Hozzászólások száma: 114
Oldalszám: 6
Témakörök > Droszt Híradó > Nyomoznak a 6x6 Taxi eladása ügyében! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
S.A. 2011.05.14. 15:59:29 / # 7370
avatar
T. rigo! Valóban volt olyan, amikor késett a telefonszámla kifizetése, de ha ilyen jól informált vagy, tudhatod, hogy azokban a hónapokban rekord mennyiségű hívásunk és fuvarunk volt. Valóban csúszott a nyomdai számla kifizetése, de azokban a hónapokban a cég történetének legnagyobb csekkforgalmait bonyolítottuk. Abban az évben, mikor közel 800 millió Forintot fizettünk ki a megrendelők jóvoltából a kollégák felé, bizony előfordult néhány számlánk kifizetésének csúszása. De tudod, inkább a számlákat toltam, mint hogy a tarifát csökkentsem. Könnyű megoldás lett volna, ha a kedvezményes fuvart 208 Ft-ról, 184-re vagy 166-ra leviszem. A cég spórolt volna, a taxis beledöglik, én meg a tarifa szégyenpadra kerülök, sokak mellé. 2008-ig a legmagasabb kedvezményes tarifa mindig a 6x6 Taxié volt, a City mellett. Utána lehet nézni. Ilyen csapdába bele lehet futni egy korrekt üzletpolitika mellett, aminek akkor Te is tapsoltál, most meg a fejemre olvasod. Arra valamennyien büszkék voltunk, hogy a City után a legtöbb céges megrendelőnk nekünk volt. Az ilyen "gazemberségek" mellett, úgy tettem, mint bármelyik taxis, aki minden hó elején sakkozik a rengeteg befizetendő sárga csekk körül, hogy melyiket fizesse be előbb és melyiket később. Ha csak egy évig 10 %-al veszem vissza a tarifát, az 80 millió Forint megtakarítás a cégnek. Ebből még a nyomdát is ki tudtam volna fizetni, ám hiányzott volna a másik oldalról, a taxisok zsebéből. Arról nem is beszélek, ha mondjuk a mostani 166-ra megyek, az 20 % megtakarítás, a másik oldalnak ugyan annyi mínusz. Ha utána számolsz a taxisok éves szinten 100 ezreket buktak volna. De gondolom ezt most a saját bőrödön is tapasztalod. Nálam a kauciót vagy annak egy bizonyos részét megfelelő indokkal nagyon sok kollégának kiadtuk,ha váratlan gondjaik támadtak (betegség, gépkocsi törés, javítás stb). A kaució "sikítást", mint hangot gondolom Te adhattad ki, mikor visszautasítottam a kérelmedet. Valóban voltak gondjaim, de amikor 208 Forintos tarifával "ment a meló", ahogy Yuri mondta, abból azért a Te zsebedben is több maradt. Hát ilyen "gazemberségeket" kellett mérlegelnem sokszor egy-egy döntésnél, pedig a maga nemében mindegyik fontos volt. Tisztelettel: S.A.
nazoli 2011.05.14. 11:00:53 / # 7376
avatar
Nem is állított ilyet. Ellentétben egyesekkel.
zodiákus 2011.05.14. 10:33:56 / # 7375
avatar
azt meg lehet kérdezni,hol tetszett lenni az elmúlt hónapokban,és miért?
zodiákus 2011.05.14. 10:32:04 / # 7374
avatar
az meg ki?
Yuri 2011.05.14. 09:01:45 / # 7373
avatar
Ááá, az igazmondó juhász... Mennyivel erkölcsösebb - erkölcsösebb? Kit érdekel? Kifizetődőbb! Mennyivel kifizetődőbb amikor hibázunk, ha össze-vissza hazudozunk, és mindenki mást hazugnak állítunk be. Te ezt tudod, hiszen neked is sokáig jól működött a taktika, már-már profi szinten űzted (talán űzöd ma is?). Mindenesetre mégis te lettél kirúgva...
fradika 2011.05.14. 07:19:50 / # 7372
;DDD
mármegint 2011.05.14. 02:54:23 / # 7371
avatar
" én a hibáimért mindig vállaltam a felelősséget"(Tiszta VV Éva) De az nem teszi meg nem történtté.

