Hozzászólások száma: 119
Ugrás a hírhez Oldalszám: 6
Témakörök > Hírek fórumai > Már Budapesten is szolgálnak elektromos taxik A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2014.06.16. 13:28:03 / # 102249
[b]Elektromos taxi − New Age a közlekedésben Míg a világ legtöbb városában valamilyen fosszilis tüzelőanyag: szén, olaj vagy gáz elégetésével termelik meg a szükséges energiát, léteznek ambiciózus tervek zéró szén-dioxid-kibocsátású városok létrehozására. [/b] Egy ilyen modern városban az üvegházhatású gázok kibocsátását nullára kellene csökkenteni, mégpedig közös erővel, hiszen ahogy a legtöbb emberi tevékenység, a közlekedés és az épületek fenntartása is mind energiát igényel. A cél, hogy a szükséges energiát megújuló forrásokból − Nap, szél, biomassza −, de leginkább napenergia felhasználásával állítsák elő. Hongkong mindenesetre megtette az első apró lépést ebbe az irányba, kis túlzással azt is mondhatnánk, lefektették a zéró szén-dioxid-kibocsátású város alapjait a 45 élénkpiros színű taxiból álló új flotta beállításával. A kínai gyártmányú BYDe6 ötajtós elektromos taxi olcsó és magas hatékonyságú lítium-vas-foszfát akkumulátorral működik, amelynek feltöltése mindössze két órát vesz igénybe, és mintegy 300 kilométeres hatósugárban működtethető. Egyelőre féléves kipróbálásra vette bérbe a flottát egy hongkongi taxis cég, amely a zaj és légszennyezés csökkentésén kívül egyebek között azt is reméli, hogy a taxisok jobban fognak keresni, mivel az előzetes számítások szerint elektromos taxival egy kilométer megtétele egyharmadába kerül a hagyományos járművek költségeihez képest. A taxik gyors feltöltéséről a város kilenc különböző pontján felállított állomások gondoskodnak. Hongkongban lelkes fogadtatásra talált a 2003-ban alapított autógyártó cég környezeti fenntarthatóság elősegítése iránti elkötelezettsége, és a helyi hatóságok is sorra üdvözlik a kezdeményezést, amelynek révén tisztább lehet a városi környezet, és egyben komoly lépés lehet egy mindenki számára elérhető zöld közlekedés bevezetéséhez. A taxik gyártójának, Kína legnagyobb elektromos járműveket és tölthető akkumulátorokat gyártó cégének a neve sokaknak ismerősnek tűnhet, jóllehet az európai piacon inkább haszongépjárműveivel van jelen.

Bao 2014.04.09. 11:09:59 / # 102248
avatar
Futurisztikus, nem működik, nem időszerű, @zar. Pont mint a csendes.

focilabda 2014.04.09. 10:04:32 / # 102247
Én olvastam a használtautón egy leaf hirdetést és a gazdája odaírta, hogy még 90%-os az akksija. Tehát számomra ez azt jelenti, hogy bizony a használattól ez is öregszik és veszít a teljesítményéböl. Azt is meg merem kockáztatni, hogy azt a kocsit nem is töltik annyit mint ezeket a taxikat. És mint tudjuk véges a töltések száma a mai akkumulátorok esetében.

tomajer 2014.04.09. 08:04:26 / # 102176
Háá majd mekkérdezzük:-)

baupexim1 2014.04.09. 07:56:54 / # 102175
avatar
köszönöm
baupexim1 2014.04.09. 07:56:30 / # 102174
avatar
kapise, ja.

