Hozzászólások száma: 323
Ugrás a hírhez Oldalszám: 17
Témakörök > Hírek fórumai > Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2020.08.28. 10:38:39 / # 351691

Messze van még a taxisok kilábalása


A taxisok forgalma 40-50 százalékkal marad el a tavalyi azonos időszakétól, és a hétezer taxi helyett csak 4500-5000 van a főváros útjain. A legutóbbi hónapokban javult ugyan az ágazat helyzete, de még mindig messze van a járvány előtti szinttől.


„A vidéki nagyvárosokban és a kedvelt üdülőhelyeken a belföldi turizmus fellendülésével jobban nőtt a fuvarok száma az előző hónapokhoz képest, de a fővárosban ez sajnos még nem érezhető” – mondta a Világgazdaságnak Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke.

Budapesten már fellelhető egy-egy turista, de a hotelek, panziók és főleg a idegenforgalomra épülő éttermek a hét minden napján szinte konganak az ürességtől.

A járványhelyzet miatti korlátozások lazítása után kismértékben érezhető volt egyfajta keresletemelkedés, de hirtelen meg is torpant, és már hosszú hetek óta stagnál – tette hozzá az elnök. Tavasszal, a legszigorúbb korlátozások idején a fuvarok száma 80-90 százalékkal esett. Azóta valamelyest javult a helyzet, de az előző évi adatokhoz képest még mindig nagyjából 40-50 százalékos a visszaesés. Metál Zoltán szerint ebben az is közrejátszik, hogy sokan még mindig otthonról dolgoznak, és csak a legszükségesebb esetben ülnek taxiba. Az sem javít a fuvarszámokon, hogy a fővárosi kulturális programkínálat továbbra is igen csekély. A becslések szerint

jelenleg 4500-5000 taxis próbál a fuvarokból megélni Budapesten, de továbbra is sokan szüneteltetik a tevékenységüket. Ebben az is szerepet játszik, hogy augusztusra már nem vonatkoznak a katafizetési könnyítések.

Tavaly Budapesten átlagosan hétezer taxi közlekedett, az idén tavasszal azonban csak 2000-2500, amihez képest a mostani ötezer már kimondottan pozitív. Reif Zoltán, a Taxi4 értékesítési vezetője a Világgazdaságnak elmondta, hogy a taxisoknak nagyjából a harmada abbahagyta a tevékenységét, de egy kisebb csoport várhatóan visszatér a piac helyreállásával. A kieső fuvarok száma nagyjából megegyezik a pályaelhagyókéval.

„Amíg a cégek nem kezdik újra utaztatni a munkavállalóikat, és amíg nem érkezik jelentős számú külföldi turista, addig nem várható további erősödés. Egy esősebb ősz viszont kis mértékben még lendíthet az ágazaton” – emelte ki Reif Zoltán. A céges utaztatások és a hétvégi éjszakai csúcs elmaradása okozza a legnagyobb hiányt a taxisok bevételeiben.

A járvány miatti korlátozások, a turizmus jelentős visszaesése, illetve a járvány utáni gazdasági recesszió nagy kihívások elé állította a Bolt személyszállítási szolgáltatását is. A vállalat közlése szerint a tavasszal a forgalom a töredékére esett, és a lassú növekedés ellenére még augusztusban sem tudott teljesen visszarendeződni az ilyenkor szokásos szintre. Az utazóközönség jelentősen megváltozott, a külföldi turisták száma még mindig elhanyagolható, bár a magyarok érzékelhetően többet taxiznak.

