Hozzászólások száma: 125
Ugrás a hírhez Oldalszám: 7
Témakörök > Hírek fórumai > Green /Grimm?/ Taxi sajtótájékoztató taxis szemmel. Avagy mikor járunk végre villanyautóval? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
alelölülő 2011.02.24. 14:29:52 / # 34617
"Mint például amikor a mozgás ※, akkor nem veszi fel a telefont" :-))
alelölülő 2011.02.24. 14:28:07 / # 34616
attus 2011.02.24. 13:04:08 / # 34615
avatar
attus 2011.02.24. 13:00:17 / # 34614
avatar
Méééé nem?:D Valószínűleg így van. Az is lehet, hogy olyanok hozzák a szabályokat akik értenek is hozzá!
tomajer 2011.02.24. 12:53:05 / # 34613
Nem nagyon tudok Japán lapokat böngészni... de sejtéseim szerint igen szabályozott piac van...és nem gondolják, hogy az a verseny korlátozása lenne. Biztos vagyok benne, hogy sok egyéb között, /pl. a taxis hajviselete/ rögzítve van a létszám, és a tarifa.
attus 2011.02.24. 12:17:16 / # 34612
avatar
Hmmm, engem ez fogott meg: "32 magántaxiscég összefogásával..." Itt nem, hogy 32 céget, hanem 32 taxist sem találunk aki összefogna bármiben!:-( A másik érdekes, hogy ott megfér egymás mellett 32 cég, nem akar 2-3 mindig az egyetlen, a piacvezető lenni...ez is elgondolkodtató, nem?
MCCCXCII 2011.02.24. 11:44:41 / # 34611
a járművek összes szén-dioxid-kibocsátásának 20 százalékát adják, hiszen szinte állandóan üzemben vannak.” Akkor nem értem miért kell nekem üldögélnem órákat egy „ide megyek csak” fuvarért? Ja, és mi van a feltöltéshez szükséges energia előállításánál keletkező szén-dioxiddal. Vagy az nem számít.:))))
tomajer 2011.02.24. 07:35:32 / # 34610

tomajer 2011.01.28. 16:47:58 / # 34512
[b]No emisszió misszió.... Taxik és tenderek Európa- és Amerika-szerte a taxitenderek reneszánszát éljük. De micsoda különbségek vannak taxitender és taxitender között! [/b] Milánónak és Londonnak például a Volkswagen az idei év végén bemutatkozó miniautó-családjának elektromos változatait ajánlja, arculatában a két metropolis hangulatához és hagyományaihoz illő tetszetős és praktikus autókat. Az Egyesült Államokban több komoly autógyártó is ringbe szállt a villanytaxi-koncessziókért, és ebből a harcból nagyon jópofa prototípusok születtek: a Ford Tranzit Connect Electric nagyszerűségére már korábban többször felhívtam a figyelmet, és - érintőleg - már a Nissan NV 200-ról is írtam, amelyből egy egész különleges yellow cab-parafrázist készítettek a japánok. (Közben a Nissan NV 200 megérkezett Magyarországra is, áprilistól ráadásul már nem csak teher, de hétszemélyessé alakítható személyszállító változata is elérhető lesz, igaz - egyelőre - csak dízel és benzines változatban; viszont azok legalább takarékosak.) De a taxitenderek közötti különbség lényege sajnos nem Európa és Amerika, hanem - szégyenszemre - Magyarország és a modern világ többi része között húzódik. A cél ugyanis mindenhol (máshol) az egységes arculat, a károsanyag-kibocsátás csökkentése, a kényelem fokozása. Merthogy vagy arról van szó, - mint például Milánó, London esetében -, hogy egy patináns európai autógyártó megtiszteli a városokat (a városok meg őket) egy kifejezetten számukra készített taxi prototípussal. Vagy, mint az USA-ban, a versenyhelyzet hoz létre nagyszerű ötleteket, amelynek hasznát végül a taxival közlekedő utasok fölözhetik le. Mi történik ezzel szemben Magyarországon? Évek óta még abban sem sikerül dűlőre jutni, hogy pontosan milyen kritériumoknak feleljen meg a jövő pesti taxija. Egyáltalán: milyen színű legyen, milyen motor(ok) hajtsák, kik vezethessék? (Pedig az egységes taxidizájnnak nemcsak a szocializmusban, de a már a két világháború között is szép hagyományai voltak Budapesten.) Környezetvédelem? Na, abban aztán igazán szégyenteljes a különbség köztünk és a művelt világ sajnos szinte bármelyik más szeglete között. Budapesten annyi történt, hogy a mostanában már egy menetre szinte bárki által elvihető kurvaként működő Levegő Munkacsoportnak és a Porsche Hungária nevű párt- és állami luxusautó-beszállító cégnek, itt a west balkánon, valamifajta second hand keresztapaként működő vezetői összeálltak, és kedvenc újságíróik előtt bejelentették: megalakult a budapesti zöld taxitársaság. Amely mostantól nagyon zöld lesz, például azért mert Euro5-ös motorral szerelt autókra cserélik a régi, sokkal környezetszennyezőbbeket - amelyeket nemrégiben szintén éppen ők adtak el. Szóval tiszta szégyen ez a korrupt, putri-posztszocializmus, amelynek még bája sincs, csak szarszaga. Gandhi szerint egy társadalom fontos fokmérője, hogyan bánik az állatokkal. Tökéletesen egyetértek, hozzátéve: sajnos az is legalább ennyire jellemző egy társadalom - vagy egy város - állapotára, hogyan és honnan szereznek be új taxikat. 18 komment

