Hozzászólások száma: 323
Ugrás a hírhez Oldalszám: 17
Témakörök > Hírek fórumai > Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.15. 02:10:48 / # 351356
avatar

Azt csiripelték a madarak, hogy kezd éledezni a város, igaz ez, vagy csak a szokásos taxis hanta megy? 

Bátyó 2020.04.08. 00:46:12 / # 351331
avatar

Minden nap pocsék sajnos és ez egyenlőre nem is fog változni.

szálka 2020.04.07. 23:22:54 / Módosítva / # 351330
avatar


2.    A 47/2020. (III. 18.) Korm. rendeletben nem szerepel a taxis személyszállítási tevékenység a veszélyeztetett ágazatok között, a 61/2020. (III.23.) Korm. rendeletben viszont már megtalálható ez a tevékenység a felsorolásban. Veszélyeztetett ágazatba tartozónak minősül-e a fentiek alapján a nem katás taxis személyszállítási tevékenységet főtevékenységként folytató vállalkozás, és alkalmazhatja-e a 61/2020. (III.23.) Korm. rendelet 1. § (1)-(7) bekezdésében foglalt kedvező szabályokat?

A 47/2020. (III.18.) Korm. rendelet 5. §-a a személyszállítási szolgáltatást végző katás vállalkozások esetében állapított meg kedvező rendelkezést. Ehhez képest részletszabályokat tartalmazó 61/2020. (III.23.) Korm. rendelet a katás vállalkozásokon kívül a másfajta adózási módot alkalmazó kifizetők, egyéni vállalkozók esetében is további kedvezményeket vezetett be új intézkedésként. A 61/2020. (III.23.) Korm. rendelet 1. § (10) bekezdése alapján a taxis személyszállítási tevékenységet főtevékenységként végző nem kataalany vállalkozás is alkalmazhatja az adó- és járulékfizetési könnyítéseket, azaz például a járulékmentességet, a szociális hozzájárulási adó és a szakképzési hozzájárulás alóli mentességet, a rehabilitációs hozzájárulás kedvezményét.

anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.07. 13:25:00 / # 351327
avatar
Én EV-ket is ismerek, akik 7/14-et vannak kint, meg nagyon sok nappalos marad kint éjszaka, ha rossz volt a napja, és elviszi "előlünk" a munkát. Itt a problémát nem elsősorban a bérlőkben látom. Abban viszont igazad van, hogy ez a módszer inkább bevonzza a legalját. 
donkihóte 2020.04.07. 09:26:21 / # 351326
avatar

Jaj Istenem, mit kell ezen annyit magyarázni? Olyan szinten magasak a költségei, hogy nem tudja, mert lehetetlen kitermelni normális munkaidőben, ezért napi 14-15 órát ( *7 nap ) vannak kint, és viszik előled a fuvart. Csakhogy ez a plusz bevétel, amit előled elvisz nem nála jelentkezik, hanem a tartójánál. És ez a működési forma sokkal inkább vonja be a "szakmába" azokat, akiket többnyire kőfejtőben, kékfényben vagy kocsmában látsz. Az, hogy hogy fizeti az adót meg a járulékot, nem a mi dolgunk, nem ezért kellene felszámolni. Aki tud és akar maradni, annak meg kell adni a lehetőséget, de ennyi.

anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.07. 02:53:31 / # 351323
avatar
Igen, csak sokszor hallom, hogy az autóbérlők nem fizetnek semmilyen adót, most is többen utaltak erre. Ezért írtam, hogy akiket ismerek, többet adóznak, mint én, vagy bárki, aki egyéni vállalkozó (nem sokkal, de valamivel többet). Persze ez nem mindenkire igaz sajnos. Azt én sem értem, hogy sokan miért bérelnek rendszámot, hogy havi 5 ezret spóroljanak, miközben kifizetnek a rendszámért 20-30 ezret...de hát a taxis egy külön állatfaj. 