A taxizással foglalkozó cégek száma, kisebb megszakításokkal, némileg csökkent: júliusban hússzal kevesebb működő cég volt a piacon, mint 2019 hasonló időszakában

– közölte az Opten céginformációs szolgáltató. A járvány által leginkább sújtott három hónapban a vállalkozások száma ugyan csökkent, de elsősorban az új cégek alapításának visszaesése miatt.

osztap 2020.07.03. 13:32:10 / # 351627

alelölülő 2020.07.01. 18:11:41 / Módosítva / # 351625

tomajer 2020.06.19. 16:55:52 / # 351590
Semmi.Várunk.
alelölülő 2020.06.19. 15:39:00 / # 351589

Dübörög a reklámkampány, hogy megsegíti a kormány a bajba jutott vállalkozásokat. Volt ez az elektromos autó-támogatás két milliárddal. Ez taxinál kb 300 autóra elég, ami nagyjából a magyar taxisok 1-2 százalékát érinti. A vállalkozók 98 százalékának lesz még valami, vagy ennyi volt? Igaz, volt még pár hónap adójárulék-elengedés is, de mi a helyzet a kérésekkel, mint például kocsiéletkor-emelés?

szálka 2020.06.15. 02:17:31 / # 351567
avatar
És persze 3 év alatt 25 % - ot emelkedett, nem 45 - öt, ahogy a cikkben van. 
szálka 2020.06.15. 02:06:02 / # 351566
avatar
A százalékot rosszul írtam.  12 év alatt érte el nem az 50, hanem a 100 % - os emelkedést.
szálka 2020.06.15. 01:57:09 / # 351565
avatar
Svejk óta tudjuk, hogy nem lehet mindenki okos, kell hogy a hülyék kivételek legyenek, mert ha mindenki okos lenne, akkor annyi ész lenne a világon, hogy abba minden második ember belehülyülne.
Az ember csak kapkodja a fejét ennyi csúsztatás, hamis állítás láttán. És az sem mentség , ha egy tájékozatlan újságíró sületlenségeid hordod ide. 
A tényszerűség kedvéért néhány apróság, mert sok energiát nem érdemes beleölni a veled való vitába. Már 2008 óta létezik az építőipari minimális rezsióradíj. Akkor 1900 forint volt, és 2019-ben lett alig 3800 forint. Tehát 12 év alatt érte el a kb 50 %-ot, és nem 3.2007 - ben született róla döntés a tisztességesebb építőipari vállalkozások érdekében, hogy ne lehessen a közbeszerzési pályázatokon aláígérgetni. De a hangsúly a közbeszerzésen van, nem a teljes piacon. Ha úgy tetszik, itt lehet párhuzamot vonni a fix tarifával, aminek köszönhetően vége lett az aránytalan kedvezményeknek. Az, hogy az építőipari díjszabás felülről nyitott, a szolgáltatás jellegéből fakadóan - a taxival ellentétben - talán érthető. És akkor nagyjából el is is érkeztünk a szovjet fővárosban osztogatott mercédeszekig.





donkihóte 2020.06.14. 19:18:27 / Módosítva / # 351564
avatar
Komolyan magyarázni kell, vagy én értek félre valamit? Közlönyben megjelent, rendelet által szabályozott minimális díjszabásról beszélünk, ami felfelé bizony szabadáras. Ami az utóbbi három év alatt 45%-kal nőtt. És nem hallom a hisztit. Neked mennyit nőtt az elmúlt három évben? Mármint a tarifád? Az elmúlt húszonvalahány évben nőtt 50%-ot, és folyamatosan csak a hiszti kísérte. Az utolsó, 20 forintos emelésnél az egyik patkány újságíró odáig merészkedett, hogy le aljas szemét gazemberezte úgy egységesen az összes taxist. És most sem az emelés a téma, hanem a csökkentés. De isten ments, hogy hőbörögjek, csak megjegyeztem.
tomajer 2020.06.14. 18:51:38 / # 351563
Mit lehet?
Szabadáras.
Ajánlott árakról beszélünk.
Mint ahogy nekünk is ott volt a 240.-/km már húsz évvel ezelőtt ...  sőt, a 336.- is!
Náluk is pont annyira lesz kihasználva, amennyire a megrendelők vevők.
Ha lesz ócsóbb, akkor annyi.....
donkihóte 2020.06.14. 10:09:38 / # 351562
avatar

zulu 2020.06.13. 22:15:30 / # 351561
avatar
Én már futottam egy kört a biztositómmal,negativ választ kaptam.Nem áll modjukban törvényileg méltányossági alapon csökkenteni a dijat.
zulu 2020.06.13. 22:12:33 / # 351560
avatar

