Hozzászólások száma: 4294
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
alelölülő 2015.04.07. 12:45:54 / # 338757
A számok elvesztették az értelmüket
- avagy hogyan érhet uber 40 milliárd dollárt.



alelölülő 2015.04.07. 12:43:17 / Módosítva / # 338756

Könnyű úgy olcsóbban szolgáltatni, ha semmiféle adó- járulékfizetési és számlaadási kötelezettség nem vonatkozik rá.

Állam dolga pont az lenne, hogy védje adófizetőit.

Maffiaállamról köztudott, hogy némi baksisért maga ajánl adóelkerülést multiknak.

Hát, így jártunk, ilyen országba születtünk.

A csóringert megb***ák, ha elad egy zacskó szotyolát nyugta nélkül, ezeknek MINDEN fuvarjuk mehet így.

tomajer 2015.04.07. 06:42:55 / # 338754

tomajer 2015.04.04. 20:01:46 / Módosítva / # 338735

Így szorítja sarokba a magyar sofőröket az Uber

2015.04.04.

Az Uberről azt terjesztik, hogy telekocsis jellegű, költséget megosztó közösségi autózási forma. Eljutott hozzánk egy partneri szerződés, amelyet az Uber köt az autósokkal. Ebben másképp fogalmaznak.
Vin 2015.04.04. 14:37:14 / # 338733
avatar

tomajer 2015.04.02. 10:25:24 / # 338723

Már fuvardíjakat is be kell jelentenie az Ubernek
New York.

Még több adat szolgáltatására kötelezhetik az Ubert New Yorkban. Szerintük ez indokolatlanul nagy terhet jelent és az utasok személyiségi jogait is sérti.

New Yorkban a taxisoknak és a személyeket szállító vállalatoknak eddig is kötelező volt lejelenteni az utazás kezdő- és végpontját, valamint az autó és a sofőr regisztrációs számát a Taxi és Limuzin Tanácsnak (TLC). Ezeket a számokat a tanács osztja ki. De ez nem elég nekik. Könnyen lehet, hogy bővülni fog a bejelenteni való adatok köre. Ydanis Rodriguez, a TLC elnöke ugyanis benyújtott egy javaslatcsomagot, amely a fuvardíjak bejelentését is elvárná. A nem bejelentett fuvarokat pedig 1000 dollárra büntetnék az eddigi 200 helyett.

hirdetés

Személyiségi jogok sérülnek

Josh Mohrer, a vállalat New York-i részlegének igazgatója szerint bizalmas információk közlésére kényszerítik őket, és mind a sofőrök, mind az utasok személyiségi jogait megsértik. "Ráadásul az adatok üzleti titoknak minősülnek" - mondta Mohrer.

A TLC nem fogadta el ezeket az érveket, és januárban ötöt megbüntetett az Uber hat helyi központja közül, és a működési engedélyüket is felfüggesztették. A kényszerített leállás február elejéig tartott, de ez nem igazán roppantotta meg az Ubert, amelynek sofőrjei a központokból függetlenül is jól működnek.


Nem tartják magukat taxinak

AzUber közösségi autós alkalmazásnak tartja magát, amely összekapcsolja az autósokat azokkal, akiknek autóra van szükségük. A taxisok általános véleménye szerint azonban burkolt taxizással foglalkoznak. Az Uber alkalmazásában egy helyen lehet autót rendelni, fizetni, valamint a taxamétert és az útvonalat nyomon követni. Az Uber világszerte kivívta a taxisok haragját, több országban is betiltották.

A magyar piacon novemberben jelent meg az Uber. Azóta a taxisok több demonstárciót is szerveztek, mert az alkalmazás szerintük tisztességtelen versenyelőnnyel rendelkezik velük szemben, mert nem terheli az őket sújtó fuvarozási szabályozás.

Kapcsolódó anyagok:

Az Uber a kormánnyal és a taxisokkal is tárgyalna

Orbánhoz fordulnak a taxisok

Taxisok bénítják a forgalmat

hiénakutya 2015.04.02. 09:58:41 / # 338722

Ez is. Ja.

tomajer 2015.04.02. 06:25:23 / Módosítva / # 338721

Húúú ...   csak most néztem meg.   Ez rémes volt:-(

 

 

 

 

 

 

Pattanásig feszült a helyzet a taxisok és a közösségi utazási megoldásokat kínáló vállalkozások, kezdeményezések között. A taxisok szeretnék elérni, hogy törvény tiltsa, hogy nem regisztrált sofőrök fuvarozzanak. De mit szól ehhez az egyik hasonló közösségi fuvarszervező alapítója? 