A legfőbb probléma egyébként, hogy a taxisok nem tudnak számolni. Sokszor hallottam már, hogy követeli némely kolléga, hogy "csökkenjen az adó, az üzemanyag díja, stb...". Mindig megkérdezem ilyenkor, hogy "ember, te mit akarsz? 50 ezer forintot fizetsz, ez neked sok? Egy 8 órás minimálbérnek majdnem százezer az adóvonzata, és te sírsz 50 ezer miatt, amikor jóval többet keresel, mint a minimálbér". 
A másik, amikor a 2 meg a 4 órás bejelentésen sírnak...sose értem, hogy ezek az emberek ilyen szinten nem értik az állam működési mechanizmusát? Gondolják, hogy az állam magától szüli a pénzt? 
A sok barom a havi hétezer forintos droszt-díjért sír, meg az 50 ezres járulék miatt, de simán befizeti a 114 ezres tagdíjat, meg a reptéri leadót...Ja igen, a droszt-díjat egybe kell befizetni, ezért fáj sokaknak, mert ezt előre bele kéne kalkulálni a vállalkozás költségeibe ugye, de hát sokan két nappal előtte kezdenek spórolni. 

cheater 2020.04.07. 01:22:58 / Módosítva / # 351322
anyahajó:  ha meg saját válalkozásban csinálná, gyakorlatilag nem kellene áfá-t fizetnie. 50 rugó és nem kell menekülnöd, mit mondjanak ennél kevesebbet, adj 5ezret?  Közben meg megy a hiszti, hogy a kórházakban nincs wc papír. 

alelölülő:  De ennek ára van, semmi sincs ingyen. Az nem csak neked könnyebbség, hanem mindenki másnak is.  Azért van jelenleg "csak" ennyi taxi, mert ennyibe kerül jelenleg taxisá válni. És ezen a piacon mindig ugyanannyi pénz van, ami ebben az egyenletben állandó az az utazóközönség taxira szánt pénze. Ezen a pénzen osztozunk mi.  Évente ugyanazt a pénzt osztjuk el, ha 3ezren vagyunk és akkor is, ha 12ezren.  Hogy mennyien vagyunk azt semmi más nem szabályozza, csak az, hogy mennyibe kerül taxisá válni és innen mennyi pénzt lehet kivenni.  Ez az igazi egészséges egyensúly, ezt keverik sokan előszeretettel össze az uber mellett érvelők, miközben annak ehhez semmi köze, az szimplán gazdasági erőfölény. 

Nekünk azt kell becéloznunk, hogy heti 5 nap per 8 óra alatt kijöjjön a sztorink. Jelen pillanatban a rejtett költségektől eltekíntve én azt mondom, hogy a helyünkön vagyunk. És bárki vitába száll velünk alul marad, ennek tényleg ennyi a költsége, ezért kerül ennyibe a taxi és slussz.  Ha valaki hajlandó dolgozni heti 6 napot, hajrá. Ha hajlandó éjjel, ünnepnap, stb. hajrá, legyen több a pénze, örülünk neki. 

De senki ne képzelje azt, hogy ha ... miket is szoktam hallani, ugye ilyeneket:  'minek ez a sárgítás'  'minek a drosztdíj'  'jaj hát én internet nélkül is tudom, merre van Kispest'  'lóg a kárpit és akkor most mi van? üljön a másik oldalra'   'téli gumi... régen a zsigán nem volt téli gumi aztán mégis hazaértünk'  ugye ezek a legalapabbak.  Szóval senki ne képzelje azt, hogy ha hirtelen valamely okból olcsóbb lesz taxisá válni mint jelenleg, hogy a piac azt nem követi azonnal.  Egész pontosan annyi taxissal lesz több az utakon (és elötted a drosztokon) amilyen arányban csökkentek a költségek. 
Vagy legyen még szűkebb a példa, a sokat szidott tagdíj és annak mértéke. Most felejtsük el egy pillanatra vírushelyzetet és tegyük fel a Főtaxi gondol egyet és az eddigi tagdíját lecsökkenti az ötödére. Ráadásul az etikások kedvesek lesznek, nem szólnak semmiért, lehet koszos a kocsid, lóghat a kárpit és az sem elvárás, hogy minden ajtó nyíljon a kocsiban. 
Van itt bárki aki azt képzeli, hogy ugyanúgy továbbra is 'csak' 1600 főtaxis lesz? 

