Felhasználó hozzászólásai
Téma: Az új ellenség: CAR for you
Hozzáadva: 2018.01.30 18:43
Mi lett ezzel a nyomi hoopps-al, nyomulnak még vagy nem jött be a forradalmi újítás?
Utóbbi felé tenném a voksom, hisz mára már itt a Wooww! Ez is innovatív, ez is forradalmi, itt is gyere és dolgozz egy dinamikusan fejlődő csapatban és persze itt is az az alapfelállás hogy fizess azért mert dolgozhatsz.
Annyira pitik, hogy még a mondatok is egy az egyben át vannak másolva a hoopps oldaláról.
Téma: Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?
Hozzáadva: 2018.01.30 18:29
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.01.29 07:08
Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)
Hozzáadva: 2018.01.28 21:46
Hozzászólásom megközelítőleg sem arról szól, hogy te akkor leszel egyenes taxis ha a leadót benyeled. Ezt senki nem várja el tőled, ráadásul ez nem változtat a tényen, hogy te mások elött a várakozó sort megelőzve jutsz fuvarhoz, igy tovább generálva ezt a folyamatot.
Én arra próbáltam rámutatni, hogy mi taxisok ezzel az állandó okoskodásunkkal vágjuk magunk alatt a fát. Mi mindent meg akarunk oldani okosba, igy gyártva magunknak egy illúziót, hogy mi jobb taxisok vagyunk mint a többiek. Mi a fényképes igazolványért soron kívül akarunk bemenni. Mert mi ismerjünk a benn ülő Gizikét vagy Lacikát. De ha nem mi ismerjük akkor van egy haverunk aki ismeri és odaszólt. Közülünk senki nem hajlandó leülni arra a qrva padra az iroda elött és qrvára kivárni azt a qrva 10 percet míg szólítják.
Mi műszaki vizsgát csak és kizárólag okosba vagyunk hajlandóak végeztetni, sehogy máshogy. Én még élő taxist nem láttam aki csak úgy toló nélkül bement volna a vizsgáztató állomásra. Igaz ha szar a féked akkor qrvára nem tud semmit se csinálni, mehetsz a szervizbe, de számodra mégis ott az illúzió hogy valaki segít és fogja a kezed. De ő nem csak segít, már ő uralkodik rajtad. Kialakítottál saját magad fölé egy a rendszerbe beépült élősködőt, már ő mondja meg merre menj, mikor menj, merre lépj és mikor lépj. És még ezért fizetsz is.
Hotel recepció ugyanez. Mindig lesz egy taxis aki a többi 10-et beelőzi, mert ő megoldja okosba. Már a kezébe is adtam az uralkodás jogát, már ő mondja meg mikor, hova, meddig és mindezért mennyit fizessek. Én remegek tőle nehogy megharagudjon rám, mert akkor többé nem hiv. És mindezért még fizetek is.
Miközben én vagyok aki az ő gondját megoldja. Nekem van rá kapacitásom. Ha én nem mennék oda qrvgára kivágnák az állásából mert alkalmatlan arra hogy a szálloda vendégének kocsit biztosítson. Neki lenne félnivalója, ehelyett én fizetek azért, hogy ezt a felállást megfordítsam és nekem legyen tartanivalóm.
Most rávághatod, hogy megoldja elit taxival, örüljünk ha valami csurran-cseppen. Nem tudja megoldani elit taxival, nem tart el annyi elit taxit napközben a szálloda hogy a reggeli reptéri csúcsban a fuvarszámokat meg tudják oldani.
Ránk vannak kényszerítve. Nem tudnak minket kikerülni. A mi kezünkben van egy megkerülhetetlen fegyver, nekünk bármikor van a feladatra szabad kapacitásunk, mi ezt bármikor megoldjuk. Ha mi nem oldjuk meg, akkor nem oldja meg senki. Ez a mi fegyverünk ebben a sztoriban és mi erről a fegyverről feledkezünk el.
Nemhogy elfeledkezünk, még fizetünk érte, hogy az ő érdekében használhassuk. Ő van bajban, a taxisokhoz fordul, de ha már jön a taxis fizessen is. Hát fizessen ő hogy kisegítem.