tomajer 2010.12.15. 10:46:47 / # 34609
[b]Londoni taxit mutatott be a Volkswagen A Taxi Milano után a Volkswagen ezúttal a London számára mutatta be az Up! kisautó taxis változatát. A hajtásról itt is egy 115 lóerős elektromotor gondoskodik, amelyet 45 kWh-s, lítium ionos akkumulátor táplál. Elektromos hajtásához képest kifejezetten bíztató a 300 km-es hatótávolság is. [/b]

tomajer 2010.12.11. 23:55:13 / # 34608
Karácsonyi Hiéna: Gyanúzöld Nekem pólót nem attak vazze!:-( Lehet, nem vót a méretemben?:-)

tomajer 2010.12.11. 12:44:16 / # 34607
[b]Ford Transit Connect elektromos taxik Leszállításra kerültek az első elektromos Ford Transit Connect-ek, amelyek az Egyesült Királyságban a kormány Ultra-Alacsony Szénkibocsátású Járműbemutató Flottájának tagjaként állnak szolgálatba. A teljes mértékben elektromos hajtású, nulla emissziójú Transit Connect Electric egy feltöltéssel mintegy 130 kilométert képes megtenni, így ideális az olyan flottaüzemeltetők számára, akik kiszámítható távolságokra vállalnak fuvarokat, s a központban elvégezhetik a napi töltést.[/b]

nemtudom 2010.12.07. 10:57:06 / # 34606
avatar
Ez 1992-ben volt. Nem igazán tekinthető mai darabnak.
tomajer 2010.12.06. 17:15:41 / # 34605

tomajer 2010.12.06. 17:10:31 / # 34604
[b]A zöldek és a taxizás: mire érett meg a helyzet? Új szereplő lépett a taxis piacra. Az okokat a szaktársak is csak találgatják. A zöld civilek viszont lelkesen támogatják a céget - bár igazgatójuk csak a bemutatkozó sajtótájékoztatón ismerte meg a cégvezetést. [/b] .... .... .... A civileket igen sok támadás érte azóta, mióta a Zóna taxi-közeliként aposztrofált, újonnan alakult, január 1-gyel induló Green Taxit beharangozó sajtótájékoztatón megjelentek, de „példamutató kezdeményezésnek” nevezve azt, kiálltak a Green Taxi céljai mellett. Nincs köztünk együttműködési megállapodás, de nem minden előzmény nélküli a történet – magyarázza Horváth Zsolt. A Zóna Service Zrt. még a nyáron kereste meg őket azzal az indokkal, hogy nekik is fontos a környezetvédelem, így szívesen támogatnák a LMcs-t. A cég megrendelt tőlük egy hatástanulmányt, amely a taxik károsanyag-kibocsátásval, ezek egészségügyi következményeivel foglalkozik. Többek között azt is megállapították, hogy bruttó 500 ezer forintos jövedelem alatt Budapesten - racionálisan - nem éri meg autót vásárolni és tartani. „Régóta foglalkozunk ezekkel a témákkal, így szívesen működtünk közre egy olyan feladatban, ami lendíthet az ügyön. A féléves munkára létrejött, december 31-ig tartó együttműködés keretében havi nettó 300 ezer forintot kaptunk, ami mélyen a piaci ár alatt van, tekintettel arra, hogy számos szakértővel dolgoztunk”- magyarázza Horváth Zsolt, hozzátéve: a tervek szerint az anyag nemsokára nyilvános lesz.

