Hozzászólások száma: 6418
Ugrás a hírhez Oldalszám: 321
Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
hiénakutya 2011.03.05. 17:00:04 / # 321773
1.) Politikai segítség alatt azt értem, hogy a változtatások a taxisok szempontjai, javaslatai és érvei alapján menjenek végbe, ne pedig a fuvarszervezők agymenéseinek figyelembe vételével. 2.) Igen. Ezért kell olyat elé tenni, ami hiteles, és olyanoknak kell megszólítaniuk Öt, akik hitelesek. Szarrá amortizálódott emberekkel mutyizó, azokkal lepaktáló, azokkal egy listán szereplő érdekvédő eleve hiteletelen. 3.) De, ugyanazt szeretné. Mit akar a politika? Szedjük össze! - Kiszámítható, biztonságos, megbízható, európai színvonalú szolgáltatást. Kell ez a taxisnak? Persze, hogy kell! Mert ez csak úgy tud működni, ha végre szabályozottá válik a piac. Ahol a kereslet és a kínálat kiegyenlítődnek, ahol a taxis jól jövedelmező tarifával dolgozhat, tehát nem motivált semmiféle disznóságban, ott előbb-utóbb helyreáll az élet rendje. Van erre egy példamese. (De egyébként megtörtént.) Hol volt-hol nem volt, volt nekem egy cimborám, történetesen falkatárs. A történet szempontjából annyit érdemes róla tudni, hogy értelmiségi családból származott, így szülei különös gondot fordítottak taníttatására, minek következtében kifogástalanul beszélt németül. Nem csak nyelvtanilag helyesen, de a kiejtése is határozottan kiváló volt. Na, történt egyszer, még a nyolcvanas években, hogy a kolléga az akkori NSZK-ban kalandozott, majd egy gyönge pillanatban, egy pesti taxisra jellemző mutatványt adott elő frekventált, Lada tipusú személygépkocsijával. A jelenetnek tanuja volt a rend helyi őre, aki azonmód nyomába is eredt, majd megkülönböztető jelzését használva megállásra bírta emberünket. Gratulált Neki a produkcióhoz, és tájékoztatta, hogy náluk az a szokás, hogy aki ilyen ügyes, az jutalmul hozzájárulhat a tartomány költségvetéséhez egy szolídabb összeggel. Ezt mindjárt meg is jelölte; az összeg néhány havi magyar átlagfizetésnek felelt meg. A falkatárs kissé lesápadt, de nem jött zavarba és előszedte legjob német nyelvtudását. Elmondta a rendőrnek, hogy kicsoda-micsoda, nagyon szereti a németeket, állandó utasai vannak közöttük, egyébként is szövetségesek voltunk mindkét világháborúban, és most meg azért jött, hogy német autót vásároljon magának, mert csak a német autó az autó. De hát ennyi pénz a Földön sincsen, ezért lehet venni egy ilyen Ladát Magyarországon, és hát nem-e lehetne-e... Mert ugye ez nálunk működni szokott. Nem kell papír róla, és meg is tette a saját, különleges ajánlatát. A rendőrt lenyűgözte, hogy az eke magyar taxis milyen jól beszéli az Ő imádott anyanyelvét, ezért nem lőtte azonnal agyon. Mosolyogva a következőket mondta: -Figyeljen, uram! Ezt meg sem hallottam. Lehet, hogy ez önöknél így működik, de nálunk ez bűncselekmény, ezért börtön jár! Ne akarja magát nagyobb bajba keverni, mint amekkorában van! Egyébként van magának fogalma arról, hogy nekem mennyit kellett tanulnom ahhoz, hogy ez az egyenruha lehessen rajtam? Tudja maga, hogy én mennyit keresek havonta? Gondtalan életet, biztos egzisztenciát adhatok a családomnak, korán elmehetek nyugdíjba, és akkor is szép pénzt kapok majd. Nyugodt, kiszámítható életút áll előttem. Komolyan gondolja, hogy mindezt 20 márkáért, vagy ötvenért, vagy akármennyiért kockára fogom tenni??? Nem gondolom, hogy a magyar taxisok többsége másként lenne bekötve, mint egy német rendőr. Ha a munkája biztos megélhetést, stabil egzisztenciát nyújt számára és kiszámítható jövőt garantál, akkor meg fogja becsülni és nem fogja kockára tenni alkalmankénti pár száz, vagy pár ezer forint reményében. Ez ilyen qrva egyszerű. Európai színvonal is akkor lesz, ha a taxis jól keres. Akkor fog tudni venni fiatal, korszerű, környezetkímélő, nagy belterű autót, és akkor fogja tudni 6-8 évente lecserélni, ha lesz miből. Mit szeretne még a politika? -Pénzt. Adót, járulékot. Kell ez a taxisnak? Hogy a viharba ne kellene?! Jelenleg hitelképes taxis jóformán nincs is, mert eltüntetjük a jövedelmünket. Vigyél valahova egy jövedelemigazolást, ki fognak röhögni. Nyugdíjad lószar se lesz, mert minimálbér után fizetsz járulékot, ha fizeted egyáltalán. Hetven évesen még az utcán fogod kergetni a bulizó fiatalokat egy ezer forintos fuvar reményében, hogy ki tudd fizetni a villanyszámládat, mert a nyugdíjad kevés lesz hozzá. A részmunkaidőre bejelentett droidokról meg kár is beszélni. Nekik soha nem lesz meg a szolgálati idejük. Szeretnénk mi adót, meg járulékot fizetni, csak nem biztos, hogy tudunk róla. Ui: Tele vagyunk öregekkel, mint az egész társadalom. 3500-4000 főig létszámstopot kell bevezetni. Előbb elérjük, mint gondolnád. Kizárólag csak a létszám miatt senkit sem kell elküldeni.