Az utas és a taxis közé szép lassan beépült egy élősködő aki még a teljes felelősséget is rád hárítja. Te egy 6 ezres fuvarnál szaladj ki a reptérre 9-ért és dobj ki hármat. Legalább a felelősséget vállalja már ha ő gazdagodik ezen, kérje ő el az utasoktól a 9-et és fizessen ki engem. Ha vita van akkor vitázzon ő. Ezek után nekem nincs félnivalóm, ha a reptéren a BKK vár, mert most per pillanat akár tolt órával megyek, akár óra nélkül mindenképp bajom van.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.01.28 20:23
Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)
Hozzáadva: 2018.01.27 19:48
Ez terjedt el az elején, de nem. A náluk állományban lévő 200-300 problémás taxis nekik nem tétel, nincs is a kavarásra ok, sorban állnak a bérautókért. Tehát ha azt feltételezzük, hogy ezt a gonosz Dudás intézte kizárólag a saját érdekeit szem elött tartva akkor tévedünk, hisz neki úgymond mindegy, az egyik kiesik már ül is rá a következő, pont lesz@rja.
Ez az egész sztori onnan ered, hogy ők voltak az elsők akik körüzenetben tájékoztatták a rendszerből kiesett taxisokat, hogy ha gondolják mégis tudnak tevékenykedni.
Nem a 250 fő a nagy szám itt, hanem az 1800.
Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)
Hozzáadva: 2018.01.27 19:14
A budapesti taxisok alhangon 30%-a be sem jelentkezett erre a vizsgára. Nem hogy nem ment el, be sem jelentkeztek. Ha decemberben jelentkezel februárra kapsz időpontot. Még ha sikeres vizsgát is teszel két hónapon át nincs meló.
Hogyan kell ezt az 1800 embert kezelni, mondd meg! Mit kéne csinálni velük? Kihúzni a lábuk alól a talajt?
Lehetünk vaskalaposok és mondhatjuk hogy igen, ők qrták el megérdemlik. Mi megcsináltuk, ők is csinálják meg.
Nekem is csalódás, én is nagy tisztulást vártam ettől a rendelettől a budapesti taxis piacon. De akkor is, nem 10 emberről volt szó, hanem ezres tömegről. Ez a döntés inkább szólt a szolidaritásról, mint bármi másról.
Még egy adalék ehhez a vitához: a klasszikus hiéna (milyen elegáns megfogalmazás figyelitek?:P) annak homlokegyenest az ellentétét állítja mint ami itt sokak véleménye. Ő azt mondja, őt azért kergetettik a cégek hogy kénytelen legyen belépni hozzájuk, de ő az utolsó mohikán és ő ellenáll.
Egyébként az ellenőrzéseket sem szidhatja senki, iszonyat számban zajlik, iszonyat pénzen és halálos pontosággal szúrnak a legfájóbb helyekre. Van bárkinek sejtelme arról mennyibe kerül 2 rendőr + 2 BKK + 2 NKH + 2 NAV + 2 próbautas + taxiszámla egy helyen egy időben? Hétköznap jellemzően 7, hétvégén 15 ellenőrzés zajlik. Az nem kevés, volt ezt megelőzően valaha ilyen mértékű, ráadásul ennyire irányítottan a problémás helyekre? Nem.
Mielőtt nekemszegeznéd a kérdést, hogy akkor mégis hogy a fenében tudnak sokan (már nem mindenki) tovább tevékenykedni, azért mert sok budapesti taxis meglepően találékony, amivel magukat a szabályozókat is meglepik időnként.
Szálkával értek egyet, mikor a taxisok a kezükbe kapták a lehetőséget, hogy változtassanak akkor azt jól elqrták, mert semmi nem volt elég. De azt is át kell látni, hogy nem csak azok qrták el akik raboltak.