Nem tudom,én mondjuk örülnék a hétvégi a -kombi az-éjszakai felárnak.A minimum tarifának ami tartalmaz bizonyos km-t.Stb.Sajnos a legutobbi BKIK kérdőiven sem volt erre utaló kérdés.Meg hasonló finomságok.

alelölülő 2020.06.13. 00:37:56 / # 351559
Metál azt se tudja, mikor született a fixtarifa? 10 évről beszél, ami valójában hét.
Nem csodálkoznék, ha Világgazdaság BKIK-t keverte volna BKK-val és valójában előbbi hajt a fix eltörlésére.

tomajer 2020.06.12. 21:27:33 / # 351558

Nagyon lassan tér vissza a taxisok forgalma

A Budapesti Közlekedési Központ nem kért a taxisoktól javaslatokat a tarifák megváltoztatására - cáfolta az InfoRádióban a sajtóhíreket az Országos Taxis Szövetség elnöke, Metál Zoltán. Országosan egyébként 80-90 százalékkal esett vissza a taxisok fuvarszáma a koronavírus miatt, jelenleg is csak félgőzzel üzemelnek. Sok sofőr másütt keresett megélhetést.

szálka 2020.06.12. 16:39:17 / # 351556
avatar
Látom még most sem érted igazán, sokszor nem a felvetéseiddel van a probléma, hanem azzal, hogy a legtöbbnek ugyanaz a végkicsengése, hogy "valaki csináljon már valamit", vagy "valaki szólhatna"  stb.
Erre írtam legutóbb, hogy szervezz magad köré egy csapatot. Amíg semmit nem teszel, addig ez nem más, mint hőbörgés. Vagy, ha kényes vagy az etimológiára, akkor : méltatlankodsz, zsémbeskedsz, lázongsz, dúlsz-fúlsz, dohogsz, háborogsz.
donkihóte 2020.06.12. 15:37:18 / Módosítva / # 351555
avatar

Úgy látszik, a 6x6-nál is feltűnt, amiért régóta "hőbörgök", a taxisok java része mégis tesz rá. És az is, amit a járvány elején felvetettem. Még a végén egy egyszemélyes taxis cég többet fog tenni értünk, mint egy "országos" szövetség.

"javasolják, hogy a kijárási korlátozás idején igénybe nem vett – a taxiállomások használatáért már korábban befizetett – éves droszthasználati hozzájárulás díját kompenzálják.

A 6x6taxinál úgy látják, a taxiállomások folyamatos megszüntetésével összhangban szükséges lenne megvizsgálni az állomáshasználati díjak csökkentését. A biztosítótársaságok extrém magas díjainak felülvizsgálatát is kezdeményezni kell. Sőt, szerintük a járványhelyzetre tekintettel "

De persze geri semmit nem fog kompenzálni, a kötelezőre pedig a KGFB törvény módosítása lenne megoldás, mert ezek a kapzsi biztosítók maguktól nem fognak meghátrálni.

alelölülő 2020.06.10. 10:33:47 / # 351554
Volt bkik is. Szerintem jobb lenne, ha fuvarszervezők egyletében rágnák a gittet, herélnék a bütyköt, hegyeznék a zabot tovább, és még véletlenül se próbálnának taxiügyben intézni bármit is. Pedig (sajnos) taxisok hozzájárulásából működnek taxisok ellen.
tomajer 2020.06.10. 06:16:00 / # 351553
Bkk
zulu 2020.06.09. 22:28:04 / # 351552
avatar

Sziasztok!Ez most BKK vagy BKIK kérdőív?Mert én a BKIK kérdőívet tőltöttem ki minap a cég kérésére.

Oldalszám: 17