Név Zugav Olga
Becenév hiénakutya
Honlap
Taxitársaság: Tiszteletbeli citys vagyok. :-D

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Bbetyár rejtvényei

Hozzáadva: 2013.06.01 18:56

12 voltam akkor; apám csapatja a képen. :-)))

Téma: Bbetyár rejtvényei

Hozzáadva: 2013.06.01 18:37

Téma: Bbetyár rejtvényei

Hozzáadva: 2013.06.01 18:35

Szeretnél fiatalodni 32 évet? :-)

Téma: Bbetyár rejtvényei

Hozzáadva: 2013.06.01 18:22

Nagyon szívesen szerkesztem a lapodat. Teszek be képeket is, ha akarod. Nem lesz olcsó, de nem egy hónappal a megjelenésük után kerülnek majd föl egyes hírek. :-Dp
Köszönöm szépen, az imidzsem miatt majd aggódok én, de nekem ez a keletis, kissámlis tökéletesen megfelel! Vegyük át még egyszer! Az idők kezdete óta, amikor a tarifaemelés szóba került, szakmánk nagyjai mindig azzal a dumával álltak elő, hogy nem szabad emelni, mert nem lesz utas. Állandóan ez ment; valaki le is gyártotta erre a sztenderd Mari nénit, aki most még taxival viteti haza magát az SZTK-ból, de majd, ha drágább lesz a taxi, ezt nem fogja tudni megtenni. Onnantól újra-meg újra előszedték Mari nénit, és vele paráztatták a jónépet. Te most ezeknek a nagyszerű embereknek a nyomdokaiba léptél (7634, 7637), tehát neked sokkal inkább kellene aggódnod az imidzsedért, mint nekem. A taxizás egy gazdasági tevékenység, és mint ilyennek az a lényege, hogy profitot termeljen. Ezt nagyon sokszor leírtam már, de nem árt ismételgetni. A cél tehát nem a minél nagyobb számú utas mozgatása, hanem a jövedelem, amelyre történetesen úgy teszel szert, hogy utasokat szállítasz. Bármennyire is szép dolog az elhivatottság, nem azért taxizunk, hogy megkönnyítsük az emberek életét. Azért taxizunk, mert ebből kívánunk megélni. Magyarul: ha a jövedelemszerzés az utasok mozgatása révén nem valósul meg, akkor a tevékenységnek nincs különösebb értelme. Ha pedig a fuvarozás a fuvarozónak kerül pénzébe, akkor egyáltalán nem is szabad csinálni, még akkor sem, ha ez adott esetben órákig tartó egy helyben állást fog eredményezni. Az egy helyben állás egyébként természetes jelenség, csakúgy mint az üres kilométer. Tudomásul kellene venni, hogy az utasok eloszlása sem térben, sem időben nem egyenletes. Vannak időszakok, amikor az utasok jobban mozognak, vannak, amikor kevésbé, és vannak, amikor egyáltalán nem. Aki az egy helyben állást nem a tevékenység velejárójaként, hanem kudarcként kezeli, az semmit nem tud erről a munkáról. Aki pedig úgy próbálja meg csökkenteni a tétlen ácsorgásra fordított időt, hogy árat csökkent, az saját magát csapja be, hiszen a legjobb esetben is csak fuvarozni fog, de pénzt keresni ugyanúgy nem, mintha továbbra is egy helyben állna. A türelmetleneknek és a fuvarszámra dolgozóknak tényleg nem tudok mást mondani, mint azt, hogy menjenek el a BKV-hoz, ahol folyamatos pörgés mellett elképesztő számú utast mozgathatnak meg, és mindenki nagyon boldog lesz. Az tehát, hogy szeptembertől órákig fognak a taxisok egy helyben állni, egyfelől a szokásos, ostoba paráztatás, másfelől egy olyan jóslat, amely - és akkor most megpróbálok finoman fogalmazni - a te saját, a legárérzékenyebb utazóközönség körében végzett közvéleménykutatásodon alapszik. Nem nevezném reprezentatívnak - jelentsen bármit is a szó. Hogy milyen arányú visszaesés lesz szeptembertől, ezt senki nem tudja, erre csupán becslések vannak. Lehetséges, hogy neked lesz igazad. és az utasok nagy ívben elkerülik majd a taxikat, ám sokkal valószínűbb, hogy a lemorzsolódás kisebb és csak átmeneti lesz. Illetve, a nagyon hosszúnak számító fuvarok tekintetében számítok én némi visszaesésre. De