Yuri 2011.05.13. 12:57:10 / # 7369
avatar
Szia Tibi! Először is nyugodj le. Senki nem akar bántani. Írásodból azt veszem ki, kapkodsz, ideges vagy. (Csak nem a Letti-dolgot vetted ennyire a szívedre?) Nyugi... Akkor pár reakció. Nem tök mindegy, hogy 100 Lettis vagy 100 vállalkozó. És ezt nem elsősorban én vagy a taxisok mondták, hanem az UTASOK. Nem, Tibi, és még egyszer NEM tök mindegy, hogy én, vagy a Lettis. Akárhány éves "szarjaim" voltak, azzal mindig magasabb szinten szolgáltattam, mint az általad védelmezett Letti bt. bármelyik taxisa. (Ezzel nem magamat kívánom minősíteni, hanem a Lettis taxisokat.) És ez könnyen igazolható: nézz utána, "arany barátom", hogy én mennyi címről voltam/vagyok letiltva, és a Lettisek mennyiről voltak. Nézz utána, "arany barátom", hogy hányszor voltam bent etikán, és vajon volt-e olyan hét, amikor nem volt bent Lettis utaspanasz miatt. (Csak hogy te is tudd: a szolgáltatás minősége nem az autó életkorától függ. Ezzel sajnos kapufát lőttél.) Áruld el nekem, "arany barátom", hogy nekem mi közöm van ahhoz, hogy a Letti, vagy a Sanyi mibe, mennyi pénzt tett bele? Hogy jön ez ide? De ha már szóba hoztad, és engem választottál célpontodul, elmondom, hogy én sem kevés pénzt tettem bele a saját vállalkozásomba, de ez meg mást nem érdekel. Úgyhogy "arany barátom", vissza az agyarakkal, nem biztos, hogy jókor villogtatod őket... Még valami! Te vagy itt az utolsó, akinek bármi köze lenne ahhoz, ami akkor történt. De a kedvedért megismétlem: én a hibáimért mindig vállaltam a felelősséget, és nem menekültem előle hazugságokat magam mögött hagyva. Ezzel mindent elmondtam. És most megkérlek, ha velem van bajod, azt ne itt, mert ez nem rólad és rólam szól.
rosszqtya 2011.05.13. 12:25:55 / # 7368
avatar
Jáj de jó mobilról irogatni... ;-) Szóval nem beszólni a helyesírás miatt ;))

rosszqtya 2011.05.13. 12:22:25 / # 7367
avatar
Szia gyuri! Akkor pár észrevétel! Nem tök mindegy neked arany barátom, hogy 100 lettis vagy 100 vállalkozó húzza le a céget? Közted és a letti között pusztán annyi a különbség, hogy a sanyi nem kevés kocsit vett! A kocsi átla életkora 2.5-3 év volt! Az hogy ki mennyire lakra le, az nem függ attól, hogy kinek a neve van a forgalmiban! Hány évsek is voltak a te szarjaid? No akkor lehet csitulni! A letti nem kevés pénzt tett ebbe, hogy lízing, kölcsön, egyéb tök mindegy! te pont az a vállalkozó vagy aki csa a minimálisrteszi a kocsiba, de kaszálni azt akar! Majd a másikra köpköd! Mégvalami! Te vagy itt az utolsó aki bárki felett pálcát törhet (még ga igazadil isvan) higy lopott! Mennyit is loptál/loptatok bankkártyákról!? Szóval pszt!