hiénakutya 2015.04.02. 04:02:50 / # 338719

Se.

nazoli 2015.04.01. 21:01:24 / # 338717
avatar

Zoltánunk nem igazán fogja a különbséget. 

tomajer 2015.04.01. 19:41:02 / # 338716

Nna ez máá móccer! :-)))

Több ezer jelszót loptak el: az ön adatai is kikerülhettek a netre, ha regisztrált az Uberre

Mindössze egy dollárba kerülnek az online feketepiacon egy-egy Uber-felhasználó személyes adatai. Az érintettnek viszont nagyobb összege bánhatja: az adataival belépve bárki ingyen utazhat, a pénzt úgyis a károsult felhasználó bankkártyájáról vonják le.

Felhasználónév, jelszó, a bankkártyaszám utolsó négy számjegye, az otthoni cím és a teljes utazástörtént is része annak az adathalmaznak, amely “több ezer” Uber-felhasználóról szivárgott ki – állítja a Motherboard.

Bár az Uber cáfolja, hogy közvetlenül a vállalat rendszerébe törtek volna be, a hírről beszámoló oldal több lopott felhasználófiókba is megpróbált bejutni néhány mintaadattal, és a kísérleteik sikeresek voltak.

Az adatlopás érdekessége, hogy a mobilalapú taxizást kínáló Uber-fiókokba belépve többféle módon is kárt lehet okozni a felhasználóknak. A viszonylag nagy elszántságot és földrajzi közelséget igénylő “mikor nem tartózkodik otthon” idősávok kifigyelése mellett közvetlenül is károkat lehet okozni: egy működő Uber-fiókba belépve bárki taxit rendelhet magának és utazhat vele, majd az út díját a rendszer az eredeti felhasználó által korábban hitelesített bankkártyáról vonja le.


dog 2015.04.01. 17:42:31 / # 338714

Majd dolgozunk sárga autóval 130ft/km díjért.

Torzsáig uber,torzsáig.

piktor 2015.04.01. 14:39:17 / # 338712

Lehet,hogy MO lesz az első eu-ban,ahol az uber felszámolja és megszünteti a valódi taxizást?

Ebben a puhafaszu országban még ez is meglehet?

Segíteni nem fog senki az már biztos.

Bao 2015.04.01. 13:40:05 / # 338711
avatar
patkányok blogja

Az egyik patkány már a "takarékos" utasokon élcelődik... Hja, ha megy a szorzó (csúcsidőben, hétvégén éjjel), akkor drágábbak a taxinál is ezek a fekete fuvarosok...


vmiki 2015.04.01. 11:16:30 / # 338710
avatar

Ez egy jogi nonszensz. Tényleg nem lehet Űberelni. Csak belekezdünk olvasni, minden egyes betű, szó, mondat egy vicc:

Idézem:

Az Uber nem zárkózik el a szabályozástól, nyitott az ezzel kapcsolatos párbeszédre mind a kormányzattal, mind pedig a taxitársaságokkal, mert úgy véli, hogy az általa közvetített szolgáltatás kedvező Budapest számára, és számos gazdasági előnnyel jár

Idézem:

...nyitott, hajlandó párbeszédre a kormánnyal... nem zárkózik el a szabályozástól....

Édes Istenem! Egy tötvény által szabályozott, szigorú rendeleteknek megfelelő közúti szolgáltatást végző tevékenységbe kezd, minden feltételt, követelményt sutba dobva, majd még Ö hajlandó tárgyalni.....komolyan mondom a bicska kinyílik a zsebünkbe. (mert lassan csak az marad....)

Komolyan: mit képzel magáról de inkább, hogy lehet eltűrni ilyen pofátlan, agresszív, nem céget....inkább élősködő férget egy végre valahára, úgy ahogy több sebből vérző, súlyos hibákat hordozó,  fontos szolgáltatást nyújtó piacot és ennek eredményeképp a szakma megélhetését veszélyeztető vándor sáska förtelmet. 

Felfoghatatlan, agyrém.




Franky 2015.03.31. 19:43:24 / # 338703
avatar

Én ismerek még egy fórumot, ahol nemsokára beszélgethetnek az Uberesek  

tomajer 2015.03.31. 18:54:35 / # 338702

Az Uber a kormánnyal és a taxisokkal is tárgyalna

2015. 03. 31. 16:28

Az Uber nyitott a párbeszédre mind a kormányzattal, mind a taxitársaságokkal. A budapesti sofőrjeik száma ugyanis ugrásszerűen nő, így a terjeszkedést is fontolgatják. Egy számukra hátrányos taxirendelet azonban elkaszálhatja terveiket.