Én vallom azt, hogy ami ingyen van az semmit nem ér, ezért sem értek 100%-ig sokunk jellemző vagy általános követeléseivel.  Szimpatizálok vele, hisz én is szeretném ha a költségeim a felére csökkennének, ki ne szeretné?  De teljes mértékben nem értek egyet, mert veszélyeket is tartogat. Igenis értsük meg, legalább azok akik most követelnek a nagy nyilvánosság elött:  minden követelésnek ára van és mindnek meg kell fizetni az árát.
alelölülő 2020.04.06. 22:00:31 / # 351320
A 10 éves korhatárra kalkulált tarifával csupán annyi a gond, hogy az elmúlt hét évben egyszer kaptunk 250 ft alapdíj- és 20 ft kilométerdíj-emelést. Az autóárak sacc/kb 40-60 százalékkal emelkedtek ezalatt.
Másik. Aki most feléli a következő kocsira félretett pénzét, nem biztos, hogy egy plusz év alatt újra meg tudja takarítani azt, amit most elveszít.
Azért örülnék 1-2 éves hosszabbításnak is.
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.06. 21:13:41 / # 351319
avatar
A helyzetértékelésed ismételten tűpontos, viszont egy dolgot muszáj megemlítenem. Több ismerősöm is van, aki autót bérel, és ha igaz, amit mondanak, semmivel sem fizetnek kevesebb közterhet, mint egy vállalkozó. Állításuk szerint 45 ezer körüli összeget fizetnek a járulékra havonta, és 15-25 ezer forint közötti ÁFÁ-t, ezen felül évente tizenpárezer forint iparűzési adót. 
Itt természetesen most nem az eldobós cégekről van szó, meg az 1 órás bejelentésekről.
donkihóte 2020.04.06. 20:01:58 / # 351318
avatar
Nyílván nem dobhatod a kukába az életüket, de az sem várható el egyikünktől sem,  hogy sorsközösséget vállaljunk velük. Nem gondolom, hogy bármelyikünk is felelős a másikért, hogy hol, mikor vagy épp miért csúszott ki a lába alól a talaj, vagy mi kényszerítette a droid tartó karmai közé. Arról nem is beszélve, hogy jócskán vannak közöttü(n)k olyanok is, akik egész egyszerűen nem valók taxisnak. Úgyhogy szerintem egy év átfutás a sárgítás mintájára bőven elég lenne. De ez most megint nagyon nem időszerű. Jelenleg az is sanszos, hogy nagyrészünk segélyért vagy interjúkon fog sorban állni pár hónap múlva, és lehúzhatjuk a wc-n a vállalkozói engedélyüket az arcképessel együtt.
cheater 2020.04.06. 18:23:35 / # 351316

De ez nem úgy kell megvalósítani, hogy keddről szerdára és slussz. Akik itt tevékenykednek köztünk 10-20-30 éve azokat nem dobhatod be a kukába.  Ki kell lobbizni nekik valamiféle méltányosságot, kapjanak sanszot, hogy megoldják az esetleges adótartózást, eszközhiányt, 'bármit' ami hasfájásuk van.  Ráadásul, ha csak vállalkozás per 1 taxi elérhető akkor ez értékesebb, igy ki is tudják termelni. 


Ahogy a büntipénzek megjelenítése a rendszerben és meghatározása, hogy kié is az a pénz. Már 10 évvel ezelött azt kellett volna, hogy büntipénzt minden cég egy nagy közös kalapba teheti, amivel krízishelyzetben lévő sofőröknek lehetne gyorssegély juttatni.  Most milyen jól jönne sokaknak egy ilyen kalap.  

Én nem bánom, ha egy cégnek más a stratégiája és mondjuk ezzel a pénzzel kártalanítja az utast. Csinálja. 

De egyet bizonyosan kijelenthetünk:  ez nem az ő pénze, igy nem is tarthatja meg.  Hogy mit gondol elegánsabbnak, az utas kártalanítást vagy a taxis önsegélyező alap támogatását, döntse el.  De megtartani biztosan nem tarthatja meg, ez nem az övé.

donkihóte 2020.04.06. 16:54:31 / Módosítva / # 351315
avatar
Volt azért itt még kolléga, talán a 69 és én is mindig ezt az utat tartottam célravezetőnek: egy vállalkozó, egy autó, egy engedély. Aztán az online bevezetésekor úgy nézett ki, hogy eljött ennek is az ideje, de mégsem úgy lett. A járvány utáni helyzet és a munkanélküliek újra felszívása felülírja ismét ezt az elképzelést, és egy jó darabig nem fog fájni a két óra sem. 

cheater 2020.04.06. 16:26:50 / # 351314

Én sem gáncsolni akarom a folyamatot, úgy hogy legyetek szívesek ne negatív felhangként értelmezétek, de van pár dolog ami mellett nem lehet elmenni.  Egyszerűen azért nem, mert akkor nem vesznek komolyan. 