Yuri 2011.05.13. 02:30:06 / # 7366
avatar
Az első bekezdésedre: 80-90.000 fuvar, 750-800 taxis. 100-120 fuvar/fő/hó. Végül is ezzel mit akarsz mondani? 750-800 taxisból 40 Lettis? Ne má', Attila. 40-nel indult, az lehet. Annyival indultunk a lejtő tetejéről. De begyorsultunk ám, és egyre mélyebbre jutottunk. Ha nem volt min. 100 Lettis, akkor egy sem. Vagy 40 autó, de 80 sofőr... Nekem erről nincs papírom, még az is lehet, hogy én tévedek. Mindenesetre nekem, nekünk sokkal többnek tűnt 40-nél. Talán mert mindenhol ott voltak 1-2 perc alatt; talán mert napi két műszakban nyomták; talán mert 40-en 100 ember munkaóráját és fuvarszámát teljesítették... És hidd el, kérlek, nem csak én állítom, hogy a Lettis taxik minősége fényévekre volt a minimálistól. (Minden tiszteletem a kivételeké, mert egy-kettő azért akadt.)
Yuri 2011.05.13. 02:12:12 / # 7365
avatar
Üdvözöllek Attila! Örülök, hogy elolvastad az írásomat, azt azonban sajnálom, hogy nem elég figyelmesen. Rögtön ki is emelném azokat a dolgokat, amik elkerülték a figyelmedet. Egyetlen szóval nem állítottam, hogy a 6x6 nem köszönhet Neked semmit. Sőt, azt írtam, biztos van olyan, amit Neked köszönhet, vagy amiben Te jó voltál. Egy kedves kollégám és Te is rávilágítottatok egyre, amit mindenképpen el kell ismerni: nagyon jól bántál a megrendelőkkel. Törődtél velük, tudtál velük beszélni, meg tudtad értetni magadat velük. Ez nagyon nagy dolog volt, és az lenne ma is, ha bárki csak fele olyan jól csinálná ezt, mint akkor Te. (És talán még ezzel sem merült ki Surányi Attila pozitív tetteinek halmaza.) Nem fordítottál kellő figyelmet arra a mondatra sem, ami az információim eredetére vonatkozik. "Egy alvállalkozó szemszögéből látott és itt-ott hallott" információkról beszéltem. Nem zártam ki annak a lehetőségét, hogy én tudom rosszul a dolgokat, de én - jó pár taxissal egyetemben - így tudom. És most is azt mondom, nem biztos, hogy én tudom jól. A pénztár életéről szintén nem írtam. Te viszont ismét átsiklottál egy kifejezés felett. "Hallani". De akkor egyértelművé teszem a dolgot: az információk, melyekről írtam, nem hitelesek. De információk. És abban biztos lehetsz, hogy én a saját fantáziámból semmit nem tettem hozzá. Nagyon bánt, amit némelyik pénztáros lány "lenyúlásáról" írsz. Mégpedig azért, mert Te is tudod, hogy ez nem igaz, ezt Te találtad ki, és most a nyilvánosság előtt próbálsz besarazni ezzel az aranyos kis mesével. Szerencsére a régi pénztárosok közül még többen ma is nálunk dolgoznak, így ennek a mesének a valóságtartalmát bárki könnyen kiderítheti. Viszont tőlem nem olvastál semmi olyat, amit én találtam ki azért, hogy bárkit bemocskoljak. Sajnálom, hogy velem mégis ezt próbálod eljátszani, de emiatt fájjon a Te fejed. Több szót nem érdemel. A "kártyalehúzós csalás"-ról: Hibát követtem el. Felvállaltam, megkaptam érte a büntetésemet, tanultam belőle. Az, hogy maradhattam, a Te döntésed volt. De ha már ezt szóba hoztad, illet volna megemlítened azt is, hogy miért döntöttél így, miért szavaztál nekem mégis bizalmat, mert valami okod csak volt rá. Mint ahogy azt is, hogy többszörösen megháláltam azzal, amit tettem a 6x6-ért. (Igazad van: úgy szolgáltatni, hogy a megrendelő örömmel tárcsázza legközelebb újra a 6x6 számát, alapkövetelmény kellene, hogy legyen, már csak önmagunkkal szemben is. De sajnos ehhez akkor is kevesen tartották magukat, és ma sincs másképp.) De tudod, mit? Most már hagyd a csudába. Nem érdekel senkit, én meg nem szorulok rá. Had zárjam soraimat előző "regényem" utolsó bekezdésével, mert számomra az mindennél fontosabb. Kérlek, kettőtök problémájából minél jobban hagyjátok ki a taxisokat. Se kedvünk, se idegrendszerünk nincs a TI csatátokhoz. Sajnálom, hogy átment személyeskedésbe az ügy, elnézést kérek érte mind a topik megalkotójától, mind az olvasóitól.
