Név cheater
Becenév cheater
Honlap cheater.hu
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Fekete Zoltán visszatért és még mindig mások tulajdonából szeretne megélni 


Emlékszünk még Fekete Zoltánra, az Uber Hungary kft. reklámarcára, a lányos anyukák kedvencére akinek egy feladata volt ebben a három és fél alkalmazottat számláló PR cégben, hogy mindenre mosolyogva igent mondjon a televízióban? Aki végigkamuzta a médiát az ubert éltetve, milliárdos befektetést, biztosítást, hatalmas, végeláthatatlan zöld gépjárműparkot és fantasztikus fizetést kamuzva azoknak a futóbolondoknak akik ebben akartak hinni?


Na most itt van újra és újfent a haknigazdaságban látja a lehetőséget arra, hogy mindenféle érdemi munka nélkül valakik őt eltartsák. A haknigazdaság az amikor állástalan diplomások kitalálnak maguknak egy munkát és erre rányomják azt a pecsétet, hogy innováció. 


A stratégia és ahhoz tartozó elmélet egészen pontosan ugyanaz mint eddig. Csomagold be egy szép nagy színes dobozba a semmit, köss rá egy csodaszép masnit és kezd el árulni innováció néven. Meg fogják venni. És tényleg, van egy réteg amely hajlandó fizetni az illúzióért, sőt, nemhogy hajlandó, ebből kimaradni egyszerűen nem mer, mert akkor úgy érzi élete nagy lehetőségét szalasztja el. 


Nézzük meg röviden mit mond a Swapp-ről írt PR cikk és én lefordítom mit jelent ez a gyakorlatban. 


"Az alapítók saját tőkéjén túl a Swapp eddig több mint egymillió eurónyi tőkét vont be, melynek nagyobb része közel-keleti, kisebb része cseh, német, magyar és lengyel angyalbefektetőktől." 


Egymillió euró? Mire? Hát egy autójuk nincsen. Illetve lehet, hogy a cikkben szereplő képen megjelenő autó valamelyikőjük saját tulajdona, de az összes befektetés kb kimerült annyiban, hogy a fotózás idejére rátettek egy swapp matricát.  Nem, most nézem alaposabban a képet,  nem kb, hanem biztosan, hisz az a matrica elvágva sincs, igy az ajtót kinyitni sem lehet. Ha pedig ez photoshop akkor nem egy photoshop mágus az illető aki ezt 'alkotta'. 


Visszatérve egy egymillió eurós tőkebevonáshoz...hogy jön ez ki? Se saját flottája, se semmije, csak az a négy darab farmernadrág ami rajtuk van. Az a 4 db farmernadrág megítélésem szerint nem ér meg egymillió eurót.  Arra tippelnék, hogy ez az összeg úgy jön ki, hogy beleszámolták az összes autót ami belépett ebbe a rendszerbe, belevették az összes mobiltelefont amin kommunikálnak - sőt, az azokhoz a beszélgetés idején csatlakozó átjátszótornyokat is, ugye hát azokat is épp ők használják - a vonalas telefonhoz tartozó vezetékhálózatot is a magukénak tudják be és természetesen innen már csak egy kis finom simítás a 4 farmernadrág beleszámolása is. 


Az egymillió eurós tőkebevonást kiveséztük, jöjjön az angyalbefektető. jól hangzik, ugye? Illeszkedik a haknigazdaság szakszavaihoz. De mi is az az angyalbefektető? Ha valaki nem tudná, wikipédia, bocsánat nem hosszítom a hozzászólást ezzel, itt megítélésem szerint nemes egyszerűséggel az egyenesági rokonokat takarja. 


Cseh, német, magyar és lengyel befektetők....  tippem szerint a rendszerbe belépett autók hatósági jelzése alapján mondja ezt, amik benn állnak mondjuk egy autókereskedésben és az autókereskedő - míg nem talál vevőt - úgy optimalizál, hogy elérhető teszi ebben a rendszerben. Hátha... igaz, hogy a későbbi vevő az nem lesz vidám, hogy végül is mennyi km van ebben az autóban, de hát az meg ki a fenét érdekel ugye.


..melynek nagyobb része közel-keleti befektetőtől származik...  Hmm, közel-keleti befektető,mi lehet ez. Sokan erre egy megállíthatatlan Dubaji milliárdost vizionálnak maguk elé, tippem szerint ez az egyik pénzváltó a Keleti pályaudvarnál. 


