Hozzászólások száma: 192
Ugrás a hírhez Oldalszám: 10
Témakörök > Hírek fórumai > Szigorúbb szabályozás a taxiközlekedésben A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tom485 2012.01.11. 21:13:25 / # 7903
avatar
De azért ugye az adóhatóságnak csak egy másodperc törtrésze lenne, hogy azokat a vállalkozásokat akinek X db (sok) rendszáma van, de alkalmazottja egy sem, annak utánanézzen egy kicsit, és kiszabjon némi kis büntetést, egy engedély visszavonással megfűszerezve? És az is egy nagyon kis feladat lenne, hogy egy olyan fuvarszervező társaságnak is utánanézzen, aki magát piacvezetőnek tartja, de az éves árbevétele nem haladja meg egy vidéki kisváros fuvarszervező cégének árbevételét, mert én tudom ám, hogy a NAV-nál sem csupa matematikából felmentett dolgozik, de amit nem akarunk észrevenni, azt nem vesszük észre akkor sem, ha szólnak, márpedig erről már szóltak nekik!
bollinger 2012.01.11. 20:43:52 / # 7902
avatar
Ezt januárban több ismerösöm is meglépi...az 50ezres tb elviselhetetlen!!!!!!!!!
tom485 2012.01.11. 20:29:39 / # 7901
avatar
Szevasz! Ne rakd itt a tüzet!!! :) Én is ebben a velejéig romlott országban élek, és tudom, hogy mi miért van, a kérdés csak költői volt!!
tom485 2012.01.11. 20:26:45 / # 7900
avatar
Átküldöm
Fotó 2012.01.11. 19:40:19 / # 7899
avatar
Szevasz jó képű! Komolyan kérdezed vagy csak tréfából? Minden rétegnek meg vannak a piócái a taxisoknak is. Egy íróasztalnál jobb ülni mint a kormánykerék mögött igaz itt éhen halna mert ehhez is hülye. Sajnos a vállalkozóimat feldughatom magamnak csak előtte vazelaninnal be kell kenni .... Éljenek a sárga rendszámot osztogató vállalkozások a 2-4 órára bejelentett korrekt taxis imitátorok! Hogy mikor lesz olyan ember aki a valós problémákat fogja nyilvánosságra hozni azt nem tudom. Sajnos itt a korrupcióról szól az egész nem csak az olajozás óta mert ugye akit a mozdony füstje megcsapott.....
tomajer 2012.01.11. 19:33:11 / # 7898
No! Ez honnét? :-)
tom485 2012.01.11. 19:26:19 / # 7897
avatar
[i]Tisztelt Dióslaki Úr, a Budapesten meghatározó fuvarszervezők vezetői és az érdekképviseletek vezetői folyamatosan azzal bombázták a Fővárost, hogy a korábbi 6000-ről 4000-re csökkentse a taxisok számát. A Főváros folyamatosan azt mondta, hogy a taxisok számát adminisztratív eszközökkel nem kívánja csökkenteni. [b](a létszámcsökkentés módjához konkrét javaslatot senki nem adott).[/b] Lehet, hogy az Ön kezdeményezése szembemegy a taxispiac meghatározó szereplői és az érdekképviseletek közös javaslatával. A Főváros képviselőjeként Én az Ön kezdeményezését támogatom, véleményemet mindenkivel szemben hajlandó vagyok megvédeni. Üdvözlettel: Komáromi Endre[/i] Most ki hazudik, és miért teszi?

tomajer 2012.01.11. 19:22:11 / # 7812
Addig máá félláboniss:-)

Fotó 2012.01.11. 19:19:18 / # 7888
avatar
köszi az egyet értést szebb jövőt! remélem a világ végéig nem halok éhen, dec. 21-ig azt azért szeretném látni:))

tomajer 2012.01.11. 19:16:40 / # 7896
igen...
tomajer 2012.01.11. 19:15:55 / # 7895
igen...
Fotó 2012.01.11. 19:13:57 / # 7893
avatar
és szerinted nem szégyen hogy még mindig az? A pofámról cafatokban jön le a bőr ..... Pedig a megválasztása is csalás volt annyiszor kitárgyaltuk már...

Fotó 2012.01.11. 19:12:00 / # 7892
avatar
Magyarul akkor a fekete gazdaságot erősíti a jelenlegi kormány. Én is gondolkodom a 30 éves vállalkozóimat leadom és bérlek egy sárga rendszámot én jól járok de az állam nem. Ezt akarják? Megkapják! Itt a nagyokos politikusok akik nem értenek a témához régen kitérdelték a rövid nadrágjukat és avval vannak elfoglalva honnan folyik be egy kis baksis.....
tomajer 2012.01.11. 19:10:21 / # 7894
Nem a "Taxisok főnöke" a BKIK. VI. Közlekedés, Szállítás, Szállítmányozás Osztály alelnöke, Ipari tagozatának elnöke és a BKIK elnökségének tagja.... Visszahívni, legfeljebb a kamarai etikai bizottságnak lenne joga....
tomajer 2012.01.11. 19:05:18 / # 7891
Ezerszer beszéltük át. A vállalkozás, alaptörvényben garantált szabadsága nem engedi, hogy vállalkozási forma szerint szelektáljanak.
Fotó 2012.01.11. 19:04:36 / # 7890
avatar
Másik: Jogi szakértők szerint Hagyó Miklós volt főpolgármester-helyettes maximális büntetése 20 év börtön lehet a szerdán benyújtott vádirat alapján, Antal Attila, Balogh Zsolt volt vezérigazgatók legfeljebb 16 évre, míg Mesterházy Ernő 8, és Szalainé Szilágyi Eleonóra is 8 évre számíthat, ha nagyon szigorú a bíró. Az azért röhej hogy a taxisok főnökeként tettszeleg nap mint nap. Senki nem javasolta az azonnali leváltását az új szavazás kiírását évek óta, nézzünk hamar tükörbe kedves taxis vezetők!