dorong 2011.03.05. 15:59:29 / # 321772
avatar
1.) Miként gondolod (vagyis inkább honnan) azt a politikai segítséget?Igazad van, pozíciója az érdekképviseletnek (bármelyiknek a szakmában) szinte nulla.Ezért írtam az x.y. dolgot, s nem gondolom hogy az éveken belül megváltozna. 2.A taxis valóban meggyőzhető.De szemlélet váltás itt kell inkább de nagyon.A taxis már nem hisz.Nem tart össze (csak nagyon szűk körben).A legtöbben a "csak engem hagyjatok nyugodtan dolgozni" elvet vallja.Legyint minden kezdeményezésre lassan. 3.Nem hiszem hogy a politika ugyanazt szeretné mint a taxisok, vagy nem értem mire gondolsz.A politika szemében a taxis egyenlőre csak tövis, semmi érdeke nem fűződik a szakmához. Ui:A létszám kérdéshez meg annyit, szerintem pont ennyivel van több taxis Bp-en mint kéne, nem gondolnám hogy az normális hogy egy két milliós városban annyi taxi van mint egy tízmilliós N.Y.-ban.Nyilván a leépítés - vagy szebb szóval a taxis engedélyek szabályozása - nem egy szimpatikus kérdés az érdekképviseletnek, de feladata kell hogy legyen.
hiénakutya 2011.03.05. 15:50:40 / # 321769
Na jó. Akkor most nagyon konkrét leszek. Ha van hitelességem -és én azt gondolom, hogy van- azt nem fogom föláldozni egy olyan ember oltárán, akinek -előttem legalább is- már nincs sajátja. Engem tökéletesen kielégít, hogy itt csaholhatok, meg időnként teleüvöltözöm Veled a Keletit. Javaslatokat, észrevételeket itt is tudok tenni. Közkinccsé teszem; azt és annyit használtok belőle, amit és amennyit akartok. Ingyé' van. És ebből nagy bajom nem lehet.
hiénakutya 2011.03.05. 15:34:31 / # 321768
A postafiókodba is beugattam egyet.
Apuka 2011.03.05. 15:34:26 / # 321767
ez, így ebben a formában nem igaz! kérdés, hány taxissal a hátunk mögött tudunk felállni. azért azt be kell látni, hogy nagyon nem mindegy, hogy 50 vagy épp 5.000 az a szám! Az utóbbi esetben nem tudna elég nagy lenni az a nokiás doboz. persze, itt nem is a konkrét számokon van a hangsúly. Annyi az egésznek a lényege, ha van tagság, van súlya a szavunknak. ha nincs tagság akkor pápá.. gyerekek! Tudjátok, nem azzal van a baj, hogy ki mennyire hisz ebben vagy sem. A baj ott van, hogy mindenki érzi a bőrén, a zsebén és mindenki változást akar(na). Na, de hogyan? A sült galambra várva! Ebből meg sem változás (legalábbis a mi igényeinknek megfelelő) sem összefogás nem lesz! Azért gondoljuk végig ezt az egészet egy másik oldalról! itt van jó pár ezer taxis akik elégedetlenek (mindenki másért) és szeretnék ezt megváltoztatni! de nem tudják hogyan. vagy tudják (ugye, kutya?) de nem akarnak másoknak, más helyett.. Végül is most van egy szervezet ami nem egyesület, nem szövetség hanem egy törvényes jogosítványokkal rendelkező szervezet amit már nem lehet csak úgy lesöpörni az asztalról, m ég akkor sem, ha csak 50 aktív tagja van! Itt lenne annyi dolga a taxisoknak, hogy felállnak a szervezet mögé! vagyis csatlakoznak. nem kell rohangálnia beadványokkal stb, mert ezt megteszik helyette azok akik ezt felvállalták, vagyis mi. Addig ameddig TI dolgozhattok, püfölhetitek a gombot, addig mi eljárunk ezekben az ügyekben. De mint írtam, 2 lehetőség van. belépsz és aktív támogatója, részese leszel ennek, vagy kényelmesen a partvonalról megvárod a "sült galambot" beleszólási lehetőség nélkül a dolgokba! ( a hallo-n lehet továbbra is..)