És hogy ne csak rutinból tippelgessek, hanem tényszerű is legyek álljon itt a Swapp saját szerződési feltétele: 

"Swapp egy rugalmas, regisztráció alapú online közvetítő platformot biztosít, amely összehozza a bérlés céljából Járművet kereső Felhasználókat azokkal a Partnerekkel, akik bérbe szeretnék adni járművüket. Swapp egy közvetítő, és semmilyen értelemben sem az egyik fél a Partnerek és a Felhasználók között megkötött bérlési tranzakció tekintetében. Swapp nem ad bérbe Járműveket sem a Weboldalon, sem az Appokon, sem a Szolgáltatásokon, illetve semmilyen egyéb eszközön keresztül, és nem végez semmilyen más tevékenységet, mint a Felhasználók és a Partnerek egymással történő összekötését jármű bérlések tárgyában." 


Most akkor hogy is van ez, végül is mi is a Swapp?  Egymillió eurós befektetők a közel-keletről és Európa minden részéről, zöld flotta, prémium kategória, de neki nemhogy autóparkja nincs, de még minden felelősséget is elhárít magáról, sőt még bérbe sem ad járműveket, se weblapon, se applikáción, igazából sehol sem, ő végülis csak tiszta jóbaráti szeretetből közvetít, épp úgy ahogyan anno az uber tette. 


A valóság ezzel szemben pedig az, hogy a Swapp egy olyan cég  - sok más, hasonló cég mellett - mely arról győzköd téged, hogy a tulajdonod 30%-át időnként add át neki és akkor ő téged nagyon fog szeretni. 


Ennyi, ez a haknigazdaság.

Ahogy követtem az eseményeket a Metál minden oldalt sokadjára próbál megmozgatni ebben a kérdésben. 
Politika mentesen, csak a minket érintő kérdéseket érintve:  Főpolgármester lett - a zöld zászló ígérete alatt aznap meghirdette a klímavészhelyzetet. Mi az, te tudod? Mert akkor elmondhatnád. Olvastam a hírt azt hittem valami olyasmi lesz, hogy páros páratlan rendszámok, páros páratlan napokon. Ez a vészhelyzet még mindig érvényes, de miben nyilvánul meg? Bármiben, bármikor? Mert akkor egy kalandos élet vár ránk. 
Megalkotta BKK sáv fogalmát, jó nagy gyomrost adva ezzel nekünk. Jó pár taxidrosztot megszüntetett. Hogy nincs hova kidobni a szemetet, mert a kukák is eltűntek az már csak ilyen zárójeles megjegyzés, annyiban érint minket, hogy ugye én leszek a paraszt taxis aki szemetel.
Hétvégére és könnyen lehet, hogy tartósan lezárásra kerül az alsó rakpart. 


Még arra is rábólintok, hogy nem ugrálhatunk. a drosztdíj töredékét fizettük, igaz a vírushelyzet miatt, de el lehet fogadni, hogy harmadannyiért nem jár ugyanaz a szolgáltatás. 
De itt jön a lényeg - és az amit megítélésem szerint a Metál próbál megelőzni - hogy mi van akkor ha ez nem visszaáll a régi kerékvágásba a virushelyzet végével, hanem még ilyenebb lesz? Mert ugye mindenki fejében evidens, hogy vírus vége, akkor a régi rend visszatér. 
És ha nem ez a terv? Mert hogy ez milyen trendi és zöld. Vagy csak villanytaxival? Vagy minden volt buszsáv holnaptól BKK és biciklisáv lesz? Akkor már késő. 
Igaza van, most kell hisztizni amíg van értelme. 
De nem csak neki, minden taxisnak, a Metált kedvelőknek, utálóknak, azoknak akik a pirost szint kedvelik és azoknak is akik a narancssárgát. 
Nekünk a buszsáv használata jár, megkérik és mi meg is fizetjük az árát. Ráadásul ez nem csak a taxisok, hanem a város érdeke is. 
Nem világos miért mondod. 
Ha jól követem az eseményeket - az előzményekkel együtt - a busz, illetve bkksávokért nyomul a két körúton. Ehhez most hozzájön az Erzsébet híd sávja, bár még nem jártam arra, de ha jól sejtem ott is hasonló megoldás várható. Nekünk ezeket vissza kellene kapni, hogy hatékonyak lehessünk. És ez még csak egy dolog, mert ez messzebb is mutat, ha ez így jó, akkor mehetnek tovább, Üllői út, Rákóczi út, akár az összes buszsáv BKK sáv és slussz. 
Ez minket keresztbe vágna, ezt nem hagyhatjuk.

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2021.06.09 04:21

Van még Zengő egyáltalán?

Meg mi ez a nagy elbúcsúzás a szórakozóhelyektől?

Isten nem ver bottal 

Éreztem én, hogy ma szép napom lesz :-)  Úgy néz ki, Isten droggal ver.

Téma: Verestelenítés

Hozzáadva: 2021.06.04 18:14

Minden bizonnyal azért nem kaptak rá használatbavételi engedélyt, mert minden rendben volt. Nehogy kiderüljön, hogy a Kádár-villa műemlékvédelem alatt állt, mert akkor nem kapják a kártérítést, hanem fizetik.

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2021.05.08 10:33