baupexim1 2014.04.09. 07:53:40 / # 102173
avatar
nem látsz? ez szimpla v :DDDD

justitia 2014.04.09. 07:50:48 / # 102246
avatar
[b]És ezt mondták az akkumulátornak is, hogy nem mehet tönkre 5 éven belül?:)[b] ötvenöt
tomajer 2014.04.09. 06:18:34 / # 102245
[i]Az első pesti taxi kipufogó nélkül Egyensárgára fényezték, pedig zöld színt érdemelne a Nissan Leaf, amely a világ több nagyvárosa után már Budapesten is jár taxiként. De vajon hányszor kell tölteni egy műszak alatt? Mennyit lehet vele spórolni egy dízelhez képest, és mikor hozza... origo.hu|Forrás: ORIGO Tetszik · · Megosztom[/i] Majercsik Tamás: ??? 9 órája · Tetszik Majercsik Tamás: http://www.technet.hu/.../nem_valt_be_taxikent_a_nissan.../ Nem vált be taxiként a Nissan Leaf www.technet.hu Technet - Amilyen lelkesek voltak a japán taxisok a kezdetekkor, annyira elégedetlenek most, főleg az akkumulátor problémái miatt. 9 órája · Tetszik · Előnézet eltávolítása [b] Elektromos Autó: Nem tudjuk mi igaz a cikkből. Annyi biztos, hogy az még a régi Leaf volt. Azóta fejlesztettek rajta, növelték az akkumulátor kapacitást és a villanymotor hatékonyságát. Az akkumulátorra legalább 5 év garancia van. Nem mehet tönkre ennél hamarabb. 5 év alatt azonban bőven behozza az árát.[/b]

alelölülő 2014.04.09. 02:23:14 / # 102244
Egy 6-8 millióba kerülő autót felelőtlenség casco nélkül használni (meg a bank úgyse engedi) és arra tippelek, hogy egy ilyen autó havi cascojából kitelik a félhavi üzemanyagköltségem.

alelölülő 2014.04.09. 02:20:30 / # 102243
Jól értem, arról folyik a vetélkedő, hogy melyik innovatívat palizták be elsőnek egy nyolcmillás dodzsemmel? :-)
Vin 2014.04.09. 00:39:50 / # 102242
avatar
Állítólag benzinből bever 12 litert 100-on. Állítólag nem tudták kitermelni a lóvét. "Hivatalosan" 21 kg a tartályok kapacítása,de a csontra kifogyás után 19-nél több nem megy bele,és a 320-330 km helyett max. 250-et mennek el teli tartállyal. A benzintank 15 literes. "ha nem szinkronozod le a góglé fiókod az iméleddel,akkor nem kapsz címet! És minden cím után töröld ki az adatokat a programokból,ne csak a gyorsítótárat,úgy gyorsabban fog címet kapni a rendszered" :D
justitia 2014.04.08. 22:51:49 / # 102241
avatar
Majdnem 10, 12-14 liter fér el benne benzinből, gázból meg olyan 20-24 kiló, de nem akarok egy zafirást sem megbántani, de inkább a Kőbányai úton állnak sorba a gázért /mert az olcsóbb 80 forinttal/ mint hogy addig csináljon 10 ezer forintot benzinnel:( Itt tartunk, kocsit adnak, ész meg minek, van tabletta:) harminchét
hiénakutya 2014.04.08. 21:59:42 / # 102240
A Zafirának még mindig van egy 10 literes benzintankja, a dodgem viszont áram híján ott rohad meg, ahol éppen van. A Zafira nem 8 millió és be lehet vele vállalni egy-egy vidéket is. Az a tuti, ha olyan munkaeszköz megvásárlására kényszerítik a taxist, ami annyiba kerül, mint a legtöbbjük panellakása, és a végén a zsírt sem tudják elvinni vele. Sürgősen beszélnem kell a Tarlóssal. :-D kilencvenhét
justitia 2014.04.08. 21:53:26 / # 102239
avatar
Csapás már az innovatív hcs-nek a CNG gázos zafirái is, többen kiléptek már, mert 3-4 óra a tankolás, hiszen csak egy kút van, amire vannak buszok is:)))) bár most nyílt egy a budaörsi úton is, de az be is zárt:))) ötvenkilenc
hiénakutya 2014.04.08. 21:49:03 / # 102238
Biztos voltam benne. :-) Mondjuk igazi csapást úgy lehetne mérni a szakmára, ha kötelezővé tennék az elektromos taxit. Tudnám támogatni. :-D ötvenkettő
justitia 2014.04.08. 21:44:10 / # 102237
avatar
:))) szeretem a hiénákat is:))) kilencvennyolc
hiénakutya 2014.04.08. 21:40:39 / # 102236
Ja, és kösz a linket, hogy nem vált be taxiként ez a szar; benyomtam nekik a faszbukra, hadd örüljenek. :-D tizenegy
justitia 2014.04.08. 21:39:33 / # 102172
avatar
Lássuk:) harminckettő

hiénakutya 2014.04.08. 21:37:42 / # 102235
Kurvára semmi jelentősége, hogy hol volt először ilyen izé; ezt lássuk már be! :-) kilencvenöt
Oldalszám: 6