Kérdések 2010.12.04. 23:32:46 / # 34603
avatar
http://www.energiacentrum.com/news/az_elso_elektromos_auto_ami_nagy_elismerest_nyert.html Lehet hogy azért ez jobb elektronyos ótó mint a színes által preferált?

duracell 2010.12.02. 21:28:57 / # 34602
avatar
Már itt is rontod a levegőt szartalicska ! Valami újat frappánsat nyomjál amit idáig nem írtál, ha nem megy írd be a google-ba talán sikerül másolni valami értelmeset is. Töltsd fel magadat 230V -tal mert lemerültél.
tomajer 2010.12.02. 15:02:34 / # 34601

tomajer 2010.12.02. 07:12:21 / # 34600
[b]ZöldBlog [font size=4][url=http://zoldblog.hu/koezlekedes/101-nem-minden-zoeld-ami-green] Nem minden zöld, ami Green [/url][/font][/b] Vajon átüt majd a Zóna-fekete a zöld fényezésen? A környezetvédelem divat, mi több, hívószó lett. De ennél is tovább megyek: ma már sumákolásra is alkalmas. Szabad eszmefuttatás egy sajtóközlemény és annak tovább gondolása kapcsán. Zöld taxiszolgálat indul Budapesten, egyelőre csekély károsanyag-kibocsátású dízelekkel, de a tervek szerint előbb-utóbb teljesen emisziómentes flottával - ez állt abban a meghívóban, amelyet a mai prezentáció előtt egy nappal, de annak másnapjára keltezve küldött ki a Green City Zrt. Nem a dátumok megcsúszása volt a közlemény egyetlen formai hiányossága - hogy csak egyet említsek, freemail-es címről érkezett... -, de aki a környezetnek barátja, ne legyen finnyás, nyilván egy lelkes csapat készül megvalósítani emisszióktól mentes álmát. Szóval esélyt kapott a szöveg, és elolvastam. Egyrészt kiderült belőle, hogy Budapest levegője szennyezett. Másrészt az, hogy a Volkswagen csoport rengeteg öko-modellt kínál, többet mint bármelyik más márka az univerzumban. Harmadrészt az is kiderült, hogy előbbire csak az utóbbi lehet gyógyír, ezért aztán a Green taxi szolgálat - addig is, amíg elektromos autókkal legnagyobb sajnálatára nem közlekedhet - Skoda Green Line és VW BlueMotion modellekkel fuvarozza majd az utasokat. Maradtak persze nyitott kérdések. Például, hogy ki is, mi is ez a Green City Zrt? A választ a közlemény másnapján - azaz ma - a cég is megadta, de türelmetlenségemben már tegnap utánajártam, és lám: a Green City Zrt többségi tulajdonosa egy betéti társaság, amelynek a székhelye egész véletlenül megegyezik a Zóna-Service Taxi Zrt. bejegyzett székhelyével... Miért baj ez? Nem baj. Attól, hogy valakinek rossz a híre, még tehet le értelmes dolgokat az asztalra, és attól, hogy lobbiérdekek és személyes kapcsolatok mozgatják az üzletmenetet, az mellékesen még hajthat hasznot a társadalom számára. Jelen helyzetben azonban nem erről van szó: a repülőtéri taxi-privilégumát elvesztő Zóna életképtelenné vált, így flottájának Euro5-ös példányait áthelyezik egy másik vállalkozásba - azért azokat, mert most a zöldre harap a média. Persze ha komolyan gondolnák az európai uniós irányelvekhez igazodó küldetést, akár hibrideket is vásárolhatnának, az elektromos autó vásárlását pedig nem kellene feltétlenül a (ki nem találnád) Volkswagen csoport villanyautóinak bevezetéséhez kapcsolni - úgysem fogja senki számon kérni rajtuk, akkor meg miért ne lehetnének egy kicsit nagyvonalúak? Szóval az a baj a Green Taxival, hogy nem zöld. Csupán zöldre festi magát, és ezzel lejárat egy amúgy igen fontos, és világszerte egyre népszerűbb (noha reálisan nézve Magyarországon ma még életképtelen) kezdeményezést. Bárcsak tévednék, de attól tartok, hogy ha valaha lesz is hazánkban valódi öko-taxizás, az nem a Green Taxiból fog kinőni...

Svéd 2010.12.02. 01:22:22 / # 34599
avatar
ÁÁÁÁÁÁÁ, itt a kis hableány... :) Mosol, takarítasz, este meg szórakoztatsz :)
Oldalszám: 7