S.A. 2011.05.12. 23:08:08 / # 7364
avatar
Szia Balázs. Azt hiszem, hogy két magánember között két éve húzódó jogi vitával soha nem untattalak benneteket. Soha nem kerestem a nyilvánosságot. Pontosan azért, hogy ne okozzak zavart, ahogy Te írtad a "pór nép" fejében. A Lajossal történő adok-kapokból - ha utána nézel az oldalakon - eddig részemről csak kapok volt. De ahogy átolvastam az elmúlt két év hozzászólásait, úgy látom a fejekben nem én okoztam a nagyobb bajt. Ha a vevő az elmúlt 2 évben érdemi válaszra méltatott volna, akkor ez az oldal meg sem születik. Mint már említettem, a Népszabadság újságírójának megkeresése után ezért döntöttem úgy,hogy egy rövid pár soros közlemény itt is megjelenjen. Még mindig korrektebbnek tartottam, mint az engem felhívó kollégáknak egyenként elmondani a helyzetet. És még valamin én is elgondolkoztam. Ha itt nem is, de remélem, hogy akkor amikor évekig az etikásom voltál és én támogattam a kinevezésedet, legalább akkor Te a "védelmedbe vettél". Üdvözlettel: Surányi Attila
S.A. 2011.05.12. 19:36:29 / # 7363
avatar
Kedves Yuri! Köszönöm,hogy írtál, szeretnék Neked is válaszolni. A Lajos nem magától jött ide, hanem én hívtam! Azt írod: "a 6x6 Taxi éppen padlógázzal tekert a lejtőn". Abban az időben (1998-1999), még az én vezetésem alatt a fuvarmennyiség 80-90 ezer volt havonta, a taxisok száma 750-800 fő volt, amiből Letti kb.40 fő. Szerintem ez a "lejtő" ma is megbecsülendő lenne. Az, hogy a pénztár életéből Te mit tudsz (ha egyáltalán igazak), azt annak köszönheted, mikor este pénztárzárás után némelyik lányt megvártad a székház környékén lapulva és csúnya szóval "lenyúlva" hazavitted őket. Aztán a "fel nem dobott" fuvarról szóló csekket a cég számlájára a pénztárban beváltottad. Ha akkor lett volna egy ilyen topic, valószínűleg a "kártyalehúzós csalás" ügyéről is így és ilyen bőven írtál volna. Pár kolléga a fuvaroztatóval szövetkezve, milliós tételben, meg nem történt fuvarok bizonylatait váltotta be a pénztárban. Egy-két kolléga esetben a helyzetét és a megbánását mérlegelve, Tőlem kaptak még egy esélyt. De gondolom, Te ezt nálam jobban tudod. A problémákat taglalva sok mindenben igazat adok Neked, mikor írod a pénz hiányát és a működési nehézségeket. Valóban túl sokat költöttem! Hogy mire? Te írtad le! "Volt munka bőven"!! (208 Forintért!) Lehet, hogy Surányi Attilának nem köszönhet semmit a 6x6, de Te igen! Üdvözlettel: S.A.
S.A. 2011.05.12. 19:05:06 / # 7362
avatar
T. Peti493! Amint Te is láthatod, soha nem írtam semmit ezen a portálon, bármilyen támadás is ért. Miután azonban a Népszabadság újságírója megkeresett, hogy erről a hírről újságcikket szeretne írni a közeljövőben, úgy döntöttem, hogy egy rövid, pár soros közleményt megjelentetek. A hírt pusztán tényként próbáltam közölni a fölösleges találgatások elkerülése végett. Üdvözlettel: S.A.
