámoltatva? Az ellenőrző szervek közel kétmilliárdot kaptak két év alatt arra, hogy kitakarítsák a személy- és kisteherfuvarozói piacot.
Még sok sok kérdésem lenne, de már igy is túl hosszú lett - amiért elnézést kérek - csak egy utolsót.
Mi a fenét könyvel a szolgáltatást igénybe vevő cég, taxiszolgáltatást? Milyen alapon? Nem taxit vett igénybe, igy azt - legalábbis taxiköltségként - nem számolhatja el.
Téma: Az új ellenség: CAR for you
Hozzáadva: 2017.06.14 13:25
"A Hoopps turisztikai alkalmazás segítségével ülj be egy Hoopperünk mögé, és amíg eljuttatunk az általad kiválasztott pontba, ismerkedj meg a város nevezetességeivel, látnivalóival, a digitális idegenvezetőnk segítségével!
Regisztrálj be pár perc alatt Te is bankkártyáddal, és élvezd szolgáltatásunkat! A szolgáltatás ellenértékét az utazás végén az OTP SimplePay rendszerén keresztül könnyedén fizeted, majd ezt követően a regisztrált email címedre kapod meg a számlát."
Létezik, hogy én nem is taxis vagyok, hanem egy turisztikai humanDroid?
De akkor nekem minek a taxióra? Könnyedén megtippelem mennyi lesz a fuvar, e-mailban pedig megírom bárkinek akár tételesen mikből áll össze a fuvardíj.
Sőt, ha valaki gyemekkel száll be akkor tudok altatót is dúdolni, akkor én nem is taxis vagyok hanem óvónő?