Szidom a hiénát, hogy milyen gonosz, miközben én csendesen bebagyogok a hotel recepciójára leteszem a 2000Ft pacsipénzt és viszem a reptérre az utast taxióra + 2000Ft-ért. Innentől kezdve semmi jogom nincs mást megfedni, hisz ugyanolyan szereplője vagyok az eseményeknek, mint a sokat szidott hiéna. Egyrészt én is reszelem az utast, másrészt igy veszem el a lehetőséget attól a mezitlábastól aki kinn várakozik a hotel előtt reménykedve várva a sorára, de hát sorról szó sincs. Én vagyok az aki belekényszeríti őt abba hogy ha véletlenül mégis beesik valami akkor raboljon.
Plusz belekeveredtünk abba a helyzetbe, hogy a recepciós uralkodik rajtunk, Tehát nem mi rajta, miközben ő igényli ezt a szolgáltatást és az állását kockáztatja, ha a szálloda vendége nem kapja meg a kocsit mégis mi taxisok addig okoskodtunk egymás ellenében, hogy a recepciós azt mond amit akar. 1500, 2000, 3000, ennek a folyamatnak nincs vége, ez a szám csak attól függ mennyi épp az aktuális tarifa. Egy elképzelt világban ahol nem vagyunk korruptak milyen bajban lenne a recepciós ha nem kapna kocsit, mert mikor követelné a pacsit akkor minden taxis hátat fordítana neki.
Én azt javaslom mindenki szálljon magába és ha érdemben tenni akar akkor elsőként a saját szerepét gondolja végig ebben a folyamatban.
Ennyi különböző érdekű és különbözőképpen szocializált szereplő sosem fog magától egy irányba menni. Még akkor sem ha százszor elmagyarázod neki mi a közös érdek.
Mi a megoldás? Talán az lett volna valaha, ha csak önálló vállalkozóként lehet taxiszolgáltatást nyújtani. De úgy tűnik ez a vonat már elment, 5 éve mikor (Jézusom...már 5 éve vitázunk? hogy szalad az idő) ez a vita elkezdődött köztünk talán még lett volna sansz.
Másik még élő lehetőség egy emberként beállni egy hatékony és akaratos érdekvédő mögé teljes mellszéleséggel. Azzal meglepően sokat elérnénk.
Harmadik lehetőség is van, az eseményeket követve meggyőződésem, hogy ez lesz a vége, de ezt le sem írom, mert ez legalábbis első blikkre a taxisok 90%-nak nem fog tetszeni. De könnyen lehet, hogy csak ez menti majd meg a szakmánkat a kihalástól és maradunk a kollektív közlekedés teljes mértékben elfogadott szereplői.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.01.27 17:36
A megadott időponttól induló beillesztést választottam, valamiért mégis az elejétől indul.
7:10-nél kezdődik a minket érintő rész.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.01.27 17:30
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.01.27 17:24
Ez ilyen tök hangzatos mondat, de a gyakorlatban nem működik. Egy olyan cégre ami az évek alatt lecsökkentette a saját vállalkozással rendelkezők számát a tőle függő autóbérlők javára nem tudsz tagdíj megvonással semmit sem kényszeríteni.
Nem hogy térdre nem tudod kényszeríteni, még visszakozásra sem. Jelen pillanatban ez már majdnem 50-50%, az itt szereplő feleknek homlokegyenest mások az érdekeik.
Ha a vállalkozók egy - egyébként helyes - döntést követve nem fizetnének tagdíjat, bőven megoldanák a feladatot a bennmaradó autóbérlők. Sőt, még ujjonganának is hogy mennyi munka lett hirtelen. De ha valamiért mégsem lennének elegendően kiosztanák két műszakra az autókat, egy tollvonás az egész, ráadásul velük már meg is lehet tenni hisz alkalmazottak és teljes mértékben függnek attól aki a munkához szükséges eszközt a rendelkezésükre bocsájtja. Ahogy innentől azt is meg lehet szabni mit vegyél fel, hova menj, mikor menj, meddig legyél ott és igy tovább.
Ezt összegezve újfent megkaptuk a választ, olyan céghez kell elhelyezkedni ahol saját vállalkozásban nyomulnak a taxisok.
Kezdeném sorolni vagy összeszámolni őket, de felsorolásról sajnos itt már nem is beszélhetünk.