Garantált bérminimum mint kiindulási pont a taxisoknak?  Mitől járna nekünk ez?   Én nem bánom, félreértés ne essék, de hát kapjunk már a fejünkhöz. Ráadásul hivatkozva legszélsőségesebb helyzetben levő taxisokra, akik kismamaműszakba bejelentve végezték áldásos tevékenységüket.   Igaz, hogy eddig árelőnyt élveztek a normál vállalkozókkal szemben, igy nehezítve az ő helyzetüket és elvéve előlük teljes mértékben jogtalanul piacot és megélhetési forrást, de most hogy baj van szaladjon össze a világ. 

Én nem kételkedem, hogy ők vannak a legnagyobb bajban, dehát b+... Csak én, a sima mezei taxis, még itt ezen a fórumon is,  visszaolvashatja bárki állok elébe, egyszáll magam lobbiztam azért egy évtizeden keresztül, hogy ezt a folyamatot ne engedjük és fordítsuk vissza.  Én tiz éve szajkózom, hogy csak vállalkozó lehessen taxisofőr, csak ő kaphasson taxivezetői engedélyt erkölcsivel, nyolc órás bejelentéssel. A piacon lévő aktív sofőrök pedig kapjanak laufot, futamidőt, bármit ami segíti őket abban, hogy bennmaradhassanak a rendszerben. És nem azért mondom ezt mert én gonosz vagyok, hanem mert ez mindannyiunk közös érdeke, de legfőképp azoké akik mosolyogva tolják okosba a taxit. 

Mert ha baj lesz, akkor nagy baj lesz velük.  Na most itt a baj, nem is kicsi. És most álljon meg a világ? 


Nem azt mondom, hogy kiröhögtétek az ezírányú lobbizásom, de elég jól kivehető volt, hogy itt a döntő többség nem is érti miről beszélek. 


Meg emeljék 15 évre az autók korhatárát? Miért kéne 15 évre emelni? A tarifa a 10 éves korhatárhoz van igazítva. Mikor beül az utas és felkérdez, hogy miért ilyen qrva drága a taxi akkor a tarsolyunkban ott figyel ez az indok is. Egy évet vesztegetünk el, 10+1=11. Jogos a kérés, csak a mértéke elfogadhatatlan és nem indokolható. Az egy év viszont igen, azt javaslom maradjunk a matematikánál, ha arra vágyunk, hogy komolyan vegyenek minket. 


Meg ez az állandó fröcsögés a cégekkel, cégesekkel szemben.. ez is ugyanaz az elmélet mint a fenti. Míg fogták a helyeket addig egyik sem kiabált sem a reptérért, sem a szórakozóhelyekért, sem az Oktogonért. Most hogy ki lettek szorítva csapjon le az FBI és védje be őket.  Hát megin csak b+... nem az mondom, hogy nincs igazságuk, mert pl. hogy a főtaxi és leányvállalata jelen pillanatban is telibe kéri a tagdíjat az egy nonszensz, aki ezt ott benn nem gondolja át és arra nem veszi a fáradtságot hogy ránézzen a számokra azt minden bizonnyal a későbbi (taxi) történelem órákon meg lehet nevezni, mint a 100 éves Főtaxi tönkretevőjét. Még a felének a fele is sok, nem hogy telibe kérje. 


Az éremnek mindig két oldala van és aki képtelen mindkettőre tekintettel lenni az hibázik. Max. 200 autó/cég? És a külföldön bejegyzett Bolt és társai pedig hízzanak és igy uralják a magyar piacot?  

Vagy rájuk is érvényes? De hogy? És akkor bárki azt képzeli, hogy ezentúl ömlés lett az Okotogonon meg a Blahán? És az érem másik oldala? Akik nem férnek be a létszámkorlát miatt egy céghez sem?  Ki mire tippel, hol keresnek fuvart..?  A Blahán és az Oktogonon.  És az is könnyen lehet, hogy ők többet fizetnek majd Pitbull Péter fő kocsirendezőnek.   Megint jöjjön ez a világ? 



Nekem az a véleményem, hogy jelen helyzetben egy utunk lett volna vagy lehetne még, ha segély helyett az együttműködésért lobbiznánk. Ez emészhető fenn is, lehet számukra a médiában szimpatikusan segély helyett munka címszóval tálalni és még mi is nyernénk további szimpátiát az ügyön. 