hiénakutya 2011.03.05. 15:32:11 / # 321766
Itt is szemléletváltásra van szükség. 1.) Nincs dolgunk a cégtulajokkal. Sem küzdeni, sem tárgyalni nem kell velük. Nincs miről. A probléma gyökere pont az, hogy a kezükben összpontosul az egész szakma. A megrendelők, az érdekvédelem, az irányítás, mind-mind az övék. Politikai segítség nélkül tehetetlenek vagyunk velük szemben. Nincs tárgyalási pozíciónk. 2.) A taxis meggyőzhető. Ehhez birka türelem, rengeteg idő- és energia kell, valamint egy olyan program, amivel azonosulni tud, amin azt látja, hogy jól fog kijönni belőle. 3.) A politikával nem kell hadakozni. Előbb írtam le. A politika ugyanazt szeretné, amit a taxisok. El kell nekik magyarázni, hogy hogyan valósítható meg mindaz, amit ők is szeretnének és mi is szeretnénk. Azt is el kell mondani, hogy miért úgy, és miért csak úgy. Így is-úgy is Ők fognak dönteni valamilyen szempontok mentén, amire nem tudsz befolyással lenni. Ha a fejed tetejére állsz, akkor sem. És szó sincs 3-4 ezer ember azonnali leépítéséről. Ilyet egy szakmai érdekképviselet nyilvánvalóan nem kezdeményezhet, és nem is támogathat. Ezt nem is tudom, honnan szedted.
dorong 2011.03.05. 15:16:56 / # 321765
avatar
Ez is egy szempont...de mondom, még ha évek alatt is, nem hogy mondjuk pld. 2 év alatt ( főleg úgy hogy ha jól tudom 2-3 (!!!!!!!!) ember ellenőrzi a taxisokat), hol adsz munkát a rostán kiszűrt 3-4 ezer embernek?
Apuka 2011.03.05. 15:14:44 / # 321764
Nem szidtál, az igaz! és beszélj csak továbbra is, hiszen mindenki szereti az "ugatásaidat"! Csak az a fránya partvonal effektus! De azt hiszem ezt nem itt fogjuk kitárgyalni! (még akkor sem, ha én hoztam szóba)
Rocktaxi 2011.03.05. 15:10:37 / # 321763
A taxitársaságok vezetőinek befolyó évi 3 milliárd forintból hány "nokiás" dobozt lehet megtölteni? A "töltött dobozok" kicsit meggátolják a rendteremtő folyamatok szabad áramlását. Van az a pénz...

dorong 2011.03.05. 15:06:13 / # 321762
avatar
Hát bántottam én? :))
dorong 2011.03.05. 15:04:08 / # 321761
avatar
Mielött reagálnék; két dolgot kellene tisztázni az érdekképviseletről; 1.) Az érdekképviseletnek - akármennyire is nem szeretnéd - meg kell küzdenie a taxitársaságok érdekeivel, ha szeretné, hanem.Nem lesz olyan, hogy odamennek x.y. társasághoz, és azt mondják, mostantól komám ez meg ez lesz, és a cégvezetők erre rábólintanak. 2.) Ugyanezen problémával kell szembesülniük a taxisok felé, mert nyilván a hétezer taxisnak (hasraütés számmal) alsó hangon is ötezer féle elképzelése lesz a saját érdekeiről. 3.) A politikával évek óta hadakozik mindenki a szakmában, nagyjából a színtiszta igazság, hogy a választások elött kicsit érdekli őket ez a szakma, aztán újabb négyévig a szőnyeg alá van söpörve a téma.(Ha jobban bele gondolsz, nem érdekük a rendrakás - lásd pld létszám kérdés - hiszen hová helyeznék el azt a kb 3-4 ezer embert aki ma taxis szakmában van, de "felesleges" a piacon.Jó példa, hogy egy 3-4 ezer embert foglalkoztató gyár azonnali bezárását sem válalná fel egy kormány sem) Na most ennek szellemében probáld kivitelezni a "Ha én taxis érdekvédő vagyok (nem vagyok), akkor engem qrvára nem érdekel a taxitársaságok vezetőinek reagálása. Az én feladatom az, hogy megmondjam a politikának, mit kell tennie " :)
tomajer 2011.03.05. 15:00:05 / # 321760
Ugass csak!