Az Uber nem zárkózik el a szabályozástól, nyitott az ezzel kapcsolatos párbeszédre mind a kormányzattal, mind pedig a taxitársaságokkal, mert úgy véli, hogy az általa közvetített szolgáltatás kedvező Budapest számára, és számos gazdasági előnnyel jár. Ezt Rob Khazzam, az Uber magyarországi bevezetéséért és működtetéséért felelős vezetője mondta az MTI-nek.

hirdetés

Rob Khazzam szerint az Uber nincs a szabályok ellen, sőt!

Forrás: MTI/Kallos Bea

Az Uber 2014 novembere óta van jelen Magyarországon. Ez gyakorlatilag egy magántaxiszolgáltatás, amelyet mobilalkalmazáson keresztül lehet rendelni, és azon keresztül történik a fizetés is. Az utasok valós időben követhetik a térképen, hol jár a sofőr.

A taxisok tiltakoznak ellene

A budapesti taxisok legutóbb pénteken demonstráltak az Uber ellen, mondván a magánfuvarozók az ilyen appokkal aránytalan piaci előnyre tehetnek szert. A szervező arra kérte a fővárost, ne alkalmazzon kettős mércét.

Úgy látják, míg nekik, a szabályosan, engedéllyel működő taxisoknak számos előírt, és nem mellesleg jelentős összegbe kerülő feltételnek kell megfelelniük, addig az a "civil" sofőrökre ez nem vonatkozik. Így például az Uber nem ad számlát, nincs engedélye és taxiórája, utasbiztosítása, és nem működtet diszpécserszolgálatot sem.

Várat magára a taxirendelet

A taxis és fuvarszervező érdekképviseletek levelet is írtak egyenesen a miniszterelnöknek címezve. A kormány ugyanis februárra ígérte az új taxisrendelet elfogadását, de ez a mai napig nem történt meg.

A levél alírói kitértek rá, az Uber november óta egyre nagyobb szeletet harap ki a magyar személyszállítási piacból, mostanra övék a fuvarok 1-2 százaléka. A taxisok forgalma érezhetően visszaesett, leginkább a hétvégén és az esti órákban, azaz az bulizós időszakban.

Robbanásszerűen nő a sofőrök száma

Rob Khazzam budapesti sofőrök számára vonatkozóan nem árult el pontos számot, csak annyit közölt: tavaly novemberi indulásuk óta 11-szeresére nőtt a számuk, ami jelentősen meghaladja előzetes várakozásaikat.

hirdetés

A biztonsággal kapcsolatos vádakra úgy reagált: sofőrjeiket egyrészt ők ellenőrzik - ez magában foglalja, hogy megnézik, büntetett előéletű-e a jelentkező, valamint a vezetési előzményeket is áttekintik -, illetve minden utas minden utazás után értékeli is a sofőröket.

Terjeszkednének Budapesten

Rob Khazzam szólt arról is, hogy idén tovább szeretnének terjeszkedni Budapesten. Az Uberrel utazó fővárosiak 52 százalékának egyébként is van autója, míg 48 százalék nem rendelkezik kocsival, derült ki egy friss felmérésből. Az UberX-et használók 39 százaléka már 5-nél is többször közlekedett így, 34 százalék 3-5-ször, 28 százaléka pedig egy, kettő, vagy három alkalommal. 

Arra a kérdésre, hogy a felhasználók miért választották az UberX-et, a válaszadók 38 százaléka az árat, 25 százaléka a készpénzmentes fizetést említette, további 19 százalék a kényelmet, 11 pedig a minőséget emelte ki.

A felhasználók 93 százaléka biztonságosnak tartja az Ubert, 66 százalék pedig alkoholfogyasztás után, hazajutáshoz veszi igénybe a szolgáltatást.

hiénakutya 2015.03.31. 10:05:45 / # 338692

RTL

tomajer 2015.03.31. 08:46:46 / # 338690

Úgy tesznek, mintha nem tudnák. 

Mert most rájuk konkrétan nem vonatkozik semmiféle szabály.  Csak a sofőrök követnek el törvénysértést ... azok pedig ugye nem ők.

Bao 2015.03.31. 07:23:25 / # 338689
avatar

"Tájékoztatásukból egyedül annyi derül ki, hogy akármi is legyen majd a rendeletben, a társaság együttműködő lesz, tiszteletben fogja tartani azt." 

Lehet nem is tudják, hogy most tilos.

Szólni kéne nekik...


Pff...

Oldalszám: 215