Nekünk azt a vasat kellene ütni, hogy mig tart a járványhelyzet - ami sajnos még ilyenebb lesz - mi szállítsuk reggel, este, délben az orvosokat, nővéreket, a rendőrség, a honvédség alkalmazottait.  

Hogy milyen áron, hogyan jön ki a matek, ebben mennyi az állami dotálás azt majd eldöntik a fejünk felett. Mindenesetre ez nem segély, hanem munka aminek segitségével túl tudjuk élni, ráadásul valóban az kapja  - mindkét oldalon  - aki tesz is a közös ügyért. Meggazdagodni nem akarunk belőle, egy dolgot akarunk közösen túlélni és ebben akívan részt is venni.  


Ezt végtelenül egyszerű elintézni a cégeseknél, egy hátulütője van, hogy a mezitlábasokra is gondolni kell, őket organizálni már nehezebb, de minden bizonnyal ki lehet találni azt is, ők hogyan juthatnának ebből fuvarokhoz.


alelölülő 2020.04.05. 11:49:24 / # 351298

Félreértés ne essék, én drukkolok nekik. Legalább próbálkoznak valamivel.

tomajer 2020.04.05. 11:21:28 / # 351297
Ez egy tanulási folyamat.  Eddig a partvonalról kiabáltak be.  Mint anno a Torgyán mester.   Most majd, ha nekik kell az asztalhoz ülniük, rájönnek, hogy kintről könnyű kritizálni.
Vagy megtanulják, hogy hogy lehet kompromisszumokkal eredményt elérni, vagy lesöprik őket az asztalról.
Tüntizni meg asszem, pár hónapig nem lehet ....
tomajer 2020.04.05. 11:18:46 / # 351296
Bírja ő :-)
Eddig asszem kétszer tiltott le ...  aztán meg vissza ...

szálka 2020.04.05. 11:02:43 / # 351295
avatar
Nem leszek én az ellenlábasuk, de ha abból merítenek észt és erőt, amit egyik-másik aláíró megjegyzésként odabiggyeszt, abból nem fogunk jól kijönni.
szálka 2020.04.05. 11:00:41 / # 351294
avatar
Némelyikőjükhöz képest én egészen simulékony vagyok.
hiénakutya 2020.04.05. 10:09:06 / # 351293
Hóóógyne, Forgó kisasszony szinte ki van éhezve rá, hogy megkritizálják!:-D
tomajer 2020.04.05. 08:50:51 / # 351292

Mindenkinek igaza van. :-P

Tudjátok kik csinálják, a sárgalázt.  Tudjátok kb a véleményem is róluk.
De!
Húsz éve megpróbálok minden önszerveződést támogatni.  (Sapkáékkal is ezt tettem)  
Ez a csapat most hendikeppel indul.  Egy olyan helyzet alakult ki, amiben minden taxis és taxihoz kapcsolódó vállalkozás meggyengül. Ők viszont a segítős csoportnak köszönhetően népszerűek lesznek.
Tehát, van esélyük erőt demonstrálni.
Tehát gyengülő ellenféllel szemben erősödő taxis érdekvédők.  Jó kezdés.
A javaslatokat pedig lehet csiszolni, menet közben.
Ezek a fiúk lányok, nyitottnak tűnnek a segítőszándékú kritika felé.  Remélhetőleg bennünket is olvasnak, és ha nem is deklarálják, de figyelembe veszik amiket itt elmondunk.

Aztán majd leülnek a hatalommal szemben.  És ott szembesülnek azokkal a határokkal, amit a hatalom meghúz.
Ott kell majd kompromisszumkészség, és megtalálni, mihez érdemes következetesen ragaszkodni, és mit kell elengedni.

Ezért nem kezdtem el elemezni, a "követelések"  részt.
Nem Szálkával értek egyet.  Én annak vagyok híve, hogy úgy kell nekifutni, hogy legyen miből engedni.  Szerintem ők is ezt preferálják.

Most nincs más dolgunk, mint erősíteni őket, hogy a Metált és a fuvarszervezőket a háttérbe tudják szorítani.
Én már annak is örülnék, ha TGFSZ-i magasságokig eljutnának, hogy egyenrangúnak tekintik őket a partnerek. 

Oldalszám: 17