S.A. 2011.05.12. 18:40:00 / # 7361
avatar
Kedves Gábor! Te azon taxisok egyike vagy, aki nagyon sokat tett a 6x6 Taxi-ért, úgy szakmailag, mint emberileg. Azért merem ezt leírni, mert mi nagyon sokat beszélgettünk versenyképességről és fejlődésről. Rengeteg jó ötleted és javaslatod volt, amiből jó párat meg is fogadtam, de talán nem eleget. Az Orbán érdemeit sohasem vitattam, munkásságát mindig megbecsültem. De menjünk vissza a kezdetekhez. Azok az "elképesztő látványú emberek", akik az érkezésed előtt itt dolgoztak a vezetésem alatt 1998-ban a mindössze 5 éves cégbe havonta 80-90 ezer fuvart teljesítettek, elképzeléseimet 750-800 taxis támogatta. Nem dicsekvésnek szánom, de Te hoztad fel, hogy itt milyen állapotok uralkodtak. Valóban szükség volt fejlődésre minden téren, de az akkor ott dolgozó taxisoknak nem hiszem, hogy szégyenkezniük kellett volna. A mi szakmánkban egy mindenkori cégvezetés értékmérője a fuvarszám, a létszám és a tarifa nagysága. Hogy én mit követtem el az Orbán ellen, amire annyiszor hivatkozik, nem tudom. Soha a szemembe el nem mondta. Így nem tudom, hogy ebből milyen emberi, erkölcsi vagy esetleges anyagi hátránya származott. A Főtaxinak és a Zónának azért nem adtam el a céget, mert nem éreztem 100 % biztonságban, hogy a 6x6 megtarthatja önállóságát. Azt mindenképpen meg kell említenem, hogy a Főtaxi vezetői és tulajdonosai rendkívül korrekt tárgyalópartnernek bizonyultak. Ugyan ez elmondható a Zóna Taxi-ról is. Sajnos egy új jelentkezőben bíztam, akinek kétségtelenül egyetlen nagy erénye a cég önállóságának megtartása volt, amihez természetesen én is ragaszkodtam. A többi pozitívumról a mostani 6x6 kollégák tudnak véleményt mondani. Nem volt szándékomban 4-500 embert cserben hagyni,mert a megállapodásunk szerint segítettem volna a fuvarszervezésben, az ügyfelekkel való kapcsolattartásban, mivel az irodám maradt a Kondorosi úton.(Habár 3 hónap múlva kirúgtak!) Nagyon vonzónak találtam ezt az ígért feladatot, mert csak a cég szinte legfontosabb szegmensére a fuvarszervezésre kellett volna koncentrálnom. A 2008 októberi székfoglalókor mindent el is mondtam volna, ha meghívnak és ott szerettem volna megköszönni az elmúlt 15 évet mindenkinek. Mint tudjuk erre sajnos már nem kerülhetett sor. Ezt nagyon bánom. Ezért most szeretném megköszönni azoknak az kollégáknak a munkáját, akik velem együtt építették fel a céget. Üdvözlettel: Surányi Attila
nazoli 2011.05.12. 17:25:15 / # 7360
avatar
Najóvan. Megbocsátok.
nazoli 2011.05.12. 17:24:02 / # 7359
avatar
Ez marhaság. Az Orbán nem rosszindulatú.
rigo 2011.05.12. 16:33:59 / # 7354
avatar
Úgy írogat itt,mintha akkor a taxisok nem érzékelték a gazemberségei következményeit. Letíltott tel.vonalak,ki nem fizetett nyomdai számlák,elsikított kaució. Nevetséges.

exex 2011.05.12. 15:05:03 / # 7358
avatar
Ne legyünk ilyen rosszindulatúak! Elhangzott egy csomó jó tulajdonság is. Ezek kb. olyanok voltak, mintha egy taxis: Nem issza el minden pénzét. Néha kitakaríttatja a nejével a kocsit. Nem tenyészt patkányokat az autójában. Meghallgatja néha mit akar az utas. (Bár lesz..ja) Na, szerintem innen nem a jó taxis ismerszik meg, hanem aki nem szélsőségesen alkalmatlan. Ahhoz hogy valaki a rossznál picit is jobb legyen, ennél szerintem több kell (kéne). De a vezetőknél már ennek is örülünk! :-(

Oldalszám: 6