ezt majd meglátjuk szeptemberben. Ami a Plus megrendelőit illeti, nos róluk nagy általánosságban elmondható, hogy számukra egy szolgáltatás kiválasztásánál az elsődleges és szinte kizárólagos szempont, annak ára. Akik most azért választják a Plust, mert gombokért elviszitek őket, azok természetesen elborzadnak azon, hogy szeptembertől ugyanez a szolgáltatás számukra több száz forinttal fog többe kerülni. De ez még önmagában nem azt jelenti, hogy nem ülnek majd be. Ez csak annyit jelent, hogy húzzák a szájukat. Megmondom őszintén, én ezt leszarom. A példáimat nem biztos, hogy megértetted, azok nem szélsőségesek. A helyzetek szélsőségesek, amelyek ezeket a példákat teremtették, hiszen ritkán fordul az elő, hogy a Plusnál nem veszik föl a telefont, nem túl gyakori, hogy valaki otthon hagyja a telefonját, vagy nála van, de lemerül. Ilyen esetekben viszont a Plus megrendelője nem feltétlenül áll el magától a taxi-szolgáltatástól, csak drágábban veszi igénybe azt. De ugyanúgy igénybe veszi. Természetesen, ha megteheti, az olcsóbbat választja. Amikor viszont az olcsóbb nem elérhető valamiért - és szeptembertől ez a szélsőséges helyzet tartóssá válik majd, - akkor olyan áron veszi igénybe, amilyen áron azt megkapja. A "szélsőséges" példáim erről szólnak, nem másról. Te magad írtad le: ezeknek a megrendelőknek a többsége a "normális" (nem) cégektől ment a Plushoz. Tehát a Plus előtt is használtak taxit. Én szeretnélek megnyugtatni, ezek az emberek azt követően is használni fogják a taxit, hogy az olcsó taxi, aminek kétség kívül a Plus volt a szimbóluma, megszűnik. (Dehogy szűnik meg!) Lehet, hogy ritkábban és rövidebb távra ülnek majd be, de ha ebből ugyanakkora, vagy talán nagyobb bevételed lenne, mint korábban, akkor nagy baj összességében nem történne. Innentől viszont már nagyon jól látod a problémát. A kérdés ugyanis az, hogy a keményebb feltételekkel járó többletköltségek fedezésére alkalmas-e a 280-as tarifa. Ha azt mondod, hogy nem, én azon egyetlen másodpercig sem fogok veled vitatkozni. Ha azt mondod, hogy a taxisnak nem marad majd több pénz a zsebében, mint eddig, sőt, talán rosszabbul is jár, abban is egyet fogunk érteni. De ez nem a tarifaemelkedés miatti esetleges visszaesés miatt lesz, hanem a költségnövekedés miatt. Gyári alkatrészt akkor veszek, amikor utángyártott nem-, vagy csak silány minőségben érhető el, vagy az adott alkatrész esetleges meghibásodásával sokkal nagyobb kár érhet, mint amennyit az utángyártott alkatrész beszerzésével megtakaríthatok. Vezérműszíjból például nem veszem meg a gyárit, mert olyan nincs is, azt valakivel beszállíttatják. Nekem a márkajelzés nem éri meg a tetemes árkülönbözetet, tökéletesen megfelel a beszállító logójával brendingelt termék is. De szíjfeszítőből megveszem a gyárit, mert az fogja garantáltan kibírni a szervízintervallumot, és nem okoz menet közben egy szíjátugrást, aminek a költségvonzata többszöröse a gyári és az utángyártott szíjfeszítő ára közti különbségnek. Nem veszek gyári lengőkart, fogalmam nincs, mennyiért, mert ezeken az utakon az is tönkremegy, jó lesz az utángyártott 35 ezerért, de csomagtér kitámasztó teleszkópból bekerül a gyári (27000/db.), mert nincs más. Aztán, hogy ezt mások hogyan csinálják, gyári fékbetét, gyári lengéscsillapító, gyári izzó... Hát, ezek mind gyárakban készülnek, de, hogy van-e olyan autógyár, ahol gyártanak ilyesmit, azt annyira nem gondolnám. Szigetesekről, péntek/szombat estéről meg egyáltalán nem írtam.
A saját lapodat nem olvasod. (433. hozzászólás) :-)p

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2013.05.31 21:41