Fotó 2012.01.11. 19:01:44 / # 7889
avatar
Tessék mondani mert nem értem: az egyéni vállalkozókat miért kell cigarettáztatni miért nem a Bt és díszes társulatokra ugranak akik 15-25 ezerért adják a sárga rendszámot? Ilyen olyan himi humi rendszám bérlés és más csalások folynak! Mikor lesz vége ennek. 1 vállalkozói engedély 1 sárga rendszám! Azt a többi megy a levesbe és még a maradék talán meg is tud élni.Ezt miért nem vetik fel az illetékes urak? Tán csak nem ebben a cipőben vagyunk és még nem is szorít! Nevetséges

tomajer 2012.01.11. 18:08:18 / # 7880
[b]Kiskapukat tartalmaz a drosztrendelet? Az érdekvédők szerint joghézagok kerültek a fővárosi taxiállomásokról és taxitevékenységről szóló jogszabályba, ezért vissza kellene vonni azt. [/b] Az iparűzési adó megfizetéséhez és adóalanyi bejelentkezéshez köti a fővárosi közgyűlés drosztrendeletének január elején életbe lépő módosítása a taxiállomások használatát és a taxitevékenységet – olvasható a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) honlapján. Erről a BKK 2012-től igazolást kér a vállalkozóktól. Az intézkedéstől elsősorban a fővárosi taxisok létszámának csökkenését várják. A jogszabállyal együtt emelték a taxiállomások használatának éves díját is, amiért nettó 30 ezer forintot kell fizetni a korábbi 20 ezer forint helyett. Kijátszható szigor? A szigorításról Fárbás Tibor, a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetének (TGFSZ) sajtószóvivője a Hír24-nek elmondta, üdvözlik a szakma kifehérítésére irányuló törekvéseket, ám a drosztrendelet tavaly júniusban elfogadott módosításában joghézagokat, kiskapukat véltek felfedezni. Példaként említette azokat a taxis vállalkozókat, akik nem Budapestnek adóznak, mégis a fővárosban folytatják a tevékenységüket. A szóvivő megjegyezte: nyílt levélben fordultak Tarlós István főpolgármesterhez és Komáromi Endréhez, a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. vezetőjéhez, hogy vonják vissza a rendelet módosítását és az érdekvédelmi szervezetekkel közösen dolgozzanak ki egy új jogszabályt. Hangsúlyozta, értékelik és nem kritizálják a főváros szándékát, de a kivitelezéssel problémák vannak. Úgy látják a kiskapuk miatt a taxisok létszáma nem fog csökkenni, tehát az egyik fő célkitűzés nem fog megvalósulni. Fárbás szerint a döntéssel az egyéni vállalkozóknak okoznak plusz terheket, hiszen az igazolás kiváltása pénzbe kerül. „Megint azon csattan az ostor, aki eddig is betartotta a szabályokat” – vélekedett a szóvivő. Kérdésünkre, hogy a rendelet módosítása a fuvarszervező cégekkel dolgozó vállalkozókat, vagy az úgynevezett „mezítlábas” taxisokat érinti-e inkább, úgy reagált: nem lehet definiálni, hogy ki a jobb adózó, ezért ezzel kapcsolatban nem lehet párhuzamot vonni. Cinikus indoklás Az érdekvédő közölte: ígéretet kaptak arra is, hogy az droszthasználati díj éves nettó 30, bruttó 38 ezer forintra történő emelésével a főváros kezébe került taxiállomásokat gondozni, ellenőrizni fogják, és 500 új férőhelyet alakítanak ki rajtuk. Ennek ellenére eddig semmit sem kaptak, és úgy látják, a jövőben sem fognak, viszont várják a közterületis ellenőröket – szögezte le. Az indoklás kapcsán megjegyezte: cinikusnak tartja, hogy a főváros a díjak 5 éves változatlanságára hivatkozik, holott a taxisoknál 11 éve nem volt drágulás – tette hozzá. Egy esetleges tarifaemelésről elmondta, hogy a lakosság tűrőképessége véges, a bizalmat pedig nem szeretnék elveszíteni. Az érdekvédők kívánatosnak tartanák az egységes, 240 forint per kilométeres nappali díj bevezetését, de erre a főváros nem hajlandó. Fárbás kifejtette: a minimálbér emelésével a taxisok járulékkötelezettsége havonta átlagosan 17 ezer forinttal emelkedik, a dráguló üzemanyag pedig mintegy 2000 forint pluszköltséget jelent nekik naponta. E-mailben megkérdeztük a BKK-t: találtak-e joghézagokat a drosztrendeletben, illetve mikor kezdik el a taxiállomások ellenőrzését? Amint megérkezik a válasz, közöljük azt a Hír24-en. Szerző: Varjasi Viktor

forest95 2012.01.11. 16:21:26 / # 7887
avatar
Tomajer majd elvégzi az ezzel kapcsolatos marketinget! :)
hiénakutya 2012.01.11. 16:13:38 / # 7886
Belépsz, jelöltet állítasz/jelölteted magad, választasz.
Oldalszám: 10