tomajer 2011.03.05. 14:59:38 / # 321759
Azéé én csak megvédtem vóna a kutyát ettől a dorongtól a helyedben! :-) Kutya úr, alapítótagja volt a TE-nek... és pont elég tapasztalatot gyűjtött a velünk való viták alatt arról, hogy kell e neki ilyen helyen szerepelnie!!! Tehát dorong nyugi, ha lépni kell, (és van miért.... hmmm most van miért te is tudod) nem ő lesz az aki nincs ott!
hiénakutya 2011.03.05. 14:58:19 / # 321750
Kit szidtam, Zsolti? Észrevételeztem néhány dolgot. De, ha ez zavaró... Meg sem szólalok. :-)
Apuka 2011.03.05. 14:54:36 / # 321749
Alakul ez, barátom, rendesen! Csak az a nyamvadt partvonalról figyelek, szurkolok és szidom a bírót hozzáállással van egy kis bajom. De ezt kifejtettem már neked.

hiénakutya 2011.03.05. 14:48:34 / # 321758
A másodikkal kezdeném, ha nem bánod. Ha én taxis érdekvédő vagyok (nem vagyok), akkor engem qrvára nem érdekel a taxitársaságok vezetőinek reagálása. Az én feladatom az, hogy megmondjam a politikának, mit kell tennie ahhoz, hogy: - a szolgáltatás megbízható, kiszámítható, biztonságos legyen; - évekig ne kelljen velünk foglalkozniuk; - megfelelő mennyiségű közteher folyjon be erről a területről. Az utazóközönség reagálása pedig nagy mértékben függ a kommunikációtól, valamint a tarifa szerkezetétől. Nyílt, őszinte kommunikációval elérhető, hogy a taxis ne legyen közellenség a díjemelés miatt. Egy átgondolt, máshol már jól bevált tarifaszerkezettel pedig mérsékelhető a fuvarszám csökkenés. Ami egyébként eleve nem dráma. Hiszen összességében arról beszélünk, hogy nem kell ide 6000 taxi. A télikabát- esernyő- és BKV-pótló funkcióról pedig a legtöbb taxis boldogan fog lemondani.
dorong 2011.03.05. 14:29:49 / # 321757
avatar
Jöhet, jöhet még...lesz ebből jó kis eszmecsere :) Az ötlet jó, mondhatni remek ( de tényleg ) Az első probléma a kivételezés.Itt még nem is a mélyen tisztelt szervekre gondolok hanem; 1.) az utazó közönség reagálására az árakra 2.) az olcsó "budget" taxi társaságok vezetőinek reagálására, akik - bármennyire is nem tetszik nekik - de nem az utazó közönségért hozták létre cégeiket (Lásd Mini,Max de még a Taxi4-et is ide sorolnám, ők indították el ezt a hullámot, már arra a cégre sem volt szükség anno a piacon) Elég, vagy írjak még? :)
hiénakutya 2011.03.05. 14:21:24 / # 321756
Tessék: A mindenkori taxi-tarifa meghatározásának módja: 1 km viteldíja = 1 Liter gázolaj, tárgyévet megelőző esztendőre érvényes átlagára. Ezt januárban már tudni lehet. Február 28-ig a Főváros lehozza közlönyben. Március 31-ig mindenki ellátogat az óraszervízbe, ahol átállíttatja az óráját. Onnantól 1 évig ez a tarifa. -Nincs számolgatás. -Nincs alkudozás. -Nincs kiszolgáltatottság. -Az emelés automatikusan, minden évfordulón megtörténik. -Nem tartalmaz számonkérhető jövedelemadatokat. Továbbá: -Az évenkénti óraállítási tötelezettség összekapcsolható az órák ellenőrzésével (a mérés manipulálására alkalmas berendezések szűrése). -Az óraszervíz igazolást bocsát ki, hogy csak- és kizárólag a hatósági ár lett beprogramozva az órába, valamint igazolja, hogy az óra "szűz". A drosztkezelő csak ezen igazolás megléte esetén adja ki a következő évre szóló drosztengedélyt és Metál Zoltán álmai netovábbját, az egységesített tarifatáblát. Elég, vagy írjak még?
dorong 2011.03.05. 14:00:32 / # 321755
avatar
Én nem azt mondtam hogy lépjél be... Egyébként meg az a véleményem, ahhoz hogy teljes képet kapjon egy szervezet, egy adott szakma problémáiról, minden szempontot figyelembe kell venni...még a tiédet is.Ha az tartalmaz javaslatot is. Legalább egyet :)
hiénakutya 2011.03.05. 13:55:10 / # 321754
Na, és akkor képzeld el, hogy ezzel a szinttel belépek... Miért akarsz nekik rosszat? :-)))
Oldalszám: 321